Helemaal over het hoofd gezien.. klinkt mooi idd!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:25 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Luister anders die preview onderaan pagina 1!
Whoa! Ik ken die gast! Ik zag hem pas op 3voor12 tv en vond em cool, maar wist bij God niet wie het was! Handig zo'n forum..quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:56 schreef lubje25 het volgende:
Zijn teksten zijn erg persoonlijk en soms pijnlijk eerlijk. Waar andere mensen zoiets zouden hebben van: Dit komt nooit iemand te weten... Daar schrijft hij dan een nummer over. Zijn optredens zijn erg leuk, in zijn passie voor het zingen trekt ie gekke bekken, hij komt ook erg grappig uit de hoek en er is ruimte voor improvisatie. Zo ziet ie eruit:
[afbeelding]
Tuurlijk! Ken weinig van Bruce Springsteen, niks van Billy Joel (jaja slecht), hebben thuis 2 of 3 platen van Lou Reed, en een stuk of 5 van Joe Cocker maar heb ze nog nooit geluisterd. Maar ik ben opgegroeid met Johnny Cash. Mijn ouders zitten bij een motorclub waar Johnny altijd wordt gedraaid, thuis galmde ie altijd door de speakers en nou komt ie uit mijn boxen. Ik vind dat je Johnny's muziek best als folk mag beschouwen ook al klinkt het country. Het heeft dezelfde elementen: het vertellen van verhalen; vaak eenvoudig gitaarspel; niet te veel poespas..quote:
Johnny's black box met die american recordings is folk.. gewoon folk..quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:05 schreef Route het volgende:
[..]
Tuurlijk! Ken weinig van Bruce Springsteen, niks van Billy Joel (jaja slecht), hebben thuis 2 of 3 platen van Lou Reed, en een stuk of 5 van Joe Cocker maar heb ze nog nooit geluisterd. Maar ik ben opgegroeid met Johnny Cash. Mijn ouders zitten bij een motorclub waar Johnny altijd wordt gedraaid, thuis galmde ie altijd door de speakers en nou komt ie uit mijn boxen. Ik vind dat je Johnny's muziek best als folk mag beschouwen ook al klinkt het country. Het heeft dezelfde elementen: het vertellen van verhalen; vaak eenvoudig gitaarspel; niet te veel poespas..
Nee, niet echt eigenlijk..quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:09 schreef Route het volgende:
Folk is in, wisten jullie dat?
WIj hebben geen box...we hebben ze gewoon allemaal los..quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:08 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Johnny's black box met die american recordings is folk.. gewoon folk..
Dat ook zeker.. maar toch ben ik ermee opgegroeid met folk..quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:11 schreef MasonsApron het volgende:
Ik zou eerder zeggen dat het een beetje aan het terugkomen is... als je t mij vraagt is dat puur omdat t grootste deel van de top40 commerciele bagger is
uhu, die american recordings heb je toch?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:12 schreef Route het volgende:
[..]
WIj hebben geen box...we hebben ze gewoon allemaal los..
Komt gewoon omdat iedereen de "the"-bandjes zat is en dat indie achtige gedoequote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:11 schreef MasonsApron het volgende:
Ik zou eerder zeggen dat het een beetje aan het terugkomen is... als je t mij vraagt is dat puur omdat t grootste deel van de top40 commerciele bagger is
Ik niet, ik ben er een beetje ingerold. Op mijn leeftijd wel een beetje apart misschien. Sowieso maak ik graag akoestisch muziek, dus dan valt zowat de hele top40 meteen al afquote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:12 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Dat ook zeker.. maar toch ben ik ermee opgegroeid met folk..
Als je gewoon al begint om alle trance/dance achtige nummers door te strepen en alle rap/nederhop/etc ook, dan hou je echt niet veel nummers meer over. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat ik bij voorbaat alle trance en hiphop troep vind, maar het is gewoon doorgeslagen.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:14 schreef Route het volgende:
[..]
Komt gewoon omdat iedereen de "the"-bandjes zat is en dat indie achtige gedoe
Ja, als je er mee opgegroeid bent is het makkelijk om te zeggen: ik ben 16 en hou van folk!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:14 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
uhu, die american recordings heb je toch?
Die box is een must have.. bij fame is hij af en toe in de aanbieding (aanrader!!)
Het is niet makkelijk om te zeggen.. ik ken genoeg jongens wiens vader een onwijze muzieksmaak heeft en die jongens luisteren alleen maar (C)Rap and Beat!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:19 schreef Route het volgende:
[..]
Ja, als je er mee opgegroeid bent is het makkelijk om te zeggen: ik ben 16 en hou van folk!Ik ben helemaaaal niet opgegroeid met de muziek waar ik nu naar luister (op Johnny Cashna dan), ik had geluk dat mijn obsessie voor Bob Dylan begon door een greatest hits cd die toevallig hier thuis lag, anders was ik blijven steken bij The Strokes en Kings of Leon ofzo (die overigens allebei wel heel erg tof zijn daar niet van)
Ja het zijn de american recordings, maar nee, ze zitten niet in een doos of box ofzo.
Hear hear! En wat dacht je van de r&b shit? Nelly, Usher, al die nieuwe gasten en wijven! Veel vrouwen dit jaar.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:18 schreef MasonsApron het volgende:
[..]
Als je gewoon al begint om alle trance/dance achtige nummers door te strepen en alle rap/nederhop/etc ook, dan hou je echt niet veel nummers meer over. Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat ik bij voorbaat alle trance en hiphop troep vind, maar het is gewoon doorgeslagen.
quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:21 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Het is niet makkelijk om te zeggen.. ik ken genoeg jongens wiens vader een onwijze muzieksmaak heeft en die jongens luisteren alleen maar (C)Rap and Beat!
Ik wilde net zeggen, dat is ook onwijs Kings Of Leon..
Het kan erger hoorquote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:26 schreef Route het volgende:
[..]
Ja ok..da's waar. Misschien komt het nog! Ik hield vroeger ook van Nightwish enzo (jaja ik schaam me diep...maar kom op! Ik zat ik de 3e toen!)
Gezien, was zeker geweldig.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 20:35 schreef Prep2Fight het volgende:
Ik gaat Sam Cooke kijken..Op NL3.. geweldige docu
HULDE!!!! hahaha, deze folktak probeer ik al dit hele topic naar voren te brengen! Maar Dubliners en Pogues zijn wel bekend, maar er is zoveel meer.quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:05 schreef ThE_ED het volgende:
Bij folkmuziek denk ik toch zelf eerder aan van die Ierse en Schotse bandjes die de traditionals afwisselen met eigen nummers. Maar die zie ik in dit topic niet echt veel voorbij komen, of ken ik ze gewoon niet? De sound die nu door de steeds populairder wordende Irish Pubs sowieso wat populairder is geworden zegmaar. Dubliners, The Pogues om 2 heel bekende namen te noemen.
Hier in dit topic lijkt het toch meer om de folk singasongwriter als zijnde de man met de gitaar ala bijvoorbeeld een Bob Dylan te gaan... (Niet dat er wat mis is met Dylan.)
En je zou zeggen dat de populariteit hiervan onder jongeren wel zal toenemen door al die "gothics" (zoals ze zichzelf schijnbaar noemen) die naar bands als Finntroll en Nightwish luisteren die dergelijke folkelementen uit Finland gebruiken. Maar bands als bijv. de Dropkick Murphy's brengen de Ierse folk natuurlijk helemaal nieuwe bekendheid.quote:Op woensdag 11 januari 2006 21:12 schreef MasonsApron het volgende:
[..]
HULDE!!!! hahaha, deze folktak probeer ik al dit hele topic naar voren te brengen! Maar Dubliners en Pogues zijn wel bekend, maar er is zoveel meer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |