als je iets door een deelt blijft het hetzelfde dus (z/1)=zquote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:17 schreef BrauN het volgende:
En hoezo kun je van:
(x/y) / (z/1)
dit maken
(x) / (yz)
Ik zal allereerst eens beginnen met het leren van de rekenregels wat betreft de logaritmen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:37 schreef BrauN het volgende:
Dames en heren, we gaan nu een stapje verder. Schrik niet.
ln(x+7) + ln(x+3) = 0
Dat 'ln'-ding heet geloof ik een natural logarithm, voor de n00bs die dat niet weten.
Nou... los maar op.
ln(x+7) + ln(x+3) = 0quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:37 schreef BrauN het volgende:
Dames en heren, we gaan nu een stapje verder. Schrik niet.
ln(x+7) + ln(x+3) = 0
Dat 'ln'-ding heet geloof ik een natural logarithm, voor de n00bs die dat niet weten.
Nou... los maar op.
Simpel zat:quote:Dames en heren, we gaan nu een stapje verder. Schrik niet.
ln(x+7) + ln(x+3) = 0
Nou... los maar op.
Dit is fout.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:47 schreef SciFi het volgende:
[..]
Simpel zat:
ln(x+7) + ln(x+3) = 0
(x+7)+(x+3) = e^0 = 1
x+7+x+3 = 1
2x = -9
x = -9/2 = -4.5
Dat lijkt me een zeer goed advies. Vandaar dat ik 't nog even citeer.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:43 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik zal allereerst eens beginnen met het leren van de rekenregels wat betreft de logaritmen.
Had dan TVP gezegtquote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:30 schreef -J-D- het volgende:
Nee, maar ik ga niet wachten tot ik inhoudelijk kan reageren en dan steeds het topic terugzoeken.
Zolang die brakke boommark niet gekoppeld is aan MyAT is het zinloos.
Bijna -e.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:46 schreef Repeat het volgende:
[..]
ln(x+7) + ln(x+3) = 0
ln((x+7)*(x+3)) = 0
ln(x²+10x+21) = 0
e^0 = x²+10x+21
1 = x²+10x+21
-x²-10x-20=0
x = - 2 ,76
verder kom ik niet, maar tis volgens mij wel goed
Cirkelkwadratuur is onmogelijk. Komt omdat pi transcendent is. Gegeven twee punten in het vlak welke de coordinaten (0,0) en (0,1) worden gegeven kun je alleen punten met algebraische coordinaten construeren met passer en liniaal. Dat pi transcendent is, is bewezen door Lindemann. Hier is een bewijs. Ik heb geen idee of het een goed bewijs is, niet doorgelezen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:55 schreef teletubbies het volgende:
..cirkelkwadratuur.. is het opgelost? zo ja... waar kan ik het bewijs vinden?..thanx!
Het probleem is in zoverre opgelost dat bewezen is dat het niet kan. In het Engels heet het Squaring the circle. Het zit 'm erin dat Pi transcendentaal is, d.w.z. niet als nulpunt van een polynoom met alleen rationale coëfficiënten uitgedrukt kan worden. (Uiteraard wel als nulpunt van de polynoom x^2 - Pi*x, dus vandaar die rationale coëfficiënten).quote:Op dinsdag 10 januari 2006 18:55 schreef teletubbies het volgende:
..cirkelkwadratuur.. is het opgelost? zo ja... waar kan ik het bewijs vinden?..thanx!
Uh, nergens. Want 27 - 2 = 25. Het is overigens futue te ipsum.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:22 schreef --Christiaan-- het volgende:
er zijn 3 jongens die een konijn willen kopen.
ze gaan naar een boer toe.
die boer verkoopt hen een konijn voor 30 euro.
dus die jongens gooien ieder 10 euro in de pot en kopen dat konijn.
als de boer dat konijn heeft gekocht krijgt hij er spijt van.
de boer vind dat hij teveel heeft gevraagd voor het konijn.
de boer geeft aan zijn medewerker 5 euro om aan de jongens terug te geven.
de medewerker vind het niks om de kutklusjes van zijn baas op te knappen en haalt er 2 euro uit.
hij geeft de jongetjes elk 1 euro terug.
de jongens hebben nu elk 9 euro betaalt voor het konijn.
9 x 3 = 27 euro. de medewerker had ook nog 2 euro. Waar is die ene euro?
Hmm jammer, ik had van Drs. P. toch een wat sterkere tekst verwacht.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:19 schreef AtraBilis het volgende:
[..]
Als troost dan maar een liedje van Drs. P dat er ook over gaat.
Kut, typoquote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:25 schreef AtraBilis het volgende:
[..]
Uh, nergens. Want 27 - 2 = 25. Het is overigens futue te ipsum.
Neuk jezelf. (Of: Go Fuck yourself), De -e duidt een imperativus aan.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:27 schreef --Christiaan-- het volgende:
[..]
Kut, typo. Weet je ook wat het betekent?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |