Waar heb je het over? Waarom Stenny participeert in deze discussie? Gewoon, omdat het leuk is?? Zoals al eerder gezegd heeft deze discussie op de een of andere manier een hoog entertainmentgehalte.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:55 schreef Gorian het volgende:
[..]
Dat is waar, dat moet je nagegeven worden. Alleen vraag ik me serieus af, wat je ermee wil bereiken. Waarom zou jij wel te woord gestaan worden, en niet de media waarmee ze iets aan hun gezichtsverlies zouden hebben kunnen doen? Of ben je journalist of werkzaam voor een stichting als Skep? Wat zijn je belangen behalve nieuwsgierigheid? Ik snap je intenties niet, en dan ga ik ook mee speculeren vrees ik.
Als ik ergens topics start over iemand, kan ik best begrijpen dat diegene zich daar niet wil verdedigen, of tegenover de topicstarter. Misschien een kleine onderschatting van de macht van dit medium, dat zou kunnen. Maar consequent in hun stilzwijgen zijn ze wel, dat moet ze nagegeven worden.
Vergis je niet, ik probeer je echt te begrijpen.
Jouw doel - zoals ik eerder ergens las- om een eerlijke discussie te voeren heeft zo geen schijn van kans. Dat is jammer.
Mijn intentie is: in alle eerlijkheid het onderzoek naar het 'para'normale bevorderen. En dat gaat niet met deze stunt van de Familie Van den Broeke.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:55 schreef Gorian het volgende:
[..]
Dat is waar, dat moet je nagegeven worden. Alleen vraag ik me serieus af, wat je ermee wil bereiken. Waarom zou jij wel te woord gestaan worden, en niet de media waarmee ze iets aan hun gezichtsverlies zouden hebben kunnen doen? Of ben je journalist of werkzaam voor een stichting als Skep? Wat zijn je belangen behalve nieuwsgierigheid? Ik snap je intenties niet, en dan ga ik ook mee speculeren vrees ik.
Als ik ergens topics start over iemand, kan ik best begrijpen dat diegene zich daar niet wil verdedigen, of tegenover de topicstarter. Misschien een kleine onderschatting van de macht van dit medium, dat zou kunnen. Maar consequent in hun stilzwijgen zijn ze wel, dat moet ze nagegeven worden.
Vergis je niet, ik probeer je echt te begrijpen.
Jouw doel - zoals ik eerder ergens las- om een eerlijke discussie te voeren heeft zo geen schijn van kans. Dat is jammer.
Toen ik het kocht was ik nog niet zo kritisch als nu, wel een beetje. Maar ik zou het zeker gekocht hebben, het is toch een momentum.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:56 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
HAHAHAHHA JA precies, die bedoel ik!!!![]()
![]()
![]()
![]()
Hulde aan Robbert en z'n pa, wat een meesterwerk!!In het boek staat trouwens ook een tekening van de compositie van deze graancirkel van Robberts pa. Bij het zien van die tekening rijzen bij mij twee vragen op:
1) Is die tekening voor of na de verschijning van de graancirkel gemaakt? (ervoor waarschijnlijk)
2) Hoe ziek is die man precies? Overal loopt ie te verkondigen dat ie zo lang sceptisch was, maar in werkelijkheid helpt ie Robbert met graancirkels stampen en uittekenen, houdt ie fotoboeken bij en neemt ie drie maanden verlof op om een boek te schrijven dat onder de naam van zijn zoon in de winkels ligt.![]()
PS Stenny, jij hebt dat boek dus gekocht van Robbert. Hoe voelt het nu om een financiële bijdrage te hebben geleverd aan het werk van een oplichter?![]()
De gelijkenis van het figuurtje is wel heel erg treffendquote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:46 schreef pikki het volgende:
[..]
Deze is 27 jaar , en kan niet Robbert zijn, niet ?![]()
! Waarom scheld je mij eigenlijk uit, je ziet toch dat ik net zo kritisch ben?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:00 schreef Kiteless het volgende:
[..]
De gelijkenis van het figuurtje is wel heel erg treffend
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Gokje, met hetzelfde papieren figuurtje gemaakt, de hoek tussen de ogen is precies gelijk.
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:13 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Sten is ook alleen maar een publiciteits-geile attention-whore die een boek probeert te verkopen over d'r eigen onverifieerbare 'spirituele ervaringen'...
En daarom is ze duidelijk stikjaloers op de aandacht die Robbert krijgt, terwijl haar eigen verhaal natuurlijk minstens net zo onwaarschijnlijk is dus natuurlijk minstens ook dezelfde aandacht verdient
(Alleen zorgt ze er wel voor dat haar verhalen nooit geverifieerd kunnen worden - net iets slimmer dan Robbert dus)
Seriously, lees de tekst op haar website eens - de ego-tripperij, zelfvoldaanheid en zelfverheerlijking stralen er vanaf
Nouja, back on topic maar weer nu
Die foto is van een heel ander persoon!!!!!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:00 schreef Kiteless het volgende:
[..]
De gelijkenis van het figuurtje is wel heel erg treffend
[afbeelding]
en
[afbeelding]
Gokje, met hetzelfde papieren figuurtje gemaakt, de hoek tussen de ogen is precies gelijk.
OMG!!!! Er zijn nog meer mensen overenthousiast geraakt van hun oregami-cursus!!!quote:Woensdag 23 februari j.l. ontving ik 's middags een persoonlijk mailtje van een 27-jarige Vlaming, die sinds december 2004 diverse entiteiten en een bolvormige UFO op camera heeft vastgelegd. De persoon, die niet op publiciteit uit is en slechts een verklaring wil hebben voor hetgeen hij meemaakt, wil volledig meewerken aan een onderzoek en heeft zich inmiddels bereid gesteld om negatieven op te sturen.
Schilder jij maar even een betere, ..kunstschildertjequote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:00 schreef nokwanda het volgende:
Op de een of andere manier doet het me denken aan krassen op een houten tafelblad
Ja, dolkomischquote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:59 schreef Genverbrander het volgende:
Mensen, ik wil graag nog eenmaal de aandacht vestigen op de graancirkelmeesterwerken van de Van den Broekjes:
[afbeelding]
[afbeelding]
![]()
![]()
Misschien, maar hoe kunnen we anders de zaak goed onderzoeken? Inmiddels zijn de foto's al een miljoen keer door het internet gegaan, zelfs Randi heeft hem op zijn hoofdpagina, laat hij dan maar met zijn paranormale miljoen de copyrights betalen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:08 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ja, dolkomisch![]()
Mag je deze foto's hier zo maar neer zetten? Bij mijn weten zit er een copyright op.
mag je uberhaubt wel graancircels fotograferen, weten wij veel hoe de auteursrechten van die aliens bepaald zijn.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:08 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
Ja, dolkomisch![]()
Mag je deze foto's hier zo maar neer zetten? Bij mijn weten zit er een copyright op.
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:10 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
mag je uberhaubt wel graancircels fotograferen, weten wij veel hoe de auteursrechten van die aliens bepaald zijn.
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:06 schreef pikki het volgende:
[..]
Schilder jij maar even een betere, ..kunstschildertje [afbeelding]
Idd...mensen als jij, zouden juist moeten openstaan voor graancirkels en dgl .......bij jou is het wel omgekeerd, ....geslotenheid....quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:11 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Geen moeite.
Ik heb dit in mijn achtertuin. Is toch anders dan wat Robbert in zijn achtertuin heeft
[afbeelding]
En ow ja.... hoewel ik misschien in de ogen van sommigen wat alien mag lijken is er verder geen alien aan te pas gekomen. En ook geen pappa.
Geslotenheid?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:17 schreef pikki het volgende:
[..]
Idd...mensen als jij, zouden juist moeten openstaan voor graancirkels en dgl .......bij jou is het wel omgekeerd, ....geslotenheid....![]()
Nee... ik ga er wel op in. Ik vraag me echt af op welke basis Pikki dat denkt te kunnen concluderen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:22 schreef Genverbrander het volgende:
Niet serieus op pikki ingaan, gewoon negeren...
Als kunstenaar (echte) dien je je open te stellen, en universeel , kosmisch te denken ....en niet met blokkades vast te zitten, en vooroordelen ....just this ...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:20 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Geslotenheid?
Waaruit concludeer je dat?
a) Ik scheld je niet uit, ik zeg beticht je ervan dat je een attention-whore bentquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:01 schreef Stenny het volgende:
[..]
! Waarom scheld je mij eigenlijk uit, je ziet toch dat ik net zo kritisch ben?:
[..]
hi-la-rischquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:10 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
mag je uberhaubt wel graancircels fotograferen, weten wij veel hoe de auteursrechten van die aliens bepaald zijn.
Nouja, onderzoekenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:10 schreef Stenny het volgende:
[..]
Misschien, maar hoe kunnen we anders de zaak goed onderzoeken? Inmiddels zijn de foto's al een miljoen keer door het internet gegaan, zelfs Randi heeft hem op zijn hoofdpagina, laat hij dan maar met zijn paranormale miljoen de copyrights betalen.![]()
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:26 schreef Marietje_34 het volgende:
[..]
hi-la-risch
Heb je je ooit serieus in graancirkels verdiept?
Jawel je scheldt me wel uit, ik vind attention whore een behoorlijk scheldwoord. Ik verheerlijk mijzelf niet, je kent me dus echt niet, want ik wil juist niet! op een voetstuk belanden, omdat je daar toch altijd weer vanaf dondert. Conclusie: je aanval is onterecht.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:26 schreef Kiteless het volgende:
[..]
a) Ik scheld je niet uit, ik zeg beticht je ervan dat je een attention-whore bent
b) Dat je kritisch bent heeft niks te maken met het punt van je zelf-promotie en -verheerlijking
c) prik prik
Nou, het ontwerp in het midden lijkt me toch duidelijk een Tie-figher hoorquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:11 schreef nokwanda het volgende:
En ow ja.... hoewel ik misschien in de ogen van sommigen wat alien mag lijken is er verder geen alien aan te pas gekomen. En ook geen pappa.
Whatever you sayquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:29 schreef Stenny het volgende:
[..]
Jawel je scheldt me wel uit, ik vind attention whore een behoorlijk scheldwoord. Ik verheerlijk mijzelf niet, je kent me dus echt niet, want ik wil juist niet! op een voetstuk belanden, omdat je daar toch altijd weer vanaf dondert. Conclusie: je aanval is onterecht.
Slap. eerst iemand uitschelden en dingen in de schoenen zeggen en dan zeggen dat je het niet doet.quote:
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:30 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Nou, het ontwerp in het midden lijkt me toch duidelijk een Tie-figher hoor![]()
[afbeelding]
OKquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:29 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
![]()
En ik sluit zeker niet uit dat sommige niet door mensen gemaakt zijn.
maar die van robbert zijn inderdaad hi-la-risch![]()
Het maakt het moeilijk, dat ben ik met je eens. Net zo goed als er velen rondlopen die denken iets te kunnen en er misbruik van maken het zo moeilijk maken voor mensen die wel eerlijk zijn. Zeggen dat het zo niet gaat door deze stunt, vind ik dan ook wat te gemakkelijk. Er lopen zoveel zwakke schakels rond. Er is aan van den Broekke en zijn spirituele circus ook nog best wat te onderzoeken. Door zo breed te oordelen over hem, terwijl je zelf kritisch bent maar open staat, kan je jezelf afvragen of dát wel eerlijk is en niet ten koste gaat van wat hem wellicht wél anders maakt.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:58 schreef Stenny het volgende:
[..]
Mijn intentie is: in alle eerlijkheid het onderzoek naar het 'para'normale bevorderen. En dat gaat niet met deze stunt van de Familie Van den Broeke.
In mijn ogen is "attention-whore" geen scheldwoord, maar een omschrijving van iemand die alles doet voor aandacht.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:31 schreef Stenny het volgende:
[..]
Slap. eerst iemand uitschelden en dingen in de schoenen zeggen en dan zeggen dat je het niet doet.
goed voorbeeld waarom sommige hier een ruimtebezoeker in zien.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:30 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Nou, het ontwerp in het midden lijkt me toch duidelijk een Tie-figher hoor![]()
Dat werkt voor iedere kunstenaar anders.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:24 schreef pikki het volgende:
[..]
Als kunstenaar (echte) dien je je open te stellen, en universeel , kosmisch te denken ....en niet met blokkades vast te zitten, en vooroordelen ....just this ...[afbeelding]
Raar, want welke ruimtebezoeker heeft er nou een stropdas om ?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:36 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
goed voorbeeld waarom sommige hier een ruimtebezoeker in zien.
Als je dit woord gebruikt tegen iemand die in de VS woont heb je toch denk ik een probleemquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:33 schreef Kiteless het volgende:
[..]
In mijn ogen is "attention-whore" geen scheldwoord, maar een omschrijving van iemand die alles doet voor aandacht.
Hoe jij het opvat moet je helemaal zelf weten
Ja, die laatste.... Benin brons.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:36 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
goed voorbeeld waarom sommige hier een ruimtebezoeker in zien.
[afbeelding]
Inderdaad, ik vind het raar en ongepast om dit scheldwoord hier zo te gebruiken.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:40 schreef Osato het volgende:
[..]
Als je dit woord gebruikt tegen iemand die in de VS woont heb je toch denk ik een probleem
dat is decoratie, dat wij er een stropdas in zien is logisch.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:39 schreef Kiteless het volgende:
[..]
Raar, want welke ruimtebezoeker heeft er nou een stropdas om ?
Zo denk ik er ook ongeveer overquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:36 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En mijn gevoel zegt me dat Robbert weldegelijk zaken ziet en ervaart die anderen niet ervaren maar dat er ook iets helemaal fout is gegaan in het naar buitenbrengen daarvan. Dat er dus een kern van waarheid is maar een dikke laag aan nonsens waardoor het lastig is om te bepalen wat nou waar is en wat niet.
ja zeker die mogelijkheid en aanwijzingen zijn er zeker, maar je moet je fantasie niet te ver laten gaan lijkt mij. Als je eenmaal iets aangenomen hebt, zal de werkelijkheid die aanname bevestigen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:41 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ja, die laatste.... Benin brons.
De Dogon hebben ook dat soort beelden. En wel meer oudere volkeren.
Boivendien zijn er in heel veel oude verhalen en legenden, naast de kunst uitingen en artefacten, aanwijzingen dat de eerste bekende beschavingen wellicht afkomstig waren van buitenaardsen. Maar dit is overigens wel heel erg offtopic
Geen uitzondering hier dus!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:41 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Inderdaad, ik vind het raar en ongepast om dit scheldwoord hier zo te gebruiken.
Je komt zo over als een aardig gefrustreerd figuur.![]()
Neu.... is geen kwestie van je fantasie zo ver laten gaan dat het een definitieven waarheid wordt. Maar wel zover dat je de mogelijkheid niet uitsluit. Het zijn alleen dingen om over na te denken en niet onmiddelijk te verwerpen als zijnde totaal onmogelijk.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:44 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
ja zeker die mogelijkheid en aanwijzingen zijn er zeker, maar je moet je fantasie niet te ver laten gaan lijkt mij. Als je eenmaal iets aangenomen hebt, zal de werkelijkheid die aanname bevestigen.
Selectieve waarneming noemt men dat.
Nou ja, jij hebt ook recht op een eigen mening he, hoe raar of fout die ook isquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:41 schreef Genverbrander het volgende:
[..]
Inderdaad, ik vind het raar en ongepast om dit scheldwoord hier zo te gebruiken.
Je komt zo over als een aardig gefrustreerd figuur.![]()
dat zeg ikquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:49 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Neu.... is geen kwestie van je fantasie zo ver laten gaan dat het een definitieven waarheid wordt. Maar wel zover dat je de mogelijkheid niet uitsluit. Het zijn alleen dingen om over na te denken en niet onmiddelijk te verwerpen als zijnde totaal onmogelijk.
Wat ik niet begrijp , .......als er iets fout is gegaan bij het naar buiten brengen, .....bedoel je dan door leugens, enz ..?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:36 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Dat wil niet zeggen dat ik alles dat wordt vertelt dan ook maar moet geloven.
Dat doe ik namelijk op basis van gevoel.
En mijn gevoel zegt me dat Robbert weldegelijk zaken ziet en ervaart die anderen niet ervaren maar dat er ook iets helemaal fout is gegaan in het naar buitenbrengen daarvan. Dat er dus een kern van waarheid is maar een dikke laag aan nonsens waardoor het lastig is om te bepalen wat nou waar is en wat niet.
Precies wat ik denk!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:36 schreef nokwanda het volgende:
[..]
het is inderdaad niet normaal om papieren frutseltjes voor je camera te houdenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:50 schreef pikki het volgende:
[..]
...aangezien het om serieuze para-fenomenen gaat , bij Robbert , doch dit werd door
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |