abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 januari 2006 @ 22:57:30 #1
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_33849732

handige links

www.sigames.com

http://www.thedugout.net

http://www.dutchfootballmanagersite.nl

SYSTEEMEISEN

Minimaal:

Windows 98, ME of XP
600mhz processor
128mb systeem ram
100% DirectX8.1-compatible geluidskaart
4x cd-romspeler
1024x768 32bits kleurenscherm
650mb vrije schijfruimte

Aanbevolen:

Win XP SP2
2,0ghz processor
256mb systeem ram
8x cd-romspeler

PATCHES

De eerste patch is ook al uit:
Patch 6.01 -> Te loaden op www.sigames.com

de 2e trouwens ook al

Game on
Ik ben inmiddels overleden
  zondag 8 januari 2006 @ 23:57:08 #2
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_33852390
Verkapte tvp.

PSV was een makkelijke prooi voor Lokomotiv. Confidence was high na het verslaan van Real Madrid in de halve finale. De Euro Cup is binnen en ik heb hem nu 2 keer in 3 jaar gewonnen (met 2 verschillende ploegen). Volgend jaar maar eens proberen om ver te komen in de Champion's Cup. Wil die graag een keer winnen met een russische ploeg.

Na de 1-0 ging PSV vol op de aanval en dat moet je niet doen tegen mijn dodelijk saaie counterploeg. De 2-0 volgde al snel. Na de 3-0 deed PSV niet veel meer zodat het uiteindelijk nog 4-0 werd.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  maandag 9 januari 2006 @ 02:55:32 #3
127251 The_Great_Cornolio
Are you threatening me?!
pi_33855910
tvp-tjuh
- "I need Tipi for my bunghole" -
pi_33860229
Zo, lang geleden dat ik hier gepost heb.
Afgelopen week het originele spel binnengekregen. Was het eigenlijk niet van plan, maar ik kon het toch niet over mn hart verkrijgen om na 10 jaar het spel eens niet te kopen. Mooi moment dus om weer eens een nieuw spel te starten.
De allerlaagste divisies had ik nu wel zo'n beetje gezien, dus ik koos Leeds United. Goeie spelers, groot stadion, alleen zeer weinig financiele middelen. Er staan 2 leningen openen waar ik maandelijk zo'n 800k aan kwijt ben.
Na een aantal overbodige krachten verkocht te hebben, had ik eindelijk wat ruimte voor bescheiden aankopen: Delibor Stevanovic (AMC, 400k) en 2 talentvolle Denen (samen voor 150k). Verder moest ik het vooral hebben van lenen. Dat pakte wel heel aardig uit, met Jonathan Douglas (MLRC), Mornar ( FC) en in de winter wilde zelfs Boumsong 3 maandjes komen ballen.
Een plaats bij de 1e 6 en zo play-off voetbal veiligstellen was het doel (al waren fans en bestuur met een respectable plaats al tevreden). Het liep echter zo goed dat ik 2 wedstrijden voor het einde tot kampioen werd gekroond. Het was het hele seizoen stuivertje wisselen met Crystal Palace, maar ik had een vrij makkelijk programma aan het einde. Het was ook wel aardig dat bij Palace Andy Johnson zwaar geblesseerd raakte, in maart. David Healy werd aan het einde van het seizoen gekozen tot speler van het jaar, door de fans. Douglas werd gekozen in het team van het jaar, helaas was hij te duur om definitief over te nemen. Mornar kreeg ook nog een eervolle vermelding, hij scoorde 19 maal en groeide uit tot een echte cultheld. Veel spelers hebben 'm bij hun favoriete personeel staan. Helaas was ook hij in 1e instantie te duur om definitief over te nemen (1.5m).

Het nieuwe seizoen (dat nu zo'n 13 wedstrijden onderweg is) begon erg goed (4 maal winst, 1 maal gelijk en 1 maal zwaar afgedroogd door Liverpool). Spelers die in de zomer zijn gekomen: Nuno Valente, Matthew Upson, Igor Tudor, Michael Brown, David Thompson, Maccarone, Mornar (op 31 augustus, voor maar 100k!) en jawel, Alessandro Del Piero (voor maar 750k!).
Na het goeie begin ging het overigens wel erg stroef, nu zelfs 5 wedstrijden op rij niet meer gewonnen.
Voorlopig doe ik nog wel leuk mee in de League Cup, misschien kan ik daar wel Europees voetbal mee afdwingen.
pi_33862102
Ben nu zeg maar een dubbel-game aan het doen, heb dus 2 verschillende clubs in 2 verschillende competities.

Club 1:
Hull City. Na een goede start van 4 overwinningen werd er vervolgens de 2e 4 wedstrijden maar 1 punt gehaald. Waarna duel 9 weer werd gewonnen, sta inmiddels in de top6 en dus een playoffplaats als het zo zou blijven.

Tussendoor werd in de 1e ronde League Cup in de verlenging met 1-0 van 4e klasser Mansfield gewonnen.
Verrassend genoeg werd in de 2e ronde van Premier Club Wigan gewonnen, eveneens met 1-0.
De tegenstander in de 3e ronde is nog niet bekend.

Bij Wigan heb ik o.a. geshopt in de Nederlandse Eerste divisie. Zo heb ik John Laponder en Tom Franse overgenomen van Eindhoven. Van Fortuna kwam Joos van Barneveld over. Mijn topspeler is de transfervrij aangetrokken Fransisco Javier De Pedro.

Club 2:
Fiorentina.
Moest in de 1e 3 kwallificatie rondes uitkomen in de beker. De 1e 2 gingen eenvoudig gewonnen, de 3e tegen het een divisie lager spelende Bologna werd 0-0. In de verlenging kreeg Bologna een rode kaart. In de 120e minuut scoorde ik maar werd het doelpunt afgekeurd wegens buiten spel. Op penaltys werd verloren.

In de competitie sta ik met 10 punten uit 12 duels op de 3e plaats. Toni en Bojinov hebben beide 3 goals op hun naam staan.

Met Fiorentina heb ik de volgende aankopen gedaan: Oliver Deschacht(Anderlecht), Sigurdson en Pocognolie(RC Genk), Nathan Coe, Ronald Hikspoors en Dirk Marcellis(PSV).
  maandag 9 januari 2006 @ 13:34:21 #6
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_33863842
tvp
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_33869582
heeey jongens

ik ben nu mijn eerste seizoen met newcastle en mijn rechtsback is niet zo goed!!!!
weet iemand nog eeen goede???
je moet schieten anders scoor je niet(Johan Cruijf)
pi_33874484
quote:
Op zondag 8 januari 2006 18:10 schreef mordradead het volgende:

[..]

Hij zit er officieel volgens mij wel in, ik vind hem en een vriend van me ook
Okee, vermoedelijk is ie dan vorig jaar in de oude selectie ingevoegd als tweede of derde keeper daar.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_33877261
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:57 schreef PirE het volgende:
Verkapte tvp.

[[url=http://xs62.xs.to/pics/06010/Lok-EuroCup.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]

Na de 1-0 ging PSV vol op de aanval en dat moet je niet doen tegen mijn dodelijk saaie counterploeg. De 2-0 volgde al snel. Na de 3-0 deed PSV niet veel meer zodat het uiteindelijk nog 4-0 werd.
mooi gedaan hoor maar waarom speel je met engelse taal???
  maandag 9 januari 2006 @ 20:53:31 #10
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_33879970
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:00 schreef tjakvandiek het volgende:

[..]

mooi gedaan hoor maar waarom speel je met engelse taal???
Ik vind de nederlandse vertaling nogal brak en ik speel CM/FM al vanaf de eerste versie's toen het alleen nog maar in het engels was. Op de een of andere manier ben ik gewend aan het engels. Ik gebruik ook nog steeds de Engelse Pond als munteenheid . Ik en FM in het nederlands gaat gewoon niet samen.

Over die rechtsback:

- Dani Alves (Sevilla)
- Philipp Lahm (FC Bayern)
- Christian Zaccardo (Palermo)
- Tomas Hubschman (Shakthar) Is centraal beter.

Voor de rest ken ik alleen maar zuid-amerikanen, maar daar heb je weinig aan in Engeland i.v.m. Work-Permits.
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
pi_33882101
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:53 schreef PirE het volgende:

[..]

Ik vind de nederlandse vertaling nogal brak en ik speel CM/FM al vanaf de eerste versie's toen het alleen nog maar in het engels was. Op de een of andere manier ben ik gewend aan het engels. Ik gebruik ook nog steeds de Engelse Pond als munteenheid . Ik en FM in het nederlands gaat gewoon niet samen.

Over die rechtsback:

- Dani Alves (Sevilla)
- Philipp Lahm (FC Bayern)
- Christian Zaccardo (Palermo)
- Tomas Hubschman (Shakthar) Is centraal beter.

Voor de rest ken ik alleen maar zuid-amerikanen, maar daar heb je weinig aan in Engeland i.v.m. Work-Permits.
jah das wel irrietant die werkvergunning;) maar bedankt voor de talente;)
  maandag 9 januari 2006 @ 22:00:35 #12
37966 TimoBasso
Vai Vai,we need Bayliss
pi_33883567
Gvd..
Ben ik net lekker met Ajax bezig,wordt ik er uit gekicked terug naar Windows.. zwaar irr
SKB | Michel Fabrizio | Noriyuki Haga
MotoGP | World Champion 2006 Nicky Hayden | World Champion 2007 Casey Stoner
Alice Team | Mika Kallio | Niccolò Canepa
  maandag 9 januari 2006 @ 22:49:27 #13
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_33886117
Het gaat zwaar kut mer FGR.
Ik sta 1 na laatste halverwege het seizoen , heb wel een zooitje nieuwe aankopen gedaan , nadat ik , m'n linksbuiten voor ¤1500000,00 had verkocht aan Transmere rovers.
Het probleem is alleen dat ik nu iets van 50 contract spelers heb
pi_33891168
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:57 schreef PirE het volgende:
Verkapte tvp.

PSV was een makkelijke prooi voor Lokomotiv. Confidence was high na het verslaan van Real Madrid in de halve finale. De Euro Cup is binnen en ik heb hem nu 2 keer in 3 jaar gewonnen (met 2 verschillende ploegen). Volgend jaar maar eens proberen om ver te komen in de Champion's Cup. Wil die graag een keer winnen met een russische ploeg.

[[url=http://xs62.xs.to/pics/06010/Lok-EuroCup.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]

wat is je selectie? ik ben zelf namelijk met Spartak Moscow 1ste seizoen kampioen en nu win ik vrijwel alles in de competitie en de beker...
HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_33893616
quote:
Op maandag 9 januari 2006 22:49 schreef Enchanter het volgende:
Het gaat zwaar kut mer FGR.
Ik sta 1 na laatste halverwege het seizoen , heb wel een zooitje nieuwe aankopen gedaan , nadat ik , m'n linksbuiten voor ¤1500000,00 had verkocht aan Transmere rovers.
Het probleem is alleen dat ik nu iets van 50 contract spelers heb
ik denk dat je maar eens wat moet gaan verkopen...
  dinsdag 10 januari 2006 @ 09:19:28 #16
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_33894276
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 01:13 schreef MrMoon het volgende:

[..]

wat is je selectie? ik ben zelf namelijk met Spartak Moscow 1ste seizoen kampioen en nu win ik vrijwel alles in de competitie en de beker...
Zal vanavond wel een screenshot posten. Ik zit nu in mijn 2e seizoen daar. Ben halverwege vorig seizoen begonnen toen stond CSKA al een straatlengte voor in de competitie. In de competie ben ik nu iets van 24 wedstrijden op rij ongeslagen en ik sta na 12 speelronden 9 punten voor met 1 wedstrijd minder gespeeld. Russische Cup heb ik ook net gewonnen. Heb nu een maand zomerstop i.v.m. het EK 2008. Ik moet zelf 2 kwalificatiewedstrijden spelen voor het WK 2010 met Ghana. Moet onder andere tegen Kameroen, wordt dus spannend.

Russische competitie is niet echt moeilijk. Mijn hoofddoel is bondscoach worden van Rusland of Roemenie en daar Wereld- en Europees kampioen mee worden. En natuurlijk de Champion's Cup winnen met een Oost-Europees team. Welk team maakt me niet uit.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 10:59:00 #17
127251 The_Great_Cornolio
Are you threatening me?!
pi_33896319
quote:
Op maandag 9 januari 2006 21:34 schreef tjakvandiek het volgende:

[..]

jah das wel irrietant die werkvergunning;) maar bedankt voor de talente;)
Ook Anthony v.d. Borre kan rechts achter uit de voeten.. Ik ben helemaal fan van 'm.. Erg jong en best goed al. Samen met Kompany in de verdediging en je hebt al 'n redelijke muur achterin. 't Zijn ook nog vrienden van elkaar, dus je maakt ze erg blij als je ze samen haalt
- "I need Tipi for my bunghole" -
pi_33907416
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 10:59 schreef The_Great_Cornolio het volgende:

[..]

Ook Anthony v.d. Borre kan rechts achter uit de voeten.. Ik ben helemaal fan van 'm.. Erg jong en best goed al. Samen met Kompany in de verdediging en je hebt al 'n redelijke muur achterin. 't Zijn ook nog vrienden van elkaar, dus je maakt ze erg blij als je ze samen haalt
oke bedankt ik zal het onthouden...
pi_33908387
Na de 1e 4 wedstrijden die met Hull werden gewonnen sta ik nu na 19 duels op een 16e plaats met 6 overwinningen... Heb dus in de laatste 15 duels maar 2x gewonnen.

Heb na een 1-0 overwinning op Wigan(PRM) en op penaltys op Wolves(CHM) wel de 4e ronde League Cup gehaald, waarin ik op een stunt hoop tegen Blackburn Rovers.

Met Fiorentina sta ik inmiddels 8e na 12 duels.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 19:22:08 #20
117813 Mr-Sander
Check m'n signature
pi_33913100
Jullie moeten echt Sergey Kisliy kopen. Voor 300k af te halen bij MTZ-Ripo. Wordt een hele grote.
Heeft in 2007 al een waarde van 9,5M!

http://img497.imageshack.us/img497/5224/sergeykisliy4ni.jpg
-link verwijderd, niet terugplaatsen-
  dinsdag 10 januari 2006 @ 20:16:53 #21
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_33915301
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 01:13 schreef MrMoon het volgende:

[..]

Dit is mijn selectie.

Zitten nog veel spelers in die gekocht zijn door de vorige manager. Ik heb zelf 8 spelers gekocht die lang niet allemaal basisspeler zijn. Competitie is ongeveer halverwege en ik roteer veel spelers op een aantal positie's.

Ik heb overigens een topkeeper en ik heb heel die Akinfeev niet nodig . Keeper is gehaald door de vorige manager en het is geen Newgen aangezien hij een history heeft vanaf 1998. Ik kan hem alleen niet vinden in mijn Koln-save .

Andere goede spelers:
- Malkhaz Asatiani (Top DC)
- Sergey Ignashevich (geruild met CSKA Moscow voor een braziliaanse DR)
- Dmitry Kruglov (Geweldige opkomende verdediger)
- Dinijar Bilyaletdinov (alleskunner op het middenveld)
- Alexandr Samedow (Goeie winger)

Spitsen roteer ik veel, ook door blessures, Hernan Rodrigo Lopez is in principe mijn 1e spits. Is volgens mij een type Luca Toni (maar dan 10 cm korter). Zijn attributes zijn niet geweldig maar hij scoort veel goals. Sukkelt dit seizoen een beetje met blessures en hij raakt op leeftijd. Ik heb daarom al 2 vervangers klaarstaan, waaronder een braziliaan die getipt wordt als de nieuwe Ronaldo.

[ Bericht 1% gewijzigd door PirE op 10-01-2006 21:12:47 ]
  dinsdag 10 januari 2006 @ 21:04:12 #22
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_33917242
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 08:12 schreef tjakvandiek het volgende:

[..]

ik denk dat je maar eens wat moet gaan verkopen...
de meeste staan ook op de transferlijst en/of kunnen geleend worden , aar niemand wil ze
pi_33918824
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 20:16 schreef PirE het volgende:

[..]

Dit is mijn selectie.

[[url=http://xs63.xs.to/pics/06022/Lok-Mos-062008.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]

Zitten nog veel spelers in die gekocht zijn door de vorige manager. Ik heb zelf 8 spelers gekocht die lang niet allemaal basisspeler zijn. Competitie is ongeveer halverwege en ik roteer veel spelers op een aantal positie's.

Ik heb overigens een topkeeper en ik heb heel die Akinfeev niet nodig . Keeper is gehaald door de vorige manager en het is geen Newgen aangezien hij een history heeft vanaf 1998. Ik kan hem alleen niet vinden in mijn Koln-save .

[[url=http://xs63.xs.to/pics/06022/Akinfeev-Zlobin.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
ik zal eens kijken of ik em wel kan vinden
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 20:16 schreef PirE het volgende:

Andere goede spelers:
- Malkhaz Asatiani (Top DC)
- Sergey Ignashevich (geruild met CSKA Moscow voor een braziliaanse DR)
- Dmitry Kruglov (Geweldige opkomende verdediger)
- Dinijar Bilyaletdinov (alleskunner op het middenveld)
- Alexandr Samedow (Goeie winger)

Spitsen roteer ik veel, ook door blessures, Hernan Rodrigo Lopez is in principe mijn 1e spits. Is volgens mij een type Luca Toni (maar dan 10 cm korter). Zijn attributes zijn niet geweldig maar hij scoort veel goals. Sukkelt dit seizoen een beetje met blessures en hij raakt op leeftijd. Ik heb daarom al 2 vervangers klaarstaan, waaronder een braziliaan die getipt wordt als de nieuwe Ronaldo.
die Asatiani heb ik ook overgenomen van Lokomotiv, die is idd erg goed, maar hij speelt bij mij zelden. Ik heb namelijk Vidic en nog ene Kolodin.
Mijn spitsen zijn op dit moment (zolang ik ze nog kan vasthouden): Cavenaghi, Kerzhakov (kostte een vermogen maar is het meer dan waard), Pavlyuchenko en Gerk
In mn jeugd heb ik dan nog Scorza rondlopen, die het ook erg leuk doet.
Ik zoek alleen eigenlijk nog een goede rechtsback ik heb namelijk alleen Yevseev die daar kan spelen. Ferreyra speelt bij mij op de linksback (ik heb em zo getraind).
Op de goal heb ik Zhevnov die kon ik voor een prikkie overnemen doordat FC Moscow is gedegradeerd bij mij.
HT: FC Dinamo Assen (504765)
  woensdag 11 januari 2006 @ 10:53:00 #24
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_33932147
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 21:42 schreef MrMoon het volgende:

[..]

ik zal eens kijken of ik em wel kan vinden
[..]

Ik zoek alleen eigenlijk nog een goede rechtsback ik heb namelijk alleen Yevseev die daar kan spelen. Ferreyra speelt bij mij op de linksback (ik heb em zo getraind).
Op de goal heb ik Zhevnov die kon ik voor een prikkie overnemen doordat FC Moscow is gedegradeerd bij mij.
Ik ben Ferreyra juist aan het omtrainen als linksbuiten .

Misschien is Hosain Kaebi wat voor de rechtsback-positie. Hij heeft goeie attributes voor een opkomende rechtsback. Hij telt ook niet mee als buitenlander omdat hij meer dan 10 caps heeft. Grootste nadeel is dat hij erg veel op international duty is. Hij is pas in 2009 U23 af. Ik ben hem nu erg veel kwijt omdat hij U23 en A-international is.

Ignashevich heeft ook erg goede attributes , hij pakt alleen nogal veel kaarten en hij doet het bij mij beter in het centrum van de defensie.

Mijn U18-team zit overigens vol met supertalenten. Heb nu 8 hot-prospects met mooie attributes.
pi_33935237
OK, ik heb hier een probleem, en ik heb geen flauw idee wat ik eraan moet doen.

FM 2006 via een vriend van me binnengehaald, tis een legale versie. Eerste keer geinstalleerd (daemon tools, etc), en een patch eroverheen gegooid. Niet goed opgelet en patch 6.0.2 geinstalleerd. Vervolgens zag ik dat er geen Nederlandse taal bij zat, en geprobeerd patch 6.0.1 er nog overheen te installeren. Dat lukt echter niet, omdat die al zegt dat er een nieuwere update overheen zit. Klinkt logisch.

Vervolgens uninstall ik alles, verwijder ik elk bestand van FM 2006 voor zover ik het kan vinden, en install ik em weer. Ik probeer patch 6.0.1 nu als eerst te installeren, maar weer zegt die dat er nog een nieuwere patch overheen zit. Ik had echter alles ge-uninstalled, dus ik snapte er geen hol van.

Toen kwam iemand hier op het forum met een nederlandse taal file-tje, die ik er neer heb gepleurd. Eindelijk spelen dacht ik... totdat ik aankwam bij het volgende probleem.

Ik stel mijn opties in. Doe uiteraard Euro, Nederlandse taal en eens in de 3 maand opslaan. Dus ik start een spel met Heerenveen, en vervolgens slaat die dagelijks op en staat de geldeenheid in Thaise Bathi ofzo. Ik denk, kan gebeuren, opties ff opnieuw instellen. Wederom een dag later, weer opslaan, weer thaise Bathi. Weer snap ik er niks van, maar goed, een desastreuze maatregel volgt.

Ik pleur ALLES eraf wat ik kan vinden, download em zelfs opnieuw via die vriend van me, en probeer het allemaal opnieuw. WEER geeft die bij het installeren van patch 6.0.1 aan dat er al een nieuwe overheen zit, en weer werkt hij met dagelijks opslaan en Thaise Bathis, ook als ik dat taalpakket er niet overheen gooi.

Kan iemand me helpen ? Hoe uninstall ik patches ? Heb ik een belangrijk bestand over het hoofd gezien bij het verwijderen ? Ik heb werkelijk geen flauw idee meer...

Alvast bedankt !!
Forza SCH.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')