Het is weliswaar Voetbalzone, maar dan nog: potverdikkequote:Feyenoord ziet in Sander Westerveld een serieuze kandidaat om volgend seizoen de nieuwe eerste doelman van de Rotterdammers te worden, zo meldt RTV Rijnmond. De keeper staat dit seizoen nog onder contract bij het Engelse Portsmouth maar is daar geen vaste waarde. Feyenoord praat overigens ook nog altijd met zijn huidige eerste doelman, Patrick Lodewijks. Feyenoord zal komende week, in overleg met Lodewijks, beslissen over de toekomst.
Feyenoord ziet Westerveld als de ideale opvolger van Lodewijks. De doelman kwam dit seizoen weliswaar slechts zes maal in actie voor Portsmouth, maar heeft de nodige ervaring. Eerder kwam de doelman al uit voor FC Twente, Vitesse, Liverpool, Real Sociedad en Real Mallorca. Sinds afgelopen zomer is hij actief bij Portsmouth.
Een overgang naar Feyenoord zou betekenen dat de zesvoudig international voor het eerst aan de slag gaat bij een Nederlandse topclub.
De extra kilootjes van de feestdagen moeten er weer af hequote:Op maandag 9 januari 2006 09:19 schreef Stansfield het volgende:
Ik was zaterdag ook van de partij bij spakenburg-vitesse en spakenburg verdiende echt te winnen. Het was vooral een genate vertoning dat nadat vitesse in de 88ste minuut op 2-3 kwam ze gingen tijdrekken. Tijdrekken tegen een amateurclub nou dan moet je de ogen uit je kop schamen als eredivisieclub. En ze zeggen dat tv dik maakt maar ik vond Theo Jansen een stukje dikker in real life dan op tv.
Buiten dat het natuurlijk een irritante speler binnen de lijnen is (al ken je hem beter in je team hebben dan als tegenstander), maak ik hieruit toch op dat Sturing totaal niet serieus genomen wordt. Het probleem is gewoon Sturing, dat mogen we toch wel concluderen. Wat dat betreft heb ik wel respect voor Vreven, hij zegt gewoon eerlijk wat hij ergens van vind (en dat is ook intern al meerdere keren gebeurd). Dat gezeik van Hersi is bij nader inzien (ik vond het eerst belachelijk dat hij naar het 2e gezet was) behoorlijk achterbaks en ook erg onhandig natuurlijk.quote:"Ik heb een hekel aan spelers die achteraf de schuld geven aan de tactiek van de trainer, of aan het dak, of dat ze aan de verkeerde kant stonden. Als je iets hebt, moet je dat vooraf aangeven. Alles wat ík nu zeg, heb ik ook al eerder gezegd."
Het leuke is dat het bij jullie niet had gehoeven, het liep prima bij jullie, bij ons speelt het al langerquote:Op maandag 9 januari 2006 04:56 schreef marconijmegen het volgende:
Lekker zeg het nieuwe jaar in gaan als de nummer 1 van gelderland!
Toch leuk dat het niet alleen bij ons rommelt maar nu ook bij jullie met hersi en vreven
Is er nog een open deur die ingetrapt moet worden?quote:Op zondag 8 januari 2006 16:43 schreef methodmich het volgende:
En ik denk dat Sturing het niet lang meer zal maken...
Ik vind de kritiek van Vreven helemaal terecht: hij zegt dat het bij een aantal spelers aan motivatie ontbreekt, en hij vindt de ambities van de club te laag.quote:Op maandag 9 januari 2006 15:33 schreef DeVinger het volgende:
Ik moet eerdere kritiek jegens Vreven toch enigzins herstellen, nu ik wat meer lees:
[..]
Mee eens! Als Vreven Vitesse verlaat, zou dat ook een aardige ramp opleveren. Zonder Vreven speelt Vitesse wedstrijden als tegen Nek en Sparta...quote:Op maandag 9 januari 2006 17:39 schreef Domenica het volgende:
Niemand naar het tweede gezet vandaag? geen ontevreden spelers die hun verhaal aan de krant verteld hebben?!
Rustig dagje vandaag![]()
[..]
Ik vind de kritiek van Vreven helemaal terecht: hij zegt dat het bij een aantal spelers aan motivatie ontbreekt, en hij vindt de ambities van de club te laag.
Helemaal mee eens!
quote:'Vitesse is te lief, ik mis de absolute wil om te winnen'
Stijn Vreven luidt de noodklok. Vitesse moet vijfde worden en een bijzondere kans op de voorronde van de Champions League grijpen, vindt de Belg. Vreven proeft tevredenheid met het 'linkerrijtje' en kan daar niet mee leven. De club is te lief, Vreven niet. Daarom is hij geschorst. Stijn Vreven is vanwege een vraaggesprek met de Belgische krant Het Belang van Limburg uit de selectie gezet. De 32-jarige verdediger van Vitesse en zijn verhaal.
Je mocht de oefenwedstrijd tegen Spakenburg niet spelen, wat is er aan de hand?
"Er is niks aan de hand. Ik heb in een interview mijn denkwijze uitgelegd. Daarna heb ik een gesprek met meneer Streuer gehad. Daaruit leid ik af dat ik net als Hersi voorlopig in de b-kern zit."
Wat is de kern van je kritiek?
"Dit is niet het moment voor mij daar iets op te zeggen. Ik had niet verwacht dat ik naar de b-kern zou worden teruggezet. Dit is een dieptepunt in mijn carrière. Mijn wedstrijd tegen Feyenoord is in het gedrang. Als ik zo'n wedstrijd moet missen, is dat een drama voor mij, de club en het team."
Je zou een breuk willen forceren omdat er belangstelling voor je is.
"Ik heb gezworen op het hoofd van mijn dochtertje dat dat niet zo is. Jammer dat deze twee verhalen door elkaar lopen. Ik ben twee weken geleden naar Jan Streuer gestapt omdat ik een geweldig contract voor tweeënhalf jaar kon tekenen, bij een club uit een warm land. Ik ben 32 jaar, zulke kansen krijg je niet snel."
"Jan Streuer heeft gezegd dat ik niet transfervrij weg mag. Daar heb ik begrip voor. Vitesse heeft geen 25 volwaardige selectiespelers. Dus ik heb die transfer van mij afgezegd. Ik ben nu alleen bezig Vitesse een reden te geven om mijn contract (tot 2007,red.) open te breken en te verlengen."
Wat wil je dan duidelijk maken?
"Mijn intentie is dit seizoen vijfde worden met Vitesse. Zoals ik het ervaar, ben ik de enige die daar zo over denkt. Het is niet te laat, maar in mijn ogen is het vijf voor twaalf. Wij hebben geen topelftal. Tegen PSV, Feyenoord, AZ en Ajax kunnen wij niet op. Maar de vijfde plaats is realistisch. Wie staat daar, Heerenveen? Wij zijn niks minder. Ons voordeel is dat we wedstrijden met goed voetbal kunnen winnen als we in vorm zijn'.
Waar ontbreekt het dan aan?
"Je moet ook wedstrijden op karakter kunnen winnen en dat doen we niet. We hebben spelers genoeg die tot het gaatje kunnen gaan, maar tegen ploegen als Sparta en Heracles, als je dan een slechte dag hebt, gebeurt het niet. Dat frustreert mij. Wij zijn te lief, de club is te lief. Je moet veel harder zijn, die over-mijn- lijk-mentaliteit mis ik. Het lijkt alsof het niet uitmaakt dat we tiende staan'.
Sta je daar alleen in?
"Nee, ik sta niet alleen. Ik ben wel de enige met die extreme wil om te winnen. Dat kan ik niet veranderen. Ik heb bij Utrecht hetzelfde meegemaakt. Dat ging ook niet van de ene op de andere dag."
Vitesse is Utrecht niet, is dat het verschil?
"Weet ik niet. Utrecht is wel een volksclub, het gaat er daar hard aan toe. Ik ken de cultuur hier nog niet zo lang, pas anderhalf jaar. Resultaat moet heilig zijn, de manier waarop je dat bereikt, is niet belangrijk. Soms moet je daar je hoofd voor stoten. In mijn gedachtengang ben ik een topsporter, ik heb de absolute wil mijn doel te halen. De play-offs is geen doel, dat is niks. De vijfde plaats is door de play-offs een unieke kans de voorronde van de Champions League te halen. Maar misschien is dat té extreem."
Of jij bent te extreem?
"Ik stel mezelf ook ter discussie. Het is blufpoker, alles of niks, maar het is wel mijn zienswijze. Ik predik niet het evangelie. Ik ben niet meer dan een simpele voetballer die zo hoog mogelijk wil scoren. Als ik zie dat dát ontglipt, doet dat pijn'.
Is dit geen aanval op de trainer? Hij moet het maximale uit de spelers halen?
"Ik geef nooit een trainer de schuld. Met deze trainer heb ik geen probleem. Anders had hij dat wel van mij gehoord, recht in zijn gezicht. Van mij mag de trainer nog tien jaar blijven. Ik vind nergens een club en een trainer met zo veel begrip voor mijn fysiek. Als ik rust nodig heb, krijg ik die."
"Ik heb een hekel aan spelers die achteraf de schuld geven aan de tactiek van de trainer, of aan het dak, of dat ze aan de verkeerde kant stonden. Als je iets hebt, moet je dat vooraf aangeven. Alles wat ík nu zeg, heb ik ook al eerder gezegd."
Je bent niet bang dat jouw krediet bij Vitesse is verspeeld?
"Wat ik zeg is in het belang van Vitesse, niet van mij. Mijn contact met deze club is beter dan iedereen. Ik ben iemand van het collectief; de kokkin, de materiaalman, de wasman, ik ken ze allemaal, voor mij is iedereen even belangrijk. Bij Vitesse is er niet genoeg collectief."
Wel voldoende perspectief voor jou?
"Als het aan mij ligt, speel ik volgend jaar Europees met Vitesse, maar als ik vanwege mijn verhaal Feyenoord niet speel, zal mij dat, laat ik het voorzichtig zeggen, heel veel pijn doen."
Hee, die staan boven Spakenburg in de competitie. Als dat maar goed gaat dan.quote:Op maandag 9 januari 2006 15:24 schreef Yozzz het volgende:
Hopen dat het tegen GVVV beter gaat dan tegen Spakenburg, anders rijden we dat pokke-eind naar Veenendaal voor niks :p
Ach, VD Kraan: "Sturing staat niet ter discussie" Sturing: "Opgeven staat niet in mijn woordenboek"quote:Op maandag 9 januari 2006 20:35 schreef Klingon het volgende:
Nou ja, zoals het er nu naar uitziet gaat Sturing toch echt niet weg. Ook is er weer een redelijke kans dat Hersi en Vreven spelen tegen Feyenoord. Ben benieuwd hoelang dat goed gaat.
dan zijn de eerste drie die ik verkoop altijd knopper, hersi en vrevenquote:Op maandag 9 januari 2006 22:35 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Ach, VD Kraan: "Sturing staat niet ter discussie" Sturing: "Opgeven staat niet in mijn woordenboek"
ik weetniet of iemand hier wel eens Football Manager (voormalig Championship Manager) speelt, maar dan weten we het meestal wel![]()
Knopper ging bij mij naar Hertha, Amoah naar Man City (is later teruggekomen bij NEC).quote:Op dinsdag 10 januari 2006 09:58 schreef Elvislives het volgende:
[..]
dan zijn de eerste drie die ik verkoop altijd knopper, hersi en vreven
kaya is vet goed man
Aardige score, ze hebben snel bijgeleerd!quote:Op woensdag 11 januari 2006 10:49 schreef Yozzz het volgende:
Nou... 0-5
0-1 Junker
0-2 Knopper
0-3 Janssen
0-4 Janssen
0-5 Gluscevic
Weet iemand hoe ik een filmpje op internet zet? Ik heb namelijk de wonderschone goal van Janssen (0-4) opgenomen op mn mobiel. Het ziet er niet zo super uit, maar het geeft je wel een beetje een beeld van hoe mooi hij was. Anyone?
Ja dus:quote:Op zondag 8 januari 2006 16:43 schreef methodmich het volgende:
Zeg, is het rugnummer van Junker al bekend? Nummer 10?
Aan wie geef je het door...?quote:Op woensdag 11 januari 2006 19:19 schreef methodmich het volgende:
Okee, dank. Zal het direct doorgeven.
Iemand die meer weet van deze speler? Is het echt een buitenspeler of meer een spits?quote:Vitesse heeft verregaande belangstelling voor Garcia-Garcia
Vitesse trekt zeer waarschijnlijk aankomende zomer Gonzalo Garcia-Garcia van AGOVV aan, Vitesse heeft al enkele maanden interesse in deze speler en voerde al eerder enkele (informele) gesprekken. Garcia-Garcia moet Tom de Mul die aan het eind van het seizoen terugkeert naar Ajax doen vergeten. Het is zeer goed mogelijk dat enkele spelers de omgekeerde route bewandelen om ervaring op te doen. De speler uit Uruguay beschikt over een Spaans paspoort waardoor hij geen buitensporig salaris hoeft te verdienen. Er waren meerdere ploegen geïnteresseerd in de revelatie van de eerste seizoenshelft van de Gouden Gids Divisie. Dit talent scoorde tot nu toe 8 keer in 22 wedstrijden, en scoorde ook in de Gatorade Cup 2 keer in de wedstrijd tegen Vitesse die eindigde in 3-3. Garcia-Garcia speelde eerder onder andere voor Mérida en Real Madrid.
ja daar kregen we een brief over enkele maanden geleden, ik heb eigenlijk nooit wat terugestuurd?quote:Op donderdag 12 januari 2006 18:20 schreef ArnhemCasual het volgende:
Zondag zijn de eerste tien minuten van de wedstrijd NIET te volgen vanaf zuid. De deuren zullen dicht gehouden worden en er zullen GEEN supporters op de tribune zijn. Dit alles is om te protesteren tegen de pasfotoregistratie voor uit- en thuiswedstrijden. Dood aan de pasfotoregistratie, dood aan de knjb!
Yeah right, met Benson en Rojer in de basis zekerquote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:12 schreef Elvislives het volgende:
Veel succes iedereen met zn allen op de promenade (zonder bier!!!) te staan, ik hoop dat jullie 3 goals missen van junker
Vervolgens wel klagen als er steeds minder mag in het stadion, en er steeds meer verplichtingen bijkomen?quote:Op vrijdag 13 januari 2006 12:12 schreef Elvislives het volgende:
ja daaag! Die 90 minuten zijn altijd al tekort, dan ga ik er niet nog 10 af halen om dan vervolgens met zn allen naar binnen te stormen en dan pas in de 20ste minuut iets van het voetbal mee te krijgen hoor. De knvb ziet er toch niks van en als ze het al zien: THEY DO NOT GIVE A FUCK!
Veel succes iedereen met zn allen op de promenade (zonder bier!!!) te staan, ik hoop dat jullie 3 goals missen van junker
Ach kom, alsof men bij de KNVB wakker ligt van een stel kneusjes die eerst 10min buiten staan te bibberen en vervolgens verkouden na 10minuten het stadion binnen wandelen en dan de hele wedstrijd de indruk wekken Sturing uit te zwaaien, terwijl ze gewoon hun neus aan het snuiten zijn.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 15:51 schreef Staanplaats het volgende:
[..]
Vervolgens wel klagen als er steeds minder mag in het stadion, en er steeds meer verplichtingen bijkomen?
Kijk iedereen moet het voorzich zelf weten. Maar als je nooit bereid bent een signaal af te geven, omdat je geen 10 minuutjes voetbal wil missen, wordt het nooit wat.
Er word ook op meerdere plekker acie gevoerd, geloof dat er bij veel clubs op één of andere manier een signaal wordt afgegeven. De FSV roept de Feijenoordsupporters ook weg te blijven de eerste 10 min. zowel degene met de combi als de mensen die 'los' zitten.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 16:16 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Ach kom, alsof men bij de KNVB wakker ligt van een stel kneusjes die eerst 10min buiten staan te bibberen en vervolgens verkouden na 10minuten het stadion binnen wandelen en dan de hele wedstrijd de indruk wekken Sturing uit te zwaaien, terwijl ze gewoon hun neus aan het snuiten zijn.
Je zegt het zelf al, je moet een signaal afgeven. Spreek met andere supportersscharen uit een weekend te boycotten oid, dáár liggen ze wakker van (al is dat niet zo 123 realiseerbaar). Met andere woorden, het moet breed gedragen zijn.
He bah, wat een enge gedachte. Een foto van mijzelf in een supportersbestand. Stel je eens voor dat daar misbruik van gemaakt zou worden... Damn he, voor hoeveel dingen moet je geen foto inleveren (die mag je dan weliswaar op een pasje geplakt in de portemonnee stoppen), maar ik zie het probleem er niet van in. Als jij niet 'fout' bent, waar maak je je dan zorgen over? Dat gemekker over privacyquote:Op vrijdag 13 januari 2006 16:41 schreef Staanplaats het volgende:
Jij vindt het verzamelen van supportersfoto's in een fotobestand ok? Ook van duizenden supporters die nooit wat op hun geweten hebbben?
Ik vind het nog een vergaande maatregel, die duidelijk geen toegevoegde waarde heeft. Het is met name een princiepe kwestie geworden. Veel supporters zijn het zat om op voorhand als 'tuig' te worden aangemerkt. De politiek loopt aan de ene kant te jammeren dat voetbalwedstrijden teveel man-uren kost, maar aan de andere kant toveren ze elke keer weer een andere maatregel uit de hoge hoed..
Ik vind het inderdaad erg om verplicht in een foto bestand te staan van de politie als ik een seizoenskaart wil aanschaffen. Ik zie niet in waarom ik geregistreerd moet worden in een bestand zonder dat ik 'fout' ben geweest. De play-offs worden er met name door de politiek bij gehaald, die dat als chantage materiaal gebruiken. Goed dat ze dat doen eigenlijk, geen play-offs, geen verplichte foto, ideale uitkomst wat mij betreft..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |