abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33885604
quote:
Op zondag 8 januari 2006 16:41 schreef hakkersszz het volgende:
Sorry, wat is NLP programmeren?

Maar hij zegt zelf al dat hij niet paranormaal begaaft is...
En alles wat hij bij de mensen doet kan hij echt...
Er zijn geen acteurs of whatever in zijn shows gebruikt...
Neuro Linguistic Programming.

Simpel gezegd is het mensen hun gedachtes/keuzes te beinvloeden. Het bekenste voorbeeld van hem is de truc met 3( of het waren 4 mensen) die hij een keuze liet maken tussen vier verschillende kaarten ( golfjes ster vierkant driehoek ) Door hele subtiele hints te geven, klemtoon anders leggen, andere toonhoogtes tijdens het praten en zelfs door het aanraken van kaarten liet hij alle 4 mensen dezelfde keus maken. Zo subtiel zonder dat ze eigenlijk niet door hadden dat ze beinvloed waren.
pi_33885747
quote:
Op maandag 9 januari 2006 22:29 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

-Seance
-the heist
-Messiah
-Zombie Arcade Game hypnotism

zijn toch wel mijn favorieten
-Messiah
-Seance
-Derren Brown Inside Your Mind 2003

Vond ik het meest vermakelijk maar eigenlijk zijn ze allemaal erg goed!!

Halfgedraaide is sinds kort grote fan van Derren
pi_33885823
quote:
Op maandag 9 januari 2006 22:39 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Neuro Linguistic Programming.

Simpel gezegd is het mensen hun gedachtes/keuzes te beinvloeden. Het bekenste voorbeeld van hem is de truc met 3( of het waren 4 mensen) die hij een keuze liet maken tussen vier verschillende kaarten ( golfjes ster vierkant driehoek ) Door hele subtiele hints te geven, klemtoon anders leggen, andere toonhoogtes tijdens het praten en zelfs door het aanraken van kaarten liet hij alle 4 mensen dezelfde keus maken. Zo subtiel zonder dat ze eigenlijk niet door hadden dat ze beinvloed waren.
Maar ik vraag me af of ik hem voor de gek zou kunnen houden. Ik zou gewoon in mijn hoofd kiezen welke ik het liefst zou willen en dan een totaal andere noemen. Maar daar zal ie ook wel op voorbereid zijn.
  maandag 9 januari 2006 @ 22:54:34 #154
138227 hakkersszz
The Truth Is Out There
pi_33886326
Bedankt Ra-z!

Ik heb nu zelf:

Kung Fu Mind Punch
Russion Roulette
Zombie Arcade Game Hypnotism
Trick Of The Mind Episode 1 t/m 6 (Hoe weet ik welk seizoen het is???)
Messiah
The Heist
The Gathering
Inside your Mind

En alle E-books

Als iemand iets ziet wat ik nog niet heb, meld het dan!
En hoe zie ik welk seizoen van ToTM ik heb?
Maximaal
4
regels
heur!
pi_33886803
quote:
Op maandag 9 januari 2006 22:54 schreef hakkersszz het volgende:
Als iemand iets ziet wat ik nog niet heb, meld het dan!
En hoe zie ik welk seizoen van ToTM ik heb?
Als er niets bij staat heb je seizoen 1. Anders staat er automatisch in de bestandsnaam seizoen 2.

En je hebt Seance niet. Dat is echtttt een aanrader.
pi_33888377
Mensen ik kan dit allemaal niet zo goed bevatten.
  maandag 9 januari 2006 @ 23:50:48 #157
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33888468
quote:
Op maandag 9 januari 2006 23:48 schreef Genverbrander het volgende:
Mensen ik kan dit allemaal niet zo goed bevatten.
wat niet genverbrander?
gelijk
"Word bokser, dan heb je meer kans op slagen"
"Mensen die nooit wat geven, daar krijg ik wat van"
pi_33888542
Hoe ie het allemaal doet. Maar ik ben nog bezig met het downloaden van de e-books, dus misschien dat dat er wat licht op kan schijnen.
  maandag 9 januari 2006 @ 23:55:47 #159
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33888650
quote:
Op maandag 9 januari 2006 23:52 schreef Genverbrander het volgende:
Hoe ie het allemaal doet. Maar ik ben nog bezig met het downloaden van de e-books, dus misschien dat dat er wat licht op kan schijnen.
Alles begrijp ik ook niet hoor. Maar de grote lijnen van de technieken zo langzamerhand wel.
Niet dat ik het zo na kan doen, want daar heb je volgens mij toch een bepaald talent voor nodig en veeeel oefening.
gelijk
pi_33888911
quote:
Op maandag 9 januari 2006 23:52 schreef Genverbrander het volgende:
Groot deel psychologisch inzicht + een beetje fake tussendoor ( komop iemand die Zombie Arcade echt gelooft ^^ )
  dinsdag 10 januari 2006 @ 00:06:38 #161
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33889058
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 00:02 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Groot deel psychologisch inzicht + een beetje fake tussendoor ( komop iemand die Zombie Arcade echt gelooft ^^ )
Misschien is het fake, maar ik zou eigelijk niet weten waarom.
gelijk
pi_33889160
Het is in ieder geval een genie.
pi_33889409
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 00:06 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

Misschien is het fake, maar ik zou eigelijk niet weten waarom.
Zombie arcade gezien? Naar mijn menig iets teveel vaagheden. Subliminal messages in games, kan maar waardoor je in slaap valt lijkt me stug. Werkt bij de eerste de beste passant? Sommige mensen zijn gevoeliger voor dit soort dingen dan anderen maar iets te toevallig.

Dan met zon nep geweertje door een kamer heen huppelen Sommige mensen kunnen ergens helemaal in op gaan maar na 1 spelletje dit soort gedrag vertonen? Dan ben je mentaal wel heel erg instabiel of ingehuurd

En dan na afloop ook nog alles vergeten. Denk het niet.

Neemt niet weg dat hij goed is met het beinvloeden van de menslijke psyche.. Maar sommige dingen
  dinsdag 10 januari 2006 @ 00:25:24 #164
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33889767
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 00:15 schreef Ra-z het volgende:

[..]

Zombie arcade gezien? Naar mijn menig iets teveel vaagheden. Subliminal messages in games, kan maar waardoor je in slaap valt lijkt me stug. Werkt bij de eerste de beste passant? Sommige mensen zijn gevoeliger voor dit soort dingen dan anderen maar iets te toevallig.

Dan met zon nep geweertje door een kamer heen huppelen Sommige mensen kunnen ergens helemaal in op gaan maar na 1 spelletje dit soort gedrag vertonen? Dan ben je mentaal wel heel erg instabiel of ingehuurd

En dan na afloop ook nog alles vergeten. Denk het niet.

Neemt niet weg dat hij goed is met het beinvloeden van de menslijke psyche.. Maar sommige dingen
Misschien heb je gelijk hoor, maar ik dacht echt te zien dat hij in een soort slaaptoestand was in dat gebouw. Je kan snachts ook de meest bizare dingen dromen en direct weer vergeten als je wakker wordt. en later op de dag herinner je opeens weer dat je een nachtmerrie had.
Wanneer het daadwerkelijk acteurs zijn, zijn ze verdomt goed in het spelen van emoties vooral die 2 andere die bij die jongen waren. Een acteur kan volgens mij ook niet zo overtuigend die video terug bekijken als derren aan hem laat zien wat er gebeurt was.
Als het werkelijk acteurs waren dan verdienen ze een oscar.
gelijk
pi_33898945
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 00:25 schreef soulsurvivor het volgende:

[..]

Misschien heb je gelijk hoor, maar ik dacht echt te zien dat hij in een soort slaaptoestand was in dat gebouw. Je kan snachts ook de meest bizare dingen dromen en direct weer vergeten als je wakker wordt. en later op de dag herinner je opeens weer dat je een nachtmerrie had.
Wanneer het daadwerkelijk acteurs zijn, zijn ze verdomt goed in het spelen van emoties vooral die 2 andere die bij die jongen waren. Een acteur kan volgens mij ook niet zo overtuigend die video terug bekijken als derren aan hem laat zien wat er gebeurt was.
Als het werkelijk acteurs waren dan verdienen ze een oscar.
Nogmaals het kan van alles zijn goochel trucs en illusies maar het zijn geen acteurs. Weet je hoe fucking veel acteurs dan hun bek dicht moeten houden na al die shows op tv en door het land? Dat is onmogelijk. En als 2e als hij acteurs zou gebruiken zou het betekenen dat die gast 0 talent heeft zelfs niet als goochelaar. Channel 4 is een zeer gerespecteerde zender die zou daar nooit mee akkoord gaan om iemand maar even aan zijn stardom te helpen door het inzetten van 100den acteurs die dan flink zwijggeld moeten krijgen.

Ik geloof gewoon dat hij niet alles psychologisch doet maar ook hypnose en goocheltrucs (zoals die kaart dingen). Dat computerspel was duidelijk een gevalletje van hypnose.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 12:39:38 #166
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33899116
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 12:34 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Nogmaals het kan van alles zijn goochel trucs en illusies maar het zijn geen acteurs. Weet je hoe fucking veel acteurs dan hun bek dicht moeten houden na al die shows op tv en door het land? Dat is onmogelijk. En als 2e als hij acteurs zou gebruiken zou het betekenen dat die gast 0 talent heeft zelfs niet als goochelaar. Channel 4 is een zeer gerespecteerde zender die zou daar nooit mee akkoord gaan om iemand maar even aan zijn stardom te helpen door het inzetten van 100den acteurs die dan flink zwijggeld moeten krijgen.

Ik geloof gewoon dat hij niet alles psychologisch doet maar ook hypnose en goocheltrucs (zoals die kaart dingen). Dat computerspel was duidelijk een gevalletje van hypnose.
dat denk ik ook en ik mag me zelf echt wel zeer kritisch noemen.
gelijk
pi_33900933
quote:

Het zou mij niets verbazen als Derren af en toe het een en ander in scene zet. Hij moet ook gewoon zijn programma maken en ik kan me voorstellen dat hij af en toe met acteurs werkt om de boel wat 'op te vullen'. Dat is immers het makkelijkst. In een arbeidsovereenkomst is het heel eenvoudig om een geheimhoudingsclausule op te nemen. Dat houdt in dat als je met buitenstaanders inhoudelijk over de klus praat, je een hele dikke schadeclaim aan je broek krijgt. Meestal genoeg om alle betrokkenen keurig hun mond te laten houden.

Wat je ook niet moet vergeten is dat wat betreft hypnose de waarheid ook een beetje in het midden ligt. Als je iemand onder hypnose hebt, dan heb je van die persoon min of meer een acteur gemaakt. Deze beeldt zich dan alles in wat je hem/ haar voorhoudt en doet dat naar eigen voorstellingsvermogen.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik die scene met die zombie-arcade wel erg ongeloofwaardig vond. Dat de persoon onder hypnose is, geloof ik welmaar dat je dit via wat flitsen op een beeldscherm zou kunnen doen lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 15:14:19 #168
114845 Sh0g
Orenji-kun
pi_33904432
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 13:37 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Het zou mij niets verbazen als Derren af en toe het een en ander in scene zet. Hij moet ook gewoon zijn programma maken en ik kan me voorstellen dat hij af en toe met acteurs werkt om de boel wat 'op te vullen'. Dat is immers het makkelijkst. In een arbeidsovereenkomst is het heel eenvoudig om een geheimhoudingsclausule op te nemen. Dat houdt in dat als je met buitenstaanders inhoudelijk over de klus praat, je een hele dikke schadeclaim aan je broek krijgt. Meestal genoeg om alle betrokkenen keurig hun mond te laten houden.
Als je met in scene zetten bedoelt dat hij, zoals bijvoorbeeld voor the heist, mensen inhuurt om beveiligingsbeambte te spelen in een afgezette straat, jah dan heb je gelijk, maar dat was ook de bedoeling. Maar ik denk dat je bedoelt dat hij acteurs gebruikt daar waar hij beweert dat er geen acteurs bij betrokken zijn. Dat ben ik niet met je eens. Hij laat dingen zien die geen mens ooit voor mogelijk zou kunnen houden, maar dat komt omdat hij ook een van de weinigen is die zich hier full time mee bezig houden. Mensen kunnen het niet bevatten dat hij zulke dingen laat zien, terwijl hij gewoon toegeeft dat het allemaal 'tussen de oren' zit. En geheimhoudingsclausule of niet, één anoniem telefoontje vanuit een publieke telefooncel naar de krant is genoeg om de boel op de kop te zetten. En ik kan wel meerdere manieren bedenken om de krant iets anoniem te laten weten.
quote:
Wat je ook niet moet vergeten is dat wat betreft hypnose de waarheid ook een beetje in het midden ligt. Als je iemand onder hypnose hebt, dan heb je van die persoon min of meer een acteur gemaakt. Deze beeldt zich dan alles in wat je hem/ haar voorhoudt en doet dat naar eigen voorstellingsvermogen.
zeker laat hij ook veel dingen zien mbv hypnose, dat is ook de bedoeling in die gevallen en daar maakt hij ook geen geheim van. dat is het mooie eraan. het verbaaste mij eerlijkgezegd hoe mensen zich zo makkelijk lieten hypnotiseren.
quote:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik die scene met die zombie-arcade wel erg ongeloofwaardig vond. Dat de persoon onder hypnose is, geloof ik welmaar dat je dit via wat flitsen op een beeldscherm zou kunnen doen lijkt me bijzonder onwaarschijnlijk.
als een paar flitsen op TV al epilepsie kunnen triggeren, waarom dan geen hypnose. je moet gewoon goed weten waar je mee bezig bent en dat weet die gast overduidelijk.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 18:48:39 #169
138227 hakkersszz
The Truth Is Out There
pi_33911829
quote:
Op maandag 9 januari 2006 23:06 schreef Halfgedraaide het volgende:

[..]

Als er niets bij staat heb je seizoen 1. Anders staat er automatisch in de bestandsnaam seizoen 2.

En je hebt Seance niet. Dat is echtttt een aanrader.
Okey dan...
Dan ben ik dus nu Season 2 aan het downloaden...
En die Seance...

En dan moet ik ook nog Mind Control ziern te vinden

En ik heb nog 2 e-boeken die de moeite waard zijn, en wat tips en tricks laten zien van Derren...
O.A. Hand Stcuk 2 The Desk, en die Subway amnesia...

De namen zijn:
Mind Control NLP & Hypnosis.pdf
Ultimate Revelation.pdf

Die kan je vinden op www.torrentspy.com
Maximaal
4
regels
heur!
pi_33922074
Mensen die de boeken van Derren hebben gelezen. Kunnen die daar een beetje hun bevindingen over vertellen? Kun je al zelf kleine dingetjes? En hoe denk je er over wanneer je het leest? Makkelijk, moeilijk? Veel oefenen?
pi_33931260
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:14 schreef Sh0g het volgende:

[..]

Als je met in scene zetten bedoelt dat hij, zoals bijvoorbeeld voor the heist, mensen inhuurt om beveiligingsbeambte te spelen in een afgezette straat,
Nee ik denk niet dat hij dat bedoelde. Hij bedoelt: in scene gezet; het zijn acteurs die neervallen in die telefooncellen etc.
pi_33931530
quote:
Hij bedoelt: in scene gezet; het zijn acteurs die neervallen in die telefooncellen etc.
Dat bedoel ik, inderdaad. Het zou mij niets verbazen als Derren, for the sake of making good television, en voor de duidelijkheid van het verhaal af en toe iets nept of suggestief monteert.

In zijn geval is dat geen schande omdat je bij voorbaat al weet dat Derren een goochelaar is die truucjes gebruikt. Het is sowieso allemaal 'niet echt'. Er blijft meer dan genoeg over waarbij het puur aankomt op het vakmanschap van Derren zelf.
pi_33932341
Ja inderdaad, maar ik vind het dan trouwens nog wel enigszins een 'schande' ALS het zo is dat hij dingen in scene zet. Op het begin van zijn shows Trick of the Mind zegt hij namelijk dat er GEEN acteurs involved zijn en verder wekt hij de indruk dat hij alles bereikt met psychologische trucjes. Als er daadwerkelijk ordinair acteerwerk tussenzit zou ik dat wel vrij schandalig vinden.
  woensdag 11 januari 2006 @ 11:19:38 #174
133728 soulsurvivor
It's not a egotrip
pi_33932846
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 10:25 schreef Prst_ het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, inderdaad. Het zou mij niets verbazen als Derren, for the sake of making good television, en voor de duidelijkheid van het verhaal af en toe iets nept of suggestief monteert.

In zijn geval is dat geen schande omdat je bij voorbaat al weet dat Derren een goochelaar is die truucjes gebruikt. Het is sowieso allemaal 'niet echt'. Er blijft meer dan genoeg over waarbij het puur aankomt op het vakmanschap van Derren zelf.
Het enigste wat misleidend is is denk ik dat je alleen de geslaagde pogingen ziet.
zoals met die telefoon legt hij ook uit dat het maar bij enkele werkt.
ze nemen de telefoon op, worden overladen met verwarrende informatie. en mogen dan gaan rusten
De meerderheid van de mensen, zoals derren uitlegt, neemt niet eens een openbare telefoon op. De mensen die dit wel doen zijn zowiezo al ontvankelijk voor suggestie.
En van de mensen die ontvankelijk zijn, werkt het maar bij een paar %.
Daar is hij gewoon eerlijk in.
gelijk
pi_33933036
Ik heb net 'Messiah' binnen. Ik heb tot nog toe alleen wat korte stukjes uit die TV uitzendingen gezien. Zal vanavond eens gaan kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')