abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34003785
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 07:43 schreef Gia het volgende:

[..]

ja, maar op je eigen kinderen?
Ja. Denk aan Joden die hun eigen pasgeboren kinderen moesten smoren omdat hun gehuil de hele groep zou verraden.
Nu klinkt het gek, maar ook mensen die hun kind ombrengen hebben vaak een dergelijk idee: dat het de enige oplossing is.

Ik weet dat ik mijn hoofd hier vrijwillig tussen de deur steek, maar weet wel dat geen mens in normale omstandigheden zijn kinderen iets aan zou doen. Alleen psychopaten (zoals Richard met zijn Poolse vriendin die zijn vrouw en twee dochters ombracht) kunnen dat.
De rest van de familiedrama's zijn langlopende drama's waarbij mensen in zulke geestelijke nood geraken dat ze tot dit soort walgelijke dingen in staat zijn. Het proces om in een dergelijke nood te raken laat zien dat sommige persoonlijkheden hier gevoeliger voor zijn, maar dat deze mensen in andere situaties volkomen normaal zouden leven. Helaas zijn ze vaak ook gevoelig voor het scheppen van deze omstandigheden: een naar huwelijk (slechte partnerkeuze), verslavingen.

Dit gezin was niet bekend. Pas het laatste jaar gebeurden er rare dingen naar het weten van buitenstaanders. Ik denk echter dat als ze gaan graven, ze jaren aan onprettige dingen gaan horen van de moeder.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34003845
Ik vind deze situatie totaal niet vergelijkbaar met Joodse moeders die hun kind smoorden omdat ze er anders zelf aangingen.
quote:
De rest van de familiedrama's zijn langlopende drama's waarbij mensen in zulke geestelijke nood geraken dat ze tot dit soort walgelijke dingen in staat zijn. Het proces om in een dergelijke nood te raken laat zien dat sommige persoonlijkheden hier gevoeliger voor zijn, maar dat deze mensen in andere situaties volkomen normaal zouden leven. Helaas zijn ze vaak ook gevoelig voor het scheppen van deze omstandigheden: een naar huwelijk (slechte partnerkeuze), verslavingen.
Helaas zal in dit geval de waarheid wel hier ergens liggen. En daarom word ik er een beetje moe van dat dit soort labiele figuren aan kinderen begint, is vaak niks dan ellende.
pi_34004038
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 08:41 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik vind deze situatie totaal niet vergelijkbaar met Joodse moeders die hun kind smoorden omdat ze er anders zelf aangingen.
[..]

Helaas zal in dit geval de waarheid wel hier ergens liggen. En daarom word ik er een beetje moe van dat dit soort labiele figuren aan kinderen begint, is vaak niks dan ellende.
Het punt is dat het meestal goed uitpakt: ze komen terecht in omstandigheden (goed huwelijk) waarin ze wel gedijen en de kinderen welvaren. En ook geestelijk stabiele personen komen terecht in slechte huwelijken.
Mijn punt hierin is dan ook dat er geen peil te trekken is op de omstandigheden en waarschuwingssignalen.
En zijn wel meer gezinnen geweest waarbij een of beide partners vreemdgingen, het huwelijk stukging en de gezinsleden weinig contact hadden met de buurt. Daar gebeurde niets met de kinderen.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_34004185
Daar heb je gelijk in. Je kunt niet aan iemands neus zien of ie z'n kinderen zal vermoorden, het valt (vaak) niet te voorkomen.
Niet alle gescheiden en drugsverslaafde ouders zullen hun kids iets aandoen.

Maar heb wel een hekel aan kindermoordenaars/mishandelaars zeg, begrijpen kan ik het niet. Van kinderen blijf je gewoon af!
  vrijdag 13 januari 2006 @ 10:20:15 #55
3542 Gia
User under construction
pi_34005560
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 08:35 schreef Mwanatabu het volgende:

Ik weet dat ik mijn hoofd hier vrijwillig tussen de deur steek, maar weet wel dat geen mens in normale omstandigheden zijn kinderen iets aan zou doen. Alleen psychopaten (zoals Richard met zijn Poolse vriendin die zijn vrouw en twee dochters ombracht) kunnen dat.
De rest van de familiedrama's zijn langlopende drama's waarbij mensen in zulke geestelijke nood geraken dat ze tot dit soort walgelijke dingen in staat zijn.
Het zou in dit geval niet kunnen gaan om een vriendin die psychotisch is? Wist die moeder veel! Ze woonde pas een half jaar samen met die vrouw.

Ik ben het dan ook wel met je eens dat iemand normaal gesproken zijn/haar eigen kind niet dood. Daarom denk ik ook dat de vriendin dat in dit geval gedaan heeft.

Echter, moet je een psychopaat zijn om je eigen kinderen te vermoorden?
Ik ken iemand die na de scheiding zijn beide kinderen de nek heeft afgesneden, omdat hij het zijn ex-vrouw niet gunde de voogdij te hebben. Die man is veroordeeld met tbs, kwam na 8 jaar weer vrij en is inmiddels weer getrouwd en heeft weer twee kinderen.
Is die man een psychopaat? Of vind jij dat zijn omstandigheden zo abnormaal waren dat dit begrijpelijk was?
Kan je wel vertellen dat deze man van thuis uit bijzonder verwend was en een ontzettende dwingeland was. Hij moest altijd zijn zin krijgen.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 11:05:16 #56
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_34006693
Geen idee of die man een psychopaat is. Wat ik wel weet is dat ik nooit of te nimmer kinderen zou krijgen bij een man waarvan bekend is dat hij zijn eerste twee kinderen vermoord heeft.

Dat er nu weer een vrouw kinderen met hem heeft vind ik het meest onbegrijpelijke aan dit verhaal. En ook dat hoor je zo vaak. Mensen met een uitgebreid verleden van (kinder)mishandeling die altijd wel weer opnieuw een vrouw vinden die bereid is om kinderen van hen te nemen.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_34007614
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 10:20 schreef Gia het volgende:

[..]

Het zou in dit geval niet kunnen gaan om een vriendin die psychotisch is? Wist die moeder veel! Ze woonde pas een half jaar samen met die vrouw.

Ik ben het dan ook wel met je eens dat iemand normaal gesproken zijn/haar eigen kind niet dood. Daarom denk ik ook dat de vriendin dat in dit geval gedaan heeft.

Echter, moet je een psychopaat zijn om je eigen kinderen te vermoorden?
Ik ken iemand die na de scheiding zijn beide kinderen de nek heeft afgesneden, omdat hij het zijn ex-vrouw niet gunde de voogdij te hebben. Die man is veroordeeld met tbs, kwam na 8 jaar weer vrij en is inmiddels weer getrouwd en heeft weer twee kinderen.
Is die man een psychopaat? Of vind jij dat zijn omstandigheden zo abnormaal waren dat dit begrijpelijk was?
Kan je wel vertellen dat deze man van thuis uit bijzonder verwend was en een ontzettende dwingeland was. Hij moest altijd zijn zin krijgen.
Nou, dat denk ik dus wel...
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 11:05 schreef livelink het volgende:
Geen idee of die man een psychopaat is. Wat ik wel weet is dat ik nooit of te nimmer kinderen zou krijgen bij een man waarvan bekend is dat hij zijn eerste twee kinderen vermoord heeft.

Dat er nu weer een vrouw kinderen met hem heeft vind ik het meest onbegrijpelijke aan dit verhaal. En ook dat hoor je zo vaak. Mensen met een uitgebreid verleden van (kinder)mishandeling die altijd wel weer opnieuw een vrouw vinden die bereid is om kinderen van hen te nemen.
Het pleit niet voor die vrouwen idd, want hij zoekt ze erop uit. Hij heeft een neus voor bepaalde karaktereigenschappen bij vrouwen die hij kan gebruiken. Meestal is het "ik ben zielig want ik heb een slechte jeugd/leven gehad, zorg voor me!". En ja, dat spreekt een bepaald misplaatst zorginstinct aan bij sommige vrouwen.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 16:37:54 #58
3542 Gia
User under construction
pi_34018318
In het Eindhovens Dagblad stond dat de moeder de relatie met haar vriendin wilde verbreken en terug wilde naar haar man.

Als dit waar is, kan het natuurlijk zo zijn dat moeder en vriendin ruzie hadden en dat Kelly het heeft moeten ontgelden. Misschien heeft die vriendin Kelly wel vermoord.
pi_34023936
Het zesjarige meisje dat woensdag dood in een woning in Dommelen is aangetroffen, is waarschijnlijk door verstikking om het leven gekomen. Het Openbaar Ministerie in Den Bosch maakte dat vrijdag bekend. "Het voorlopig sectierapport wijst op verstikking als mogelijke doodsoorzaak", zo stelt justitie.

Het kinderlijkje werd woensdagochtend rond 10.30 uur door de grootouders gevonden in een woning aan de Olieslagerwei in Dommelen (gemeente Valkenswaard). Op dat moment was verder niemand in het huis aanwezig. Bron nu.nl

Opvoed cursus zou zeker geen overbodige luxe zijn! Maar ook Relatiekunde op de middelbare school zou een hoop relatieleed kindermishandeling en ellendige echtscheidingen kunnen voorkomen. Maar wij als oudere zouden het goede voorbeeld moeten geven,Dus kom als eerste met die meldplicht-CDA vind het niet effectief?? Natuurlijk is het wel effectief! En uberhaupt wat is er mis met een meldingsplicht bij kindermishandeling,hoeveel moeten er nog komen,hoeveel moeten er nog gaan,al die stille tochten dan is het kwaad al gedaan.Dus wacht niet te lang stop met die praat cultuur zeker in deze kinderen zijn de toekomst en wij met ons alle behoren al de kids een wereld te geven waar zij recht op hebben!Beter tien keer mis als een keer raak! je bent als goede burger toch ook verplicht om melding te maken van andere geweldsmisdrijven! Dus waarom word er zo moeilijk gedaan als het om kindermishandeling gaat! Kom op met die meldplicht!Stop met die vergader/praat cultuur,zeker als het om kinderen gaat!Maar ga er gelijk op af,en onderzoek luister naar de KINDEREN!
pi_34026662
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:37 schreef Gia het volgende:
In het Eindhovens Dagblad stond dat de moeder de relatie met haar vriendin wilde verbreken en terug wilde naar haar man.

Als dit waar is, kan het natuurlijk zo zijn dat moeder en vriendin ruzie hadden en dat Kelly het heeft moeten ontgelden. Misschien heeft die vriendin Kelly wel vermoord.
Ja misschien en als en kan natuurlijk en misschien wel en misschien niet. Iedereen moet tegenwoordig een mening hebben en moet denken dat hij/zij kennis van zaken moet hebben, maar tot nu toe heb ik bij de post van partijrechtenkind nog het meest van, die heeft tenminste een goed punt. De rest, ik irriteer me mateloos aan het idee dat iedereen overal over mee denkt te moeten praten, maar in veel gevallen totaal niet weet waar het over heeft.
  † In Memoriam † vrijdag 13 januari 2006 @ 22:38:40 #61
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_34030752
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 19:38 schreef partijrechtenkind het volgende:

Opvoed cursus zou zeker geen overbodige luxe zijn! Maar ook Relatiekunde op de middelbare school zou een hoop relatieleed kindermishandeling en ellendige echtscheidingen kunnen voorkomen.
Dat helpt geen zier.
pi_34031228
[quote]Op vrijdag 13 januari 2006 22:38 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Dat helpt geen zier.

[/quote

Wow, moeilijke tussen te komen met zo'n onderbouwing!
pi_34041215
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 19:38 schreef partijrechtenkind het volgende:
Het zesjarige meisje dat woensdag dood in een woning in Dommelen is aangetroffen, is waarschijnlijk door verstikking om het leven gekomen. Het Openbaar Ministerie in Den Bosch maakte dat vrijdag bekend. "Het voorlopig sectierapport wijst op verstikking als mogelijke doodsoorzaak", zo stelt justitie.

Het kinderlijkje werd woensdagochtend rond 10.30 uur door de grootouders gevonden in een woning aan de Olieslagerwei in Dommelen (gemeente Valkenswaard). Op dat moment was verder niemand in het huis aanwezig. Bron nu.nl

Opvoed cursus zou zeker geen overbodige luxe zijn! Maar ook Relatiekunde op de middelbare school zou een hoop relatieleed kindermishandeling en ellendige echtscheidingen kunnen voorkomen. Maar wij als oudere zouden het goede voorbeeld moeten geven,Dus kom als eerste met die meldplicht-CDA vind het niet effectief?? Natuurlijk is het wel effectief! En uberhaupt wat is er mis met een meldingsplicht bij kindermishandeling,hoeveel moeten er nog komen,hoeveel moeten er nog gaan,al die stille tochten dan is het kwaad al gedaan.Dus wacht niet te lang stop met die praat cultuur zeker in deze kinderen zijn de toekomst en wij met ons alle behoren al de kids een wereld te geven waar zij recht op hebben!Beter tien keer mis als een keer raak! je bent als goede burger toch ook verplicht om melding te maken van andere geweldsmisdrijven! Dus waarom word er zo moeilijk gedaan als het om kindermishandeling gaat! Kom op met die meldplicht!Stop met die vergader/praat cultuur,zeker als het om kinderen gaat!Maar ga er gelijk op af,en onderzoek luister naar de KINDEREN!
Donner en zijn collega's zijn geschrokken van de cijfers ?

De cijfers liegen er echt niet om,plm 80000 mishandelingen,plm 50 vermoorde kinderen per jaar,en dan praten we hier enkel nog maar over bekende zaken het zou nog wel eens twee maal zoveel kunnen zijn,en het jaar is nog maar net begonnen en er zijn alweer 6-Kinderen vermoord in Nederland!

Hoe kun je hier nu verbaasd over zijn,het is enkel het bewijs dat mishandeling en discriminatie een voedingsbron zijn om crimineel gedrag te kweken!

Ja zelfs in de eerste en tweede kamer zitten politici die zich schuldig maken aan discriminatie!

Wie kindermishandeling aanpakt, bestrijdt daarmee ook jeugdmisdaad

Kinderen die mishandeld zijn lopen een verhoogde kans zelf misdaden te plegen. Dat blijkt uit Amerikaans onderzoek. Daarom is samenwerking nodig op het gebied van preventie en interventie van kindermishandeling en delinquent gedrag. Dat betoogt Leoniek Kroneman op basis van studie in de Verenigde Staten
Het onderzoek- http://groups.msn.com/PARTIJRECHTENKIND/oproep.msnw?action=get_message&mview=1&ID_Message=1704

Want laten we wel wezen,in deze allochtonen categorie worden kinderen ook veel meer en sneller hard aangepakt door ouders en familie zij worden vaak met harde hand opgevoed. Ik moet mij dagelijks in houden als ik zie dat een klein kind een paar klappen op het hoofd krijgt,ik moet dagelijks horen en zien hoe allochtonen,al zijn ze hier geboren gediscrimineerd worden! Minister Donner,pak de Kindermishandeling beter en harder aan zo bestrijd u in ieder geval voor de toekomst de jeugdcriminaliteit !

Het wetenschappelijk Onderzoeks en Documentatie centrum, het WODC onderzocht het omstreden verband tussen etniciteit en criminaliteit. Het WODC komt weliswaar tot de conclusie dat er geen direct verband tussen ras en crimineel gedrag is, maar dat allochtonen wel veel vaker in aanraking komen met politie en justitie

Uit het rapport blijkt dat over de hele linie allochtonen drie keer zo vaak verdacht worden van criminele feiten. In 37% van de strafzaken is er sprake van een allochtone verdachte

Vooral jongeren ontsporen. In de leeftijdsgroep van 12 tot 17 jaar blijkt dat Joegoslaven ruim vier keer (4,1) zo vaak strafbare feiten begaan als autochtonen. Voor Marokkanen in deze leeftijdsgroep is dat 3,5 keer zo vaak en voor Antillianen is het ruim twee keer (2,3) zoveel. In de groep tussen 18 en 24 jaar scoren Marokkaanse jongeren nog hoger. Zij begaan dan 4 tot 4,5 keer zoveel strafbare feiten als hun leeftijdsgenoten.

Geef kinderen een wereld waar zij recht op hebben!
  zaterdag 14 januari 2006 @ 12:06:38 #64
92279 N.icka
Windforce 11
pi_34043093
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 10:22 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

Donner en zijn collega's zijn geschrokken van de cijfers ?
Het gaat hier helemaal niet over kindermishandeling , het gaat hier over kinderdoding , dus hou nou eens op met dat neerplempen van je quotes.
pi_34043182
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 12:06 schreef N.icka het volgende:

[..]

Het gaat hier helemaal niet over kindermishandeling , het gaat hier over kinderdoding , dus hou nou eens op met dat neerplempen van je quotes.
Dat zie je toch echt verkeerd!
Het gaat om kinderdoding,het gevolg van vaak mishandeling

Als het over kindermishandeling gaat, komen we aan deze cijfers: plm 80.000 kinderen per jaar worden in Nederland slachtoffer van mishandeling, misbruik of (psychische) verwaarlozing en tussen de 50 en 80 kinderen overlijden aan de gevolgen daarvan.Maar wist u ook dat een kind gemiddeld 17 keer mishandeld is voordat het probleem voor het eerst wordt gemeld. Maar in feite is het aantal meldingen en vermoedens veel meer deze cijfers zijn nog geen kwart van het werkelijke aantal! En altijd komen er weer meer en ernstiger gevallen bij. Wij Partijrechtenkind,familie4justice en de Kinderombudsman,constateren vervolgens zelf: „Dat de kunst is om je in dit werk niet te laten ontmoedigen. Gelukkig zijn er met ons veel gemotiveerde mensen die daarin slagen. De vreselijkste dingen komen wij tegen: zoals peuters met allerlei fractuurtjes of baby’s die zo hevig door elkaar zijn geschud dat ze levenslang gehandicapt blijven. „Het moet vaak langdurig ernstig misgaan met een kind, wil je het kunnen zien. Want de vitaliteit van kinderen is heel groot. Zou het huidige aantal van veertig vertrouwensartsen verdubbelen, dan zouden ze het werk nog niet aankunnen. „Veel vertrouwensartsen moeten er bovendien nog mee leren werken. Vervolgens moeten andere partners in de keten, zoals de Raad voor de Kinderbescherming, zorgen dat de resultaten ook onder ogen komen van de kinderrechters.“ Die besluiten immers over ondertoezichtstelling of uithuisplaatsing, Goed kijken,luisteren naar de Kinderen,niet teveel praten geen ellenlange bureaucratie kan nieuwe Savanna’s en Rowena’s voorkomen, dat is onze stellige overtuiging. De opzet om met de Bureaus Jeugdzorg één voordeur te creëren is goed, al werkt dat nog verre van optimaal. Buurtnetwerken in wijken en stadsdelen worden steeds alerter. En er zijn aanzetten om de consultatiebureaus weer een meer prominente rol te geven om kindermishandeling in een vroeg stadium tegen te gaan.Het verplicht stellen van het aan geven van Kindermishandeling is ook weer bespreekbaar,maar wachten wij niet te lang,had die plicht er niet allang moeten zijn,ja vinden wij. Maar je zult ook het consultatiebureau eerst goed moeten optuigen en de samenwerking in de keten verbeteren, voordat je ouders kunt gaan/laten straffen. Veranderingen gaan te langzaam in deze sector, vooral omdat kinderen zelf geen stem hebben en politiek geen gewicht in de schaal leggen. Daarom blijven wij tot in lengte der jaren hun stem . Wij blijven alert U OOK?

J.aalders
  zaterdag 14 januari 2006 @ 12:12:56 #66
92279 N.icka
Windforce 11
pi_34043290
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 12:09 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

Dat zie je toch echt verkeerd!
Het gaat om kinderdoding,het gevolg van vaak mishandeling

Als het over kindermishandeling gaat, komen we aan deze cijfers: plm 80.000 kinderen per jaar worden in Nederland slachtoffer van mishandeling, misbruik of (psychische) verwaarlozing en tussen de 50 en 80 kinderen overlijden aan de gevolgen daarvan.Maar wist u ook dat een kind gemiddeld 17 keer mishandeld is voordat het probleem voor het eerst wordt gemeld. Maar in feite is het aantal meldingen en vermoedens veel meer deze cijfers zijn nog geen kwart van het werkelijke aantal! En altijd komen er weer meer en ernstiger gevallen bij. Wij Partijrechtenkind,familie4justice en de Kinderombudsman,constateren vervolgens zelf: „Dat de kunst is om je in dit werk niet te laten ontmoedigen. Gelukkig zijn er met ons veel gemotiveerde mensen die daarin slagen. De vreselijkste dingen komen wij tegen: zoals peuters met allerlei fractuurtjes of baby’s die zo hevig door elkaar zijn geschud dat ze levenslang gehandicapt blijven. „Het moet vaak langdurig ernstig misgaan met een kind, wil je het kunnen zien. Want de vitaliteit van kinderen is heel groot. Zou het huidige aantal van veertig vertrouwensartsen verdubbelen, dan zouden ze het werk nog niet aankunnen. „Veel vertrouwensartsen moeten er bovendien nog mee leren werken. Vervolgens moeten andere partners in de keten, zoals de Raad voor de Kinderbescherming, zorgen dat de resultaten ook onder ogen komen van de kinderrechters.“ Die besluiten immers over ondertoezichtstelling of uithuisplaatsing, Goed kijken,luisteren naar de Kinderen,niet teveel praten geen ellenlange bureaucratie kan nieuwe Savanna’s en Rowena’s voorkomen, dat is onze stellige overtuiging. De opzet om met de Bureaus Jeugdzorg één voordeur te creëren is goed, al werkt dat nog verre van optimaal. Buurtnetwerken in wijken en stadsdelen worden steeds alerter. En er zijn aanzetten om de consultatiebureaus weer een meer prominente rol te geven om kindermishandeling in een vroeg stadium tegen te gaan.Het verplicht stellen van het aan geven van Kindermishandeling is ook weer bespreekbaar,maar wachten wij niet te lang,had die plicht er niet allang moeten zijn,ja vinden wij. Maar je zult ook het consultatiebureau eerst goed moeten optuigen en de samenwerking in de keten verbeteren, voordat je ouders kunt gaan/laten straffen. Veranderingen gaan te langzaam in deze sector, vooral omdat kinderen zelf geen stem hebben en politiek geen gewicht in de schaal leggen. Daarom blijven wij tot in lengte der jaren hun stem . Wij blijven alert U OOK?

J.aalders
Het kind in deze zaak was niet mishandeld.
pi_34043405
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 12:12 schreef N.icka het volgende:

[..]

Het kind in deze zaak was niet mishandeld.
????????Niet mishandeld?
Hoe komt het dan dood!
En weet jij wat er allemaal aan vooraf is gegaan
pi_34046579
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 12:16 schreef partijrechtenkind het volgende:
Nee, jij was erbij...

Overdreven figuur.
pi_34047208
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 14:06 schreef Bayer het volgende:

[..]

Nee, jij was erbij...

Overdreven figuur.
Nee jammer genoeg niet
  zaterdag 14 januari 2006 @ 17:43:19 #70
3542 Gia
User under construction
pi_34053145
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 12:16 schreef partijrechtenkind het volgende:

[..]

????????Niet mishandeld?
Hoe komt het dan dood!
Het kind werd hiervoor niet mishandeld. Er was geen sprake van herhaaldelijke mishandeling of wat dan ook. Er was gewoon eigenlijk nooit sprake van dergelijke dingen. Totdat.....
Natuurlijk is het in dit geval wel kindermishandeling.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 20:58:01 #71
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_34061069
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 10:10 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik vind jou altijd zo vermoeiend. Wanneer kunnen we je weer in een batmanpak op een gebouw verwachten? Hebben wij ook eens wat te lachen
Vanwaar die aggressieve houding en ridiculiserende opmerkingen van jou (en ook anderen in dit topic) tegen Partijrechtenkind

[ Bericht 9% gewijzigd door MasterPeace op 14-01-2006 21:34:56 ]
"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
  zaterdag 14 januari 2006 @ 21:12:23 #72
53149 MasterPeace
Venus in Steenbok
pi_34061734
dubbelpost

[ Bericht 79% gewijzigd door MasterPeace op 14-01-2006 21:35:17 ]
"Veel naoorlogse Nederlandse architecten moeten ervan overtuigd zijn
dat iemands levensgeluk evenredig toeneemt met de omvang van zijn ramen."
Benno Barnard
pi_34076916
In een afscheidsbrief aan familie heeft de moeder van de 6-jarige Kelly uit Dommelen spijt betuigd. Dat meldt De Telegraaf zondag. Of dat voor de dood van haar dochter is of voor een voorgenomen zelfmoord is niet duidelijk. De krant heeft kennelijk inzicht gehad in het schrijven dat in het huis van de moeder op tafel werd gevonden. De politie wilde hier zondagochtend geen commentaar op geven.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ef_moeder_Kelly.html

Ja en nu de vraag,hebben instanties hier weer te lang gewacht? Blijkbaar wel,en het gevolg weer een kind gedood!
Waar was hier de kinderbescherming,is er uberhaupt wel melding gedaan?
Mede om dit in de toekomst te kunnen vorkomen, vinden wij het zo belangrijk dat die meldingsplicht er moet komen!
Maar in feite is het aantal meldingen en vermoedens veel meer deze cijfers zijn nog geen kwart van het werkelijke aantal!

Bron J.Aalders

J.aalders
pi_34076946
quote:
Op zondag 15 januari 2006 10:49 schreef partijrechtenkind het volgende:
In een afscheidsbrief aan familie heeft de moeder van de 6-jarige Kelly uit Dommelen spijt betuigd. Dat meldt De Telegraaf zondag. Of dat voor de dood van haar dochter is of voor een voorgenomen zelfmoord is niet duidelijk. De krant heeft kennelijk inzicht gehad in het schrijven dat in het huis van de moeder op tafel werd gevonden. De politie wilde hier zondagochtend geen commentaar op geven.
http://www.telegraaf.nl/b(...)ef_moeder_Kelly.html

Ja en nu de vraag,hebben instanties hier weer te lang gewacht? Blijkbaar wel,en het gevolg weer een kind gedood!
Waar was hier de kinderbescherming,is er uberhaupt wel melding gedaan?
Mede om dit in de toekomst te kunnen vorkomen, vinden wij het zo belangrijk dat die meldingsplicht er moet komen!
Maar in feite is het aantal meldingen en vermoedens veel meer deze cijfers zijn nog geen kwart van het werkelijke aantal!

Bron J.Aalders

J.aalders
En daar moet verandering in komen,vinden wij Partijrechtenkind,Familie4justice en de Kinderombudsman! Bron presscenter

Kindermishandeling,kindermoorden,het is aan de orde van de dag,

En wat doet men ervoor om het tegen te gaan,tot op heden nog niets concreets!
En daar moet verandering in komen,vinden wij Partijrechtenkind,Familie4justice en de Kinderombudsman!
De cijfers liegen er echt niet om,plm 80000 mishandelingen,plm 50 vermoorde kinderen per jaar,en dan praten we hier enkel nog maar over bekende zaken het zou nog wel eens twee maal zoveel kunnen zijn,en het jaar is nog maar net begonnen en er zijn alweer 6-Kinderen vermoord in Nederland!
Laten we eens beginnen met een opvoedcursus want dat zou zeker geen overbodige luxe zijn! Want veel nieuw bakken ouders weten niet eens hoe om te gaan bij ziekte van het kind,of bij huilbabytjes,weet u wel hoeveel er niet eens weten hoe een luier te verschonen!Ja dat lijkt mischien overdreven,maar let er eens op bij nieuwbakken ouders en dat is geen schande wat ze hebben het nooit geleerd toch,daarom zou een opvoed-cursus voor de bevalling ook echt geen overbodige luxe zijn!
Maar ook Relatiekunde op de middelbare scholen zou een hoop kinderleed,zoals mishandeling/verwaarlozing,psychisch schade,relatieleed,huiselijk geweld maar uberhaupt kinder-mishandeling kunnen voorkomen.
Wij als oudere zouden het goede voorbeeld kunnen/moeten geven.
Dus kom in ieder geval als eerste met die meldplicht-(CDA vind het niet effectief??) Natuurlijk is het wel effectief!
En uberhaupt wat is er mis met een meldingsplicht zeker als het om kindermishandeling gaat,het zou eigenlijk de normaalste zaak van de wereld moeten zijn.
Wat is er belangrijker,je verschuilen achter regeltjes/wetten of het belang van een Kind die (mishandeld )word/werd, met het risico dat het aan de mishandelingen komt te overlijden omdat eerdere vermoedens niet werden gemeld?
Ja hoeveel moeten er nog komen,hoeveel moeten er nog gaan,al die stille tochten dan is het kwaad al gedaan!
Dus laten wij niet te lang wachten,en Stop met die praat cultuur ,Stop met die bureaucratie,Stop met te lang wachten ,Luister beter naar de Kinderen.
Kinderen zijn de toekomst en wij met ons alle behoren alle Kinderen een wereld te geven waar zij recht op hebben!
Beter tien keer mis als een keer raak!
Je bent als goede burger toch ook verplicht om melding te maken van andere geweldsmisdrijven,waarom dan niet bij Kindermishandeling?
Waarom word er zo moeilijk gedaan als het om kindermishandeling gaat!
Dus kom op met die meldplicht!Stop met die vergader/praat cultuur,bureaucratie,en te lang wachten.
Zeker als het om kinderen gaat,hebben wij de plicht om melding te maken bij mishandeling,verwaarlozing,want zij zelf zijn vaak nog te jong om het zelf te doen!
Bij meldingen moet men er ook gelijk op af gaan om te kijken,luisteren en onderzoeken!
Vermoedens van Kindermishandeling melden is geen gunst maar EEN PLICHT!

J.Aalders
  zondag 15 januari 2006 @ 11:00:32 #75
3542 Gia
User under construction
pi_34077091
quote:
Op zondag 15 januari 2006 10:51 schreef partijrechtenkind het volgende:
Reageer jij altijd op je eigen posts?

Er was in dit geval geen sprake van stelselmatige mishandeling. Niemand had vantevoren kunnen vermoeden dat zoiets kon gebeuren.

Is dat zo moeilijk om te begrijpen?
  † In Memoriam † zondag 15 januari 2006 @ 11:01:12 #76
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_34077101
Kan een NWS mod asjeblieft eens gaan mailen met die mafkees hierboven?
Al die offtopic copy/paste postings in elk topic waarin hij zijn neus laat zien zijn vervelend .
  † In Memoriam † zondag 15 januari 2006 @ 11:05:37 #77
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_34077170
quote:
Op zondag 15 januari 2006 10:51 schreef partijrechtenkind het volgende:

Laten we eens beginnen met een opvoedcursus want dat zou zeker geen overbodige luxe zijn! Want veel nieuw bakken ouders weten niet eens hoe om te gaan bij ziekte van het kind,of bij huilbabytjes,weet u wel hoeveel er niet eens weten hoe een luier te verschonen!Ja dat lijkt mischien overdreven,maar let er eens op bij nieuwbakken ouders en dat is geen schande wat ze hebben het nooit geleerd toch,daarom zou een opvoed-cursus voor de bevalling ook echt geen overbodige luxe zijn!
quote:
Maar ook Relatiekunde op de middelbare scholen zou een hoop kinderleed,zoals mishandeling/verwaarlozing,psychisch schade,relatieleed,huiselijk geweld maar uberhaupt kinder-mishandeling kunnen voorkomen.
Ondanks alle voorlichting op scholen over bijvoorbeeld sexueel misbruik worden er nog steeds kinderen jarenlang misbruikt, het geeft dus aan dat die voorlichting geen zier helpt.
quote:
Ja hoeveel moeten er nog komen,hoeveel moeten er nog gaan,al die stille tochten dan is het kwaad al gedaan!
Stille tochten = massahysterie en lost nix op, totaal onbekenden die met kaarsjes een route van 2 km gaan lopen en cameraploegen uitnodigen ..ramptoerisme, dáár zou men iets aan moeten doen, sensatiebeluste betweters
pi_34079371
Vrouw kwam bij psychiater

Afscheidsbrief moeder Kelly
door Joan van den Dungen
DOMMELEN - De moeder die verdacht wordt van moord op haar zesjarige dochtertje Kelly Pelkman uit Dommelen heeft een afscheidsbrief achtergelaten. In de brief die de moeder op tafel achterliet, wilde zij afscheid nemen van haar familie en vrienden.

Ook had zij in het schrijven spijt betuigd en gemeld dat zij geen andere uitweg meer zag. De bedoeling van de vrouw en haar vriendin was zelfmoord. Maar het lesbische koppel wilde de kleine Kelly niet alleen achterlaten en daarom mee de dood in nemen.

De gescheiden Monique G. (31) blijkt een week voor het drama nog opgenomen geweest op de Paaz-afdeling van een ziekenhuis. Zij stond al langer onder psychiatrische behandeling. Enkele jaren terug verloor zij een tweeling die dood geboren werd. Monique G. had speciaal, omdat het niet lukte om zwanger te worden, een ivf-behandeling gehad, zo zegt een vriendin van de familie.

De zesjarige Kelly Pelkman werd woensdagochtend in haar woning aan de Olieslagerwei dood gevonden door opa en oma. Het kind bleek in de badkuip met een kussen door verstikking om het leven gebracht. Na de moord sloegen de moeder en haar vriendin in een Fiat Punto op de vlucht. Zij probeerden eerst zichzelf van het leven te beroven door in volle vaart tegen een boom te knallen, later sneden ze elkaars polsen door. De politie wist hen bijtijds te arresteren.

De uitvaartdienst voor het meisje uit groep drie van basisschool Agnetendal wordt morgenmiddag in de Sint-Martinuskerk in Dommelen gehouden. Er wordt een enorme toeloop verwacht.
Alleen mensen zonder fantasie vluchten in de realiteit
pi_34112339
quote:
Op zondag 15 januari 2006 12:35 schreef Cyan het volgende:
Vrouw kwam bij psychiater

Afscheidsbrief moeder Kelly
door Joan van den Dungen
DOMMELEN - De moeder die verdacht wordt van moord op haar zesjarige dochtertje Kelly Pelkman uit Dommelen heeft een afscheidsbrief achtergelaten. In de brief die de moeder op tafel achterliet, wilde zij afscheid nemen van haar familie en vrienden.

Ook had zij in het schrijven spijt betuigd en gemeld dat zij geen andere uitweg meer zag. De bedoeling van de vrouw en haar vriendin was zelfmoord. Maar het lesbische koppel wilde de kleine Kelly niet alleen achterlaten en daarom mee de dood in nemen.

De gescheiden Monique G. (31) blijkt een week voor het drama nog opgenomen geweest op de Paaz-afdeling van een ziekenhuis. Zij stond al langer onder psychiatrische behandeling. Enkele jaren terug verloor zij een tweeling die dood geboren werd. Monique G. had speciaal, omdat het niet lukte om zwanger te worden, een ivf-behandeling gehad, zo zegt een vriendin van de familie.

De zesjarige Kelly Pelkman werd woensdagochtend in haar woning aan de Olieslagerwei dood gevonden door opa en oma. Het kind bleek in de badkuip met een kussen door verstikking om het leven gebracht. Na de moord sloegen de moeder en haar vriendin in een Fiat Punto op de vlucht. Zij probeerden eerst zichzelf van het leven te beroven door in volle vaart tegen een boom te knallen, later sneden ze elkaars polsen door. De politie wist hen bijtijds te arresteren.

De uitvaartdienst voor het meisje uit groep drie van basisschool Agnetendal wordt morgenmiddag in de Sint-Martinuskerk in Dommelen gehouden. Er wordt een enorme toeloop verwacht.
Aan de ene kant denk ik "dus er zat toch iets scheef", maar aan de andere kant: hoeveel vrouwen lopen niet bij een hulpverlener omdat ze een kind verloren hebben?
pi_34113391
Kan niet begrijpen dat de vriendin van die moeder er ook aan meedoet.

Ik snap het sowieso niet? Eerst doe je alle moeite kinderen te kunnen krijgen en daarna maak je het alsnog dood? Nou ja, sommige dingen vallen ook niet te begrijpen.
pi_34114591
quote:
Op maandag 16 januari 2006 10:05 schreef nummer_zoveel het volgende:
Kan niet begrijpen dat de vriendin van die moeder er ook aan meedoet.

Ik snap het sowieso niet? Eerst doe je alle moeite kinderen te kunnen krijgen en daarna maak je het alsnog dood? Nou ja, sommige dingen vallen ook niet te begrijpen.
Ja en ,Enkele jaren terug verloor zij een tweeling die dood geboren werd!
En mede daarom zou zij deze onmenselijke daad op haar dochtertje nu gedaan hebben??
Nee puur egoisme was het!
pi_34115215
quote:
Op zondag 15 januari 2006 11:01 schreef Loedertje het volgende:
Kan een NWS mod asjeblieft eens gaan mailen met die mafkees hierboven?
Al die offtopic copy/paste postings in elk topic waarin hij zijn neus laat zien zijn vervelend .
Bepaal jij wat wel of niet vervelend is? Zijn toon is misschien iets krachtiger, ik stoor me geen moment aan hem simpelweg omdat hij een scherpe mening wat dit onderwerp betreft heeft. Aangezien dit een publiek forum is staat hij volledig in z'n recht daarmee.
Sterker nog, als je je zo aan hem stoort, zoek je toch een ander topic op?
  maandag 16 januari 2006 @ 12:06:33 #83
3542 Gia
User under construction
pi_34116387
quote:
Op maandag 16 januari 2006 11:27 schreef Redux het volgende:

[..]

Bepaal jij wat wel of niet vervelend is?
Ik bepaal inderdaad wat IK wel of niet vervelend vind.

En iemand die gaat reageren op zijn eigen postings, alleen om het topic weer omhoog te schoppen, vind ik bijzonder vervelend.
  maandag 16 januari 2006 @ 12:08:44 #84
3542 Gia
User under construction
pi_34116473
Ik kan nog steeds niet geloven dat deze moeder dit gedaan heeft. Zeker omdat zij weer terug wilde naar haar ex-man. Dat is toch een teken dat ze nog iets wilde met haar leven!
pi_34116693
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:06 schreef Gia het volgende:
Ik bepaal inderdaad wat IK wel of niet vervelend vind.
Zeker, jij bepaalt wat jij vervelend vindt, maar niet wat vervelend is.
quote:
En iemand die gaat reageren op zijn eigen postings, alleen om het topic weer omhoog te schoppen, vind ik bijzonder vervelend.
Om het topic omhoog te schoppen? Wie zegt dat hij die intensie heeft? Jij schopt nu dit topic toch ook weer omhoog? Weer bepaalt iemand voor een ander wat ie wel of niet mag, vanwaar die arrogantie??
  maandag 16 januari 2006 @ 12:22:51 #86
3542 Gia
User under construction
pi_34116947
quote:
Op maandag 16 januari 2006 12:15 schreef Redux het volgende:

Om het topic omhoog te schoppen? Wie zegt dat hij die intensie heeft? Jij schopt nu dit topic toch ook weer omhoog? Weer bepaalt iemand voor een ander wat ie wel of niet mag, vanwaar die arrogantie??
Akkoord, het zal niet zijn om het topic omhoog te schoppen, binnen 2 minuten, maar om dezelfde lap tekst 2 minuten later weer te quoten en daar dan zelf weer op te reageren, is toch wel vervelend. Dat hij dan tenminste de tekst uit de quote weghaalt, want die staat er tenslotte al boven.
pi_34117369
Man, ga je om andere dingen druk maken.
pi_34153003
http://www.agnetendal.nl/activiteiten/Kelly/Kelly%202006.htm

Hoeveel stille tochten

Zijn er al geweest

Zullen er nog komen

Een verschrikking

Weer een kind gedood vermoord omgekomen

Door de handen van hun eigen ouder

Door de handen van je beschermer

Door de handen die je vertrouwde