abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 13 maart 2006 @ 09:42:23 #91
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35983123
Zien jullie ook kruisjes? Of ligt het aan mij?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 13 maart 2006 @ 09:52:32 #92
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_35983276
Ik zie ook kruisjes.........
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
pi_35983312
Allemaal kruisjes om me heen, kruihuisjes, kruihuisjes
pi_35985090
Kruisjes Tinypic werkt niet mee. Jammer, want wat ik wel heb kunnen zien is echt indrukwekkend

* innepin hoopt op gauw werkende foto's..
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  maandag 13 maart 2006 @ 11:22:08 #95
65960 sanger
pi_35985144
quote:
Op maandag 13 maart 2006 11:19 schreef innepin het volgende:
Kruisjes Tinypic werkt niet mee. Jammer, want wat ik wel heb kunnen zien is echt indrukwekkend

* innepin hoopt op gauw werkende foto's..
De foto's heb ik inmiddels bij Photobucket gehost.

[ Bericht 20% gewijzigd door sanger op 13-03-2006 13:59:02 ]
  maandag 13 maart 2006 @ 14:16:19 #96
65960 sanger
pi_35990261
Er zijn foto's!
pi_35991193
waarom heb je eerst de keuken geplaatst, en daarna de stucadoor laten komen??
  maandag 13 maart 2006 @ 14:55:16 #98
65960 sanger
pi_35991468
quote:
Op maandag 13 maart 2006 14:47 schreef Gurb het volgende:
waarom heb je eerst de keuken geplaatst, en daarna de stucadoor laten komen??
Door tijdgebrek hadden we geen tijd meer om een stukadoor te laten komen. Daarom wilder we de tegels direct tegen de muur plakken. De muur is daarvoor recht genoeg. Als de steen niet was losgeraakt dan hadden we geeneens een stucadoor laten komen.

Achteraf blij dat we het niet ervoor hadden gedaan. De keukenopmeter heeft namelijk iets te ruim gerekend. Het was allemaal erg krap, en er moest zelfs een stukje steen weggehakt worden voordat het blad ging passen.
pi_35997170
netjes hoor
ik zoek een huis heb jij wat voor me?
als je naar rechts kijk zie je links niets
  maandag 13 maart 2006 @ 20:46:08 #100
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_36002820
Op verzoek van TS wat posts aangepast (fotolinkjes vervangen).
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_36005939
Kunnen de foto's misschien wat kleiner? Hij wil nu erg graag mijn computer laten crashen.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  dinsdag 14 maart 2006 @ 08:01:58 #102
65960 sanger
pi_36013248
quote:
Op maandag 13 maart 2006 22:08 schreef innepin het volgende:
Kunnen de foto's misschien wat kleiner? Hij wil nu erg graag mijn computer laten crashen.
Ga ik zo mee beginnen

[ Bericht 16% gewijzigd door sanger op 14-03-2006 09:16:42 ]
  dinsdag 14 maart 2006 @ 09:17:33 #103
65960 sanger
pi_36014196
Ik heb de foto's ge-resized! Al is het wel heel erg ten koste van de kwaliteit gegaan.

Als je high res. foto's wilt kun je me altijd mailen.
  maandag 20 maart 2006 @ 12:47:43 #104
3394 Coelho
BigGreenEgg
pi_36197042
TS, je bent goed bezig! Klein vraagje over je tegelvloertje: Ik zie dat er een diagonaal relief op zit. Waarom heb je dat niet overal dezelfde kant op laten gaan, kon ook zo snel niet een regelmaat vinden in het om en om leggen.
  maandag 20 maart 2006 @ 13:59:04 #105
65960 sanger
pi_36199139
quote:
Op maandag 20 maart 2006 12:47 schreef Coelho het volgende:
TS, je bent goed bezig! Klein vraagje over je tegelvloertje: Ik zie dat er een diagonaal relief op zit. Waarom heb je dat niet overal dezelfde kant op laten gaan, kon ook zo snel niet een regelmaat vinden in het om en om leggen.
Dat is simpelweg omdat er geen regelmaat in de tegels zit. Uiteraard zit er wel een diagonaal relief in iedere afzonderlijke tegel, ware het niet dat er tussen de tegels geen enkel verband zit.

Het is de bedoeling dat het een onregelmatig relief wordt! Overigens vinden ik en mijn vriendin het zo ook wel erg mooi worden!
  dinsdag 21 maart 2006 @ 08:54:53 #106
65960 sanger
pi_36222771
Update:

Het eerste regelwerk in de keuken hangt inmiddels. Ook hier hebben we er weer een op zichzelf hangend plafond van gemaakt, zoals in de woonkamer. In een ander topic () is deze manier ook ter sprake gekomen. De foto's zijn niet van een behoorlijke kwaliteit omdat ze met de telefoon zijn gemaakt.

Ongeveer de helft is nu af:

De hoogte kan weer worden gesteld met schroeven, na het spannen van een touwtje. Op deze manier krijg je het over de gehele lengte waterpas.

Voor diegene die zich nu afvraagt of een dergelijk plafond wel sterk genoeg is:

Ze wegen beiden zo ongeveer 65 kilo. Ik ken geen enkel gipsplaatje wat zwaarder is
  vrijdag 24 maart 2006 @ 11:42:36 #107
65960 sanger
pi_36323099
Update:

Het regelwerk/rachelwerk is nu af, in zovere dat het alleen nog waterpas moet worden gesteld. Door prive bezigheden komen we hier waarschijnlijk niet eerder aan toe dan maandag.

De foto's van het regelwerk komen morgen hoop ik, als ik me bed uit kan komen na vanavond.

Als het regelwerk waterpas is gesteld gaan we de gipsplaten monteren. Dit zal geen problemen opleveren mag ik hopen, en zal in 1 of 2 avondjes gebeurt zijn (inclusief afschroeven). Tijdens het monteren zullen we tevens de spotjes uitzagen/boren en bepalen waar ze precies gaan komen.
Daarna gaan we de naden afzetten. Het geheel zal daarna in de structuurverf worden gezet.

Als dat gedaan is gaan we een MDF koof maken boven het raam (aan de niet keuken kant). Hierin verwerken we ook weer spotjes, welke het raam gaan verlichten. Dit doen we ook bij het andere raam. Op deze manier verlicht je het raam continue. Deze worden geschakeld op een andere dimmer dan de andere keukenspotjes.

Als dit gebeurt is verder met tegelen van de vloer in de keuken en daarna de wand tegelen. Morgen gaan we waarschijnlijk op zoek naar wand tegels. Als alles getegeld is dan kunnen de kastjes en de afzuigkap weer afgehangen worden. Daarna kunnen we de woonkamer behangen en inrichten.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 10:49:45 #108
65960 sanger
pi_36427584
Hier weer een update . Eigenlijk met een paar oude foto’s! Ik heb nog wat foto’s gevonden van het leidingwerk in de keuken.

Als eerste de afvoer voor het water (spoelbak en vaatwasser) in orde maken.

En vastzetten natuurlijk.

En nu de afvoer klaar is moet er natuurlijk wel een aanvoer van water komen. We hebben de oude waterleiding afgekort, en opnieuw een stuk eraan gemaakt.

Dan moet er nog een aftakking komen naar de kraan buiten, anders kunnen we de plantjes geen water geven.

Passen en meten. De leiding mag niet tegen de muur komen want dan krijg je van die tik geluiden.

Daarna in de drukzadels klikken. Deze houden de leidingen vast, en zorgen dat deze niet tegen de muur komt om de eerder genoemde geluiden te voorkomen.

Beetje buigen doet wonderen.

Dan moeten de leidingen de hoek om, om op het juiste punt uit te komen.

Tot zover de oudere foto’s. Nu nog wat foto’s van het regelwerk van het plafond. Het regelwerk is zoverre klaar dat we kunnen gaan beginnen met gipsplaten monteren.

Twee overzichtjes van het regelwerk.

Dan eens langs het regelwerk kijken. De eerste voordat we met een touwtje gesteld hebben. Je ziet ook nog een kleine knik. De tweede en derde erna.

En als laatste kijken of het overal wel waterpas is. Natuurlijk niet alleen op dit punt, maar op meerdere punten.

Zoals gezegd is de volgende stap het monteren van de gipsplaten. Hierbij houden we meteen rekening met de spotjes welke er in de keuken komen. Ik hoop morgen hier foto’s van te hebben.

[ Bericht 1% gewijzigd door sanger op 28-03-2006 10:58:21 ]
pi_36428219
Zier er erg netjes uit hoor, complimenten. Denk alleen aan voldoende HoH afstanden van warm en koud water. Ik dacht dat het 10 of 15 cm moest zijn. Anders even de leidingen isoleren. Dit alles ter voorkoming van Legionella besmetting.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 12:12:08 #110
65960 sanger
pi_36429881
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 11:13 schreef Marsepein het volgende:
Zier er erg netjes uit hoor, complimenten. Denk alleen aan voldoende HoH afstanden van warm en koud water. Ik dacht dat het 10 of 15 cm moest zijn. Anders even de leidingen isoleren. Dit alles ter voorkoming van Legionella besmetting.
Dank je wel voor de complimenten

H.o.h,. afstand tussen de leidingen is ca. 10cm. Behalve waar ze de muur uitkomen. Je zult begrijpen dat dat lastig is om te veranderen. Leidingen zijn al geisoleerd, alleen heb ik hier geen foto van gemaakt.
pi_36430836
Ok, als het dan maar geisoleerd is.
  dinsdag 28 maart 2006 @ 13:01:27 #112
65960 sanger
pi_36431129
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 12:47 schreef Marsepein het volgende:
Ok, als het dan maar geisoleerd is.
Zie boven
pi_36432725
Ik zie dat je knel koppelingen gebruikt hebt voor je water, let je er wel op dat je eerst langere tijd "druk" eropzet alvorens het weg te werken? Op mijn werk hebben we ook veel met knelkoppelingen te maken, en hoewel het vaak lijkt of ze "droog"zijn kan er door warmte/uitzetten etc . toch weer ruimte komen tussen de knelring en de moer. Gevolg is lekkage...

Better save that sorry

Verder ziet het er allemaal lekker uit te gaan, draadje "truc"is ook een goede overigens
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
  dinsdag 28 maart 2006 @ 14:04:36 #114
65960 sanger
pi_36432923
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 13:58 schreef Cybersijp het volgende:
Ik zie dat je knel koppelingen gebruikt hebt voor je water, let je er wel op dat je eerst langere tijd "druk" eropzet alvorens het weg te werken? Op mijn werk hebben we ook veel met knelkoppelingen te maken, en hoewel het vaak lijkt of ze "droog"zijn kan er door warmte/uitzetten etc . toch weer ruimte komen tussen de knelring en de moer. Gevolg is lekkage...

Better save that sorry

Verder ziet het er allemaal lekker uit te gaan, draadje "truc"is ook een goede overigens
Goed gezien sijp, knelkoppelingen. Hier staat momenteel ook gewoon druk op. En voordsat de keuken werd geplaatst ook al een paar dagen. Binnenkort gaan de plinten van de keuken ervanaf ivm tegelen. Dan kijk ik meteen of alle koppelingen nog droog zijn e.d. en dat moet dan voldoende zijn lijkt me.

Ja nu schiet het tenminste op! Tenminste, voor het zicht dan.

En draadje truc is toch niet zo een onbekende dacht ik? Zal hem voor de zekerheid wel in het handigheidjes en tips topic zetten dan.
pi_36438138
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 11:13 schreef Marsepein het volgende:
HoH
pi_36438173
quote:
Op dinsdag 28 maart 2006 16:43 schreef Juleh het volgende:

[..]

HoH
  maandag 10 april 2006 @ 11:45:27 #117
65960 sanger
pi_36817052
  woensdag 19 april 2006 @ 11:13:53 #118
65960 sanger
pi_37090016
Update

eindelijk

Het heeft effe geduurd, maar daar is dan toch weer een update. Ondertussen waren we het (tijdelijk) allemaal effe zat dus zat de klad er een beetje in. Helaas heb ik nog niet zoveel foto's en zijn de foto's die ik wel heb met telefoon gemaakt maar toch, het is beter dan niets!

In 1 van de laatste updates was te zien dat de wand van de keuken gestuucd was, en het plafond uitgerasterd.

Na een tijdje rustig aan te hebben gedaan is er begonnen met het tegelen van de wand. Dit was vrij vlot gedaan, welgeteld 1 avondje werk. De foto's hiervan volgen morgenochtend denk ik.

Daarna was het tijd om het plafond dicht te schroeven. Ook dit was uiteraard ook niet al te veel werk. De foto's die we hiervan hebben volgen ook morgen.

Gisteren is de Keukenman weer geweest om de kastjes opnieuw op te hangen
. Deze monteurs waren een stuk beter gemutsd dan de vorige en ze hebben een puik stukje werk afgeleverd.

Dit is de keuken gezien vanuit de woonkamer

Je ziet linksboven een hoekje plafond dat nog niet is dichtgeschroefd. Dit is bewust gedaan. We willen boven het raam een koofje maken met daarin verlichting op het raam. Om die reden hebben we de plafonddoos open gelaten zodat we nog wat stroom kunnen aftappen.

In de lengte gezien

Hier zie je het nog iets beter. De koof komt dan dus boven het lange raam links. Boven de kastjes komt ook een koofje welke we demontabel houden. Zo kunnen we altijd nog bij de leidingen die daar lopen.

Zoals gezegd de goede foto's komen morgen.
Dan heb ik ook foto's van het tegelen en gipsplaten monteren. Ook zullen dan enkele naadjes zijn opgevuld met een mooi nieuw spul .

Gipsplaatvuller heet het. Het is een soort kitspuit welke je gewoon erin kit. Vervolgens met een nat plamuurmes strak trekken en het resultaat is mooier dan met goud- of roodband

Wordt vervolgt!
pi_37090172
Erg mooie keuken zo! Heel ruimtelijk ingedeeld.

Goed ook dat je het speolgedeelte onder het raam hebt gemaakt. Het oog wil ook wat. Lijkt het zo of is dat raam aan de bovenkant een beetje scheef?
  woensdag 19 april 2006 @ 11:26:35 #120
65960 sanger
pi_37090299
quote:
Op woensdag 19 april 2006 11:20 schreef Marsepein het volgende:
Erg mooie keuken zo! Heel ruimtelijk ingedeeld.

Goed ook dat je het speolgedeelte onder het raam hebt gemaakt. Het oog wil ook wat. Lijkt het zo of is dat raam aan de bovenkant een beetje scheef?
We hechten dan ook erg aan ruimtelijke beleving al is de ruimte zelf niet overdreven groot (breedte 2 mtr, lengte 4,1 mtr).

Het was een keuze, of spoelgedeelte of kookgedeelte. Omdat we toch wel een afzuiginstallatie wilden was er eigenlijk maar 1 mogelijkheid. Nadeel is dan wel dat het raam (welke naar binnen opent ) niet meer opengaat, in tegenstelling tot jouw oplossing. Al deden we dat toch al nooit. We hebben hiervoor overigens speciaal toestemming, op papier, moeten geven aan de keukenmonteurs.

Dat raam is niet scheef, maar het opstaande randje erboven en de vensterbank wel iets. Verder is het opstaande randje scheef afgezaagd door de vorige bewoner.

De heel vensterbank gaan we nog vernieuwen, dus dan lossen we dat meteen op.

Wel een scherp oog ook Marsepein
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')