quote:Warner Home Video (Benelux) en Ajax hebben met ingang van 1 januari 2006 een exclusieve overeenkomst gesloten voor de distributie van de Ajax-DVD's voor de komende jaren.
De eerste releases die Warner Home Video in samenwerking met Ajax in het voorjaar 2006 op de markt brengt, zijn vier speciale en unieke DVD-titels:105 jaar Ajax, een historisch overzicht 1995!, inclusief de Champions League Finale De Gouden Jaren De 100 mooiste Ajax-goals.
Al deze DVD’s bevatten veel exclusief en nooit eerder vertoond beeldmateriaal. De DVD’s bieden beelden van de roemrijke historie van Ajax tot en met de laatste wereldgoals in de ArenA. Van unieke historische beelden uit de gouden jaren ‘30 en ‘70 tot en met de bijzondere successen in de jaren ‘90 met het winnen van de Champions League en de Wereldbeker. Kortom, een serie DVD’s met alle hoogtepunten van de grootste en succesvolste club in Nederland.
R.I.P.quote:Gerrie Kleton overleden
Gerrie Kleton, voormalig eerste-elftalspeler van Ajax, is op 52-jarige leeftijd overleden. De aanvaller, die vanaf zijn tiende bij Ajax speelde, was al geruime tijd ziek.
Gerrie Kleton werd al op jonge leeftijd gezien als een groot voetbaltalent. Hij speelde in het Amsterdams Elftal, het Nederlands Jeugdelftal en de UEFA Jeugd. Bij de jeugd van Ajax speelde Kleton samen met onder anderen Gerard van der Lem en Pim van Dord. Kleton maakte deel uit van de selectie van Ajax die in het begin van de jaren zeventig grote Europese successen behaalde, al had de tweebenige aanvaller in die tijd Piet Keizer voor zich als linksbuiten, zodat zijn optredens in de hoofdmacht spaarzaam waren.
Na Ajax kwam Gerrie Kleton uit voor MVV, Haarlem, Cercle Beerschot, AZ '67 en RKC. Vooral bij Haarlem groeide hij uit tot een waardevolle kracht. De linksbuiten van weleer verhuisde naar het middenveld en werd spelverdeler. Met Haarlem promoveerde Kleton naar de eredivisie en hij behaalde met de Noord-Hollandse club korte tijd later Europees voetbal.
Ondanks zijn omzwervingen bleef Gerrie Kleton een Ajacied in hart en nieren. Hij was een vaste kracht bij Lucky Ajax en een graag geziene gast bij de club.
Tijdens het oefenduel tussen HFC Haarlem en Ajax van aanstaande woensdag zullen de spelers rouwbanden dragen en wordt er voor de wedstrijd een minuut stilte in acht genomen ter nagedachtenis aan de oud-speler van beide clubs.
quote:'Westerveld kan kiezen maar kiest Ajax niet'
Sander Westerveld zit in een lastig parket. De 31-jarige doelman is plots weer eerste keeper bij Portsmouth maar staat bij meerdere Nederlandse clubs in de belangstelling.
Westerveld was tot voor kort tweede keus bij Portsmouth. Na vier basisplaatsen in het begin van het seizoen werd hij gepasseerd ten faveure van Jamie Ashdown, die nu geblesseerd is. Waardoor Westerveld weer keept. 'Dat heeft de situatie er niet makkelijker op gemaakt', bekent Westerveld in het AD.
De Tukker is benaderd door Ajax, dat hem voor komend seizoen als tweede keeper achter Maarten Stekelenburg wil halen. 'Ajax zie ik niet zitten. Althans niet als tweede doelman. (...) Ik ben 31 jaar, in de kracht van mijn leven, ik wil spelen. Ik heb nog steeds het niveau voor een club van Champions League-niveau.'
Ook Roda JC, SC Heerenveen en Vitesse dingen naar zijn diensten en bij die clubs zou Westerveld wel eerste keus zijn. Van de interesse van Feyenoord weet hij officieel niets. 'Ik wacht nu nog even af wat er de komende weken gaat gebeuren.'
quote:Ajax en PSV spelen dag eerder tegen elkaar
De topper tussen Ajax en PSV wordt niet op zondag 12 maar op zaterdag 11 maart gespeeld. Dit in verband met de Champions Leaguewedstrijd die Ajax op dinsdag 14 maart speelt tegen Internazionale. De ploegen trappen af om 19:30 uur.
Wisten we alquote:
Lees maar goed.quote:Maar ik ga er niet vanuit dat er deze maand geen aankoop meer wordt gedaan.
Blijkbaar ja.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:15 schreef methodmich het volgende:
Dat Westerveld geen reservekeeper wil worden, snap ik wel. Maar blijkbaar gaat men dus naast de bekende exit voor Vonk ook uit van een definitief afscheid van Lobont en wordt Vermeer nog niet capabel geacht als tweede man?
...Want als je dat ding kritisch bekijkt val je flauw van de talloze spel- en stijlfouten.quote:Van Geel: 'Puzzel is nog niet compleet'
Mogelijk heeft technisch directeur Martin van Geel nog meer aankopen in petto. De bestuurdere verklapte in het AD dat na de komst van Klaas Jan Huntelaar de 'puzzel nog niet compleet' is.
'Hij's is wel een belangrijk puzzelstukje, maar die is nog niet compleet', zegt Van Geel. 'Maar ik ga er niet vanuit dat er deze maand geen aankoop meer wordt gedaan'.
Huntelaar is vooral een belangrijk puzzelstuk in het 4-3-3-systeem, waarvoor momenteel de vleugelspelers ontbreken. Echter, Nicolea Mitea en Edgar Manucharyan komen binnen enkele maanden weer terug en aan het eind van dit seizoen komt zeker Michael Krohn-Dehli erbij en waarschijnlijk Tom de Mul ook. Jeugdspelers Derk Boerrigter en John Goossens moeten nog even rijpen.
Van Duijn uit de jeugd schijnt best een leuke keeper te zijn ook. Anders Serge van den Ban terughalen.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:17 schreef Radegast het volgende:
Stekelenburg eerste keeper, Vermeer tweede keeper, en dan iemand doorschuiven uit de jeugd vind ik ook prima.
En als er dan persé een reservekeeper gehaald moet worden dan liefst Gentenaar of Moens.
Lobont verkopen.
Vermeer moet 2e man worden, minstens.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:17 schreef Radegast het volgende:
Stekelenburg eerste keeper, Vermeer tweede keeper, en dan iemand doorschuiven uit de jeugd vind ik ook prima.
En als er dan persé een reservekeeper gehaald moet worden dan liefst Gentenaar of Moens.
Lobont verkopen.
Bron: http://www.ad.nl/sport/article96355.ecequote:De grootste gaten liggen voorlopig op de vleugels, maar de Amsterdamse club wil de renovatie niet overhaasten. Volgens Van Geel maakt Ajax het seizoen af met de huidige selectie. ,,Ik ga er niet vanuit dat er tussentijds nog meer versterkingen komen.’’
Is wel een tijd geblesseerd geweest hoor. Betwijfel wel oftie al fit is.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:22 schreef livefortoday het volgende:
Ja, ik vond Vermeer tijdens het WK onder 20 best wel goed eigenlijk. Vond het al vreemd dat hij niet eens een wedstrijd in het 1e mee mocht doen, blijkbaar toch nog niet rijp.
Hij is al geruime tijd geblesseerd.quote:Op maandag 9 januari 2006 20:22 schreef livefortoday het volgende:
Ja, ik vond Vermeer tijdens het WK onder 20 best wel goed eigenlijk. Vond het al vreemd dat hij niet eens een wedstrijd in het 1e mee mocht doen, blijkbaar toch nog niet rijp.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |