Omdat het lekker smaakt, ik heb diezelfde smaak nog in geen enkele andere smaak thee kunnen ontdekken.quote:Op woensdag 4 januari 2006 14:22 schreef renzell het volgende:
Maar waarom in godsnaam 'kinderthee' als je ook gewone kruidenthee kunt pakken? Lijkt mij eerlijk gezegd weer typisch zo'n soort onzinnig product dat alleen maar meer kost omdat er 'kinder' voor staat.
He wat vreemd. Laatste keer bij ons op het cb werd gezegd dat als Noah 1 jaar is hij dán nog maar 350 cc zuivel (dus ook yoghurt als toetje) nodig had op een dag. Maar met 9 maanden lijkt me dat wel erg vroeg hoorquote:Op woensdag 4 januari 2006 14:22 schreef renzell het volgende:
Ik heb trouwens net ook nog maar even het CB gebeld en volgens hen hoeft Juul zelfs nog maar 3 maaltijden per dag vanaf nu. Dus ook die fles van 19.00uur hoeft al niet meer....???!!!Erg vreemd! ik ga hun advies dan ook zeker niet opvolgen. 300 tot 500cc zei ze. Maar ik begin wel eens met die laatste fles eraf halen en dan zien we wel weer verder. Alles op z'n tijd hoor.
Zoë heeft ook nog steeds de fles maar dan met gewone melk s'ochtends aangevult met Bambix, zij geniet daar heerlijk van dus voor mij geen reden om daar mee te stoppenquote:Op woensdag 4 januari 2006 13:07 schreef Githa het volgende:
Vanaf 1 jaar mag hij gewone melk en mag de late fles eraf.
Om de ochtend fles vraagt hij echt, dus als dat problemen geeft blijft hij die lekker nog even houden, maar die avond fles ga ik wel proberen. Denk ook niet dat dat echt een probleem is.
Noah krijgt ook nog steeds papfles 's ochtends en dan ook idd met gewoon halfvolle melk.quote:Op woensdag 4 januari 2006 16:25 schreef Rottdog het volgende:
Zoë heeft ook nog steeds de fles maar dan met gewone melk s'ochtends aangevult met Bambix, zij geniet daar heerlijk van dus voor mij geen reden om daar mee te stoppen
Laatst werd het al gevraagd maar ik was nog geen antwoord tegengekomen (en ik heb geen zin om te zoeken). Waar heb jij je vloer vandaan?quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:01 schreef Sugar het volgende:
Klopt. En als je graag voor een langere tijd BV wil blijven geven wordt zelfs aangeraden om het eerste jaar alleen maar BV te geven als drinken (staat o.a. in het boek 'eten voor de kleintjes' van kinderdietist Stefan Kleintjes). Na een jaar gaan ze ervanuit dat je productie wel stabiel is en dan kun je er makkelijk dingen bij gaan geven...quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:09 schreef texelonia het volgende:
Sap enzow wordt volgens mij ook gezien als bijvoeding toch? Dus mag vanaf 4 maanden, maar beter is vanaf 6 maanden ivm allergieën enzow. Of in warme tijden water idd.
Ik ben er mee begonnen toen ze iedere keer zo erg moest hoesten en veel slijm in haar keeltje had zitten. Gewoon alleen water drinkt ze niet, dus vandaar klein beetje diksap er doorheen en dan drinkt ze het wel.quote:Op woensdag 4 januari 2006 21:09 schreef texelonia het volgende:
Sap enzow wordt volgens mij ook gezien als bijvoeding toch? Dus mag vanaf 4 maanden, maar beter is vanaf 6 maanden ivm allergieën enzow. Of in warme tijden water idd.
ja klopt, ik wil alleen voor mijzelf ook geen hormonen.quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:31 schreef Xanthe het volgende:
Er is toch ook een pil die bij borstvoeding gegeven kan worden? Vriendin van me kreeg gebruikte nl. de pil bij borstvoeding en vertelde me dat die dus bij bv genomen mag worden.
Ik ook niet meer , pil kan ik niet tegen en het laatste heb ik de mirena gebruikt en pas nu die eruit is merk ik dat ik ook daar niet tegen kon.quote:Op woensdag 4 januari 2006 22:35 schreef Jelief het volgende:
[..]
ja klopt, ik wil alleen voor mijzelf ook geen hormonen.
Ben 4 wk na de bevalling van Zoë aan de pil gegaan.quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:32 schreef Ingrid19 het volgende:
Wanneer gingen/gaan jullie weer zelf voor het eerst anticonceptie gebruiken? Dus de pil, spiraaltje o.i.d.
En klopt het dat je pas vanaf 6 weken nageltjes mag knippen en ik ze nu dus moet vijlen?
ben nog steeds niet ongesteld geworden, moet nog even wachten..quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:25 schreef texelonia het volgende:
Vicky als je begint op de 1e dag van je menstruatie dan is de pil meteen veilig. Je kan ook halverwege je cyclus beginnen maar dan is het pas na een week veilig.
En als je nageltjes knippen eng vindt, kun je het misschien proberen als Amber slaapt, dan stribbelt ze niet zo tegen.
Ik blijf het ook wel proberen hoor , ga zelf in elk geval van deze thee drinken dus kleine moeite om haar telkens toch een bekertje aan te bieden.quote:Op donderdag 5 januari 2006 15:12 schreef bixister het volgende:
Xanthe, misschien is 't gewoon even wennen die nieuwe smaak. en dat het warm is, wie weet had ze iets kouds verwacht uit zo'n beker.
Ik zal het zeker navragen of het vergoed wordt, alles is nu zo veranderd. We gaan via Djeez' werk collectief, weet nog niet hoe het allemaal met de vergoedingen zit.quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:29 schreef Xanthe het volgende:
Mirena word vaak gewoon vergoed door ziektekosten verzekeraar (als je anti conceptie tenminste mee verzekerd hebt). Heb zelf het mirena spiraaltje gehad en hij werd bij mij vergoed. In mei heb ik m laten plaatsen en november was ie er weer uit
Jbpmeel werd hier juist aangeraden door de verpleegkundige van het CB ivm. spugen. (Hebben het alleen nooit gebruikt).
Ik heb wel eens gelezen van een kindje dat toen naar onderen helemaal onder de dekentjes zakte, volgens mij is het daarom gevaarlijk.quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:49 schreef Igraine het volgende:
Ingrid tegen het spugen kan je ook Friso Comfort of Nutrilon Omneo gebruiken. Daar zit ook johannesbroodpitmeel in en gaat ook krampjes en verstoppingen tegen. De Friso Comfort is hier een hele tijd goed bevallen.
Hoezo kan je haar bedje niet schuin zetten? Ik weet waarom een handdoek onder de matras gevaarlijk zou zijn, ik doe het hier wel als Myhron erg verkouden is en veel last heeft van hoesten en slijm.
Oh ok, nou ja zo schuin komt het matrasje nou ook weer niet daardoor. Ik heb een opgerold handdoekje onder het uiterste einde van de matras liggen, zodat ze ietsje hoger ligt met haar hoofdje, maar is eigenlijk te verwaarlozen.quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:53 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gelezen van een kindje dat toen naar onderen helemaal onder de dekentjes zakte, volgens mij is het daarom gevaarlijk.
Heb er overigens zelf geen ervaring mee!
Nee pas na een volle maand slikken. Je moet OF meteen op de eerste dag van je menstruatie beginnen (dan is het meteen veilig) begin je een week later dan is het na een week veilig. Begin je ergens middenin (omdat je bv. niet weet hoe lang je cyclus is omdat het varieert) dan moet je eerst een hele strip slikken + stopweek eer het veilig is.quote:Op donderdag 5 januari 2006 10:25 schreef texelonia het volgende:
Vicky als je begint op de 1e dag van je menstruatie dan is de pil meteen veilig. Je kan ook halverwege je cyclus beginnen maar dan is het pas na een week veilig.
kan je oplossen door een hydrofiel luier te bouwen en die tussen de beentjes te leggen en dan de ounten omhoog onder het matrasje vast stoppen dan hangt het kindje als het ware in een soort matjequote:Op donderdag 5 januari 2006 21:53 schreef Fuente het volgende:
[..]
Ik heb wel eens gelezen van een kindje dat toen naar onderen helemaal onder de dekentjes zakte, volgens mij is het daarom gevaarlijk.
Heb er overigens zelf geen ervaring mee!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |