Zie ook post hieronder. Ik kijk naar waar ik me lekker bij voel. En ja daar zullen anderen allemaal conclusies uit trekken als meerdere mensen zo denken als ik of ik als hun. Het is natuurlijk om monogaam te zijn, en ook niet natuurlijk voor de niet monogamen.quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:06 schreef -beyond- het volgende:
[..]
Maar denk nu eens even niet aan hoe het voor iemand is, maar aan het feit dat het door het maatschappelijk moraal zo wordt weerspiegeld alsof het natuurlijk is!
Terwijl dat helemaal niet is gezien ons geschiedenis.
Vele denken niet eens verder meer dan monogamie.
Klinkt aannemelijk!quote:Op vrijdag 6 januari 2006 22:08 schreef Overlast het volgende:
[..]
Nog niet zo lang geleden waren er amper voorbehoedsmiddelen. Sex betekende dus kinderen.
Een man kan maar in beperkte mate meerdere vrouwen onderhouden en kinderen goed opvoeden.
Als een man het bij 1 vrouw houdt zulen de kinderen verwekt bij die vrouw het beter doen dan wanneer de man meerdere vrouwen+kinderen had.
Het huwelijk is dus een goed middel om monomgamie( en dus langer levende kinderen) af te dwingen. Kinderen van getrouwde mensen zullen dus langer leven, en zich meer voortplanten.
In die zin is monogamie hardstikke logisch. Het kan de voortplantingsdrang van de mens temperen wanneer deze haar waarde verliest in een maatschappij die steeds complexer wordt en een betere opvoeding voor kinderen eist.
Als je het zo stelt dan bestaat er niet zo iets als niet natuurlijk. Want alles is een product van de aarde (naar ons weten dan), want alles komt voort uit de aarde.quote:Monogamie zorgt er dus voor dat de mens zijn genen beter kan verspreiden.
En dus is monogamie juist wel natuurlijk, en een vereiste in een samenleving die steeds complexer wordt.
Sex is lekker. Sex is genot. En volgens mij is dat altijd al zo geweest sinds de mens bewustzijn heeft gekregen en kan klaarkomen.quote:Echter, met de toegenomen anti-conceptiemiddelen kan sex worden losgekoppeld van kinderen krijgen. Op den duur hoeft monogamie dus niet meer bruikbaar te zijn. Alleen is het de vraag wat het nut is van sex hebben als het los staat van kinderen te krijgen. Dan zal het alleen maar energie kosten waar je uiteindelijk niks voor terugkrijgt. En iets dat energie kost, maar waar je niks aan hebt zal verdwijnen, leert de evolutie ons.
Ben ik het mee eensquote:Op vrijdag 6 januari 2006 20:26 schreef erodome het volgende:
[..]
Ik heb nergens ook maar 1 conclusie getrokken hoor, ik vroeg je wat...
IK, ik persoonlijk dus, zou een relatie flut vinden als je niet over fantasieen kan spreken zonder dat de ander je raar gaat aankijken, sorry maar de fantasie man met 2 vrouwen is heel erg algemeen, zo goed als elke man die van vrouwen houdt heeft dat als fantasie, als je DAT al niet mag uiten, dat je dat best zou willen mits de ander daar geen pijn aan overhoudt, mits de ander dat ook leuk vindt, dan vind IK dat dus een flutrelatie die niet gestoeld is op realisme, want in je leven ga je mensen tegenkomen die je sexueel aantrekkelijk vindt, in je fantasie zullen vele mensen langskomen waar je de meest geile dingen mee uitvreet, dit is een feit, je kan het ontkennen en net doen alsof je nooit, maar dan ook nooit meer een zekere aantrekkingskracht tot anderen zal voelen, maar het is een leugen....
Ik vind dat een goede relatie gebasseerd is op eerlijkheid en openheid, dat je niet bang hoeft te zijn een fantasie te uiten, of op welke andere manier eerlijk te zijn, dat is mijn beeld van een relatie, vertrouwen, openheid, eerlijkheid.
Of je nu een fantasoe tot uitvoer wil brengen of niet, het moet geuit kunnen worden, net zoals het geaccepteerd dient te worden als de partner die fantasie uitvoeren niet ziet zitten, dat moet net zo min een probleem zijn als het accepteren dat iemand die fantasie heeft.
Volgens mij is het ook bedoeld om inhoudelijk te posten en niet zomaar wat te blaten, dus als je inhoudelijk niets hebt verder...quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:36 schreef Knibbel het volgende:
Volgens mij is een dicussie bedoeld tot meningsverschil inzicht en niet tot overtuiging van gelijk. Want dat maak ik uit sommige postings op...
Vanwaar die conclusie ?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 03:33 schreef Revolverheld het volgende:
omdat ze weten dat vrije relaties op de lange duur geen lang leven zijn beschoren.
WAT ZEG JE?quote:Op zondag 8 januari 2006 13:49 schreef Ahold1 het volgende:
JA, DAAR BEN IK HET MEE EENS, MAAR WAT IS DE OORZAAK? TOEN MEN NOG VERLIEFD WAS OP ELKAAR WAS ER GEEN HAAR OP JE HOOFD DIE ER AAN DACHT ELKAAR TE DELEN MET EEN ANDER. JE LIEP CONSTANT ACHTER ELKAAR AAN. JE WAS MIN OF MEER JALOERS. jE WILDE ALLEEN HEM OF HAAR.
NAAR GELANG DE RELATIE LANGER DUURT RAAKT MEN LICHAMELIJK AAN ELKAAR GEWEND EN GAAT MEN ONBEWUST OP ZOEK. DIT KOMT TOT NU TOE HET MEEST BIJ MANNEN EN ECHTPAREN VOOR. MET EEN IETS KLEINER PERCENTAGE VOLGEN DE VROUWEN.
PLOTS GEBEURT HET EN GAAT MEN MET EEN ANDER HET BED IN. WAT MEN ECHTER ZEGT ALS MEN ER UITEINDELIJK ACHTER KOMT BIJ ELKAAR ZIJN VAAK SMOESJES. IK WAS DRONKEN, ZIJ/ HIJ MAAKTE HET ER NAAR, IK KON ER NIETS AAN DOEN, IK ZAL HET ECHT NOOIT MEER DOEN MAAR MEN VERGEET VAAK EERST NAAR ZICHZELF TE KIJKEN. ALS MEN ELKAAR RECHT IN DE OGEN DURFT TE KIJKEN EN DURFT TE ZEGGEN NDAT MEN DIE ANDER FF LEKKERDER VOND EN MEN GEWOON ZIN HAD IN DIE ANDER IS MEN EERLIJK NAAR ELKAAR. DE MEESTE ECHTPAREN DIE ANDERE SPANNING ZOEKEN OMDAT MEN OOK MINDER GEVOELENS VOOR ELKAAR HEEFT SEXUEEL GEZIEN GAAN B.V NAAR EEN PARENCLUB MAAR MEN WEET HET VAN ELKAAR DAT MEN MET EN BIJ ELKAAR TEKORT KOMT. HET IS ECHTER WEL EERLIJK
Minder gevoelens, tekort komen, nee dat doet er niets toe, als je niet veel meer voor elkara voelt en echt tekort komt bij elkaar is 1 van de domste dingen die je kan doen met anderen het bed induiken namelijk, eerst een stabiele, goede relatie, dan pas open gaan, serieus, neem dit advies van me aan mocht je ooit eens dat idee hebben, want de anderen die eraan beginnen klappen binnen no time tegen een dikke muur aan.quote:Op zondag 8 januari 2006 13:49 schreef Ahold1 het volgende:
DE MEESTE ECHTPAREN DIE ANDERE SPANNING ZOEKEN OMDAT MEN OOK MINDER GEVOELENS VOOR ELKAAR HEEFT SEXUEEL GEZIEN GAAN B.V NAAR EEN PARENCLUB MAAR MEN WEET HET VAN ELKAAR DAT MEN MET EN BIJ ELKAAR TEKORT KOMT. HET IS ECHTER WEL EERLIJK
Ik ben nog niet 1 man tegen gekomen waarbij ik sexueel meer voelde. Mocht dat t.z.t. komen, zal ik dat zeker bespreekbaar maken. Ik heb nog genoeg fantasieën liggen waarbij er meerdere mannelijke actoren nodig zijnquote:Op maandag 9 januari 2006 15:49 schreef Knibbel het volgende:
Oke heb ff nagelezen en nagedacht.
Beyond, aub ff eerlijk zijn in onderstaande...
Je hebt het over monogamie. Nu lees ik ergens anders dat je bi bent. Maar dat je alleen met andere vrouwen sext en niet met andere mannen, naast je vriend...
Als jij bi bent vind je zowel mannen als vrouwen aantrekkelijk ook voor sex. Maar jij dus blijkbaar niet? Nee, ik denk dat het met andere zaken te maken heeft... En een van die zaken is monogamie... Want jij bent denk ik semi-monogaam. Want een andere vent in bed kan de relatie wellicht in gevaar brengen, andere vrouwen blijkbaar niet...
Overbodige tekst. In zo'n discussie zet ik niet zomaar iets weg. Ik denk overal over na!!quote:Denk hier aub ff goed over na voordat je reageert, heb ik namelijk ook gedaan. XXX
Die heb ik inderdaad, kan 'm nu alleen even niet vinden... Was een psychologe die d'r onderzoek naar deed...quote:Op maandag 9 januari 2006 20:03 schreef erodome het volgende:
Daar heb je dan vast wel een bron van innovative...
http://www.rug.nl/corpora(...)ver%20jaloeziexx.htmquote:Maar, schrijft de Groningse psychologe Pieternel Dijkstra in het blad Psychologie, een nieuwe stroming in de psychologie, de evolutionaire psychologie, benadrukt dat jaloezie een positieve functie vervult in de relatie. Jaloezie is goed, jaloezie is nuttig!
haha, zeer zeker niet,quote:Op donderdag 5 januari 2006 17:56 schreef RM-rf het volgende:
[..]
natuurlijk is er wel een vorm van 'echte' polygamie'... namelijk samenlevingsvormen waar men niet de behoefte heeft altijd de 'eerste partner te zijn'... een goed voorbeeld was de schilder 'Heijboer', met zijn 5 vrouwen (die overigens wel eens vermeld hebben dat niemand sex met hem had) ....
Voor jou zijn ze misschien gescheiden, ik ben uit ervaring erachter gekomen dat ik liefde en seks niet kan scheiden. Ik ga meer voelen voor die persoon.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 03:40 schreef Tarado het volgende:
ik vind dit een interessante discussie en ben het ook in grote lijnen met Beyond eens. De opmerking; "ik ben monogaam in de liefde" is wel grappig maar dat kan dus niet. Je bent monogaam of je bent het niet, dat je maar van 1 persoon houdt en daar verliefd op bent neem ik meteen voor waarheid aan, ik vind dat liefde en seks van elkaar te scheiden zijn.
Ik schreef niet gescheiden maar te scheiden, in jouw geval dus niet.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 11:30 schreef Integrity het volgende:
[..]
Voor jou zijn ze misschien gescheiden, ik ben uit ervaring erachter gekomen dat ik liefde en seks niet kan scheiden. Ik ga meer voelen voor die persoon.
Correctquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:00 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik schreef niet gescheiden maar te scheiden, in jouw geval dus niet.
Maar wat heeft dit onderzoek met open relatie's te maken????quote:Op maandag 9 januari 2006 20:32 schreef innovative het volgende:
[..]
Die heb ik inderdaad, kan 'm nu alleen even niet vinden... Was een psychologe die d'r onderzoek naar deed...
Kan alleen de naam nu even niet vindenMaar dat komt morgen wel...
edit: naam gevonden, was psychologe Pieternel Dijkstra. Er wordt onder andere gesproken over een onderzoek onder prille stellen, die aan moesten geven in hoeverre ze jaloers waren. Na 7 jaar werd gekeken of ze nog bij elkaar waren. Het bleek dat de koppels die zeiden "best jaloers te zijn" het meest bij elkaar waren gebleven.
[..]
http://www.rug.nl/corpora(...)ver%20jaloeziexx.htm
Het exacte stuk heb ik op internet niet terug kunnen vinden, maar het ging om het gebrek aan jaloezie in verband met vreemd gaan, en daarbij het immer dreigende gevaar dat de ander verliefd werd op de ander en daarmee samengaand bleek het aantal breaks groter dan bij gesloten koppels...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar wat heeft dit onderzoek met open relatie's te maken????
Waar vind ik het stuk waaruit blijkt dat open relatie's eerder gedoemd zijn te mislukken , want zover ik het even snel kon zien stond er daar niets van dat, gaat het over gesloten relatie's, waar dus al dat idee leeft dat er niet gedeeld mag worden!.
het onderzoek heeft te maken met 'jaloersheid' ... nu kan je wel zeggen dat een 'open relatie' niks te maken heeft met jaloers zijn, maar volgens mij is het tegendeel waar, juist binnen een 'open relatie' wordt je veel meer met die jaloersheid geconfonteerd en worden de partners gedwongen ermee om te gaan...quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:04 schreef erodome het volgende:
[..]
Maar wat heeft dit onderzoek met open relatie's te maken????
Waar vind ik het stuk waaruit blijkt dat open relatie's eerder gedoemd zijn te mislukken , want zover ik het even snel kon zien stond er daar niets van dat, gaat het over gesloten relatie's, waar dus al dat idee leeft dat er niet gedeeld mag worden!.
Klinkt leuk, maar mono betekend volgens mij een en dus niet meer. Dus monogaam ben je niet als je met meerderen sext.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:34 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Ik heb overigens sterk de indruk dat wat jij een 'open relatie' noemt, eigenlijk nog steeds een volledig 'monogame' relatie is, in de zin dat de partners volledig trouw aan elkaar blijven, beide blijven vooral elkaars 'tweede keus', hooguit staan ze toe om ook sexuele gunsten en pleziertjes bij anderen te zoeken, maar enkel zolang de 'sociale binding' tussen hen beiden geenszins daardoor gehinderd wordt ....
Volgens mij is dat niet 'polygamie' te noemen, maar blijft het eigenlijk momogamie, met hooguit de 'toestemming' om ook met anderen sex te hebben.
Een open relatie kan werken als je weet wat je aan elkaar hebt en wat je van elkaar verwacht. Als je dat beseft en die band onderhoud dan kan je zonder jaloezie doorgaan.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:34 schreef RM-rf het volgende:
Natuurlijk betekent het niet dat open relaties per deifnitie vaker mislukken, maar de jaloersheid speelt een veel belangrijkere rol, het kan mogelijk juist ook een reden zijn om op andere dan enkel sexuele vlakken meer voor de partner te doen, juist om de gevoelens van jaloersheid te ondervangen...
Iksnap de link niet tussen het loslaten van jaloezie en jezelf verloochenen. Als je weet waar je voor staat en wat je wilt, dan kan je ook accepteren dat je niet alles kan hebben. Zolang ik kan doen waar ik zin in heb en niemand heeft er last van, vind ik niet dat je moeilijk moet gaan doen. Ik accepteer dat ook van anderen. Word de situatie wel bedreigend of word ik tekort gedaan, dan onderneem ik wel actie.quote:mensen die niet jaloers kunnen of willen zijn, verloochnen zichzelf, en komen vroeger of later gigantisch psychisch in de knoop te zitten, juist omdat ze zichzelf tezeer 'wegcijferen' voor de ander, 'jaloezie' is een vorm van zelfbescherming, het dwingt de persoon vooral aan zijn 'eigen' belang te denken, zijn 'sociale positie' te beschermen, juist ook door anderen af te wijzen.
Jammer dat je het niet terug kon vinden zeg, was er erg benieuwd naar geweest, maar goed, het is nu eenmaal zo, igg bedankt voor de moeite dat andere stuk op te zoeken.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:10 schreef innovative het volgende:
[..]
Het exacte stuk heb ik op internet niet terug kunnen vinden, maar het ging om het gebrek aan jaloezie in verband met vreemd gaan, en daarbij het immer dreigende gevaar dat de ander verliefd werd op de ander en daarmee samengaand bleek het aantal breaks groter dan bij gesloten koppels...
Dit was meer wat ik van dezelfde psychologe terug heb kunnen vinden. Buiten dat staat er wel degelijk een argument in, namelijk dat jaloerse koppels vaker bij elkaar blijven dan niet jaloerse koppels. En om te swingen, moet je dus niet jaloers zijn lijkt mij...
Dat leer je VOORDAT je relatie open gaat, doe je het tijdens dan gaat het 9 van de 10 keer fout.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:34 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het onderzoek heeft te maken met 'jaloersheid' ... nu kan je wel zeggen dat een 'open relatie' niks te maken heeft met jaloers zijn, maar volgens mij is het tegendeel waar, juist binnen een 'open relatie' wordt je veel meer met die jaloersheid geconfonteerd en worden de partners gedwongen ermee om te gaan...
Dit soort dingen hoor ik voornamelijk van mensen binnen gesloten relatie's die geen open relatie willen, van degene met open relatie's hoor ik dit nooit eigenlijk.quote:Natuurlijk betekent het niet dat open relaties per deifnitie vaker mislukken, maar de jaloersheid speelt een veel belangrijkere rol, het kan mogelijk juist ook een reden zijn om op andere dan enkel sexuele vlakken meer voor de partner te doen, juist om de gevoelens van jaloersheid te ondervangen...
Wat heeft geen jaloesie met over je heen laten lopen te maken????quote:mensen die niet jaloers kunnen of willen zijn, verloochnen zichzelf, en komen vroeger of later gigantisch psychisch in de knoop te zitten, juist omdat ze zichzelf tezeer 'wegcijferen' voor de ander, 'jaloezie' is een vorm van zelfbescherming, het dwingt de persoon vooral aan zijn 'eigen' belang te denken, zijn 'sociale positie' te beschermen, juist ook door anderen af te wijzen.
Deze topic gaat dan ook niet over polygamie, het hebben van meerdere vaste partners binnen 1 relatie.quote:Ik heb overigens sterk de indruk dat wat jij een 'open relatie' noemt, eigenlijk nog steeds een volledig 'monogame' relatie is, in de zin dat de partners volledig trouw aan elkaar blijven, beide blijven vooral elkaars 'tweede keus', hooguit staan ze toe om ook sexuele gunsten en pleziertjes bij anderen te zoeken, maar enkel zolang de 'sociale binding' tussen hen beiden geenszins daardoor gehinderd wordt ....
Volgens mij is dat niet 'polygamie' te noemen, maar blijft het eigenlijk momogamie, met hooguit de 'toestemming' om ook met anderen sex te hebben.
serieusquote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:13 schreef speknek het volgende:
Ter overweging: 3% van alle mannelijke dieren is monogaam en 1% van alle mannelijke apen.
De Larf van Midas Dekkers. Correctie: 3% van alle zoogdieren en 1% van alle apen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:37 schreef petitlapin het volgende:
serieus![]()
van waar heb je die cijfers![]()
Weet je waar het me in dit topic ook om gaat. Om eens de taboe te doorbreken dat een vrije relatie meteen sletterig, onfatsoenlijk of te veel sexgericht is. Sex is gewoon lekker en leuk en daar moet eens normaal over gedaan worden!quote:Op woensdag 11 januari 2006 14:45 schreef Bombie het volgende:
De meeste monogame relaties zíjn al van die zakelijke ondernemingen; maar rationeel kunnen besluiten dat jij en de ander met 'buitenstaanders' mogen neuken... hoe moet ik dat noemen? Een joint venture?!
Wel, als men zich er goed bij voelt en beide 'partijen' er hun goedkeuring aan hebben gegeven, is het onzinnig om het vanuit moreel oogpunt (en zéker omdat anderen het afkeuren) te laten, natuurlijk. Maar het zou mij niks verbazen als dit achteraf toch niet zo'n hoogdravende liefde blijkt te zijn.
Dat hoeft ook niet het uitgangspunt te zijn, natuurlijk, en daarom houdt men zakelijk en privé ook maar beter gescheiden.
"Polygamie" houdt in dat één man meerdere vrouwen heeft, of dat één vrouw meerderequote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:34 schreef RM-rf het volgende:
[..]
het onderzoek heeft te maken met 'jaloersheid' ... nu kan je wel zeggen dat een 'open relatie' niks te maken heeft met jaloers zijn, maar volgens mij is het tegendeel waar, juist binnen een 'open relatie' wordt je veel meer met die jaloersheid geconfonteerd en worden de partners gedwongen ermee om te gaan...
Natuurlijk betekent het niet dat open relaties per deifnitie vaker mislukken, maar de jaloersheid speelt een veel belangrijkere rol, het kan mogelijk juist ook een reden zijn om op andere dan enkel sexuele vlakken meer voor de partner te doen, juist om de gevoelens van jaloersheid te ondervangen...
mensen die niet jaloers kunnen of willen zijn, verloochnen zichzelf, en komen vroeger of later gigantisch psychisch in de knoop te zitten, juist omdat ze zichzelf tezeer 'wegcijferen' voor de ander, 'jaloezie' is een vorm van zelfbescherming, het dwingt de persoon vooral aan zijn 'eigen' belang te denken, zijn 'sociale positie' te beschermen, juist ook door anderen af te wijzen.
Ik heb overigens sterk de indruk dat wat jij een 'open relatie' noemt, eigenlijk nog steeds een volledig 'monogame' relatie is, in de zin dat de partners volledig trouw aan elkaar blijven, beide blijven vooral elkaars 'tweede keus', hooguit staan ze toe om ook sexuele gunsten en pleziertjes bij anderen te zoeken, maar enkel zolang de 'sociale binding' tussen hen beiden geenszins daardoor gehinderd wordt ....
Door open te staan voor sex met meerdere mensen, wil niet zeggen dat de sex niet meer iets speciaals is. Dit soort associaties bedoel ik nou.quote:Op donderdag 12 januari 2006 08:58 schreef paddy het volgende:
[..]
"Polygamie" houdt in dat één man meerdere vrouwen heeft, of dat één vrouw meerdere
mannen heeft.(Relatie dus)
Maar monogamie wil ik het ook niet noemen.
Wat mensen doen moeten ze zelf maar weten, maar ik zie seks als iets heel bijzonders, en niet als alleen maar een lekker iets. Het is voor mij te bijzonder om het als alleen maar een genotsmiddel te zien.
Dit vind ik ook weer een overtrokken reactie. Hiermee wordt impliciet gezegd dat als je sex hebt met meerdere mensen je eigenlijk "vies" bent. Je hebt een stuk meer kans op ziektes en bla bla bla.... Ben ik het dus niet mee eens. Niet dat ik zoveel sex heb met anderen of mijn partner, want dat is helemaal niet het geval. Maar ik vind het niet iets om zo overdreven over te doen.quote:Ik zou trouwens never nooit een kind willen, met iemand die zo vrij met seks omgaat.
De "sappen van een vrouw"bereiken ook de ballen van de man, dus wanneer de man een klein wondje heeft, en de vrouw een geslachtziekte (bijv. Aids) heeft, zadel je dus een kind op met ellende.
Ja, dit kan altijd gebeuren, maar wanneer je maar met iedereen naar bed gaat, omdat je op dat moment gewoon "zin" hebt, is die kans toch wel meer aanwezig.
Maar ik zou dus ook niet aan een dergelijke relatie beginnen, omdat juist de seks binnen een relatie het enige is, wat echt voor jullie tweeën is.
Er bestaat safe seks en er bestaan testen hoor....quote:Op donderdag 12 januari 2006 08:58 schreef paddy het volgende:
[..]
"Polygamie" houdt in dat één man meerdere vrouwen heeft, of dat één vrouw meerdere
mannen heeft.(Relatie dus)
Maar monogamie wil ik het ook niet noemen.
Wat mensen doen moeten ze zelf maar weten, maar ik zie seks als iets heel bijzonders, en niet als alleen maar een lekker iets. Het is voor mij te bijzonder om het als alleen maar een genotsmiddel te zien.
Ik zou trouwens never nooit een kind willen, met iemand die zo vrij met seks omgaat.
De "sappen van een vrouw"bereiken ook de ballen van de man, dus wanneer de man een klein wondje heeft, en de vrouw een geslachtziekte (bijv. Aids) heeft, zadel je dus een kind op met ellende.
Ja, dit kan altijd gebeuren, maar wanneer je maar met iedereen naar bed gaat, omdat je op dat moment gewoon "zin" hebt, is die kans toch wel meer aanwezig.
Maar ik zou dus ook niet aan een dergelijke relatie beginnen, omdat juist de seks binnen een relatie het enige is, wat echt voor jullie tweeën is.
Ik vind dus van niet. Als je zomaar en makkelijk sext vind ik het niet speciaal. Wat is dan het verschil met je andere vrienden-vriendinnen? Die knuffel ik ook, kijk er ook teevee mee en voer er ook discussie mee (momenteel zelfs). Ik zie sex-intimiteit als een van de belangrijkste en voornaamste toevoegingen op mijn vriendschap met een vrouw wat haar dus mijn partner maakt...quote:Op donderdag 12 januari 2006 09:41 schreef -beyond- het volgende:
[..]
Door open te staan voor sex met meerdere mensen, wil niet zeggen dat de sex niet meer iets speciaals is. Dit soort associaties bedoel ik nou.
meen je dat werkelijk, dat het enkel aan de sex te merken is of iemand je vaste partner is, of gewoon een vriendin?quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:53 schreef Knibbel het volgende:
Wat is dan het verschil met je andere vrienden-vriendinnen? Die knuffel ik ook, kijk er ook teevee mee en voer er ook discussie mee (momenteel zelfs). Ik zie sex-intimiteit als een van de belangrijkste en voornaamste toevoegingen op mijn vriendschap met een vrouw wat haar dus mijn partner maakt...
Ik zou het dus heel erg naar vinden als het enige verschil met een goede vriend/vriendin de seks is, mag hopen dat ik wel wat meer waard ben.quote:Op donderdag 12 januari 2006 13:53 schreef Knibbel het volgende:
[..]
Ik vind dus van niet. Als je zomaar en makkelijk sext vind ik het niet speciaal. Wat is dan het verschil met je andere vrienden-vriendinnen? Die knuffel ik ook, kijk er ook teevee mee en voer er ook discussie mee (momenteel zelfs). Ik zie sex-intimiteit als een van de belangrijkste en voornaamste toevoegingen op mijn vriendschap met een vrouw wat haar dus mijn partner maakt...
Wij proberen jou ook te nuanceren maar ik vrees dat jij jou stelling (ook zoals je hem wegzet) ziet als waarheid en onze beweringen zijn niet waar want mensen zijn niet monogaam...![]()
waarom zou ik het nog eens proberen en sex hebben met een man die ik niet aantrekkelijk vindquote:Op donderdag 12 januari 2006 14:56 schreef erodome het volgende:
Heb je het weleens geprobeert dan dat je zo stellig kan zeggen dat het zoveel beter is als je intens van elkaar houdt?
Heb het woord vies niet één keer in de mond gehad, en vul die woorden dan ook niet voor me inquote:Op donderdag 12 januari 2006 09:41 schreef -beyond- het volgende:
[..]
Dit vind ik ook weer een overtrokken reactie. Hiermee wordt impliciet gezegd dat als je sex hebt met meerdere mensen je eigenlijk "vies" bent. Je hebt een stuk meer kans op ziektes en bla bla bla.... Ben ik het dus niet mee eens. Niet dat ik zoveel sex heb met anderen of mijn partner, want dat is helemaal niet het geval. Maar ik vind het niet iets om zo overdreven over te doen.
En als sex binnen jullie relatie het enige is dat echt voor jullie tweeën is, zou ik nog maar eens een keer goed nadenken. Want ik weet niet hoe het met jou zit, maar elke avond voor de t.v. hangen, knuffelen, tussendoor zoenen, helemaal durven jezelf te zijn, af en toe kwaad worden om helemaal niets, even elkaar vastpakken, enz enz enz... is voor mij iets heel belangrijks dat wij alleen maar met twee delen.
En tot slot, je zegt dat je sex niet ziet als alleen maar ziet als iets dat je doet als je zin hebt. Bij mij is dat toch wel iets anders.
Begrijp me niet verkeerd hoor, ik respecteer je keus wel en wil je echt niet op andere gedachten brengen. Ik probeer er alleen een beetje nuancering aan te geven.
Nee wijffie, ik bedoel het ook niet dat je dat zegt dat je het vies vindt. Maar je geeft mij de indruk ermee. Maar je kunt niet zeggen dat het bankhangen met je vrienden hetzelfde is als bankhangen met je vriend. En dan even het seksuele gedeelte achterwege gelaten... Boos worden doe je ook met vrienden, tuurlijk, maar dan wel op een ander niveau.......bij je vriend zal je jezelf meer laten gaan......quote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:42 schreef paddy het volgende:
[..]
Heb het woord vies niet één keer in de mond gehad, en vul die woorden dan ook niet voor me in![]()
Op de bank hangen, en tv kijken doe ik ook met vrienden. Knuffelen doe ik ook met vrienden. Boos worden en me thuis voelen, doe ik ook met vrienden, maar al deze dingen doe ik ook met mijn vriend , alleen de heerlijke sex (dus absoluut niet vies) doe ik alleen met mijn vriendDus dit gedeelte is dan ook alleen voor ons tweeën
Je leest blijkbaar over een zin heen, want ik zei dus duidelijk dat wat een ander doet, ze zelf moeten weten.Ik veroordeel het niet, ik wil gewoon niet een kind van iemand die steeds met een ander (of dit nu één keer per maand, of per jaar is maakt mij niet uit) vrije sex heeft. Maar dit is mijn mening
Ik heb mijn partner voor het leven al gevonden!!!quote:Op zaterdag 14 januari 2006 00:11 schreef FuifDuif het volgende:
Wat wil je hiermee bewijzen en bereiken? Het is nog altijd heel goed mogelijk dat je een partner voor je leven treft. Of dat nu onnatuurlijk is of niet, het maakt voor de beleving niets uit.
Lekker constructief, wat dacht je van geestelijke evolutie in het kader van individualisme? Sommige mensen hebben de behoefte, anderen niet. Wees blij dat mijn lievelingsgerecht anders is als die van jouquote:Op zondag 15 januari 2006 20:47 schreef licker het volgende:
misschien was het vroeger , lang geleden normaal om meerdere vrouwen te hebben.... en toen kwam er de evolutie om de hoek kijken... ja E-VO-LU-TIE .... snappen jullie dat , doorontwikkeling... ??? nee hè ... dat dacht ik al ....
Evolutie hebben we dankzij techniek redelijk de das om gedaan. We moeten het nu op ons eigen doen. Monogamie heeft de regerende klasse verzonnen om het gepeupel niet al te snel te laten groeien. Terwijl ze zelf een harem er op na hielden.quote:Op zondag 15 januari 2006 20:47 schreef licker het volgende:
misschien was het vroeger , lang geleden normaal om meerdere vrouwen te hebben.... en toen kwam er de evolutie om de hoek kijken... ja E-VO-LU-TIE .... snappen jullie dat , doorontwikkeling... ??? nee hè ... dat dacht ik al ....
Jah dat is mooi gezegd.quote:Op zondag 15 januari 2006 21:01 schreef Breetai het volgende:
[..]
Evolutie hebben we dankzij techniek redelijk de das om gedaan. We moeten het nu op ons eigen doen. Monogamie heeft de regerende klasse verzonnen om het gepeupel niet al te snel te laten groeien. Terwijl ze zelf een harem er op na hielden.
Ook waren er nog een paar boekenwurmen die jaloers waren op de players in die tijd. Zij konden alle vrouwen scoren terwijl ze zelf niks hadden. Toen vonden ze het verstandig om zoiets als het huwelijk uit te vinden. Allen jammer dat de dames tegenwoordig de players uitzoeken om mee te trouwen en de geeks het nakijken hebben. (ff heeeeeel kort door de bocht).
Voor de rest maakt een monogaam huwelijk het een stuk makkelijker wat betrefd erven van bezittingen van je ouders. Anders weet je echt wie wat nou gaat krijgen.
De redenen voor exclusiviteit binnen het huwelijk vielen weg zodra anticonceptie een gemeen goed werd. Ik geloof gerust dat 2 mensen beslissen om voor het leven bij elkaar te blijven. Ze worden niet meer verplicht om in het geheim sex met anderen te hebben als ze dat zouden willen.
Seriële monogamie is????quote:Op maandag 16 januari 2006 16:21 schreef BartvdBk het volgende:
Zoals gezegd is 0,5%-2% polygaam. Er zijn er vast meer die het ook zouden willen zijn. Maar niet worden. Laatst was een programma op tv dat seriele monogamie weer in opkomst is.
Ik ben dan ook serieel monogaam...ik blijf ook trouw aan mijn partner.....quote:Op maandag 16 januari 2006 19:49 schreef erodome het volgende:
Seriele monogamioe is niet in opkomst, dat is wat we doen meestal, want wie blijft er nu zijn hele leven bij zijn eerste liefje, dus maar 1 partner, dat je hele leven, dat is echte monogamie...
Wat wij doen is seriele monogamie normaal, we vinden een partner, zijn daar als het goed is trouw aan, tot de liefde weggesmolten is, dan gaan we opzoek naar een nieuwe partner waar we ook weer trouw aan zijn....
Wij passen in het hokje "levensgenieters"....that's for sure!!quote:Op maandag 16 januari 2006 21:33 schreef erodome het volgende:
Je bent niet monogaam als je met anderen het bed deelt, monogaam is 1 partner, meer niet, ook niet voor even...
Ik weet niet in welk hokje dat dan weer valt, kan me eigenlijk ook weinig schelen zolang we het er beide maar mee naar onze zin hebben.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |