abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33937591
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:13 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wij kennen Tooske wel, hoor. Had alleen zo gehoopt dat jullie haar zouden houden.
volgens mij wordt het een showdown ...

óf NL moet Tooske terugnemen, óf de duitser sturen Rudi Carell in haar plaats weer terug de hollandse grens over ... wil je dat?

(ik zou kapitein Gelderman met een machinegeweer op het viaduct van Rhenen posteren met de orders 'der Rudi' zonder verdere waarschuwing direkt neer te leggen)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:21:31 #277
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_33937655
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]

volgens mij wordt het een showdown ...

óf NL moet Tooske terugnemen, óf de duitser sturen Rudi Carell in haar plaats weer terug de hollandse grens over ... wil je dat?

(ik zou kapitein Gelderman met een machinegeweer op het viaduct van Rhenen posteren met de orders 'der Rudi' zonder verdere waarschuwing direkt neer te leggen)
Doe dan Rudi Carrell maar, die is toch terminaal.

(Foei Lienekien, dat is niks om grappen over te maken.)
The love you take is equal to the love you make.
pi_33937720
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:19 schreef RM-rf het volgende:
Sgoed, wij nemen Ridi Carell wel terug..

http://www.radio.nl/2003/home/q.entertainment/default.asp?IntArticleID=100914&int_currentpage=28
pi_33941362
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 13:49 schreef RM-rf het volgende:
masterchief... zelfs nederlands is je al te moeilijk, kun je niet gewoon je computer uitzetten en teletubbies gaan kijken, dat begrijp je tenminste wel
telewie
so far so good!
pi_33943873
Zelfs op de voorpagina van de Bild die ik voor mijn neus heb, hebben de Duitsers er een artikel over. "Feestende Hollanders mogen komen, die helmen moeten thuis blijven.''

"Es gibt drei verschiedene Modelle. Mit Aufdruck "Hup Holland Hup" (Heißt soviel wie "Auf Gehts Holland" "Aanvalluuuh" ("Angriiiif") und in etwas falschem Deutsch "Jetzt geht losssss"

pi_33943925
ze noemen het "Der Helm-Schwachsinn" !

Is het toch nog een beetje gevoelig?
  woensdag 11 januari 2006 @ 17:47:24 #282
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_33944270
Voetbal met oorlog vergelijken

Tis de aandacht niet waard
  woensdag 11 januari 2006 @ 18:20:49 #283
22010 evil_cupido
Oes Kirchroa!!!
pi_33945336
Ik dacht dat de duitsers afstand genomen hadden van de gebeurtenissen tijdens WO II.... waarom voelen ze zich dan/ zouden ze zich dan aangevalllen (moeten) voelen?

Vreemd...
En hoe voelt u zich nu?
pi_33945479
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 18:20 schreef evil_cupido het volgende:
Ik dacht dat de duitsers afstand genomen hadden van de gebeurtenissen tijdens WO II.... waarom voelen ze zich dan/ zouden ze zich dan aangevalllen (moeten) voelen?

Vreemd...
Omdat het aanvallend bedoelt IS.
  woensdag 11 januari 2006 @ 19:44:49 #285
38549 dewd
100% pure
pi_33948557
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 21:18 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Ook van hun site:
[..]
Oh nee nou als zei het zeggen dan.....

Van sommige mensen hoop ik echt dat ze steriel zijn.
pi_33949717
Leuk helmpje [14.gif]
Wil ze wel kopen 't wordt alleen een beetje duur met die rembours kosten
pi_33964850
pi_33965674
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 20:10 schreef Max-Westerman het volgende:
Leuk helmpje [14.gif]
Wil ze wel kopen 't wordt alleen een beetje duur met die rembours kosten
Gelijk 100 kopen.
pi_33967195
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 07:43 schreef schatje het volgende:
[afbeelding]
We staan er weer mooi op.
pi_33967332
Ongeacht het feit dat overal ter wereld helmen worden gedragen, vind ik de gedachte achter deze oranje-helm gewoon goed ziek. Het zijn momenten waarop ik me diep schaam om Nederlander te zijn.

Ik weet nog hoe ziek ik het vond toen een Engelse krant in 1996 een soort oorlog aan Duitsland verkondige (met nazi-referentie) ten tijde van de EK-finale. Prompt hoopte ik toen dat Duitsland die wedstrijd zou winnen.
pi_33969260
"Doch anscheinend kriegen manche Holländer das einfach nicht in ihren Kopf... "

pi_33976099
Deze al gepost?
quote:
Duitsers zien humor van helmpje niet
Frank Seuntjens
Kaldenkirchen/Herzogenrath - Het heeft er alle schijn van dat Duitsland zich tijdens het WK voetbal kan opmaken voor een invasie van met Wehrmachthelmen getooide Oranje-supporters. Onze oosterburen kunnen er niet om lachen.
Bild Zeitung zette gisteren al meteen de toon. Das geht zu weit. Wer stoppt diesen Schwachsinn?, kopte de boulevardkrant met koeienletters. De verontwaardiging in Duitsland is groot. Zeker nu berichten doorsijpelen dat in Nederland grif 4,95 euro wordt neergeteld voor zo'n 'nazihelm'. De Duitse ambassade in Den Haag mag er dan wel de schouders over ophalen (,,Ach, dit moet kunnen''), de gemiddelde burger vindt het smakeloos.

,,Wirklich unverschämt'', briest Rolf Tillmann (56) uit Heinsberg. ,,Waarom kunnen we het verleden niet eens laten rusten? Een voetbaltoernooi is een sportevenement, daar hoeven we de oorlog toch niet weer bij te slepen? Als het aan mij ligt, worden alle Nederlandse supporters met zo'n helm op hun domme kop al bij de grens teruggestuurd. Provocateurs kunnen we hier komende zomer niet gebruiken.''

Voor Gaby Detmold (34) uit Kaldenkirchen heeft Oranje zelfs afgedaan. ,,Ik hoop dat Nederland al in de eerste ronde wordt uitgeschakeld'', sist ze venijnig. ,,Jullie zijn totaal verkeerd bezig. Ze zeggen wel eens dat Duitsers geen gevoel voor humor hebben. Nou, jullie dus ook niet. Die helmen zijn niet grappig, maar volledig misplaatst. En schei ook maar uit over jullie zogenaamde Toleranz, want die is ver te zoeken.''

Hans Dietz (82) uit Herzogenrath kan wel huilen, zegt hij. ,,Ik heb de oorlog meegemaakt en die heb ik echt niet gewild. Maar ik moest wel, ik had geen keus. Elke dag die ik soldaat was, heb ik vervloekt.'' Dietz ervaart de Nederlandse stormloop op de Duitse legerhelm daarom als ronduit kwetsend. Hij is bovendien doodsbang dat het beladen hoofddeksel tijdens het WK escalaties tot gevolg zal hebben. ,,Straks komt een stelletje malloten nog op het idee om keurig in het gelid het stadion binnen te marcheren en de Hitler-groet te brengen. Sieg heil, ruim zestig jaar na dato. Dat zou toch verschrikkelijk zijn. Daar kan ik nu al van wakker liggen.''

Ook Huub Stevens, trainer van Roda JC en eerder actief bij Bundesligaclub Schalke'04, kan de humor van de helm niet inzien. ,,Een gezonde rivaliteit hoort er bij. Maar niet op deze manier. Ik denk dat de voetbalbond dit zal gaan verbieden.''

Van het Oranjelegioen Margraten - de inmiddels internationaal bekende supportersschare die geen wedstrijd van het Nederlands elftal overslaat - hebben de Duitsers trouwens niks te duchten. Ook de Limburgse voetbalfans verafschuwen de nieuwste rage. ,,Het WK moet een grandioos feest worden. Wij gaan niet gehelmd, maar goedgemutst naar Duitsland.''
Bron: Limburger
  donderdag 12 januari 2006 @ 15:36:01 #295
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_33976145
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 10:43 schreef dVTB het volgende:
Ongeacht het feit dat overal ter wereld helmen worden gedragen, vind ik de gedachte achter deze oranje-helm gewoon goed ziek. Het zijn momenten waarop ik me diep schaam om Nederlander te zijn.

Ik weet nog hoe ziek ik het vond toen een Engelse krant in 1996 een soort oorlog aan Duitsland verkondige (met nazi-referentie) ten tijde van de EK-finale. Prompt hoopte ik toen dat Duitsland die wedstrijd zou winnen.
Mongool

Stel je voor dat we de tere zieltjes van onze oosterburen iets aandoen
pi_33976276
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:36 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Mongool

Ik heb meer respect voor de gemiddelde Duitser dan de gemiddelde Nederlander. Alleen jammer dat de Duitsers zich zo slecht kammen.
pi_33976327
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:36 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Mongool

quote:
Hans Dietz (82) uit Herzogenrath kan wel huilen, zegt hij. ,,Ik heb de oorlog meegemaakt en die heb ik echt niet gewild. Maar ik moest wel, ik had geen keus. Elke dag die ik soldaat was, heb ik vervloekt.'' Dietz ervaart de Nederlandse stormloop op de Duitse legerhelm daarom als ronduit kwetsend. Hij is bovendien doodsbang dat het beladen hoofddeksel tijdens het WK escalaties tot gevolg zal hebben. ,,Straks komt een stelletje malloten nog op het idee om keurig in het gelid het stadion binnen te marcheren en de Hitler-groet te brengen. Sieg heil, ruim zestig jaar na dato. Dat zou toch verschrikkelijk zijn. Daar kan ik nu al van wakker liggen.''
pi_33976363
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:41 schreef WAT het volgende:

[..]

[..]

Ik moest ook janken toen ik dat las
  donderdag 12 januari 2006 @ 15:42:36 #299
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_33976381
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 15:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ik heb meer respect voor de gemiddelde Duitser dan de gemiddelde Nederlander.
ja en? je punt is?
  donderdag 12 januari 2006 @ 15:44:49 #300
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_33976468
Er zal vast wel gezongen worden! KRIEG NICHT VERGESSEN, wir sind die krieg nicht vergessen. Krieg nicht vergeeeeeeeeeessen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')