abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_37707320
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 08:43 schreef Sapientiea het volgende:
Maar als je er echt verstand van hebt dan weet je dat buiten de CO2, die voor het broeikas effect zou zorgen, er bij die processen die CO2 uitstoten ook andere veel schadelijkere stoffen vrijkomen. En daar gaat het nu juist om, kijken naar het totale plaatje.
Het zijn juist de Kyoto-adepten die weigeren naar het totale plaatje te kijken en zichzelf hebben wijsgemaakt dat een vermindering van de CO2-uitstoot onze planeet van de ondergang zal redden.
quote:
Of de opwarming/ broeikas effect van de aarde echt alleen door ons veroorzaakt word staat idd nog ter discussie. Maar zelfs al is het een natuurlijk fenomeen dan nog hebben we de problemen met lucht-, water- en bodemvervuiling die opgelost moeten worden.
Daar hebben we dus in dat geval ons geld heel hard voor nodig, beetje zonde om het dan met bakken tegelijk in een onzinnig plan te stoppen.

Sinds februari 2005 kostte het Kyoto-protocol de wereld 141 milJARD euro. Daarmee werd een opwarming voorkomen van 0,0019° Celcius. Dit cijfer is niet omstreden, het wordt door zowel skeptici als gelovigen van het (antropogene) broeikaseffect aanvaard.
  woensdag 10 mei 2006 @ 14:33:22 #152
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_37708633
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 14:00 schreef HenriOsewoudt het volgende:

Sinds februari 2005 kostte het Kyoto-protocol de wereld 141 milJARD euro.
Een fooi dus... Mooi, Kyoto kost mij dus per jaar nog minder dan het in stand houden van onze monarchie (als we het dan toch over weggegooid geld hebben).
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_37710382
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 14:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Een fooi dus... Mooi, Kyoto kost mij dus per jaar nog minder dan het in stand houden van onze monarchie (als we het dan toch over weggegooid geld hebben).
Ben je nou werkelijk zo simpel dat je 141 miljard door 6 miljard deelt ofzo
pi_37711548
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 15:56 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Ben je nou werkelijk zo simpel dat je 141 miljard door 6 miljard deelt ofzo
Ben je nou werkelijk zo simpel dat je denkt dat je die 141 miljard in je eentje moet ophoesten
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_37711844
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:40 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ben je nou werkelijk zo simpel dat je denkt dat je die 141 miljard in je eentje moet ophoesten
Het gaat om 141 miljard TOTNUTOE. Als alles doorgaat zoals Kyoto voorschrijft komt daar nog zo'n slordige duizend miljard euro bij. DUIZEND MILJARD. En jij durft dat een fooi te noemen. Voor dat geld zou je ook de malaria de wereld uit kunnen helpen. Daarmee red je miljoenen mensenlevens. Jij besteedt dat geld echter liever aan een niet waarneembare vermindering van de opwarming van de aarde. Schiet mij maar lek.
pi_37712112
Woehoe, 141 miljard euro per jaar wereldwijd, nounou! Per jaar! Wat een bedragen!
Zo'n bedrag valt in het niet bij bijvoorbeeld de defensieuitgaven wereldwijd.

In een ding ben ik het met je eens, het effect van Kyoto is verwaarloosbaar. Er zijn veel hardere ingrepen nodig om de uitstoot van broeikasgassen te verminderen. Kyoto was destijds helaas het enige (enigzins) haalbare in de internationale politiek.
  woensdag 10 mei 2006 @ 18:47:08 #158
120804 Yildiz
Freedom or loyalty?
pi_37714818
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:59 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Woehoe, 141 miljard euro per jaar wereldwijd, nounou! Per jaar! Wat een bedragen!
Zo'n bedrag valt in het niet bij bijvoorbeeld de defensieuitgaven wereldwijd.

In een ding ben ik het met je eens, het effect van Kyoto is verwaarloosbaar. Er zijn veel hardere ingrepen nodig om de uitstoot van broeikasgassen te verminderen. Kyoto was destijds helaas het enige (enigzins) haalbare in de internationale politiek.
De Verenigde -het gaat ons niet om de olie- Staten; jaarlijks defensiebeduget: 750 miljard.
En reken maar dat men daar niet onder gaat zitten.
Bovenstaande tekst = C C 3.0 NL BY-NC-ND - quotes inkorten uitgezonderd.
pi_37715990
Een brandweerman helpt niet tegen een groot vuur. Laten we de brandweer maar afschaffen.
pi_37717263
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:37 schreef Monidique het volgende:
Een brandweerman helpt niet tegen een groot vuur. Laten we de brandweer maar afschaffen.
So..... ?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_37717431
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 14:00 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Sinds februari 2005 kostte het Kyoto-protocol de wereld 141 milJARD euro. Daarmee werd een opwarming voorkomen van 0,0019° Celcius. Dit cijfer is niet omstreden, het wordt door zowel skeptici als gelovigen van het (antropogene) broeikaseffect aanvaard.
Waar haal je deze kennelijk door zowel wetenschappelijk ingestelde mensen als klimaatveranderingontkenners aanvaarde cijfers vandaan?
pi_37721612
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 20:30 schreef Monidique het volgende:
Waar haal je deze kennelijk door zowel wetenschappelijk ingestelde mensen als klimaatveranderingontkenners aanvaarde cijfers vandaan?
De cijfers zijn gebaseerd op het IPCC rapport. Zie http://www.junkscience.com/MSU_Temps/Kyoto_Count_Up.htm
  woensdag 10 mei 2006 @ 22:36:11 #163
126487 One_of_the_few
Mate verslaafde
pi_37721898
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 16:51 schreef HenriOsewoudt het volgende:

[..]

Het gaat om 141 miljard TOTNUTOE. Als alles doorgaat zoals Kyoto voorschrijft komt daar nog zo'n slordige duizend miljard euro bij. DUIZEND MILJARD. En jij durft dat een fooi te noemen. Voor dat geld zou je ook de malaria de wereld uit kunnen helpen. Daarmee red je miljoenen mensenlevens. Jij besteedt dat geld echter liever aan een niet waarneembare vermindering van de opwarming van de aarde. Schiet mij maar lek.
of van dat geld haal je de handelsblokkades weg. etc etc.
Kein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.
''And the Germans kill the Jews, And the Jews kill the Arabs, And the Arabs kill the hostages
And that is the news.''
pi_37722507
JunkScience, . Maar goed, zal het eens lezen. Volgens mij klopt er geen hout van.
pi_37723528
Monidique, wat wilde je met je brandweervergelijking bereiken?
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_37724092
Het verbaast mij gewoon dat veel anti-Kyoto-personen eenzelfde, gemakkelijk redenering volgen. Bereik ik iets met mijn verbazing? Ik neem aan van niet.
  woensdag 10 mei 2006 @ 23:48:28 #167
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_37724234
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 19:37 schreef Monidique het volgende:
een brandweerman helpt niet tegen een groot vuur. Laten we de brandweerman anders inzetten.

Welterusten
if you assume nothing you assume you know everything
pi_37724284
Dat wordt niet gezegd. Welterusten.
  woensdag 10 mei 2006 @ 23:53:17 #169
41008 bramiozo2002
hup B.U.V.O.V.V. !!!
pi_37724379
Er komt vast wel iemand die zo lief is om het je uit te leggen, welterusten...
if you assume nothing you assume you know everything
pi_37725211
quote:
Op woensdag 10 mei 2006 22:53 schreef Monidique het volgende:
JunkScience, . Maar goed, zal het eens lezen. Volgens mij klopt er geen hout van.
Doe dat, nogmaals: de cijfers zijn gebaseerd op het officiële IPCC rapport en zijn niet omstreden.
pi_37725456
Vroeger had je de Kerk die vertelde wat goed en fout was en hoe de wereld in elkaar stak. De wereld was plat.

Tegenwoordig heb je de milieuorganisaties die een nieuwe variant op de wereld is plat hebben geïntroduceerd. In de trand van we gaan eraan geef ons geld want wij weten het.

In de loop der tijd heeft er slechts een verplaatsing van instituten plaats gevonden. Kwestie van tijd voordat dit instituut instort.

Je kunt de boel belazeren je kunt de boel nog langer belazeren maar vroeg of laat zegeviert de waarheid. Zoals uiteindelijk de wereld ook rond bleek te zijn.
pi_37725801
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 00:31 schreef MrX1982 het volgende:
Vroeger had je de Kerk die vertelde wat goed en fout was en hoe de wereld in elkaar stak. De wereld was plat.

Tegenwoordig heb je de milieuorganisaties die een nieuwe variant op de wereld is plat hebben geïntroduceerd. In de trand van we gaan eraan geef ons geld want wij weten het.

In de loop der tijd heeft er slechts een verplaatsing van instituten plaats gevonden. Kwestie van tijd voordat dit instituut instort.

Je kunt de boel belazeren je kunt de boel nog langer belazeren maar vroeg of laat zegeviert de waarheid. Zoals uiteindelijk de wereld ook rond bleek te zijn.
Het kwalijke in dit debat is eerder dat er twee groepen mensen tegenover elkaar staan die beiden de precieze effecten van broeikasgassen al lijken te weten ongeacht de wetenschappelijke ontdekkingen en ontwikkelingen op dit gebied en ook totaal niet vatbaar zijn voor deze ontdekkingen en ontdekkingen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_37727283
Net als dat we nog maar heel weinig van het menselijk lichaam weten, weten we nog maar heel weinig van het klimaat. Volgens mij moeten we eerst het klimaat beter bestuderen, voordat we drastische maatregelen kunnen gaan nemen.

Maar hoe zit het nou met die brandweerman?
pi_37727442
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 04:59 schreef Lyrebird het volgende:
Volgens mij moeten we eerst het klimaat beter bestuderen, voordat we drastische maatregelen kunnen gaan nemen.
Je wordt op je wenken bediend, er worden in de verste verte geen drastische maatregelen genomen.
pi_37729208
quote:
Op donderdag 11 mei 2006 04:59 schreef Lyrebird het volgende:
Net als dat we nog maar heel weinig van het menselijk lichaam weten, weten we nog maar heel weinig van het klimaat. Volgens mij moeten we eerst het klimaat beter bestuderen, voordat we drastische maatregelen kunnen gaan nemen.

Maar hoe zit het nou met die brandweerman?
We mogen van jou dus gewoon doorgaan met het verspillen van kostbare grondstoffen en met wat pech deze planeet voor onze (klein)kinderen een flink stuk minder bewoonbaar maken?

Zelfs al is er momenteel nog niet voor 100% bewezen dat de mens invloed heeft op het klimaat (al is dit zeer aannemelijk) dan nog kan het toch geen kwaad om te proberen minder schadelijke stoffen uit te stoten ..
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')