Dat is de hoogspanningstrafo die gaar is of gewoon van slechte kwaliteit. Nieuwe kopen en erin solderen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 00:07 schreef pberends het volgende:
Waarvoor dient die constante pieptoon die oude tv's? (bij nieuwe platte tv's weet ik niet of dat zo is)
Als je niet weet wat ik bedoel moet je maar eens het geluid helemaal uitzetten, en dan luisteren.
telefoonladersquote:Op dinsdag 10 januari 2006 00:38 schreef FlashingMoments het volgende:
mn vriend hoort ook altijd vanalles piepen (telefoonladers, lampen, tv's enz)
maar ik hoor nooit wat.. hoor blijkbaar geen hoge tonen ofzo
Mijn CRT monitor piept nietquote:Op dinsdag 10 januari 2006 00:43 schreef Arjan het volgende:
[..]
telefoonladersdie maken de ergste geluiden.
Ik heb liever een constante piep (daar zijn er zoveel van dat ik ze toch nooit hoor) dan die telefoonladers. Die piepen af en toe, lange en korte piepjes en heel onregelmatig
De TV-piep is inderdaad erg hard als je hem kan horen, en elke CRT heeft zo'n piep. Helaas.
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 00:08 schreef wimmel_1 het volgende:
Da's om aan te geven dat 'ie aan het afsterven is.........
Tis een piep die er altijd al zat hoor. Net zoals bij alle andere tv's die ik ooit gekocht heb.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 09:54 schreef Conflict het volgende:
Ik geef 'm gewoon een paar flinke dreunen als 'ie gaat piepen. Maar het is ook een Daewoo, die horen gewoon klappen te krijgen![]()
Mijn Daewoo piept ookquote:Op dinsdag 10 januari 2006 09:54 schreef Conflict het volgende:
Ik geef 'm gewoon een paar flinke dreunen als 'ie gaat piepen. Maar het is ook een Daewoo, die horen gewoon klappen te krijgen![]()
En welke onderdelen piepen dan ?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:17 schreef Jonathon het volgende:
Zal ik dan maar een goed antwoord geven?
Het zijn de horizontale beeldlijnen van de beeldbuis die je hoort opbouwen de frequentie is 15.750Hz
Nieuwe TV's zijn 100Hz dus de snelheid van de opbouwfrequentie is ook hoger en sneller dus die hoor je niet meer...
lol piepende beeldlijnen het moet niet gekker wordenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:17 schreef Jonathon het volgende:
Zal ik dan maar een goed antwoord geven?
Het zijn de horizontale beeldlijnen van de beeldbuis die je hoort opbouwen de frequentie is 15.750Hz
Nieuwe TV's zijn 100Hz dus de snelheid van de opbouwfrequentie is ook hoger en sneller dus die hoor je niet meer...
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:16 schreef SilentChaos het volgende:
Gaat vanzelf weg naarmate je ouder wordt....die 16 KHz hoor je dan niet meerZo heeft langzaam slechthorend worden toch nog voordelen
Wrijving.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:45 schreef mcDavid het volgende:
Die dubbeldektreinen, de moderne versie, die piepen soms ook! [afbeelding]
maar da's een veel lagere piep volgens mij kan iedereen die wel horen...
ik vraag me altijd af waar die piep nou vandaan komt
Dat zal dan wel met het leeftijds verschil te maken hebben.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 00:38 schreef FlashingMoments het volgende:
mn vriend hoort ook altijd vanalles piepen (telefoonladers, lampen, tv's enz)
maar ik hoor nooit wat.. hoor blijkbaar geen hoge tonen ofzo
Maar das toch de ventilator van de voeding die je dan hoortquote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:51 schreef Smopjes het volgende:
Routers en Hubs, Modems kunnen er ook wat van!
wel eens een standaard-huis-tuin-en-keuken modem/hub/router/ gezien?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 21:38 schreef pberends het volgende:
[..]
Maar das toch de ventilator van de voeding die je dan hoort
nee.quote:
* Uitgaansbeest meldtquote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:39 schreef Jonathon het volgende:
Ik weet dat andere van mijn leeftijd die elk weekend in de disco rond hangen soms maar tot 14 a 15Khz kunnen horen...
Hnagt inderdaad van je levensstijl af. Mijn vader hoort't bijvoorbeeld niet, maar ja, hij speelt al ruim 30 jaar in een band. Optredens e.d.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:39 schreef Jonathon het volgende:
Dat is niet altijd zo...
tot je 2e levensjaar kan je tot wel 20Khz horen en op je 10e tot 18KHz (dit is bij iedereen anders natuurlijk)
Ik ben 20 en ik voorkom disco's en concerten zelf kan ik tot 17Khz horen en met 3 dB versterking lukt de 17.5K ook nog wel...
Ik weet dat andere van mijn leeftijd die elk weekend in de disco rond hangen soms maar tot 14 a 15Khz kunnen horen...
Het is natuurlijk zo dat na maten je ouder wordt dat het afneemt maar ik weet dat mijn vader ook de 15.5K nog makkelijk kan horen.
Dus leeftijd zegt niet altijd alles...
[..]
Gepiep van bijv. de tv gaat veel sneller irriteren.. maar intern gepiep kan ik ook gek van worden hoorquote:Als m'n oren fluiten/piepen/whatever (niet dat ik daar zo dikwijls last van heb) is dat trouwens veel minder irritant dan wanneer het geluid van buitenaf komt. Geldt dat voor iedereen of hangt dat af van persoon tot persoon?
nee maar de koelers van je pc kunnen ook gewoon lawaaierig zijn hequote:Op dinsdag 10 januari 2006 09:52 schreef pberends het volgende:
Bij CRT monitoren heb ik het nog nooit gemerkt.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |