*rent weer weg*quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:53 schreef Route het volgende:
Whoa...Steve Earl...ashes to ashes..and dust to dust..da's mn pa's muziek.
Nou, in zijn muziek vind je wel dingen die erbij horen. Maar hij combineert zoveel door elkaar dat het niet echt 1 duidelijke stijl heeft ofzo.
Hmm..dat zou ik moeten opzoeken. Ik weet wel dat "Kisses Sweeter Then Wine" een Iers folk nummer van Pete is.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:37 schreef MasonsApron het volgende:
Er gaat nog steeds niet echt een belletje bij me rinkelen eigenlijk. Wat voor nummers dan (titels, genre) vanuit Ierland? Ik heb het drinking songs genre bijvoorbeeld al een tijdje achter me liggen, ben meer met ballads en instrumentaal bezig.
Dat zou ik nou ook heel gaaf vinden om ze direct van de artiest zelf te kopen. Helaas zijn ze bijna allemaal dood of wereldberoemd.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 15:57 schreef MasonsApron het volgende:
Ongeveer 80% van mijn folkcollectie heb ik van de artiest zelf gekocht, maw, contant afgerekend bij de artiest. Het mooiste is altijd als ze je nog herkennen als je ze weereens tegenkomt.
LP's gebruik ik overigens niet, ik heb zelf geen platenspeler en heb eigenlijk ook geen idee of ik hem daadwerkelijk veel zou gebruiken. Ik vind LP's iig wel veel charme hebben, dat zal ik bij digitaal nooit hebben.
Nog nooit van gehoord. Waar komt ie vandaan?quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:14 schreef lubje25 het volgende:
Ik ben niet zo heel erg breed onderlegd op het gebied van Folk maar een naam die zeker niet mag ontbreken is een van de beste singer-songwriters die ik ken. Loudon Wainwright III, geniale muziek maakt die man. Ben naar m wezen kijken en luisteren in Tivoli vorig jaar. Was echt super goed.
Kennen jullie hem?
Veel gekraak hoeft van mij ook niet, maar je hoort cd opnames echt helemaal niets anders dan alleen de zang en instrumentatie. Wat dat betreft geeft het geen leven aan de plaat. Net als een sportwagen waar je de motor niet bij zou kunnen horen. Wat die artiesten betreft moet je denk ik eens verder kijken dan alleen de hele bekende artiesten. Ook in de Ierse folk wereld zijn sommige artiesten dood of gewoon onbereikbaar, een aantal denken zelfs dat ze goden zijn. Maar ik ken bijvoorbeeld ook een hele goede songwriter (uiteraard mijn eigen mening) waar ik elke week wel een keer mee aan de bar hang.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:24 schreef Route het volgende:
[..]
Dat zou ik nou ook heel gaaf vinden om ze direct van de artiest zelf te kopen. Helaas zijn ze bijna allemaal dood of wereldberoemd.
Sinds ik mijn pick-up heb (nog maar een maand ofzo!) doe ik bijna niks anders meer als platen luisteren. Dat gekraak is gewoon geweldig! Op cd's is dat zoveel mogelijk weggewerkt.
Ik ben 17, en ik ken weinig mensen die folk leuk vinden. Ja bob dylan, maar als je zegt dat je folkmuziek luistert denken ze aan volkszangers als andre hazesquote:Op dinsdag 10 januari 2006 16:59 schreef MasonsApron het volgende:
Toch wordt folk (niet alleen ierse, maar ook Amerikaanse) steeds populairder binnen Nederland, zelfs bij jongeren. Probeer anders eens te beginnen naar wat cafees te gaan waar ze Amerikaanse folk als live muziek hebben en maak een praatje met de artiest. Of festivals te bezoeken. Dat werkt best goed.
Dat kan, maar je kunt het ook op een andere manier bekijken. Als je naar (in dit geval heb ik het over Ierse) festivals gaat zul je zien dat er verbazingwekkend veel jeugd is.quote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:06 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Ik ben 17, en ik ken weinig mensen die folk leuk vinden.
Springsteen's laatste album is vrij folkyquote:Op dinsdag 10 januari 2006 17:06 schreef _dirkjan_ het volgende:
[..]
Ik ben 17, en ik ken weinig mensen die folk leuk vinden. Ja bob dylan, maar als je zegt dat je folkmuziek luistert denken ze aan volkszangers als andre hazes(en dat is dan 6e klas
)
Maar geen echte Phil Ochs fans verder hier?
En in welk genre vallen artiesten als Bruce Springsteen (rock?), Billy Joel (?), Lou Reed (rock/pop?), Johnny Cash (country?) Joe Cocker(?)
Allemaal misschien erg commerciele figuren maar toch (zeker in sommige nummers) wel wat kenmerken van folk terug te vinden denk ik?
ZEKER! Luister maar eens naar het album met de Del Mccoury band, prachtig! The Mountain enzo.. Steve Earle.. mijn idoolquote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Valt Steve Earle onder (Amerikaanse) folk?
Heb je hem aangeschaft? Want het is echt een aanvulling op het werk wat ze al op de markt brachtenquote:Op dinsdag 10 januari 2006 12:39 schreef Route het volgende:
Niemand kon hem? Wat is het?
Ik vind het niet cool van The Band dat ze alles , maar dan ook ALLES, hebben laten reconstrueren ofzoiets. En je kunt niet zomaar overal bonustrack op flikkeren! Weg is het origineel, de authentiek!
Hij heeft meer gemaakt dan dat.. wat dacht je van South Nashville blues en wacht dacht je van het prachtige forth worth blues.. ménquote:Op dinsdag 10 januari 2006 13:53 schreef Route het volgende:
[quote]Op dinsdag 10 januari 2006 13:41 schreef DevilsAndDust het volgende:
Valt Steve Earle onder (Amerikaanse) folk?
[/quote
Whoa...Steve Earl...ashes to ashes..and dust to dust..da's mn pa's muziek.
Nou, in zijn muziek vind je wel dingen die erbij horen. Maar hij combineert zoveel door elkaar dat het niet echt 1 duidelijke stijl heeft ofzo.
Luister anders die preview onderaan pagina 1!quote:Op dinsdag 10 januari 2006 19:18 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
Op dat Pihl Ochs kom ik nog terug.. zal even in mijn vaders platenkast kijken![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |