Het lijkt een leuk idee, maar dit stimuleert arme (vaak laag opgeleide) mensen om veel kinderen te krijgen. Want alle kinderkosten worden toch gedekt. Waarschijnlijk houdt een arme moeder dus flink wat geld aan haar kinderen over.quote:Het hebben van kinderen heeft grote inkomensgevolgen. De lagere inkomens met kinderen komen nu tekort, maar voor de hogere inkomens is de huidige kinderbijslag onnodig hoog. De kinderbijslag moet daarom inkomensafhankelijk worden gemaakt. De lagere inkomens moeten er alle ‘kinderkosten’ mee kunnen dekken, zodat kinderen niet meer hoeven op te groeien in armoede. Voor de hogere inkomens wordt het bedrag geleidelijk afgebouwd.
ik dacht dat ook de VVD tegen nivelering wasquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:00 schreef Xtreem het volgende:
Even voor de duidelijkheid: ALLE partijen zijn voor nivellering. Het is alleen de mate waarin en het doel ervan waarin partijen van elkaar verschillen.
Alleen libertariers zijn echt tegen nivellering.
de ene idiote maatregel (we pakken mensen hun geld af zodat ze niet voor hun eigen pensioen kunnen sparen en geven het aan bejaarden) lokt een andere idiote maatregel uit kinderbijslag die nodig is om de gevolgen van 1e idiote maatregel op te vangen.quote:De kinderbijslag zie ik als een investering in de toekomst, de mensen die nu kinderen krijgen, garanderen namelijk dat de ons volgende generatie genoeg kan werken om onze oudedagsvoorziening te betalen
Pensioen kan geleidelijk aan afgeschaft worden, door met ingang van nu de opbouw voor iedereen stop te zetten. M.a.w. wat je tot nu toe hebt opgebouwd, daar heb je straks nog recht op. Voor mij is dat 54 %, voor iemand van 20 jaar is dat 10 %.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:57 schreef McCarthy het volgende:
[..]
de ene idiote maatregel (we pakken mensen hun geld af zodat ze niet voor hun eigen pensioen kunnen sparen en geven het aan bejaarden) lokt een andere idiote maatregel uit kinderbijslag die nodig is om de gevolgen van 1e idiote maatregel op te vangen.![]()
zou je dit proces niet eens ter disuccise stellen: dus pensioenen afschaffen & kinderbijslag afschaffen. Zat mensen zijn dan prima in staat voor hun eigen pensioen te werken, de paar ECHTE stakkers die dat niet kunnen mogen van mijn part dan op een staatsuitkering rekenen
Ik dacht niet dat de VVD nu veel bezwaren heeft tegen het huidige belastingstelsel, of ik heb er de laatste 15 jaar weinig van gemerkt ( me badquote:Op woensdag 4 januari 2006 16:52 schreef McCarthy het volgende:
[..]
ik dacht dat ook de VVD tegen nivelering was
Leg eens uit!quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:32 schreef nickybol het volgende:
Je moet kansen nivelleren, geen inkomens.
in het liberaal manifest staat nu juist dat de VVD een voorkeur heeft voor een vlaktax. Dus je hebt niet helemaal goed opgelet.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:31 schreef Hyperdude het volgende:
Ik dacht niet dat de VVD nu veel bezwaren heeft tegen het huidige belastingstelsel, of ik heb er de laatste 15 jaar weinig van gemerkt ( me bad)
Dat hadden we tot voor kort al in NL al.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:36 schreef nickybol het volgende:
Ik denk dat je mensen gelijke kansen moet geven. Gelijke kansen beginnen op de basisschool. Die moet goed zijn. Daar moet de kwaliteit van onderwijs hoog zijn. Daar moeten de leraren goed zijn. Verder moeten de ouders stimuleren. MIsschien cursussen zoals Hoe stimuleer ik mijn kind intellectueel?
...
Ze zijn nu toch de baas, waarom dan niet eens iets uitvoeren van die vookeuren?quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:45 schreef IntroV het volgende:
[..]
in het liberaal manifest staat nu juist dat de VVD een voorkeur heeft voor een vlaktax. Dus je hebt niet helemaal goed opgelet.
Omdat de VVD niet de enige is die het voor het zeggen heeft. Je hebt nog altijd een meerderheid nodig om een voorstel door de kamer te krijgen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:50 schreef Hyperdude het volgende:
Ze zijn nu toch de baas, waarom dan niet eens iets uitvoeren van die vookeuren?
Ik stem ook wel eens VVD (bij gebrek aan beter), maar iedere keer is het weer teleurstellend en conservatief ipv. stimulerend.
Kan me hier prima in vinden. Er zijn ook al stichtingen die zoiets doen, zoals stichting leergeld. Die geven geen geld aan de ouders, maar rechtstreeks aan de sportclub waar een kind bij gaat.quote:Op woensdag 4 januari 2006 18:31 schreef nickybol het volgende:
Nee, we moeten dit soort dingen misschien anders gaan aanpakken. Iemand die arm is moet je geen extra kinderbijslag geven maar bijvoorbeeld een gratis abonnement op de sportclub, crèche, en bijvoorbeeld schoolboeken, zodat ze die niet zelf hoeven te halen. Dan weet je tenminste bijna zeker dat het goed terecht komt.
waarom?quote:Nivellering is m.i. een goede zaak
Omdat we een samenleving zijn en het zien van zelfverrijking als iets normaals weinig bijdraagt aan het hele samenlevings idee. De mogelijkheid om hogerop te komen (ook financieel) is prima... maar een samenleving waarin we bepaalde mensen laten rotten een troosteloos laten aanmodderen in de marge terwijl anderen 6 auto's en 3 huizen bezitten is m.i. rot.quote:
De definitie van "buitensporige" rijkdom is natuurlijk het probleem.quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:24 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Niemand VERDIENT buitensporige rijkdom.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |