abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33853494
Is er ergens een eeuwenoude authentieke Bijbel ter inzage?

Ik vermoed namelijk dat de inhoud nogal verschilt met het huidige exemplaar. Dat ding zal mettertijd (bedankt Ruud) wel een update nodig hebben, om maar niet door de mand te vallen tav de wetenschap.
The gum you like, is coming back in style.
pi_33853564
Als er wel zo'n exemplaar ter inzage is en de inhoudelijk overeenkomt met een huidig exemplaar, zal ik mijn mening tov geloof enigszins bijschaven.
pi_33853813
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_33853838
quote:
Op maandag 9 januari 2006 00:41 schreef Skinkie het volgende:
http://withchrist.org/archives.htm

'The facts'
Ik had graag gezien dat de rest ook even z'n harses uit het zand haalt.
  maandag 9 januari 2006 @ 00:46:53 #5
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33853944
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door soulsurvivor op 09-01-2006 01:17:19 (hopeloos topic) ]
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
  maandag 9 januari 2006 @ 00:49:16 #6
125011 Bog
dat wil jij niet weten
pi_33853994
quote:
Op maandag 9 januari 2006 00:46 schreef soulsurvivor het volgende:
wat bedoel je eigenlijk?
Ik weet dat in 325 NC afgesproken is wat de heilige boeken zijn waaruit de huidige bijbel bestaat.
Ik neem niet aan dat die boeken toen al direct uitgegeven zijn in een verzamelband [ de bijbel ]
ze waren toen nog los verkrijgbaar.
Inhoudelijk zal de eerste verzamelband niet veel verschillen van onze huidige. Op enkele schijf en vertaalfouten na.
Veel intressanter zijn de versies en boeken van voor 325 NC te vergelijken. En de boeken die niet zo gelukkig waren uitverkoren te worden.
  maandag 9 januari 2006 @ 00:51:12 #7
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33854033
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door soulsurvivor op 09-01-2006 01:17:36 (hopeloos topic) ]
gelijk
pi_33854037
quote:
Op maandag 9 januari 2006 00:46 schreef soulsurvivor het volgende:
wat bedoel je eigenlijk?
Ik weet dat in 325 NC afgesproken is wat de heilige boeken zijn waaruit de huidige bijbel bestaat.
Ik neem niet aan dat die boeken toen al direct uitgegeven zijn in een verzamelband [ de bijbel ]
ze waren toen nog los verkrijgbaar.
Inhoudelijk zal de eerste verzamelband niet veel verschillen van onze huidige. Op enkele schijf en vertaalfouten na.
Veel intressanter zijn de versies en boeken van voor 325 NC te vergelijken. En de boeken die niet zo gelukkig waren uitverkoren te worden.
Ik denk dat als je welk boek uit die tijd dan ook, incluis de heilige, een lachertje zijn voor de hedendaagse wetenschap. Dat het volkomen onzin is wat geschreven staat.
Plat gezegd de conclusie. Onzinverhaal wat eens in de zoveel tijd weer eens een upgrade krijgt om maar uit de handen van die vervelende wetenschap te kunnen blijven.
  maandag 9 januari 2006 @ 00:54:15 #9
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33854118
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door soulsurvivor op 09-01-2006 01:17:53 (hopeloos topic) ]
gelijk
pi_33854157
quote:
Op maandag 9 januari 2006 00:54 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

m aw. Ik open een topic om de onzinnigheid van de bijbel aan te tonen, maar nu nog ff een onderwerp verzinnen.
weet je wat laat ik de eerste bijbel pakken.
Zo zit het gewoon. Grootste zeepbel van de mensheid is het.
  maandag 9 januari 2006 @ 00:57:11 #11
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33854184
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door soulsurvivor op 09-01-2006 01:18:10 (hopeloos topic) ]
gelijk
pi_33854194
Aangezien het door mensen is samengesteld zul je ook bar weinig aan de eerste boeken hebben. Liever onderzoek naar het originele materiaal.
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_33854217
Maar als je 'm eindelijk hebt, heb je er nog niks aan.
Want het is niet te lezen. Iemand moet 'm vertalen.
pi_33854222
quote:
Op maandag 9 januari 2006 00:57 schreef Skinkie het volgende:
Aangezien het door mensen is samengesteld zul je ook bar weinig aan de eerste boeken hebben. Liever onderzoek naar het originele materiaal.
Door wie is het samengesteld en "geschreven" volgens het Vaticaan?
  maandag 9 januari 2006 @ 01:01:04 #15
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33854269
quote:
Op maandag 9 januari 2006 00:51 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Ik denk dat als je welk boek uit die tijd dan ook, incluis de heilige, een lachertje zijn voor de hedendaagse wetenschap. Dat het volkomen onzin is wat geschreven staat.
Plat gezegd de conclusie. Onzinverhaal wat eens in de zoveel tijd weer eens een upgrade krijgt om maar uit de handen van die vervelende wetenschap te kunnen blijven.
Nope, reuzen blijven reuzen, engelen blijven engelen enz. Waarom zou het ook aangepast worden, als je erin gelooft? Wat jij nu zegt is dat mensen (de kerkleiding) dus zelf niet gelooft in wat ze preken en bewust alles aan gaat passen
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_33854272
http://home.hccnet.nl/am.siebers/kern.html#BIJBEL2

Hier vindt je een chronologisch overzicht.
Leest in elk geval prettig weg.
A man has got to know his limitations.(Clint Eastwood)
  maandag 9 januari 2006 @ 01:03:59 #17
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33854308
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door soulsurvivor op 09-01-2006 01:18:28 (hopeloos topic) ]
gelijk
pi_33854341
quote:
Op maandag 9 januari 2006 00:59 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Lees is een bijbel dan punt.
pi_33854348
Is er dan wel ergens een autenthieke Bijbel van voor de 1450 ter inzage? Er is zoveel uit die tijd bewaard gebleven, waarom dan geen Bijbel?
pi_33854357
quote:
Door het Vaticaan, ik dacht dat je dat nu wel wist. Zie eerste link.
pi_33854368
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:06 schreef newsman het volgende:

[..]

Lees is een bijbel dan punt.
Fictie is niet mijn genre.
  maandag 9 januari 2006 @ 01:07:39 #22
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33854370
-edit-

[ Bericht 99% gewijzigd door soulsurvivor op 09-01-2006 01:18:47 (hopeloos topic) ]
gelijk
  maandag 9 januari 2006 @ 01:09:40 #23
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33854400
-edit-

[ Bericht 98% gewijzigd door soulsurvivor op 09-01-2006 01:19:03 (hopeloos topic) ]
gelijk
pi_33854477
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:09 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

stom van me toch nog gereageerd te hebben
nou ja bijdeze nog maar een keer dan.
Succes met je zinloze topic
Jij succes met je reuzen en engeltjes.
  maandag 9 januari 2006 @ 01:16:33 #25
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33854520
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:06 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Is er dan wel ergens een autenthieke Bijbel van voor de 1450 ter inzage? Er is zoveel uit die tijd bewaard gebleven, waarom dan geen Bijbel?
Over een paar jaar is de Codex Sinaiticus online te bekijken, die stamt uit 330-350.
De paus heeft als persoonlijke bijbel een kopie van de Codex Amitianus uit de 9e eeuw.
En zo zijn er nog talloze versies (vertalingen) te vinden.
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
pi_33854531
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:07 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Fictie is niet mijn genre.
Waarom begin je dan, dit topic ???
pi_33854578
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:09 schreef soulsurvivor het volgende:
stom van me toch nog gereageerd te hebben
nou ja bijdeze nog maar een keer dan.
Succes met je zinloze topic
Ik denk dat de topic starter niet beseft dat het een optekening (hoeft niet waarheidsgetrouw te zijn) van non-fictionele elementen.
pi_33854587
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:16 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Over een paar jaar is de Codex Sinaiticus online te bekijken, die stamt uit 330-350.
De paus heeft als persoonlijke bijbel een kopie van de Codex Amitianus uit de 9e eeuw.
En zo zijn er nog talloze versies (vertalingen) te vinden.
Dat is niet autenthiek.
pi_33854633
Wat loop je nou te lullen over de paus, het nieuwe testament is geschreven door 12 apostels.
Er zijn wel de apocratieve, boeken die door de eerste broeders zijn geschreven en nooit erkent.
  maandag 9 januari 2006 @ 01:23:04 #30
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33854649
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:19 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Dat is niet autenthiek.
Hoe authentiek wil je het hebben als 330 na christus niet authentiek genoeg is.
pi_33854718
En over fictie gesproken, kijk naar jezelf.
pi_33854724
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:23 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Hoe authentiek wil je het hebben als 330 na christus niet authentiek genoeg is.
Authentiek zegt niets over oudheid, maar over echtheid. Als er zoveel kunst uit die tijd te bewonderen is, waarom dan nergens een Bijbel? Lijkt me dat een heilig stuk ook goed geconserveerd wordt.
pi_33854743
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:22 schreef newsman het volgende:
Wat loop je nou te lullen over de paus, het nieuwe testament is geschreven door 12 apostels.
Er zijn wel de apocratieve, boeken die door de eerste broeders zijn geschreven en nooit erkent.
Waar heb ik 't over de Paus dan?
  maandag 9 januari 2006 @ 01:29:25 #34
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33854782
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:26 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Authentiek zegt niets over oudheid, maar over echtheid. Als er zoveel kunst uit die tijd te bewonderen is, waarom dan nergens een Bijbel? Lijkt me dat een heilig stuk ook goed geconserveerd wordt.
Omdat een boek lang niet zo houdbaar is als een stuk hout. Voor de rest is er weinig bewaard gebleven uit bijvoorbeeld de vroege middeleeuwen, vandaar dat schilderijen over die tijd altijd zo kaal zijn.

En daarbij, er zijn dus wél bijbels uit die tijd, maar die liggen diep weggeborgen in musea omdat ze gigantische kapitalen waard zijn nu, en veel te kwetsbaar. Wat denk je dat er gebeurt als jan en alleman daarin gaat lopen neuzen?
moderne versies ervan zijn echter wel te vinden hoor. loop maar een goede bijbelzaak binnen
pi_33854822
quote:

[..]

Wie is de leider van het Vaticaan, we hebben het wel over Jesus ja, Jesus was geen paus.
pi_33854833
Dat was namelijk Petrus.
pi_33854844
Het Vaticaan bestond nog niet in zijn tijd.
  maandag 9 januari 2006 @ 01:33:32 #38
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33854853
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:29 schreef Dagonet het volgende:

moderne versies ervan zijn echter wel te vinden hoor. loop maar een goede bijbelzaak binnen
Ik wens je echter veel succes met het lezen van handgeschreven middeleeuws latijn.
pi_33854868
quote:

[..]

Omdat een boek lang niet zo houdbaar is als een stuk hout. Voor de rest is er weinig bewaard gebleven uit bijvoorbeeld de vroege middeleeuwen, vandaar dat schilderijen over die tijd altijd zo kaal zijn.
Het was hoogstwaarschijnlijk op een robuuster en houdbaarder materiaal geschreven dan de boeken die wij kennen. Er zijn toch ook naar zeer grote waarschijnlijkheid wel andere documenten gevonden uit die tijdsperiode.

Zijn vakkundig opgespoord en vernietigd lijkt me de meest voor de hand liggende verklaring.
pi_33854875
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:33 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ik wens je echter veel succes met het lezen van handgeschreven middeleeuws latijn.
Hij mag het ook proberen in het Koptisch.
pi_33854906
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:34 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Het was hoogstwaarschijnlijk op een robuuster en houdbaarder materiaal geschreven dan de boeken die wij kennen. Er zijn toch ook naar zeer grote waarschijnlijkheid wel andere documenten gevonden uit die tijdsperiode.

Zijn vakkundig opgespoord en vernietigd lijkt me de meest voor de hand liggende verklaring.
Dat vertelde ik dus net. De in egyptische broeders, stopten de papieren in kruiken. Daaruit zijn de apocratieve boeken onstaan.
pi_33854920
quote:

[..]
En daarbij, er zijn dus wél bijbels uit die tijd, maar die liggen diep weggeborgen in musea omdat ze gigantische kapitalen waard zijn nu, en veel te kwetsbaar. Wat denk je dat er gebeurt als jan en alleman daarin gaat lopen neuzen?
Ah, jij denkt dus dat die verborgen liggen. Ze bestaan dus wel.

Je zou in een afgesloten ruimte een deel van de pagina's kunnen tonen bijvoorbeeld, zoals dat vaker met oude documenten het geval is.
Dat het te waardevol is om getoond te worden is natuurlijk je reinste onzin. Een museum dient er juist voor iets ouds en waardevols te tonen.
Moderne versies ben ik niet in geintresseerd, dat is juist het punt.
  maandag 9 januari 2006 @ 01:39:49 #43
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33854952
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:34 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Echt niet, ja er zijn natuurlijk wel andere documenten, brieven en boeken en dingen zat, ouder ook wel, maar het blijft allemaal geschreven op oud papier en schapenhuiden enzo, niet veel anders dan de rest. Maar het is niet zo dat iedereen stapels boeken thuis had. Zeker niet als je bedenkt dat de Katholieken amper een bijbel gebruikten, en al helemaal niet thuis.
quote:
Tuuk joh, droom lekker verder van een geheim genootschap dat tot doel heeft oude bijbels op te sporen en te vernietigen. Vooral als de vertalingen van nu goed overeenkomen met de oudst bekende bijbels.
pi_33854957
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:37 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Je zou in een afgesloten ruimte een deel van de pagina's kunnen tonen bijvoorbeeld, zoals dat vaker met oude documenten het geval is.
Dat het te waardevol is om getoond te worden is natuurlijk je reinste onzin. Een museum dient er juist voor iets ouds en waardevols te tonen.
Je hebt nog nooit een bijbel gelezen, jij praat over de bijbel alsof je hem kent, je weet er niks van.
Dus waar gaat dit topic over.
pi_33854979
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:40 schreef newsman het volgende:

[..]

Je hebt nog nooit een bijbel gelezen, jij praat over de bijbel alsof je hem kent, je weet er niks van.
Dus waar gaat dit topic over.
Topic gaat niet over de inhoud.
  maandag 9 januari 2006 @ 01:43:04 #46
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33855001
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:37 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Letterlijke kopieën, gewoon voorzichtig gefotografeerd en gereproduceerd...
En nee, ik denk het niet, ik weet het, in het museum van Uppsala ligt een oude, in het british museum ligt een oudere en die is over een paar jaar compleet digitaal online te vinden.

En serieuse studenten kunnen die dingen idd bezichtigen, moet je wel van hele goede huize komen natuurlijk. En ze worden niet publiekelijk getoond wegens de kwetsbaarheid, zoals wel meer dingen, grotten van lascaux bijvoorbeeld.
pi_33855004
Of moet ik het zo zien. Hoe lang duurt het voordat stro ontbrant. Anwoord: "Als ik er vuur opflikker gaat dat heel snel".
pi_33855006
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:39 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Echt niet, ja er zijn natuurlijk wel andere documenten, brieven en boeken en dingen zat, ouder ook wel, maar het blijft allemaal geschreven op oud papier en schapenhuiden enzo, niet veel anders dan de rest. Maar het is niet zo dat iedereen stapels boeken thuis had. Zeker niet als je bedenkt dat de Katholieken amper een bijbel gebruikten, en al helemaal niet thuis.
[..]
Suggereer ik ook nergens. Waar zijn ze. Inhoud is reuze actueel en interessant.
quote:
Tuuk joh, droom lekker verder van een geheim genootschap dat tot doel heeft oude bijbels op te sporen en te vernietigen. Vooral als de vertalingen van nu goed overeenkomen met de oudst bekende bijbels.
Naar verluidt ja. Valt niet aan te tonen. Ik wil die praatjes wel eens bewezen zien.
pi_33855038
Johnny_Footbalhero, Dagonet is echt aardig tegen je. Wat wil je bereiken met dit topic.
  maandag 9 januari 2006 @ 01:47:39 #50
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33855062
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:43 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Suggereer ik ook nergens. Waar zijn ze. Inhoud is reuze actueel en interessant.
http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Bible_versions_and_translations

Maar als je een oude versie wil lezen, begin maar dan met deze pagina die uit de oudst bekende versie komt:
pi_33855072
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:43 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Letterlijke kopieën, gewoon voorzichtig gefotografeerd en gereproduceerd...
En nee, ik denk het niet, ik weet het, in het museum van Uppsala ligt een oude, in het british museum ligt een oudere en die is over een paar jaar compleet digitaal online te vinden.
Vreemd dat dat zolang moet duren dan. Ik ben wel nieuwsgierig.
quote:
En serieuse studenten kunnen die dingen idd bezichtigen, moet je wel van hele goede huize komen natuurlijk. En ze worden niet publiekelijk getoond wegens de kwetsbaarheid, zoals wel meer dingen, grotten van lascaux bijvoorbeeld.
Zeker eerst door het Vaticaan getoetst worden voor je erbij mag.
Een schilderij is ook kwetsbaar, die worden toch ook gewoon getoond? Of de "declaration of independence" en andere vredesverdragen.
pi_33855080
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:46 schreef newsman het volgende:
Johnny_Footbalhero, Dagonet is echt aardig tegen je. Wat wil je bereiken met dit topic.
Joh, ga weg als je het onzin vindt. Ik vind Dagonet ook erg aardig en luister graag naar zijn verklaringen.
pi_33855088
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:47 schreef Dagonet het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Category:Bible_versions_and_translations

Maar als je een oude versie wil lezen, begin maar dan met deze pagina die uit de oudst bekende versie komt:
[afbeelding]
Die heb ik al weken uit.
pi_33855089
Dat gaat niet zo makkelijk, ben archeoloog.
pi_33855113
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:49 schreef newsman het volgende:
Dat gaat niet zo makkelijk, ben archeoloog.
Ah, een wetenschapper. Goed werk.

Hey, is het soms zo dat ik verboden vragen stel? Wat is je geloofsovertuiging als ik vragen mag?
pi_33855124
Ik ben het vaak oneens met mensen, als je wat wil leren van de bijbel.
Het betstaat uit 3 boeken, het oude testament, het nieuwe testament en de openbaringen.
pi_33855138
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:51 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Ah, een wetenschapper. Goed werk.

Hey, is het soms zo dat ik verboden vragen stel? Wat is je geloofsovertuiging als ik vragen mag?
Ik ben Rooms Katholiek.
  maandag 9 januari 2006 @ 01:54:38 #58
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33855177
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:48 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Vreemd dat dat zolang moet duren dan. Ik ben wel nieuwsgierig.
Mja, het moet heel voorzichtig gebeuren zodat de bladzijden het overleven in dezelfde staat, delicaat proces, net als bijv. het dagboek van anne frank, dat kostte ook jaren en tonnen om twee exacte replica's te maken. Of een schilderij goed digitaal te krijgen, ook érg moeilijk.
quote:
Zeker eerst door het Vaticaan getoetst worden voor je erbij mag.
Een schilderij is ook kwetsbaar, die worden toch ook gewoon getoond? Of de "declaration of independence" en andere vredesverdragen.
de declaration of independence een vredesverdag noemen is enigszins raar
pi_33855191
Wat ik wel gemerkt heb in mijn loopbaan, is dat van simpele dingen mensen helden worden gemaakt.
pi_33855192
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:52 schreef newsman het volgende:
Ik ben het vaak oneens met mensen, als je wat wil leren van de bijbel.
Het betstaat uit 3 boeken, het oude testament, het nieuwe testament en de openbaringen.
Jeetje zeg. Wat een nieuws.

Ik zal me de de week hierna even goed voorbereiden en eens met wat kraakheldere vragen komen mbt uw geloof heer newsman. Ik leer graag en ik geloof dat u de expert bent binnen dit gezelschap.

Aanvaard?
  maandag 9 januari 2006 @ 01:55:13 #61
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_33855196
Ik ben trouwens naar bed nu.
pi_33855212
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:55 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Jeetje zeg. Wat een nieuws.

Ik zal me de de week hierna even goed voorbereiden en eens met wat kraakheldere vragen komen mbt uw geloof heer newsman. Ik leer graag en ik geloof dat u de expert bent binnen dit gezelschap.

Aanvaard?
Lees gewoon is een keer de bijbel, het antwoord is vaak te hard om uitteleggen
pi_33855222
Slaap lekker Dagonet
pi_33855234
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:54 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Mja, het moet heel voorzichtig gebeuren zodat de bladzijden het overleven in dezelfde staat, delicaat proces, net als bijv. het dagboek van anne frank, dat kostte ook jaren en tonnen om twee exacte replica's te maken. Of een schilderij goed digitaal te krijgen, ook érg moeilijk.
[..]
Een foto is zo geschoten, op basis daarvan kan men inhoudelijk al oordelen.
quote:
de declaration of independence een vredesverdag noemen is enigszins raar
Nou niet bepaald nee, maar je begrijpt 't wel geloof ik.
pi_33855239
quote:
Op maandag 9 januari 2006 00:29 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Is er ergens een eeuwenoude authentieke Bijbel ter inzage?

Ik vermoed namelijk dat de inhoud nogal verschilt met het huidige exemplaar. Dat ding zal mettertijd (bedankt Ruud) wel een update nodig hebben, om maar niet door de mand te vallen tav de wetenschap.
Misschien vind je dit link wel interresant om te lezen http://nl.wikipedia.org/wiki/Hi%C3%ABronymus_%28heilige%29
pi_33855243
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:55 schreef Dagonet het volgende:
Ik ben trouwens naar bed nu.
Ik ook, morgen 2 tentamens.
pi_33855249
Mensen worden heldendaden toe gedicht, die nooit gebeurd zijn.
pi_33855259
he bah werd net zo leuk.
pi_33855275
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:57 schreef Kara het volgende:

[..]

Misschien vind je dit link wel interresant om te lezen http://nl.wikipedia.org/wiki/Hi%C3%ABronymus_%28heilige%29
Kara hoe oud is die ?
pi_33855287
ik bedoel hoe oud is je bijbel ?
pi_33855293
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:56 schreef newsman het volgende:

[..]

Lees gewoon is een keer de bijbel, het antwoord is vaak te hard om uitteleggen
Ik ben erin begonnen ooit. Maanden volgehouden, puur om een oordeel te kunnen vormen over de inhoud en waar men geloof op baseert. Maar ik ben te objectief, te nuchter en leun teveel op de wetenschap denk ik dan. Kon me geenszins bekoren.
pi_33855310
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:58 schreef newsman het volgende:
he bah werd net zo leuk.
Volgens mij vind je 't helemaal niet leuk.
pi_33855328
Hee geef ik je ff mee, die muur van Jericho, ze hebben hun eigen mensen vermoord bleek uit het dna.
pi_33855336
quote:
Op maandag 9 januari 2006 02:02 schreef newsman het volgende:
Hee geef ik je ff mee, die muur van Jericho, ze hebben hun eigen mensen vermoord bleek uit het dna.
Ik wil met jou de discussie binnenkort wel even aangaan trouwens. Als je dat openbaar niet durft, via de mail is ook goed.

Kan jij je voorbereiden, kan ik dat ook.
pi_33855341
Maar ja het bleek toch, mensen te zijn van 1 stam.
pi_33855355
quote:
Op maandag 9 januari 2006 02:03 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Ik wil met jou de discussie binnenkort wel even aangaan trouwens. Als je dat openbaar niet durft, via de mail is ook goed.

Kan jij je voorbereiden, kan ik dat ook.
Achteraf, is alles een big laugh
pi_33855359
Lees ik de Bijbel. Lees jij de Antichrist van Nietzsche.
pi_33855365
quote:
Op maandag 9 januari 2006 02:05 schreef newsman het volgende:

[..]

Achteraf, is alles een big laugh
Ik help je die grap alvast te onthullen, snap dat dan.
pi_33855374
Wetenschappelijk bekeken klopt de bijbel niet.
pi_33855382
quote:
Op maandag 9 januari 2006 02:06 schreef newsman het volgende:
Wetenschappelijk bekeken klopt de bijbel niet.
Ah, het hoge woord.
pi_33855385
Ik geloof in het mystieke, waarom werd Adolf Hitler verslagen
pi_33855397
Schrijf op in jouw bijbel, er zat een gasbel in Slochteren.
pi_33855414
quote:
Op maandag 9 januari 2006 02:07 schreef newsman het volgende:
Ik geloof in het mystieke, waarom werd Adolf Hitler verslagen
Door zichzelf.

En al zou de overheersing slagen, er zijn meer overheersingen geslaagd in de geschiedenis. Er hebben ook meer genocides plaatsgevonden in de geschiedenis. Niks nieuws onder de zon.
pi_33855420
Founders of de Nato, Holland.
pi_33855444
quote:
Op maandag 9 januari 2006 02:09 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Door zichzelf.

En al zou de overheersing slagen, er zijn meer overheersingen geslaagd in de geschiedenis. Er hebben ook meer genocides plaatsgevonden in de geschiedenis. Niks nieuws onder de zon.
Maar er staan ook veel persoonlijke relasen in. Dat boeit me wel.
pi_33855447
Nou, gaan we mailen of durf je het niet aan. Je bent gewend dingen te onderbouwen als wetenschapper, dus moet een koud kunstje voor je zijn.
pi_33855457
De martelaren, werden helden.
pi_33855479
quote:
Op maandag 9 januari 2006 02:11 schreef Johnny_Footballhero het volgende:
Nou, gaan we mailen of durf je het niet aan. Je bent gewend dingen te onderbouwen als wetenschapper, dus moet een koud kunstje voor je zijn.
We kunnen het wetenschappelijk bepalen, maar het hoeft niet de waarheid te zijn, wetenschap is nog altijd een manko
pi_33855489
quote:
Op maandag 9 januari 2006 02:13 schreef newsman het volgende:

[..]

We kunnen het wetenschappelijk bepalen, maar het hoeft niet de waarheid te zijn, wetenschap is nog altijd een manko
We kunnen van wat speling gebruik maken, door zaken in waarschijnlijkheden uit te drukken. Jij je zin.
pi_33855508
Kijk Joden hebben een gezamelijke dna, hoe moeten wij dan wijs worden, wie is familie en wie niet.
pi_33855516
Ik was er niet bij.
pi_33855518
quote:
Op maandag 9 januari 2006 02:15 schreef newsman het volgende:
Kijk Joden hebben een gezamelijke dna, hoe moeten wij dan wijs worden, wie is familie en wie niet.
Gelukkig ben ik geen van hen.
pi_33855529
Maar aanbod geweigerd? Jammer hoor. Je voelt 'm al aankomen zeker.
pi_33855532
quote:
Op maandag 9 januari 2006 02:16 schreef Johnny_Footballhero het volgende:

[..]

Gelukkig ben ik geen van hen.
Oke en als je het was ?
pi_33855535
quote:
Op maandag 9 januari 2006 02:17 schreef newsman het volgende:

[..]

Oke en als je het was ?
Als bestaat niet.
pi_33855537
quote:
Op maandag 9 januari 2006 02:15 schreef newsman het volgende:

2de post al dat ik denk

en het zou leerzaam zijn om de discussies hier op Fok te voeren.
zeer interessant.
pi_33855556
We kunnen scannen op dna, maar kennen zei hun familie wel.
pi_33855577
Ik vind Jericho een drama, kwa dna analyses
pi_33855638
quote:
Op maandag 9 januari 2006 02:17 schreef SlimShady het volgende:

[..]

2de post al dat ik denk

en het zou leerzaam zijn om de discussies hier op Fok te voeren.
zeer interessant.
Dit mag opgeruimd worden
pi_33855650
Wat hij wil berieken weet ik niet, maar sterkte met je leven.
pi_33855657
en doe de groeten aan je vader.
pi_33855679
Nooit een 10 gehaald met geschiedenis, wel een 9.8
pi_33855697
Fok, mag ik ff vragen, heeft dit persoon aan de drugs gezeten.
pi_33855706
want dat vraag ik me nog steeds af.
pi_33855727
Al die keuzen aan de wiet worden kaal.
pi_33855746
Grote bek, wil je op msn praten geen imail adress
pi_33855826
Toe steek er nog eentje op.
pi_33858410
quote:
Op maandag 9 januari 2006 01:59 schreef newsman het volgende:

[..]

Kara hoe oud is die ?
Om op je vraag te komen hoe oud de bijbel is, of het een evolutie is of een schepping is als ik het goed begrijp..?

[ Bericht 1% gewijzigd door Kara op 09-01-2006 10:16:23 ]
pi_33858669
Het duurde minstens 1500 jaar voordat de hele bijbel werd opgeschreven.
Het oude testament kwam 400 jr. na onze jaartelling klaar.
De nieuwe testament kwam 100 jr. na Christus.
Het oude testament omvat een tijd van meer dan 3000jr.
pi_33861890
ik vind de vraag wel interesant wat zijn de oudste nu nog te bekijken stukken

wat is de nog bestaande brontext , ik weet ook wel dat er niet veel van over kan zijn maar in qumran en de dode zee rollen zijn de laatste 100 jaar ook gevonden zijn er nog oudere stukken of miss zijn er nog wel hele oude thorah's die op het internet zijn.

het liefst met vertaling om te kunnen vergelijken met de versies die nu in omloop zijn
  maandag 9 januari 2006 @ 12:30:22 #112
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33861940
quote:
Op maandag 9 januari 2006 12:28 schreef jojoja het volgende:

wat is de nog bestaande brontext , ik weet ook wel dat er niet veel van over kan zijn maar in qumran en de dode zee rollen zijn de laatste 100 jaar ook gevonden zijn er nog oudere stukken of miss zijn er nog wel hele oude thorah's die op het internet zijn.

het liefst met vertaling om te kunnen vergelijken met de versies die nu in omloop zijn
die vraag is idd erg intressant, alleen jammer dat dit Topic niet niet met dat doel gestart is.
hopeloos topic dus
gelijk
pi_33862095
quote:
Op maandag 9 januari 2006 10:09 schreef Kara het volgende:
Het duurde minstens 1500 jaar voordat de hele bijbel werd opgeschreven.
Het oude testament kwam 400 jr. na onze jaartelling klaar.
De nieuwe testament kwam 100 jr. na Christus.
Het oude testament omvat een tijd van meer dan 3000jr.
En al die gnostische teksten?
pi_33864634
Het kennis begon in de 2de 3de eeuw van de huidige jaartelling...

[ Bericht 46% gewijzigd door Kara op 09-01-2006 14:32:15 ]
pi_33873319
quote:
Op maandag 9 januari 2006 12:30 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

die vraag is idd erg intressant, alleen jammer dat dit Topic niet niet met dat doel gestart is.
hopeloos topic dus
Het is ook interessant, jij probeert dit topic alleen stelselmatig te saboteren. Zo stuur je aan op een hopeloos topic.

Bij deze verzoek ik je je pogingen te staken en alleen inhoudelijk bij te dragen.

[ Bericht 8% gewijzigd door Johnny_Footballhero op 09-01-2006 18:32:17 ]
pi_33873363
quote:
Op maandag 9 januari 2006 12:28 schreef jojoja het volgende:

Het is dus kennelijk gewoon niet te krijgen en ik stel dat het bewust is. De vraag is dan alleen, waarom.
pi_33873570
De vier evangeliën zijn naar het schijnt allen gebaseerd op één tekst, Q. Maar die is verloren gegaan. Een 'brontekst' bestaat dus zowiezo niet meer.
Wie gelooft in God gelooft niet in al die andere 19.999 goden.
Ik geloof niet in 20.000 goden. Zo'n klein verschil maar zoveel discussie.
  maandag 9 januari 2006 @ 18:43:20 #118
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33885235
De bijbel he... ?

De bijbel is het boek gevult met wijze tegelspreuken.
Alleen bedoelt om mensen normen en waarden bij te brengen.....
Om mensen in het gereel te houden.....

Angst voor een god en de daarbij horende Hel
is ideaal voor politiek om mensen rustig te houden en te doen wat zei eh..... god zegd

geloof van welke aard dan ook is een samenraapsel van volksverhalen
en mythen met daarin een boodschap.

Kom maar op...... gooi er maar een bijbel verhaal in.....

neem de toren van babel.....
is een mythe.... het ding heeft waarschijnlijk gestaan in huidig irak....
er is zelfs eens beweerd dat onze goede sadam het ding opnieuw wilden bouwen.

maar goed..... ze probeerden een toren zo hoog te bouwen , dat ze de hemel/god
konden bereiken......
en toen deed god flits knal boem...... en de toren was Kaputtie....
en de straf was dat vanaf die tijd ieder volk een eigen taal had.
(babelonishe spraakverwarring).

boodschap...... grootheidswaanzin is slecht en wordt gestraft.

en engeltjes werden pas heeeel laat toegestaan in de kerk.
voorheen was dat strikt verboden.....

ikzelf aanbid mooie vrouwen..... veel lekk eh.. leuker
  dinsdag 10 januari 2006 @ 00:57:51 #120
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33890730
quote:
De bijbel he... ?

De bijbel is het boek gevult met wijze tegelspreuken.
de bijbel wel maar de TT bedoelde eigenlijk de originele geschriften waar toendertijd een concilie over besloten heeft welke partijen er wel en niet in kwamen ! (dit mischien om macht te krijgen maar dat is terzijde in deze draad )
quote:
neem de toren van babel.....
is een mythe.... het ding heeft waarschijnlijk gestaan in huidig irak....
jawel het is een mythe maar hebben aanwijzingen van een dergelijk gebouw teruggevonden ! (daar niet zo overdreven als in de Mythe off course...maar dat is de strekking van het woord )
pi_33892350
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 00:57 schreef merlin693 het volgende:

[..]

de bijbel wel maar de TT bedoelde eigenlijk de originele geschriften waar toendertijd een concilie over besloten heeft welke partijen er wel en niet in kwamen ! (dit mischien om macht te krijgen maar dat is terzijde in deze draad )
[..]

jawel het is een mythe maar hebben aanwijzingen van een dergelijk gebouw teruggevonden ! (daar niet zo overdreven als in de Mythe off course...maar dat is de strekking van het woord )
Nu al het concilie, wauw gaat toch echt steeds verder achteruit.
pi_33892365
Gaat men nu vertellen dat de Paus de bijbel heeft uitgevonden ???
pi_33892389
Nee het waren de broeders, die in de begin jaren alle informatie verzamelden en alles dat onrein was werd door de Priester uit de boeken verwijderd. Zo kun je lezen in de apocrative boeken, dat Maria Magdalena een veel grotere rol speelde, als dat ze deed in de bijbel.
Het bleek zelfs dat Maria, Jezus les gaf en dat zei eingelijk ook een apostel was de zogenaamde 13 de.
pi_33892412
Maar goed, veel Egyptenaren hebben de kachel aangestoken, met deze boeiende papieren, o.a het boek zoals jesus was, daar zijn nog steeds bladzijden van zoek, waarschijnlijk zijn ze verbrand in een kachel.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 03:05:30 #125
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892616
quote:
Nee het waren de broeders, die in de begin jaren alle informatie verzamelden en alles dat onrein was werd door de Priester uit de boeken verwijderd. Zo kun je lezen in de apocrative boeken, dat Maria Magdalena een veel grotere rol speelde, als dat ze deed in de bijbel.
Het bleek zelfs dat Maria, Jezus les gaf en dat zei eingelijk ook een apostel was de zogenaamde 13 de.
maargoed ik wist dat jij dit beter wist en mij zou verbeteren newsman !

maar of ik het met dat"en alles dat onrein was werd door de Priester uit de boeken verwijderd."

eens ben is nogal de vraag ,klinkt nogal reciprocal !
  dinsdag 10 januari 2006 @ 03:15:41 #126
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892688
quote:
Maar goed, veel Egyptenaren hebben de kachel aangestoken, met deze boeiende papieren, o.a het boek zoals jesus was, daar zijn nog steeds bladzijden van zoek, waarschijnlijk zijn ze verbrand in een kachel.
2 a 3 boeken voor het fornuis terwijl hij in de bak zat jah ! wat wil je met de rest...ook doodzwijgen als de dode zee rollen waar nog veel geschriften niet uitgebracht zijn (magick and all ) !
pi_33892721
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 03:15 schreef merlin693 het volgende:

[..]

2 a 3 boeken voor het fornuis terwijl hij in de bak zat jah ! wat wil je met de rest...ook doodzwijgen als de dode zee rollen waar nog veel geschriften niet uitgebracht zijn (magick and all ) !
Wat houd dit in, was prinses Irene niet tevereden, dat ze minder kon lulllen omdat, de bomen werden gekapt. Over een bijbel gaat het niet .
pi_33892734
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 03:22 schreef newsman het volgende:

[..]

Wat houd dit in, was prinses Irene niet tevereden, dat ze minder kon lulllen omdat, de bomen werden gekapt. Over een bijbel gaat het niet .
Goed ga ik echt nog een keer op in Dora, hoeveel bomen staan er in egypte.

De broeders, moesten iets geheim houden, dus tussen de klei zat papier.
pi_33892741
Dus ze maakten de kruiken kapot, en zagen papier.
pi_33892746
Ik moet zeggen het was monniken werken en ook nog in het koptisch.
pi_33892750
Dus, take your shit and go home.
pi_33892754
Concilie, de eerste Paus was Petrus.
pi_33892764
Saulus, paulus, blijkt iemand doodgegooid te hebben, das dus mijn naam. Saulus gooide Stephanus dood, laat ik nou net zo heten, Saulus werd paulus, flik je dit bij mij is het jammer je ooit gekend te hebben.
pi_33892770
Hij vertelde de waarheid, mijn waarheid is jullie zijn kneuzen en binnenkort hoeven wij elkaar nooit meer te zien.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 03:39:10 #135
84524 Morwen
I got life
pi_33892774
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 03:28 schreef newsman het volgende:
Dus ze maakten de kruiken kapot, en zagen papier.
Hoe was het leven voor de bijbel, denk jij Voor Jezus dus?

ik denk een stuk makkelijker, meer natuurlijk, hoe hard dan ook. Ik zag laatst de film Stigmata (en ik zeg niet dat dat de waarheid is) en aan het eind werd de angst getoond voor de "waarheid" van de kerk als vastgesteld instituut.

De kerk is, denk ik net als het geloof, een onwrikbare onneembare vesting waar zoveel mensen simpelweg niks meer mee kunnen. Geloof en dus liefde (voor mij) zit in je ziel, in je hart en niet in 1 of ander boek of gebouw.

Misschien bestaat er wel een God of meerdere, maar die zit(ten) mi niet in papier of steen. En van de angst die mensen vaak aangejaagd wordt ben ik al helemaal niet gecharmeerd

Kortom, bijbel.....oudste bijbel, whatever, zonder gevoel ben je nergens en zal je nergens komen

Just my Thoughts.
I used to work in a morgue........I am a people person
Only Human
pi_33892777
Niet dat ik je ooit gezien heb zou niet willen, ga met dooie kippen spelen, tis een hit in Turkeye.
pi_33892793
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 03:39 schreef Morwen het volgende:

[..]

Hoe was het leven voor de bijbel, denk jij Voor Jezus dus?

ik denk een stuk makkelijker, meer natuurlijk, hoe hard dan ook. Ik zag laatst de film Stigmata (en ik zeg niet dat dat de waarheid is) en aan het eind werd de angst getoond voor de "waarheid" van de kerk als vastgesteld instituut.

De kerk is, denk ik net als het geloof, een onwrikbare onneembare vesting waar zoveel mensen simpelweg niks meer mee kunnen. Geloof en dus liefde (voor mij) zit in je ziel, in je hart en niet in 1 of ander boek of gebouw.

Misschien bestaat er wel een God of meerdere, maar die zit(ten) mi niet in papier of steen. En van de angst die mensen vaak aangejaagd wordt ben ik al helemaal niet gecharmeerd

Kortom, bijbel.....oudste bijbel, whatever, zonder gevoel ben je nergens en zal je nergens komen

Just my Thoughts.
Lieverd Morwen, ik heb zelfs anti stigmata van padre pio, dat is stukkie plastic met medijcenen erin.Niet dat ik het erg vind heb de alpha en de omega in mijn klauwen staan. Ik heb mijn relic museum, alles wat een priester heeft. Ik ben niet bang zie me functie wel.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 03:47:13 #138
84524 Morwen
I got life
pi_33892801
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 03:39 schreef newsman het volgende:
Niet dat ik je ooit gezien heb zou niet willen, ga met dooie kippen spelen, tis een hit in Turkeye.
Ok, ik zal het overwegen
Only Human
pi_33892805
Trouwens als je neukt zonder condoom, heb je kans dat je aids krijgt, of je word zwanger.
pi_33892808
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 03:47 schreef Morwen het volgende:

[..]

Ok, ik zal het overwegen
Etter ben je ook
  dinsdag 10 januari 2006 @ 03:50:09 #141
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892813
newsman er is een edit mogelijkhijd
pi_33892815
Beschuitje met sambal is welkom Morwen.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 03:50:56 #143
84524 Morwen
I got life
pi_33892818
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 03:45 schreef newsman het volgende:

[..]

Lieverd Morwen, ik heb zelfs anti stigmata van padre pio, dat is stukkie plastic met medijcenen erin.Niet dat ik het erg vind heb de alpha en de omega in mijn klauwen staan. Ik heb mijn relic museum, alles wat een priester heeft. Ik ben niet bang zie me functie wel.
Anti stigmata? Is dat iets om stigmata tegen te gaan?

De Alpha en de omega, dat is het begin en het einde toch? Ik heb alleen maar vragen

Wat was er voor Jezus en de bijbel, denk jij?
Only Human
pi_33892821
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 03:50 schreef merlin693 het volgende:
newsman er is een edit mogelijkhijd
Kijk het gaat mij niet erom dat ik het beter weet, het dwaalt in je geloof.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 03:52:22 #145
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892826
Babelonie
pi_33892827
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 03:50 schreef Morwen het volgende:

[..]

Anti stigmata? Is dat iets om stigmata tegen te gaan?

De Alpha en de omega, dat is het begin en het einde toch? Ik heb alleen maar vragen

Wat was er voor Jezus en de bijbel, denk jij?
betekent dat ik iemand wil zijn en dat niet wil.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 03:53:28 #147
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892828
quote:
Kijk het gaat mij niet erom dat ik het beter weet, het dwaalt in je geloof.
dank newsman !
  dinsdag 10 januari 2006 @ 03:53:29 #148
84524 Morwen
I got life
pi_33892829
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 03:49 schreef newsman het volgende:

[..]

Etter ben je ook
Mwah

Maar dat is geen antwoord op mijn vraag
Only Human
pi_33892832
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 03:52 schreef merlin693 het volgende:
Babelonie
Bedoel je nu TV programma of Babylon?
pi_33892833
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 03:52 schreef merlin693 het volgende:
Babelonie
Kom op ben helemaal niet boos op je, je bent aardig maar druk je nader uit.
pi_33892835
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 03:53 schreef Morwen het volgende:

[..]

Mwah

Maar dat is geen antwoord op mijn vraag
Lieverd zal ik het zo zeggen, ik hou van jou.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 03:56:32 #152
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892837
ach ben woordblind dus maak nogaleens fouten !
  dinsdag 10 januari 2006 @ 03:57:10 #153
84524 Morwen
I got life
pi_33892839
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 03:54 schreef newsman het volgende:

[..]

Kom op ben helemaal niet boos op je, je bent aardig maar druk je nader uit.
Mooi zo, pies on earth

Maar, ik wil toch nog wel een antwoord, aub
Only Human
pi_33892841
Maak je niet druk jasper
  dinsdag 10 januari 2006 @ 03:57:49 #155
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892842
er is een zigurrat ontdekt in irak die dezelfde metingen heeft asl Babylon
  dinsdag 10 januari 2006 @ 03:58:50 #156
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892845
dankje news
pi_33892846
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 03:57 schreef Morwen het volgende:

[..]

Mooi zo, pies on earth

Maar, ik wil toch nog wel een antwoord, aub
Morwen je zit te etteren, je weet goed hoe over ik voel voor jou, maar het maakt niet uit het mag niet .
pi_33892854
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 03:58 schreef merlin693 het volgende:
dankje news
Is goed allemaal, je mag Morwen danken.
pi_33892855
Zowiezo zijn mensen als zandkorrels in de woestijn.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:02:13 #160
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892857
newsman zoek ff het water uit wat bij die zigurath gevonden is
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:02:37 #161
84524 Morwen
I got life
pi_33892858
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 03:59 schreef newsman het volgende:

[..]

Morwen je zit te etteren, je weet goed hoe over ik voel voor jou, maar het maakt niet uit het mag niet .
Weet ik toch

Mijn vraag is, wat was er voor de bijbel en Jezus. Jouw ideeen en die van anderen natuurlijk
Only Human
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:03:16 #162
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892859
morwen is lief..wil je dat horen
pi_33892863
Ach toen liep Mozes rond, of wil noach horen.
pi_33892865
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:02 schreef Morwen het volgende:

[..]

Weet ik toch

Mijn vraag is, wat was er voor de bijbel en Jezus. Jouw ideeen en die van anderen natuurlijk
Voordat de bijbel er was waren er piramides en ruige volkeren in Mongolie.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:04:27 #165
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892866
quote:
colle vraag
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:04:50 #166
84524 Morwen
I got life
pi_33892867
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:03 schreef merlin693 het volgende:
Ik wil alleen maar een antwoord
Only Human
pi_33892868
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:03 schreef merlin693 het volgende:
Topwijf.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:04:59 #168
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892869
Mongolie was ik
pi_33892870
IK zou graag met haar verder gaan.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:06:33 #170
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892873
hey niet wetnd is leuker !
pi_33892876
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:04 schreef merlin693 het volgende:
Mongolie was ik
Sorry maar soms heb ik gelijk.
pi_33892878
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:04 schreef merlin693 het volgende:
Mongolie was ik
Daar leeft een volk wat nog nooit van de bijbel gehoord heeft en zelf een eigen kijk op de wereld heeft.
pi_33892880
Kom aub niet met die blaat verhalen.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:08:50 #174
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892883
hheheh...ik zie er mongools uit ! heb familie in russland
pi_33892885
Morwen is een rebel, dat mag ik graag.
pi_33892886
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:07 schreef newsman het volgende:
Kom aub niet met die blaat verhalen.
Welke blaat verhalen?, je loopt zelf een beetje in de ruimte te lulen man.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:09:31 #177
84524 Morwen
I got life
pi_33892888
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:04 schreef sig000 het volgende:

[..]

Voordat de bijbel er was waren er piramides en ruige volkeren in Mongolie.
Maar waar waren hun normen en waarden op gebaseerd? Was er echt zo'n omslag toen Jezus verkondigde om je naasten lief te hebben of was het de angst voor de hel?

Ik denk zelf dat er weinig verandert is in het menselijke denken en dat wij allen instaat zijn tot zowel diepe haat als intense liefde. De hemel komt op mij over als de gulden middenweg, de weg van de frustratie nooit iets te mogen uiten geen enkele kant op
Only Human
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:10:14 #178
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892891
komop newsman jij bent het toch met me eens dat die geshriften er zijn !
pi_33892892
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:08 schreef merlin693 het volgende:
hheheh...ik zie er mongools uit ! heb familie in russland
Volgens skype zei jij dat dingen bullshit waren.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:11:24 #180
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892893
weet je dat de genie in a bottle d-din is dus satan !
pi_33892894
Nee, sorry ik hoef je vader ook niet in mijn aas.
pi_33892896
Erg he dat mesnen hetero zijn.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:12:50 #183
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892897
kommop newsman laten we ons niet verlagen !
pi_33892899
Ach jij moest het melden.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:14:24 #185
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892901
ke je echt alles van rennes -le -chateau ?
pi_33892902
Je zal best aardig zijn, maar ik ga niet verder met u persoon.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:15:08 #187
84524 Morwen
I got life
pi_33892905
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:12 schreef merlin693 het volgende:
kommop newsman laten we ons niet verlagen !
Merlin, met welk geloof ben jij opgegroeit?
Only Human
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:15:24 #188
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892907
dat hoeft ook niet ! maar jouw gedachten dat alles terecht is..is ook zoo oud
pi_33892908
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:14 schreef merlin693 het volgende:
ke je echt alles van rennes -le -chateau ?
Dat alles bedacht is in Rennes_Chateu
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:16:36 #190
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892911
niks....nada..met respect tot het geoof van mijn ouders !
pi_33892912
Laaste peuk ga ik slapen.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:17:40 #192
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892915
waren protestands
pi_33892916
Ik noem dingen houden van, respect is onzin.
pi_33892917
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:16 schreef merlin693 het volgende:
niks....nada..met respect tot het geoof als mij ouders !
Respect voor de wereld om je heen is waar ik me bezig houd.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:18:56 #195
84524 Morwen
I got life
pi_33892919
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:09 schreef newsman het volgende:
Morwen is een rebel, dat mag ik graag.
Dat valt trouwens wel mee, hoor En, misschien kunnen we het weer ontopic houden
Only Human
pi_33892921
Ik geloof in liefde,,,,,,,,,,,,,,,, respect is te afstandelijk.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:19:30 #197
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892923
ik heb dingen gezien waarbij ik zijdelinkse noten zet bij mijn geloof

dingen zijn anders ..maar altijd volgens jouw geloof !
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:20:09 #198
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892924
kijk newsman dat is Symantics
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:20:52 #199
84524 Morwen
I got life
pi_33892925
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:17 schreef sig000 het volgende:

[..]

Respect voor de wereld om je heen is waar ik me bezig houd.
Zo denk ik ook, respect ook voor andersdenkenden
Only Human
pi_33892926
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:18 schreef Morwen het volgende:

[..]

Dat valt trouwens wel mee, hoor En, misschien kunnen we het weer ontopic houden
Ik verwacht niet anders, dan dat je me ondersneeuwd.
pi_33892927
Ik ga slapen, bye bye.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:22:39 #202
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892931
maarja det ben ik met jullie eens......

is dat nouw echt een vewrschil ?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:23:26 #203
84524 Morwen
I got life
pi_33892933
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:19 schreef merlin693 het volgende:
ik heb dingen gezien waarbij ik zijdelinkse noten zet bij mijn geloof

dingen zijn anders ..maar altijd volgens jouw geloof !
Misschien meer jouw visie, het moment dat je er bent, hoe je je dan voelt. Alles telt mee, ik kan hetzelfde zien maar het toch anders voelen of zien.

Vandaar is respect zo belangrijk, niemand WEET het
Only Human
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:24:01 #204
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892935
newsman wie heeft gelijk ! 636 of 666 grieks kabalah gematrian
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:24:50 #205
84524 Morwen
I got life
pi_33892937
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:21 schreef newsman het volgende:

[..]

Ik verwacht niet anders, dan dat je me ondersneeuwd.
Ik zou niet durven

Slaap lekker, pretletter
Only Human
pi_33892939
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:23 schreef Morwen het volgende:

[..]

Misschien meer jouw visie, het moment dat je er bent, hoe je je dan voelt. Alles telt mee, ik kan hetzelfde zien maar het toch anders voelen of zien.

Vandaar is respect zo belangrijk, niemand WEET het
Het heet ook niet voor niets Geloof.
Als mens is er niets zeker.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:26:30 #207
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892944
hey das geen antwoord op de TS's vraag
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:27:56 #208
84524 Morwen
I got life
pi_33892946
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:22 schreef merlin693 het volgende:
maarja det ben ik met jullie eens......

is dat nouw echt een vewrschil ?
Verschil, gelijkenis......dat is gelijk het verschil

Maar goed, wat is waar en wat niet, misschien wel alles en waarschijnlijk niks. De zoektocht is wel weer leuk
Only Human
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:30:30 #209
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892953
hehhehe yep
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:30:53 #210
84524 Morwen
I got life
pi_33892954
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:25 schreef sig000 het volgende:

[..]

Het heet ook niet voor niets Geloof.
Als mens is er niets zeker.
Mwah

De dood is toch een redelijk zekere factor hoor Lichamelijk dan
Only Human
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:31:55 #211
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892955
douzet ! is een lullo hoor maar als je dat niet gelezen hebt weet je eigenlijk niks !
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:32:51 #212
84524 Morwen
I got life
pi_33892957
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:30 schreef merlin693 het volgende:
hehhehe yep
He, Merlin, wat staat er op jouw avatar? Vraag ik me al een tijdje af?

ff volledig offtopic
Only Human
pi_33892962
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:30 schreef Morwen het volgende:

[..]

Mwah

De dood is toch een redelijk zekere factor hoor Lichamelijk dan
Ok lichamelijk wel maar daarna schelen de meningen nogal.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:35:42 #214
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892963
das mijn watercooling syteem met fluor elementen in het water !

P.S. er is nu alg in het systeem dus oppassen geblazen voor mij !

moet alle slangen vervangen !
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:36:13 #215
84524 Morwen
I got life
pi_33892964
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:34 schreef sig000 het volgende:

[..]

Ok lichamelijk wel maar daarna schelen de meningen nogal.
Oui, mon cher, maar dat is weer geheel een ander topique
Only Human
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:37:14 #216
84524 Morwen
I got life
pi_33892967
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:35 schreef merlin693 het volgende:
das mijn watercooling syteem met fluor elementen in het water !
Waanzinnig plaatje Ik dacht aan neon in Vegas ofzo
Only Human
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:37:31 #217
91300 pieter_pontiac
For whom the bell tolls..
pi_33892968
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:36 schreef Morwen het volgende:

[..]

Hey, leef jij ook nog
hostes ad pulverum ferire
Spatie is kapot.
's Avonds een vent, 's ochtends gebanned
pi_33892970
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:36 schreef Morwen het volgende:

[..]

Ik heb Topic-open vrees.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:41:25 #219
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892973
wil je ook z'n foto..moet je een webcam gebruiken !
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:42:17 #220
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892976
die oude begrijpen beplaade freq nie ! ...echt (mn raid set is ook watercoolde dat maakt die vele slangetjes )

[ Bericht 41% gewijzigd door merlin693 op 10-01-2006 04:47:33 ]
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:46:54 #221
84524 Morwen
I got life
pi_33892990
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:37 schreef pieter_pontiac het volgende:

[..]

Hey, leef jij ook nog
Yep

Alles goed met jou Ik kom ff met je babbelen
Only Human
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:49:39 #222
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892995
hey morwen wat denk jij van de grieks vertaalde fout ?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:50:48 #223
84524 Morwen
I got life
pi_33892996
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:49 schreef merlin693 het volgende:
hey morwen wat denk jij van de grieks verteelde fout ?
Oeh, ik denk dat ik daar niks van weet
Only Human
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:50:55 #224
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33892997
die van 140 na chr word niet erkend
..maar hoe is het met nag hamadi oftwel "Gnosis"
pi_33892998
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:49 schreef merlin693 het volgende:
hey morwen wat denk jij van de grieks verteelde fout ?
Grieks is op zijn tijd ook wel ok.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:52:50 #226
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33893001
morwen ik heb geedit op mijn cruciale fout....

hades.....absu.......abbys
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:55:34 #227
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33893005
kijk die grieken waren gek met egypte...waarom sprak hen elder over 3 pyramide toppen boven het water !.....de top klopt met veroogd waterniveau op watersnoodramp tijd ( C holger isenberg )
pi_33893007
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:55 schreef merlin693 het volgende:
kijk die grieken waren gek met egypte...waarom sprak hen elder over 3 pyramide toppen boven het water !.....de top klopt met veroogd waterniveau op watersnoodramp tijd
Hadden ze ook al vliegtuigen?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 04:59:06 #229
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33893011
grapjas !...ik quote een griekse geshiedschrijver @ das het grappige !
pi_33893020
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:59 schreef merlin693 het volgende:
grapjas !...ik quote een griekse geshiedschrijver @ das het grappige !
Er waren toch paar Grieken die als 1e gingen vliegen? Het ging fout met de honing maar verder toffe poging. Respectvoor die ouwe Grieken.

In die tijd of wat later had je toch ook Babylon? Of was dat eerder?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 05:07:49 #231
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33893025
wel leuk om te noemn dat zij eerder waren dan leonardo !
  dinsdag 10 januari 2006 @ 05:09:17 #232
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_33893028

[ Bericht 41% gewijzigd door merlin693 op 10-01-2006 13:36:52 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')