abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33919983
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 21:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Uiteraard is het smakeloos. Maar het opblazen van het geval zoals het nu gedaan wordt, leidt er alleen maar toe dat nog veel meer mensen zo'n helm gaan dragen. Als iedereen gewoon zijn kop had gehouden en het ding had doodgezwegen, was er niks aan de hand geweest en waren er 4 randdebielen in dat hele stadion met zo'n helm geweest.
Zeg dat dan.
pi_33919996
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 21:36 schreef Lord_Vetinari het volgende:

Ik ontken niet, dat de Duitsers in WO2 een dergelijke helm droegen.
Je post het halve topic lang dat referenties naar WOII onzin zijn.
Dat ding is gewoon op de markt gebracht om te provoceren, de helm die de Duitsers droegen in WOII is daarvoor als model genomen. Dat die helm al eerder bestond en nog steeds bestaat is irrelevant.

En met of zonder 'nazi' erbij....ook irrelevant. Want het waren ook de 'gewone' Wehrmacht soldaten die jou landgenoten kapot schoten, zo'n 60 jaar geleden.

woensdag 11 januari 2006 @ 11:33:33 #253
13921 BdR
nu ook in ultra-lowres!
pi_33933227
Zo'n grote oranje klomphoed kan ik nog begrijpen, maar ik snap uberhaubt niet wat het idee achter die helm is..

Klomp + oranje = nederlands + nederlands
Duitse helm + oranje = duits + nederlands beetje tegenstrijdig
tv not rot brain..
Life is something to do when you can't get to sleep..
The snoozebar.. cause there's nothing like starting the day with a little procrastination
pi_33933656
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 11:33 schreef BdR het volgende:

misschien een trotse verwijzing naar de nederlandse brigade van de waffen-SS die aan het oostfront tegen de commies vocht

Overigens, natuurlijk ook wel jammer dat de Turken zich niet gekwalificeerd hebben, de nederlanders en NS stonden al klaar om hele wagonladingen Turken naar het oosten te transporteren, zodat deze hun elftal enthousiast konden aanmoedigen .. net zoals de nederlandse bevolking dat bij het WK'40 ook bij andere bevolkinsgroepen deden
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_33933689
Grappig hoe mensen zich wel niet kunnen ergeren aan deze helm. Stakkers..
pi_33933729
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 11:51 schreef mijnlandnietmeer het volgende:
Inderdaad, ik heb er net trouwens 6 besteld. Kosten ¤4,95 per stuk. Valt wel mee, toch?
  woensdag 11 januari 2006 @ 11:54:48 #257
37248 BertV
Klei indiaan
pi_33933758
quote:
Jou maakt het toch niet meer uit...
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
pi_33933826
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 11:50 schreef RM-rf het volgende:
net zoals de nederlandse bevolking dat bij het WK'40 ook bij andere bevolkinsgroepen deden
En dat gewoon keurig netjes op tijd.
Kom daar tegenwoordig nog maar eens om.
  woensdag 11 januari 2006 @ 11:59:20 #259
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_33933878
Ik heb er 3 besteld!
pi_33933884
quote:
zeg, jij weet vast wel waar die net door mij gepostte poster van 'Toont U een Waarachtig Nederlander' te verkrijgen is ... lijkt me leuk om die tijdens het WK voor m'n raam te hangen, om 'onze jongens' een beetje te steunen

je lijkt me wel het tiepje dat ook daar wel op tript, Germaansch tiepje welke een merge tussen het Duitse en Nederlandsche elftal tot een Germaansch Elftal best zou kunnen waarderen
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 11:57 schreef Bayer het volgende:

En dat gewoon keurig netjes op tijd.
Kom daar tegenwoordig nog maar eens om.
Keurig op tijd én de prijs van de kaartjes was ook heel schappelijk
het 'voor-reserveringssysteem' hadden we toen ook nog gewoon zelf in handen, althans een speciaal daarvoor opgerichtte Raad, die ervoor zorgde dat niet alle kaarten enkel naar de VIP-sponsoren gingen, integendeel, de VIPs kregen moeilijker een reservering dan de 'gewone mensen' ...
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_33933926
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 11:50 schreef RM-rf het volgende:

[..]

misschien een trotse verwijzing naar de nederlandse brigade van de waffen-SS die aan het oostfront tegen de commies vocht
[afbeelding]

Overigens, natuurlijk ook wel jammer dat de Turken zich niet gekwalificeerd hebben, de nederlanders en NS stonden al klaar om hele wagonladingen Turken naar het oosten te transporteren, zodat deze hun elftal enthousiast konden aanmoedigen .. net zoals de nederlandse bevolking dat bij het WK'40 ook bij andere bevolkinsgroepen deden
Wat doet Michiel de Ruyter op een SS-poster?!
pi_33933955
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 11:33 schreef BdR het volgende:
Zo'n grote oranje klomphoed kan ik nog begrijpen, maar ik snap uberhaubt niet wat het idee achter die helm is..

Klomp + oranje = nederlands + nederlands
Met het EK in Engeland droegen oranje-supporters ook zo'n oranje ding die Bobbies in London dragen.
pi_33933994
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 12:00 schreef WAT het volgende:
Da's ludiek.

Is voor van de zomer tijdens het WK.
Kan je voor je raam hangen om te laten zien dat je Onze Jongens steunt.
pi_33933995
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 12:00 schreef WAT het volgende:

[..]

Vocht natuurlijk tegen de Engelsen, toen onze bedreiging nog atlantisch was en we goede vrienden waren met de duitse bondslanderen, op die katholiek uit Munster na dan.
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 12:02 schreef WAT het volgende:

[..]

Met het EK in Engeland droegen oranje-supporters ook zo'n oranje ding die Bobbies in London dragen.
klopt, en de engelse Bobby Helm is feitelijk ook een 'pickelhaube' gebaseerd op de pruisische helm (dankzij de nauwe banden die de engelse koninklijke familie had met het duitse keizerrijk)
pi_33934055
Ik heb trouwens net 10 van die posters bij RM-rf besteld voor 3.95 ex. verzendkosten.
  Admin woensdag 11 januari 2006 @ 12:58:14 #266
2589 crew  yvonne
On(t)deugend
pi_33935343
WM-VORBEREITUNG

Wehrmachtshelme für holländische Fußballfans

Wenige Monate vor der Fußball-Weltmeisterschaft hat eine niederländische Firma ein neues Utensil für holländische Fans ersonnen: einen aus orangefarbenem Plastik nachgebauten Stahlhelm der deutschen Wehrmacht. Die Macher finden das lustig, viele deutsche Fans vermutlich weniger.

Amsterdam - "Das witzigste Produkt für die WM in Deutschland", preist der Hersteller die Helme auf seiner Website an. 4,95 Euro kostet eine der Kopfbedeckungen bei einer Mindestabnahme von fünf Stück, Versandkosten kommen hinzu. Man könne die Helme mit seinen "Freunden von der Infanterie" beim Fußballschauen in der Kneipe aufsetzen oder aber mit den "Kollegen aus dem Bataillon" damit ins Stadion gehen, legt der Hersteller den Kunden nahe.

Website mit Fan-Helmen: "Das witzigste Produkt für die WM"
Die Helme sind - entsprechend der Trikotfarbe der Nationalelf - orange, die Flagge findet sich in Schriftzügen wieder. Interessenten können zwischen drei Versionen mit den Aufschriften "Hup, Holland, Hup" (sinngemäß: "Los, Holland, los"), "Jetzt Geht Losssss" und "Anvalluuuh" ("anvallen" bedeutet "angreifen") auswählen. Die Homepage ziert am oberen Rand eine Horde Vögel mit orangefarbenen Stahlhelmen auf dem Kopf, einer davon ruft "Angreifen!". In der Navigation links finden sich unter der Rubrik "Deutschenwitze" Kalauer von mehr als zweifelhafter Qualität. Immerhin: Unter dem Punkt "Wissenswertes" bemühen sich die Macher der Seite um etwas mehr Objektivität.

Der befremdliche Fanartikel allerdings ruft beim niederländischen Fußballverband KNVB Stirnrunzeln hervor. "Wir lehnen jede Verknüpfung von Fußball mit dem Krieg ab", sagte Sprecher Frank Huizinga. "Das entspricht ganz bestimmt nicht dem Geist eines Fußballturniers." Außerdem sei der Scherz einfach platt: "Das zeugt nicht von Kreativität."

Die Herstellerfirma Free Time Products teilte mit, die Helme hätten "keine politische Botschaft". Geschäftsführer Weno Geerts sagte: "Es ist nur ein Scherz. Wir machen uns über unsere Erzrivalen, die Deutschen, lustig, genau wie sie sich über uns lustig machen."

Friederike Freiburg

Bron: www.spiegel.de
Yvonne riep ergens: Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.

Op dinsdag 26 oktober 2021 16:46 schreef Elan het volgende:
Hier sta ik dan weer niet van te kijken Zelfs het virus is bang voor jou.
pi_33935401
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 12:58 schreef yvonne het volgende:
WM-VORBEREITUNG

Wehrmachtshelme für holländische Fußballfans

Wenige Monate vor der Fußball-Weltmeisterschaft hat eine niederländische Firma ein neues Utensil für holländische Fans ersonnen: einen aus orangefarbenem Plastik nachgebauten Stahlhelm der deutschen Wehrmacht. Die Macher finden das lustig, viele deutsche Fans vermutlich weniger.

Amsterdam - "Das witzigste Produkt für die WM in Deutschland", preist der Hersteller die Helme auf seiner Website an. 4,95 Euro kostet eine der Kopfbedeckungen bei einer Mindestabnahme von fünf Stück, Versandkosten kommen hinzu. Man könne die Helme mit seinen "Freunden von der Infanterie" beim Fußballschauen in der Kneipe aufsetzen oder aber mit den "Kollegen aus dem Bataillon" damit ins Stadion gehen, legt der Hersteller den Kunden nahe.

Website mit Fan-Helmen: "Das witzigste Produkt für die WM"
Die Helme sind - entsprechend der Trikotfarbe der Nationalelf - orange, die Flagge findet sich in Schriftzügen wieder. Interessenten können zwischen drei Versionen mit den Aufschriften "Hup, Holland, Hup" (sinngemäß: "Los, Holland, los"), "Jetzt Geht Losssss" und "Anvalluuuh" ("anvallen" bedeutet "angreifen") auswählen. Die Homepage ziert am oberen Rand eine Horde Vögel mit orangefarbenen Stahlhelmen auf dem Kopf, einer davon ruft "Angreifen!". In der Navigation links finden sich unter der Rubrik "Deutschenwitze" Kalauer von mehr als zweifelhafter Qualität. Immerhin: Unter dem Punkt "Wissenswertes" bemühen sich die Macher der Seite um etwas mehr Objektivität.

Der befremdliche Fanartikel allerdings ruft beim niederländischen Fußballverband KNVB Stirnrunzeln hervor. "Wir lehnen jede Verknüpfung von Fußball mit dem Krieg ab", sagte Sprecher Frank Huizinga. "Das entspricht ganz bestimmt nicht dem Geist eines Fußballturniers." Außerdem sei der Scherz einfach platt: "Das zeugt nicht von Kreativität."

Die Herstellerfirma Free Time Products teilte mit, die Helme hätten "keine politische Botschaft". Geschäftsführer Weno Geerts sagte: "Es ist nur ein Scherz. Wir machen uns über unsere Erzrivalen, die Deutschen, lustig, genau wie sie sich über uns lustig machen."

Friederike Freiburg

Bron: www.spiegel.de
Ik ben benieuwd wat de Duitser zelf daarvan vindt.
pi_33935717
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 13:00 schreef WAT het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd wat de Duitser zelf daarvan vindt.
spiegel heeft een forum, waar al 70 reacties staan, geeneen die het al te serieus neemt:
quote:
Ich denke mal, dieser Plastikhelm ist bei weitem harmloser als das, was unsere "Vorzeigetageszeitung" ihrerseits den Holländern entgegenschleudert:
http://www.bild.t-online.(...)ebe-kaese-tussi.html
quote:
Ach je. Es ist zwar irgendwie gemein, dass wir immer wieder daran erinnert werden, dass es mal sowas wie nen verlorenen Krieg gab - aber meine Güte, warum fühlen wir uns bloß bei jeder noch so harmlosen Bezugnahme auf den Rechtsvorgänger der Bundeswehr auf den Schlips getreten? Die Angst um die Ehre unserer "glorreichen" Vorfahren ist es ja hoffentlich nicht. unwillkürlich kommt einem bei den Bedenken gegenüber deiesem Scherzartikel der großartige John Cleese in den Sinn: "Don't Mention the War!" - Hochaktuell. Immernoch. Lasst sie doch ihre Helme tragen und nehmts - ausnahmsweise! - mal mit Humor.

Apropros Holland. Nun verfolge ich Casting Shows nicht übermäßig genau, aber wer im Moment auch nur einen flüchtigen Blick auf die Schlagzeilen von Deutschlands Meinungsblatt Nr. 1 wirft, dem kann kaum entgehen, dass dort seit Wochen eine ganz entzückende Kampagne gegen eine Holländische Moderatorin (Bild-Jargon: "Käse-Tussi") gefahren wird, die täglich in Millionenauflage aufgefordert wird, Ihren "Wohnwagen" auszuparken und wieder nach Holland abzuhauen ("Weltmeister werdet IHR übrigens nie"). Darüber regt sich komischerweise niemand auf.. aber nein. das ist natürlich auch was _ganz_ anderes.
quote:
Das Teil entbehrt nicht einer gewissen Ironie. Natürlich schade, das im Ausland Deutschland = Stahlhelm assoziiert wird. Aber: liest man die Texte der Bild in Bezug auf eine niederländische Moderatorin, haben wir es nicht besser verdient. Vorurteile sind dumm, aber: sie sind.

Nur wenn gewisse deutsche Fans die Helme tragen, könnte es etwas häßlich werden.
Oftewel, in Duitsland is Tooske aktueler dan hun eigen nationaal-socualistische verleden
pi_33935838
quote:
Aber: liest man die Texte der Bild in Bezug auf eine niederländische Moderatorin, haben wir es nicht besser verdient.
Waar ging dat over dan?
pi_33935938
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 13:15 schreef WAT het volgende:

[..]

Waar ging dat over dan?
Offener Brief an Tooske Ragas
Liebe Käse-Tussi!

zie link in de eerste quote, maar dat is verder offtopic
pi_33936570
Ja HALLO kappen met dat Duits. Zeg dan verdomme gewoon dat het ze niet interreseehwsd.... te moeilijk woord om te typen....
Helmen zijn gewoon smakkeloos!
so far so good!
pi_33936847
masterchief... zelfs nederlands is je al te moeilijk, kun je niet gewoon je computer uitzetten en teletubbies gaan kijken, dat begrijp je tenminste wel
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:04:24 #273
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_33937281
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 13:15 schreef WAT het volgende:

[..]

Waar ging dat over dan?
de laatste dagen heeft Bild campange gevoert tegen "Kaese Tussie" (kaasmuts) Tooske Ragas, een Nederlandse TV persoonlijkheid van de Duitse TV
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_33937389
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:04 schreef Pietverdriet het volgende:
de laatste dagen heeft Bild campange gevoert tegen "Kaese Tussie" (kaasmuts) Tooske Ragas, een Nederlandse TV persoonlijkheid van de Duitse TV
Daar heeft Bild gewoon gelijk in.
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:13:33 #275
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33937410
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:04 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Wij kennen Tooske wel, hoor. Had alleen zo gehoopt dat jullie haar zouden houden.
The love you take is equal to the love you make.
pi_33937591
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wij kennen Tooske wel, hoor. Had alleen zo gehoopt dat jullie haar zouden houden.
volgens mij wordt het een showdown ...

ķf NL moet Tooske terugnemen, ķf de duitser sturen Rudi Carell in haar plaats weer terug de hollandse grens over ... wil je dat?

(ik zou kapitein Gelderman met een machinegeweer op het viaduct van Rhenen posteren met de orders 'der Rudi' zonder verdere waarschuwing direkt neer te leggen)
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:21:31 #277
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33937655
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]

volgens mij wordt het een showdown ...

ķf NL moet Tooske terugnemen, ķf de duitser sturen Rudi Carell in haar plaats weer terug de hollandse grens over ... wil je dat?

(ik zou kapitein Gelderman met een machinegeweer op het viaduct van Rhenen posteren met de orders 'der Rudi' zonder verdere waarschuwing direkt neer te leggen)
Doe dan Rudi Carrell maar, die is toch terminaal.

(Foei Lienekien, dat is niks om grappen over te maken.)
The love you take is equal to the love you make.
pi_33937720
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:19 schreef RM-rf het volgende:
Sgoed, wij nemen Ridi Carell wel terug..

http://www.radio.nl/2003/home/q.entertainment/default.asp?IntArticleID=100914&int_currentpage=28
pi_33941362
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 13:49 schreef RM-rf het volgende:
masterchief... zelfs nederlands is je al te moeilijk, kun je niet gewoon je computer uitzetten en teletubbies gaan kijken, dat begrijp je tenminste wel
telewie
so far so good!
pi_33943873
Zelfs op de voorpagina van de Bild die ik voor mijn neus heb, hebben de Duitsers er een artikel over. "Feestende Hollanders mogen komen, die helmen moeten thuis blijven.''

"Es gibt drei verschiedene Modelle. Mit Aufdruck "Hup Holland Hup" (Heißt soviel wie "Auf Gehts Holland" "Aanvalluuuh" ("Angriiiif") und in etwas falschem Deutsch "Jetzt geht losssss"

pi_33943925
ze noemen het "Der Helm-Schwachsinn" !

Is het toch nog een beetje gevoelig?
  woensdag 11 januari 2006 @ 17:47:24 #282
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_33944270
Voetbal met oorlog vergelijken

Tis de aandacht niet waard
  woensdag 11 januari 2006 @ 18:20:49 #283
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_33945336
Ik dacht dat de duitsers afstand genomen hadden van de gebeurtenissen tijdens WO II.... waarom voelen ze zich dan/ zouden ze zich dan aangevalllen (moeten) voelen?

Vreemd...
En hoe voelt u zich nu?
pi_33945479
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 18:20 schreef evil_cupido het volgende:
Ik dacht dat de duitsers afstand genomen hadden van de gebeurtenissen tijdens WO II.... waarom voelen ze zich dan/ zouden ze zich dan aangevalllen (moeten) voelen?

Vreemd...
Omdat het aanvallend bedoelt IS.
  woensdag 11 januari 2006 @ 19:44:49 #285
38549 dewd
100% pure
pi_33948557
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 21:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ook van hun site:
[..]
Oh nee nou als zei het zeggen dan.....

Van sommige mensen hoop ik echt dat ze steriel zijn.
pi_33949717
Leuk helmpje [14.gif]
Wil ze wel kopen 't wordt alleen een beetje duur met die rembours kosten
pi_33964850
pi_33965674
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:10 schreef Max-Westerman het volgende:
Leuk helmpje [14.gif]
Wil ze wel kopen 't wordt alleen een beetje duur met die rembours kosten
Gelijk 100 kopen.
pi_33967195
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 07:43 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
We staan er weer mooi op.
pi_33967332
Ongeacht het feit dat overal ter wereld helmen worden gedragen, vind ik de gedachte achter deze oranje-helm gewoon goed ziek. Het zijn momenten waarop ik me diep schaam om Nederlander te zijn.

Ik weet nog hoe ziek ik het vond toen een Engelse krant in 1996 een soort oorlog aan Duitsland verkondige (met nazi-referentie) ten tijde van de EK-finale. Prompt hoopte ik toen dat Duitsland die wedstrijd zou winnen.
pi_33969260
"Doch anscheinend kriegen manche Holländer das einfach nicht in ihren Kopf... "

pi_33976099
Deze al gepost?
quote:
Duitsers zien humor van helmpje niet
Frank Seuntjens
Kaldenkirchen/Herzogenrath - Het heeft er alle schijn van dat Duitsland zich tijdens het WK voetbal kan opmaken voor een invasie van met Wehrmachthelmen getooide Oranje-supporters. Onze oosterburen kunnen er niet om lachen.
Bild Zeitung zette gisteren al meteen de toon. Das geht zu weit. Wer stoppt diesen Schwachsinn?, kopte de boulevardkrant met koeienletters. De verontwaardiging in Duitsland is groot. Zeker nu berichten doorsijpelen dat in Nederland grif 4,95 euro wordt neergeteld voor zo'n 'nazihelm'. De Duitse ambassade in Den Haag mag er dan wel de schouders over ophalen (,,Ach, dit moet kunnen''), de gemiddelde burger vindt het smakeloos.

,,Wirklich unverschämt'', briest Rolf Tillmann (56) uit Heinsberg. ,,Waarom kunnen we het verleden niet eens laten rusten? Een voetbaltoernooi is een sportevenement, daar hoeven we de oorlog toch niet weer bij te slepen? Als het aan mij ligt, worden alle Nederlandse supporters met zo'n helm op hun domme kop al bij de grens teruggestuurd. Provocateurs kunnen we hier komende zomer niet gebruiken.''

Voor Gaby Detmold (34) uit Kaldenkirchen heeft Oranje zelfs afgedaan. ,,Ik hoop dat Nederland al in de eerste ronde wordt uitgeschakeld'', sist ze venijnig. ,,Jullie zijn totaal verkeerd bezig. Ze zeggen wel eens dat Duitsers geen gevoel voor humor hebben. Nou, jullie dus ook niet. Die helmen zijn niet grappig, maar volledig misplaatst. En schei ook maar uit over jullie zogenaamde Toleranz, want die is ver te zoeken.''

Hans Dietz (82) uit Herzogenrath kan wel huilen, zegt hij. ,,Ik heb de oorlog meegemaakt en die heb ik echt niet gewild. Maar ik moest wel, ik had geen keus. Elke dag die ik soldaat was, heb ik vervloekt.'' Dietz ervaart de Nederlandse stormloop op de Duitse legerhelm daarom als ronduit kwetsend. Hij is bovendien doodsbang dat het beladen hoofddeksel tijdens het WK escalaties tot gevolg zal hebben. ,,Straks komt een stelletje malloten nog op het idee om keurig in het gelid het stadion binnen te marcheren en de Hitler-groet te brengen. Sieg heil, ruim zestig jaar na dato. Dat zou toch verschrikkelijk zijn. Daar kan ik nu al van wakker liggen.''

Ook Huub Stevens, trainer van Roda JC en eerder actief bij Bundesligaclub Schalke'04, kan de humor van de helm niet inzien. ,,Een gezonde rivaliteit hoort er bij. Maar niet op deze manier. Ik denk dat de voetbalbond dit zal gaan verbieden.''

Van het Oranjelegioen Margraten - de inmiddels internationaal bekende supportersschare die geen wedstrijd van het Nederlands elftal overslaat - hebben de Duitsers trouwens niks te duchten. Ook de Limburgse voetbalfans verafschuwen de nieuwste rage. ,,Het WK moet een grandioos feest worden. Wij gaan niet gehelmd, maar goedgemutst naar Duitsland.''
Bron: Limburger
  donderdag 12 januari 2006 @ 15:36:01 #295
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_33976145
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 10:43 schreef dVTB het volgende:
Ongeacht het feit dat overal ter wereld helmen worden gedragen, vind ik de gedachte achter deze oranje-helm gewoon goed ziek. Het zijn momenten waarop ik me diep schaam om Nederlander te zijn.

Ik weet nog hoe ziek ik het vond toen een Engelse krant in 1996 een soort oorlog aan Duitsland verkondige (met nazi-referentie) ten tijde van de EK-finale. Prompt hoopte ik toen dat Duitsland die wedstrijd zou winnen.
Mongool

Stel je voor dat we de tere zieltjes van onze oosterburen iets aandoen
pi_33976276
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:36 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Mongool

Ik heb meer respect voor de gemiddelde Duitser dan de gemiddelde Nederlander. Alleen jammer dat de Duitsers zich zo slecht kammen.
pi_33976327
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:36 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Mongool

quote:
Hans Dietz (82) uit Herzogenrath kan wel huilen, zegt hij. ,,Ik heb de oorlog meegemaakt en die heb ik echt niet gewild. Maar ik moest wel, ik had geen keus. Elke dag die ik soldaat was, heb ik vervloekt.'' Dietz ervaart de Nederlandse stormloop op de Duitse legerhelm daarom als ronduit kwetsend. Hij is bovendien doodsbang dat het beladen hoofddeksel tijdens het WK escalaties tot gevolg zal hebben. ,,Straks komt een stelletje malloten nog op het idee om keurig in het gelid het stadion binnen te marcheren en de Hitler-groet te brengen. Sieg heil, ruim zestig jaar na dato. Dat zou toch verschrikkelijk zijn. Daar kan ik nu al van wakker liggen.''
pi_33976363
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:41 schreef WAT het volgende:

[..]

[..]

Ik moest ook janken toen ik dat las
  donderdag 12 januari 2006 @ 15:42:36 #299
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_33976381
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik heb meer respect voor de gemiddelde Duitser dan de gemiddelde Nederlander.
ja en? je punt is?
  donderdag 12 januari 2006 @ 15:44:49 #300
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_33976468
Er zal vast wel gezongen worden! KRIEG NICHT VERGESSEN, wir sind die krieg nicht vergessen. Krieg nicht vergeeeeeeeeeessen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')