abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33986614
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 19:30 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Ik wijs je alleen op een enigszins kapitale fout, lampekap.
plus dat ik als toekomstig rechtenstudent (volgend jaar) hier best mag reageren.
Laat me raden ? HBO Recht ?
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
  donderdag 12 januari 2006 @ 20:17:55 #52
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_33986749
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 19:30 schreef De_Warme_bakker het volgende:
Ik wijs je alleen op een enigszins kapitale fout, lampekap.
plus dat ik als toekomstig rechtenstudent (volgend jaar) hier best mag reageren.
Tuurlijk mag je hier reageren, anders is de toevoeging 'in spe' nutteloos.
Rechtenstudenten zijn namelijk al juristen volgens het woordenboek.
pi_33986914
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 20:15 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Laat me raden ? HBO Recht ?

Rechten en Politicologie, als je het wilt weten.
Universitair inderdaad...
pi_33987149
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 20:17 schreef Pool het volgende:

[..]

Tuurlijk mag je hier reageren, anders is de toevoeging 'in spe' nutteloos.
Rechtenstudenten zijn namelijk al juristen volgens het woordenboek.
Dat maakt het wel sexy allemaal
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_33987991
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 20:21 schreef De_Warme_bakker het volgende:

[..]

Rechten en Politicologie, als je het wilt weten.
Universitair inderdaad...
Dus je kunt wel zeuren over een accent aigu, maar zinnen van een persoonsvorm voorzien zit er niet in ? Kun je dan niet beter Nederlandse taal- en letterkunde gaan studeren ofzo ?
Mensen die klagen over de kosten van kennis zouden eens stil moeten staan bij de kosten van domheid.
pi_33988028
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 20:25 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Dat maakt het wel sexy allemaal
Nou, dan ga ik maar weer.
pi_33988754
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 20:41 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Nou, dan ga ik maar weer.
Je houdt niet van sexy?
pi_33989273
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 20:40 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Dus je kunt wel zeuren over een accent aigu, maar zinnen van een persoonsvorm voorzien zit er niet in ? Kun je dan niet beter Nederlandse taal- en letterkunde gaan studeren ofzo ?
Rustig maar Wat een problemen kan iemand over zichzelf afroepen als hij simpel op een foutje probeert te wijzen..
pi_33994474
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 16:15 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Ik vroeg me al af wanneer je eindelijk op je knietjes zou gaan
Je gaat akkoord dus? Ik ga alvast de huwelijkse voorwaarden opstellen!
pi_33995969
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 22:46 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je gaat akkoord dus? Ik ga alvast de huwelijkse voorwaarden opstellen!
Yeah! Koude uitsluiting met Amsterdams verrekenbeding graag
Ben je trouwens 1.90 meter of langer?
pi_33996520
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:18 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Yeah! Koude uitsluiting met Amsterdams verrekenbeding graag
Ben je trouwens 1.90 meter of langer?
Ik ben ook een fan van koude uitsluiting (het klinkt ook zo lekker )! En het amsterdams verrekenbeding is ook smullen

Ik ben inderdaad langer dan 1.90 (enige centimeters zelfs) .
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:33:34 #62
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_33996667
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:30 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Ik ben ook een fan van koude uitsluiting (het klinkt ook zo lekker )! En het amsterdams verrekenbeding is ook smullen

Ik ben inderdaad langer dan 1.90 (enige centimeters zelfs) .
Mag ik ook op jullie feestje komen? Ik wil de meest mysterieuze man van het topic ook zo graag een keertje zien...
Nulla verba sed acta
pi_33996856
Ik mis Mutant1 onder de EUR.
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
pi_33996916
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:33 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Mag ik ook op jullie feestje komen? Ik wil de meest mysterieuze man van het topic ook zo graag een keertje zien...
Je mag getuige zijn, dat lijkt me wel passend
pi_33996949
Zijn er btw ook mensen die advocaat willen worden?

Ik hoorde dat sommige grote kantoren expres meer stagiaires aannemen dan ze nodig hebben (dus 30 terwijl er maar 15 plaatsen zijn) en na de stage alleen de beste aannemen. En dat je moet rekenen op werkdagen tot 21:00 's avonds.
pi_33996971
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:37 schreef sizzler het volgende:
Ik mis Mutant1 onder de EUR.
Je bent toch niet verplicht om je hier te registreren
pi_33997001
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:40 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je bent toch niet verplicht om je hier te registreren
Ow, moet je je "registreren"?

Ik had hem wel verwacht hier eik.
  donderdag 12 januari 2006 @ 23:41:36 #68
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_33997015
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:39 schreef Diederik_Duck het volgende:

[..]

Je mag getuige zijn, dat lijkt me wel passend
Wat lief! Wanneer en waar gaat het allemaal plaatsvinden? Dan houd ik vast een gaatje vrij in mn agenda!

En ja, ik wil advocaat worden, en ja, zo werkt het, na 3 jaar stage lopen moet je nog maar zien of je ook echt een baan krijgt aangeboden, en ja, je moet 8+ uur per dag declarabel zijn, dus 21:00h kun je wel op rekenen.. Why?
Nulla verba sed acta
pi_33997075
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:41 schreef Leonoor het volgende:

[..]

En ja, ik wil advocaat worden, en ja, zo werkt het, na 3 jaar stage lopen moet je nog maar zien of je ook echt een baan krijgt aangeboden, en ja, je moet 8+ uur per dag declarabel zijn, dus 21:00h kun je wel op rekenen.. Why?
Gewoon. Vroeg ik me af. Ik ken veel rechtenstudenten die het eerst wel wilde maar nu ze (bijna) klaar zijn er toch maar vanaf zien.

Heb je al een kantoor op het oog?
pi_33997648
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:40 schreef sizzler het volgende:
Zijn er btw ook mensen die advocaat willen worden?
Alleen als ik dat kan regelen op *mijn* voorwaarden. En dat zal dan via mijn huidige werkgever geregeld moeten worden. Ik werk nu op een uurtarief wat ik als gewone a-s zeker niet ga krijgen, dus ik ben nu aan het kijken voor een buiten-stagiair constructie.

(ik werk dus als hoofd ICT, maar ik word ook meer en meer als bedrijfsjurist ingezet en tot op heden is dat helemaal niet slecht verlopen)

Op zich lijkt het me heel erg gaaf advocaat te zijn, maar fulltime lijkt me al teveel van het goed en zo'n 80 uur per week slavendrijver wil ik niet eens zijn, laat staan dat ik er voor wil werken.
pi_33997795
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:56 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]
Dan moet je idd een buitenpatroon zoeken. Of iemand die al jurist is en bij jouw bedrijf werkt.

Oh, en de tip van de dag: als je een tijdje advocaat bent kan je bij de Orde van Advocaten een cursus doen om auditor te worden. Dan kan je kantoren gaan auditen (verslagje schrijven waar je vier uur mee bezig bent) voor ruim 1.000 euro per audit. *ke-tsjing*
pi_33997878
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 20:40 schreef _-rally-_ het volgende:

[..]

Go Rally Go
pi_33997891
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 23:33 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Ja inderdaad, ik begin nu ook wel nieuwsgierig te worden! Hij wil niet eens zeggen waar hij studeert
Maar hij is WEL langer dan 1.90
pi_33997998
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 00:00 schreef sizzler het volgende:

[..]

Dan moet je idd een buitenpatroon zoeken. Of iemand die al jurist is en bij jouw bedrijf werkt.
't Is geen juridisch bedrijf, maar we hebben genoeg zakelijke relaties met advocaten om zoiets misschien op te kunnen zetten, met als doel een juridische poot aan het bedrijf toe te voegen.
quote:
Oh, en de tip van de dag: als je een tijdje advocaat bent kan je bij de Orde van Advocaten een cursus doen om auditor te worden. Dan kan je kantoren gaan auditen (verslagje schrijven waar je vier uur mee bezig bent) voor ruim 1.000 euro per audit. *ke-tsjing*
pi_34009092
Om antwoord te geven op de vraag van Rally:
Ja ik ga zeker de advocatuur in. De verhalen van mensen die tot 9 uur moeten werken ken ik. Maar ik heb het idee dat dit vooral voor de mega-kantoren in het westen geldt. (de Braauw, Loyens& Loeff ed). Maar van vrienden van me die inmiddels advocaat zijn hoor ik heel andere verhalen. Ze trekken gewoon om 6 uur de deur achter zich dicht. En ze werken toch allemaal op een middelgroot kantoor (30-50 advocaten)
Natuurlijk heb je weleens dagen dat je er even hard aan moet trekken, omdat er een kort geding aankomt, of andere flauwekul. Maar dagelijkse kost gelukkig niet
Ik heb het idee dat er door kandidaat-notarissen harder moet worden gewerkt, zij moeten alle klote-klusjes opknappen...
En daarbij heb ik mijn hard verpand aan de advocatuur tijdens mijn stage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')