abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 12 januari 2006 @ 15:18:23 #151
138175 Knibbel
Joehoeeee :-p
pi_33975522
Volgens mij schreef ik Ik zie sex-intimiteit als een van de belangrijkste en voornaamste toevoegingen op mijn vriendschap met een vrouw...

Dat suggereert dat er meer zijn, een aantal meer op precies te zijn.... Maar ja inderdaad, het dus een van de belangrijkste en voornaamste toevoegingen op mijn vriendschap met een vrouw...
'Onkruid vergaat niet!' ~ 'Amor vincit omnia!' ~ 'Een dag niet gelachen is een dag niet geleeft!'
pi_33979520
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 14:56 schreef erodome het volgende:
Heb je het weleens geprobeert dan dat je zo stellig kan zeggen dat het zoveel beter is als je intens van elkaar houdt?
waarom zou ik het nog eens proberen en sex hebben met een man die ik niet aantrekkelijk vind . Moet ik me gaan forceren of zo Iik heb er gewoon geen zin meer in.

Sinds ik mijn relatie met mijn huidige partner ben gestart, heb ik trouwens geen enkele andere man meer aantrekkelijk gevonden of nooit meer de drang gevoeld om het met een ander te doen .

En ja, ik heb voor deze relatie met andere mannen sex gehad, die het technisch niet slecht deden, misschien wel beter dan mijn man het deed in den beginne, maar op die mannen was ik niet zo verliefd als op mijn man en ik ben ook nooit zo lang met hen samen geweest als met mijn man En ja, het is gewoon niet te vergelijken, dat scheelt hemel en aarde .

Ik wil dus nooit geen sex meer zonder liefde, jakkes gewoon , het is niets voor mij.
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_33980280
Ja je hebt het dus geprobeerd, zeg toch niet dat je dat nu nog moet doen....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
pi_34033477
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 09:41 schreef -beyond- het volgende:

[..]

Dit vind ik ook weer een overtrokken reactie. Hiermee wordt impliciet gezegd dat als je sex hebt met meerdere mensen je eigenlijk "vies" bent. Je hebt een stuk meer kans op ziektes en bla bla bla.... Ben ik het dus niet mee eens. Niet dat ik zoveel sex heb met anderen of mijn partner, want dat is helemaal niet het geval. Maar ik vind het niet iets om zo overdreven over te doen.

En als sex binnen jullie relatie het enige is dat echt voor jullie tweeën is, zou ik nog maar eens een keer goed nadenken. Want ik weet niet hoe het met jou zit, maar elke avond voor de t.v. hangen, knuffelen, tussendoor zoenen, helemaal durven jezelf te zijn, af en toe kwaad worden om helemaal niets, even elkaar vastpakken, enz enz enz... is voor mij iets heel belangrijks dat wij alleen maar met twee delen.

En tot slot, je zegt dat je sex niet ziet als alleen maar ziet als iets dat je doet als je zin hebt. Bij mij is dat toch wel iets anders.

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik respecteer je keus wel en wil je echt niet op andere gedachten brengen. Ik probeer er alleen een beetje nuancering aan te geven.
Heb het woord vies niet één keer in de mond gehad, en vul die woorden dan ook niet voor me in
Op de bank hangen, en tv kijken doe ik ook met vrienden. Knuffelen doe ik ook met vrienden. Boos worden en me thuis voelen, doe ik ook met vrienden, maar al deze dingen doe ik ook met mijn vriend , alleen de heerlijke sex (dus absoluut niet vies) doe ik alleen met mijn vriend Dus dit gedeelte is dan ook alleen voor ons tweeën
Je leest blijkbaar over een zin heen, want ik zei dus duidelijk dat wat een ander doet, ze zelf moeten weten.Ik veroordeel het niet, ik wil gewoon niet een kind van iemand die steeds met een ander (of dit nu één keer per maand, of per jaar is maakt mij niet uit) vrije sex heeft. Maar dit is mijn mening
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
  zaterdag 14 januari 2006 @ 00:00:14 #155
121825 -beyond-
Mensen gaan naar de klote!!
pi_34034128
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 23:42 schreef paddy het volgende:

[..]

Heb het woord vies niet één keer in de mond gehad, en vul die woorden dan ook niet voor me in
Op de bank hangen, en tv kijken doe ik ook met vrienden. Knuffelen doe ik ook met vrienden. Boos worden en me thuis voelen, doe ik ook met vrienden, maar al deze dingen doe ik ook met mijn vriend , alleen de heerlijke sex (dus absoluut niet vies) doe ik alleen met mijn vriend Dus dit gedeelte is dan ook alleen voor ons tweeën
Je leest blijkbaar over een zin heen, want ik zei dus duidelijk dat wat een ander doet, ze zelf moeten weten.Ik veroordeel het niet, ik wil gewoon niet een kind van iemand die steeds met een ander (of dit nu één keer per maand, of per jaar is maakt mij niet uit) vrije sex heeft. Maar dit is mijn mening
Nee wijffie, ik bedoel het ook niet dat je dat zegt dat je het vies vindt. Maar je geeft mij de indruk ermee. Maar je kunt niet zeggen dat het bankhangen met je vrienden hetzelfde is als bankhangen met je vriend. En dan even het seksuele gedeelte achterwege gelaten... Boos worden doe je ook met vrienden, tuurlijk, maar dan wel op een ander niveau.......bij je vriend zal je jezelf meer laten gaan......

en dat sex alleen voor twee is, dat vond ik ook altijd. Maar na 7 jaar heb je toch zin om meer van het leven te verkennen. Althans, dat hadden we beide. En geloof me, zovaak is het niet voorgekomen. Zelfs maar 1 keer. Maar toch, het genot dat het gaf is toch wel een teken dat ik open sta (en hij ook) voor deze kant van het leven.....
Het begin van het begin begint.....
Waar het einde van het einde eindigt....
pi_34034475
Wat wil je hiermee bewijzen en bereiken? Het is nog altijd heel goed mogelijk dat je een partner voor je leven treft. Of dat nu onnatuurlijk is of niet, het maakt voor de beleving niets uit.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 11:32:16 #157
121825 -beyond-
pi_34042193
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:11 schreef FuifDuif het volgende:
Wat wil je hiermee bewijzen en bereiken? Het is nog altijd heel goed mogelijk dat je een partner voor je leven treft. Of dat nu onnatuurlijk is of niet, het maakt voor de beleving niets uit.
Ik heb mijn partner voor het leven al gevonden!!!
En verdomd dat hij het lekker vindt om met een meid erbij te sexen....

Een betere partner kan ik me dan toch niet wensen???

Maar goed, ik heb het niet over de beleving. Want dat is op microniveau...ik heb het over het macroniveau...
Dat men doet voorkomen alsof monogamie aangeboren is...terwijl het aangeleerd is.
pi_34098267
misschien was het vroeger , lang geleden normaal om meerdere vrouwen te hebben.... en toen kwam er de evolutie om de hoek kijken... ja E-VO-LU-TIE .... snappen jullie dat , doorontwikkeling... ??? nee hè ... dat dacht ik al ....
likken is een hobby, ik wil er mijn werk van maken, alleen dan heb ik geen hobby meer
pi_34098403
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:47 schreef licker het volgende:
misschien was het vroeger , lang geleden normaal om meerdere vrouwen te hebben.... en toen kwam er de evolutie om de hoek kijken... ja E-VO-LU-TIE .... snappen jullie dat , doorontwikkeling... ??? nee hè ... dat dacht ik al ....
Lekker constructief, wat dacht je van geestelijke evolutie in het kader van individualisme? Sommige mensen hebben de behoefte, anderen niet. Wees blij dat mijn lievelingsgerecht anders is als die van jou
  zondag 15 januari 2006 @ 20:52:14 #160
22944 Breetai
....Relax....
pi_34098518
Voor de liefhebbers van dit onderwerp kan ik 'Stranger in a strange land' van Robert Heinlein zeker aanraden. Dit boek is een van de aanstichters van de hele vrije liefde beweging geweest in de jaren 60 en 70. Het is een soort science fiction verhaal wat de principes van monotheisme en monogamie direct uitdaagt.

Oh ja, neem wel de originele ongecensureerde editie. Die bevat iets meer 'spicy' materiaal waar ze in de jaren 60 niet zo heel erg blij mee waren.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
pi_34098909
Monogamie, in de huidige vorm van de samenleving algeheel geaccepteerd en ook een goede wijze van jezelf beschermen. Niet tegen gevoelens of problemen, maar meer mbt SOA's e.d.
  zondag 15 januari 2006 @ 21:01:51 #162
22944 Breetai
....Relax....
pi_34099110
quote:
Op zondag 15 januari 2006 20:47 schreef licker het volgende:
Evolutie hebben we dankzij techniek redelijk de das om gedaan. We moeten het nu op ons eigen doen. Monogamie heeft de regerende klasse verzonnen om het gepeupel niet al te snel te laten groeien. Terwijl ze zelf een harem er op na hielden.

Ook waren er nog een paar boekenwurmen die jaloers waren op de players in die tijd. Zij konden alle vrouwen scoren terwijl ze zelf niks hadden. Toen vonden ze het verstandig om zoiets als het huwelijk uit te vinden. Allen jammer dat de dames tegenwoordig de players uitzoeken om mee te trouwen en de geeks het nakijken hebben. (ff heeeeeel kort door de bocht).
Voor de rest maakt een monogaam huwelijk het een stuk makkelijker wat betrefd erven van bezittingen van je ouders. Anders weet je echt wie wat nou gaat krijgen.

De redenen voor exclusiviteit binnen het huwelijk vielen weg zodra anticonceptie een gemeen goed werd. Ik geloof gerust dat 2 mensen beslissen om voor het leven bij elkaar te blijven. Ze worden niet meer verplicht om in het geheim sex met anderen te hebben als ze dat zouden willen.
"I’ll renounce cynicism when it ceases having predictive powers" -- @devbisme
  maandag 16 januari 2006 @ 13:22:13 #163
121825 -beyond-
pi_34118818
quote:
Op zondag 15 januari 2006 21:01 schreef Breetai het volgende:

[..]

Evolutie hebben we dankzij techniek redelijk de das om gedaan. We moeten het nu op ons eigen doen. Monogamie heeft de regerende klasse verzonnen om het gepeupel niet al te snel te laten groeien. Terwijl ze zelf een harem er op na hielden.

Ook waren er nog een paar boekenwurmen die jaloers waren op de players in die tijd. Zij konden alle vrouwen scoren terwijl ze zelf niks hadden. Toen vonden ze het verstandig om zoiets als het huwelijk uit te vinden. Allen jammer dat de dames tegenwoordig de players uitzoeken om mee te trouwen en de geeks het nakijken hebben. (ff heeeeeel kort door de bocht).
Voor de rest maakt een monogaam huwelijk het een stuk makkelijker wat betrefd erven van bezittingen van je ouders. Anders weet je echt wie wat nou gaat krijgen.

De redenen voor exclusiviteit binnen het huwelijk vielen weg zodra anticonceptie een gemeen goed werd. Ik geloof gerust dat 2 mensen beslissen om voor het leven bij elkaar te blijven. Ze worden niet meer verplicht om in het geheim sex met anderen te hebben als ze dat zouden willen.
Jah dat is mooi gezegd.

Maar om even op het stukje evolutie terug te komen daar gaat het in deze helemaal niet om.
Het gaat om het feit dat iets dat vroeger is verzonden ten behoeve van geld, macht, status, jaloezie en weet ik wat allemaal nog meer, nu in onze huidige samenleving wordt gebracht alsof het zo hoort van nature. En alsof je vreemd bent als je niet monogaam bent en sex hebt met meerdere mensen dan je eigen partner.

Evolutie of niet, dat doet niets hieraan af! Dat hier niet normaal over gedaan kan worden, omdat monogamie de boventoon voert (terwijl dit vroeger helemaal niet het geval was en hier wel normaal over gedaan kon worden) is hetgeen zo knaagt aan me.
Dan denk ik MENSEN, OPEN JE OGEN EENS! DENK EENS VERDER DAN DIT...

En dan laat ik in het midden of iemand al dan niet de voorkeur geeft aan 1 persoon. Want velen in dit topic willen niet meerdere sexpartners hebben, maar kunnen hier wel normaal over doen en respect voor opbrengen!
pi_34125020
Zoals gezegd is 0,5%-2% polygaam. Er zijn er vast meer die het ook zouden willen zijn. Maar niet worden. Laatst was een programma op tv dat seriele monogamie weer in opkomst is.
I don't know what's gonna happen but I'm gonna get my kicks before the whole shithouse blows up in flames! All right!
  maandag 16 januari 2006 @ 17:24:01 #165
121825 -beyond-
pi_34127046
quote:
Op maandag 16 januari 2006 16:21 schreef BartvdBk het volgende:
Zoals gezegd is 0,5%-2% polygaam. Er zijn er vast meer die het ook zouden willen zijn. Maar niet worden. Laatst was een programma op tv dat seriele monogamie weer in opkomst is.
Seriële monogamie is????
pi_34132608
Seriele monogamioe is niet in opkomst, dat is wat we doen meestal, want wie blijft er nu zijn hele leven bij zijn eerste liefje, dus maar 1 partner, dat je hele leven, dat is echte monogamie...

Wat wij doen is seriele monogamie normaal, we vinden een partner, zijn daar als het goed is trouw aan, tot de liefde weggesmolten is, dan gaan we opzoek naar een nieuwe partner waar we ook weer trouw aan zijn....
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  maandag 16 januari 2006 @ 21:13:55 #167
121825 -beyond-
pi_34136766
quote:
Op maandag 16 januari 2006 19:49 schreef erodome het volgende:
Seriele monogamioe is niet in opkomst, dat is wat we doen meestal, want wie blijft er nu zijn hele leven bij zijn eerste liefje, dus maar 1 partner, dat je hele leven, dat is echte monogamie...

Wat wij doen is seriele monogamie normaal, we vinden een partner, zijn daar als het goed is trouw aan, tot de liefde weggesmolten is, dan gaan we opzoek naar een nieuwe partner waar we ook weer trouw aan zijn....
Ik ben dan ook serieel monogaam...ik blijf ook trouw aan mijn partner.....
Onze definitie van trouw zijn wijkt alleen af van de gebruikelijke definitie...
pi_34137721
Je bent niet monogaam als je met anderen het bed deelt, monogaam is 1 partner, meer niet, ook niet voor even...

Ik weet niet in welk hokje dat dan weer valt, kan me eigenlijk ook weinig schelen zolang we het er beide maar mee naar onze zin hebben.
  maandag 16 januari 2006 @ 21:50:43 #169
121825 -beyond-
pi_34138479
quote:
Op maandag 16 januari 2006 21:33 schreef erodome het volgende:
Je bent niet monogaam als je met anderen het bed deelt, monogaam is 1 partner, meer niet, ook niet voor even...

Ik weet niet in welk hokje dat dan weer valt, kan me eigenlijk ook weinig schelen zolang we het er beide maar mee naar onze zin hebben.
Wij passen in het hokje "levensgenieters"....that's for sure!!
pi_34138738
Amen to that!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')