Nou Ayaan, eerst die mooie prijs van Time en nu dit!quote:DEN HAAG - Het VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali is door het blad Readers Digest uitgeroepen tot Europeaan van het jaar. Ze ontvangt de onderscheiding wegens haar "moed en volharding om het lot van onderdrukte islamitische vrouwen op de Nederlandse en Europese politieke agenda te zetten".
De titel "Europeaan van het jaar" wordt jaarlijks toegekend aan de persoon die volgens de gezamenlijke Europese hoofdredacteuren van Reader's Digest op overtuigende wijze invulling geeft aan moderne Europese normen en waarden. Neelie Kroes, Europees Commissaris voor Mededinging, reikt op 23 januari de onderscheiding aan Hirsi Ali uit in het perscentrum Nieuwspoort in Den Haag.
Hirsi Ali is sinds januari 2003 lid van de Tweede Kamer-fractie van de liberale partij VVD en houdt zich bezig met integratie- en emancipatiebeleid. In 2004 schreef ze het scenario van de door Theo van Gogh gemaakte film "Submission part I", waarin werd geageerd tegen vrouwonvriendelijke Koranteksten. Na de moord op Theo van Gogh in november 2004 moest Hirsi Ali noodgedwongen onderduiken, maar in januari 2005 keerde ze terug in de Kamer en zette haar campagne voort.
"Er was een jonge vrouw, geboren buiten Europa, voor nodig om Europeanen te laten zien wat voor moed en vastberadenheid nodig is om extremisme aan de kaak te stellen en de waarden van tolerantie en rechtvaardigheid te waarborgen", zegt Bob Low, de Europese hoofdredacteur van Reader's Digest.
Gelukkig maakt het niemand wat uit wat jij vindtquote:Op woensdag 4 januari 2006 17:40 schreef Snarf het volgende:
Compleet onterecht. Een stennismakend wijf met een grote onbeschofte waffel vind ik haar, meer niet.Hirsi Ali.
Ze zal vast met 'dingen' bezig zijn, maar of het bovengenoemde is?quote:Hirsi Ali is sinds januari 2003 lid van de Tweede Kamer-fractie van de liberale partij VVD en houdt zich bezig met integratie- en emancipatiebeleid.
Iedere ochtend naar de WC, dat is een feit. Tenzij ze stoelgang problemen heeft netzoals 99% van de andere populaire huisvrouwen. Dan is het tweemaal wekelijks.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:48 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Ze zal vast met 'dingen' bezig zijn, maar of het bovengenoemde is?
Tweemaal wekelijks lijkt me ook enerverend en tijdrovend. Vooral als je dit gaat inplannen en combineren met andere bezigheden. Ik geef het haar te doen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:49 schreef Furious het volgende:
[..]
Iedere ochtend naar de WC, dat is een feit. Tenzij ze stoelgang problemen heeft netzoals 99% van de andere populaire huisvrouwen. Dan is het tweemaal wekelijks.
Feiten en cijfersquote:Op woensdag 4 januari 2006 17:45 schreef Braamhaar het volgende:
Een zeer gerenomeerd blad dat Reader's Digest...![]()
Precies, die mevrouw moet gewoon stoppen met haar parlementaire werk en lekker haar ding gaan doen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:48 schreef KoudeVrouw het volgende:
Ze zal vast met 'dingen' bezig zijn, maar of het bovengenoemde is?
Idioterie is de meest voorkomende geestelijke ziekte. Wordt toch mooi weer even bevestigd hier.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:52 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Feiten en cijfers
Reader's Digest Magazine - 's werelds meest gelezen tijdschrift
Getuige jouw post, ja inderdaad.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:55 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Idioterie is de meest voorkomende geestelijke ziekte. Wordt toch mooi weer even bevestigd hier.
Lekker crashen op een puike legerbasis en daar een beetje de toerist uit hangen en dit vervolgens 'werk' noemen gaat me gewoon te ver. Vooral als ze ook nog gaan klagen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:54 schreef What het volgende:
[..]
Precies, die mevrouw moet gewoon stoppen met haar parlementaire werk en lekker haar ding gaan doen.
Dat wist ik, maar ik heb nooit begrepen waarom.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:52 schreef Clairvaux het volgende:
's werelds meest gelezen tijdschrift
Zo zeg, ben jij even ad rem.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:56 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Getuige jouw post, ja inderdaad.![]()
Nah, ik kan me best voorstellen dat het leven van mevrouw geen feest is.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:56 schreef KoudeVrouw het volgende:
Lekker crashen op een puike legerbasis en daar een beetje de toerist uit hangen en dit vervolgens 'werk' noemen gaat me gewoon te ver. Vooral als ze ook nog gaan klagen.
Helaas betekend een hoge kwantiteit niet direct dat het ook een hoge kwaliteit heeft...quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:52 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Feiten en cijfers
Reader's Digest Magazine - 's werelds meest gelezen tijdschrift
Verschijnt in 19 talen, en heeft met in totaal 48 edities de hoogste oplage en aantal lezers wereldwijd! In Nederland heet het tijdschrift Reader's Digest - Het Beste voor Nederland en heeft het een betaalde kernoplage van 160.157 exemplaren per maand en 838.000 lezers!
Daarmee is Reader’s Digest al tientallen jaren een van de grootste betaalde maandbladen van Nederland!
![]()
Je mag wel vertellen waarom.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:16 schreef Rasje het volgende:
Ik vind het een topwijf. En daarmee uit
![]()
Laten liggen waar het ligt.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:03 schreef KoudeVrouw het volgende:
Maar voor wie is dan de verantwoordelijkheid?
Ze is het beste voorbeeld van een vrouw die uit de islam wilde stappen en wat erquote:Op woensdag 4 januari 2006 18:09 schreef Pappie_Culo het volgende:
Die vrouw moet eerst maar eens een paar jaar in therapie. Ik geloof best dat een niet-compleet labiele mevrouw Hirsi Ali politiek iets kan betekenen voor Nederland.
Daar doe ik ook niets aan af, maar we kunnen er kort over zijn: ze voegt niets toe omdat ze blijft hangen in haar islam trauma.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:23 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Ze is het beste voorbeeld van een vrouw die uit de islam wilde stappen en wat er
vervolgens met je kan gebeuren.
Haar zus is door een imam doodgeslagen, ze ontvluchte haar land omdat ze uitgehuwelijkt was.
Haar hele moslim-familie heeft zich van haar af gekeerd.Niet te vergeten de
onmenselijke besnijdenis.
Om dan als vluchteling, na studie, het te schoppen tot parlementarier vind ik klasse.
Zulke asielzoekers zie ik graag komen.
Bron:http://reporter.kro.nl/profielartikel.asp?dossier=profielen%5Chirsiali.XML
quote:
Hulde.quote:"Er was een jonge vrouw, geboren buiten Europa, voor nodig om Europeanen te laten zien wat voor moed en vastberadenheid nodig is om extremisme aan de kaak te stellen en de waarden van tolerantie en rechtvaardigheid te waarborgen", zegt Bob Low, de Europese hoofdredacteur van Reader's Digest.
Heeft niet elke parlementarier zijn of haar eigen specialiteit.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:26 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Daar doe ik ook niets aan af, maar we kunnen er kort over zijn: ze voegt niets toe omdat ze blijft hangen in haar islam trauma.
Ja, uiteraard laat ze geen persoonlijke gevoelens meespelen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:29 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Heeft niet elke parlementarier zijn of haar eigen specialiteit.
Wie kan er beter voor de rechten van moslim vrouwen opkomen dan iemand
die uit ervaring kan spreken. Agnes Kant soms??
Dat ze dan soms wat minder genuanceerd is heb ik geen probleem mee.
wat begrijp je niet aan "soms minder genuanceerd"???quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:36 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Ja, uiteraard laat ze geen persoonlijke gevoelens meespelen.
Ik gaf even aan waarmee zij nuanceert.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:38 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
wat begrijp je niet aan "soms minder genuanceerd"???
quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:39 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Ik gaf even aan waarmee zij nuanceert.
quote:heb ik geen probleem mee.
Maar ehhh, waar strijd ze voor? En waarom? En hoe?quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:44 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Echt super hoeveel positieve waardering ze krijgt.
Is een belangrijk signaal naar iedereen die haar de mond wil snoeren.
Ik zal weer op haar stemmen bij de volgende verkiezingen, eindelijk een parlementslid met bezieling en stijdkracht.
Uiteraard... maar de realisatie dat Ayaan Hirsi Ali is niet gelijk aan iedere moslim vrouw mag onderhand ook wel eens bij haar doordringen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:29 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Heeft niet elke parlementarier zijn of haar eigen specialiteit.
Wie kan er beter voor de rechten van moslim vrouwen opkomen dan iemand
die uit ervaring kan spreken. Agnes Kant soms??
Dat ze dan soms wat minder genuanceerd is heb ik geen probleem mee.
Wanneer was dat? En wat had ze toen te melden waardoor jij op haar stemde?quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:44 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Ik zal weer op haar stemmen bij de volgende verkiezingen, eindelijk een parlementslid met bezieling en stijdkracht.
Tuurlijk knulquote:Op woensdag 4 januari 2006 18:46 schreef the_disheaver het volgende:
[..]
Maar ehhh, waar strijd ze voor? En waarom? En hoe?
Ze geeft alleen soms een interviewtje met een krant waar ze wat roept... Maar meer ook echt niet..![]()
Inderdaad, dat is ook het punt dat What naar voren wil brengen volgens mij.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:51 schreef PLAE@ het volgende:
Als Hirsi zo goed is wordt het tijd dat we d'r een schop onder d'r hol geven naar Somalie als ze allemaal zo goed weet hoe het hier moet kan ze misschien daar eens beginnen met puinruimen![]()
Eh, nee. Ik denk dat ze haar ding nu internationaal moet gaan doen nu de aandacht huge is.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:52 schreef KoudeVrouw het volgende:
Inderdaad, dat is ook het punt dat What naar voren wil brengen volgens mij.
bij de vorige parlementverkiezingen natuurlijkquote:Op woensdag 4 januari 2006 18:47 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Wanneer was dat? En wat had ze toen te melden waardoor jij op haar stemde?
Gedeeltelijk eens.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:46 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Uiteraard... maar de realisatie dat Ayaan Hirsi Ali is niet gelijk aan iedere moslim vrouw mag onderhand ook wel eens bij haar doordringen.
Ah, ok. Dat wou ik even weten.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:57 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
bij de vorige parlementverkiezingen natuurlijk
ik heb op haar gestemt omdat
- haar stijd voor de emancipatie van vrouwen/minderheden
- haar eerlijke en niet politieke stijl
- haar heldere kijk op de zaken
- haar vermogen om bepaalde zaken op de agenda te krijgen
- en omdat ik zelf tot een minderheid behoor en daarom altijd op minderheden stem bij parlementverkiezingen
Ik hoop ook dat ze, voor zover ze dat nog niet gedaan heeft, de wijde wereldquote:Op woensdag 4 januari 2006 18:48 schreef What het volgende:
Clairvaux, waar het me eigenlijk om gaat is dat waar Hirsi Ali mee bezig is, groter is dan Nederland.
Wereldwijd geniet ze behoorlijk wat bekendheid, laat haar desnoods in het EP gaan, maar om dan in het Nederlandse parlement te blijven hangen zie ik het nut niet zo van in. Ze heeft haar ding en dat ding is inmiddels groot genoeg om de wijde wereld mee in te trekken. (Met dank aan een dooie regisseur)
Nou, gezellig feestje zal dat worden.: Hirsi Ali en de 40 beveiligers.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:36 schreef What het volgende:
[..]
Nou Ayaan, eerst die mooie prijs van Time en nu dit!
Het is nu vast groot feest in huize Hirsi Ali..
Gefeliciteerd.
quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:27 schreef Martijn_fijn het volgende:
"Er was een jonge vrouw, geboren buiten Europa, voor nodig om Europeanen te laten zien wat voor moed en vastberadenheid nodig is om extremisme aan de kaak te stellen en de waarden van tolerantie en rechtvaardigheid te waarborgen", zegt Bob Low, de Europese hoofdredacteur van Reader's Digest.
Maar waarde KV, dat is toch zeker niet belangrijk!quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:47 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Wanneer was dat? En wat had ze toen te melden waardoor jij op haar stemde?
Een gebrek aan intelligentie is een compliment voor jou, toch?quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:03 schreef BansheeBoy het volgende:
Moedig is ze wel, oprecht en intelligent is ze niet, en daarvoor moet ik helaas weer verwijzen naar de situatie van van Gogh.
Wat lief om te zien hoe goed iemand van buitenaf kijk heeft op die zaken hequote:
hirsi niet oprecht en intelligent ?, laat me niet lachenquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, gezellig feestje zal dat worden.: Hirsi Ali en de 40 beveiligers.
Moedig is ze wel, oprecht en intelligent is ze niet, en daarvoor moet ik helaas weer verwijzen naar de situatie van van Gogh.²
Kijk op die zaken? Ze vecht harder voor de Westerse Verlichting dan wij Westerlingen. Iemand van buitenaf die nog doorheeft waarom we ook alweer onze idealen hadden. Kijk op de situatie hebben is volkomen irrelevant. Zelfs misschien wel de reden waarom we al vijftig jaar relativeren en navelstaren.quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:05 schreef PLAE@ het volgende:
Wat lief om te zien hoe goed iemand van buitenaf kijk heeft op die zaken he![]()
Ze brengt de mensen echt dicht bij elkaar en is zelf zooooooo tolerant![]()
Ahaha, Readers Digest, zonder meer een titel om trots op te zijn, dus.quote:DEN HAAG - Het VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali is door het blad Readers Digest uitgeroepen tot Europeaan van het jaar.
Wat heeft dat met oprechtheid en intelligentie te maken? Verklaar je nader zou ik zeggen..quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:03 schreef BansheeBoy het volgende:
[..]
Nou, gezellig feestje zal dat worden.: Hirsi Ali en de 40 beveiligers.
Moedig is ze wel, oprecht en intelligent is ze niet, en daarvoor moet ik helaas weer verwijzen naar de situatie van van Gogh.²
Daar gaat hij een harde dobber aan krijgenquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:09 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Wat heeft dat met oprechtheid en intelligentie te maken? Verklaar je nader zou ik zeggen..
quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:14 schreef BansheeBoy het volgende:
. Geen enkele Moslima in Nederland vind zich vertegenwoordigd door Hirsi Ali.²
en jij kent iedere Moslima in Nederland zeker?quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Hirsi Ali moet eens leren om haar onbevredigende sexleven niet te gebruiken als een rechtvaardiging voor de hetze die zij voert tegen de Islam, ok ze is verminkt, en ok ze is besneden tot op het bot, maar als het haar echt zo aangaat wat ze altijd heeft beweerd moet ze haar propaganda in Somalië gaan verkondigen. Geen enkele Moslima in Nederland vind zich vertegenwoordigd door Hirsi Ali.²
quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
Nou ik ken er een paar die haar wel top vinden, maar dat door types als jij niet hardop durven te zeggen. Typisch moslimman achtig, voor alle Moslima's willen uitmaken wat zij moeten denken.
Dat soort reactie's geeft al aan dat haar "strijd" nog niet gestreden is.quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:17 schreef Jojo_ut_Grun het volgende:
[..]
en jij kent iedere Moslima in Nederland zeker?
Nou ik ken er een paar die haar wel top vinden, maar dat door types als jij niet hardop durven te zeggen. Typisch moslimman achtig, voor alle Moslima's willen uitmaken wat zij moeten denken.
Inderdaad, eindelijk krijgt zij erkenning voor alle resultaten die zij geboekt heeft. Resultaten zoals ..... uhmja ... enja .... bovendien... uhm... nou.... mja....quote:
Laten we vooral niet de grootste Nederlander vergeten! Die had ook zoveel bereikt!quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:23 schreef Insertusername. het volgende:
[..]
Inderdaad, eindelijk krijgt zij erkenning voor alle resultaten die zij geboekt heeft. Resultaten zoals ..... uhmja ... enja .... bovendien... uhm... nou.... mja....
b.v. :quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:23 schreef Insertusername. het volgende:
[..]
Inderdaad, eindelijk krijgt zij erkenning voor alle resultaten die zij geboekt heeft. Resultaten zoals ..... uhmja ... enja .... bovendien... uhm... nou.... mja....
Niet origineel. Is pas een aantal keren genoemd in het topic.quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:23 schreef Insertusername. het volgende:
[..]
Hirsi Ali? Is dat trouwens niet die vrouw die van de PvdA naar de VVD is overgestapt alsof het niets is? Zo iemand heeft uberhaupt niets te zoeken in de Nederlandse politiek.
Nou als ik denk aan de laatste draaikont fratsen van Woutertje dan vind ik dit wel een erg domme opmerkingquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:23 schreef Insertusername. het volgende:
Hirsi Ali? Is dat trouwens niet die vrouw die van de PvdA naar de VVD is overgestapt alsof het niets is? Zo iemand heeft uberhaupt niets te zoeken in de Nederlandse politiek.
Die kwam er bij ons niet inquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:31 schreef SCH het volgende:
Readers Digest
Dat lag bij ons altijd op het toilet.
Waren jullie te arm voor toiletpapier?quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:31 schreef SCH het volgende:
Readers Digest
Dat lag bij ons altijd op het toilet.
Mijn vader is een CDA-erquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:34 schreef Bietmixer het volgende:
[..]
Waren jullie te arm voor toiletpapier?
Op het moment dat je lid wordt van de PvdA dan teken je ervoor om deel uit te maken van een draaikont-festival. Neemt niet weg dat het niet bepaald je politieke geloofwaardigheid ten goede komt om van een politiek-centrale partij als de PvdA over te stappen naar een rechtse partij als de VVD alsof het niets is. Sowieso is het zeer bedenkelijk dat een one-issue-woman als Hirsi Ali een plek heeft in de Nederlandse poltiek, zoals menig ander user inderdaad al (geheel terecht) opgemerkt heeft in dit topic.quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:31 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Nou als ik denk aan de laatste draaikont fratsen van Woutertje dan vind ik dit wel een erg domme opmerking![]()
Pino, Wayne Rooney en de Volvoquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:36 schreef Braamhaar het volgende:
Wie waren trouwens de andere kandidaten waar het selecte Reader's Digest volk uit kon kiezen?
Hirsi Ali genomineerd als Europeaan van 2005quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:36 schreef Braamhaar het volgende:
Wie waren trouwens de andere kandidaten waar het selecte Reader's Digest volk uit kon kiezen?
Komop BSB dit is te makkelijk. Ik weet dat dit de makkelijkste manier is om haar te bashen maar ik had toch wel wat meer van je verwacht. Dat sexuele gevoelens bij jou misschien de drijfveer zijn om tot actie te komen en een hetze tegen de Westerse verworvenheden te ontketenen betekend nog niet dat dit bij haar het geval is. Erg opvallend dat het juist de moslims zijn die een soort van superieure zedelijke moraal claimen maar toch steeds weer wijzen op haar zogenaamde sexuele frustraties, en met het opgeheven vingertje erop wijzen dat deze frustraties de aanleiding zouden zijn dat ze doet wat ze doetquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:14 schreef BansheeBoy het volgende:
Hirsi Ali moet eens leren om haar onbevredigende sexleven niet te gebruiken als een rechtvaardiging voor de hetze die zij voert tegen de Islam, ok ze is verminkt, en ok ze is besneden tot op het bot, maar als het haar echt zo aangaat wat ze altijd heeft beweerd moet ze haar propaganda in Somalië gaan verkondigen. Geen enkele Moslima in Nederland vind zich vertegenwoordigd door Hirsi Ali.²
Soms, heel soms ben je grappig.quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Vindt het wel sterke concurrentie hoor, ga jij maar eens voorbij Rooney![]()
Hoe kun je nou zeggen dat het niet veelzeggend is? Het zegt bijvoorbeeld hoe er tegen haar aangekeken wordt in het buitenland en dat gegeven alleen al is toch heel wat lijkt mij zo.quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:44 schreef SCH het volgende:
Maar goed - beetje onzinnige prijs natuurlijk en verder niet veelzeggend.
Of je het nu wel of niet met haar eens bent, ze heeft wel de ballen om voor haar mening uit te komen. Ook al is ze helaas daardoor haar leven niet meer zekerquote:
Dat is de Televizierring ook, toch weet ik dat er mensen in jouw omgeving zijn die 'm maar wat graag zouden winnen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:44 schreef SCH het volgende:
beetje onzinnige prijs natuurlijk en verder niet veelzeggend.
Klopt, vind ik ook, Hirsi Ali probeert het zo te laten lijken, vandaar dat ik het juist wel opnoem, terwijl ik het juist nooit heb over iemand zijn bedgeheimen. Hirsi Ali is verminkt, het heeft haar lust gesloopt, maar met het haar ideeën en "beleid" ontneemt ze de lust van het leven van veel Moslima's. Laat haar naar Somalië gaan waar ze misschien wel meer aanhangers heeft dan 3 mensen (Pim Fortuyn, Theo van Gogh en Efshin Ellian).quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |