abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 januari 2006 @ 20:34:27 #211
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33878931
Githa... Toch een beetje fijn dat je nu een datum hebt. Na die dag kan het alleen maar herstellen en hoef je er niet meer tegenaan te hikken. Het gaat helemaal goedkomen. En ook in het Catherina hebben ze ballonen, en tenminste 1 hele lieve verpleger, dus hou een plaatsje vrij aan zijn bed!! Hopelijk houden jij en pap de zenuwen goed in bedwang, al lijkt me dat af en toe erg moeilijk. Dikke zoen.
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  maandag 9 januari 2006 @ 20:54:00 #212
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_33879996
Githa> pfoe een datum, dat maakt t inderdaad wel dichterbij. Maar hij is dan inderdaad al stoer 1, en die 6 uur zonder voeding, dat wordt lastig maar gaat jullie vast lukken met afleiden enzo. Mag ie wel ijsblokjes likken? Mijn moeder mocht ook een paar dagen niets eten noch drinken op een gegeven moment, lag aan een infuus en sonde, maar omdat haar mond zo droog werd (dooie musjes oa) mocht ze dan af en toe wel een ijsblokje likken...
..en laat gaan...
  maandag 9 januari 2006 @ 21:47:01 #213
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33882788
Githa spannend hoor nu het zo dichtbij komt.. maar je weet waar voor je het uiteindelijk allemaal doet en jordy krijgt liefde en aandacht en goede zorg van jullie genoeg dus dat komt allemaal goed

Wennie betrschap voor robin!

We zijn vandaag voor het eerst naar buiten gegaan wezen wandelen ... heerlijk en ons meisje heeft heerlijk geslapen ..
alleen even wakker geweest omdat ze wou tuttelen.. dus speentje geven .. dat ziet er zo komisch uit.. denk maar aan dat babytje van the simpsons zols die tuttelt zo tuttelt ons meisje ook zo overdreven
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_33883276
Githa: aan de ene kant lijkt het me wel fijn om een datum te hebben, dan heb je wat meer zekerheid hoe en wanneer. En dan weet je ook dat de 15e het ergste weer voorbij is Maar het komt al wel snel dichtbij, 14 februari...

Igraine: mooi dat het alleen een cyste is. En dan maar afwachten wat de plastisch chirurg zegt de 31e.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  maandag 9 januari 2006 @ 22:02:46 #215
63367 Jdee
diep ademhalen... hou vast...
pi_33883705
Igraine> fijn dat het inderdaad een goedaardige cyste is, hoop dat de 31e zonder al te veel strubbelingen verloopt.

nieuwste dingetje van Ela: als ik haar snachts na t eten tegen me aan houdt om te boeren en op haar rug klop, klopt ze mee
..en laat gaan...
pi_33884486
hihi jdee, dat doet anna ook. schattig he!
igraine, gelukkig, da's vast een opluchting! hoe is 't nu met de waterpokken van myhron?
githa, ieks, een vaste datum. en die 6 uur nuchter, wat vreselijk! water mag dan toch wel dacht ik he?
evenstar lekker he, buiten wandelen met je trots in de kinderwagen.
robin, beterschap!
ingrid, succes hoor met de zoektocht naar wat het beste werkt voor kim & jullie.

met anna gaat 't weer stukken beter. ze ziet er nog niet uit hoor maar heeft er (volgens mij) geen last meer van.
  † In Memoriam † maandag 9 januari 2006 @ 22:34:24 #217
81992 Githa
pi_33885345
Anna doe die pokken de deur maar uit.

Arwen lekker buiten gewandeld het was er ook prachtig weer voor hier tenminste

Jdee, ik zag Ela in het fototopic wat is ze groot geworden...en wat een mooi meissie
Ijsklontjes tip ga ik onthouden voor het geval hij ook geen water mag ...thnx

Jordy is helemaal niet in orde, hij heeft de hele dag door spuitbroeken.
Hij huilt al als ik hem alleen maar aan kijk, eet wel, maar langzaam en lang niet zoveel als anders en slapen gaat ook met moeite. Koorts heeft hij niet, tandjes niks van te zien of te voelen, dus wat er is we wachten af!
pi_33886228
He fijn voor Anna
Jordy niet lekker Beterschap ventje!!

Chantel is zaterdagavond van ons bed gevallen. Stom van mijzelf hoor, het was mijn schuld. Ik was haar meestal in de tummy tub in onze slaapkamer. Dan leg ik haar dus neer op ons bed, aan de rechterkant. Nou rolt ze dus alleen nog maar naar rechts. En ik draai mijn eigen om om naar de badkamer te rennen, met dat ik dat doe besef ik mij dat ze dus veel te dichtbij de zijkant ligt en er zo af kon rollen Tja telaat. Mijn meisje was even ontroostbaar, ze had volgens mij echt veel meer schrik dan pijn, want zo hoog is het bed niet. Maar toch, ik stond zelf bijna te janken. Als ik moe ben laat ik nog weleens een steekje vallen helaas Ze had er helemaal niks aan overgehouden hoor.
pi_33886442
ai ai lewis, wat een schrik (voor zowel jou als chantel). gelukkig niks ernstigs. ik moet ook wel eens een tel even naar piet ofzo terwijl anna in ons bed ligt. meestal ligt ze vrij rustig maar ze kan ook ineens gaan kruipen. ik neem dus wel soms de gok terwijl ik weet dat 't niet helemaal verantwoord is...:@

githa, beterschap voor jordy, hopelijk gaat 't morgen alweer beter met 'm en wordt ie niet echt ziek.
pi_33887205
pff heb echt geen tijd om alles door te lezen...

Githa, succes in het zh!!

Wennie, balen dat Robin ziek is

We zijn vandaag weer op bezoek bij de kinderarts geweest. Amber weegt nu 4880 gram en is 57 cm lang.
Ik werd van week helemaal sentimenteel. Ik was bezig met haar kast netjes in te ruimen en toen kwam ik een mutsje tegen die ze op had toen ze net geboren was... KLEIN!!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_33892952
Spannend Githa!

Wennie beterschap voor Robin! En ook Jordy beterschap!

Kim vind haar speentje geweldig! Ze heeft gewoon veel zuigbehoefte. Kan ik hem ook 's nachts geven, of is dat geen goed idee?

Met Kim gaat het redelijk. Ze drinkt nu gelukkig wel beter. Ze spuugt nog wel wat, maar niet zoveel meer. Ik geef nu johannesbroodpitmeel en het helpt wel wat.
Ze heeft nu veel krampjes, vooral 's avonds en 's nachts.

Ben wel blij dat ik niet werk! Dat zou ik echt niet redden nu!

Als jullie mij vinden zeuren en dat ik teveel vragen stel, zeg het maar dan ben ik zo weg!
  dinsdag 10 januari 2006 @ 08:29:13 #222
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_33893705
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 04:30 schreef Ingrid19 het volgende:
Als jullie mij vinden zeuren en dat ik teveel vragen stel, zeg het maar dan ben ik zo weg!
Ach welnee, trek je niet te veel aan van leuke cadeautips. Je ziet dat bijna iedereen je gewoon normale en goeie tips geeft. En terecht. Uiteindelijk zal het makkelijker gaan, door eigen ervaring en rust én door de gegeven tips. Prima, toch? Use it.
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  dinsdag 10 januari 2006 @ 08:32:36 #223
96539 Wennie
Mama van Robin & Martijn
pi_33893738
Bix, fijn dat het met Anna weer beter gaat

Jordy beterschap

Aww.. Lewis en Chantel Ik denk dat zoiets iedereen op een gegeven moment wel overkomt

Vicky, wat groeit Amber lekker zeg! We moeten snel ff wat afspreken, we moeten bijna alweer werken!

Ingrid, fijn dat Kim de speen pakt. Robin is er ook een fan van Maar hij kan duidelijk aangeven wanneer hij er geen behoefte aan heeft. Je kan voor de nacht gewoon de speen geven hoor!
Verliefd, verloofd.. een prachtige knul, getrouwd en nog een mooi ventje erbij! *O*
Mijn afvalstrijd!
pi_33894025
Ingrid, je bent helemaal geen zeur hoor! Het is voor jou ook nog allemaal nieuw en beter 100 keer vragen dan zelf gaan puzzelen of bij de pakken neer gaan zitten. Vraag maar raak hoor!!

Wennie, Amber groeit zeker goed, ze zit nu ook in maatje 62. wanneer moet jij weer aan het werk?? Ik bel je binnenkort wel even. En wanneer zullen we gaan zwemmen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_33894570
Ingrid je zeurt niet hoor , zijn hele reeële dingen waar je mee zit als beginnen ouder. Alles is nog zo onwennig en je moet zoveel leren (al gaan veel dingen zodanig alsof je ze nooit anders gedaan hebt). Ik denk dat bijna iedereen hier dezelfde onzekerheid wel heeft gehad.
En een speentje kun je ook s'nachts geven , schijnt zelfs goed te zijn , zou nl. de kans op wiegedood verkleinen. Als Kim zich er lekker bij voelt gewoon doen dus!
  dinsdag 10 januari 2006 @ 12:01:18 #226
45621 Suzanna
Mama van...
pi_33898026
Ingrid, als 'nieuwe' maar ook als 'ervaren' ouder kun je je vaak nog onzeker voelen en gaat het lang niet altijd goed! Emma is bijvoorbeeld weer een heel ander kindje dan Noa, maar slaapt óók slecht overdag... en dan heb ik ook weleens tips nodig. Bij Noa heb ik daar een heeeeeel lange tijd last van gehad, die sliep overdag én 's nachts heel slecht en dat ging me echt opbreken. Op een gegeven moment weet je het dan niet meer (en dat hebben ze hier geweten )...

Randa, hoe is het met Merlijn?

Githa, wat spannend en eng zeg...sterkte met jezelf geestelijk voorbereiden!!

Vicky, hoe is het met Ambertje? Slaapt ze nu wat beter?

EW: hopelijk gaat het gauw beter met Kady... darmkrampjes en alle onrust die daarmee gepaard gaat zijn volgens mij ook vaak een reden voor niet-slapen... 's avonds na een hele avond troosten heb je dan als ouders zoiets van: nu willen wij wel slapen...en baby's willen lekker doorgetroost worden. Uiteindelijk heb ik Emma dan weleens HEEL hard laten huilen voor twee minuten (langer kon ik niet volhouden) en als ze dan stil werd tegen me aan sliep ze heel snel in en kon ik haar in bed leggen. Maar dat werkte bij Noa weer helemaal niet, dus tja, wat kun je ervan zeggen... STERKTE!

Jdee, wat is dat zwaar zeg... heel veel sterkte voor jullie!! Ik kan me voorstellen dat je nog niet aan een tweede wilt denken...hoeft ook niet gelukkig, komt vanzelf wel als het beter gaat met jullie en het slapen van Ela.

Emma is nu niet lekker...drinkt slecht, maar heel kort en dan wil ze niet meer en gaat krijsen als ik haar de borst aanbied. Ze spuugt ook regelmatig, maar dat heeft er volgens mij niet echt mee te maken. ik ga vanmiddag met haar naar de huisarts om te checken op spruw...

[ Bericht 25% gewijzigd door Suzanna op 10-01-2006 12:07:27 ]
pi_33898868
Suus, met Ambertje gaat het best goed. Ze groeit goed en drinkt goed alleen het poepen is nog steeds een ramp. De Kinderarts heeft de lactulose verhoogd naar 7.5 ml. Slapen gaat 's nachts prima!! Zondag werd ze pas om half 10 wakker... Overdag slaapt ze wel iets meer, maar meer dan 1 uur is het niet. Meestal is het wakkerworden, fles, spelen en als ze 2 uur wakker is wordt ze pieperig, dan gaat ze slapen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33899360
Merlijn doet het goed.

Hij drinkt hartstikke goed en morgen gaan we hem laten wegen, dan weten we ook hoe zwaar hij is geworden. Hij slaapt ook goed, alleen vaak beter als wij dicht in de buurt zijn. De laatste paar dagen ligt hij overdag dus beneden in zijn reiswieg te slapen. Gisteren zijn we nog lekker met een slapende Merlijn het dorp in geweest. Verder laat hij zich alleen horen als hij òf honger òf een vuile broek heeft. Een lekker makkelijk kind, nu nog.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 13:54:32 #229
45621 Suzanna
Mama van...
pi_33901473
Vicky, fijn dat het goed gaat met Amber! dat slapen overdag...dat gaat hier met Emma ook niet geweldig, langer dan een uur idd niet. Maar goed, elk uurtje is meegenomen ...

Fijn zeg, Randa! Da's inderdaad een 'modelkind' ... geniet ervan!!
pi_33905183
En Amber flikte het vandaag voor de 2e keer om zich helemaal onder te poepen net voordat we wegmoesten.. De poep zat tot op haar rug. Nu had ik dat net weer. Zijn haar luiers nou te klein of poept mijn kind gewoon een beetje vreemd??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33905396
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:37 schreef Vicky het volgende:
En Amber flikte het vandaag voor de 2e keer om zich helemaal onder te poepen net voordat we wegmoesten.. De poep zat tot op haar rug. Nu had ik dat net weer. Zijn haar luiers nou te klein of poept mijn kind gewoon een beetje vreemd??
Wat dacht je van de (verhoging van) de lactulose?

Maar poepluiers tot op de rug zijn niet heel uitzonderlijk, in dit huishouden althans niet
Variety is the spice of life
pi_33905589
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:44 schreef nebelung het volgende:

[..]

Wat dacht je van de (verhoging van) de lactulose?

Maar poepluiers tot op de rug zijn niet heel uitzonderlijk, in dit huishouden althans niet
ze krijgt pas sin ds vandaag 2,5 meer. daarvoor kreeg ze 5 ml en dat deed weinig.. werkt lactulose zo snel??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33907571
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 15:48 schreef Vicky het volgende:

[..]

ze krijgt pas sin ds vandaag 2,5 meer. daarvoor kreeg ze 5 ml en dat deed weinig.. werkt lactulose zo snel??
Ja, lactulose kan heel snel werken
Variety is the spice of life
pi_33907664
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 16:45 schreef nebelung het volgende:

[..]

Ja, lactulose kan heel snel werken
hmm oke... nou ja, beter dat dan dat ze krijst van de pijn in haar buikje...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Redactie Frontpage dinsdag 10 januari 2006 @ 18:56:31 #235
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_33912154
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 16:47 schreef Vicky het volgende:

[..]

hmm oke... nou ja, beter dat dan dat ze krijst van de pijn in haar buikje...
Waar is dat precies voor? Voor harde ontlasting?

Enne, ik blijf hier wel komen! Krijg idd genoeg goede tips! Kim heeft vandaag van 10.15 t/m 16.00 geen voeding gehad. Daarna had ze megahonger! Ook hier een poepbroek tot op haar rug.
Ze heeft mooie kleertjes van oma gehad!

En hoe doen jullie het als je een flesje mee moet nemen? Water in een thermosfles meenemen om het warm te houden? En losse poeder mee? Er vanuit gaande dat er gen magnetron beschikbaar is.
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_33912807
Warm water in een thermosfles, flesje koud water om eventueel het water iets te koelen en poeder los. Je kan van die handige bakjes kopen bij Prenatal of HEMA om poeder in mee te nemen.
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_33914957
Ik ging er eigenlijk altijd wel vanuit dat er ergens een magnetron aanwezig was. Of een gasfornuis.
Voor de keren dat ik daar niet op durfde te gokken nam ik de flessenwarmer mee , stroom daarvoor krijg eigenlijk overal wel. En in het aller ergste geval kon het in de auto , de flessenwarmer van de prenatal had er een autostekker bij).Verder natuurlijk een fles met de hoeveelheid water en een bakje met de poeder.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 20:34:40 #238
31820 Martineke
Mama van Maxim en Romijn
pi_33916061
ik neem altijd een thermoskan heet water mee, en dan de flesjes vul ik al voor de helft (in ons geval 90cc) met koud water, als ik het dan nodig heb gooi ik 90cc warm bij en het poeder en klaar!!
pi_33917492
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 18:56 schreef Djeez het volgende:

[..]

Kim heeft vandaag van 10.15 t/m 16.00 geen voeding gehad.
Ik zit el een poosje te twijfelen of ik wel of niet hier op zal reageren, maar is dat niet een beetje lang
Ik maak me echt bezorgd over Kim als ik jullie verhalen hier lees
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
  dinsdag 10 januari 2006 @ 21:22:18 #240
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33918012
Mij leek het me ook al een beetje lang idd... Onze kraamverzorgster zei toen dat 6 uur geen voeding toch echt wel de max was voor zulke kleintjes. En dat doe je het liefste toch meestal 's nachts....
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_33918267
quote:

[..]

! Kim heeft vandaag van 10.15 t/m 16.00 geen voeding gehad. Daarna had ze megahonger! Ook hier een poepbroek tot op haar rug.

En hoe doen jullie het als je een flesje mee moet nemen? Water in een thermosfles meenemen om het warm te houden? En losse poeder mee? Er vanuit gaande dat er gen magnetron beschikbaar is.
Had ze geen honger dat ze zolang niets te eten heeft gehad ? Of was er een andere reden voor ? Ik zou toch zorgen dat ze wel op tijd haar flesjes krijgt hoor, da's voor die kleintjes echt heel belangrijk.

Ik neem altijd een thermoskan kokend water mee, flesjes met koud water, en zo'n drievaksdoosje om poeder in te doen. Dan kan ik in principe een dag vooruit, vind ik altijd wel een fijn idee.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 21:39:07 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33918694
Het is al door meerdere gezegd, maar het lijkt mij toch ook wel een beetje heel erg lang Djeez. Zeker voor zo'n heel kleintje. Anders komen de darmpjes stil te liggen en krijgen ze er alleen maar meer last van.
Wat was er de reden dan van?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 21:59:30 #243
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33919607
Daarbij ga je dan waarschijnlijk een probleem krijgen met dag en nacht ritme, omdat Kim die 6 uur als nacht zal beschouwen qua tijd die er tussen de voedingen zit. Grote kans dat ze dan 's nachts twee of drie keer komt.
Losing love is like a window in your hart,
everybody sees you're blown apart, everbody sees the wind blow.
pi_33920684
Ik vind het ook lang. Merlijn krijgt bij ons om de 3 a 4 uur een voeding. Die tijden zijn: 4.30, 8.30, 12.30, 16.30, 20.30 en 23.30. Hoeveel voedingen krijgt Kim nu en van hoeveel cc?

Merlijn krijgt 6 x 100cc dus 600 cc in één dag. En dat is het max. aan flesvoeding voor zijn leeftijd. Hij krijgt 100cc per voeding totdat het CB zegt dat dit meer moet worden, bij het eerstvolgende bezoek waarschijnlijk.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:22:36 #245
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33920719
de kraamhulp heeft hier gezegd dat de max tijd 8 uur is.. maar ik vind het ook erg lang..

Hier vandaag weer lekker gewandeld.. vind ze heerlijk en mama ook.. en s avonds met papa onder de douche.. leuk videomoment die straal op der buikje echt genieten dat ze deed..
Verder heeft ze een beetje een baaldagje volgens mij.. ze moppert en kijkt boos en geeft soms door het driftige wat mondjes melk terug .
regeldag misschien?
nachtvoeding gaat goed.. afgelopen avond 12 uur laatste voeding en eerste keer dat madam zich melde was 5 uur en daarna 9 uur ze ligt dus goed op schema..

morgen komen ze van het Groene kruis langs ben benieuwd
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:25:51 #246
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33920891
Maar die 8 uur geldt voor de nacht toch Evenstar? Anders kom je toch nooit aan je aantal voedingen, lijkt me. Overigens was hier de regel 6 uur, maar ik had (en heb) kinderen met bloedsuikerproblemen, dus daar zal die 6 uur vandaan komen.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:27:33 #247
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33920994
Hmm bij ons werd dus ook 6 uur gezegd (voor de nacht dus idd) en hier geen bloedsuiker (of andere) problemen...
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:27:45 #248
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33921013
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:25 schreef Leah het volgende:
Maar die 8 uur geldt voor de nacht toch Evenstar? Anders kom je toch nooit aan je aantal voedingen, lijkt me. Overigens was hier de regel 6 uur, maar ik had (en heb) kinderen met bloedsuikerproblemen, dus daar zal die 6 uur vandaan komen.
jups overdag is de max vier en een half uur zoverre mij verteld is.. en dat heeft idd te maken met die suikerspiegel..
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:29:32 #249
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33921084
zowieso verschilt dat overal..
het zkh had tegen ons bij vertrek gezegd om ons meissie op 60 cc te houden tot het cb langs was geweest .. ze zit nu al ene paar dagen op 90 cc , gekeken of ze behoefte had an meer.. en dat is alleen de laatste voeding eigenlijk dus hier voorlopig op 90 cc scheelt nogal ze heb spekkies genoeg..
Leah kan ik je even mailen
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:31:51 #250
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33921173
Gek hoe snel dat alweer wegzakt, Baby is alweer bijna een jaar . Maar dat stond me idd ook bij, zeker in het begin mag er niet zoveel tijd tussen zitten, kunnen ze ook flink suf van worden.
pi_33921205
Hier werd er per kraamdag 10cc bijgedaan. Dag 10 werd het dus 100cc. Nou krijgt Merlijn wel borstvoeding aangevuld met flesvoeding. Ik weet niet of dat verschil maakt. Maar de folder die ik heb van het CB zegt dat een baby min. 450cc en max. 600cc aan flesvoeding moet krijgen.
pi_33921223
Evenstar ik wil dr nu wel zien hoor!!!! Fotooooooooooooooooooooooooo
De jan lul van het geheel.
Alles is gaan hangen, behalve me lach :)
Kutsch; tussen kut en kitsch
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:33:15 #253
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33921245
Ja hoor, of is het een grapje? Weet even niet goed hoe ik die moet plaatsen.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:34:16 #254
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33921288
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:33 schreef Leah het volgende:
staat geen email in je profiel.. wil je even fototje mailen

en jessie komt eraan
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:34:18 #255
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33921293
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:33 schreef Leah het volgende:
Voor Evenstar dus.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:35:37 #256
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33921349
Oh leuk! Roep ff als je hem hebt, dan haal ik het weer weg.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:36:26 #257
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33921381
heb hem mail komt er aan
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:37:16 #258
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_33921410
oooo.. mag ik ook?

[ Bericht 17% gewijzigd door LadyS op 10-01-2006 22:47:16 ]
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_33921567
Ze is echt ongeloofelijk prachtig
Het voelt heerlijk!!!!
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:43:44 #260
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33921689
Evenstar, werkt die link nog steeds? Of zijn er nog geen updates?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:45:19 #261
5177 Leah
I'm going to Graceland
pi_33921756
Ze is idd prachtig!
pi_33922018
klopt het mailadres in jouw profiel evenstar? * easy-going is nieuwsgierig aan het worden
Hier had uw advertentie kunnen staan :P
pi_33922263
* Xanthe is ook nieuwsgierig geworden
  Redactie Frontpage dinsdag 10 januari 2006 @ 23:02:03 #264
3926 crew  Djeez
pi_33922577
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 21:10 schreef easy-going het volgende:

[..]

Ik zit el een poosje te twijfelen of ik wel of niet hier op zal reageren, maar is dat niet een beetje lang
Je hoeft niet bezorgd te zijn. En waar ben je dan precies bezorgd om?

Kim mag 8 uur tussen de voedingen hebben hoor. Hebben ze op het cb gezegd. En dit was eenmalig, denk ik.
Ze had ook totaal geen honger. Om o.a. 15.00 nog geprobeerd, maar ze weigerde de fles resoluut.

Kim krijgt 6/7 voedingen van ca. 90 cc, overdag met 1 schepje Nutriton en ‘s nachts 2 schepjes Nutriton. Op aanvraag, meestal om de 3/4 uur.

Dit is trouwens Ingrid.
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 23:07:57 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_33922849
Djeez, door jullie vele vragen komen jullie heel onzeker over en zo'n lange periode mag gewoon niet zo heel vaak voorkomen en het klonk net alsof jullie het heel normaal vonden. Mss was dat het.
Maar ik begrijp hieruit dat jullie wel overleggen met het CB enzo (Was het idee van de johannesbroodpitmeel ook van het CB?) dus het valt allemaal wel mee.
Gelukkig maar.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 23:07:59 #266
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33922852
Maar als er overdag zoveel tijd tussen de voedingen zit, dan moet ze dus 's nachts meer krijgen, omdat ze anders overdag toch niet genoeg krijgt? En dan krijg je dus dat om gekeerde dag en nacht ritme. Heeft ze de rest van de dag wel goed gedronken, en dus beetje ingehaald? dat ze in totaal dus wel genoeg heeft gehad.
Eenmalig kan het misschien niet zoveel kwaad, maar ik zou er geen gewoonte van maken...
©Dumbo
pi_33923019
Ik hoop dat ik het helemaal verkeerd begrepen heb , maar Isis kreeg rond die leeftijd ook 100cc voeding (90 cc water en 3 schepjes voeding). Ik lees dat Kim 1 schepje overdag en 2 s'nachts krijgt , is dat niet een beetje te weinig?
  dinsdag 10 januari 2006 @ 23:15:22 #268
54058 babyfeet
08-09-2010 Trouwen!!!!!
pi_33923167
ik wil ook evenstar *smeeksmiley*
pi_33923349
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 23:11 schreef Xanthe het volgende:
Ik hoop dat ik het helemaal verkeerd begrepen heb , maar Isis kreeg rond die leeftijd ook 100cc voeding (90 cc water en 3 schepjes voeding). Ik lees dat Kim 1 schepje overdag en 2 s'nachts krijgt , is dat niet een beetje te weinig?
het gaat hier om nutriTon (johannesbroodpitmeel), niet nutriLon.
pi_33923396
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 23:20 schreef bixister het volgende:

[..]

het gaat hier om nutriTon (johannesbroodpitmeel), niet nutriLon.
Schrok al een beetje , maar idd (zoals ik al hoopte) verkeerd begrepen.... Dank je Bixister voor je oplettendheid.
  dinsdag 10 januari 2006 @ 23:37:12 #271
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33923908
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:43 schreef Brighteyes het volgende:
Evenstar, werkt die link nog steeds? Of zijn er nog geen updates?
updates volgen nog
  dinsdag 10 januari 2006 @ 23:39:34 #272
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_33923982
degene die foto;s willen kunnen die mij mailen.. is iets makkelker als ik iedere keer adressen moet zoeken
pi_33924006
Als er op vraag gevoed word is het toch niet zo vreemd als dit een keertje voorkomt?
Het voelt heerlijk!!!!
pi_33924886
quote:

[..]

Waar is dat precies voor? Voor harde ontlasting?

Enne, ik blijf hier wel komen! Krijg idd genoeg goede tips! Kim heeft vandaag van 10.15 t/m 16.00 geen voeding gehad. Daarna had ze megahonger! Ook hier een poepbroek tot op haar rug.
Ze heeft mooie kleertjes van oma gehad!

Lactulose is om te helpen poepen. Het is een soort laxeermiddeltje. Maar dat hebben we op advies van de kinderarts gekregen hoor, niet zelf mee gaan rommelen hoor!

Ik vind de tijd tussen de flesjes ook wel heel erg lang hoor. Amber krijgt nu 5 flessen maar de ene keer komt ze overdag na 3 uur en de andere keer na 4 of 5 uur, maar echt niet langer. 's Nachts krijgt ze geen fles meer omdat ze nu doorslaapt.

Water meenemen in een thermoskan is een goed idee. Je hebt bij de Prenatal, Hema, V&D enzo van die makkelijke torentjes om de poeder in mee te nemen...

Gaat het verder goed bij jullie?? Geef optijd aan als je het niet trekt hoor. Mijn zusje komt regelmatig langs overdag zodat ik ook even wat tijd voor mezelf heb..

Amber had vandaag een huildagje. Echt de hele dag alleen maar huilen huilen huilen. Ze heeft 2x een half uurtje geslapen overdag. Na de 4e fles viel ze op me buik in slaap en heeft ze zeker 2 uur geslapen, tja die was natuurlijk doodop. Ze krijgt nu het laatste flesje en gaat dan lekker slapen.
De fysio is langsgeweest en heeft een paar hele goede tips gegeven om Amber over te laten gaan van slapen in de Maxi naar haar bedje, beter als de tips vanhet cb...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33924976
en wat waren die tips dan vicky? vertel!
pi_33925104
de kap naar beneden doen, slaapzakje niet meer over haar heendoen maar een dekentje, cosi zo neerzetten dat ze met haar rug plat ligt (voetjes omhoog zeg maar) en dan daarna voedingskussen in bed en proberen de maxicosi na te bootsen en langzaam af te bouwen...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_33929925
Sara heeft al een tijd af en toe rode schrale plekken in haar gezicht, smeren of niet smeren, het maakt niet uit ze blijven komen. Maar nu had ze zelfs vanmorgen een klein bloederig plekje op haar hoofd.. We moeten strax naar het CB dus ik wil eerst daar even navragen, maar dit lijkt me toch niet normaal... Ze heeft zelf volgens mij nergens last van, gewoon lekker vrolijk aan het tutten, maar weet iemand wat dit kan zijn? Ik denk dat ik ook maar ff een afspraak maak met de HA.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_33932291
Ik weet niet of het het zelfde is , maar Isis had een rood vlekje in dr gezicht zitten die ook schraal was. Smeren hielp ook hier niet (ze heeft wel vaker last gehad van schrale wangen ivm een koud kamertje) , ik ben er toen mee naar de huisarts geweest omdat ik bang was voor koortsuitslag m wat gelukkig niet zo was , wat het dan wel was konden ze hier niet vertellen. In totaal heeft het bijna een maand geduurd voordat het vlekje geheel weg getrokken was.
pi_33932363
* Vicky is even heel erg trots op Ambertje...
Ze ligt NU te slapen in haar EIGEN bedje!!! Heb 3 rolletjes gemaakt van gastendoekjes en onder de hydrofiele luier gelegd onder haar hoofdje. Zo ligt haar hoofdje net zoals in de cosi (verkleiner nagebootst)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 11 januari 2006 @ 11:14:41 #280
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33932697
Go Amber!
©Dumbo
pi_33932868
fuente, misschien van de kou, die schrale plekjes? en waar smeer je mee? anna heeft ook wel eens schrale plekjes of juist van die 'smetplekjes' (in haar nek bijvoorbeeld). bepanthen zalf helpt hier dan wel redelijk maar ook niet altijd. ik las laatst in een ander topic (geloof ik) de tip van cardiflor creme/zalf van vsm, wil ik ook nog eens proberen. maar wie weet heb je inmiddels al heel goede tips van 't CB.

vicky, fijn!
pi_33933717
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 11:20 schreef bixister het volgende:
fuente, misschien van de kou, die schrale plekjes? en waar smeer je mee? anna heeft ook wel eens schrale plekjes of juist van die 'smetplekjes' (in haar nek bijvoorbeeld). bepanthen zalf helpt hier dan wel redelijk maar ook niet altijd. ik las laatst in een ander topic (geloof ik) de tip van cardiflor creme/zalf van vsm, wil ik ook nog eens proberen. maar wie weet heb je inmiddels al heel goede tips van 't CB.

vicky, fijn!
We smeren altijd met een vette lotion uit het kraampakket. Ben net bij het CB geweest, en ze heeft idd een erg droge huid. We moeten haar nou 2 keer per dag helemaal insmeren met een zo vet mogelijke neutrale creme, dus die ga ik zo halen!
Latere update over gewicht komt nog, eerst ff met m'n meisje tutten
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_33933883
Wij smeren met vaseline voor de schrale plekjes.

Wij zijn naar het bureau geweest vandaag om Merlijn te wegen. Hij woog vorirge week dinsdag nog 3040 gram, vandaag woog hij er 3210. Hij was goed bijgekomen dus.
Ook zijn we vandaag naar de inloopochtend geweest in het dorp. Heel veel kindjes om mee te spelen en moeders/oma's om mee te praten. Daar ga ik nog wel vaker heen. Voor de hele kleintjes zoals Merlijn staat er een box. Ik ken weinig mensen hier, dus voor mij hartsikke leuk om mensen te leren kennen.
pi_33934031
fuente, 'Balneum extra vettend' oid is heel fijn daarvoor. daar heb je ook badolie van, trouwens. zelfde effect en je hoeft niet te smeren.
pi_33936374
poeh hehe, ik ben weer bijgelezen. Githa, spannend hoor dat je nu een datum weet voor de operatie, sterkte!
Amber in haar eigen bedje

Maandag is Emma een hele dag verzorgt door oma. Dat ging heel goed al heeft ze van haar tweede flesje niet veel gedronken. We proberen het volgende keer gewoon weer. Emma luistert overigens heel goed naar mij want ze heeft van zondag op maandag (mijn eerste werkdag) doorgeslapen van 23.00 tot 7.30 ( ik moest haar zelfs wakker maken). Dat doorslapen heeft ze meteen maar volgehouden, de laatste voeding is zo rond 12 en dan word ze tegen 7.30 weer wakker. Vandaag was het zelfs 8.30, ik wist niet wat ik zag!!!!
Verder begint ze nu een beetje een ritme te krijgen en komt ze meestal zo om de drie uur. Ook wordt de babygym interessant ( af en toe een half bewuste poging om iets in beweging te brengen )
Emma heeft ook van die schrale wangen, hier gaat er calendula babycreme van weleda op.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jelief op 11-01-2006 16:31:09 ]
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:14:27 #286
133767 Libel
Mama van Aiken, Iben en Junah
pi_33937434
Fuente, wij gebruiken hier 'balneum forte' badolie. Werkt erg goed voor een droge huid!

Aiken is ondertussen al drie daagjes naar de crèche geweest en hij doet het reuzegoed! Hij huilt niet,eet flink alles op en speelt met alles wat ze hem daar geven.
'Een echte charmeur' stond er vandaag in zijn dagboekje
pi_33937758
Wij hebben ook Balneum extravettend voor in bad maar er bestaat ook een cremetje voor. Heb van de kinderarts een tubetje gekregen met cremetje op vaselinebasis.

Amber heeft vanmorgen 3 kwartier in haar bedje geslapen en ze ligt er nu weer in *trots is*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:38:02 #288
45621 Suzanna
Mama van...
pi_33938221
Fuente, heeft ze zichzelf niet gekrabt misschien? Daardoor had Noa weleens een bloedplekje (naast de schrale huid die ze ook altijd had helaas, ook smeren hielp daar niet tegen, na een paar maanden is het vanzelf minder geworden) ... bij ons hielp de 'gewone vaseline' nog het beste, maar bij Emma helpt de Lanette crème heel goed, die ruikt niet zo lekker (geen baby-luchtje) maar haar schrale huid ziet er veel beter uit!

Vicky, wat goed dat Amber in haar eigen bedje heeft geslapen! Slim idee, van die verkleiner nabootsen... je moet er maar op komen! Waar ik nog steeds op wacht is een bedje waar je je kind in kunt 'hangen' zodat ze er net zo in hangen als in de draagzak... (geintje hoor...lijkt me niet echt gezond, zo lang rechtop! tis alleen dat Emma er zo lekker in slaapt...)
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:40:22 #289
45621 Suzanna
Mama van...
pi_33938312
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 14:14 schreef Libel het volgende:
Aiken is ondertussen al drie daagjes naar de crèche geweest en hij doet het reuzegoed! Hij huilt niet,eet flink alles op en speelt met alles wat ze hem daar geven.
'Een echte charmeur' stond er vandaag in zijn dagboekje
Dat is leuk om te horen zeker! Lijkt me wel moeilijk hoor, m'n kindje drie dagen in de crèche achterlaten! Wel fijn dat hij het er naar z'n zin heeft...dat scheelt een hoop!
pi_33938353
Wat goed dat Amber nu wel lekker slaapt in haar eigen bedje Vicky! En met een hele simpele oplossing eigenlijk....
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_33938518
inderdaad een hele simpele oplossing. Hoop dat het blijft werken. Het platliggen is het probleem niet, ze ligt ook plat in de box te slapen en ze lag gister plat op mijn benen, hetis echt het teveel aan ruimte dat ze in bed heeft. Het enige dat haar wakker maakt zijn haar eigen armpjes. Als ze van remslaap in diepe slaap overgaat valt ze af en toe in een soort van kuil zeg maar en dan wordt ze wakker.
Inbakeren begin ik niet meer aan, dan wordt ze witheet!!

Oh ze is weer wakker..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:48:02 #292
45621 Suzanna
Mama van...
pi_33938582
Ik leg Emma op haar buikje als ze telkens wakkerschrikt, het is echt het enige dat helpt. Inbakeren lukt niet eens bij haar, 'ze is te sterk'... (nee hoor, maar ik durf niet te dwingen, en een krijsend ingebakerd kindje vind ik ZOOO zielig bij Noa werkte het ook niet echt en ben ik er heel snel mee gestopt.
pi_33938639
Thnx voor de tips allemaal! Die badolie en creme ga ik zeker halen!

Suzanna, nee het is niet gekrabt. Op haar bolleke heeft ze echt schilfers die ze maar nattig en bloederig zijn.. echt heel sneu. Haar knieeen, heupjes, rugje en borst zijn heel droog en rood (en we smeren ons suf). Maar we gaan het gewoon met die creme en olie doen

Oh ja, voor de stats, Sara is 4,5 maand oud, weegt 7375 gram en is 65.7 cm lang . Op het CB zeiden ze dat Sara nou wel 4 flessen van 250 ml mag, ik vind dat persoonlijk nogal veel. Ze drinkt 4 flessen van 230 CC waarvan de laatste met 3 scheppen rijstebloem, ze eet ook al een goede fruithap, lijkt me toch genoeg!
Hoeveel gaven jullie met bijna 5 maanden aan FV?
Sara
Merel
Ukje
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:56:49 #294
45621 Suzanna
Mama van...
pi_33938928
Heeft ze niet een eczeemachtige huid? Noa had toen ook een erg natte huid, dat is een soort wondvocht door de eczeem. Ik neem aan dat de huisarts dat wel had kunnen zien trouwens... bij ons heeft toen ook de balneum crème en badolie wel geholpen (maar dat hebben anderen ook al gezegd!! ) dus ben benieuwd of het over gaat!

Over die flessen... ik zou zelf nooit zo'n hoeveelheid in een fles doen, ik heb Noa nooit meer dan 200 ml gegeven en dat was altijd genoeg. De maagjes van baby's zijn niet zo groot, die worden alleen maar uitgerekt door meer melk (las ik pas in een onderzoek)en dat lijkt me ook niet de bedoeling. Ik denk dat je beter gewoon dit laatste aan kunt houden, zeker als ze nog tevreden is! Als ze ontevreden wordt na een voeding kun je altijd nog overwegen om er iets meer in te doen.

Overigens dacht ik dat het juist minder moet worden ipv meer met flesvoeding? Of heb ik het nou mis?
  woensdag 11 januari 2006 @ 14:56:53 #295
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_33938933
Wow Fuente; wat is ze al groot zeg! bijna 7,5 kilo!
Hier geen ervaring met flesvoeding hoeveelheden op die leeftijd, maar 4 keer 250cc lijkt mij ook behoorlijk veel hoor. Da's bekant een volle liter melk.

Even een kleine update hier (9 maanden is meneer vandaag alweer!):

Juultje zwaait! Zo lief!!!
Ja ja, het gaat nog wel wat ongecoordineerd, maar moeders ziet er toch echt een goede zwaai in...
Hij zit tijdens het tijgeren ook steeds vaker op handen en knietjes. Lekker luierkontje!!!
En tot slot... tandje nummer 7 lijkt er aan te komen. Wel wat last schijnt ie te hebben.... , maar het mag de pret niet drukken!
pi_33940703
Suzanna, de rest van haar huidje is gewoon droog, alleen die plekjes op haar hoofd zijn dus nattig.. Ik probeer het smeren maar en als het niet werkt dat gaan we gewoon naar de HA. Gelukkig is ze verder supervrolijk en ze heeft er zo op het oog geen last van . Thnx voor de tips!

En idd, een liter melk leek mij ook wat veel hoor (vooral omdat dat over een maand of 2 dan weer langzaam afgebouwd wordt met gewoon eten enzo). Ik laat het lekker zo en als ze zelf aangeeft dat ze meer wil dan mag ze van mij wat meer .

Renz, super dat het zo lekker gaat met je mannetje nu En zwaaien.. aahh.. niets zo leuk als zown babyhandje dat heen en weer vliegt .
Sara
Merel
Ukje
pi_33941318
Renzell lief he dat zwaaien En kruipen zal hij binnenkort ook wel gaan doen dan, als hij de hand en kniestand al gevonden heeft

Fuente lekkere spekken heeft Sara dan zeker, bijna 7,5 kilo
pi_33941359
Sara heeft superspekkies
Sara
Merel
Ukje
  Redactie Frontpage woensdag 11 januari 2006 @ 17:59:24 #299
3926 crew  Djeez
pi_33944679
Wat Ingrid eigenlijk bedoelde met de hoeveelheid voeding, is slechts het water wat in de fles gaat. Daarbij komen de schepjes voeding, zodat je met zo 'n 100 ml water, toch op bijna 120 ml voeding uitkomt.
pi_33945416
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 17:59 schreef Djeez het volgende:
Wat Ingrid eigenlijk bedoelde met de hoeveelheid voeding, is slechts het water wat in de fles gaat. Daarbij komen de schepjes voeding, zodat je met zo 'n 100 ml water, toch op bijna 120 ml voeding uitkomt.
Als dit een reactie is op mijn berichtje , ik had het verkeerd gelezen (zie berichtje van Bixister).
pi_33947745
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 21:10 schreef easy-going het volgende:

Dat had ik nou ook al even...

Bixister, je vroeg hoe het met de waterpokken hier ging. Ik heb het idee dat het hoogtepunt zo'n beetje geweest is en dat er niet veel blaasjes meer bij komen. Ze is wel wat hangerig nog en 's nachts wordt ze soms ineens vol paniek (jeuk? pijn? gedroomd?) wakker, maar dat is na een beetje troosten en wat drinken weer redelijk snel over.

Fuente, grote meid is Sara. Net zo groot als de mijne alleen is die bijna een maand ouder
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')