abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 januari 2006 @ 21:51:35 #1
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_33953473
Okay.. ik dacht.. het lijkt me leuk en misschien handig om een topic te beginnen voor en door mensen die te weinig aan hun studie doen en er meer aan willen doen, maar daar moeite mee hebben. We kunnen elkaar steunen, helpen, vragen beantwoorden en misschien zelfs motiveren.

Mijn ervaringen in het kort: Ik heb eerst havo en daarna vwo gedaan, vrij weinig uitgevoerd daar. Vorig jaar begonnen aan wat mijn grote droom was -> meteorologie studeren, maar daarvoor moet ik eerst mijn bachelor (theretische) natuurkunde halen. Dat valt dus vies tegen. Heb in het eerste jaar 43,57 van de 60 punten gehaald en doe momenteel twee eerstejaarsvakken over. Verder volg ik ook gewoon alle tweedejaars vakken. Over 3 weken heb ik toetsweek en ik ben nog niet echt goed voorbereid denk ik. Ik heb gekozen om 3 van de 5 toetsen (de twee eerstejaars en een tweedejaars) erg goed te gaan doen. Dan heb ik daarna 2 volle dagen de tijd voor een van die 2 andere vakken. Dan kan ik altijd een van de twee daarna nog herkansen. Op die manier wil ik dus proberen toch alles te halen. Maar.. zoals altijd.. je doet niks, je hebt afleiding, je hebt leukere dingen te doen, je kan je niet concentreren, je hebt geen zin, je hebt ... (vul zelf in). En op die manier red ik het dus weer niet (as always). Ik neem mezelf (net als velen anderen) altijd voor van alles te doen, maar ik doe het nooit.

Daarom dus dit topic, zie het als een soort controle, alsof er iemand met je meekijkt waaraan je verantwoording af gaat leggen. Ik hoop dat er meer mensen meedoen en hier hun plannen qua studeren neerzetten en vervolgens ook aangeven of ze die wel of niet nakomen.

Om te voorkomen dat je de hele dag dit topic gaat zitten checken (goed excuus om niet te studeren) stel ik voor dat iedereen op een vaste tijd probeert te posten. Voor mijzelf komt tussen 9 en 10 's avonds goed uit, dus ik zal hier vanaf morgen uitsluitend tussen 9 en 10 's avonds posten. Hopelijk slaat het idee aan en krijgen we elkaar weer aan het studeren!!!
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_33953504
school
Extremistisch gematigd.
  woensdag 11 januari 2006 @ 22:23:19 #3
86400 hollander76
(Don't Don't Do It)
pi_33954899
Ik vind het, niet geheel verrassend, een goed idee. Ik kan ook wel ergens tussen 9 en 10 's avonds posten op de meeste dagen, morgen dus niet

Om te beginnen ga ik dus morgenmiddag in die 2 uur die ik heb ergens rustig werken aan:
1) Matrix Algebra, ik ga de opgegeven opdrachten afmaken en begrijpen waar het nu eigenlijk over gaat.
2) Calculus de opgegeven opdrachten zo ver mogelijk af te maken.
3) De nodige online gegevens uitprinten die ik nodig heb voor Matrix Algebra.
4) De laatste college-aantekeningen uitwerken van Calculus, van vandaag.

Dit alles gaat morgen gebeuren. hoop ik

Dit de bedoeling Maniack?
Ook al lees je het niet meer, tis immer na 10 uur 's avonds
My white lines go a long way
Either up your nose or through your vein
With nothin to gain except killin' your brain
pi_33955832
Komende paar weken wat tentamens: Performance 2, daarna Analyse 1 (1ste jaarsvak), daarna space 2 en nog Materials 2. Gaat als het goed is allemaal wel goed komen.
Vond het eerste jaar best wennen allemaal, wat je er echt voor moest doen. Heb namelijk ook eerst HAVO gedaan en daarna VWO, nja op het VWO dus 2 jaar liggen slapen. Maar vind m'n studie helemaal te gek dus wil er ook graag veel voor doen om het te halen. Al is motivatie vinden soms nog best moeilijk.
Plannen:
morgen nog een dagje perf. 2 knallen, dan dagje of 2 wat analyse bijschroeven, en dan dinsdag een 10 halen voor perf 2. waarna ik mezelf op de analyse stort.
en in die week erna haal ik ook nog ff 2 goeie punten voor die andere vakken
pi_33956090
Nerd-modus

In plaats van enorme verhalen kan je beter gaan studeren!

/nerd-modus
  woensdag 11 januari 2006 @ 22:45:17 #6
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_33956134
Ik zie niet echt het nut in van dit topic Ik moet ook drie tentamens doen, waarvan ik één vrijwel zeker wel ga halen, één MOET halen als ik m'n bachelor dit jaar wil en eentje gráág wil halen, omdat ik t anders volgend semester over moet doen (en daar heb ik niet zoveel tijd voor)
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 11 januari 2006 @ 22:45:45 #7
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_33956167
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:44 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Nerd-modus

In plaats van enorme verhalen kan je beter gaan studeren!

/nerd-modus
Niet meer actief op Fok!
  woensdag 11 januari 2006 @ 22:49:19 #8
44963 MadMarine
geregistreerde gek
pi_33956385
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:40 schreef PsychoDude_666 het volgende:
Komende paar weken wat tentamens: Performance 2, daarna Analyse 1 (1ste jaarsvak), daarna space 2 en nog Materials 2. Gaat als het goed is allemaal wel goed komen.
Vond het eerste jaar best wennen allemaal, wat je er echt voor moest doen. Heb namelijk ook eerst HAVO gedaan en daarna VWO, nja op het VWO dus 2 jaar liggen slapen. Maar vind m'n studie helemaal te gek dus wil er ook graag veel voor doen om het te halen. Al is motivatie vinden soms nog best moeilijk.
Plannen:
morgen nog een dagje perf. 2 knallen, dan dagje of 2 wat analyse bijschroeven, en dan dinsdag een 10 halen voor perf 2. waarna ik mezelf op de analyse stort.
en in die week erna haal ik ook nog ff 2 goeie punten voor die andere vakken
bikkel
analyse is echt té moeilijk...
bij ons iig, voor mij iig
ga maar even met die witte meneer mee...
[b]best bekeken topic, ooit[/b]
pi_33956569
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:49 schreef MadMarine het volgende:

[..]

bikkel
analyse is echt té moeilijk...
bij ons iig, voor mij iig
MadMarine en Delft? Maritiem? dan is analyse juist simpeler LR leads the way baby
pi_33957106
Kut, ik heb vorig jaar mijn GTL (ja, gaap, vmbo) diploma gehaald, en nu doe ik de Havo. Ik kan het op zich wel, alleen moet ik er wat meer voor doen. Tot nu toe ging dat nog wel redelijk goed enzo, mag met één onvoldoende (5.3) niet klagen.

Maar ik merk nu van mezelf dat ik weer in mijn oude ritme (= niets tot vrij weinig doen voor school) terug val. En nu moet ik echt mezelf motiveren om er even iets harder aan te trekken om niet volgend jaar naar het MBO te moeten, maar ik heb niet zo veel zelfdiscipline, dus dat wordt nog klap lastig.
pi_33957267
Hee cool dit topic, hoef ik er deze week niet weer een zelf te openen, ga waarschijnlijk toch weer te weinig doen aan mijn biochemie enzo... ach we zullen zien...
All you know about me is what I've sold you, dumb fuck
  woensdag 11 januari 2006 @ 23:13:43 #12
99672 HV
Ik moest bellen,
pi_33957673
Ik ben momenteel met een groepsproject bezig..en heb weer geluk gehad. Zit bij héél erg enthousiaste mensen in projectgroep, die meteen met het werk willen beginnen enz. . Dus dan doe ik automatisch ook wel m'n best. En het project verloopt ook goed, mooi op schema etc.

In projectgroepen doe ik sowieso meestal wel wat, want als ik niks doe dan heeft de rest van de groep er ook last van en dat vind ik gewoon lullig .
Alleen studeren voor tentamens mag/moet wel beter, dat stel ik meestal uit tot het laatste moment (idd geen tijd, iets leukers te doen, geen zin etc., oftewel geen motivatie). Tot nu toe wel alle tentamens gehaald, maar toch ..

Daarom denk ik dat dit topic na het project wel van pas kan komen.
Wie weet..misschien heeft het zelfs effect.
want de klop doet het niet.
pi_33961863
Ik zit op een school, waar alels kut geregeld is, niet gecontroleerd. Groepsopdrachten moeten doen, maar er geen uur is om dat te bespreken. Ellende .
pi_33967312
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:13 schreef HV het volgende:
Ik ben momenteel met een groepsproject bezig..en heb weer geluk gehad. Zit bij héél erg enthousiaste mensen in projectgroep, die meteen met het werk willen beginnen enz. . Dus dan doe ik automatisch ook wel m'n best. En het project verloopt ook goed, mooi op schema etc.

In projectgroepen doe ik sowieso meestal wel wat, want als ik niks doe dan heeft de rest van de groep er ook last van en dat vind ik gewoon lullig .
Alleen studeren voor tentamens mag/moet wel beter, dat stel ik meestal uit tot het laatste moment (idd geen tijd, iets leukers te doen, geen zin etc., oftewel geen motivatie). Tot nu toe wel alle tentamens gehaald, maar toch ..

Daarom denk ik dat dit topic na het project wel van pas kan komen.
Wie weet..misschien heeft het zelfs effect.
Dat projecftwerk daar doe ik ook altijd mijn best voor, maar mezelf aanzetten om tentamens te leren en individuele taken te doen lukt vaak niet.
pi_33967351
Ik heb mezelf beloofd om volgende week de gehele week naar school te gaan en elk uur te gaan volgen die er is.

Spijbelen is zo makkelijk geworden .
pi_33967818
Oke, morgen biochemie tentamen, ik hoef maar twee hoofdstukken te leren á 40 pagina's ongeveer... moet te doen zijn...

Toch ben ik weer zo'n eikel om vanmorgen een nieuwe game te kopen...

Ben benieuwd, ff één potje spelen en daarna leren!!!
pi_33968521
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 23:06 schreef HostiMeister het volgende:
Hee cool dit topic, hoef ik er deze week niet weer een zelf te openen, ga waarschijnlijk toch weer te weinig doen aan mijn biochemie enzo... ach we zullen zien...
doe jij biochemie? hoe is die opleiding? wat die lijkt mij op zich ook nog wel interessant.
pi_33968567
JA, dit kan ik ook wel gebruiken, al hoop ik dat dit niet ook een excuus wordt om weer even niets te doen..

Ik wil vandaag:
2 IR spectra nemen
Die twee en nog een ander spectra uitprinten en dan eens goed gaan analyseren.
En met mijn verslag verder, dus referenties opzoeken(rotwerk)
En nog een stuk of 4 bandjes inlezen en omzetten

Morgen eens kijken hoever ik ben gekomen
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_33968779
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 11:31 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

doe jij biochemie? hoe is die opleiding? wat die lijkt mij op zich ook nog wel interessant.
ik doe bio-informatica, grootste onderdeel is biochemie en biologie (maar dan de specifieke onderdelen over eiwitten, dna en evolutie/erfelijkheid)....
(weinig informatica trouwens gezien zo in mijn eerste 1,5jaar )
pi_33972435
Morgen British Culture & History ; Regency Period tot heden .. ik heb woensdag j.l. al een tentamen verneuqt en heb mezelf voorgenomen dat niet meer te laten gebeuren de komende 6 tentamens die nog volgen. Stof is 1 maal doorgenomen en ga zo beginnen aan een 2e ronde, meer gedetailleerd leren. Moet goed komen!
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_33974011
Ik moet ook meer doen. Leerwerk en leeswerk doe ik altijd wel, maar bij maakwerk lukt het nooit zo. Maar dat moet ook altijd achter de computer en daar kun je nu eenmaal veel te veel andere, leukere, nuttelozere dingen doen ;-)

Ik studeer Engels, heb al een BA. Vorig jaar mislukte MA Westere Literatuur en Cultuur (alle vakken gehaald, geen scriptie geschreven, lukt niet in 11 weken die ik er voor had). Dit jaar MA Vertalen, en op zich gaat 't wel goed, maar ik heb deze maand dus nog 14 deadlines voor vertalen, en nog 2 tentamens voor m'n bijvak Russisch en da's dus gewoon te veel.

Vandaag moet ik een interview voorbereiden voor morgen en twee vertalingen maken.
Sanity is (not) statistical
pi_33974596
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 11:39 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

ik doe bio-informatica, grootste onderdeel is biochemie en biologie (maar dan de specifieke onderdelen over eiwitten, dna en evolutie/erfelijkheid)....
(weinig informatica trouwens gezien zo in mijn eerste 1,5jaar )
Ja die opleiding wil ik ook gaan volgen in Arnhem na de Havo. Ga 4 februari naar het open huis.

Is die opleiding wat je erval verwacht had? En wat had je er van verwacht? Tell me.
  donderdag 12 januari 2006 @ 14:59:48 #23
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_33974770
Ik moet een groot werkstuk Geschiedenis maken over china. Zou eigenlijk elke dag een pagina moeten schrijven, maar dat is zo moeilijk!

Ik moet voor een proefwerk geschiedenis van maandag nog leren! Zou ik moeten verspreiden!

Nu iedereen zegt: "tweede fasen, je hoeft het niet te doen" doe ik niks meer.

Ik hou mezelf constant voor de gek. Heeft iemand tips om mij harder te laten werken? Niets werkt!
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_33975062
Ja, ophouden met jezelf voor de gek houden, en je heel goed realiseren dat je geen diploma kan halen als je niets uitvoert. Als je in de tweede fase al niet eens een werkstuk kan maken, reken er dan maar op dat een vervolgopleiding je zeker niet gaat lukken. Wat noem je een groot werkstuk trouwens?

En dat proefwerk? Nou, gewoon nu gaan beginnen. Er is maar een manier om iets te doen, en dat is door eraan te beginnen.
pi_33978094
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 11:33 schreef teigan het volgende:

Ik wil vandaag:
2 IR spectra nemen
Die twee en nog een ander spectra uitprinten en dan eens goed gaan analyseren.
En met mijn verslag verder, dus referenties opzoeken(rotwerk)
En nog een stuk of 4 bandjes inlezen en omzetten
Spectra genomen, uitgeprint en al naast elkaar gelegd..
Verslag ook weer mee bezig geweest..
Maar 1 bandje ingelezen, maar ligt aan die stomme Apple computer

Dus ik mag redelijk tevreden zijn...
Morgen weer een lijstje hier neer zetten
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_33978243
Goed topic
  donderdag 12 januari 2006 @ 16:42:15 #27
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_33978498
Ik ga ook elke dag een logje posten voor mijn geschiedenis werkstuk! Een extra stimulans is het zeker, toen ik net die reactie las ben ik direct aan het werk gegaan! Gewoon bikkelhard doen tegen mensen zoals ik, dat werkt!
- Als een wijs man een goede reden heeft het woord te voeren houdt hij moeiteloos een goed betoog.
- You can say that again
pi_33978563
afgestudeerd
I asked God for a bike, but I know God doesn't work that way.
So I stole a bike and asked for forgiveness.
pi_33979017
Ik word veel te weinig uitgedaagd tijdens mijn studie. Misschien dat daar in het komende semester verandering in komt als ik mijn bachelorthesis ga schrijven. Dit is niks, soms heb ik amper het idee dat ik een studie aan het volgen ben.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_33979701
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 14:55 schreef mrkanarie het volgende:

[..]

Ja die opleiding wil ik ook gaan volgen in Arnhem na de Havo. Ga 4 februari naar het open huis.

Is die opleiding wat je erval verwacht had? En wat had je er van verwacht? Tell me.
Die olpeiding aan de HAN ligt in Nijmegen op het HLO. Laat ik daar toevallig zitten.
Maar ik heb die opleiding gekozen omdat ik het toevallig erover struikelde op de IBG site, omdat ik een nieuwe opleiding zocht. Het is niet wat er van dacht, maar het is me heel erg meegevallen. Meer biologie dan ik dacht en daar ben ik blij om.
Vrij nieuw vakgebied, dus veel te ondekken en veel aanmodderen. Al met al leuk om te doen als je het mij vraagt. Heb eerst vier jaar HIO gedaan, en dat was niet echt mijn ding, dus zocht ik iets om met die kennis te doen en dit is ideaal.
pi_33979758
HAN Nijmegen
Ga daar nooit een lerarenopleiding doen
pi_33979845
Ik heb een vertaling af! Op wat kleine dingetjes waar ik niet uitkom na, maar agz de webbeheerder waar de pagina opstaat me al niet kan vertellen wat ie bedoelt met die twee zinnen, kun je moeilijk verwchten dat ik het kan vertalen lijkt me. =)

Op naar de volgende vertaling.
pi_33980025
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 17:14 schreef -J-D- het volgende:
HAN Nijmegen
Ga daar nooit een lerarenopleiding doen
leraren opleiding
niet gehaald zeker??
vast schuldvan de HAN en niet van jou
  donderdag 12 januari 2006 @ 17:27:48 #34
86400 hollander76
(Don't Don't Do It)
pi_33980269
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:06 schreef Maeghan het volgende:
Ja, ophouden met jezelf voor de gek houden, en je heel goed realiseren dat je geen diploma kan halen als je niets uitvoert. Als je in de tweede fase al niet eens een werkstuk kan maken, reken er dan maar op dat een vervolgopleiding je zeker niet gaat lukken. Wat noem je een groot werkstuk trouwens?

En dat proefwerk? Nou, gewoon nu gaan beginnen. Er is maar een manier om iets te doen, en dat is door eraan te beginnen.
Met twee vingers in mijn neus Elke keer een tentamen een dag van te voren door genomen en gewoon geslaagd, ik heb er werkelijk geen zak voor gedaan, de laatste twee jaren was hangen en doorkomen....

Voor de rest heb je wel een beetje, beetje veel, gelijk
quote:
Om te beginnen ga ik dus morgenmiddag in die 2 uur die ik heb ergens rustig werken aan:
1) Matrix Algebra, ik ga de opgegeven opdrachten afmaken en begrijpen waar het nu eigenlijk over gaat.
2) Calculus de opgegeven opdrachten zo ver mogelijk af te maken.
3) De nodige online gegevens uitprinten die ik nodig heb voor Matrix Algebra.
4) De laatste college-aantekeningen uitwerken van Calculus, van vandaag.
1 is gedaan
2 is zelfs praktisch af
3 is gedaan
4 mee bezig geweest maar helaas niet afgekregen omdat ik weg moest.

Al met al geen slechte productiviteit voor 2 uurtjes.
My white lines go a long way
Either up your nose or through your vein
With nothin to gain except killin' your brain
pi_33980305
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 17:21 schreef HostiMeister het volgende:

[..]

leraren opleiding
niet gehaald zeker??
vast schuldvan de HAN en niet van jou
Wel gehaald, en dat is mijn verdienste
pi_33980418
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 17:28 schreef -J-D- het volgende:

[..]

Wel gehaald, en dat is mijn verdienste
Goed gedaan dan , zeker als het zo'n zooitje is zoals je zegt...
pi_33980452
Jup. Ben ook trots.. Ook al is het 3/4 jaar geleden
pi_33980614
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 17:27 schreef hollander76 het volgende:

Met twee vingers in mijn neus Elke keer een tentamen een dag van te voren door genomen en gewoon geslaagd, ik heb er werkelijk geen zak voor gedaan, de laatste twee jaren was hangen en doorkomen....
Er zit een verschil tussen niet zo veel uitvoeren maar genoeg om alles te halen en niets uitvoeren. =) Als je een opdracht niet maakt, krijg je geen cijfer. Als je een tentamen nooit leert, dan is de kans ook niet zo groot dat je het haalt. Ik deed ook altijd alles op het laatste moment en nooit met het doel om hoger dan een zes te halen, maar ik deed het dus wel
(Nu zijn we trouwens wel helemaal verkeerd bezig, we moeten eigenlijk hard roepen dat wij compleet mislukt zijn omdat we nooit wat uitgevoerd hebben, of dat we eigenlijk altijd heel erg hard werken, anders dan gelooft niemand meer in mijn advies )

[ Bericht 1% gewijzigd door Maeghan op 12-01-2006 18:08:43 ]
pi_33980669
tvp.
  donderdag 12 januari 2006 @ 17:48:16 #40
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_33981038
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 17:36 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Er zit een verschil tussen niet zo veel uitvoeren maar genoeg om alles te halen en niets uitvoeren. =) Als je een opdracht niet maakt, krijg je geen cijfer. Als je een tentamen nooit leert, dan is de kans ook niet zo groot dat je het haalt. Ik deed ook altijd alles op het laatste moment en nooit met het doel om hoger dan een zes te hale, maar ik deed het dus wel
(Nu zijn we trouwens wel helemaal verkeerd bezig, we moeten eigenlijk hard roepen dat wij compleet mislukt zijn omdat we nooit wat uitgevoerd hebben, of dat we eigenlijk altijd heel erg hard werken, anders dan gelooft niemand meer in mijn advies )
Aan de slag dan kreng!!! En ja het is geen 9-10 uur, maar ben net binnen en over 5 minuten eten we Vandaag..... tsja... heb mn inleveropgave quantum gemaakt en begonnen aan de opgave voor volgende week, die heb ik half af (is toch al wat zeker met quantum).

Voor morgen (ben vrij op vrijdag ) :

- uitslapen tot 9 uur
- potje gamen/fokken enz. tot 11 uur
- 11 tot 1 uur werken aan mijn infinitisemaalrekening (= oude tentamens printen/belangrijke punten noteren en samenvatting maken van de formules+ uitwerking van die belangrijke punten)
- 1 tot 2 uur eten en even ontspannen (misschien ff wat zooi opruimen)
- van 2 tot 5 uur aan de slag met lineaire algabra, ook oude tentamens bekijken en belangrijke punten opschrijven, begin maken aan het snappen van lineaire transformaties
- eten en daarna nog een uurtje of anderhalf infinitisemaalrekening
- rest van de avond ontspannen

Het is dus in totaal maar 6 tot 7 uurtjes werken.. maar voor mijn doen is dat veel... zie het zo.. met niks doen een 3 of 4, met 6 tot 7 uur per dag moet ik toch zeker richting de 6 a 7 gaan Maar ik moet wel productief werken, niet de halve dag lantefanteren...
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_33981212
Linearie algebra
  donderdag 12 januari 2006 @ 18:04:08 #42
34721 BrauN
U HAV EIGHTS LOLZ!!!11!!
pi_33981559
Goed topic.
pi_33982181
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 17:48 schreef maniack28 het volgende:

Aan de slag dan kreng!!!
Heej, ik werk tegenwoordig best hard hoor, ik mag best even lanterfanten nu =P Aan het eind van de maand heb ik als het goed is al 40 ECTS, goed he? =)
pi_33982238
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 16:42 schreef faberic het volgende:
Ik ga ook elke dag een logje posten voor mijn geschiedenis werkstuk! Een extra stimulans is het zeker, toen ik net die reactie las ben ik direct aan het werk gegaan! Gewoon bikkelhard doen tegen mensen zoals ik, dat werkt!
Zeg dwaas, als je nou eerst ophoudt met élke post zeggen dat een dergelijke aanpak werkt voor 'mensen zoals jij'. Waarom praat je in godesnaam jezelf aan dat je lui bent. Mafkees, weet niet wat je doet qua middelbare school, maar het stelt niets voor

Wat bedoel je trouwens met een 'groot werkstuk'?
pi_33982774
inmiddels is het bijna 7 uur, en vraag eens wat ik heb gedaan???

Juist ja...
pi_33982827
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 18:40 schreef HostiMeister het volgende:
inmiddels is het bijna 7 uur, en vraag eens wat ik heb gedaan???

Juist ja...
join the club.
  donderdag 12 januari 2006 @ 19:18:25 #47
135316 phish852
Tiocfaidh ár Lá
pi_33984316
Hier ook hetzelfde, heb morgen 2 hertentamens en vrijwel nog niks gedaan.......

heb echt de motivatie van een stoeptegel
Last.FM
Everybody seems to think I'm lazy
I don't mind, I think they're crazzy
  donderdag 12 januari 2006 @ 19:33:43 #48
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_33984947
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 18:24 schreef De_Warme_bakker het volgende:

[..]

Zeg dwaas, als je nou eerst ophoudt met élke post zeggen dat een dergelijke aanpak werkt voor 'mensen zoals jij'. Waarom praat je in godesnaam jezelf aan dat je lui bent. Mafkees, weet niet wat je doet qua middelbare school, maar het stelt niets voor

Wat bedoel je trouwens met een 'groot werkstuk'?
Op de basischool vond ik het ook vreselijk, ik weet nu dat het niks voorstelde. Nu vind ik de middelbare school kut, en weet waarschijnlijk over een aantal jaren dat het niets voorsteld.

Ik zit echter nog op de middelbare school, dus het blijft kut.

Ter info: Gymnasium, werkstuk van zo'n 15 A4'tjes (ik hoef geen opmerkingen van dat is weinig en het stelt niets voor, het is een hoop typwerk en ik stel het maar uit, hoewel ik n.a.v. dit topic wel wat gedaan heb).
- You can say that again
pi_33985360
Ik ga niet zeggen dat het niets voorstelt, want 15 pagina's vond ik ook veel toen ik op de middelbare school zat, maar gewoon even ter informatie: aan de universiteit krijg je voor een essay van die omvang ongeveer een week de tijd. =)

Wat bedoel je met vreselijk trouwens? Puur en alleen de moeite die je hebt jezelf te motiveren? En hoe komt dat precies? Ik deed vroeger dus ook nooit wat, omdat ik onder m'n niveau werkte. Pas vanaf derde jaar universitair zit er een uitdaging in, en mijn cijfers zijn nog nooit zo hoog geweest als afgelopen jaar (echt achten en negens zelfs, terwijl ik vroeger werkte tot ik een zes had en niet verder).

Even uit belangstelling: waar gaat je werkstuk precies over?

Ik ben ondertussen al een eind met m'n tweede vertaling, al zit ik wel met een aantal technische termen die ik moet gaan opzoeken. En ik zit met een zin die ik prima snap, maar die ik gewoon niet goed geformuleerd krijg. Even overslaan en zo weer verder. =) Ik denk dat ik 90% van de tekst al vertaald heb. Alle stukjes Engels heb ik even geel gemarkeerd, en ik ga nu beginnen aan het opzoekwerk.
  donderdag 12 januari 2006 @ 20:08:59 #50
98312 Ewaldus
Save the cheerleader
pi_33986351
ik join de club ook maar

k zit nu in havo 5 en heb tot nu toe nooit echt iets voor school gedaan, maar ik merk dat als ik dit volhoud dit jaar , het jaar ook niet ga halen.
ik heb toetsweek en merk dat k toch wel 2 hoofdstukken achter lag met M&O enz enz.

Vandaag ben ik om 12 uur begonnen met leren van 3 tentamens waar ik de neten van snap: AK, M&O en Wiskunde. Ik zit hier denk ik nog tot 2 uur achter mijn bureau om morgen om 8 uur de trein te nemen en mijn tentamens af te leggen.

Na aanleiding van een mentor-gesprek een tijd terug drong het pas goed tot mij door dat ik niets voor school deed. Ik moest zeggen hoeveel uur ik per dag aan mn huiswerk zat en het antwoord was: 0.5/7. Nou zeg je, 'dan kun je het nog wel halen' maar als je niets in de les doet? Ik verveel me het grootste deel van de tijd maar daar proef ik nu de zure appels van.

Ik weet niet of ik het volhoud om elke dag een verslagje voor jullie kan shcrijven want de motivatie die ik op breng zal ik in mijn schoolwerk steken en volgens mij boeit niemand mijn verhalen
niets
pi_33986490
Oh ja, ik heb mijzelf ook beloofd dat ik de zomervakantie ga besteden aan mijn wiskunde.
Voor mijn volgende opleiding (die ik over hopelijk een jaar ga volgen) moet dat nodig opgekrikt worden.

Ik ben benieuwd of ik daar genoeg motivatie voor heb.
pi_33986514
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 20:08 schreef Ewaldus het volgende:

Ik weet niet of ik het volhoud om elke dag een verslagje voor jullie kan shcrijven want de motivatie die ik op breng zal ik in mijn schoolwerk steken en volgens mij boeit niemand mijn verhalen
Nou, als je serieus je leven wilt beteren is dat misschien wel een goed plan, en dan zij mensen vast nog wel bereid je te helpen bij de punten die je nu niet snapt omdat je niets uitgevoerd hebt ook. =)
In ieder geval word je hier wel aan herinnerd als je het in je actieve topicslijst ziet staan =P
  donderdag 12 januari 2006 @ 20:19:19 #53
138781 faberic
Ik snap er niks van
pi_33986828
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 19:44 schreef Maeghan het volgende:
Ik ga niet zeggen dat het niets voorstelt, want 15 pagina's vond ik ook veel toen ik op de middelbare school zat, maar gewoon even ter informatie: aan de universiteit krijg je voor een essay van die omvang ongeveer een week de tijd. =)

Wat bedoel je met vreselijk trouwens? Puur en alleen de moeite die je hebt jezelf te motiveren? En hoe komt dat precies? Ik deed vroeger dus ook nooit wat, omdat ik onder m'n niveau werkte. Pas vanaf derde jaar universitair zit er een uitdaging in, en mijn cijfers zijn nog nooit zo hoog geweest als afgelopen jaar (echt achten en negens zelfs, terwijl ik vroeger werkte tot ik een zes had en niet verder).

Even uit belangstelling: waar gaat je werkstuk precies over?

Ik ben ondertussen al een eind met m'n tweede vertaling, al zit ik wel met een aantal technische termen die ik moet gaan opzoeken. En ik zit met een zin die ik prima snap, maar die ik gewoon niet goed geformuleerd krijg. Even overslaan en zo weer verder. =) Ik denk dat ik 90% van de tekst al vertaald heb. Alle stukjes Engels heb ik even geel gemarkeerd, en ik ga nu beginnen aan het opzoekwerk.
Werkstuk gaat over China, het gele gevaar...

Verder zijn mijn cijfers goed hoor, ik moet er alleen hard voor werken. Ik heb alleen de vorige periode alles uitgesteld, en toen had ik het in die laatste week zo ongelooflijk druk dat ik dat nooit meer wil. Ik had nog nooit zoveel te doen als toen, in zo'n korte tijd.
- You can say that again
pi_33986954
Oh, gelukkig maar. Ik had zo'n moment vorig jaar dus. Toen ik er om 1 uur 's nachts achter kwam dat ik die dag een essay van 4000 woorden had moeten inleveren, waar ik nog geen woord van op papier had. Ik heb nog nooit zo snel een essay geschreven, en ik wil het ook niet meer ook =P Maar soms leer je dus nog weleens van dat soort dingen, want sindsdien begin ik ruim van tevoren (drie dagen ;-)) met schrijven. =)

Er is nog hoop voor je dus.
pi_33987859
tvp Alles samengavet maak ik hier ook mee
Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
  Moderator donderdag 12 januari 2006 @ 20:40:40 #56
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_33987974
Iets meer werken ja afgezien van 1 9 wat 8en en 7ens maar ik heb 2 6en Hup, 7ens van maken
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  donderdag 12 januari 2006 @ 22:16:47 #57
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_33992985
6en? Die haal ik niet eens Ik noem: 3 voor quantummechanica, 1.9 voor fouriertheorie en 4.2 voor integraalstellingen Maar goed... dan heb ik er dus niks aan gedaan... er is nog hoop
pi_33993799
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:16 schreef maniack28 het volgende:
6en? Die haal ik niet eens Ik noem: 3 voor quantummechanica, 1.9 voor fouriertheorie en 4.2 voor integraalstellingen Maar goed... dan heb ik er dus niks aan gedaan... er is nog hoop
Jij komt er wel
Kom ook eens spammen in mijn fotoboek :') **En ja, ik zie er goed uit dat hoef je niet nog eens te vermelden! ** ( hihi )
pi_33993917
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:16 schreef maniack28 het volgende:
Goed voorbeeld voor dit topic
pi_33994038
Goed initiatief! Ik ben de 1e van het HBO goed doorgekomen, maar nu het tweede jaar is het toch moeilijker.... Komt vooral omdat ik er zelf te weinig aan doe, dus dit is wel een ideaal topic.
Ik zit nu midden in m'n tentamenweek en ook nu merk ik weer: ik had er eerder mee moeten beginnen!
Alles weer op het laatste moment! Ooit moet dat toch eens veranderen. Liefst vanaf volgend blok.
Ik studeer trouwens Information Engineering.
  donderdag 12 januari 2006 @ 22:41:39 #61
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_33994244
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:35 schreef fallrite het volgende:

[..]

Goed voorbeeld voor dit topic
Waarom denk je dat ik dit topic geopend heb Jullie gaan me dus wel spanken he, als ik me best niet doe... anders werkt het niet Ga nu maar eens slapen, ben ik morgen lekker fit
pi_33994368
Ik heb m'n tweede vertaling bijna af, maar zit nog met twee stukjes zin die niet willen. De rest is allemaal gedaan, alle termen opgezocht en zo. Nu dat interview nog voorbereiden, even kijken waar die vrouw woont en hoe ik er kom, en dan douchen en naar bed. Lig ik er nog mooi voor twaalven in (hoop ik ;-)).
pi_33995180
Ik meldt mij hier ook maar even, ik doe echt te weinig aan school. Opzich valt het allemaal wel mee wat ik voor school moet doen, maar ik doe het nooit, ik kan me nooit concentreren. En weetje wat helemaal kloten is, dat als je je had voor gesteld aan het begin van de dag om veel voor school te gaan doen en dingen af te maken, en dan aan het eind van de dag erachter komt dat je nog geen ene flikker hebt gedaan .

Maarja maandag begint weer een nieuwe week, dan hoop ik ook weer een beetje íets te gaan doen want ik heb dan nog twee weken tot mijn proefwerk week .
pi_33998030
Okay, het is na twaalven en ik moet nog douchen, maar ik heb vandaag een vertaling afgemaakt, nog 800 woorden vertaald van een andere tekst, en een interview voorbereid. Moet alleen nog even het adres opzoeken en de route opzoeken. Redelijke dag dus. Het had beter gekund als ik om 12 uur was begonnen, zoals ik me had voorgenomen, in plaats van tot 15.30 had blijven lezen, computeren etc.
pi_34003352
Ik hoef voor a change eens niks te doen.
Olee olee olaaah
JOHNNY HEITINGA
pi_34004351
Ik moet vandaag ook weer wat doen..
Ik heb om 13.00 uur een afspraak met de studieadviseur, en ik kwam erachter dat ik mijn afgesproken doelen met hem toch niet gehaald heb zo..

Maar wat ga ik doen:

- Opzoeken of een bepaalde stof ook als reductor kan werken(als dat te vinden is)
- op zoek naar een ander ligand om erbij te mikken
- als ik dat gevonden heb 2 experimenten doen
- verder met het uitzoeken van referenties en het experimentendeel van mijn verslag gaan verbeteren
- klagen over het inlezen van de filmpjes, dat dat te traag gaat zo
- bij studieadviseur langs..

Ik laat in de middag wel weten hoever ik ben gekomen..
pi_34007596
Ik moet ook zeer dringend beginnen studeren, maarja, uitstellen is zo makkelijk.
Maandag mijn eerste examen, thermodynamica .
pi_34008620
Hier nog een zielige student... ben al vanaf 9 uur wakker maar heb nog steeds niks gedaan

Ga douchen en dan echt beginnen!
Falling feels like flying
Until you hit the ground...
Last.fm Twitter
pi_34012567
He, ik moet voor het eerst een Economie- tentamen herkansen (Gymnasium 6) maar ik heb nog nooit echt van tevoren hoeven leren (meestal stelde ik alles uit tot aan de dag voor de repetitie/tentamen). Maar goed, ik ben al begonnen. Ongelofelijk want het is voor maandag dus ik ben gewoon van tevoren begonnen met leren. Ik zit helaas nu weer te posten hier dus ik ga snel weer verder zo. Heb al 7 van de 10 hoofdstukken redelijk goed gedaan, volgens mij...
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 14:12:09 #70
135316 phish852
Tiocfaidh ár Lá
pi_34012846
Nou mijn motivatie gebrek is gisteren gebleven.

En heb ik maar besloten om maar één tentamen te over te slaan vandaag, en in de tijd te leren voor het andere tentamen pragmatisch als ik ben Maar het moet wel goedkomen, straks (15.00u).

Dus ik sluit nu snel weer af!
Last.FM
Everybody seems to think I'm lazy
I don't mind, I think they're crazzy
pi_34013017
Ik ga zo dadelijk beginnen.
pi_34014203
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:12 schreef Lotjeb het volgende:
Hier nog een zielige student... ben al vanaf 9 uur wakker maar heb nog steeds niks gedaan

Ga douchen en dan echt beginnen!
Komt me bekend voor ... Het is nu al bijna drie uur, maar ik ga zo echt beginnen!
pi_34015267
Gelukkig, ik ben niet de enige met motitvatieproblemen. Hoe drukker ik het heb, hoe minder ik doe
pi_34016400
Ik ga mij proberen te motiveren om volgend semester meer naar de les te gaan, en wel iets door het jaar te doen ipv. enkel studeren voor de examens.
pi_34017833
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 09:20 schreef teigan het volgende:
Maar wat ga ik doen:

- Opzoeken of een bepaalde stof ook als reductor kan werken(als dat te vinden is)
- op zoek naar een ander ligand om erbij te mikken
- als ik dat gevonden heb 2 experimenten doen
- verder met het uitzoeken van referenties en het experimentendeel van mijn verslag gaan verbeteren
- klagen over het inlezen van de filmpjes, dat dat te traag gaat zo
- bij studieadviseur langs..

Ik laat in de middag wel weten hoever ik ben gekomen..
Even kijken hoor, eerste puntje gedaan, tweede half, 1 experiment gedaan, niet met mijn verslag bezig geweest, laatste twee punten wel gedaan..

Het was dus niet echt een hele productieve dag, maandag beter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')