abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33698101
Kinderthee omdat daar dus geen theeïne in zit... maar elke ander thee zonder werkt natuurlijk ook prima!
In groene thee zit toch wel theeïne?

edit ; beetje spuit elfreactie, ik was wat laat met invoeren...
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  woensdag 4 januari 2006 @ 16:25:10 #27
61800 Rottdog
May all your dreams come true
pi_33698250
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:07 schreef Githa het volgende:
Vanaf 1 jaar mag hij gewone melk en mag de late fles eraf.
Om de ochtend fles vraagt hij echt, dus als dat problemen geeft blijft hij die lekker nog even houden, maar die avond fles ga ik wel proberen. Denk ook niet dat dat echt een probleem is.
Zoë heeft ook nog steeds de fles maar dan met gewone melk s'ochtends aangevult met Bambix, zij geniet daar heerlijk van dus voor mij geen reden om daar mee te stoppen
pi_33698825
ff inbreken voor Renzell.
Hier werd ook gezegd dat je met 9 maanden de laatste fles mag stoppen. Het kind heeft het niet echt meer nodig en wanneer je kindje het wel nodig heeft (het niet redt van avondeten naar ontbijt) dan gewoon doen. Ik geef Benthe ook nog steeds een beetje melk voor het slapen gaan. Vooral omdat ze tot voor kort niks anders dronk dan melk. Dan kreeg ze iig nog genoeg vocht binnen. En iedere keer wordt de fles wel wat minder hoor. Maar gewoon lekker geven als Juuls nog wil
pi_33698954
Ik merk wel dat ze met veel minder de dag door kunnen komen. Op dokters advies krijgt Isis nog steeds maar 75ml melk binnen per fles en die dan 5 keer. Aangevuld met ORS tot 150ml.
Straks mag ze weer wat meer melk hebben en moet die 150ml bestaan uit 2/3 melk en 1/3 ORS.
Maar ik moet er s'nachts nu wel uit voor een extra flesje (wat ik me heel goed kan voorstellen).
pi_33699114
Ik hoop dat Evenstar en haar man dit lezen.
Gefeliciteerd met jullie dochter
  woensdag 4 januari 2006 @ 17:10:18 #31
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33699748
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 16:25 schreef Rottdog het volgende:
Zoë heeft ook nog steeds de fles maar dan met gewone melk s'ochtends aangevult met Bambix, zij geniet daar heerlijk van dus voor mij geen reden om daar mee te stoppen
Noah krijgt ook nog steeds papfles 's ochtends en dan ook idd met gewoon halfvolle melk.
En als je wel die fles weg wilt doen, dan gewoon een bordje pap voeren met de lepel, of vervangen met een boterham of van mijn part cornflakes. Een kind moet toch eten 's ochtends lijkt me
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_33700252
Hmm...die smaken kinderthee klinken inderdaad lekker (ook voor deze mama). Eigenlijk krijgt Tomas nu nog alleen BV als drinken maar voor af en toe is het misschien wel leuk om in huis te halen. Alleen jammer dat ik voorlopig niet meer bij de Tuinen kom en we hier geen groene winkel hebben. Nou ja, het komt nog wel een keertje...
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  woensdag 4 januari 2006 @ 17:37:37 #33
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_33700656
Ha, voor wie moet ik nog meer naar de Tuinen fietsen? Ik sla gewoon voor een weeshuis kinderthee in. met dank aan Jolie
pi_33703061
Vanaf welke leeftijd ga je eigenlijk extra drinken aanbieden? Ik dacht zo vanaf 6 maanden toch?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_33703778
Ik ben begonnen met extra drinken aanbieden toen het erg warm werd. Toen was Isis denk ik een maand of 4.
pi_33704409
Xanthe sterkte en beterschap voor Isis

Wanneer gingen/gaan jullie weer zelf voor het eerst anticonceptie gebruiken? Dus de pil, spiraaltje o.i.d.
En klopt het dat je pas vanaf 6 weken nageltjes mag knippen en ik ze nu dus moet vijlen?
Eh, ik wilde nog wat zeggen, maar ik weet het niet meer! Nou ja, als ik erop kom, horen jullie het wel!
  woensdag 4 januari 2006 @ 19:54:01 #37
105888 renzell
Ik wil alleen maar zwemmen.
pi_33705035
Gewoon een bietje lospeuteren werkt ook hoor Ingrid....

Ik heb Juul vanaf ongeveer 4/5 maanden af en toe wat water uit een flesje gegeven. Dit inderdaad ivm met extreme hitte op vakantie. Nu het winter is zou ik zeggen; vanaf een maand of 6 ja.
pi_33705211
Dat van die nageltjes klopt Ingrid.

Emma was gister voor het eerst een paar uurtjes zonder mij. Oma kwam voor haar zorgen. Ze had twee flesjes gekregen waarvan ze van de eerste zo'n 85 ml heeft gedronken en van de tweede maar 20 ml. Ze vind uit een flesje drinken niet leuk meer Bij het tweede flesje had ze de speen heftig uit haar mond geduwd en was ze heeeeel erg boos geworden. Ik ben benieuwd hoe dat straks op het kdv gaat, of ze er wat inkrijgen Ik probeer mij er niet te druk over te maken, als ze honger heft zal ze op een gegeven moment vast wel gaan drinken en anders haalt ze het bij mij maar weer in.
* Jelief probeert echt heel heftig om positief te blijven
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:01:53 #39
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_33705334
Jelief, dat doe je heel goed!
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
pi_33705430
Ik geef af en toe een beetje diksap of 1e sapje van nutricia. Ik ben ermee begonnen vanaf 4 1/2 maand ongeveer.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:10:30 #41
118901 Lishe
Verse Soep!
pi_33705625
Jelief, knap hoor!
Die laatste fles, die houden wij ook gewoon nog aan... vind het zo sneu voor d'r anders, dan dut ze zo heerlijk weg! (Het wordt wel beetje bij beetje minder)
En ik weet niet of ik hier nu wel of niet voor moet jompelen.... Maar Luuke staat bovenaan.... Oeh, leuk, spannend, bijna 1!!
Geluk zit in een klein Wolkje
Wil degene die vroeg om een witte kerst ook even vragen naar een mooie zomer?
  woensdag 4 januari 2006 @ 21:09:54 #42
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_33707896
Sap enzow wordt volgens mij ook gezien als bijvoeding toch? Dus mag vanaf 4 maanden, maar beter is vanaf 6 maanden ivm allergieën enzow. Of in warme tijden water idd.

Ingrid, geloof dat ik aan de anticonceptie ben gegaan toen Noah een maand of 3 was. Daarvoor gewoon condooms gebruikt.

Waarom mag je nageltjes pas met 6 weken knippen? Nooit geweten

En jaaaa Luuke bovenaan
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 4 januari 2006 @ 21:13:45 #43
593 sjak
Juffie Bloem
pi_33708048
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:01 schreef Sugar het volgende:
Laatst werd het al gevraagd maar ik was nog geen antwoord tegengekomen (en ik heb geen zin om te zoeken). Waar heb jij je vloer vandaan?
Lekker douchen!
pi_33708076
Anticonceptie ben ik in mei weer mee begonnen Isis was toen 3,5 maand.
pi_33708141
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:09 schreef texelonia het volgende:
Sap enzow wordt volgens mij ook gezien als bijvoeding toch? Dus mag vanaf 4 maanden, maar beter is vanaf 6 maanden ivm allergieën enzow. Of in warme tijden water idd.
Klopt. En als je graag voor een langere tijd BV wil blijven geven wordt zelfs aangeraden om het eerste jaar alleen maar BV te geven als drinken (staat o.a. in het boek 'eten voor de kleintjes' van kinderdietist Stefan Kleintjes). Na een jaar gaan ze ervanuit dat je productie wel stabiel is en dan kun je er makkelijk dingen bij gaan geven...

Ingrid: bij mij ook weer een ander verhaal, aangezien ik nog BV geef ga ik niet aan de pil (die kan de BV beinvloeden. Spiraaltjes vind ik 'eng' (geen idee waarom, ik wil dat gewoon niet) dus hier gebruiken we nog steeds condooms.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_33709405
Emma drinkt bij papa uit een flesje met een beetje volhouden
* Jelief wordt steeds positiever

Hier ook geen pil ivm borstvoeding en geen spiraaltje, koper niet omdat de menstruatie dan erger wordt en hormoon niet ivm borstvoeding, blijft eigenlijk alleen condoom over.

edit: drinken uit flesje gaat niet van harte maar het gaat wel....
pi_33709663
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 21:09 schreef texelonia het volgende:
Ik ben er mee begonnen toen ze iedere keer zo erg moest hoesten en veel slijm in haar keeltje had zitten. Gewoon alleen water drinkt ze niet, dus vandaar klein beetje diksap er doorheen en dan drinkt ze het wel.

Ik geef het ook niet iedere dag, misschien 2 a 3 keer in de week. Volgens het CB was het wel in orde en het staat ook op de fles toch? En bv geef ik ook niet, dus wat dat betreft maakt het niet uit.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_33710117
Er is toch ook een pil die bij borstvoeding gegeven kan worden? Vriendin van me kreeg gebruikte nl. de pil bij borstvoeding en vertelde me dat die dus bij bv genomen mag worden.
pi_33710264
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:31 schreef Xanthe het volgende:
Er is toch ook een pil die bij borstvoeding gegeven kan worden? Vriendin van me kreeg gebruikte nl. de pil bij borstvoeding en vertelde me dat die dus bij bv genomen mag worden.
ja klopt, ik wil alleen voor mijzelf ook geen hormonen.
pi_33710272
Het weglaten van flessen. Ga gewoon op je eigen gevoel af joh.
Joshua dronk altijd heel veel, en ook al at hij, hij wilde evengoed nog gewoon zijn flessen hebben toen hij zo'n maandje of 10 11 oud was.

Ingrid, bij Chantel moest ik al heel snel knippen, omdat haar nageltjes niet afbraken. Bij Joshua braken ze netjes af en dat ging goed tot een maandje of 4 als ik me goed herinner. Volgens mij staat er niet echt een tijd voor. En vijlen. Ik wens je succes als je dat gaat doen. Ik kon het niet voor elkaar krijgen zonder over de vingertjes te vijlen. Dan krijg je volgens mij lelijke schaafwondjes, dus dat deed ik echt niet.

Kinderthee, ik heb Joshua nooit kinderthee gegeven. Water kreeg hij vooral de eerste maanden (en dat was vanaf een maandje of 7). En dan cranberriesiroop aangelengd met water. Suikervrij en goed voor de vitamine C.

Chantel gaat trouwens heel goed. Ze is ontzettend vrolijk en gilt het hele kdv bij elkaar. Het gebeurt regelmatig dat ik binnen kom lopen en Chantel hoor gillen in de hal. Een echte pretletter Ze eet alles en dat is toch wel even een leuke afwisseling met Joshua die heel erg kieskeurig is met zijn eten. Ze drinkt soms al wat appelsap in het kdv. Dus thuis gaan we ook maar beginnen met water.

Haar oogje is echt prut met peren. Waardeloos, geen enkele druppeltjes werken meer. En je blijft maar schoonmaken. Het klaart ook helemaal niet op, word niet minder. Nou ja om eerlijk te zijn, ben ik bang dat als dit zo door gaat dat ze een kleine ingreep zouden moeten doen om de traanbuisjes door te spuiten. Het is nog lang niet zover, maar het duurt nu al zo lang en het is nog steeds zo heftig, dat ik er echt wel een beetje moedeloos van wordt. Voor alsnog zit het niet echt in de weg, behalve dan als er teveel zit ze in haar oogje wrijft. En dat is nou juist helemaal wat niet moet gebeuren, het is namelijk een ontsteking (Conjunctivitus) en ze kan het makkelijk aan andere kindjes doorgeven.

Verders rolt ze om sinds vorige week en begint ze achteruit te kruipen. En opeens gaat ze ook echt alle kanten op. Ze zit goed rechtop. Ze zit echt goed in haar velletje en spekkies

Morgen maar even wegen, want de afgelopen 2 maanden was ze weinig aangekomen. Dat wijt ik echt aan het ziek zijn en de verkoudheid die nog steeds daar is. En ze heeft de 4 maanden stilstand overgeslagen.

We genieten echt heel erg van haar vrolijkheid en heerlijke eigen willetje. Echt een hele leuke leeftijd als ze de 6 maanden passeren. Dan beginnen ze echt heel erg hard te ontwikkelen en dat zorgt soms echt voor leuke verrassingen. Ik zal nog eens wat leuke foto's posten in het fototopic.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')