is de organisatie nog erger dan we denken?quote:Op zondag 15 januari 2006 20:37 schreef JosvG het volgende:
[..]
Even dit topic volposten, dan een nieuw topic aanmaken over Le Dakar 2007 [Deel 1]
Ik heb door het jaar heen genoeg te vertellen, alleen ik zit met het probleem dat ik een hele hoop dingen niet mag vertellen, en dat is echt vervelend...
Als ik alles mocht zeggen wat ik wist over heel het Dakar gebeuren zou iedereen met een heel ander oog naar dingen kijken, bijvoorbeeld de organisatie van het evenement...
Dat zijn fransen en fransen doen het al jaren op een manier zodat het HEN goed uit komt, dat is geen geheim, maar een publieksgeheimquote:Op zondag 15 januari 2006 20:37 schreef JosvG het volgende:
[..]
Even dit topic volposten, dan een nieuw topic aanmaken over Le Dakar 2007 [Deel 1]
Ik heb door het jaar heen genoeg te vertellen, alleen ik zit met het probleem dat ik een hele hoop dingen niet mag vertellen, en dat is echt vervelend...
Als ik alles mocht zeggen wat ik wist over heel het Dakar gebeuren zou iedereen met een heel ander oog naar dingen kijken, bijvoorbeeld de organisatie van het evenement...
Goed plan!quote:Op zondag 15 januari 2006 20:19 schreef JosvG het volgende:
Mijn volgende sportevent dat ik ga volgen is waarschijnlijk Le Dakar 2007ik ben niet zo'n sport-volgert
Ik zal misschien in de loop van dit jaar nog een paar Dakar topics openen over de vorderingen van Team Exact-MAN, aangezien ik die elke dag aanhoor
Hier valt zeer over te discussieren, het beeld dat de Fransen vormen is een logisch gevolg van hun acties, echter is het een fout beeld eigenlijk, de zogenoemde bureaucratie en haat tegenover de Nederlandse deelnemers is eigenlijk niks meer dan een fout van de Nederlanders zelf, ik kan nu al verklappen, dat als volgend jaar Jan de Rooy en Hans Bekx wel met degelijke trucks komen, en ook Hans Stacey met dezelfde truck als dit jaar komt, dat er helemaal geen problemen zijn bij de keuring.quote:Op zondag 15 januari 2006 21:08 schreef existenz het volgende:
[..]
Dat zijn fransen en fransen doen het al jaren op een manier zodat het HEN goed uit komt, dat is geen geheim, maar een publieksgeheim
Ik ben bang van niet, misschien in de rai over een tijdje of bij Speed & Design of een andere "race" beurs waar Misubishi/VW staan.quote:Op zondag 15 januari 2006 22:43 schreef Hepheastus het volgende:
ik heb nog wel een vraag achteraf eigenlijk
ik ben fan van mitsubishi maar ik vind de touareg de mooiste auto
is het in nederland mogelijk deze auto (en dan bedoel ik de dakar versie) ergens te bewonderen? (de mitsu mag ook natuurlijk)
Afgelopen twee jaar stond de VW in Essenquote:Op zondag 15 januari 2006 23:11 schreef JosvG het volgende:
De Mitsubishi's heb ik al vaak genoeg op shows zien staan, de Touaregs zie je daarentegen nooitBeetje raar eigenlijk, maar misschien heb je geluk en staan ze dit jaar wel ergens
Het klopt dan hun vrachtauto's technisch niet exact voldeden aan de vastgestelde norm.quote:Op zondag 15 januari 2006 22:14 schreef JosvG het volgende:
[..]
Hier valt zeer over te discussieren, het beeld dat de Fransen vormen is een logisch gevolg van hun acties, echter is het een fout beeld eigenlijk, de zogenoemde bureaucratie en haat tegenover de Nederlandse deelnemers is eigenlijk niks meer dan een fout van de Nederlanders zelf, ik kan nu al verklappen, dat als volgend jaar Jan de Rooy en Hans Bekx wel met degelijke trucks komen, en ook Hans Stacey met dezelfde truck als dit jaar komt, dat er helemaal geen problemen zijn bij de keuring.
Hetgeen ik dan weer niet mag zeggen is waarom de Rooy en Bekx etc dan precies afgekeurd zijn, en Stacey niet... maar het komt er uiteindelijk wel op neer dat Stacey's trucks wel goed waren, en de DAF's niet.
Maar ik kan hier wel een beetje rond lopen lullen over wat er zoal aan de hand is, het enige probleem is dat er niemand is die een Fok!ker gelooft boven Jan de Rooy of Hans Bekx zelfen daarom wilde ik het hier eigenlijk bij laten...
Over het anoniem posten vanaf een publieke computer... Dat doe ik maar niet uit goed fatsoen, vele dingen die er rondgaan zijn privé van elke deelnemer, en die dienen dus ook privé te blijven.
EDIT:
Over het steeds slechter worden van de organisatie in het algemeen laat ik me overigens niet uit, want daar weet ik niks van af.
Door mensen als Henno van Bergeijk heb ik gezien dat tegenwoordig Dakar een steeds makkelijkere rally wordt, die zich steeds minder focust op de kracht van de mensen zelf. Die Henno die heeft laten zien dat het op een XT500 nog steeds een veel grotere uitdaging is dan op de gemiddelde KTM, en daarom heb ik echt respect voor hem. Ik vind rally (ben even de naam kwijt, iets met Heroes...) waar ze op XT's door de woestijn gaan dan toch geweldig!
Als de auto niet in orde is op een aantal punten, dan komt hij gewoon de race niet in... Er waren trouwens wel meer punten die niet klopten, het gaat ook om het feit dat dit prototypes waren van auto's die eigenlijk niiet in productie waren.quote:Op maandag 16 januari 2006 07:12 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Het klopt dan hun vrachtauto's technisch niet exact voldeden aan de vastgestelde norm.
Maar zoals altijd bij reglementen en bepalingen zijn deze verschillend te interpreteren.
Daarnaast kan je nog afvragen hoeveel voordeel een modificatie of afwijking geeft.
In het geval van Beckx en de Rooy waren de Intercooler aansluitingen niet exact de juiste maat. Dat dit TOTAAL GEEN voordeel met zich meebrengt omdat er een restrictor op de vrachtwagens zit wil zeggen dat deze afwijking totaal geen voordeel oplevert!
Verder hadden de trucks van de Rooy iets bredere bladveren. Dat hierdoor de truck geen meter harder rijdt lijkt me ook logisch.
Hierdoor waren de verschillende instanties het dan ook niet eens over de beslissing. En juist omdat ze het niet eens konden worden, zijn de trucks afgekeurd.
Een behoorlijk triest verhaal dus ..
Dat de Franse organisatie wel vaker geblunderd heeft ga ik niet eens op in, er zijn teveel voorbeelden om op te noemen om dit te onderbouwen ..
Je mag niet zo maar iets veranderen en daar zit het euvel zoals Jos al zegt. Het betreft hier homologatie problemen.quote:Op maandag 16 januari 2006 07:12 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Het klopt dan hun vrachtauto's technisch niet exact voldeden aan de vastgestelde norm.
Maar zoals altijd bij reglementen en bepalingen zijn deze verschillend te interpreteren.
Daarnaast kan je nog afvragen hoeveel voordeel een modificatie of afwijking geeft.
In het geval van Beckx en de Rooy waren de Intercooler aansluitingen niet exact de juiste maat. Dat dit TOTAAL GEEN voordeel met zich meebrengt omdat er een restrictor op de vrachtwagens zit wil zeggen dat deze afwijking totaal geen voordeel oplevert!
Verder hadden de trucks van de Rooy iets bredere bladveren. Dat hierdoor de truck geen meter harder rijdt lijkt me ook logisch.
Hierdoor waren de verschillende instanties het dan ook niet eens over de beslissing. En juist omdat ze het niet eens konden worden, zijn de trucks afgekeurd.
Een behoorlijk triest verhaal dus ..
Dat de Franse organisatie wel vaker geblunderd heeft ga ik niet eens op in, er zijn teveel voorbeelden om op te noemen om dit te onderbouwen ..
Van Team-Yamaha. Toch jammer, prachtige prestatie en dan (niet voor het eerst) weer een bericht waar ze even moeten schoppen naar mensen die hun prestaties op andere vlakken hebben. Mijn sympathie zijn ze iig kwijt voor volgend jaarquote:Speculaties zijn er vooraf genoeg geweest. Alle insiders hadden vooraf wel een mening en onderbouwden die met de nodige argumenten. Zo zou de 8e plaats van Henk in 2000 een uitschieter zijn geweest. Frans zou dan wel leuk op het achterwiel kunnen rijden, maar zijn prestatie van afgelopen jaar was een misverstand. Marcel was wel een goede motorcrosser en nog betere Super Moto-coureur, maar de woestijn was wel wat anders. Dirk Jan had een grote mond, maar een omgekeerd evenredig hartje. Zoiets hoort niet bij Le Dakar. En wat Mirjam nu in Le Dakar moet? Met haar opleiding kon ze beter zakdoekje leggen geven aan groep één.
Al deze argumenten werden bijeen verzameld door de betweters en lieden, die ooit misschien overwogen hadden, als ze beter in conditie waren, zich in te schrijven voor Le Dakar. Maar dan moesten anderen de deelname wel sponsoren. Kortom, door lieden waarvan het enige bewegingspatroon bestaat uit het kantelen van het bierglas en de routinematige handeling van het ontsealen van een pakje sigaretten.
quote:Op maandag 16 januari 2006 10:26 schreef stinkie het volgende:
[..]
Van Team-Yamaha. Toch jammer, prachtige prestatie en dan (niet voor het eerst) weer een bericht waar ze even moeten schoppen naar mensen die hun prestaties op andere vlakken hebben. Mijn sympathie zijn ze iig kwijt voor volgend jaar(als ze nog iemand kunnen vinden die het voor ze wil betalen)
Team Yamaha? Stond er toch bij, die mensen hebben ook een website hoor www.team-dakar.comquote:
Dakar is al jaren een rally met profi fabrieksteams en amateurs. Niks mis mee, maar het is jammer dat een stel amateurs op deze manier loopt af te geven op anderen. Een zekere arrogantie is niet verkeerd als je een mooie prestatie neerzet, maar laten ze niet vergeten dat ze zelf ook bij de gratie van anderen mee konden rijdenquote:Op maandag 16 januari 2006 11:39 schreef Alexxxxx het volgende:
Vroegah was de dakar-club een grote vriendenclub, das nu niet meer helemaal zo he?Je hoort overal van haat en nijd tussen de deelnemers onderling
De Dakar gata om elkaar helpen, niet onm elkaar af te zeiken
Het is natuurlijk wel een bericht met een kern van waarheid erin, ik ken genoeg mensen wiens enige beweging daadwerkelijk bestaat uit het pakken van een sigaret en het kantelen van een bierglas, en toevallig zijn dat de mensen die vaak sport kijken en commentaar hebben. Het is alleen een beetje een ontzettend generaliserend bericht en daarom vind ik het ook niet kunnen dat je zoiets op je eigen site schrijft. Dat andere dit over iemand zeggen mag nog, maar zelf is het echt not-donequote:Op maandag 16 januari 2006 10:26 schreef stinkie het volgende:
[..]
Van Team-Yamaha. Toch jammer, prachtige prestatie en dan (niet voor het eerst) weer een bericht waar ze even moeten schoppen naar mensen die hun prestaties op andere vlakken hebben. Mijn sympathie zijn ze iig kwijt voor volgend jaar(als ze nog iemand kunnen vinden die het voor ze wil betalen)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |