abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_34019735
Ik heb niks te verbergen, dus ze mogen m'n foto hebben. Ze mogen me preventief fouilleren. Ze mogen me de hele wedstrijd met camera's in de gaten houden en als ze dat willen zelfs m'n telefoongesprekken afluisteren. Jammer dan, maar je ontkomt er niet aan. Ik heb niks te verbergen, en als het de veiligheid ten goede komt... waarom zou ik er dan moeilijk over doen? Ja, het kost wat meer moeite, maar tijden veranderen. Voetbal is niet meer hetzelfde spelletje en ook aan veranderingen onderhevig.
pi_34019875
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:18 schreef Elvislives het volgende:
Kijk Staanplaats, als er inderdaad op meerdere plaatsen tegenlijk écht iets gedaan wordt dan valt het zeker wel op, maar als alleen de zuid 10 minuten lang leeg blijft maakt dat écht geen indruk hoor. Denk je dat de knvb nu nog niet weet dat zowat iedereen tégen de pasfotoregistratie is, daar hoeven we niet met zn 6000en voor buiten te blijven staan. Maar denk je nou echt dat het de knvb íets kan verrotten? zolang de bobo's maar blij zijn en die zijn blij, want met de foto's wordt het een stuk duidelijker wie er in het stadion zitten, en dus veiliger. Dat is tenminste het hele idee erachter.

Nee, om iets gedaan te krijgen in zeist moet er échte actie worden ondernomen, zoals 2 clubs die weigeren om te spelen, maar dat lukt je nooit, dat kost hun veel te veel geld. Wat kan je dan doen? plak het hoofdkantoor van de knvb onder met duizenden pasfoto's, kom massaal NIET naar wedstrijden, weet ik veel! maar dit gaat niet het verschil maken.

BTW: lijkt me leuk als de feijenoorders buiten de combi ook meedoen, dan is eindelijk es duidelijk hoeveel rotterdammers er op de oost en west zitten
Tuurlijk is zo'n 10 minuten actie niet zaligmakend, maar het tenminste een begin en een signaal. Mochten ze het toch doordrukken met die foto's dan kan je verder gaan met andere acties. Foto's inleveren van je goudvis, foto's in je burka, of met snor en pruik, weet ik het..

Ik verwacht niet dat de KNVB zal trillen omdat het Gelredome 10 minuten door redelijk groep leeg blijft, maar het is tenminste een statement. En je laat zien dat je de acties tegen de fotoregistratie ondersteunt. Het echte gevecht zal vermoedelijk toch rond de vergadertafel gevoerd worden. Alleen wanneer supporters (massaal) laten zien dat ze het er niet me eens zien wordt de stem van een SOVS bijvoorbeeld wel veel luider.
"..and in my brain it's going wrong.."
pi_34019958
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:21 schreef Klingon het volgende:
Ik heb niks te verbergen, dus ze mogen m'n foto hebben. Ze mogen me preventief fouilleren. Ze mogen me de hele wedstrijd met camera's in de gaten houden en als ze dat willen zelfs m'n telefoongesprekken afluisteren. Jammer dan, maar je ontkomt er niet aan. Ik heb niks te verbergen, en als het de veiligheid ten goede komt... waarom zou ik er dan moeilijk over doen? Ja, het kost wat meer moeite, maar tijden veranderen. Voetbal is niet meer hetzelfde spelletje en ook aan veranderingen onderhevig.
Ik zou hier alleen al tegen zijn omdat het ons gigantische veel belastinggeld gaat kosten wat veel beter gebruikt zou kunnen worden dan big brothertje te spelen met voetbalsupporters.

Buiten dat ben ik overigens tegen een politiestaat, zoals jij het hier voorsteld. Of je nou niks of iets te verbergen hebt.

Helaas moet ik de discussie staken, want ik ga richting gelderland..
pi_34020168
Nou nog ff dan..

Ook hebben pilots in het verleden, en ook afgelopen seizoen al uitgewezen dat een dergelijk pasfotobestand nauwelijks bedraagt aan de veiligheid. En dat het vooral een kostbare en inefficiënte manier van voetbalvandalisme bestrijding is.

Maar goed, het ging over Amoha, Sturing, Vreven, en weet ik veel allemaal wie..
pi_34020255
@ Staanplaats

we verschillen gewoon van mening

ontopic:

moge de beste winnen zondag (alvast gefeliciteerd dus).
pi_34021244
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:38 schreef DeVinger het volgende:
@ Staanplaats
  vrijdag 13 januari 2006 @ 18:24:51 #107
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_34021531
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:38 schreef DeVinger het volgende:
jij weet zelfs eerder dan Theo dat we gaan verliezen?? knokken ervoor!!
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_34021637
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:24 schreef Elvislives het volgende:

[..]

jij weet zelfs eerder dan Theo dat we gaan verliezen?? knokken ervoor!!
Ow zeker, strijdend ten onder gaan maakt het nog wat heroïscher.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 23:01:00 #109
31048 Tha_Mars
oh, een naambordje!
pi_34031790
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:29 schreef DeVinger het volgende:

[..]

Ow zeker, strijdend ten onder gaan maakt het nog wat heroïscher.
hallo, we hebben junker... hij wordt toch zeker in de basis opgesteld.. let maar op
Maximaal 4 regels
pi_34032528
De actie had beter gekozen kunnen worden, maar er moet iets tegen gedaan worden. Wat is het nut van pasfotoregistratie, als er in Nederland al verplichte legitimatie is? Voor mij wordt het zo onmogelijk gemaakt om mijn clubje te bezoeken als ik in Nederland ben. Als dit mag gaan de overheid en KNVB dadelijk nog verder.

Ik heb niks te verbergen, maar onderhand wordt het moeilijker een stadion in te komen dan door de douane te gaan. Waarom moeten er voor supporters zulke vergaande maatregelen genomen worden??

In het stadion gebeurd zelden nog iets. Het meeste gebeurd buiten het stadion. De pilots maakt duidelijk dat het geen ene moer helpt. Dus ook nog eens pure geld verspelling en je weet ie er voor op mogen draaien juist de supporter.

Al met al belachelijke maatregelen.

Zondag de wedstrijd tegen feyenoord. Met als alles goed gaat de nieuwe schermen in het stadion. De wedstrijd wordt op redelijk wat tv kanalen uitgezonden zag ik al. Waarschijnlijk kan ik hem ook bewonderen via de sat. En nee ik ga niet de eerste tien minuten boycotten
pi_34033846
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 23:19 schreef Positive_Thinking het volgende:
De actie had beter gekozen kunnen worden, maar er moet iets tegen gedaan worden. Wat is het nut van pasfotoregistratie, als er in Nederland al verplichte legitimatie is? Voor mij wordt het zo onmogelijk gemaakt om mijn clubje te bezoeken als ik in Nederland ben. Als dit mag gaan de overheid en KNVB dadelijk nog verder.

Ik heb niks te verbergen, maar onderhand wordt het moeilijker een stadion in te komen dan door de douane te gaan. Waarom moeten er voor supporters zulke vergaande maatregelen genomen worden??

In het stadion gebeurd zelden nog iets. Het meeste gebeurd buiten het stadion. De pilots maakt duidelijk dat het geen ene moer helpt. Dus ook nog eens pure geld verspelling en je weet ie er voor op mogen draaien juist de supporter.

Al met al belachelijke maatregelen.

Zondag de wedstrijd tegen feyenoord. Met als alles goed gaat de nieuwe schermen in het stadion. De wedstrijd wordt op redelijk wat tv kanalen uitgezonden zag ik al. Waarschijnlijk kan ik hem ook bewonderen via de sat. En nee ik ga niet de eerste tien minuten boycotten
Pasfotoregistratie is wel even wat anders dan de reguliere legitimatie. Gingen de KNVB en de overheid maar is verder, maar dat terzijde. Het argument dat je dan nooit meer ergens voetbal kan bezoeken vind ik zo zwak, je koopt een uitkaart, voldoet aan de eisen (stuurt foto op vult wat papieren in etc.) en huppa, je kan naar iedere wedstrijd die je wil.

Waarom moeten er voor supporters zulke verregaande maatregelen genomen worden? Wat is er zo verregaand aan dan? Als jij als gewone burger van land naar land reist moet je toch ook een foto laten zien middels je paspoort/identiteitskaart om te tonen dat jij het wel echt bent, en niet iemand die met een eventueel gestolen paspoort/identiteitskaart reist. Zeurt daar iemand over dan? De voetbalscène is ook een wereldje apart, daar kan je over discussieren, maar het is een feit. Het is wat anders dan de volleybal- of korfbalwereld. Misschien wil de KNVB wel zeker weten dat hooligan X niet op de gestolen/gedwongen afgegeven/vriendschappelijk onderling geruilde seizoenskaart van burger X het stadion in komt?

In het stadion gebeurd zelden iets, klopt wel redelijk. Maar der hoeft ook maar één keer iets te gebeuren en heel Nederland staat weer klaar met zijn mening van voetbalsupporters zijn schurken van de bovenste plank. Laten we die kneuzen (die in weze gewoon kansloze mensen zijn) gewoon weren uit de stadions en laat ze het lekker op weilandjes met elkaar uitknokken, scheelt een hoop kosten/zorgen en krikt het beeld van de voetbalsupporters ook weer op (al moet ik eerlijk zeggen: i don't give a damn).

Al met al geen gekke of vreemde, maar zeker geen verregaande maatregelen.
pi_34033947
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 23:01 schreef Tha_Mars het volgende:

[..]

hallo, we hebben junker... hij wordt toch zeker in de basis opgesteld.. let maar op
Ow maar ik ga ook wel van winst uit hoor, praat mezelf nu gewoon een ingecalculeerd verlies in zodat de hattrick van Junker extra geil zal smaken zondag.
(ik haal het verschil tussen dromen, hopen, voorspellen, realistisch benaderen even door de war )
pi_34042369
Hoe is het tegenwoordig met de jeugd van Vitesse eigenlijk? De laatste jaren is het toch wat stiller. Ze hadden een periode dat ze bij de jeugd ook vrijwel alles wonnen. Maar de laatste spelers lijken het niet te redden. Blondelle, De Meersman, Kaya, ze mogen nooit meedoen. Loopt er nog talent in Jong Vitesse of A1?
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_34042904
quote:
Pasfotoregistratie is wel even wat anders dan de reguliere legitimatie. Gingen de KNVB en de overheid maar is verder, maar dat terzijde. Het argument dat je dan nooit meer ergens voetbal kan bezoeken vind ik zo zwak, je koopt een uitkaart, voldoet aan de eisen (stuurt foto op vult wat papieren in etc.) en huppa, je kan naar iedere wedstrijd die je wil.
Ik woon in het buitenland lijkt me moeilijk om even voor een wedstrijd aan alle eisen te voldoen. Ook zijn er genoeg neutrale voetbal liefhebbers die naar verschillende clubs gaan om wedstrijden te bekijken. Ook voor deze mensen wordt het steeds meer onmogelijk gemaakt. Verder zeg je het al goed je moet je legitimatie laten zien als je de douane doorgaat. We moeten onze legitimatie al laten zien op straat bij ongeregeldheden. Dit is al verplicht, waarom twee registraties naast elkaar. Dubbel werk met hetzelfde doel?? ook bij ongeregeldheden in het stadion moet je je legitimatie kunnen laten zien. Pasfotoregistratie voegt hier werkelijk geen enkele waarde aan toe. En btw de pasfotoregistratie willen ze dus ook voor het thuispubliek invoeren. Vermeld het maar even , omdat je ook over een uitkaart praat.
quote:
Hoe is het tegenwoordig met de jeugd van Vitesse eigenlijk? De laatste jaren is het toch wat stiller. Ze hadden een periode dat ze bij de jeugd ook vrijwel alles wonnen. Maar de laatste spelers lijken het niet te redden. Blondelle, De Meersman, Kaya, ze mogen nooit meedoen. Loopt er nog talent in Jong Vitesse of A1?
De jeugd van Vitese tegenwoordig Vitesse/AGOVV doen het behoorlijk wat minder. De A1 staat in degradatie zorgen waar de B1 en C1 er nog net iets boven staan. De D1, D2 en D3 doen het goed waar de E1 wat achter blijft.

De spelers die jij noemt hoor ik nog wel positieve verhalen over. Vooral Blondelle en Kaya laten vaak een goede indruk achter bij de supporters die naar de jeugd gaan.

Dit is puur wat ik hoor en op kan maken uit de standen. Ik kan het helaas niet persoonlijk volgen zoals je weet.
pi_34043011
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 11:39 schreef methodmich het volgende:
Onverwacht debuut voor Giel Neervoort

Door de enkelblessures van Ruud Knol en Peter van den Berg maakte Giel Neervoort zijn debuut voor Vitesse in de oefenwedstrijd tegen GVVV. De 19-jarige centrumverdediger speelde verdienstelijk en onderscheidde zich zelfs met een fraaie aanvallende actie. "Dat is ook typisch voor mijn spel. Ik schuif graag in en ben ook tweebenig. Ik was echt niet nerveus, al was ik welverrast toen ik hoorde dat ik met het eerste elftal mee mocht." De Arnhemmer heeft een duidelijk doel voor ogen. "In de voorbereiding van het nieuwe seizoen wil ik bij de selectie zitten, maar eerder mag natuurlijk ook.
bron: de Gelderlander

Voor de rest weinig nieuwe namen gehoord eigenlijk . Behalve ene Paymans (van nek over genomen ) maar die is al 21 ofzo . Hij heeft al wel is de bank gezeten volgens mij. En Jaap Davids, speelt die eigenlijk wel is bij Den Bosch?
pi_34043151
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 12:00 schreef Positive_Thinking het volgende:

[..]

Ik woon in het buitenland lijkt me moeilijk om even voor een wedstrijd aan alle eisen te voldoen. Ook zijn er genoeg neutrale voetbal liefhebbers die naar verschillende clubs gaan om wedstrijden te bekijken. Ook voor deze mensen wordt het steeds meer onmogelijk gemaakt. Verder zeg je het al goed je moet je legitimatie laten zien als je de douane doorgaat. We moeten onze legitimatie al laten zien op straat bij ongeregeldheden. Dit is al verplicht, waarom twee registraties naast elkaar. Dubbel werk met hetzelfde doel?? ook bij ongeregeldheden in het stadion moet je je legitimatie kunnen laten zien. Pasfotoregistratie voegt hier werkelijk geen enkele waarde aan toe. En btw de pasfotoregistratie willen ze dus ook voor het thuispubliek invoeren. Vermeld het maar even , omdat je ook over een uitkaart praat.
Men ziet toch wel dat dit iets totaal anders is? Staan de foto's in een bestand bij de club gelinkt aan een seizoenskaarthouder, dan is er bij ongeregelheden geen moeite de betreffende persoon op te sporen. Er is ook geen onduidelijkheid over wie het nu precies is, want klopt de foto niet kom je ook niet binnen. Zoals het nu is (zoals we ook vorig jaar met de rellen Feyenoord-Ajax hebben kunnen zien), kan het vaak dagen/weken duren voordat de relschopper in kwestie eindelijk gelinkt is aan een indentiteit en voordat men hem kan aanpakken.
pi_34043359
Jaap Davids is volgens mij wel basisspeler bij Vitesse, scoorde er al een paar.

Blondelle en Kaya waren altijd talenten, vandaar mijn vraag. Hopelijk breken ze nog door. En maar afwachten hoe Neervoort het doet.

Nick Paymans zou ik apart vinden als die het bij Vitesse wel redt.
www.thuisuiteten.nl
pi_34043451
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 12:15 schreef methodmich het volgende:
Jaap Davids is volgens mij wel basisspeler bij Vitesse, scoorde er al een paar.

Blondelle en Kaya waren altijd talenten, vandaar mijn vraag. Hopelijk breken ze nog door. En maar afwachten hoe Neervoort het doet.

Nick Paymans zou ik apart vinden als die het bij Vitesse wel redt.
Echt aansprekende namen zijn het iig niet, zitten ze bv in jeugdselecties van Oranje oid?
pi_34043475
Nee, het zijn Belgen.
www.thuisuiteten.nl
pi_34043523
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 12:19 schreef methodmich het volgende:
Nee, het zijn Belgen.
Dan verander je het woordje Oranje voor Rode Duivels, dus nogmaals "blabla ?"
pi_34043572
Dan moet je het aan de Belgen vragen, dat weet ik niet. Maar ze hebben wel bij onder 18's e.d. gezeten.
www.thuisuiteten.nl
pi_34043605
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 12:22 schreef methodmich het volgende:
Dan moet je het aan de Belgen vragen, dat weet ik niet. Maar ze hebben wel bij onder 18's e.d. gezeten.
Nouja verdedigers krijgen hun kans wel bij Vitesse denk ik, daar komen we chronisch te kort.

Kaya klinkt wel leip en was in Football Manager wel leip, dus wie weet

edit:
maargoed Edje staat niet bekend om zijn wil jong talent een kans te geven, maar dan wel weer om een jong talent te breken door hem vroeg te wisselen oid.
pi_34049496
quote:
Men ziet toch wel dat dit iets totaal anders is? Staan de foto's in een bestand bij de club gelinkt aan een seizoenskaarthouder, dan is er bij ongeregelheden geen moeite de betreffende persoon op te sporen. Er is ook geen onduidelijkheid over wie het nu precies is, want klopt de foto niet kom je ook niet binnen. Zoals het nu is (zoals we ook vorig jaar met de rellen Feyenoord-Ajax hebben kunnen zien), kan het vaak dagen/weken duren voordat de relschopper in kwestie eindelijk gelinkt is aan een indentiteit en voordat men hem kan aanpakken.
Ten eerste bij aanvraag van seizoenskaart of clubkaart moet je je legitimatie al meesturen. Namen van seizoenkaarthouders zijn dus al bekend. Aangezien er bij je identiteitskaart wel een pasfoto zit en je dus ook in de database van de overheid staat kunnen ze het ook doen.

Ten tweede kunnen ze een sjaal en muts over hun kop heen trekken tijdens de rellen en heeft een pasfoto nog gen zin.

neem daarbij dat de pilots niet het gesorteerde effect hadden volgens de clubs. Er genoeg rellen ook buiten het stadion gebeuren en daar heb je geen seizoenskaart voor nodig.

Voor mij blijft alles mogelijk met dezelfde systemen en is pasfotoregistratie overbodig.
pi_34053354
Ook wij verschillen van mening en praten langs elkaar heen

Laten we maar gewoon over Vitesse lullen
  zaterdag 14 januari 2006 @ 20:10:57 #125
31048 Tha_Mars
oh, een naambordje!
pi_34059026
Zal ik mijn mening dan nog is geven om je vinger maar even te ontwijken).

Ik heb dit seizoen wel een foto laten maken, omdat ik toch naar bepaalde uitwedstrijden wil. Het feit dat ik uiteindelijk alleen RBC (vv) en Sparta(vv) ben geweest komt toch omdat ik steeds minder in zag waarom het is ingevoerd. Ik snap dat men alles op alles wil zetten om het veiliger te maken in het stadion, maar het feit dat men nu ook al in het stadion zelf gepakt wordt op je vrijheden gaat te ver. Daarnaast is het toch belachelijk dat je zelf niet op evv naar bijvoorbeeld Heracles en RKC kan gaan.
Over de actie zelf dan, het is goed dat er tenminste wat gebeurt, alleen dit is niet de manier, nouja eigenlijk is er gewoon niks tegen te beginnen. De KNVB doet toch wat het wil.
Het is iig goed dat Feyenoord, Ajax, PSV en Vitesse tegen stemmen, ik weet alleen niet hoe het met de overige clubs zit.

Over Vitesse dan, op naar de 3 punten
Maximaal 4 regels
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')