abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:52:02 #101
80178 Zhukov
Za Rodinyu
pi_33922105
Alfa Romeo Giulia







Alfa Giulia

Mag ook zeker niet ontbreken, prachtige auto's!!
Вместе мы непобедимы
Alfa Romeo GT 1600 Junior
Disegno di Bertone
  dinsdag 10 januari 2006 @ 23:18:00 #102
80178 Zhukov
Za Rodinyu
pi_33923274
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 21:02 schreef mcintosh het volgende:
WOW, wat is dit dan?

[afbeelding]

Volgens google de Alfa Romeo 8c?
Dat is de Alfa 8C 2300 Lungo Coupé Viotti uit 1932;

Zie hier, meer info!!




Вместе мы непобедимы
Alfa Romeo GT 1600 Junior
Disegno di Bertone
  dinsdag 10 januari 2006 @ 23:29:13 #103
80178 Zhukov
Za Rodinyu
pi_33923651
Ook schitterend;

Alfa 6c 1750 Gran Sport



Вместе мы непобедимы
Alfa Romeo GT 1600 Junior
Disegno di Bertone
  woensdag 11 januari 2006 @ 18:55:53 #104
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_33946424
Alfa P3, otoo waarmee Nuvolari in 1935 de veel snellere Mercedessen en Audi's op de Nürburgring versloeg

quote:
La vittoria "impossibile" al G.P. di Germania Ma l’impresa più grande la compie nel G.P. di Germania.

È al volante della P3 (3167 cm cubi, compressore, 265 CV), obsoleta e, sulla carta, nettamente inferiore alle nove vetture dei due formidabili squadroni di casa: la Mercedes-Benz schiera cinque W25 (3990 cm cubi, 8 cilindri, compressore, 430 CV) e la Auto Union quattro Tipo B (4950 cm cubi, 16 cilindri, compressore, 375 CV). Eppure Tazio mette tutti k.o., firmando quella che è ritenuta la più clamorosa e simbolica delle «vittorie impossibili».





Wrijvingsschokdempers
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  woensdag 11 januari 2006 @ 20:11:36 #105
74484 flyguy
Full of Dutch Courage
pi_33949739
Dit is het enige topic met porno op fok volgens mij
The more debt, the better
pi_33951665
Tja, echt legendarisch misschien niet, maar wel leuk in zo'n topic. Alfa's Formule 1 auto's.

Alfa Romeo F1 179





Alfa Romeo 185


Alfa Romeo Brabham BT46




Alfa Martini-Brabham BT 45

Вместе мы непобедимы
Alfa Romeo GT 1600 Junior
Disegno di Bertone
pi_33969169
quote:
Op maandag 9 januari 2006 20:12 schreef Hyperdude het volgende:
Alfa 8C 2900B, 8 cyl. in lijn, 2926cc, 220PK, 220 km/u
[..]

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Voor uitgebreide Alfa geschiedenis tot ongeveer de 164 kan je hier terecht:
http://www.team.net/www/ktud/alfatoc.html
Beetje langdradig en ouderwets maar voor nerds niet te missen
De wagens op de fotó's, is dat niet het type Alfa in The Godfather van Michael Corleone op Sicilië, waarin zijn kersverse vrouw Apollonia werd opgeblazen?
pi_33985093
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 11:52 schreef Rory78 het volgende:

[..]

De wagens op de fotó's, is dat niet het type Alfa in The Godfather van Michael Corleone op Sicilië, waarin zijn kersverse vrouw Apollonia werd opgeblazen?
Nee, was dat geen Freccia d'oro??





Вместе мы непобедимы
Alfa Romeo GT 1600 Junior
Disegno di Bertone
pi_33985180
Вместе мы непобедимы
Alfa Romeo GT 1600 Junior
Disegno di Bertone
pi_33985325
Er staat zelfs een soort compilatietje van op internet!!

http://www.clublurie.com/164/cinema/godfather.html

Super film, super auto, alleen jammer dat ze 'm nou zo nodig op hebben moeten blazen...
Вместе мы непобедимы
Alfa Romeo GT 1600 Junior
Disegno di Bertone
pi_34015608
Megafilm, megamooie auto en een mega-intense scene...
Ik wil wel nog een toevoeging aan het onderdeel Legendarische Alfa's doen; mijn eerste leswagen was een Alfa 75. Een week voor het afrijden voor mijn eerste examen stond mijn instructeur ineens op de stoep met een gloednieuwe Fiat Bravo. Blijkbaar waren de vlammen onder de motorkap uitgekomen en was de Alfa na dik 5 ton (!) aan instructeurskilometers eindelijk echt op.. Hoezo, onbetrouwbare Alfa's uit de jaren 80. Uiteindelijk heb ik nog tweemaal examen mogen doen in een knalrode 145.
Mijn eerste eigen auto (ik heb hem nog steeds) is een Lancia Y, maar eigenlijk wil ik dit jaar al een 156. Over neolegendarische Alfa's gesproken.
pi_34042404


pi_34044597
ik heb niet zoveel met alfa's maar hier staan toch echt prachtexemplaren van auto's tussen

heeft iemand ook filmmateriaal van met name die oudere auto's? wil ze wel eens horen
  zondag 15 januari 2006 @ 11:44:53 #114
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34077922
Alfa P2, 1924, 8cyl in lijn, 1987 cc, uiteindelijk 175 PK.






En stuur tot 1950 aan de verkeerde kant
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  dinsdag 17 januari 2006 @ 12:33:38 #115
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_34155491
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_34160179
De Alfa Romeo 2600 Sprint










Forza Alfa Romeo!
  dinsdag 17 januari 2006 @ 19:38:19 #117
80178 Zhukov
Za Rodinyu
pi_34171212
* Zhukov 's paradepaardje; Alfa Romeo GT 1600 Junior
Alleen de mijne is zilvergrijs met zwart skai interieur




Вместе мы непобедимы
Alfa Romeo GT 1600 Junior
Disegno di Bertone
  dinsdag 17 januari 2006 @ 20:03:18 #118
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34172253
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_34192074
Ik pleit voor een beleidsverandering bij Alfa Romeo. Laat toch vallen die nummertyperingen en voer gewoon weer die heerlijke Italiaanse namen in. Ik kan al niet wachten op een nieuwe Giulia of Alfette...
  zaterdag 21 januari 2006 @ 21:16:55 #120
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34323836
Ik zie in dit topic nog geen alfasud!!! De alfasud is legendarisch omdat het een echt betaalbare auto was met enorm veel karakter (als keerzijde ook de snelst roestende auto ooit) , gemaakt in het bolwerk van de mafia palermo en gedwongen gemaakt van gerecucled italiaans staal... technisch briljant, geweldig rijdend, maar kwalitatief een drama... en natuurlijk de eerste alfa met de fantastische boxermotoren!! De alfa 33 is overigens technisch voor 90% gelijk aan de sud en werd tot 2001(?) geleverd, dus zon 30 jaar na de eerste alfasud, wat goed aangeeft hoe vooruitstrevend de sud was.. (heb hier nog een werkplaatshandboek van de sud liggen dat ik gebruikte voor het onderhoud van mn eerste 33.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 21 januari 2006 @ 21:21:32 #121
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34324000
He BHFH
De Sud is idd. tof, maar kwam niet uit Palermo, maar uit dezelfde fabriek als waar nu de 147/156/159 vandaan komen, en jaren daarvoor nep Messerschmitt motoren nl. Pomigliano D'Arco, vlak bij Napels.
Was dus meer een Camorra dan een Mafia fabriekje. Alfa's werden geloof ik gemaakt van Russisch pisbakkenstaal en als Napoli moest voetballen en weer eens won (tijdens deproductie van de 33 met Maradonna) had je pech met je maandagochtend Alfa.

NB Ik ben bij een oude GTV eens een plak salami tegengekomen, onder de grondverf!!!!
In Milaan/Arese werkten dus ook echte Italianen
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 21 januari 2006 @ 21:39:07 #122
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34324682
je hebt gelijk Hyperdude.. Maar het is wel zuid italie dus Het woordje "milano" verdween toen van het alfa logo begreep ik ook. Het staal dat alfa gebruikte voor de sud was een gedwongen doorde Italiaanse overheid begreep ik. En na een jaar kon het al zijn dat hij volledig doorgerot was. Ik hoor er nu nog sommige oudere collega's over die ooit een nieuwe sud hebben gekocht. Maar desalniettemin was en is het technisch een prachtauto die mits goed geconserveerd/gerestaureerd meer dan uitstekend met het moderne verkeer meekan. Mijn 33's van het eerste uur (met dubbele dell'orto carburateurs) vind ik nog steeds zo ongeveer de fijnste autos die ik gehad heb. (Wellicht op mijn Guilia na dan) De huidige alfa's verliezen toch steeds meer van hun bijzonderheid, ik vind het toch wel een dieptepunt in de alfa historie dat er opel motoren gemonteerd worden.. maargoed ik kan altijd nog een klassieker kopen natuurlijk..
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 21 januari 2006 @ 21:48:15 #123
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_34324997
http://alfasud.alfisti.net/

geinige Sud site, Lees maar eens over de Rudolf Hruska Alfa-Porsche connectie.
911 heeft tot 1989 nog "Alfa remklauwen".
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  zaterdag 21 januari 2006 @ 22:00:28 #124
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34325519
Leuk , ik vind nog een plaatje van hoe het dashboard er ongeveer uit zag van mijn eerste 33 (uit 1986) na de facelift van 1987 was het een stuk minder spannend helaas.(heb nog 2 nieuwere gehad daarna uit 1989) Ik krijg meteen heimwee naar die eerste 33, reed fantastisch, stil, snel, comfortabel en spannend.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zaterdag 21 januari 2006 @ 22:18:15 #125
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_34326187
dit plaatje hoort er ook bij:

De legendarische lichtmetalen boxermotor met 2 dubbele carburateurs. Een prachtig staaltje vernuft welke een streling voor het oog en het oor is:


Zeker de versies met carbs hadden een geweldig "aanzuig" geluid van de carbs en dan die prachtige roffel, ongeduldig pruttelend klinkend stationair, maar o zo soepel, stil roffelend in de middentoerend, tot een prachtige "zang" hoog in de toeren.. echt 1 van de beste en mooiste motoren ooit gemaakt voor in een personenwagen Zeer betrouwbaar en onderhoudsvriendelijk ook,

[ Bericht 17% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 21-01-2006 22:26:19 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  vrijdag 3 maart 2006 @ 09:41:43 #126
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_35669567
Nog meer legendarische Alfa's



kutsneeuw
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:24:12 #127
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_35678246
zo das zonde!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_35678749
De 164 natuurlijk!

  vrijdag 3 maart 2006 @ 14:50:29 #129
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_35679304
Jammer van die fiat tempra velgen (er horen natuurlijk alfa-rondjes velgen onder )
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_35684335
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 14:50 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Jammer van die fiat tempra velgen (er horen natuurlijk alfa-rondjes velgen onder )
Klopt.
Maar oh,oh,oh wat is "ie mooi: lomp,Italiaans en stijlvol.
[s] en oh, oh oh, wat is "ie kwalitatief slecht[/i]


  vrijdag 3 maart 2006 @ 17:00:17 #131
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_35684432
164 was best een kwalitatief goede auto, weinig slechte verhalen over gehoord!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_35684820
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 17:00 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
164 was best een kwalitatief goede auto, weinig slechte verhalen over gehoord!
De 164 was kwalitatief een baggerbak.
Vooral de vele electronica die er in verwerkt zit zorgde geregeld voor problemen. Itaklianen en electronica was destijds een desastreuse combinatie.
pi_35816937
quote:
Op vrijdag 3 maart 2006 17:11 schreef Tref het volgende:

[..]

De 164 was kwalitatief een baggerbak.
Vooral de vele electronica die er in verwerkt zit zorgde geregeld voor problemen. Itaklianen en electronica was destijds een desastreuse combinatie.
op de electronica na was het een goeie auto.
Op autotrader ofzo zie je ze regelmatig staan met iets van 3 ton op de teller.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_35839917
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:52 schreef Zhukov het volgende:
Alfa Romeo Giulia

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Alfa Giulia

Mag ook zeker niet ontbreken, prachtige auto's!!
die heb ik gespot, mooi ding. zoiezo, alfa design
ALLES is relatief, behalve het begin en het eind.
pi_35848594


zo een zou ik eigenlijk wel willen kopen, maar wat betaal je voor een (goede) 2 liter? Zo oud (= goedkoop ) mogelijk, dat maakt me niet uit. 1995 ofzo is dat geloof ik
pi_35849908
quote:
Op zondag 8 januari 2006 23:04 schreef Hyperdude het volgende:
Hoort die niet te vliegen?

[afbeelding]

Dat DTM-avontuu heeft ze trouwens een behoorlijke cent gekost, en erg weinig opgeleverd denk ik. Maar dat is nogal off-topic
Moet je wel een DTM versie laten zien en niet de ITC versie (DTM was toen al dood en het was overgenomen door Bernie.)
  woensdag 8 maart 2006 @ 17:29:53 #137
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_35850506
quote:
Op woensdag 8 maart 2006 17:09 schreef joostingh het volgende:

[..]

Moet je wel een DTM versie laten zien en niet de ITC versie (DTM was toen al dood en het was overgenomen door Bernie.)
De 155 was wel zeer succesvol in het DTM en ook in het BTCC trouwens! (in tegenstelling tot de 156) Altijd spektakel in die tijd met Nicola Larini (DTM) en Gabriele Tarquini( BTCC)

Hier de DTM 155 van nicola Larini


Hier de 155 van tarquini in het BTCC:
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 4 juni 2006 @ 11:59:44 #138
110737 Jim.Beam
Manwhore Lion
pi_38524790
Wanneer wordt het klavertje 4 toegepast op Alfa's en waar staat hij voor?

Heb gisteren een 164QV 3.0 gescoord.

...........die sound.
  zondag 4 juni 2006 @ 12:21:08 #139
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_38525259
Volgens Wikipedia Is Sivocci daarmee begonnen. Als geluks symbool op zijn 3,1 liter RL waarmee hij de 1923 Targa Florio won. Tegenwoordig meestal op de luxe versies.

http://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo

Als je (veel) meer wilt weten kan je hier (een beetje onhandig maar werkt wel) een beknopte Alfa History van Pat Braden downloaden en uitprinten.

http://www.team.net/www/ktud/alfatoc.html
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_38525310
De naam Quadrifoglio, wat klavertje vier betekent, werd gekozen, omdat deze naam verbonden is aan Alfa Romeo. De eerste keer dat een Alfa Romeo de Quadrifoglio op de wagen had staan, was tijdens de Targa Florio in 1923, de Alfa Romeo's met het klavertje vier werden eerste, tweede en vierde. Een verklaring voor de Quadrifoglio kan het blad niet precies geven: "Het waarom van dit aantrekkelijke merkbeeld, dat de verzinnebeelding moet zijn van geluk (geluk op vier wielen in dit geval), is nogal duister. Autohistorici hebben geen sluitende verklaring".


Soort gelukssymbooltje wat later de beste modellen mocht sieren
  zondag 4 juni 2006 @ 12:24:00 #141
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_38525324
Onderwijs = herhaling

Aanrader is trouwens Hull en Slater Alfa Romeo. Heb ik vorig jaar op Ebay gescoord voor weinig. Saai en degelijk en veel unieke (zwart-wit) plaatjes. Wel in het Duits, maar daar hebben BMW rijders natuurlijk geen problemen mee

[ Bericht 31% gewijzigd door Hyperdude op 04-06-2006 12:31:12 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_38525434
Ja pff jouw reply stond er nog niet toen ik dat stukje plakte en wat bij tikte



Deze Giulia (TI?) Spot ik regelmatig bij de Mac als ik naar m'n sportschool fiets
Eigenaar houdt iets teveel van dat voedsel denk ik. Maar wat een gave kleurstelling met die Campagnolo velgen in zwart gespoten
  zondag 4 juni 2006 @ 12:30:38 #143
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_38525476
Dat is een 1750/2000 Berlina iets langer/rechter dan een Guilia en met een scheve voorbumper.:P
Deze foto lijkt iets uitgerekt, motorkap lijkt erg lang zo
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_38525501
quote:
Op zondag 4 juni 2006 12:28 schreef Jimmeh het volgende:
Ja pff jouw reply stond er nog niet toen ik dat stukje plakte en wat bij tikte

[afbeelding]

Deze Giulia (TI?) Spot ik regelmatig bij de Mac als ik naar m'n sportschool fiets
Eigenaar houdt iets teveel van dat voedsel denk ik. Maar wat een gave kleurstelling met die Campagnolo velgen in zwart gespoten
Dat is een Berlina
  zondag 4 juni 2006 @ 12:32:59 #145
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_38525534
Hee, dit lijkt wel een Alfa meet

Alleen heb ik al jaren geen Alfa meer
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_38525566
Hoe zie je die verschillen? Tussen de TI's, Supers en blijkbaar ook nog Berlina's
De Bertones kan ik wel de types uit elkaar houden, omdat ik daar aardig heb ingelezen
pi_38525570
quote:
Op zondag 4 juni 2006 12:32 schreef Hyperdude het volgende:
Hee, dit lijkt wel een Alfa meet

Alleen heb ik al jaren geen Alfa meer
Ik heb de mijne dit voorjaar total-loss gereden Heb nu even een Fiatje, na de zomer maar weer eens kijken voor een Alfa.
pi_38525652
quote:
Op zondag 4 juni 2006 12:34 schreef Jimmeh het volgende:
Hoe zie je die verschillen? Tussen de TI's, Supers en blijkbaar ook nog Berlina's
De Bertones kan ik wel de types uit elkaar houden, omdat ik daar aardig heb ingelezen
Een Berlina is veel groter dan een Giulia.
  zondag 4 juni 2006 @ 12:44:41 #149
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_38525780
Guilia is iets ronder, met panorama achterruit (om de hoek gebogen), gebouwd vanaf 1963 (serie 105) de coupe is de Guilia Sprint GT (ziet er uit als de "Bertone" coupé) van 1963 tot 1966 die dingen hebben verschillende motoren maar vnl 1300 en 1600 versies. In 1967 komt de 1750 Berlina met 1750 (1800 cc) motor, De Guilia Sprint wordt dan GT Junior met 1300 motor, en met 1750 motor heet ie 1750 GT Veloce. Vanaf 1971 komt er ook nog een 2000 versie bij. Berlina 2000 en 2000 GTV(eloce) Snap je het nog. De Guila sedan loopt daarnaast gewoon door met 1300 en 1600 motoren. Zo lekker duidelijk

2350 mm. Vrijwel alle mechaniek is uitwisselbaar. De achterassen met sper en de 2 literblokken die je veel ziet in Guiliatjes komen vaak uit de 2000 Berlina.

[ Bericht 9% gewijzigd door Hyperdude op 04-06-2006 12:56:19 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_38525979



Vooral de achterkant van de Giulia (bovenste) is zeer herkenbaar met dat 'knikje'. Overigens heeft de Giulia Super Nuova dat dan weer niet

De Berlina (onder) is wat dat betreft wat soberder gelijnd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')