Nou Ayaan, eerst die mooie prijs van Time en nu dit!quote:DEN HAAG - Het VVD-Kamerlid Ayaan Hirsi Ali is door het blad Readers Digest uitgeroepen tot Europeaan van het jaar. Ze ontvangt de onderscheiding wegens haar "moed en volharding om het lot van onderdrukte islamitische vrouwen op de Nederlandse en Europese politieke agenda te zetten".
De titel "Europeaan van het jaar" wordt jaarlijks toegekend aan de persoon die volgens de gezamenlijke Europese hoofdredacteuren van Reader's Digest op overtuigende wijze invulling geeft aan moderne Europese normen en waarden. Neelie Kroes, Europees Commissaris voor Mededinging, reikt op 23 januari de onderscheiding aan Hirsi Ali uit in het perscentrum Nieuwspoort in Den Haag.
Hirsi Ali is sinds januari 2003 lid van de Tweede Kamer-fractie van de liberale partij VVD en houdt zich bezig met integratie- en emancipatiebeleid. In 2004 schreef ze het scenario van de door Theo van Gogh gemaakte film "Submission part I", waarin werd geageerd tegen vrouwonvriendelijke Koranteksten. Na de moord op Theo van Gogh in november 2004 moest Hirsi Ali noodgedwongen onderduiken, maar in januari 2005 keerde ze terug in de Kamer en zette haar campagne voort.
"Er was een jonge vrouw, geboren buiten Europa, voor nodig om Europeanen te laten zien wat voor moed en vastberadenheid nodig is om extremisme aan de kaak te stellen en de waarden van tolerantie en rechtvaardigheid te waarborgen", zegt Bob Low, de Europese hoofdredacteur van Reader's Digest.
Gelukkig maakt het niemand wat uit wat jij vindtquote:Op woensdag 4 januari 2006 17:40 schreef Snarf het volgende:
Compleet onterecht. Een stennismakend wijf met een grote onbeschofte waffel vind ik haar, meer niet.Hirsi Ali.
Ze zal vast met 'dingen' bezig zijn, maar of het bovengenoemde is?quote:Hirsi Ali is sinds januari 2003 lid van de Tweede Kamer-fractie van de liberale partij VVD en houdt zich bezig met integratie- en emancipatiebeleid.
Iedere ochtend naar de WC, dat is een feit. Tenzij ze stoelgang problemen heeft netzoals 99% van de andere populaire huisvrouwen. Dan is het tweemaal wekelijks.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:48 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Ze zal vast met 'dingen' bezig zijn, maar of het bovengenoemde is?
Tweemaal wekelijks lijkt me ook enerverend en tijdrovend. Vooral als je dit gaat inplannen en combineren met andere bezigheden. Ik geef het haar te doen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:49 schreef Furious het volgende:
[..]
Iedere ochtend naar de WC, dat is een feit. Tenzij ze stoelgang problemen heeft netzoals 99% van de andere populaire huisvrouwen. Dan is het tweemaal wekelijks.
Feiten en cijfersquote:Op woensdag 4 januari 2006 17:45 schreef Braamhaar het volgende:
Een zeer gerenomeerd blad dat Reader's Digest...![]()
Precies, die mevrouw moet gewoon stoppen met haar parlementaire werk en lekker haar ding gaan doen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:48 schreef KoudeVrouw het volgende:
Ze zal vast met 'dingen' bezig zijn, maar of het bovengenoemde is?
Idioterie is de meest voorkomende geestelijke ziekte. Wordt toch mooi weer even bevestigd hier.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:52 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Feiten en cijfers
Reader's Digest Magazine - 's werelds meest gelezen tijdschrift
Getuige jouw post, ja inderdaad.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:55 schreef KoudeVrouw het volgende:
[..]
Idioterie is de meest voorkomende geestelijke ziekte. Wordt toch mooi weer even bevestigd hier.
Lekker crashen op een puike legerbasis en daar een beetje de toerist uit hangen en dit vervolgens 'werk' noemen gaat me gewoon te ver. Vooral als ze ook nog gaan klagen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:54 schreef What het volgende:
[..]
Precies, die mevrouw moet gewoon stoppen met haar parlementaire werk en lekker haar ding gaan doen.
Dat wist ik, maar ik heb nooit begrepen waarom.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:52 schreef Clairvaux het volgende:
's werelds meest gelezen tijdschrift
Zo zeg, ben jij even ad rem.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:56 schreef Clairvaux het volgende:
[..]
Getuige jouw post, ja inderdaad.![]()
Nah, ik kan me best voorstellen dat het leven van mevrouw geen feest is.quote:Op woensdag 4 januari 2006 17:56 schreef KoudeVrouw het volgende:
Lekker crashen op een puike legerbasis en daar een beetje de toerist uit hangen en dit vervolgens 'werk' noemen gaat me gewoon te ver. Vooral als ze ook nog gaan klagen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |