Zelfs als je op een dak bent moet je een ID bij je hebbenquote:Op maandag 9 januari 2006 12:06 schreef Fiduci het volgende:
Ik werd opgehaald bij een werkklusje en op het dak heb ik mijn id niet in mijn zak!!
Zodat je je kan identificerenquote:Op maandag 9 januari 2006 12:07 schreef Fiduci het volgende:
Wat voorveiligheid leg me dat eens uit>?
vind ik anders niet zo raar boete is toch maar 20 euro en zo kanj e hem ook niet verliesenquote:Op maandag 9 januari 2006 12:07 schreef greatgonzo het volgende:
je gaat rijden met je auto en je hebt je rijbewijs niet bij je...
quote:Op maandag 9 januari 2006 12:08 schreef Klonk het volgende:
als ik naar de op kijk, kan ik me nauwlijks voorstellen dat de ts officieel een nederlandse id kaart heeft
Ook wel benieuwd is, waarom een verplicht ID veiliger is?quote:Op maandag 9 januari 2006 12:06 schreef Infinity123 het volgende:
het heeft ook voordelen, persoonlijk denk ik dat het inbouwen van een stukje veiligheid is
Dat is wat anders, dan kies je ervoor. Tis maar net wat je wil, nieuwe ID kopen voor 40 euro, of boete van 50 euro.quote:Op maandag 9 januari 2006 12:08 schreef 2609 het volgende:
[..]
vind ik anders niet zo raar boete is toch maar 20 euro en zo kanj e hem ook niet verliesen
wat je OP ?quote:Op maandag 9 januari 2006 12:09 schreef Fiduci het volgende:
En toch is hij officieel nederlands...
Om mensen die het recht niet meer hebben om op straat te komen te weren??quote:Op maandag 9 januari 2006 12:07 schreef Fiduci het volgende:
dat slaat dan ook weer nergens opquote:Op maandag 9 januari 2006 12:10 schreef Fiduci het volgende:
Ik was zelf niet aan het rijden, een maat van me reed en die had inderdaad geen rijbewijs bij maar dat werd niet bekeurd omdat hij zijn Id wel op zak had..
Je schrijft in ieder geval beroerd.quote:Op maandag 9 januari 2006 12:09 schreef Fiduci het volgende:
En toch is hij officieel nederlands...
Feit blijft dat je hem gewoon bij je moet hebben.quote:Op maandag 9 januari 2006 12:11 schreef mcyodogg het volgende:
Nou ja het is natuurlijk niet verplicht om hem bij te hebben. het is alleen verplicht om hem te laten zien als de politie daar om vraagt en ze een goede reden daarvoor hebben. Feit blijft dat het een kut-regel is.
sommige mensen verdienen het gewoonquote:Op maandag 9 januari 2006 12:13 schreef MouseOver het volgende:
Naaiactie.
dan had je je proces verbaal moeten laten zien...quote:Op maandag 9 januari 2006 12:14 schreef Fiduci het volgende:
Ik had moeten zeggen dat ik onderweg was naar gemeentehuis voor een nieuwe omdat de oude is kwitj geraakt.... damn dat ik daar niet eerder aan dacht!!!
pff nog 2 jaar en ik programmeer dakdekkersquote:Op maandag 9 januari 2006 12:15 schreef Fiduci het volgende:
haha vak moeten leren zal met meer poen thuis komen dan jij...
ik snap het maar vind het nog steeds een kutregel, snap jij dat?quote:Op maandag 9 januari 2006 12:12 schreef rihago het volgende:
[..]
Feit blijft dat je hem gewoon bij je moet hebben.
Iedereen weet het... en toch niet doen is een boete.
wat is daar nou moeilijk aan te snappen?
tuurlijk..quote:Op maandag 9 januari 2006 12:16 schreef jimjim1983 het volgende:
[..]
ik snap het maar vind het nog steeds een kutregel, snap jij dat?
als je je achterbak opent denken ze al gelijk dat je een terrorist bentquote:Op maandag 9 januari 2006 12:16 schreef TheSilentEnigma het volgende:
De politie mag toch enkel naar je ID vragen als daar aanleiding toe is? En het verwisselen van een cd (mits de cd origineel is uiteraard) valt daar lijkt me niet onder.
duhhh, das tegen terrorismequote:Op maandag 9 januari 2006 12:07 schreef Fiduci het volgende:
Well duh.quote:Op maandag 9 januari 2006 12:03 schreef Fiduci het volgende:
Het lijkt me of ze dit alleen doen om een maandelijks bedrag aan bekeuringen binnen te halen.
Op je werk is het al jaren verplicht een id bij te hebben, al weet niemand datquote:Op maandag 9 januari 2006 12:06 schreef Fiduci het volgende:
Ik werd opgehaald bij een werkklusje en op het dak heb ik mijn id niet in mijn zak!!
we hebben hier zo belachelijk veel regels dat sommige regels elkaar zelfs uitsluitenquote:Op maandag 9 januari 2006 12:20 schreef t0y het volgende:
nederland = regeltjesland.
Feitelijk is dit onjuistquote:Op maandag 9 januari 2006 12:20 schreef t0y het volgende:
Je moet hem ten allen tijde bij je hebben, dat zou je moeten weten.
Waarom is dit onjuist dan?quote:
Omdat je je ID alleen moet laten zien als daarom gevraagd wordt. Als het zo zou zijn als jij het zegt, zou je continu in overtreding zijn, mocht je hem niet bijhebben. De regel is dat je pas in overtreding bent als er om gevraagd wordt en je je niet kan identificeren.quote:
Dus als je aangehouden wordt om je ID te laten zien is een goed argument dat je niet wist dat je aangehouden zou worden?quote:Op maandag 9 januari 2006 12:26 schreef mcyodogg het volgende:
[..]
Omdat je je ID alleen moet laten zien als daarom gevraagd wordt. Als het zo zou zijn als jij het zegt, zou je continu in overtreding zijn, mocht je hem niet bijhebben. De regel is dat je pas in overtreding bent als er om gevraagd wordt en je je niet kan identificeren.
Jawel je weet van te voren dat je aangehouden zou kunnen worden.quote:Op maandag 9 januari 2006 12:28 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dus als je aangehouden wordt om je ID te laten zien is een goed argument dat je niet wist dat je aangehouden zou worden?![]()
hee, je hoort mij niet zeggen dat het praktisch een verschil is, ik geef alleen aan hoe de regel er in theorie uitziet.quote:Op maandag 9 januari 2006 12:28 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Dus als je aangehouden wordt om je ID te laten zien is een goed argument dat je niet wist dat je aangehouden zou worden?![]()
Ja, goed.. maar een reden is helaas zo gevonden.quote:Op maandag 9 januari 2006 12:33 schreef greatgonzo het volgende:
De Wet op de uitgebreide identificatieplicht treedt op 1 januari 2005 in werking.Vanaf deze datum moet iedereen in Nederland van 14 jaar en ouder een geldig identiteitsbewijs kunnen tonen als politie of andere toezichthouders daar om vragen. In de praktijk betekent dit dat iedereen van 14 jaar en ouder altijd een geldig identiteitsbewijs bij zich moet dragen.
Het verzoek om identificatie door politie of andere toezichthouder mag niet willekeurig gebeuren. Zij moeten daartoe een reden hebben. Het moet nodig zijn voor de uitvoering van hun taken, bijvoorbeeld voor verkeerstoezicht, hulpverlening, opsporing van strafbare feiten of handhaven van de openbare orde. Er komen geen afzonderlijke controles op het bezit van identiteitsbewijzen.
Dat wist ik dus niet, dus je mag ze vragen naar de preciese reden. Als ze niets willen zeggen en alleen vragen naar je ID, mag je dat dus weigeren begrijp ik uit bovenstaande
is mijjn probleem nietquote:Op maandag 9 januari 2006 12:06 schreef Fiduci het volgende:
Ik zou ze gelijk onder burgerarrest plaatsen wegens poging tot afpersing.quote:Op maandag 9 januari 2006 12:33 schreef greatgonzo het volgende:
Dat wist ik dus niet, dus je mag ze vragen naar de preciese reden. Als ze niets willen zeggen en alleen vragen naar je ID, mag je dat dus weigeren begrijp ik uit bovenstaande
Het is toch wat. Wel de topicstarter afzeiken (jij niet alleen) dat 'ie het niet eens is met deze achterlijke manier van geld-trekken en burgertje pesten, maar niet eens weten dat die boete 50 euro is en nog veel erger, niet kunnen spellen.quote:Op maandag 9 januari 2006 12:08 schreef 2609 het volgende:
[..]
vind ik anders niet zo raar boete is toch maar 20 euro en zo kanj e hem ook niet verliesen
Oh, dan is het goedquote:Op maandag 9 januari 2006 12:38 schreef cyberbull het volgende:
huilie .. je weet dat het verplicht is je te kunnen legitimeren op straat....
Serieus: stel je bent 15, onder de 13 hoef je je niet te legitimeren. Ze vragen om je ID, jij hebt hem niet bij je en zegt dat je 13 bent. Dan kunnen ze je toch geen boete geven, of moet jij kunnen bewijzen dat je 13 bent. Maar hoe doe je dat dan, dat kan niet zonder ID-kaart, oftwel, onder de 13 moet je er nog steeds een kunnen tonenquote:Op maandag 9 januari 2006 12:40 schreef jimjim1983 het volgende:
je kan trouwens toch gewoon zeggen dat je 13 bent? hoef je je niet meer te legitimeren
je moet hem op dat moment toch kunnen tonen?quote:Op maandag 9 januari 2006 12:53 schreef blessed19 het volgende:
tip voor een volgende keer:
Je kan ook met de politie meegaan naar het dichtsbijzijnde politiebureau. Daar kan je een familielid of een vriend opbellen, die jouw pasje ff wilt ophalen en naar het politiebureau wilt brengen waar jij bent. Dan mogen ze je namelijk geen boete geven.simpel!
Ja, maar als je dat niet kan, mag je met hun mee naar het politiebureau en iemand anders je id-kaart laten brengen. Jammer genoeg weet niet iedereen dit...quote:Op maandag 9 januari 2006 12:54 schreef greatgonzo het volgende:
[..]
je moet hem op dat moment toch kunnen tonen?
Heb hetzelfde gehad, alleen dan omdat er 'ergens' in de stad een straatlantaarn was geslooptquote:Op maandag 9 januari 2006 13:03 schreef Sapstengel het volgende:
Mjah, ze zeggen dat ze het alleen mogen vragen bij iets verdachts. Nu liepen vrienden van me door het centrum na sluitingstijd, op weg naar een café. Toen stopte er een politiewagen, er was een melding gemaakt van overlast door jongeren. Of ze even hun ID konden laten zien.
Ja, zo kan het ook natuurlijk.
Italiaan?quote:Op maandag 9 januari 2006 12:07 schreef Fiduci het volgende:
Karel ik ben terugquote:Op maandag 9 januari 2006 12:28 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Je zit er niet op te wachtentachtig?quote:Op maandag 9 januari 2006 12:03 schreef Fiduci het volgende:
Een boete te pakken voor zoiets onzinnigs zit ik dus echt niet op te w88.
En jammer genoeg krijg je dan nog steeds die boete.quote:Op maandag 9 januari 2006 12:59 schreef blessed19 het volgende:
[..]
Ja, maar als je dat niet kan, mag je met hun mee naar het politiebureau en iemand anders je id-kaart laten brengen. Jammer genoeg weet niet iedereen dit...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |