Rook iig niet. Stof zou kunnen, maar ik heb er bv ook 1 van buiten en van een hotelkamer waar het toch echt niet stoffig was. Ik doe alles om het te ontkrachten maar het is wel erg vreemd..quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:22 schreef BSEBEEST het volgende:
ehhhh... misschien stof / rook / etc .... ?
Het zullen vast geen entiteiten uit een andere realiteit zijn...
Ja bij deze wel, op andere foto's waar ik geen flits gebruik komt het ook, ook bij andere hoeken van de kamer. Elke foto die ik maak op haar kamer staan ze op, steeds ergens anders van plaats..quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:24 schreef ETA het volgende:
Heb je flits gebruikt? Zo ja, dan is het gewoon de flits die reflecteerd op het stofdeeltje, niet meer en niets minder.
Als jij een random foto van je muur maakt of het met flits is of niet dan krijg je niet dit te zien. En het is nou niet extreem stoffig op haar kamer ofzo. Bovendien weerkaats stof niet het licht zodanig dat je dit soort circels krijgt. En ik weet het zeker dat die ene zonder flits is, de foto heb ik hier alleen niet. Die staat nog op de camera bij haar thuis.quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:31 schreef ETA het volgende:
Of het binnen of buiten de foto word gemaakt, overal zweven kleine deeltjes in de lucht die de flits weerkaatsen. Dat verklaard natuurlijk ook waarom ze steeds op verschillende plekken te zien zijn.
En weet je heel erg zeker dat je fotos hebt met "lichtbollen" zonder flits? Kijk eens in de EXIF data om te zien of je toen flits hebt gebruikt.
Ik kende deze lichtrondjes wel van fotos maar ik had geen flauw idee wat het was. Dit wat jij zegt is het vast wel. Het klinkt logisch.quote:Op woensdag 4 januari 2006 23:52 schreef Micheleangelo het volgende:
Overal dwarrelen piepkleine stofjes rond. Kijk maar eens in een willekeurige kamer als de zon door een kier in de gordijnen schijnt. Als zo'n stofje vlak voor je lens dwarrelt en de flits valt erop, dan zal er een heeeeeeeeeeeeeeeel onscherpe opname van een heeeeeeeeeeeeeeeeel klein stofje te zien zijn. Iedere natuurkundige kan je uitleggen dat de vorm van die heeeeeeeeeeeeel onscherpe opname dan de vorm van het diafragma van je camera is. Meestal rond, maar soms ook bijvoorbeeld zeshoekig.
Hier vond ik een artikel erover. http://www.dcccs.org/blanke4.htm
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |