Het weglaten van flessen. Ga gewoon op je eigen gevoel af joh.
Joshua dronk altijd heel veel, en ook al at hij, hij wilde evengoed nog gewoon zijn flessen hebben toen hij zo'n maandje of 10 11 oud was.
Ingrid, bij Chantel moest ik al heel snel knippen, omdat haar nageltjes niet afbraken. Bij Joshua braken ze netjes af en dat ging goed tot een maandje of 4 als ik me goed herinner. Volgens mij staat er niet echt een tijd voor. En vijlen. Ik wens je succes als je dat gaat doen. Ik kon het niet voor elkaar krijgen zonder over de vingertjes te vijlen. Dan krijg je volgens mij lelijke schaafwondjes, dus dat deed ik echt niet.
Kinderthee, ik heb Joshua nooit kinderthee gegeven. Water kreeg hij vooral de eerste maanden (en dat was vanaf een maandje of 7). En dan cranberriesiroop aangelengd met water. Suikervrij en goed voor de vitamine C.
Chantel gaat trouwens heel goed. Ze is ontzettend vrolijk en gilt het hele kdv bij elkaar. Het gebeurt regelmatig dat ik binnen kom lopen en Chantel hoor gillen in de hal. Een echte pretletter
![]()
Ze eet alles en dat is toch wel even een leuke afwisseling met Joshua die heel erg kieskeurig is met zijn eten. Ze drinkt soms al wat appelsap in het kdv. Dus thuis gaan we ook maar beginnen met water.
Haar oogje is echt prut met peren. Waardeloos, geen enkele druppeltjes werken meer. En je blijft maar schoonmaken. Het klaart ook helemaal niet op, word niet minder. Nou ja om eerlijk te zijn, ben ik bang dat als dit zo door gaat dat ze een kleine ingreep zouden moeten doen om de traanbuisjes door te spuiten. Het is nog lang niet zover, maar het duurt nu al zo lang en het is nog steeds zo heftig, dat ik er echt wel een beetje moedeloos van wordt. Voor alsnog zit het niet echt in de weg, behalve dan als er teveel zit ze in haar oogje wrijft. En dat is nou juist helemaal wat niet moet gebeuren, het is namelijk een ontsteking (Conjunctivitus) en ze kan het makkelijk aan andere kindjes doorgeven.
Verders rolt ze om sinds vorige week en begint ze achteruit te kruipen. En opeens gaat ze ook echt alle kanten op. Ze zit goed rechtop. Ze zit echt goed in haar velletje en spekkies
Morgen maar even wegen, want de afgelopen 2 maanden was ze weinig aangekomen. Dat wijt ik echt aan het ziek zijn en de verkoudheid die nog steeds daar is. En ze heeft de 4 maanden stilstand overgeslagen.
We genieten echt heel erg van haar vrolijkheid en heerlijke eigen willetje. Echt een hele leuke leeftijd als ze de 6 maanden passeren. Dan beginnen ze echt heel erg hard te ontwikkelen en dat zorgt soms echt voor leuke verrassingen. Ik zal nog eens wat leuke foto's posten in het fototopic.