Zoals beloofd een update! Ik ben 1 dag te laat omdat de batterijen van het fototoestel nogal leeg waren
Zoals gezegd is de keuken nu helemaal gemonteerd en klaar
![]()
. We moeten alleen zelf nog wat kleine dingetjes doen zoals een koofje boven de ramen en de deur (kom ik straks op terug) waarna we het plafond kunnen afmaken en de vloer tegelen.
Eerst maar eens wat foto’s van het tegelwerk op de wand. Zoals eerder gemeld doet de oom van mijn vriendin dit
![]()
.
Hier zie je hem aan het werk.
![]()
De eerste rijen zijn nu gedaan. Effe pauze dus.
![]()
De bouwpasta/tegellijm en een wandcontact doos gat. Eigenlijk kwamen we overal wel redelijk uit met de gaten voor wandcontact dozen.
![]()
Wat later op de avond. Bijna af inmiddels, nog maar een paar rijen. Je ziet ook duidelijk verschil tussen de twee fototoestellen welke gebruikt zijn
![]()
.
![]()
Een overzichtje van het tegelwerk nu het af is, op het inwassen na.
![]()
Een close-up van de tegel. Van een afstand lijkt het op de foto een effen tegel te zijn. Er zit echter wel een werkje in. In het echt zie je deze wel trouwens.
Dan de keuken zelf. Na de keuken een hele tijd te hebben mogen aanschouwen zonder bovenkastjes (wat ook wel erg mooi was trouwens
![]()
) hangen de kastjes nu eindelijk. Het geheel is precies wat we er van hadden verwacht, dus we zijn erg blij nu
![]()
. Aangezien het een open keuken is kun je vanuit de woonkamer er zo in kijken. Om die reden wilden we geen hele hoge kasten, maar halfhoge kasten. Dan kijk je niet in 1 keer tegen een blok keuken op. Om het open te houden zeg maar
![]()
.
Zo ziet de keuken eruit vanuit de woonkamer. De ruimte rechts was de originele keuken. Wat we met die ruimte gaan doen weten we nog niet zeker. Waarschijnlijk komt hier het dressoir of een wandkast te staan. Een andere optie is de eethoek, alhoewel dat erg krap kan worden dan.
![]()
En als je iets verder de hoek inloopt ziet het er zo uit.
![]()
Linksonder zit de vaatwasser. Lekker weggestopt in een hoekje en toch goed toegankelijk.
![]()
De halfhoge kasten in de spotlight! Hierop een mooie plant of leuke potjes of andere (decoratieve) prulletjes moeten het geheel een leuk aangezicht vanuit de woonkamer geven
![]()
.
![]()
Een close-up van de combi oven. Met crisp-functie
![]()
. Geheid dat je pizza’s altijd slagen (krokante bodem, zachte topping).
![]()
De binnenkast van de koelkast. Ook ligt hierin de sportdranken
![]()
welke ons op de been hielden tot zover.
![]()
Een close-up van de beste sportdrank die ik had. Echte, goede, Poolse wodka in luxe geschenkverpakking met leuke glaasjes
![]()
.
![]()
Een blikje vanuit de tuin, richting kookplek. Duidelijker lukte het me niet vanaf de voorkant. Door het raam was geen succes omdat het buiten al donker was.
![]()
Een blikje vanuit de keuken. Je kijkt recht de “oude” keuken in.
![]()
Een close-up van de kookplaat. Wat glimt dat mooi he! We hebben gekozen voor een RVS omlijsting omdat het beste past bij de andere apparatuur en mooi uitsteekt tegenover het keukenblad.
![]()
Helemaal links een flessenregaal. Omdat we een carrouselkast van 80x80 hebben genomen, ivm de maat van de breedte, moest er een oplossing komen voor de laatste 20 cm. Een flessenregaal dus. Hierin komen de goede champagnes te liggen, evenals de wijn en port etc. om te gebruiken tijdens het koken
![]()
.
![]()
Het tegelwerk in de hoek. Omdat de muur niet helemaal recht loopt, vanwege de stenen en hun uitstulpingen, hebben we een hoekprofiel geplaatst. De kier hiertussen gaan we of afkitten (transparant) of afwerken met een smalle plint in dezelfde kleur als de keuken. Ook zie je hier 1 van de spotjes wat beter. Het knopje wat erop zit is een touch dimmer. 1x aanraken is aan/uit. Langer aanraken dimt. Overigens is er “slechts” 1 van de drie spotjes de schakelaar.
![]()
Dan nog een close-up van het aanrechtblad, mooi glimmend en spiegelend. Hier zie je ook dat de voeg tussen aanrecht en tegels nog gezet moet worden.
![]()
Al met al weer een goede opschieter zo. Nu de spaarzame avondjes die we hebben goed benutten. Eerst gaan we het tegelwerk (vloer) afmaken.
Daarna komt er een koof boven het raam aan tuinkant. Hierin willen we 3 spotjes verwerken. 2 boven het raam en 1 boven de deur. Eventueel ook een koofje boven het andere raam (boven de wasbak) en hierin een spotje verwerken.
![]()
En dan ook nog een foto van de naadjes tussen de gipsplaten. Ik had eerder al gezegd hier een mooi spulletje voor te hebben gevonden. Hier zit 1 naadje erin (gedeeltelijk) als proefstukje. Ik moet zeggen dat ik het met rood- of goudband nooit zo strak zou krijgen.
![]()
Vanaf maandag gaan we weer verder. Dan zal er in de loop van volgende week wel weer een update komen.
[ Bericht 8% gewijzigd door sanger op 21-04-2006 10:49:35 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.