Precies. Hij weet wie hij moet uitzoeken maar dat zegt hij meestal ook eerlijk in de shows.quote:Op woensdag 11 januari 2006 12:01 schreef onemangang het volgende:
Bij 'seance' hebben ze met name studenten gekozen die geloven in paranormale verschijnselen en daardoor veel gemakkelijker manipuleerbaar en voor de gek te houden zijn. Een groepje nuchtere skeptici zou geen 'aanwezigheid' van de geest van het vermeende dode meisje (dat bleek te leven) hebben gevoeld.
Een interessant psychologisch verschijnsel. Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Mensen die alles op zich zelf betrekken en aldoor connecties leggen tussen onbeduidende zaken en zichzelf zijn inderdaad heel bevattelijk en goedgelovig. Zoiets zou ook alleen werken met een publieke telefoon, vermoed ik.quote:Op woensdag 11 januari 2006 11:19 schreef soulsurvivor het volgende:
De meerderheid van de mensen, zoals derren uitlegt, neemt niet eens een openbare telefoon op. De mensen die dit wel doen zijn zowiezo al ontvankelijk voor suggestie.
En van de mensen die ontvankelijk zijn, werkt het maar bij een paar %.
Ze lijken ook heel lang te slapen doordat je het slapen aan het begin krijgt en aan het einde van het programma pas het wakkerworden. Als je de tijden vergelijkt zie je dat ze maar 2 minuten 'weg' zijn.quote:Op woensdag 11 januari 2006 13:43 schreef onemangang het volgende:
[..]
Een interessant psychologisch verschijnsel. Ik kan me er wel wat bij voorstellen. Mensen die alles op zich zelf betrekken en aldoor connecties leggen tussen onbeduidende zaken en zichzelf zijn inderdaad heel bevattelijk en goedgelovig. Zoiets zou ook alleen werken met een publieke telefoon, vermoed ik.
Ja daar heb ik ook moeite mee.quote:Op woensdag 11 januari 2006 15:44 schreef Armalite het volgende:
[..]
Wat ik trouwens vrij ongeloofwaardig vond in volgens mij aflevering 6.
Hij haalt een vrouw van straat, rommelt wat met haar onder hypnose, allemaal prima .
Dan laat hij de vrouw vanuit het raam iemand op straat stilzetten en omdraaien...Dat vind ik wat apart. Voor zover te zien is heeft hij de vrouw op straat nooit gezien/ontmoet en kan hij haar dus niet beinvloed hebben.
Verder vind ik het geweldig om te zien wat hij allemaal voor elkaar krijgt.
fout, hij heeft al meerdere experimenten laten zien waarbij de eerste poging mislukte.quote:Op woensdag 11 januari 2006 11:19 schreef soulsurvivor het volgende:
Het enigste wat misleidend is is denk ik dat je alleen de geslaagde pogingen ziet.
zoals met die telefoon legt hij ook uit dat het maar bij enkele werkt.
in messiah bekeert hij nuchtere en waarschijnlijk ook sceptische mensen tot het geloof. het grappige was dat toen de eerste persoon bekeerd was, een aantal mensen de zaal verliet. waarom? wat een broekpoepersquote:Op woensdag 11 januari 2006 12:01 schreef onemangang het volgende:
Bij 'seance' hebben ze met name studenten gekozen die geloven in paranormale verschijnselen en daardoor veel gemakkelijker manipuleerbaar en voor de gek te houden zijn. Een groepje nuchtere skeptici zou geen 'aanwezigheid' van de geest van het vermeende dode meisje (dat bleek te leven) hebben gevoeld.
Das waar, en hij heeft nog een aantal voorbeelden. Bv van het vrijwillig afgeven van een portomonee wat die vrouw dus niet doet. Maar ik ga er vanuit dat er nog veel meer missers zijn. Vandaar.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:18 schreef Sh0g het volgende:
[..]
fout, hij heeft al meerdere experimenten laten zien waarbij de eerste poging mislukte.
voorbeelden:
- hij gooide samen met iemand wat troep op tafel dat in hun zakken zat, creditcard, portemonnee, sleutels, telefoon, etc. Derren schreef op een kaartje Visa card, maar die kerel pakte als eerste een portemonnee. en Derren mepte zichzelf op z'n hoofd 'bad boy! bad boy!" hahaha.![]()
- bij het simultaan schaken klopte het eerste voorspellende getal 6 niet, dat moest 7 zijn.
- bij die boxing school waarbij de boxers een meisje moesten optillen. Derren keek hen recht in de ogen en zei: als ik 'now' zeg, ben je niet in staat haar op te tillen. 1 kerel lukte het toch nog. daarna probeerde hij het gewoon nog een keer en toen lukte het die gast niet meer.
Das denk ik niet helemaal waar. Aangezien er toch intresse moet zijn om naar zo'n lezing te gaan.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:18 schreef Sh0g het volgende:
in messiah bekeert hij nuchtere en waarschijnlijk ook sceptische mensen tot het geloof.
Hij heeft meer missers idd. Ook met die mobiele telefoons waar hij het nummer van raad maakte hij een fout. En die 2 kerels die in een hok moesten zitten en dezelfde tekening maakte een vrouw met een hoed was er een fout. De ene man pakte een ster de andere een cirkel. Zo kan ik er nog wel een paar opnoemen. En dan ook nog alle acties op straat die fout gaan die niet worden uitgezonden. Maar desondanks is die gast echt briljant.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:54 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Das waar, en hij heeft nog een aantal voorbeelden. Bv van het vrijwillig afgeven van een portomonee wat die vrouw dus niet doet. Maar ik ga er vanuit dat er nog veel meer missers zijn. Vandaar.![]()
Je hebt daar wel een punt, maar toch wel grappig dan dat een aantal van die zoekende mensen maakten dat ze wegkwamen na de eerste conversie.quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:58 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Das denk ik niet helemaal waar. Aangezien er toch intresse moet zijn om naar zo'n lezing te gaan.
Het zijn juist zoekende mensen, die te veel verstand hebben om zomaar iets aan te nemen maar wel twijfelen
Zoekend omdat ze anders niet naar zo'n lezing gaan, en daarom ook ontvankelijk.
Vertel eens kort hoe die truc werkt of is dat erg ingewikkeld uitleggen?quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:41 schreef Sh0g het volgende:
Overigens staat die truc met die kaart die uit het spel is verdwenen en als 'sigaret' terugkomt uitgelegd in 1 van die boeken. Die truc zat in trick of the mind 1-1. Nu ik weet hoe hij in z'n werk gaat, is het wel een stuk minder leuk. En toch MOET ik weten hoe hij sommige dingen flikt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ander geinig feitje: Derren rookt niet en bij deze truc inhaleert hij dus ook niet.
![]()
misschien kan je beginnen met deze brief aan je baasquote:Op maandag 9 januari 2006 12:30 schreef Toeps het volgende:
[..]
Hmm, dit moet ik ook eens proberen als ik loonsverhoging wil.Sowieso werkt het bij dat soort dingen heel erg als je in positieve termen praat. Vermijdt "geen" en "niet".
succes verzekerdquote:B¤st¤ H¤¤r Dir¤ct¤ur,
In dit l¤v¤n mo¤t m¤n $om$ priorit¤iten kunn¤n st¤ll¤n.
Ik d¤nk dat u zich z¤¤r go¤d d¤ nod¤n ¤n d¤ w¤ns¤n van uw w¤rkn¤m¤r$ kan inb¤¤ld¤n.
Wij b¤di¤nd¤s ¤n arb¤id¤r$ $am¤n h¤bb¤n altijd op d¤ br¤s g¤staan voor d¤ b¤lang¤n van on$ b¤drijf.
Ik b¤n ¤r z¤¤r z¤k¤r van dat u p¤rf¤ct zal begrijp¤n wat ik m¤¤n t¤ b¤do¤l¤n ¤n ik hoop dat ik w¤ldra van u zal hor¤n.
M¤t w¤lg¤m¤¤nd¤ ¤n opr¤cht¤ gro¤t¤n.
¤rn¤st $ch¤v¤rn¤¤ls,
quote:Geachte MeNEEr ScheverNEE ls,
Naar aanleiding van uw brief NEEm ik de vrijheid u te antwoorden dat onze onderNEEming in deze
moeilijke economischte tijden NEEderig moet blijven. De beheerraad NEEmt dus de beslissing
om onze perspectieven bij te stellen en vooral de vooropgezette winstNEEmingen naar onder bij te stellen.
Zoals de oude spreuk zegt : "zelfs op het einde van de winter kan het hard sNEEwen.." wat dus in feite betekent dat men tevreden moet zijn met wat men krijgt, en niet met wat men NEEmt.
Gelieve dit niet al te persoonlijk te NEEmen.
NOrbert NEEls,
Directeur
Mijn gok is dat dit mensen waren die wel geloven maar dachten versterkt te worden in hun geloof. Die kennen ook allemaal de beelden van achterovervallende mensen en associeren die met het werk van de duivel, of in ieder geval met bekeringen waar ze zich niet prettig bij voelen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 17:41 schreef Sh0g het volgende:
[..]
Je hebt daar wel een punt, maar toch wel grappig dan dat een aantal van die zoekende mensen maakten dat ze wegkwamen na de eerste conversie.
Derren vroeg ze vantevoren of ze in god of jezus geloofden en zoniet, waarom dan niet. Ze kwamen op mij wel als redelijk ongelovig over.
Heeel herkenbaarquote:Overigens staat die truc met die kaart die uit het spel is verdwenen en als 'sigaret' terugkomt uitgelegd in 1 van die boeken. Die truc zat in trick of the mind 1-1. Nu ik weet hoe hij in z'n werk gaat, is het wel een stuk minder leuk. En toch MOET ik weten hoe hij sommige dingen flikt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op woensdag 11 januari 2006 19:30 schreef Sh0g het volgende:
Uitleg van de kaarttruc, hopelijk te begrijpen.
![]()
ja, daarom is het soms zo lastig te lezen wat hij nu doet.quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:07 schreef Halfgedraaide het volgende:
[..]
zo klinkt het een stuk simpeler. Maar hij verteld er bij de laatste series trouwens bij dat hij ook een mix van goochelen gebruikt aan het begin van het programma.
Ik vraag me echt af hoe hij een woord weet te raden uit een boek of een regel waar iemand is. Zoals bij die gast die een uur liet lezen en hij weet dan welke zin hij is en leest die zin op. En die schrijver die daar 25 boeken had liggen. En hij wist te raden welk woord die schrijver uit een van zijn 25 boeken zou kiezen.quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:13 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
ja, daarom is het soms zo lastig te lezen wat hij nu doet.
maar het lezen van letters aan gezicht en ogen vind ik verbijsterd goed. En dat is geen truck.
![]()
ROFLOLquote:Op woensdag 11 januari 2006 19:48 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
misschien kan je beginnen met deze brief aan je baas
[..]
succes verzekerd![]()
behalve als de baas ook naar derren kijkt anders krijg je zo'n brief terug
[..]
![]()
En niet te vergeten dat je vroeg of laat op je bek gaat met acteurs. Er hoeft er maar 1 met een slecht humeur uit bed te stappen en je kan de rest van je carriere wel op je buik schrijven.quote:Op donderdag 12 januari 2006 10:51 schreef soulsurvivor het volgende:
Wat mij overtuigt dat Derren geen gebruik maakt van acteurs is het feit dat hij soms projecten opzet waar je niets van terug ziet.
bv die afleverering waar hij begint met een paar meisjes in een kamp/bos en verteld over angst.
het enigste wat je hierna ziet is een dat stuk dat hij met 1 meisje in een cirel staat en dat meisje moet een muur rondom haar visualiseren waar monsters naar binnen komen.
duidelijk is dat hij meer van plan was met die andere meisjes.
een ander voordeeld is die keer dat hij met een aantal meisjes in een oud psychiatrisch ziekenhuis komt en verteld over psychoses.
het enigste wat je ziet is een simpele truck dat de meisjes een vork vasthouden die ze zien buigen.
Duidelijk is dt hij veel meer van plan was.
wanneer Derren die boel flest had hij dit in die gevallen ook gedaan.
Ik denk dat hij veel experimenteert en escape trucks gebruikt om geen gezichtsverlies te lijden.
dat lees je ook in de de uitleg van trucks in de ebooks.
Lecture stond al in de lijst maar Born sloppy niet. THANKSquote:Op donderdag 12 januari 2006 01:46 schreef Sh0g het volgende:
Derren @ Born Sloppy http://www.megaupload.com/nl/?d=KT63BNOV
Derren Brown Lecture http://www.megaupload.com/nl/?d=10MH3F64
veel plezier ermee.![]()
Lecture is alleen te krijgen via die mega torrent van 4,4 gig. Dus ik download hem hier al vast want het duurt nog wel even voordat ik die collection binnen heb. En born sloppy isquote:Op donderdag 12 januari 2006 11:29 schreef soulsurvivor het volgende:
[..]
Lecture stond al in de lijst maar Born sloppy niet. THANKS![]()
Klopt het dat hij bij deze handeling de boxer ook vastpakte?quote:Op woensdag 11 januari 2006 16:18 schreef Sh0g het volgende:
[..]
- bij die boxing school waarbij de boxers een meisje moesten optillen. Derren keek hen recht in de ogen en zei: als ik 'now' zeg, ben je niet in staat haar op te tillen. 1 kerel lukte het toch nog. daarna probeerde hij het gewoon nog een keer en toen lukte het die gast niet meer.
[..]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |