jammer dat ze nu ook online onderzoek doen, het kan de representativiteit vh onderzoek aantasten omdat niet iedereen altijd over een internetaansluiting beschiktquote:In tegenstelling tot de reguliere politieke barometer is deze peiling vanwege de bijzondere politieke situatie niet gebaseerd op een voortschrijdend gemiddelde van twee weken, maar op een gemengd telefonisch / online onderzoek. De afgelopen dagen is een aanvullend online onderzoek gehouden onder 990 kiesgerechtigden.
Vreemd. Om Zakjappanertje aan te vullen wordt de representativiteit van het onderzoek nog meer aangetast omdat ze het voortschrijdende gemiddelde los hebben gelaten. Geen flauw idee waarom de jongens en meisje van InterView/NSS dat gedaan hebben, ik zie daar geen enkele reden voor. Geen wonder dat je dan zo'n rare piek voor de PvdA krijgt.quote:In tegenstelling tot de reguliere politieke barometer is deze peiling vanwege de bijzondere politieke situatie niet gebaseerd op een voortschrijdend gemiddelde van twee weken, maar op een gemengd telefonisch / online onderzoek. De afgelopen dagen is een aanvullend online onderzoek gehouden onder 990 kiesgerechtigden.
Voer voor aanhangers van de grote gemene linkse samenzweringstheorie zou je zeggen.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:03 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Vreemd. Om Zakjappanertje aan te vullen wordt de representativiteit van het onderzoek nog meer aangetast omdat ze het voortschrijdende gemiddelde los hebben gelaten. Geen flauw idee waarom de jongens en meisje van InterView/NSS dat gedaan hebben, ik zie daar geen enkele reden voor. Geen wonder dat je dan zo'n rare piek voor de PvdA krijgt.
zal de koningin dat ook denken?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:39 schreef Jan_de_Hertog het volgende:
Eigenlijk wil men helemaal geen linkse coalitie, het is alleen de PvdA die super groot is. Het CDA zit nog altijd hoger dan GL en SP samen. PvdA met CDA of VVD is dus wat de kiezers willen.
Ik snap ook niet dat de SP niet door heeft dat de PvdA geen linkse coalitie wil. De PvdA heeft meerdere vleugels en zal zeker de rechter/midden vleugel tegen het hoofd stoten als ze meer met de SP gaan samenwerken. Het is moeilijk te zeggen wat de volgende coalitie zal zijn. Maar met de SP is zo goed als uitgesloten denk ik.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:51 schreef zakjapannertje het volgende:
[..]
zal de koningin dat ook denken?
Het is meer dat de PvdA het niet wil dan dat de kiezer het niet wil. CDA verliest fors, de SP niet. Die wint juist.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:39 schreef Jan_de_Hertog het volgende:
Eigenlijk wil men helemaal geen linkse coalitie, het is alleen de PvdA die super groot is. Het CDA zit nog altijd hoger dan GL en SP samen. PvdA met CDA of VVD is dus wat de kiezers willen.
Ik denk juist dat de PvdA sterk zou verliezen als ze zich duidelijk uitspreken voor een coalitie met de SP. De PvdA heeft een sterke achterban die zich niet kan identificeren met de ideeen van de SP.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 00:05 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Het is meer dat de PvdA het niet wil dan dat de kiezer het niet wil. CDA verliest fors, de SP niet. Die wint juist.
pff, het is gewoon bijna de helft die op de PvdA stemt...![]()
quote:
quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:40 schreef Lyrebird het volgende:
Het moge duidelijk zijn dat er van voorkennis geen sprake is.![]()
Het is wel apart, maar ik denk niet dat het invloed heeft op de zetel verdeling. Als het wel zo was zijn pelingen gebakken lucht. Er zitten vele correctie factoren enzo bij.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:03 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Vreemd. Om Zakjappanertje aan te vullen wordt de representativiteit van het onderzoek nog meer aangetast omdat ze het voortschrijdende gemiddelde los hebben gelaten. Geen flauw idee waarom de jongens en meisje van InterView/NSS dat gedaan hebben, ik zie daar geen enkele reden voor. Geen wonder dat je dan zo'n rare piek voor de PvdA krijgt.
alleen een liberale groenlinks komt in aanmerking denk ik.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:59 schreef Jan_de_Hertog het volgende:
[..]
Ik snap ook niet dat de SP niet door heeft dat de PvdA geen linkse coalitie wil. De PvdA heeft meerdere vleugels en zal zeker de rechter/midden vleugel tegen het hoofd stoten als ze meer met de SP gaan samenwerken. Het is moeilijk te zeggen wat de volgende coalitie zal zijn. Maar met de SP is zo goed als uitgesloten denk ik.
vreemd genoeg verliest GL ook (ook in gemeente)quote:Op zaterdag 11 maart 2006 00:55 schreef One_of_the_few het volgende:
[..]
alleen een liberale groenlinks komt in aanmerking denk ik.
ik heb gl gestemd en ik vind het ook raar dat je er niks over hoort. Halsema die over een linkse lente praat terwijl ze zelf heeft verloren. ik ben het met de liberalere ideeen van halsema zelf dan gl( is mijn idee) wel ens alleen ze kan het niet overbrengen. Ze moeten daar ook een evaluatie maken en ik ben voor een andere lijstrekker. Ik zie haar wel als een goede bestuurster, maar niet als fractievoorzitter. Mocht ik landelijk op gl stemmen dan zal het geen halsema zijn.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 01:38 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
vreemd genoeg verliest GL ook (ook in gemeente)
Hoor je alleen niets over.
Ik sprankel hoop van het feit dat nova opeens met een andere werkwijze kwam, en dat PvdA opeens veel omhoog schoot, en niet meer geleidelijk omhoog.Plus het feit dat het niet erg van belang meer is om strategisch te stemmen.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 03:45 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ronduit eng dat een enkele partij in ons meerpartijenstelsel zo rond de 60 zit.
Hoezo is strategisch stemmen ineens niet meer van belang? Het kiesstelsel is niet gewijzigd.quote:Op zaterdag 11 maart 2006 04:03 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Ik sprankel hoop van het feit dat nova opeens met een andere werkwijze kwam, en dat PvdA opeens veel omhoog schoot, en niet meer geleidelijk omhoog.Plus het feit dat het niet erg van belang meer is om strategisch te stemmen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |