abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33943437
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 17:13 schreef soulsurvivor het volgende:

Gewoon gokken, heb je meer kans dan in de staatslotterij. Niet geschoten is altijd mis.
Denk dat ik maar = langs ga
Helaas, als je dat lukt, dan mag je daarna door naar de volgende ronde waar je het nogmaals mag proberen.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
pi_33943486
--- nou nou zo kan het wel weer..., kom zeg. Voer een normale discussie of ga lekker fietsen --

[ Bericht 91% gewijzigd door Mirage op 12-01-2006 08:53:27 (slechte dag ??) ]
pi_33965306
En nu weer allemaal lief doen
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_33965569
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 08:53 schreef Mirage het volgende:
En nu weer allemaal lief doen
Helemaal mee eens............. kHeb al een tijd niet meer op dit forum gereageerd omdat het mij opvalt dat hier steeds meer welles/ nietes spelletjes worden gevoerd in plaats van het delen van gedachten en gevoelens van/met elkaar. Het woord verdraagzaamheid lijkt hier onbekend geworden wat mij dan ook de lust ontneemt om te reageren. Paranormaal heeft met gevoel te maken waardoor bewijs nu eenmaal in veel gevallen niet geleverd kan worden. We worden nu afgeschilderd als een stelletje mongolen die het gevoel maar aan de kant moeten schuiven omdat er nu eenmaal geen bewijs is. Jammer is dat, er is namelijk ECHT zoveel meer tussen hemel en aarde, maar ach, ik klets maar wat, er is immers geen bewijs dus is het ook niet zo toch?
pi_33966275
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 09:16 schreef Syl68 het volgende:
We worden nu afgeschilderd als een stelletje mongolen die het gevoel maar aan de kant moeten schuiven omdat er nu eenmaal geen bewijs is. Jammer is dat, er is namelijk ECHT zoveel meer tussen hemel en aarde, maar ach, ik klets maar wat, er is immers geen bewijs dus is het ook niet zo toch?
Er is een groot verschil tussen je gevoel aan de kant schuiven of je geloof aan de kant schuiven. Als je tot een beter inzicht wil komen, dan moet je skeptisch zijn tegenover je geloof, maar dan hoef je je gevoel nog niet uit te schakelen! Geloof je dat toen de mensen niet meer geloofden dat de bliksem afkomstig was van Donar dat ze daarbij gevoellozer werden?
pi_33966286

[ Bericht 100% gewijzigd door onemangang op 12-01-2006 09:59:36 ]
  donderdag 12 januari 2006 @ 10:57:36 #32
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33967637
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 09:57 schreef onemangang het volgende:

[..]

Er is een groot verschil tussen je gevoel aan de kant schuiven of je geloof aan de kant schuiven. Als je tot een beter inzicht wil komen, dan moet je skeptisch zijn tegenover je geloof, maar dan hoef je je gevoel nog niet uit te schakelen! Geloof je dat toen de mensen niet meer geloofden dat de bliksem afkomstig was van Donar dat ze daarbij gevoellozer werden?
Quote van Derren Brown:
quote:
Trained to obey
This issue of authority is central to why most of us are inclined to think 'inside the box'. As Derren points out, 'It's important to learn how to make patterns and generalise but through it we also learn unquestioning suggestibility and authority. This leads us to accept what societal figureheads such as parents, teachers, tutors and doctors say – and even find ourselves offering their opinions as our own.' It was on this basis, then, that Derren was able to condition the shoppers in the Whitgift Centre to act outside their own free will. 'I used the tannoy as a subtle form of authority,' says Derren. 'As people are not really paying much attention to it, their subconscious takes over.'
Authority and imagination
Does 'thinking inside the box' seem to you a perfectly viable go-with-the-flow option? Or does it bring on the horrifying realisation that you need to get out more? Whatever your reaction to it, don't switch your TV set off yet. According to Derren, we should really be hoping for a mixture of both. 'Ingrained patterns are something we all need to learn for our own safety and development,' says Derren, 'but they can be limiting so sometimes we need to think outside the box. That way we can learn to be more creative and challenge our limitations.'
dit in en uit de doos principe geldt voor iedere geloof/aanname en perceptie van de werkelijkheid. Of het nu een skeptische wereldperceptie is of een paranormale preceptie.
Stap is uit je doos om af te vragen waarom je zaken aanneemt en zaken ziet zoals ze je ziet.
Vanuit de doos kun je dit niet zien.

[ Bericht 3% gewijzigd door soulsurvivor op 12-01-2006 11:17:12 ]
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_33967657
SPAM
Xbox Live: koenpijl
pi_33969622
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 09:57 schreef onemangang het volgende:

[..]

kHeb het hier niet over geloof/religie or whatever.................. maar over gevoel. Een geloof in iets is niet voor mij weggelegd. Verder zit ik zelf niet in een doos maar bekijk de wereld met "ogen" enja, gevoelens die dieper gaan dan het "ongrijpbare", daarbij komt kijken dat alles wat ik meemaak eerst maar es onderzoek om op deze manier tot een voor mij realistische, nuchtere en heldere conclusie te komen.
pi_33970536
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 09:16 schreef Syl68 het volgende:

[..]

Helemaal mee eens............. kHeb al een tijd niet meer op dit forum gereageerd omdat het mij opvalt dat hier steeds meer welles/ nietes spelletjes worden gevoerd in plaats van het delen van gedachten en gevoelens van/met elkaar. Het woord verdraagzaamheid lijkt hier onbekend geworden wat mij dan ook de lust ontneemt om te reageren. Paranormaal heeft met gevoel te maken waardoor bewijs nu eenmaal in veel gevallen niet geleverd kan worden. We worden nu afgeschilderd als een stelletje mongolen die het gevoel maar aan de kant moeten schuiven omdat er nu eenmaal geen bewijs is. Jammer is dat, er is namelijk ECHT zoveel meer tussen hemel en aarde, maar ach, ik klets maar wat, er is immers geen bewijs dus is het ook niet zo toch?
Iemand kan ook iets "weten" terwijl het voor anderen een geloven of niet geloven kwestie is/lijkt.
Dat het niet controleerbaar voor anderen is, betekend toch niet per definitie dat het dan dus niet waar is ?

Ik heb 2 zoontjes. Als mijn éne zoontje de ander telkens knijpt als ik niet kijk, dan is het voor mij een kwestie van geloven of niet.. ik kan het niet controleren "want het gebeurd gewoonweg niet als ik kijk".
Voor mijn zoontje die herhaaldelijk geknepen wòrdt is het een weten.
Hij ervaart toch die kneep ?

Is zijn ervaring dan niet betrouwbaar omdat ìk het niet zie ?

Het enige dat ik zou kunnen zeggen is ik gelóóf het niet of ik gelóóf het wel.

Stellen "omdat ik/ anderen het niet kunnen controleren is jouw ervaring onzin" zou niet correct zijn.
En dat is het hier dus ook niet.
Men occasionally stumble over the truth, but most of them pick themselves up and hurry off as if nothing ever happened.
Sir Winston Churchill
pi_33970771
quote:
ik kan het niet controleren "want het gebeurd gewoonweg niet als ik kijk".
Maar het is fysiek mogelijk om uit te zoeken hoe het zit. Stel een verborgen camera op en je zíet of het waar is of niet. Er zijn niet al te moeilijk 'proeven' uit te voeren die aan kunnen tonen hoe het echt zit.

De bewering van het knijpen is niet onbewijsbaar.
pi_33970878
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 12:51 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Maar het is fysiek mogelijk om uit te zoeken hoe het zit. Stel een verborgen camera op en je zíet of het waar is of niet. Er zijn niet al te moeilijk 'proeven' uit te voeren die aan kunnen tonen hoe het echt zit.

De bewering van het knijpen is niet onbewijsbaar.
En wat als mijn zoon stopt met knijpen ?
Betekent dat dat de bewering/ervaring van mijn andere zoon dan alsnog niet klopt ?

Ik heb bijv. meerdere ervaringen wat veel mensen als onverklaarbaar/ paranormaal bestempelen.
Ze komen echter spontaan.

Hoe moet ik die bewijzen ? ( ik zou het niet eens willen, want het interesseert mij geen moer.. ze hebben uiteindelijk waarde voor mij en de eventueel direct betrokkenen en dat is voldoende)
Sir Winston Churchill
pi_33970976
Je weet daarom ook weer meteen dat het allemaal harstikke nep is.
Anders was er allang iemand met dat miljoen er vandoor gegaan.
pi_33971025
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 17:13 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

[..]

Gewoon gokken, heb je meer kans dan in de staatslotterij. Niet geschoten is altijd mis.
Denk dat ik maar = langs ga
Eerst nog ff die Derren Brown boeken goed doorlezen misschien kun je Nanninga wel omlullen dat ie jou die 10.000 euro geef zoals Brown dat doet.

pi_33971101
quote:
En wat als mijn zoon stopt met knijpen ?
Dan zal je zoontje dus ook niet meer beweren dat hij geknepen wordt.

Als er sprake is van structureel knijpen als jij niet kijkt, dan zul je dat vroeg of laat vast kunnen leggen met een camera, of bijvoorbeeld zelf zien als je je verstopt, zolang het knijpende zoontje niet weet dat hij in de gaten wordt gehouden. Die omstandigheden (die blijkbaar een voorwaarde zijn voor het plaatsvinden van het knijpen) kun je creëren.

Wellicht zijn er ook sporen van het knijpen waaaan je kunt zien of het waar is of niet.

Anyhow, de vergelijking gaat niet helemaal op omdat het fysiek mogelijk is om een situatie te creëren waarin je precies kunt zien wat je zoontje doet als hij denkt dat hij niet gezien wordt.
  donderdag 12 januari 2006 @ 14:39:29 #41
7091 punchdrunk
The occasional acid flashback.
pi_33974068
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 17:11 schreef JoZzephus het volgende:

[..]

jeweet niets afhankelijk lulletje
hahaha.. waar hebben jullie deze josti opgedoken?

wat een ongelofelijk klophout zeg.. vooral dat hooghartige toontje, als een schoolmeester die tegen de kleutertjes praat... en dan zo'n volslagen bullshit uitslaan.

heerlijk. dit soort knuppels zijn echt de reden dat ik hier af en toe eens bij kom tanken!

maar ga verder! wij zijn een aantal door de wetenschappers geindoctrineerde lulletjes, die zo gehersenspoeld zijn dat ze de voor de hand liggende realiteit durven ontkennen van rondspokende klopgeesten, alternatieve opperhoofden met een biologische wortel in hun hol en holistische aliens die graancirkels met genezende mineraalstralen maken.

ik pak er effe een bak popcorn bij!
If you can lie on the floor without holding on, you're not really drunk
  donderdag 12 januari 2006 @ 14:50:33 #42
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33974417
Ben benieuwd of er veel alternatieve geneeswijzen getest zullen worden . Als er ook maar één van werkt, is dat een toevoeging aan de gezondheidszorg en dus gewoon positief. Tot dusver ken ik alleen maar dergelijke testen bij homeopatie en acupunctuur, waaruit niets meer dan een placeboeffect volgde helaas.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_33974885
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 14:50 schreef DionysuZ het volgende:
Ben benieuwd of er veel alternatieve geneeswijzen getest zullen worden . Als er ook maar één van werkt, is dat een toevoeging aan de gezondheidszorg en dus gewoon positief. Tot dusver ken ik alleen maar dergelijke testen bij homeopatie en acupunctuur, waaruit niets meer dan een placeboeffect volgde helaas.
Bij de gewone geneesmiddelen is ook en deel ervan aan placebo-effect toe te schrijven , ....
Erin geloven helpt nog steeds,
Dat homeo wél werkt is allang bewezen , en beter dan placebo ...
When Pikki asked them ...Where are you from ? They said ....We come not from the earth , we come from everywhere ..... we are interdimensional .....
pi_33975164
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 17:08 schreef JoZzephus het volgende:
bla bla bla..lul maar tegen mijn reet, misschien heb je daar succes,
gaaaap...jullie zijn te min om in de schaduw van mijn stront een rotte appel te eten.

Way to go man, fuck de kortzichtigen. Laten ze die 10.000 fokking euro (wat een kutbedrag trouwens, daar bef ik de hond van de buurvrouw nog niet voor) over dwars in hun reet steken.
Gaap Goals rulezzz!
pi_33975308
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:02 schreef pikki het volgende:

[..]

Bij de gewone geneesmiddelen is ook en deel ervan aan placebo-effect toe te schrijven , ....
Bull-shit! Een tijdje terug stond in The Lancet een artikel waarin werd bewezen dat homeopathie echt niet werkt. The Lancet gaat geloof ik nu ook geen aandacht meer besteden aan homeopathie. De onderzoeken waaruit kwam dat homeopathie wél werkt konden nooit worden gereproduceerd
  donderdag 12 januari 2006 @ 15:35:36 #46
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33976126
The Lancet is ook niet de enige geweest. En het placebo effect werkt zelfs als je water drinkt, een suikerpilletje tot je neemt of gepeperd eet, als je maar gelooft dat het werkt.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  donderdag 12 januari 2006 @ 15:36:40 #47
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33976170
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:09 schreef M_Schtoppel het volgende:

[..]

Way to go man, fuck de kortzichtigen. Laten ze die 10.000 fokking euro (wat een kutbedrag trouwens, daar bef ik de hond van de buurvrouw nog niet voor) over dwars in hun reet steken.
dat vind ik nou heel jammer. Want als een geneeswijze wetenschappelijk is aangetoond, kunnen er erg veel mensen mee geholpen worden en wordt het door de verzekeraars tenminste vergoed.
  donderdag 12 januari 2006 @ 16:07:49 #48
7091 punchdrunk
pi_33977363
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:02 schreef pikki het volgende:

[..]

gewaagde stelling. hoe kom je erbij dat homeopathie is bewezen? doe eens een bron alsjeblieft!
  donderdag 12 januari 2006 @ 16:14:16 #49
7091 punchdrunk
pi_33977568
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:09 schreef M_Schtoppel het volgende:

[..]

grappig is dat toch: lui geld uit de zak kloppen, iedereen voor kortzichtig uitmaken die jouw kwakzalverij niet vertrouwd en als iemand je de kans geeft om te laten zien dat het werkt, een grote bek teruggeven.

let wel, je hoeft niet te laten zien waarom het werkt, je hoeft geen wetenschappelijke verklaring te geven voor de werking, je hoeft alleen maar te laten zien dat jouw methode werkt. niet waarom, of hoe

blijkbaar is dat nogal een belediging in de kringen van alternatieve geneeswijzen?
pi_33977727
quote:
Dat het kan werken staat inderdaad vast maar ik zou niet durven beweren dat het onomstotelijk beter werkt dan een placebo. Wellicht is het een erg goede placebo en wellicht beter dan een willekeurig onbestemd pilletje. De filosofie erachter zorgt natuurlijk voor een goede suggestie van de werking.

Mijn vader is arts en hoewel hij zelf geen geloof hecht aan de veronderstelde werking van homeopathische middelen schrijft hij ze regelmatig voor omdat patienten er in bepaalde gevallen domweg beter van worden. Er zijn ook artsen die dat uit principe niet doen, maar die wel (andere) placebo's voorschrijven. Beetje onlogisch. Baat het niet dan schaadt het niet, lijkt me toch. (In het geval van homeopathie)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')