Moeilijke vraagstelling, er zijn uiteraard dingen in het leven waarvan ik het gevoel heb dat ik ze nodig heb, maar als ik verder reik dan mijn neus lang is, dan denk ik wel eens wat dieper na en dan realiseer ik mij dat er maar weinig dingen zijn in mijn leven die mij een beetje gelukkig zouden kunnen maken, de dingen die het leven net iets meer glans geven bijvoorbeeld.
Wat ik denk dat ik nodig zou kunnen hebben is het volgende:
Voldoende voedsel: dat wil zeggen, zoveel nuttigen als dat mijn lichaam nodig heeft, dus geen overdaad, dat is helemaal niet nodig voor mijn gevoel, natuurlijk spreekt mijn lichaam mij wel eens tegen wanneer ik mijn avondmaaltijd heb genuttigd en nog steeds zin heb om te bunkeren, maar dan denk ik : Ja, maar dit is in principe overbodig, dus overdaad, dus idioterie, luxe dus.
Verder vindt ik sociaal contact erg belangrijk, dat wil zeggen, zo nu en dan eens met mensen praten, lol met ze maken, en die vriendschappen blijven onderhouden, maar liever niet in het extreme weg, ik vind vriendschap leuk, maar ik vind mijn eigen ding doen ook erg belangrijk, maar als het nodig is, dan ben ik bereid er alles voor op te geven, want echte vriendschap zie ik tot nu toe meer als een illusie dan werkelijkheid, men idealiseerd te veel, men verwacht te veel van een ander en ik vindt het belangrijk om die verwachtingen die je van een ander hebt probeerd los te laten en datgene neemt van diegene waar je allebei profijt van kunt hebben, en daar bedoel ik natuurlijk geen misbruik mee, ik doel meer in de zin op, dat je niet eens zo zeer een diepe band met iemand hoeft te hebben om vriendschap te kunnen ervaren, je kunt ook op andere manieren met iemand een band scheppen, zonder daar meteen aan vastgekleefd te zitten met alle gevolgen van dien, je kunt een uitgaansvriend hebben, (alleen bestemd om mee uit te gaan) een sportmaatje (om mee te gymen en te jumpen) maar ook iemand die je als een goeie gesprekspartner kunt beschouwen, een zielsverwant.
Daarnaast vindt ik maar weinig dingen relevant of belangrijk, kleding bijvoorbeeld is essentieel, maar ik hoef niet perse met de dagelijkse mode mee te lopen om, er bij te horen ik kleed me graag zoals ik dat graag wil en vooral met de doelstelling om mijn lichaam te bescheremen tegen weer en wind, tegen kou, dus een overvolle kledingkast is in principe niet aan mij besteed, die heb ik overigens wel hoor, maar dat was in een periode waarvan ik niet wist hoe ik met mijn geld om moest gaan, ik smeet er mee en ik smeette maar, en mijn kastten raakten toendertijd overvol, maar ergens voelde ik me er leeg bij , het voldeed niet, kleding heeft een functie maar nu is het meer bestemd voor uiterlijk vertoon in deze moderne maatschappij, immers kun je jezelf goed profileren met de juiste kledingstijl of juist de foute.
Dus goie warmhoudende kleding vindt ik dus erg essentieel.
Een dak boven je hoofd hebben ook, een plek waar je je thuis kunt voelen, waar je je af kunt zonderen van de maatschappij, je je terug kunt trekken is ook heel erg belangrijk voor mij, maar liever niet met alles erop en eraan, met luxe zwembaden erin en dergelijke, dat kan best geweldig zijn, maar geluk zit hem in andere dingen niet in materiaal, het zit in je gevoel , hoe je in je vel zit,ddat huis heeft ook in dit geval een doel voor mij om te overleven dus, maar ik wens die lijn niet te ver door te trekken ik hou niet van overdrijven.
Het laatste is gezondheid, als je gezond bent dan kun ej de wereld aan, je bent fit, goed lachs, en je voelt je gelukkig, ben je niet gezond, dan voel je je moe, je lacht minder en je wordt er mentaal niet beter op, dat is niet goed voor je leven, het beinvloed alles in je doen en laten en je kunt je er flink rot bij voelen, dus ik zou graag gezond willen blijven, dat vindt ik essentieel want immers leef je maar een keer en als je leeft dan wil je graag dat alles lekker op rollletjes loopt en je gezondheid helpt je daarbij.