abonnement Unibet Coolblue
pi_34149649
Het kan zijn dat ik blond ben, of dat ik gewoon geen verstand heb van beton (We gaan voor deur 2, meneer Ruijs!, maar hoe krijg je die 'broodjes' tussen de T liggers in? Het ziet er namelijk uit alsof ze aan beide kanten om of onder de T balk liggen? Gewoon de balk 'even' opzij bewegen zie ik niet voor me namelijk

Rete-boeiend dit, en erg leerzaam!
pi_34149987
Ja goede vraag, die elementren zien er uit alsof ze aan een kant er onder en een een kant er bovenop liggen? en je ze er daardoor tussen kan kantelen? En hoe doe je dit bij het eerste en laatste element?
  dinsdag 17 januari 2006 @ 08:57:39 #53
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34150004
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 08:29 schreef TimberWolf het volgende:
Het kan zijn dat ik blond ben, of dat ik gewoon geen verstand heb van beton (We gaan voor deur 2, meneer Ruijs!, maar hoe krijg je die 'broodjes' tussen de T liggers in? Het ziet er namelijk uit alsof ze aan beide kanten om of onder de T balk liggen? Gewoon de balk 'even' opzij bewegen zie ik niet voor me namelijk

Rete-boeiend dit, en erg leerzaam!
*checkt fotoboek, nee hooguit donkerblond

Die broodjes zijn erop gemaakt om ertussen te leggen! Het is een systeem waarop de broodjes gemaakt zijn. Eigenlijk "klik" je ze zo in elkaar past precies! Bij de laatste werkt het net zo, schuin erin steken en dan laten kantelen/neerleggen. Vraag me niet waarom het werkt, maar het werkt.

Bij de laatste mis je aleen een stukje isolatie omdat je daar geen PS element onder steekt. Dit is maar 5 cm op de hele oppervlakte. Niet noemenswaardig dus.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 09:14:29 #54
16570 Thijz
Ignorance Is Bliss
pi_34150271
* Thijz vindt dat TS respect verdient

[ Bericht 4% gewijzigd door Thijz op 17-01-2006 09:15:04 (tikfoutje...) ]
Na einai kalitero anthropo apo ton patera tou.
Op vrijdag 18 juni 2010 23:17 schreef Catwoman1986 het volgende:
Held :D
pi_34150295
Ah, nu zie ik het ineens De elementen zijn zeg maar 'Z' vormig! Ik had scheef gekeken, en dacht dat de linkerkant van het element om de balk sloot. Maar hij blijkt gewoon op het rechterdeel van het volgende element te liggen. Right, toch blond dus
  dinsdag 17 januari 2006 @ 09:23:46 #56
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34150461
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 09:16 schreef TimberWolf het volgende:
Ah, nu zie ik het ineens De elementen zijn zeg maar 'Z' vormig! Ik had scheef gekeken, en dacht dat de linkerkant van het element om de balk sloot. Maar hij blijkt gewoon op het rechterdeel van het volgende element te liggen. Right, toch blond dus
Donkerblond toch?

Indd, rusten de elementen deels op elkaar.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 09:24:03 #57
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34150469
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 09:14 schreef Thijz het volgende:
* Thijz vindt dat TS respect verdient
Dank u!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_34151426
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 08:57 schreef sanger het volgende:

[..]
Die broodjes zijn erop gemaakt om ertussen te leggen! Het is een systeem waarop de broodjes gemaakt zijn. Eigenlijk "klik" je ze zo in elkaar past precies! Bij de laatste werkt het net zo, schuin erin steken en dan laten kantelen/neerleggen. Vraag me niet waarom het werkt, maar het werkt.

Bij de laatste mis je aleen een stukje isolatie omdat je daar geen PS element onder steekt. Dit is maar 5 cm op de hele oppervlakte. Niet noemenswaardig dus.
'De broodjes erin trappen' noemde n ze het bij ons .

Wij hadden de eerste legger strak tegen het huis aangelegd. Het gat tussen de laatste legger en de fundering hadden we opgevuld met een verzaagd broodje dat aan de ene kant op de legger rust, en aan de andere kant op de fundering. De kopse kant van de broodjes moesten minimaal 10 centimeter over de fundering heen, dus evenwijdig met de kopse kant van de broodjes. Geldt natuurlijk niet voor daar waar je ze in de bestaande fundering inhakt
pi_34151625
quote:
Op maandag 16 januari 2006 16:08 schreef sanger het volgende:

[..]

Indd loopt er (nu nog) een verwarmingsleiding onder een T-ligger. We zijn nog in dubio of we deze laten zitten of door het plafond van de gang laten lopen.
Ik kan het niet goed zien op de foto, maar ik neem aan dat er dan geen spanning op staat? Ik weet niet, maar ik dacht dat zo'n buis geisoleerd / beschermd moest zijn omdat ie anders corrodeert. Bovendien is ie niet geisoleerd dan nu, en als je nu toch de kans hebt
quote:
In eerste instantie om de balken te hechten aan de fundering. Is weliswaar geen vereistte maar toch. Ten tweede omdat de betonlaag lager uitkomt dan de gaten hoog zijn. Het benedenste gedeelte wordt ook gewoon met beton volgestort.
Oh ja, natuurlijk. Is eigenlijk hetzelfde wat wij doen, alleen is het bij ons niet de zijkant van de muur, maar onder aan de muren die zijn weggebroken (de oude spouw). Komt cementdekvloer overheen. Dus in principe hetzelfde, alleen een stadium later
quote:
Dat het niet gevuld wordt met de zandcement afwerklaag komt omdat deze niet tegen de muur aan mag liggen ivm krimp/uitzetten. Daar komt indd folie of piepschuim tussen.
Ja, een soort schuim ofzo. Ik heb er bij ons al naar zitten kijken. Raar spul, plak je zo op de muur .
quote:
Purschuim hebben we gedaan omdat de broodjes niet overal even netjes op de fundering aansluiten. De fundering is nogal "hobbelig". Dus je hebt kans dat daar beton weg gaat lopen/zakken.
Is bij jullie gewoon een ander verhaal. Wij werken natuurlijk met als basis een huis uit 1997. Is wel een verschil natuurlijk
  dinsdag 17 januari 2006 @ 10:18:56 #60
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34151677
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 10:09 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

'De broodjes erin trappen' noemde n ze het bij ons .

Wij hadden de eerste legger strak tegen het huis aangelegd. Het gat tussen de laatste legger en de fundering hadden we opgevuld met een verzaagd broodje dat aan de ene kant op de legger rust, en aan de andere kant op de fundering. De kopse kant van de broodjes moesten minimaal 10 centimeter over de fundering heen, dus evenwijdig met de kopse kant van de broodjes. Geldt natuurlijk niet voor daar waar je ze in de bestaande fundering inhakt
Indd heb ik de broodjes ook over de fundering heen zoals jij zegt. Ik bedoelde alleen dat je aan de begin (of eind) balk maar van 1 kant een element plaatst. Herdoor is de verbinding aan de onderkant niet compleet. Er ontstaat dan een "kier" van ca. 5 cm.

Zoals gezegd niet noemenswaardig.

De eindrand is bij ons ongeveer 10 cm. Dit hebben we met "gewone" piepschuim opgevuld. Dat kun je in blokken/plakken van 5cm dik kopen. Is iets makkelijker te verzagen en werkt verder hetzelfde.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_34152658
Ik moet even wat rechtzetten, de optimale sterke van VBI is 4cm beton op de liggers geen 3cm. Ze hebben ook een ander type ligger en andere broodjes elementen voor vloeren die extra zware belasting kunnen hebbe, daar is de druk laag 5cm van.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 11:05:50 #62
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34152853
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 10:58 schreef tnimble het volgende:
Ik moet even wat rechtzetten, de optimale sterke van VBI is 4cm beton op de liggers geen 3cm. Ze hebben ook een ander type ligger en andere broodjes elementen voor vloeren die extra zware belasting kunnen hebbe, daar is de druk laag 5cm van.
Ik vond de laagdikte al aan de lage kant. Door de leverancier van de materialen is 4-5 cm aanbevolen. Maar daar zullen per leverancier wel verschillen inzitten neem ik aan.

Ben net gebeld, het beton is geleverd

Helaas had mijn vriendin zich verslapen en dus staat alles voor de garage ipv in de tuin.
Dat wordt dus slepen met 136 zakken kant-en-klare beton. Zakje is 25 kg.

Vanavond maar effe trainen dan
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 11:33:31 #63
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34153650
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 10:17 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Ik kan het niet goed zien op de foto, maar ik neem aan dat er dan geen spanning op staat? Ik weet niet, maar ik dacht dat zo'n buis geisoleerd / beschermd moest zijn omdat ie anders corrodeert. Bovendien is ie niet geisoleerd dan nu, en als je nu toch de kans hebt
[..]

Oh ja, natuurlijk. Is eigenlijk hetzelfde wat wij doen, alleen is het bij ons niet de zijkant van de muur, maar onder aan de muren die zijn weggebroken (de oude spouw). Komt cementdekvloer overheen. Dus in principe hetzelfde, alleen een stadium later
[..]

Ja, een soort schuim ofzo. Ik heb er bij ons al naar zitten kijken. Raar spul, plak je zo op de muur .
[..]

Is bij jullie gewoon een ander verhaal. Wij werken natuurlijk met als basis een huis uit 1997. Is wel een verschil natuurlijk
Die buis was ook geisoleerd. heb alleen de isolatie verwijderd (in 1 geheel) toen we hem ven afkoppelden om leeg te laten lopen. Anders kom je moeilijk bij de koppelingen. Mocht dioe daar blijven lopen dan wordt ie vanzelfsprekend weer geisoleerd.

Indd komt het op hetzelfde neer heb ik het idee.

Indd, een soort schuimrol. En als je beton gestort is afsnijden en klaar voor de zand/cementvloer.

Indd is de bouwstijl van de huizen van toen (1964) en tegenwoordig (vanaf 95 ofzow?) wel verandert!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 23:13:52 #64
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34181490
Zoals beloofd hier nieuwe foto’s en een verslag van de vorderingen!

De houten vloer is er inmiddels uit. Hieronder een fotoverslag:

Het verwijderen van de bestaande vloerlagen. De laminaatlaag is hier al weg daar zijn helaas geen foto’s van.


Vriendin druk bezig.


Nog maar een klein gedeelte.


Het verschil tussen de parket- en de laminaatlaag.


Een close-up van de parketlaag


De overgang van de woonkamervloer naar de keukenvloer.


En dan de puinresten. Je moet ze ergens laten. In de tuin dus!



Nu de laminaat en parketlaag eruit zijn kan er begonnen worden met het openbreken van de houten vloer. Eerst de planken eruit/eraf. Dan de balken eruit. Dat ziet er als volgt uit.

Breekwerk!



Zaagwerk!



Dan hou je de houten balken over.



Als die weg zijn kom je op de houten lengteligger. Deze. Die moest ook weg.


De laatste twee houten balken en nog wat stukken vloerplanken die verwijderd moesten worden.

Sanger aan het slopen, foto is wazig door het stof wat rondvliegt. slopen is leuk!


Het slopen van de houten vloer vanaf de zijkant, ook deze is wazig door het stof.


De laatste 2 houten balken, hier zie hoe dun de balken eigenlijk waren (14 x 5).



En als je die ook weghaalt dan hou je dit over. Alles was gefixed binnen een uurtje.



De grote verassing! Water in de fundering! Komt doordat de vorige eigenaar ventilatieroosters had aangebracht. Deze waren te laag in de muur geplaatst waardoor het water vanaf het terras zo de fundering in kon stromen. Ventilatieroosters moeten dus verwijderd worden.

Natte blubbertroep!


De tweede grote verassing! De muur onder het kozijn achter blijkt een wankel muurtje van gipsblokken te zijn. Waarschijnlijk hebben hier openslaande deuren gezeten? In ieder geval hebben we de gipsblokken verwijderd. Als de betonnen vloer ligt zal er met gewone bakstenen een muurtje opgemetseld worden. Anders kun je natuurlijk nooit een radiateur ophangen.

De gipsblokken hebben we verwijderd. En de puin in de fundering gegooid


Wat puin dat we overhadden gooi je dan maar ook in de fundering toch? Hier de gipsblokken.


Het bleek dat de meterkast op niks anders rustte dan de houten balken. Hier moest dus iets voor verzonnen worden. Een muurtje metselen dus!



Oke, de houten vloer is er nu uit. De materialen zijn geleverd.







Dan kan er eindelijk begonnen worden met het hakken van de gaten voor de betonnen T-liggers. 3 man sterk met hakhamers aan de gang. Tot onze verbazing (en geluk) blijkt het qua afmetingen precies uit te komen op de betonnen fundering! Tot op de millimeter nauwkeurig, alsof het ervoor gemaakt is!

Alles uitmeten en tekenen. De basis van elke geslaagde klus :p


Het haken van de eerste gaten, beide kanten 1!



Het eerste gat.


Schoonvader druk bezig!


Schoonvader en zijn broer aan het hakken.


Nog een keer hakken (de oom van mijn vriendin).


Sanger aan het hakken, bijna alles is nu gehakt.


Gelukkig was de oude keuken(nu deel woonkamer) al voorzien van een betonvloer. Wel verbazend dat het in feite een zwevende vloer is.


Een overzicht van het hakwerk gezien richting keuken.


Dan is het grote moment aangebroken! De eerste betonnen T-ligger die erin gaat! Op foto 1 zie je links nog goed een kopje van een houten vloerbalk. Ook zie je hier goed het verschil in hoogte.



Het gaat snel dit is al de zoveelste T-ligger welke we plaatsen. Die krengen zijn zwaar (ca. 135 kg) maar met 2 man is het redelijk te tillen. Aan het eind van de dag was ik wel gebroken.


Het hakwerk en de kop van de T-ligger close-up! Gelukkig hadden we redelijk zware hakhamers, anders was het een immens karwei geweest.


Een overzicht na een middagje til en hakwerk. Dit was om ongeveer 4 uur ’s middags. We waren om 1 uur begonnen.


Het eerste broodje is gelegd! De maten bleken te kloppen (gelukkig) en nu de rest nog!


Een close-up van het eerste broodje!


En een close-up van de verbinding tussen de broodjes. Hier zie je goed dat de PS broodjes het beton geheel omsluiten. Hierdoor voorkom je dat er een koudebrug ontstaat.


En nog een overzichtje. Met broodjes ertussen!


Voor de gein eens kijken, maar tot onze verbazing nog recht ook! Normaal hoeft het niet waterpas te zijn omdat je dat corrigeert met de betonlaag en de zand/cement laag. Maar dit is wel mooi meegenomen!



Vandaag is het beton bezorgd.

Het is de planning om het weekend van week 3 te gebruiken om beton te storten. Tot die tijd gaan we de randjes dichtmaken met isolatieschuim, de kop van de betonnen T-liggers inmetselen, de gehakte gaten opvullen met puin en metselspecie. De kleine rotklusjes dus.

Zoals het er naar uitziet houdt de vorst niet aan, dus zal het op zijn vroegst het weekend worden voordat het beton gestort gaat worden!

[ Bericht 16% gewijzigd door Duderinnetje op 13-03-2006 20:38:50 ]
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_34197559
Die balken, waar de t liggers op lagen toen ze werden geleverd, hebben statiegeld (bij ons althans). Misschien bij jou niet, maar zonde als je erachter komt nadat je ze hebt verzaagd ofzo .

Gaaf zeg! Ik benijd je niet, zoveel beton zelf maken. In ieder geval succes, en ik ben heel benieuwd.
Zelf vond ik het broodjes leggen heel leuk om te doen. Wel spierpijn de volgende dag. Met name van het op en neer lopen
  donderdag 19 januari 2006 @ 08:45:08 #66
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34230795
quote:
Op woensdag 18 januari 2006 13:19 schreef arithaterhorst het volgende:
Die balken, waar de t liggers op lagen toen ze werden geleverd, hebben statiegeld (bij ons althans). Misschien bij jou niet, maar zonde als je erachter komt nadat je ze hebt verzaagd ofzo .

Gaaf zeg! Ik benijd je niet, zoveel beton zelf maken. In ieder geval succes, en ik ben heel benieuwd.
Zelf vond ik het broodjes leggen heel leuk om te doen. Wel spierpijn de volgende dag. Met name van het op en neer lopen
Die balken op de grond zijn van onszelf. Die er tijdens het hijzen tussen zaten zat geen statiegeld op. De pllaet waar ze eigenlijk op lagen wel, maar die heeft hij meteen weer meegekregen.

En het is indd veel beton maken. Maar we zijn met ze 4en. !tje gooit de zakken leeg in de kuipen en vult water bij. De ander mixt het. De andere 2 verdelen het over de vloer. Als er een redelijk groot gedeelte is verdeeld over de vloer pakken we de laserwaterpas en gaan we het redelijkerwijs verdelen. Als dan zeg maar de hele vloer verdeeld is dan pakken we de trilrei, daarmee gaan we dan over het beton heen. Deze zorgt ervoor dat het lucht uit het beton verdwijnt en dat het 1 rechte en vlakke laag wordt!
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_34371434
quote:
Op donderdag 19 januari 2006 08:45 schreef sanger het volgende:

[..]
En het is indd veel beton maken. Maar we zijn met ze 4en. !tje gooit de zakken leeg in de kuipen en vult water bij. De ander mixt het. De andere 2 verdelen het over de vloer. Als er een redelijk groot gedeelte is verdeeld over de vloer pakken we de laserwaterpas en gaan we het redelijkerwijs verdelen. Als dan zeg maar de hele vloer verdeeld is dan pakken we de trilrei, daarmee gaan we dan over het beton heen. Deze zorgt ervoor dat het lucht uit het beton verdwijnt en dat het 1 rechte en vlakke laag wordt!
Ik dacht dat jullie van plan waren dit afgelopen weekend te gaan doen? Ik ben eigenlijk nieuwgierig hoe het is gegaan. Wij hebben voor dezelfde beslissing gestaan, een betonmolen met slang laten komen of zelf mengen. Met 5 m3 hadden wij voor optie 1 gekozen .

Of was het te koud afgelopen weekend?
  maandag 23 januari 2006 @ 12:57:18 #68
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34374768
quote:
Op maandag 23 januari 2006 11:01 schreef arithaterhorst het volgende:

[..]

Ik dacht dat jullie van plan waren dit afgelopen weekend te gaan doen? Ik ben eigenlijk nieuwgierig hoe het is gegaan. Wij hebben voor dezelfde beslissing gestaan, een betonmolen met slang laten komen of zelf mengen. Met 5 m3 hadden wij voor optie 1 gekozen .

Of was het te koud afgelopen weekend?
Het was indd de bedoeling. Echter waren 2 van de 4 dit weekend niet aanwezig. En met ze tweeen is het best een lastige klus denk ik zo.

Waarschijnlijk morgen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  woensdag 25 januari 2006 @ 14:52:23 #69
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_34447419
quote:
Op maandag 23 januari 2006 12:57 schreef sanger het volgende:

[..]

Het was indd de bedoeling. Echter waren 2 van de 4 dit weekend niet aanwezig. En met ze tweeen is het best een lastige klus denk ik zo.

Waarschijnlijk morgen.
Het beton is gestort!!!!!

De foto's komen er ook aan. Zijn er niet veel , had het nl. erg druk
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_34453107
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 14:52 schreef sanger het volgende:

[..]

Het beton is gestort!!!!!

De foto's komen er ook aan. Zijn er niet veel , had het nl. erg druk

Ben benieuwd!
pi_34454245
Ja laat maar komen die foto's ben benieuwd
pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
pi_34970116
quote:
Dit zijn de reeds gemaakte kosten:
T-balken en PS broodjes ¤ 830,= (worden vanmiddag geleverd)

Beton ¤ 350,= (betonwagen)
Ik ga in april een uitbouw zetten samen met 2 buren en wil een combinatievloer
gebruiken. Ben nu aan het tekenen met ADT (autocad) maar moet me nog
bezighouden met de kosten en uitvoerplan.

Hoeveel T-balken en broodjes heb je voor die prijs?
En welk type heb je besteld? (VBI 173G oid)

En hoeveel quub beton?

Michel.

[ Bericht 43% gewijzigd door jagster op 11-02-2006 16:37:07 (was nog niet klaar ;-)) ]
pi_34975442
leuke klus, trouwens die liggers van vbi zijn altijd op de millimeter nauwkeurig.
  zondag 12 februari 2006 @ 20:08:20 #74
117860 B.A.Trix
Met dank aan MaGNeT
pi_35012141
quote:
Op woensdag 25 januari 2006 14:52 schreef sanger het volgende:

[..]

Het beton is gestort!!!!!

De foto's komen er ook aan. Zijn er niet veel , had het nl. erg druk
Nog steeds druk?????
Ziet er al goed uit hoor!
Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
  maandag 13 februari 2006 @ 09:20:01 #75
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35027088
Ja nog steeds druk.

Foto's komen eraan. Omdat de batterijen van mijn eigen fototoestel leeg waren zijn de foto's gemaakt met het fototoestel van mijn schoonouders. Ik wacht nog op die foto's.

Update:

Inmiddels is de vloerverwarming gelegd, en de dag erna de vloer afgesmeerd. We hebben de vloer 7 dagen laten drogen voordat we erover zijn gaan lopen. Extra lang dus. Inmiddels ligt ook al de helft van de tegelvloer. Vanmiddag gaan we daar weer mee verder na een weekendje rust. Ook gaan we vanavond een plan de campagne maken voor het leidingwerk van de keuken. De leverdag van de keuken komt ook rap naderbij

Waarschijnlijk gaan we de leidingen vanaf het begin opnieuw leggen ipv de leidingen van de vorige keuken te gebruiken. Dat si nl best wel een zooitje.

Ik zal vanavond ook eens om de foto's gaan zeuren. Dan komen die (hoop ik) morgen.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 13 februari 2006 @ 09:28:34 #76
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35027256
quote:
Op zaterdag 11 februari 2006 16:24 schreef jagster het volgende:

[..]

Ik ga in april een uitbouw zetten samen met 2 buren en wil een combinatievloer
gebruiken. Ben nu aan het tekenen met ADT (autocad) maar moet me nog
bezighouden met de kosten en uitvoerplan.

Hoeveel T-balken en broodjes heb je voor die prijs?
En welk type heb je besteld? (VBI 173G oid)

En hoeveel quub beton?

Michel.
Voor die prijs had ik 12 T-liggers van 3.75m.
29 brede broodjes en 3 smalle broodjes.

Welk type weet ik niet precies, de factuur heb ik nog niet gehad. Daar zal het wel op staan vermeld.

In totaal had ik 1,7 m3 beton besteld. Maar al snel bleek dat te weinig. Ik heb in totaal 2.1 m3 nodig gehad.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  maandag 27 februari 2006 @ 10:57:40 #77
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_35536284
Hier dan eindelijk de beloofde update van de verbouwing bij mij thuis .
Het heeft even geduurd, foto’s stonden op verschillende fototoestellen, batterijen waren leeg en natuurlijk ook druk bezig geweest .

Inmiddels is het beton gestort . De vloerverwarming aangelegd . De dekvloer gesmeerd . De woonkamer betegeld . Het leidingwerk van de keuken aangelegd . De elektra door Tnimble aangepast .

En vrijdag (24-02-2006) is de keuken bezorgd. Morgen (28-02-2006) zal de keuken gemonteerd worden .

Het topic was tot het bezorgen van het beton bijgewerkt .

Volgende stap is het storten van het beton.

Van de aannemer die veel met mijn werk samenwerkt, kon ik een trilrei lenen . Dit maakte het vlaktrekken van de vloer een stuk makkelijker. Ook de luchtbellen e.d. werden er door dit apparaat uitgetrild. Ook een laserwaterpas kon ik lenen . Hiermee hebben we de vloer tot op de millimeter waterpas gekregen.

Een overzicht voor het storten van het beton. De balken-broodjesvloer. Alle broodjes liggen, het wapeningsnet ligt dus klaar om beton te storten.


Een (klein) deel van de zakken beton, deze staan in de tuin. Buiten voor de garage staat de rest. In totaal hadden we 136 zakken, en kwamen nog tekort. Mijn schoonvader en zijn broer gingen door, en ik en mijn vriendin hebben nog zo een 45 zakken bij moeten halen. Totaal aan beton verbruikt is 2,2 kuub.


Hier ben ik bezig een kleine voorraad zakken beton naar binnen te slepen. Arme rug . 181 x 25kg = 4525 kg slepen op een dag.


Nog even de elektradraden neerleggen. Zijn dan meteen mooi verwerkt in de betonvloer.


Zo ligt het dus. Iedere hoek een WCD, en in het midden van de lange muur ook 1.


Dan moet er natuurlijk beton gemixt worden. Zoals uitgelegd hebben we ervoor gekozen om zelf te mixen. Of dit verstandig was laat ik in het midden, dat zal in iedere situatie anders zijn. Mijn schoonvader in-tha-mix. Het viel vwb werk wel mee. Het is alleen zwaar werk, en je wordt er vies van .


Een close-up. Bagger dus.


De eerste baan is gelegd en vlakgestreken. Met de laserwaterpas meteen gecheckt of hij de goede hoogte heeft. En (natuurlijk) klopt het als een bus.


En ook hiervan een close-up.


En weer een zak leeg. Gaat hard met de zakken beton. Nu snap ik dat er tekort was .


Weer een kuip leegstorten. Ongeveer op de helft zou ik zeggen. En dat na een stief uurtje doorwerken .


Even netjes verdelen voor het gladstrijken.


Een overzicht van het gestorte beton .


En alles gestort, een overzicht.


Hierna was het wachten geblazen. De betonvloer moest drogen. Na 4 dagen er voor het eerst overheen gelopen. Wat een verschil met de houten vloer die we eerst hadden. Je kon springen op de vloer zonder dat alles omviel . Geeft een heel andere beleving aan wonen .

De foto’s van het aanleggen van de vloerverwarming moet ik jullie voorlopig schuldig blijven . Er zijn hiervan niet veel foto’s gemaakt. En diegene die gemaakt zijn moeten opgezocht worden, als ze niet kwijt zijn geraakt . Dit geld overigens ook voor het aansmeren van de zand-cement dekvloer .

De dekvloer is gelegd door een bedrijf die hierin gespecialiseerd is. Hij heeft er meteen een vezel in verwerkt die hem extra sterk maakt. Ik hiernaar zitten kijken en wat een vakwerk is dat zeg. We hadden het zelf nooit zo mooi vlak gekregen en hij deed het in 2 uurtjes. En zonder bon ook nog .

Nadat de zandcement dekvloer ook was opgedroogd kon er begonnen worden met het tegelwerk. De oom van mijn vriendin is hiermee aan de slag gegaan. Hij heeft dit vaker gedaan en dat is te zien ook . De woonkamer is inmiddels afgetegeld voor zover kon. Hij kon niet verder omdat ik en mijn schoonvader in de keuken bezig waren met het leidingwerk van de keuken .

We zijn begonnen met het uitleggen van de tegels. Willen we ze diagonaal, recht, versprongen in de breedte of de lengte? We wisten het nog niet zeker. Uiteindelijk hebben we gekozen voor diagonaal. Geeft het meeste ruimte, al is dat natuurlijk optisch bedrog. Tot op de dag van vandaag geen spijt van .

Het begin van het tegelen zijn niet gefotografeerd. Pas nadat er een deel was gelegd is er begonnen met foto’s maken.

Eerst een paar rechte banen leggen. Het snijwerk werd even overgeslagen.


De oom van mijn vriendin heel druk bezig.


Zo weet je zeker dat er geen lucht onder zit, en dat ze vastliggen. Als er lucht onder de tegel ligt, of een stukje puin of de ondergrond niet vlak is zal de tegel breken.


Nog een overzichtje.


Nog steeds druk bezig. De gang komt anders te liggen dan de woonkamer. Anders vonden we de (smalle) gang te druk worden. Daarom een rechte lijn onder de deur maken.


En meten is weten, dat geld zeker bij tegelen. Ieder klein foutje zie je meteen terug.


Na het meten komt het aftekenen. Ook dit moet zeer precies gedaan worden. De volgende stap is het zagen. De oom van mijn vriendin had van een kennis een tegelzaag geleend . Deze zaag maakt de tegel nat tijdens het zagen.


En tja, je komt nooit helemaal precies uit. Was het maar waar. Dus dan moet je om een hoekje heen tegelen.


Nadat alle rechte banen waren gelegd moest er met het snijwerk begonnen worden. Lijkt het met de rechte banen erg snel te gaan, zo langzaam gaat dit. Meten, tekenen, nameten en zagen. Dan passen en meten. Dan pas specie smeren en tegel leggen. Heel precies werkje dus.


Een overzichtje halverwege het snijwerk.


En zo ziet het er vlak boven de tegels uit. Strak dacht ik?


De foto’s van het leidingwerk in de keuken volgen hopelijk morgen. Ook een foto van de groepenkast nadat Tnimble deze had aangepast volgt dan. Indien ik de foto’s van de vloerverwarming en afdekvloer vind plaats ik ze ook meteen.

Morgen wordt de keuken dus gemonteerd. De foto’s hiervan komen zo snel mogelijk.

Nadat de keuken is geplaatst moet er nog afgewerkt worden:

  • De achterwand moet betegeld worden.
  • Het plafond moet erin gehangen worden (incl inbouwspotjes).
  • De muren boven de halfhoge kasten en daarnaast moeten nog gestukadoord en behangen/gepleisterd worden.
  • De vloer moet betegeld worden.
  • Dan moeten de vensterbanken weer in ere worden hersteld. Deze waren weggehaald omdat de nieuwe keuken iets hoger komt dan de oude. Dus weghalen en achteraf op maat maken.

    Als dit gebeurt is, is de keuken eindelijk klaar. Dan komt de rest van de woonkamer:

  • Wanden behangen/pleisteren.
  • Vloer en plafondplinten uitzoeken en plaatsten.
  • Verlichting ophangen.
  • Meubels plaatsen en indelen. Audiosnoeren wegwerken achter de plinten.
  • Gordijnen zoeken, en op (laten) hangen.


    Tot zover de woonkamer. Dan rest beneden alleen de gang nog:

  • De wanden afwerken met houten platen.
  • Een nieuw plafond incl. inbouwspotjes inhangen.
  • De houten platen voorzien van behang/pleisterwerk.
  • Afwerkplintjes op zowel vloer als plafond.


    En dan zit het werk er eindelijk op. In totaal zijn we nu al vanaf augustus 2005 bezig, met een pauze van een paar maanden ertussen.

    [ Bericht 1% gewijzigd door sanger op 27-02-2006 11:11:36 ]
  • Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_35565912
    Ziet er goed uit, in het echt nog veel mooier dan op de foto's *o*.

    Heb je nog dat blindplaatje gevonden wat kwijt was? Ik heb er sinds afgelopen weekeinde zo'n plaatje over. als je het wilt hebben moet je het even zeggen. (natuurlijk kostenloos) Ik heb bij mij thuis de oude buisinvoer en schroefklem aardrail vervangen voor het nieuwe type wat jij ook hebt. Dit was ik al 1.5 jaar van plan, maar kwam er niet van. Heb het nu gedaan omdat ik voor de buitenlamp een tijdschakelaar EG010 heb bijgeplaatst. (uiterst rechts middelste rij)



    [ Bericht 21% gewijzigd door tnimble op 28-02-2006 10:11:15 ]
      woensdag 1 maart 2006 @ 10:17:27 #79
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_35598288
    quote:
    Op dinsdag 28 februari 2006 09:47 schreef tnimble het volgende:
    Ziet er goed uit, in het echt nog veel mooier dan op de foto's *o*.

    Heb je nog dat blindplaatje gevonden wat kwijt was? Ik heb er sinds afgelopen weekeinde zo'n plaatje over. als je het wilt hebben moet je het even zeggen. (natuurlijk kostenloos) Ik heb bij mij thuis de oude buisinvoer en schroefklem aardrail vervangen voor het nieuwe type wat jij ook hebt. Dit was ik al 1.5 jaar van plan, maar kwam er niet van. Heb het nu gedaan omdat ik voor de buitenlamp een tijdschakelaar EG010 heb bijgeplaatst. (uiterst rechts middelste rij)

    [afbeelding]
    Dank je voor het compliment Tnimble. Al ben ik ook v an mening dat het er in het echt beter uitkomt dan op de foto's.

    Heb blindplaatje heb ik nog niet gevonden. Als jij hem niet nodig hebt wil ik hem wel hebben indd.

    Check trouwens zometeen je mail even
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      vrijdag 3 maart 2006 @ 11:03:32 #80
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_35671475
    Inmiddels is de Keukenman geweest. 2 gezellige jonge gasten die de hele dag aan de gang zijn geweest.

    De keuken is geplaatst op 1 bovenkastje na. Toen ze het gat voor dit kastje in de muur wilden boren barstte de steen los van de andere stenen, en schoof zo de spouw in. Het bleek toevallig een steen te zijn op de afscheiding tussen het originele metselwerk, en de later aangebouwde aanbouw.

    Op verzoek hebben ze de andere kastjes wel opgehangen, wat dus een raar gezicht geeft.

    Om ervoor te zorgen dat alles goed gaat komen hebben we het volgende bedacht. De andere kastjes gaan er ook vanaf. Dan gaan we de steen opnieuw inmetselen.

    De achterwand wordt meteen een beetje opgestuucd. In eerste instantie wilden we het met een houten plaat afwerken, omdat de ruimte anders te krap werd (als we het ervoor zouden laten stucen zou het aanrechtblad er niet meer tussen passen). Nu de kastjes er dan toch afgaan laten we de achterwand meteen maar stucen.

    Als het stucwerk klaar is doen we meteen het plafond. Kan er dan meteen beter bij dan wanneer de kastjes al hangen.

    Als we klaar zijn dan bellen we Mandemakers. Dan komt er een monteur om een deel van de plint te vervangen. Bij het zagen was deze beschadigd. Deze wordt dus onder garantie vervangen. Deze monteur komt dan meteen alle kastjes weer ophangen, en waterpas stellen.

    Vanavond of morgen komen de foto's van het plaatsen en zoals het nu is.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_35733382
    Het is al overmorgen ben erg benieuwd naar de keuken
      maandag 6 maart 2006 @ 09:41:35 #82
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_35765604
    quote:
    Op zondag 5 maart 2006 10:20 schreef Juleh het volgende:
    Het is al overmorgen ben erg benieuwd naar de keuken
    Je hebt gelijk. Maar sinds de landelijke stroing bij Tiscali doet mijn WLAN niets meer. Dus ik heb nog gen kans gehad ze erop te zetten. Ze komen er zometeen aan. Ik heb ze meegenomen.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      maandag 6 maart 2006 @ 11:34:34 #83
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_35768190
    Nu dan eindelijk de update!!!!

    Eerst nog wat extra foto’s van het tegelwerk.

    De eerste rij die gelegd werd.


    En twee overzichtjes.



    Het gaat hard in het begin.


    De woonkamer is af! 3 van de hoeken!




    Dan de foto’s van de keuken. Natuurlijk beginnen we met het slopen van de oude keuken. Slopen is natuurlijk leuk, en je kunt je lekker afreageren. Maar toch hebben we ons weten te beheersen, en is alles met beleid gebeurt.

    Het begin. Eerst de deurtjes verwijderen.


    Dan begint het echte sloopwerk.


    De onderdelen die je overhoudt! Let vooral (niet) op de kleur.


    En verder met het slopen.


    De elektra die tevoorschijn kwam.


    Na een half uurtje, nog steeds bezig.


    De lange muur is leeg!


    Toen kwam de grote verrassing! De vloer was niet van beton zoals ons verteld was. Het waren steentjes, in de specie gelegd! Shit zeg! De dinsdag erna zou de vloerverwarming al gelegd worden!


    De vloer moest dus gesloopt worden! Snel een zware hakhamer gehuurd! Dat werkte perfect.






    De vloer er dus op tijd uit.

    Vanwege de kookplaat in de nieuwe keuken, die alleen maar op een dubbele 230 volts aansluiting werkt moest de elektra aangepast worden. 2 groepen erbij en een kookgroep. Aangezien in hier zelf geen verstand van heb, en niemand uit de directe omgeving, heb ik Tnimble gevraagd om het te doen. En zo geschiedde.

    De oude meterkast. Let vooral op de vele verdeeldozen welke in de meterkast hangen. Die gaan nu allemaal weg, op 1 na.


    Tijdens de operatie.


    Na de operatie. Een nieuwe groepenkast, met hoofdschakelaar. Helaas kon de originele hoofdschakelaar (pnder op de foto) niet weggehaald worden omdat de bedrading te kort was om vanaf de KWH meter tot de nieuwe hoofdschakelaar te komen.


    Tnimble, bedankt!

    Dan het aanleggen van de elektraleidingen voor de nieuwe keuken.


    En meteen wegwerken met roodband.


    Dan wordt de keuken eerst geleverd. Je kamer staat dan wel heel erg vol ineens.




    Een close up van het werkblad. Let vooral op de glinstertjes, die komen ook terug in de plavuizen.


    Dan 4 dagen later (vanwege carnaval en weekend) komen ze de keuken plaatsen.
    Natuurlijk alles goed nakijken, en afkijken.


    Het blad dat gelegd wordt.



    Het plaatsen van de kastjes.


    Een overzichtje.


    En natuurlijk stellen. Niks mag aanlopen, of ongelijke kieren vertonen.


    De hoogte stellen wordt zo wel heel erg makkelijk. De houtjes liggen eronder zodat je de plint er tegen aan kunt leggen/aanslaan. Volgens de plaatsers is dat altijd zo.


    Overzichtje van de onderzijde.


    Het begin van de bovenkastjes. Dit wordt waterpas uitgemeten. Achteraf kun je de kastjes nog bijstellen, met de stelschroeven aan de binnenzijde.


    Na een uurtje hangen er 2 kastjes en een afzuigkap.


    Welke natuurlijk ook waterpas gesteld moet worden.


    Door deze steen konden ze niet verder. Nu komen ze terug, alleen weten we nog niet precies wanneer.


    Mandemakers moet nog bellen voor de afspraak om de kastjes (opnieuw) te hangen. Tevens moet de plint vervangen worden. Tijdens het zagen is deze beschadigd.

    Voordat de kastjes gehangen gaan worden laten we de muur eerst stucen met een (heel) dun laagje. Dat wordt dan meteen de ondergrond om tegenaan te tegelen. Ook gaan we eerst het plafond afmaken voordat ze komen. Heb je meteen wat meer ruimte.

    Nadat de keukenkastjes opnieuw opgehangen zijn gaan we de woonkamer behangen, de vloer verder betegelen.

    [ Bericht 2% gewijzigd door sanger op 06-03-2006 11:40:50 ]
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_35770590
    Wat zijn dit voor kabels die niet in een pijpje liggen?



    Verder leuk om te zien hoe de keuken wordt geplaatst.
      maandag 6 maart 2006 @ 12:51:06 #85
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_35770797
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 12:44 schreef Marsepein het volgende:
    Wat zijn dit voor kabels die niet in een pijpje liggen?

    [afbeelding]

    Verder leuk om te zien hoe de keuken wordt geplaatst.
    Die zijn van het alarm dat naar de schuur loopt (geen spanning dus).

    [ Bericht 3% gewijzigd door sanger op 06-03-2006 13:03:33 ]
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_35785083
    Leuk sanger, vooral dat vooruitstekende deel bij de kookplaat vindt ik een leuk idee. Verder zit ik zo ff te kijken hoe alles eruit ziet etc. en het lijkt wel of het een geba/alno keuken is. Je melde al Mandemakers, dus ik vermoed dat hun keukens gewoon daar gefabriceerd worden. Gebeurd met meer merken btw. ( check forum van tros rdar)

    Leuk leuk dus, ben erg benieuwd als het straks af is. Bij ons hopen we dat we met een week ook een hoop verandering te kunnen laten zien.
    pffff je huis verbouwen valt (nog) niet mee :P
    pi_35790257
    Inderdaad grappig om te zien. Ik heb zelf mijn huidige keuken geplaatst, gaat prima maar laat de volgende toch lekker door experts doen. Vooral vanwege het punt: nergens mogen ongelijke naden te zien zijn. Wat een kl*teklus
      dinsdag 7 maart 2006 @ 01:19:58 #88
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_35797905
    Die keuken ziet er sjiek de friemel uit!
    Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
      dinsdag 7 maart 2006 @ 08:45:24 #89
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_35800013
    quote:
    Op maandag 6 maart 2006 19:45 schreef Cybersijp het volgende:
    Leuk sanger, vooral dat vooruitstekende deel bij de kookplaat vindt ik een leuk idee. Verder zit ik zo ff te kijken hoe alles eruit ziet etc. en het lijkt wel of het een geba/alno keuken is. Je melde al Mandemakers, dus ik vermoed dat hun keukens gewoon daar gefabriceerd worden. Gebeurd met meer merken btw. ( check forum van tros rdar)

    Leuk leuk dus, ben erg benieuwd als het straks af is. Bij ons hopen we dat we met een week ook een hoop verandering te kunnen laten zien.
    Dat voorruitstekende deel hadden we ooit ergens gezien, en voor mijn vriendin was dat een vereistte. Vraag me af hoevaak we ons daar aan gaan stoten Het is inderdaad wel erg mooi zo.
    Het is een Bauformat keuken. Ik durf eerlijk gezegd niet te zeggen of dat in dezelfde fabriek als Alno/Geba gemaakt wordt. Daar heb ik me niet in verdiept. Maar ik kan me voorstellen dat 1 fabriek meerdere labels maakt voor diverse verkopers.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      maandag 13 maart 2006 @ 09:32:10 #90
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_35982974
    Hier weer een update !!!!!!

    De muur in de keuken is gestuukt. Zaterdag is er een Pool aan het werk geweest, en wat een vakman zeg ! Nu snap ik dat ze hier zijn .

    En voor de Polenbashers, deze is legaal in NL. Het is ook niet zwart gebeurd (maar via me werk, dus wel extra goedkoop). We hebben een Pool genomen omdat de NL stukadoors het te druk hadden en bijna het dubbele per meter rekende (op diegene die het zwart wilden doen na) .

    We hadden om te beginnen de afzuigkap en de wandkastjes weer van de wand gehaald zodat de stukadoor erbij kon. Als eerste begon hij met het voorbehandelen van de muur. Een soort hechtprimer die alle stukadoors (schijnbaar) gebruiken.

    Daarna begon hij met de stuuklaag. Wel apart om een Pool te zien stukadoren . De NL stukadoors smeren de muur met een bordje in/op. De Polen zijn echter slimmer, die pakken een emmer of stukbordje en een plamuurmes en “kwakken” het tegen de muur. Heel apart maar stukken minder arbeidsintensief. Stond hier echt van te kijken .

    Hier is het eerste gedeelte “opgekwakt” en gesmeerd.


    Een close up. Nog niet afgesmeerd hoor! Dit is boven de halfhoge kasten.


    Hij had het tempo er erg aardig inzitten. Pauze had hij nog nooit van gehoord dacht ik. Gewoon doorgaan. Tijdens het roken en de koffie gewoon doorwerken. Of hij een broodje wilt? Nee dank je, ik werk liever door. En dan ben je een uurtje verder zover .


    Hier is ie druk bezig. De lange muur is nu helemaal gedaan.


    De hoek inkijken. De lange muur af, de korte muur ingelijmd.


    En na weer een tijdje druk werken heeft hij ook dat muurtje af .


    Terwijl je overal hoort dat Polen een slechtere kwaliteit leveren dan NL stukadoors was ik verbaasd wat een “Pietje Precies” hij was. Behangklaar kende hij niet, sausklaar was het enige wat hij wilde afleveren .


    En dan een kort dagje werken is hij klaar . Dit is het resultaat (nog nat) na 4,5 – 5 uur arbeid. De “gaten” die je in het stukwerk ziet zijn de wandcontactdozen. De meeste NL stukadoors smeren het dicht en dan mag je ze zelf terugzoeken. Hij laat het voor een klein gedeelte open zodat je ze makkelijk kunt vinden.


    Daarna heeft hij nog een muurtje gladgestreken waar de schoorsteen had gezeten. Deze hadden we zelf al proberen te stukadoren. Dit was wel gelukt, alleen niet zo heel erg strak. En nu is het zo glad als ijs! Daarna heeft hij ook de wandcontactdozen en de elektraleidingen welke wij hadden gefreesd dichtgesmeerd en gladgestreken. Hij had wat specie over en was toch vroeg klaar.

    [ Bericht 7% gewijzigd door sanger op 13-03-2006 13:55:22 ]
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      maandag 13 maart 2006 @ 09:42:23 #91
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_35983123
    Zien jullie ook kruisjes? Of ligt het aan mij?
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      maandag 13 maart 2006 @ 09:52:32 #92
    117860 B.A.Trix
    Met dank aan MaGNeT
    pi_35983276
    Ik zie ook kruisjes.........
    Topic van het jaar!! Sara Raats' eigen huisjes-topic :P
    pi_35983312
    Allemaal kruisjes om me heen, kruihuisjes, kruihuisjes
    pi_35985090
    Kruisjes Tinypic werkt niet mee. Jammer, want wat ik wel heb kunnen zien is echt indrukwekkend

    * innepin hoopt op gauw werkende foto's..
    POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
      maandag 13 maart 2006 @ 11:22:08 #95
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_35985144
    quote:
    Op maandag 13 maart 2006 11:19 schreef innepin het volgende:
    Kruisjes Tinypic werkt niet mee. Jammer, want wat ik wel heb kunnen zien is echt indrukwekkend

    * innepin hoopt op gauw werkende foto's..
    De foto's heb ik inmiddels bij Photobucket gehost.

    [ Bericht 20% gewijzigd door sanger op 13-03-2006 13:59:02 ]
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      maandag 13 maart 2006 @ 14:16:19 #96
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_35990261
    Er zijn foto's!
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_35991193
    waarom heb je eerst de keuken geplaatst, en daarna de stucadoor laten komen??
      maandag 13 maart 2006 @ 14:55:16 #98
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_35991468
    quote:
    Op maandag 13 maart 2006 14:47 schreef Gurb het volgende:
    waarom heb je eerst de keuken geplaatst, en daarna de stucadoor laten komen??
    Door tijdgebrek hadden we geen tijd meer om een stukadoor te laten komen. Daarom wilder we de tegels direct tegen de muur plakken. De muur is daarvoor recht genoeg. Als de steen niet was losgeraakt dan hadden we geeneens een stucadoor laten komen.

    Achteraf blij dat we het niet ervoor hadden gedaan. De keukenopmeter heeft namelijk iets te ruim gerekend. Het was allemaal erg krap, en er moest zelfs een stukje steen weggehakt worden voordat het blad ging passen.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_35997170
    netjes hoor
    ik zoek een huis heb jij wat voor me?
    als je naar rechts kijk zie je links niets
      maandag 13 maart 2006 @ 20:46:08 #100
    87509 Duderinnetje
    Miskend decadent
    pi_36002820
    Op verzoek van TS wat posts aangepast (fotolinkjes vervangen).
    Snobs have more fun!
    KLIK!
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')