abonnement Unibet Coolblue
pi_34605482
En wie is er begonnen met die hysterie? Veel verhalen lijken uit de koker van meneer Jacques Benveniste te komen. Wie? Jacques Benveniste, de "wetenschapper" die af ging als een gieter omdat ie ontdekt had dat water geheugen had. Die! Die moet je napraten, deze keer heeft ie vast een betrouwbaarder onderzoek gedaan.
http://www.tilburgzeikt.c(...)Belang_11012006.html
  maandag 30 januari 2006 @ 10:04:22 #52
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_34605968
Wat mij nou zo leuk experiment lijkt is een aantal UMTS-masten op een stuk of 20 verschillende flats zetten. Tien van die masten doen het wel, tien zijn er uitgeschakeld, maar tegen de bewoners zeg je natuurlijk dat die het doet. En dan na 2 maanden kijken of er significant verschil is tussen bepaalde ziektebeelden bij die flatbewoners . Is er al eens zo'n onderzoek uitgevoerd eigenlijk?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 30 januari 2006 @ 10:08:55 #53
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34606057
quote:
Op maandag 30 januari 2006 10:04 schreef Falco het volgende:
Wat mij nou zo leuk experiment lijkt is een aantal UMTS-masten op een stuk of 20 verschillende flats zetten. Tien van die masten doen het wel, tien zijn er uitgeschakeld, maar tegen de bewoners zeg je natuurlijk dat die het doet. En dan na 2 maanden kijken of er significant verschil is tussen bepaalde ziektebeelden bij die flatbewoners . Is er al eens zo'n onderzoek uitgevoerd eigenlijk?
Uit eigen ervaring kan ik je zeggen dat hoe enger zo een mast er uit ziet, hoe meer mensen er last van hebben.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_34672026
hoi ik ben bezig voor school met een verslag/scriptie over UMTS en
Ik heb even iemand nodig die tegen UMTS is en er wat over kan vertellen
ik kan de paar vraagjes wel ff op sturen naar diegene die dat wel wil
het is voor een kleine scriptie/verslag die ik voor school moet maken.
alleen serieuse mensen reageren A.U.B.

alvast bedankt

aanmelden via mail
durkdeboer@hotmail.com of op dit forum
beter wat relaxter aan doen dan stress hebben
  woensdag 1 februari 2006 @ 10:12:41 #55
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34672587
Je wilt dat iemand die tegen UMTS is je wat over UMTS verteld? Lekker stuk wordt dat dan..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 1 februari 2006 @ 10:14:32 #56
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_34672639
Serieuze mensen zijn niet tegen UMTS-masten .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_34673380
ja idd
maar ik ga ook iemand intervieuwen die die er niet tegen is,dus
en daarna nog mijn eigen reactie op het eind van het verslag

pietverdriet, ben jij tegen dan?
beter wat relaxter aan doen dan stress hebben
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:21:18 #58
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34674230
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 10:47 schreef Fotonica het volgende:
ja idd
maar ik ga ook iemand intervieuwen die die er niet tegen is,dus
en daarna nog mijn eigen reactie op het eind van het verslag
denk je niet dat het beter is met iemand te spreken die tegen is waarom ie tegen is?
quote:
pietverdriet, ben jij tegen dan?
Nee
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 1 februari 2006 @ 11:22:04 #59
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34674256
quote:
Op woensdag 1 februari 2006 10:14 schreef Falco het volgende:
Serieuze mensen zijn niet tegen UMTS-masten .
Ik geef je een hint
Gemeenteraadsverkiezingen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 4 februari 2006 @ 15:32:49 #60
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_34731051
WIST U DIT AL?

Wist u dat de Gezondheidsraad een-voor-een al deze wetenschappelijke onderzoeken negeert omdat ze nog niet gereproduceerd zouden zijn of niet aan de strenge eisen van de raad voldoen ?
Wist u dat een GSM telefoon nog steeds goed werkt bij 0,001 microWatt per vierkante meter ? En dat pas bij 0,1 microWatt per vierkante meter de eerste biologische effecten meetbaar zijn ?
Wist u dat het in Nederland nagenoeg onmogelijk is om te achterhalen waar de zendmasten staan. Dit in tegenstelling tot onze buurlanden.
Wist u dat deze blootstellinglimiet in microWatt per vierkante meter biljoenen keren hoger is dan de natuurlijke achtergrondstraling ?
Wist u dat in veel huizen reeds tussen de 1.000 en 2.000 microWatt per vierkante meter te meten is, terwijl de GSM telefoon feitelijk slechts 1 miljoenste hiervan nodig heeft ?
Wist u dat door een kleine aanpassing van de zendmasten en de mobiele telefoons we nagenoeg zonder enig gezondheidsrisico mobiel zouden kunnen telefoneren ? Dit zou alleen wat meer investeringen vereisen voor de providers.
Wist u dat telecomproviders (en zelfs de EU) verbieden om bepaalde studies te publiceren i.v.m. aangetoonde schadelijke effecten.
Wist u dat er 1.000 artsen, professoren en huisartsen en ruim 100 kinderartsen zijn die deze blootstellingslimieten sterk willen verlagen i.v.m. geconstateerde grote gezondheidsrisico's ?
Wist u dat de Gezondheidsraad weigert naar deze artsen te luisteren bij de totstandkoming van het advies aan de overheid ?
Wist u dat we pas de laatste 10 jaar blootgesteld worden aan grote hoeveelheden gepulste straling (GSM, DECT, UMTS, C2000, Digitenne) ?
Wist u dat alle epidemiologische studies (naar relatie gezondheid / straling van zendmasten) die tot op heden gedaan zijn een sterk gezondheidseffect aantonen: o.a. een drievoudig kankerrisico en sterk verhoogde kansen op depressies, hoofdpijn, hartziekten, vaatziekten, slaapproblemen en astma onder mensen vinden die in de buurt van zendmasten wonen (tot 300-400 meter afstand) ? KLIK HIER!
Wist u dat kippeneieren in een broedmachine niet meer uitkomen wanneer er een mobieltje boven wordt gehange
Wist u dat de Gezondheidsraad volhoudt dat een GSM telefoon 24 uur per dag gebruikt mag worden door een baby, kind, zwangere vrouw, of bejaarde ?
In Engeland wordt met klem geadviseerd om kinderen geen GSM te laten gebruiken, in Bangladesh is er een verbod op het gebruik van GSM door kinderen onder de 16 jaar (tot wanneer de hersenen nog volop in ontwikkeling zijn), in Frankrijk adviseert de minister van Volksgezondheid om geen GSM te gebruiken in de buurt van een zwangere vrouw.
Wist u dat er ondubbelzinnig aangetoond is dat er dubbele DNA-breuken optreden bij blootstelling aan elektromagnetische straling van GSM telefoons ?
Wist u dat er een zeer groot aantal studies is die ondubbelzinnig aantoont dat hoogfrequente elektromagnetische straling schadelijk tot zeer schadelijk is en op zijn minst biologische effecten heeft, in tegenspraak met de *theorieen* van de Gezondheidsraad ?
Wist u dat veel mensen chronisch ziek zijn door blootstelling aan elektromagnetische straling zonder het zelf te weten ? Omdat Nederland nagenoeg volledig in een deken van straling gehuld is, komt men er niet meer achter dat het door de straling komt: er is geen stralingsvrij referentiekader meer om mee te vergelijken.
Wist u dat kinderen pas de laatst 2-5 jaar (helemaal sinds ze mobieltjes kado krijgen van hun ouders) grootschalig blootgesteld worden aan extreme hoeveelheden gepulste straling (GSM, DECT, UMTS, C2000, Digitenne) ?
Wist u dat gepulste straling een veel sterke inwerking op het menselijk lichaam heeft dan ongepulste straling (zoals radio- en TV zendmasten) ?
Wist u dat veel van de schadelijke effecten van dit soort straling een vertraagd effect heeft: Pas na 5 tot 10 jaar zullen we weten wat het effect op onze kinderen zal zijn ? Sommige artsen vrezen dat de toekomstige dertigers massaal aan Alzheimer en andere degeneratieve ziektes zullen lijden.
Ben gewoon die politiek zat in Amsterdam met zijn vriendjespolitiek en gesjoemel
  zaterdag 4 februari 2006 @ 15:56:44 #61
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34731585
Eikelraper, een beetje copie pasten zonder bron of mening erbij is kansloos.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_34732995
Ik woonde in ASD noord in een flat met een mast erop , elke dag had ik koppijn en sinds ik verhuist ben (geen mast) heb ik nergens meer last van dus ik denk dat ze wel schadelijker zijn als er beweerd wordt.
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=oAVjF_7ensg" rel="nofollow" target="_blank">“We simply do not understand our place in the universe and have not the courage to admit it”</a>
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:32:23 #63
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_34745603
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 15:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Eikelraper, een beetje copie pasten zonder bron of mening erbij is kansloos.
Heb je wel gelijk in wellicht maar FEITEN dringen soms beter door als discussies en in mijn stadseel en het naastliggende stadsdeel in Amsterdam was het de voorpagina van de weeklbladen en werd de politiek ( diverse partijen) naar hun mening gevraagd en velen gaven hun verontrusting aan !!

AMSTERDAMSE WEETJES ( Lijken uit de kast deel 19 ) ( Nog 30 dagen te gaan .........................)


WIST U DIT AL?

Wist u dat de Gezondheidsraad een-voor-een al deze wetenschappelijke onderzoeken negeert omdat ze nog niet gereproduceerd zouden zijn of niet aan de strenge eisen van de raad voldoen ?

Wist u dat een GSM telefoon nog steeds goed werkt bij 0,001 microWatt per vierkante meter ? En dat pas bij 0,1 microWatt per vierkante meter de eerste biologische effecten meetbaar zijn ?

Wist u dat het in Nederland nagenoeg onmogelijk is om te achterhalen waar de zendmasten staan. Dit in tegenstelling tot onze buurlanden.

Wist u dat deze blootstellinglimiet in microWatt per vierkante meter biljoenen keren hoger is dan de natuurlijke achtergrondstraling ?

Wist u dat in veel huizen reeds tussen de 1.000 en 2.000 microWatt per vierkante meter te meten is, terwijl de GSM telefoon feitelijk slechts 1 miljoenste hiervan nodig heeft ?

Wist u dat door een kleine aanpassing van de zendmasten en de mobiele telefoons we nagenoeg zonder enig gezondheidsrisico mobiel zouden kunnen telefoneren ? Dit zou alleen wat meer investeringen vereisen voor de providers.

Wist u dat telecomproviders (en zelfs de EU) verbieden om bepaalde studies te publiceren i.v.m. aangetoonde schadelijke effecten.

Wist u dat er 1.000 artsen, professoren en huisartsen en ruim 100 kinderartsen zijn die deze blootstellingslimieten sterk willen verlagen i.v.m. geconstateerde grote gezondheidsrisico's ?

Wist u dat de Gezondheidsraad weigert naar deze artsen te luisteren bij de totstandkoming van het advies aan de overheid ?

Wist u dat we pas de laatste 10 jaar blootgesteld worden aan grote hoeveelheden gepulste straling (GSM, DECT, UMTS, C2000, Digitenne) ?

Wist u dat alle epidemiologische studies (naar relatie gezondheid / straling van zendmasten) die tot op heden gedaan zijn een sterk gezondheidseffect aantonen: o.a. een drievoudig kankerrisico en sterk verhoogde kansen op depressies, hoofdpijn, hartziekten, vaatziekten, slaapproblemen en astma onder mensen vinden die in de buurt van zendmasten wonen (tot 300-400 meter afstand) ? KLIK HIER!

Wist u dat kippeneieren in een broedmachine niet meer uitkomen wanneer er een mobieltje boven wordt gehangen ?

Wist u dat de Gezondheidsraad volhoudt dat een GSM telefoon 24 uur per dag gebruikt mag worden door een baby, kind, zwangere vrouw, of bejaarde ?
In Engeland wordt met klem geadviseerd om kinderen geen GSM te laten gebruiken, in Bangladesh is er een verbod op het gebruik van GSM door kinderen onder de 16 jaar (tot wanneer de hersenen nog volop in ontwikkeling zijn), in Frankrijk adviseert de minister van Volksgezondheid om geen GSM te gebruiken in de buurt van een zwangere vrouw.

Wist u dat er ondubbelzinnig aangetoond is dat er dubbele DNA-breuken optreden bij blootstelling aan elektromagnetische straling van GSM telefoons ?

Wist u dat er een zeer groot aantal studies is die ondubbelzinnig aantoont dat hoogfrequente elektromagnetische straling schadelijk tot zeer schadelijk is en op zijn minst biologische effecten heeft, in tegenspraak met de *theorieen* van de Gezondheidsraad ?

Wist u dat veel mensen chronisch ziek zijn door blootstelling aan elektromagnetische straling zonder het zelf te weten ? Omdat Nederland nagenoeg volledig in een deken van straling gehuld is, komt men er niet meer achter dat het door de straling komt: er is geen stralingsvrij referentiekader meer om mee te vergelijken.

Wist u dat kinderen pas de laatst 2-5 jaar (helemaal sinds ze mobieltjes kado krijgen van hun ouders) grootschalig blootgesteld worden aan extreme hoeveelheden gepulste straling (GSM, DECT, UMTS, C2000, Digitenne) ?

Wist u dat gepulste straling een veel sterke inwerking op het menselijk lichaam heeft dan ongepulste straling (zoals radio- en TV zendmasten) ?

Wist u dat veel van de schadelijke effecten van dit soort straling een vertraagd effect heeft: Pas na 5 tot 10 jaar zullen we weten wat het effect op onze kinderen zal zijn ? Sommige artsen vrezen dat de toekomstige dertigers massaal aan Alzheimer en andere degeneratieve ziektes zullen lijden.

Ik bedoel maar ................
Ben gewoon die politiek zat in Amsterdam met zijn vriendjespolitiek en gesjoemel
  zaterdag 4 februari 2006 @ 23:44:23 #64
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_34745976
Excuses !!!

was effe vergeten de bronvermelding erbij te zetten en wel zo interressant voor u

Groet.

dat is www.sotnederland.tk
Ben gewoon die politiek zat in Amsterdam met zijn vriendjespolitiek en gesjoemel
  zondag 5 februari 2006 @ 11:18:13 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34753053
Je kan wel allerlei zaken beweren eikelraper, maar daarmee is het nog niet waar.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 6 februari 2006 @ 22:53:03 #66
134902 eikelraper
Gewone amsterdammer
pi_34812615
De tijd zal het leren helaas.............

Kan er nu even niet uitgebreid op in gaan want ben bezig i.v.m. met die gemeenteraadsverkiezingen
in Amsterdam op andere sites ook.
Ga maar eens anders naar www.eikelraper.web-log.nl
of www.volkskrant.nl en dan naar het weblof aldaar
of naar www.rtvnh.nl/forum maar kopieer dit adres effe in je adresbalk anders kom je er niet
zit daar op de zeepkist,

Nog 29 dagen en dan sluit ik de computer een tijdje

Groet
Ben gewoon die politiek zat in Amsterdam met zijn vriendjespolitiek en gesjoemel
  maandag 6 februari 2006 @ 23:00:00 #67
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34813003
quote:
Op maandag 6 februari 2006 22:53 schreef eikelraper het volgende:

Nog 29 dagen en dan sluit ik de computer een tijdje
Verstandig, met al die EM velden die van je monitor komen...
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_34972772
quote:
Op zaterdag 4 februari 2006 23:32 schreef eikelraper het volgende:

[..]
WIST U DIT AL?

Wist u dat de Gezondheidsraad een-voor-een al deze wetenschappelijke onderzoeken negeert omdat ze nog niet gereproduceerd zouden zijn of niet aan de strenge eisen van de raad voldoen ?
juist: met goede reden ook wegens ontbreken van zeer overtuigende relatie en ontbreken van vervolgonderzoek

Wist u dat een GSM telefoon nog steeds goed werkt bij 0,001 microWatt per vierkante meter ? En dat pas bij 0,1 microWatt per vierkante meter de eerste biologische effecten meetbaar zijn ?
Euh, zo kun je bruikbaar vermogen niet uitrekenen. Het lijkt me bijzonder stug dat een GSM-telefoon nog werkt bij een dergelijk laag vermogen als de telefoon tegen het hoofd wordt gehouden!

Wist u dat het in Nederland nagenoeg onmogelijk is om te achterhalen waar de zendmasten staan. Dit in tegenstelling tot onze buurlanden.
Onzin: kan via agentschaptelecom! Enige wat niet kan is zien welke operator bij welke antenne hoort!!!

Wist u dat deze blootstellinglimiet in microWatt per vierkante meter biljoenen keren hoger is dan de natuurlijke achtergrondstraling ?
Dit is een non-argument.

Wist u dat in veel huizen reeds tussen de 1.000 en 2.000 microWatt per vierkante meter te meten is, terwijl de GSM telefoon feitelijk slechts 1 miljoenste hiervan nodig heeft ?
Er moeten ook telefoons op grotere afstand worden bereikt, daarnaast bellen er meer dan één persoon per mast. Verder lijkt dit getal me stug: dit houdt in 1 a 2 milliWatt per vierkante meter aan GSM-zooi door dat huis zou razen terwijl een mast meestal minder dan 100 Watt uitzendt in horizontale richting. Ik geloof niets van dat stralingsniveau! Zal slechts zeer uitzonderlijk voorkomen!

Wist u dat door een kleine aanpassing van de zendmasten en de mobiele telefoons we nagenoeg zonder enig gezondheidsrisico mobiel zouden kunnen telefoneren ? Dit zou alleen wat meer investeringen vereisen voor de providers.
[b]Onderbouwing??? Enige dat je kunt doen is indoor dekking beperken en openklap-telefoons gebruiken (die stralen een stuk minder direct het hoofd in). Dekking zou sowieso achteruit gaan! Dit zou de providers juist minder geld kosten! Investeringen van providers in andere oplossingen zouden extreem veel geld kosten en slechts weinig effect hebben (dubbele ontvangers en andere antennes bijvoorbeeld: onrealistisch!)

Wist u dat telecomproviders (en zelfs de EU) verbieden om bepaalde studies te publiceren i.v.m. aangetoonde schadelijke effecten.
[b]Bullshit.


Wist u dat er 1.000 artsen, professoren en huisartsen en ruim 100 kinderartsen zijn die deze blootstellingslimieten sterk willen verlagen i.v.m. geconstateerde grote gezondheidsrisico\'s ?
Bron? Onderbouwing?

Wist u dat de Gezondheidsraad weigert naar deze artsen te luisteren bij de totstandkoming van het advies aan de overheid ?
Wegens gebrek aan wetenschappelijk bewijs, voor zover artsen daadwerkelijk contact opnemen met de Gezondheidsraad.

Wist u dat we pas de laatste 10 jaar blootgesteld worden aan grote hoeveelheden gepulste straling (GSM, DECT, UMTS, C2000, Digitenne) ?
Al tientallen jaren zijn er dergelijke gepulste signalen zoals die van piepers (semafoons) en het leger. GSM bestaat sinds ~1995 in Nederland, DECT kwam rond dezelfde tijd en gebruikt fors minder vermogen dan GSM.

Wist u dat alle epidemiologische studies (naar relatie gezondheid / straling van zendmasten) die tot op heden gedaan zijn een sterk gezondheidseffect aantonen: o.a. een drievoudig kankerrisico en sterk verhoogde kansen op depressies, hoofdpijn, hartziekten, vaatziekten, slaapproblemen en astma onder mensen vinden die in de buurt van zendmasten wonen (tot 300-400 meter afstand) ? KLIK HIER!
Nooit bewijs van gezien: dit was altijd nét niet of nét wel wetenschappelijk significant. Is overigens wel aangetoons bij hoogspanningsmasten, waarschijnlijk door verhoogde aanwezigheid van radongas door magnetische velden!

Wist u dat kippeneieren in een broedmachine niet meer uitkomen wanneer er een mobieltje boven wordt gehangen ?
Bewijs? Klinkt als een hoax hoor

Wist u dat de Gezondheidsraad volhoudt dat een GSM telefoon 24 uur per dag gebruikt mag worden door een baby, kind, zwangere vrouw, of bejaarde ?
In Engeland wordt met klem geadviseerd om kinderen geen GSM te laten gebruiken, in Bangladesh is er een verbod op het gebruik van GSM door kinderen onder de 16 jaar (tot wanneer de hersenen nog volop in ontwikkeling zijn), in Frankrijk adviseert de minister van Volksgezondheid om geen GSM te gebruiken in de buurt van een zwangere vrouw.
Ik zou ook aanraden om een GSM niet te gebruiken in de buurt van zwangere vrouwen: het is gewoon nog niet 100% zeker dat het veilig is, en met nog niet ontwikkeld leven kun je het risico gewoon niet nemen, vind ik.

Wist u dat er ondubbelzinnig aangetoond is dat er dubbele DNA-breuken optreden bij blootstelling aan elektromagnetische straling van GSM telefoons ?
ONZIN! Juist is gebleken dat dit pertinent niet waar is, tenzij er op bepaalde frequenties een soort resonantie wordt opgewekt. Dit bleek in de praktijk zeer moeilijk te reproduceren en kwam bovendien uit een rapport waar door veel wetenschappers aan wordt getwijfeld en wat ik ook jaren geleden al heb gelezen ergens!

Wist u dat er een zeer groot aantal studies is die ondubbelzinnig aantoont dat hoogfrequente elektromagnetische straling schadelijk tot zeer schadelijk is en op zijn minst biologische effecten heeft, in tegenspraak met de *theorieen* van de Gezondheidsraad ?
Ondubbelzinnig: onzin. Schadelijk: niet bewezen. Wel is inderdaad bewezen dat bij veel mobiel bellen EEG-patronen (stroompjes in de hersenen dus!) veranderen!!! Voor de rest is niet aangetoond of dit nou wel of niet schadelijk is, maar mij persoonlijk bevalt het niet!

Wist u dat veel mensen chronisch ziek zijn door blootstelling aan elektromagnetische straling zonder het zelf te weten ? Omdat Nederland nagenoeg volledig in een deken van straling gehuld is, komt men er niet meer achter dat het door de straling komt: er is geen stralingsvrij referentiekader meer om mee te vergelijken.
Pfff, ga es op sommige plekken in Groningen of Limburg meten dan. Er zijn plekken in Limburg (midden-zuid) waar je alleen heel zwakjes KPN en een Belgische operator ontvangt

Wist u dat kinderen pas de laatst 2-5 jaar (helemaal sinds ze mobieltjes kado krijgen van hun ouders) grootschalig blootgesteld worden aan extreme hoeveelheden gepulste straling (GSM, DECT, UMTS, C2000, Digitenne) ?
*zucht*, zie ergens hierboven

Wist u dat gepulste straling een veel sterke inwerking op het menselijk lichaam heeft dan ongepulste straling (zoals radio- en TV zendmasten) ?
Nooit bewezen.

Wist u dat veel van de schadelijke effecten van dit soort straling een vertraagd effect heeft: Pas na 5 tot 10 jaar zullen we weten wat het effect op onze kinderen zal zijn ? Sommige artsen vrezen dat de toekomstige dertigers massaal aan Alzheimer en andere degeneratieve ziektes zullen lijden.
Onzin. Het is wel zo dat lange-termijneffecten pas na lange tijd duidelijk worden. Deze zijn nu gewoon nog niet bekend, simpel.

Ik bedoel maar ................
Ik ook
Verder wil ik nog ff zeggen dat effecten van UMTS- en GSM-masten waarschijnlijk niet zo heel sterk zijn en alleen enkele 'EM-allergische' mensen zullen treffen. Wel denk ik dat veel mobiel bellen effect zou kunnen hebben. Je wordt dan aan stralingsniveaus van vele (tien/honderd)duizenden keren hoger blootgesteld omdat de zender vlak naast je hoofd zit!
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
  zaterdag 11 februari 2006 @ 18:44:20 #69
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_34974536
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 17:49 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

Verder wil ik nog ff zeggen dat effecten van UMTS- en GSM-masten waarschijnlijk niet zo heel sterk zijn en alleen enkele 'EM-allergische' mensen zullen treffen. Wel denk ik dat veel mobiel bellen effect zou kunnen hebben. Je wordt dan aan stralingsniveaus van vele (tien/honderd)duizenden keren hoger blootgesteld omdat de zender vlak naast je hoofd zit!
Zouden deze mensen dan geen last hebben van de televisie, computermonitor of computer in huis, die hebben namelijk ook nogal een EM veld om zicht heen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_34975487
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zouden deze mensen dan geen last hebben van de televisie, computermonitor of computer in huis, die hebben namelijk ook nogal een EM veld om zicht heen.
Men heeft een nieuwe naam voorgesteld ter vervanging van "EM hypersensitivity", namelijk "Idiopathic Environmental Intolerance (IEI) with attribution to EMF". De symptomen zijn reëel, maar er is geen bewijs dat ze inderdaad door EM straling veroorzaakt worden.
quote:
The reported sensitivity reactions include a wide range of non-specific symptoms, which afflicted individuals attribute to exposure to EMF. The symptoms most commonly reported include dermatological symptoms (redness, tingling, and burning sensations) as well as neurasthenic and vegetative symptoms (fatigue, tiredness, concentration difficulties, dizziness, nausea, heart palpitation, and digestive disturbances). Some individuals are so severely affected that they cease work and change their entire lifestyle, while others report mild symptoms and react by avoiding the fields as best they can.
[..]
EHS is characterized by a variety of non-specific symptoms that differ from individual to individual. The symptoms are certainly real and can vary widely in their severity.
[..]
The majority of studies indicate that IEI individuals cannot detect EMF exposure any more accurately than non-IEI individuals. By and large well controlled and conducted double-blind studies have shown that symptoms do not seem to be correlated with EMF exposure.
There are also some indications that these symptoms may be due to pre-existing psychiatric conditions as well as stress reactions as a result of worrying about believed EMF health effects, rather than the EMF exposure itself. It was added that IEI should not be used as a medical diagnosis since there is presently no scientific basis to link IEI symptoms to EMF exposure.
link WHO
  zaterdag 11 februari 2006 @ 19:41:39 #71
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_34976270
Ik vond dit wel een goed argument.
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:33 schreef pberends het volgende:
[..]
Ze moeten eerst het nut van umts maar eens onderzoeken, wat die is uiterst discutabel. Lekker video kijken op je mobieltje ofzo, nee, dat doen mensen liever thuis op hun luie reet met een groot scherm.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_34980354
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 19:41 schreef Yildiz het volgende:
Ik vond dit wel een goed argument.
Ik kan het er zeker mee eens zijn, maar ik wil toch zeker niet uitsluiten dat een draadloze data dienst opzich handig is. WiFi is dat ook en heeft veel minder vermogen.
Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!
Hadîs (An-Nawawi): "Niemand van jullie gelooft (werkelijk) totdat hij voor zijn broeder wenst wat hij voor zichzelf wenst."
pi_34983644
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 18:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zouden deze mensen dan geen last hebben van de televisie, computermonitor of computer in huis, die hebben namelijk ook nogal een EM veld om zicht heen.
Er zijn inderdaad mensen die daar last van hebben. Bron waar ook veel nuttige info staat hier:
http://www.feb.se/index_int.htm
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_34983673
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 21:30 schreef Skinkie het volgende:

[..]

Ik kan het er zeker mee eens zijn, maar ik wil toch zeker niet uitsluiten dat een draadloze data dienst opzich handig is. WiFi is dat ook en heeft veel minder vermogen.
En heeft een veel kleiner bereik, kan minder mensen tegelijk aan, heeft slechtere foutencorrectie en is onstabieler
Verhalen van films worden telkens oppervlakkiger, maar de uitwerking gedetailleerder. Mja, sorry, wist even niets beters neer te gooien in m'n signature :+
pi_34984117
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 23:05 schreef Sorcerer8472 het volgende:

[..]

Er zijn inderdaad mensen die daar last van hebben. Bron waar ook veel nuttige info staat hier:
http://www.feb.se/index_int.htm
quote:
Charmaine Yabsley, from Allergy Magazine, said: 'Electrical hypersensitivity is becoming more common so the more information available, the better.'
Blijft de vraag wat de oorzaak en wat het gevolg is...
Ze quoten ook het WHO rapport, maar vermelden niet dat er geen verband met EM velden is aangetoond, enkel met de angst ervoor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')