abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33669939
In navolging op dit topic: Pandora nu een apart topic over Trollbeads.
Er zijn inmiddels vele fabrikanten van bedels zoals Pandora, Tedora etc., maar Trollbeads was de eerste.

Trollbeads zijn unieke juwelen. Elke bedel heeft zijn eigen geschiedenis, die zijn inspiratie uit mythologie, astrologie, fairy verhalen, fauna, flora, culturele diversiteit haalt en zeker in het bijzonder, in de vertrouwde dingen van elke dag het leven.
Wat distinctiefst over Trollbeads, behalve het originele ontwerp is, het gebruik en de combinatie fascinerende materialen is. De bedels worden gemaakt van de hoogste kwaliteits grondstoffen met inbegrip van echt zilver, 18 karaat gouden, Italiaans glas Murano, natuurlijke parels en kostbare stenen. De originele modellen worden typisch gecreeerd in harde modelleringswas - die in metaal wordt gegoten en wordt beëindigd. Sommige modellen zijn dan plaatsen met stenen. En andere modellen worden gecreeerd direct in gesmolten, roodgloeiend glas.
Het concept charmes Trollbeads werd ontwikkeld in de loop van de afgelopen 25 jaar. Vandaag, creëren achttien Deense en internationaal renowned juwelenontwerpers de parels. Er zijn meer dan 200 verschillende modellen. De volledige inzameling kan altijd bij www.trollbeads.com worden bekeken.

(Met dank aan Babelfish).

Trollbeads verkooppunten zijn te vinden op http://www.dsigndenemarken.nl/Trollbeads_Home.html
Nederlandse webshop:
www.juwelierrobjansen.nl

Plaatjes!

pi_33669971
Mooi zijn vooral de bedels die je kan draaien en dan opeens iets anders zijn.
Vooral die engel/duivelbedel is zo mooi! En zo zijn er nog veel meer van.

Zo, ik heb een zilveren basisarmband besteld op de site van Rob Jansen. Ik kreeg 10% korting en gratis verzendkosten!

Deze heb ik besteld:

Deze wil ik ook graag hebben, helaas hadden ze die niet bij de webshop:

[ Bericht 1% gewijzigd door cinnamongirl op 03-01-2006 19:55:50 ]
pi_33671074
Wat voorbeelden, niet helemaal mijn smaak, van mij mag het wat minder kleurig.

[ Bericht 76% gewijzigd door cinnamongirl op 03-01-2006 20:26:52 ]
  dinsdag 3 januari 2006 @ 20:34:07 #4
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_33671513
een bevriende juwelier die ze verkoopt gaat ze binnenkort ook online verkopen, zal melden zodra ze online staan
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_33671907
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 20:34 schreef E.T. het volgende:
een bevriende juwelier die ze verkoopt gaat ze binnenkort ook online verkopen, zal melden zodra ze online staan
Goed nieuws, ik heb gemerkt dat er bijster weinig verkooppunten zijn in NL, en al helemaal geen online, op 1 na.
pi_33672010
bij http://www.juwelier-korse.nl/ kan je terecht voor unieke stoppers en voor de hele Trollbeads collectie. En zo als eerder gezegt staat er ook het 1 en ander op mijn weblog www.trollbeads.web-log.nl .

En vanuit mijn Trollbeads bron komen er dit jaar nieuwe beads ivm het 30 jaar bestaan.
De beads die al op internt verkocht worden zijn waarschijnelijk nep of van de vrachtwagen gevallen dus beter is gewoon om naar de juwelier te gaan.

In Rotterdam en Rosmale zitten twe hele goede juweliers.

Bedankt voor de aparte topic ik wist niet dat je dat zelf aan kon maken
Ik had het moeten weten als hoofd mod van een ander forum
groetjes Claudia
www.trollbeads.web-log.nl
pi_33672164
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 20:43 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Goed nieuws, ik heb gemerkt dat er bijster weinig verkooppunten zijn in NL, en al helemaal geen online, op 1 na.
weinig? op http://www.dsigndenemarken.nl/Salespoints.html staan ze allemaal en Trollbeads is niet zo massaal als Pandora en om eerlijk te zijn ben ik daar wl blij mee. 1 op de tien vrouwen in nederland heeft een padora als ik dat zo eens bekijk als ik op straat loop.
groetjes Claudia
pi_33672765
Ik vind die glaskralen belachelijk duur, ik maak zelf glaskralen en het maken van z'n kraal kost nog niet eens ¤ 0.25 en die van hun zijn niet eens handgemaakt

voor 6 kralen vragen ze ¤ 105

[ Bericht 28% gewijzigd door Loesj op 03-01-2006 21:38:15 ]
pi_33673494
hoe weet jij dat ze niet hand gemaakt zijn???
groetjes Claudia
pi_33673767
Deze wil ik ook! Maar ze zijn helaas wat prijzig..

[ Bericht 15% gewijzigd door cinnamongirl op 03-01-2006 22:16:49 ]
pi_33673861
Dit zijn de nieuwste bedels, collectie najaar 2005:

pi_33673937
ik heb de glazen troll van mijn vriend voor kerst gehad
groetjes Claudia
pi_33674003
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 21:52 schreef claudia007 het volgende:
hoe weet jij dat ze niet hand gemaakt zijn???
Omdat ze dat anders wel vermelden als dat zo is....en als handgemaakt zou zijn dan is niet elke kraal precies hetzelfde.
pi_33674269
Nou de kralen zijn dus ook niet allmaal het zelfde heb er namelijk een stuk of tien van glas waar van er twee van de zelfde soort zijn en di lijken dus helemaal niet op elkaar. En in de informatie folder staat dus wel dat ze handgemaakt zijn.
groetjes Claudia
pi_33674565
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 22:11 schreef claudia007 het volgende:
Nou de kralen zijn dus ook niet allmaal het zelfde heb er namelijk een stuk of tien van glas waar van er twee van de zelfde soort zijn en di lijken dus helemaal niet op elkaar. En in de informatie folder staat dus wel dat ze handgemaakt zijn.
Dan heb ik het fout....maar ik blijf het belachelijk duur vinden
pi_33674827
hmm oke dat kan ik niet helemaal ontkennen 21 en 29 is wel duur.
Heb je ze wel eens in het echt gezien? als kralen maker zou je dat eigenlijk eens motn doen want ze zijn wel hl mooi gmaakt al ben ik het wel hlemaal met je ee.ns dat ze duur zijn
groetjes Claudia
pi_33675056
Ze zijn duur....maar ze zijn veel gedetailleerder dan de Pandora's en de Tedora beads vind ik.
Mooier gemaakt. Misschien is bestellen uit Amerika wel voordeliger....de beads die hier 21 euro zijn, zijn daar 17 dollar, wat volgens de huidige koers 14 euro is.

Wel is het zo dat je naast verzendkosten overzees douanerechten en BTW moet betalen, dat is resp. 2,5% en dan 19% over dat totaal.
pi_33675396
Hallo, ik kom even binnen vallen, ik lees net al deze berichten over de trollbeads, maar ik ben het niet overal mee eens.

1. Trollbeads worden (voor zover ik het van de site begrijp) wel degelijk met de hand gemaakt, echter van het handgemaakte model worden mallen gemaakt om zodoende de kraal in massa productie te kunnen maken.

2. Die glazen kralen: een glazen kraal maken voor 25 cent is idd een koud kunstje, maar vergeet niet dat de kralen van trollbeads een zilveren bus bevatten. Tevens zou ik het bij (vooral) de kralen met goud (en andere metalen) erin toch heel erg knap vinden indien trollbeads 2 identieke kralen weet te produceren! Dit is met de gebruikte methode namenlijk totaal onmogelijk, het gebruikte goud vloeit bij iedere kraal die gemaakt wordt anders, vandaar dat het dus totaal onmogelijk is om 2 gelijke kralen te produceren, leg ze bij de juwelier maar eens naast elkaar.

Groetjes,

Mandy
pi_33677154
ben het helemaal met Mandy eens
groetjes Claudia
pi_33688041
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 22:37 schreef Mandy.v13 het volgende:
Hallo, ik kom even binnen vallen, ik lees net al deze berichten over de trollbeads, maar ik ben het niet overal mee eens.

1. Trollbeads worden (voor zover ik het van de site begrijp) wel degelijk met de hand gemaakt, echter van het handgemaakte model worden mallen gemaakt om zodoende de kraal in massa productie te kunnen maken.

2. Die glazen kralen: een glazen kraal maken voor 25 cent is idd een koud kunstje, maar vergeet niet dat de kralen van trollbeads een zilveren bus bevatten. Tevens zou ik het bij (vooral) de kralen met goud (en andere metalen) erin toch heel erg knap vinden indien trollbeads 2 identieke kralen weet te produceren! Dit is met de gebruikte methode namenlijk totaal onmogelijk, het gebruikte goud vloeit bij iedere kraal die gemaakt wordt anders, vandaar dat het dus totaal onmogelijk is om 2 gelijke kralen te produceren, leg ze bij de juwelier maar eens naast elkaar.

Groetjes,

Mandy
1. Dan is het toch massa productie dus een namaak van een handgemaakte? of begrijp ik het nu verkeerd.

2. Vergis je niet in dat het moeilijk is om kralen met de hand te maken. En dat zilver kost ook niet veel hoor! Er zullen wel zoveel bedrijven tussen zitten en zo word het wel duur ja
  woensdag 4 januari 2006 @ 11:38:28 #21
74276 saaw
fight harder or walk away
pi_33688526
wauw ze zijn leuk
wel beetje prijzig
an urge to help mankind overcomes me
pi_33690359
quote:
Op dinsdag 3 januari 2006 20:49 schreef claudia007 het volgende:

[..]

weinig? op http://www.dsigndenemarken.nl/Salespoints.html staan ze allemaal en Trollbeads is niet zo massaal als Pandora en om eerlijk te zijn ben ik daar wl blij mee. 1 op de tien vrouwen in nederland heeft een padora als ik dat zo eens bekijk als ik op straat loop.
Ik ken ook heel wat vrouwen met een Trollbeads armband, maar waarom is het meteen massaal? Ik vind het juist van niet, omdat iedereen een unieke armband heeft en dat is ook zo met Trollbeads.
Dus er zijn een hoop vrouwen met een armband, maar ze zijn allemaal verschillend.
pi_33690558
Jeetje als een zo'n dingetje gemiddeld 30 euro kost dan heb je al snel een fortuin aan je pols hangen!
pi_33700475
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 12:43 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

Ik ken ook heel wat vrouwen met een Trollbeads armband, maar waarom is het meteen massaal? Ik vind het juist van niet, omdat iedereen een unieke armband heeft en dat is ook zo met Trollbeads.
Dus er zijn een hoop vrouwen met een armband, maar ze zijn allemaal verschillend.
Iedereen kan dan we ze eigen armband hebben maar overal waar je kijk zie je Pandora.
En persoonlijk hou ik daar niet van. Ik heb zelf ook een Pandora maar het lijk wel een strijd tussen sommige meiden wie het meest de echte heeft en wie wat heeft .
En dan heb ik het alleen over de mensen in me omgeving dus niet op internet. En idd met Trollbeads is dat heel anders maar die zie je toch minder vaak dan de Pandora buiten mijn schoonma en een goeie vriendin heb ik ze nog niet gezien bij andere meiden en ik zie heel veel mensen in me werk dus ook meiden van tussen de 20 en de 45 en dat zouden de geen moeten zijn die dat dragen.

Daarom vind ik Trollbeads dus leuker om dat je ze toch minder ziet dan Pandora en omdat het veel minder op elkaar lijkt als je vier armbanden van Trollbeads naast elkaar leg.
groetjes Claudia
pi_33702649
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:23 schreef Loesj het volgende:

[..]

1. Dan is het toch massa productie dus een namaak van een handgemaakte? of begrijp ik het nu verkeerd.

2. Vergis je niet in dat het moeilijk is om kralen met de hand te maken. En dat zilver kost ook niet veel hoor! Er zullen wel zoveel bedrijven tussen zitten en zo word het wel duur ja
1. Ja, duhhhh, als ze al die kralen op de hand inelkaar moeten zetten dan zou de prijs ineens wel HEEL goedkoop zijn!

2. Moeilijk of niet, kwa materiaal zullen de kosten er met de prijs wel dubbel en dwars uit gehaald worden maar jah, een goede zakenman/vrouw rekent het uurloon ook door, dat wordt vaak vergeten als mensen producten gaan waarderen, zo van: nou, ik maak het voor een paar euro, maar ze vergeten dat ze 2 uur a (is het tegenwoordig????) 50 euro loonkosten per uur moeten rekenen als je ze bedrijfsmatig wil produceren.

Gr.

M.V13
  woensdag 4 januari 2006 @ 19:19:18 #26
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_33703957
leuk !! Ik vind de trollbeads ook echt enig ! Misschien dat ik er ook nog zo'n armband bij ga sparen.

Echter... wat een gebakkelei en ge-welles/nietus in dit topic.
Is er dan niemand die ergens op internet of iets dergelijks, kan laten zien hoe die bedels worden gemaakt, van welke materialen alles is en bovenal : worden ze really met de hand gemaakt??
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_33705560
Hier een linkje, is wel in het engels, maar mss genoeg info????

http://www.fabletrading.co.uk/abouttrollbeads.html

Gr.

M.V13
pi_33705643
Mandy, ik zat net even op je weblog te kijken en ik zit er nu over te denken om toch met zo'n ketting te beginnen. Al was het maar voor dat draakje Kan ik die gewoon nog kopen, of zijn die dingen limited edition ofzo?
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_33705858
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:10 schreef gekkehoedenmaker het volgende:
Mandy, ik zat net even op je weblog te kijken en ik zit er nu over te denken om toch met zo'n ketting te beginnen. Al was het maar voor dat draakje Kan ik die gewoon nog kopen, of zijn die dingen limited edition ofzo?
Ehmmm, ik heb helemaal geen weblog als ik ff terug lees zie ik dat claudia wel een weblog heeft, ik denk dat je iets met een scheef oog verkeerd gezien hebt

GR.

M.V13

Ps. zover ik weet is dat draakje aan de ketting geen limited edition en is gewoon verkrijgbaar bij je plaatsenlijke dealer, die kan hem zo bestellen bij mijn weten
pi_33705921
Sorry. lange dag enzo.

maar goed, ik zal vrijdagavond eens langs de juwelier gaan
pi_33706921
klopt is mijn weblog en die draak is idd gewoon te bestellen.
groetjes Claudia
  woensdag 4 januari 2006 @ 20:45:11 #32
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_33706936
Mandy !! Nu lees ik idd nog steeds nergens dat "alle" beads met de hand worden gemaakt ...
Het staat er niet letterlijk hé!?
Vanishing like a thought brushing up against a sigh ....... vanishing like a cyan sunday ..........
pi_33707574
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 20:45 schreef Pearly het volgende:
Mandy !! Nu lees ik idd nog steeds nergens dat "alle" beads met de hand worden gemaakt ...
Het staat er niet letterlijk hé!?
Nee, maar wel dat alle beads in eerste instantie met de hand worden gemaakt, het origineel waarvan de mal gemaakt wordt, die wordt wel met de hand gemaakt. (het is immers geen doen om de beads massaal met de hand inelkaar te gaan flansen toch?)

GR.

M.V13
pi_33709877
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 17:32 schreef claudia007 het volgende:

[..]

Iedereen kan dan we ze eigen armband hebben maar overal waar je kijk zie je Pandora.
En persoonlijk hou ik daar niet van. Ik heb zelf ook een Pandora maar het lijk wel een strijd tussen sommige meiden wie het meest de echte heeft en wie wat heeft .
En dan heb ik het alleen over de mensen in me omgeving dus niet op internet. En idd met Trollbeads is dat heel anders maar die zie je toch minder vaak dan de Pandora buiten mijn schoonma en een goeie vriendin heb ik ze nog niet gezien bij andere meiden en ik zie heel veel mensen in me werk dus ook meiden van tussen de 20 en de 45 en dat zouden de geen moeten zijn die dat dragen.

Daarom vind ik Trollbeads dus leuker om dat je ze toch minder ziet dan Pandora en omdat het veel minder op elkaar lijkt als je vier armbanden van Trollbeads naast elkaar leg.
Het is inderdaad je persoonlijke mening, maar wat maakt het uit?
Of wil je graag laten zien dat jij uniek bent omdat je wel een Trollbeads armband hebt of wil je laten zien dat je het geld ervoor hebt.

De enige reden is dat je het waarschijnlijk niet zo vaak ziet is dat het erg duur is.
En Pandora is gewoon wat betaalbaarder, maar daardoor niet minder.
  woensdag 4 januari 2006 @ 22:28:53 #35
30488 coolbabe
My little pwny
pi_33709988
Leuk! Alleen jammer van de prijs
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_33710309
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 22:25 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

Het is inderdaad je persoonlijke mening, maar wat maakt het uit?
Of wil je graag laten zien dat jij uniek bent omdat je wel een Trollbeads armband hebt of wil je laten zien dat je het geld ervoor hebt.

De enige reden is dat je het waarschijnlijk niet zo vaak ziet is dat het erg duur is.
En Pandora is gewoon wat betaalbaarder, maar daardoor niet minder.
Het spijt me zeer maar ik ben niet het persoon om te laten zien wat ik heb en wat ik koop.
Ik koop wat ik wil goed koop of duur. En vind het voor iedereen leuk wat ze hebben en het maak mijn ook niet uit wie wat heeft ik zeg alleen dat ik ze leuker vind omdat je het niet zo vaak ziet.

Maar goed blijkbaar als je dat zeg ben je iemand die op wilt vallen en heb niet gezegt dat Pandora minder is. Maar goed ik dacht hier leuk over Trollbeads te kunnen kleppen maar blijkbaar is het alleen maar een well en niet discussie en word je ook beoordeelt over hoe je ben.
groetjes Claudia
pi_33710558
Wie wat draagt zal mij een biet zijn, ik draag alleen trollbeads, die vind ik persoonlijk gewoon het mooiste, zowel kwa detail alswel kwa afwerking (daar kan pandora nog een een voorbeeld aan nemen) maar dat is mijn mening

GR.

M.V13
pi_33711011
En zo heeft iedereen zijn mening en dat ieder zijn recht, maar ik vind dat massale echt erg meevallen. Het maakt mij niet uit, maar het kwam wel een beetje over zoals ik net schetste.
Iedere armband is uniek en daardoor niet echt massaal. Dat was mijn punt.
pi_33724662
Grappig...

Een bepaalde juwelier heeft deze bedel niet in de collectie "vanwege de occulte lading" hiervan

pi_33725534
als ik denk over wie jij het heb dan begrijp ik heb al die site is ook niet bereikbaar op zondag.
groetjes Claudia
  donderdag 5 januari 2006 @ 19:12:35 #41
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_33738993
Ach dat meen je niet???
Wat erg dat dat nog bestaat zeg .......
pi_33739422
Wow ik vind die trollbeads echt heel mooi ! Helaas heb ik niet zoveel geld op het moment..
  donderdag 5 januari 2006 @ 19:33:57 #43
3011 E.T.
pi_33739783
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:12 schreef Pearly het volgende:
Ach dat meen je niet???
Wat erg dat dat nog bestaat zeg .......
Ik woon op het randje van de 'Bible-belt' en kijk er dus niet gek van op.
Moet je hier eens op zondag kijken.. Mensen die lopend naar de kerk gaan (vaak een paar kilometer lopen), geen tv in huis, geen radio, vrouwen dragen geen broeken, vrouwen knippen hun haar niet, op zondag worden er psalmen gezongen met het hele gezin..

Die mensen werken dus echt niet op zondag en op zondag gebruiken ze ook geen dingen waar anderen aan gewerkt hebben. (vandaar dat ze moeten lopen op zondag, een auto heeft iemand aan gewerkt en mag dus niet op zondag)
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_33742971
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:33 schreef E.T. het volgende:

[..]
Die mensen werken dus echt niet op zondag en op zondag gebruiken ze ook geen dingen waar anderen aan gewerkt hebben. (vandaar dat ze moeten lopen op zondag, een auto heeft iemand aan gewerkt en mag dus niet op zondag)
waar lopen ze dan over? aan stoepen en asfalt hebben ook mensen gewerkt, en om maar niet te spreken over de huizen

OT:
ziet er wel aardig uit. de prijs valt ook wel mee, alleen ik zou ze nooit dragen
pi_33744805
ik vind ze heel leuk, maar ik vind ze zo groot om de pols!
pi_33744867
daarom heb ik maar voor een goedkoper merk gekozen en die wat fijner aan de pols is. Ook al is het namaak, nou ja het is wel echt zilver, van MORE
pi_33744969
Ze zijn wel duur, maar ik vind ze wel heel mooi..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  donderdag 5 januari 2006 @ 21:57:55 #48
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_33745387
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 21:43 schreef mariel123 het volgende:
ik vind ze heel leuk, maar ik vind ze zo groot om de pols!
Nou ja, bij jou om je pols is ie te groot. Bij mij valt het wel mee!! Dan heb je wel heel fijne polsjes.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 23:29:08 #49
3011 E.T.
pi_34067223
Vandaag gezwicht..
Freya knoop als slotje (Freya is de godin van de vruchtbaarheid, aangezien wij net weer met IVF zijn begonnen, erg toepasselijk) en een 'seagrass' kraal.
Op de site lijkt seagrass voornamelijk groen, hij is meer blauw.
Het begin (al zal deze wel langzamer gaan dan pandora, gewoon omdat alles een stukje duurder is).
Moet trouwens wel zeggen dat de bewerkte bedels erg mooi zijn zeer mooi gedetailleerd, gezichtjes die (hoe klein ook) compleet kloppen..

eigenlijk is het waardeloos als je een juwelier in je vriendenkring hebt zitten
  maandag 16 januari 2006 @ 08:21:54 #50
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_34112141
Ik ben vorige week gezwicht. Armband + bloemslotje aangeschaft en horen, zien en zwijgenbedel. Inderdaad een duur grapje maar zo mooi!
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
  maandag 16 januari 2006 @ 08:49:04 #51
3142 m@x
pi_34112360
Is die vriend van jou inmiddels al begonnen met de online-verkoop van de bedels, ET?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 16 januari 2006 @ 10:22:16 #52
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34113688
quote:
Op maandag 16 januari 2006 08:49 schreef m@x het volgende:
Is die vriend van jou inmiddels al begonnen met de online-verkoop van de bedels, ET?
Nog een weekje geduld
pi_34117151
Mooi spul
Jammer dat t zo duur is
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_34143638
Ik ben eind deze maand jarig en nar veel twijfelen, mezlef af vragen van draag ik het ook enz.. heb ik besloten dat mijn verjaardagsgeld naar Trollbeads gaat!!
Ik vind ze zo leuk en zelfs mijn vriend vind ze leuk, dus dat is wat makkelijker overhalen
pi_34146078
Ik heb vorige week mijn tweede armband met vissen slot en twee beads van me baas gehad

Doet hij anders ook nooit maar goed vond wel heel liefs
groetjes Claudia
pi_34511573
Ik heb vandaag het engeltje/duiveltje gehad en Julian
Nu alleen nog de armband halen van de week
pi_34514126
Ik was van de week even bij de juwelier, maar ik ben toch maar voor een pandora armband gegaan Die Trollbeads zijn prachtig, maar zo duur!
Ik vraag ze wel voor mijn verjaardag
  vrijdag 27 januari 2006 @ 14:20:34 #58
3142 m@x
pi_34516784
Het engeltje/duiveltje heb ik toevallig van de week gekocht en vorige week hing er opeens een schildpad aan mijn armband (echt geen flauw idee hoe die eraan is gekomen ).

Hoe staat het met de webshop ET?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 januari 2006 @ 14:25:09 #59
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34516887
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 14:20 schreef m@x het volgende:
Oke, sneak preview.
http://pandora.edoorebeek.nl

LET OP! JE KAN NU NOG NIET BESTELLEN

tenminste, je kan wel bestellen, maar je bestelling wordt niet uitgevoerd Kijk er eens rond. Doe eens een proefbestelling en laat mij eventueel je op- en aanmerkingen weten.
In principe wil ik de boel morgen 'actief' zetten
pi_34521292
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 14:25 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Oke, sneak preview.

tenminste, je kan wel bestellen, maar je bestelling wordt niet uitgevoerd Kijk er eens rond. Doe eens een proefbestelling en laat mij eventueel je op- en aanmerkingen weten.
Mooie site maar....de beschrijvingen bij de beads zijn vergeven van spel-, en taalfouten...
Nog maar even nakijken dus ..
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 januari 2006 @ 16:46:14 #61
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34521964
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:28 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Mooie site maar....de beschrijvingen bij de beads zijn vergeven van spel-, en taalfouten...
Nog maar even nakijken dus ..
Die beschrijvingen komen van de eigenaar. Niet van mij
Maar hij heeft ze moeilijk over lopen tikken. Ik zal ze vanavond wel even copy pasten

Heb je ook een bestelling geprobeerd?
pi_34522916
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 14:20 schreef m@x het volgende:
Het engeltje/duiveltje heb ik toevallig van de week gekocht en vorige week hing er opeens een schildpad aan mijn armband (echt geen flauw idee hoe die eraan is gekomen ).

Ik ben bang dat als ik de armband ga kopen er ook spontaan een nieuwe erbij zit
Ik heb ze van Rick voor mijn verjaardag gekregen
Ik zit de hele tijd met het doosje in mijn handen
pi_34523318
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 16:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Die beschrijvingen komen van de eigenaar. Niet van mij
Maar hij heeft ze moeilijk over lopen tikken. Ik zal ze vanavond wel even copy pasten

Heb je ook een bestelling geprobeerd?
Ja en dat ziet er goed uit: geen bugs o.i.d. aan de voorkant zo te zien.
pi_34524375
quote:

[..]

Oke, sneak preview.

Ik kan morgen dus daar mijn geld uitgeven wat ik vanavond krijg?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 27 januari 2006 @ 19:02:15 #65
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34526086
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:20 schreef cinnamongirl het volgende:

[..]

Ja en dat ziet er goed uit: geen bugs o.i.d. aan de voorkant zo te zien.
Je hebt vaker te maken met website scripting?
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 17:58 schreef Anitra het volgende:

[..]

Ik kan morgen dus daar mijn geld uitgeven wat ik vanavond krijg?
Ik hoop het morgen, in overleg met de eigenaar, zo eind van de middag actief te hebben staan ja
pi_34528956
quote:
Op vrijdag 27 januari 2006 19:02 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je hebt vaker te maken met website scripting?
[..]

Ik hoop het morgen, in overleg met de eigenaar, zo eind van de middag actief te hebben staan ja
Dat zou je wel kunnen zeggen ja (applicatiebeheer).
  vrijdag 27 januari 2006 @ 20:58:43 #67
3011 E.T.
pi_34529947
site moet alleen nog wel flnk gevuld worden met de trollbeads.
Pandora staat er al heel wat op volgens mij, maar trollbeads nog niet zo veel
  vrijdag 27 januari 2006 @ 21:05:08 #68
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_34530181
tvp
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 28 januari 2006 @ 17:12:22 #69
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34553603
quote:

[..]

Oke, sneak preview.
Vanaf nu 'live'.
Dinsdag wordt het trollbeads assortiment aangevuld.
pi_34558364
en wat kan je er mee
pi_34559965
quote:
Op zaterdag 28 januari 2006 17:12 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Vanaf nu 'live'.
Dinsdag wordt het trollbeads assortiment aangevuld.
Dan ga ik dinsdag zeker nog even spieken, want ik heb wel 2 kralen, maar een armband erbij schijnt handig te zijn

Ff vraagje tussendoor: welke maat armband hebben jullie? Want het ziet er niet naar uit dat ik naar een juwelier kan en dus idd online moet bestellen. Nu kan ik wel mijn pols op meten, maar het lijkt me dat je ook speling moet hebben voor de kralen die erop komen enzo.
pi_34570441
quote:
Op [url=http://[forum.fok.nl/topic/799127/3/25#34559965]zaterdag 28 januari 2006 20:43[/url] schreef Anitra het volgende:

[..]

Dan ga ik dinsdag zeker nog even spieken, want ik heb wel 2 kralen, maar een armband erbij schijnt handig te zijn

Ff vraagje tussendoor: welke maat armband hebben jullie? Want het ziet er niet naar uit dat ik naar een juwelier kan en dus idd online moet bestellen. Nu kan ik wel mijn pols op meten, maar het lijkt me dat je ook speling moet hebben voor de kralen die erop komen enzo.
waarom zou je niet naar een juwelier kunnen?

Als ik jou was zou ik dat wel doen want het beste is om hem vol te laten gooie en hem dan om te doen om te kijken hoe hij zit als hij vol is. Wat leeg goed zit, zit vol klem.

Ik had maat 19 en heb dunne polsen maar vol ging hij vierkant hangen dus nu een maat 20 maar leeg schuif ik die zo over me handen.

Dus als ik jou was zou ik toch even naar de juwlier gaan.

Die web shop is heel leuk maar vraag me af waarom je ergens zou bestellen als je geen korting krijg? Kan je net zo goed naar de juwelier gaan.
groetjes Claudia
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 januari 2006 @ 09:28:40 #73
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34572579
quote:
Op zondag 29 januari 2006 02:50 schreef claudia007 het volgende:
Die web shop is heel leuk maar vraag me af waarom je ergens zou bestellen als je geen korting krijg? Kan je net zo goed naar de juwelier gaan.
Als alleen dat een argument was, zou bol, amazone of albert.nl niets verkopen
Wat dacht je van een stukje gemak, lang leve luiheid enzo?
  zondag 29 januari 2006 @ 11:21:32 #74
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_34573999
Er zijn overigens genoeg webshops die fikse kortingen geven !!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 januari 2006 @ 11:54:38 #75
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34574750
quote:
Op zondag 29 januari 2006 11:21 schreef Pearly het volgende:
Als je er een weet welke korting geeft op trollbeads... wil je dat dan even doorgeven?
pi_34576994
Ik vind het wel vreemd dat de trollbeads in NL ontzettend duur zijn vergeleken met de prijzen in de VS.
En dat terwijl het een Europees produkt is!

In de VS kosten de kralen van euro 21,- , $17,-
Bij Carinacharms heb ik laatst een klapper gemaakt:

1 TR11126 Sterling Silver "Neither Fish $13.60 $13.60
Nor Bird" Bead by Trollbeads -
SALE Reg. $17.00

1 TR11235 Sterling Silver "Roaring $16.80 $16.80
Tupilak" Bead by Trollbeads -
SALE Reg. $21.00

1 TR11127 Sterling Silver "Chick Head" $13.60 $13.60
Bead by Trollbeads - SALE Reg.
$17.00

1 TR11309 Sterling Silver "Climbing $20.00 $20.00
Troll" Bead by Trollbeads -
SALE Reg. $25.00

1 TR11144M Sterling Silver Alphabet $13.60 $13.60
Letter "M" Bead by Trollbeads
- SALE Reg. $17.00

SUBTOTAL $77.60
De verzendkosten waren $8,-

Totaal is dat in euro's: euro 70,-

In Nederland zou ik hebben betaald:
21+29+21+34+21=euro 126,-
En dat is nog zonder verzendkosten.
  zondag 29 januari 2006 @ 13:17:35 #77
3011 E.T.
pi_34577279
quote:
Op zondag 29 januari 2006 11:21 schreef Pearly het volgende:
Op originele trollbeads mag geen korting gegeven worden. Niet in webshops en niet in een gewone winkel.

En er is maar 1 webshop verder die trollbeads heeft en dat is juwelier-korse (oid). (en ook die heeft ze gewoon voor de originele prijs)

Waar jij dus vandaan haalt dat er genoeg webshops zijn die korting geven, is me een raadsel.
Zou wel leuk zijn als je ze dan ook hier post zodat we allemaal mee kunnen profiteren
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 januari 2006 @ 13:29:36 #78
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34577686
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:09 schreef cinnamongirl het volgende:
Ik vind het wel vreemd dat de trollbeads in NL ontzettend duur zijn vergeleken met de prijzen in de VS.
En dat terwijl het een Europees produkt is!

In de VS kosten de kralen van euro 21,- , $17,-
Bij Carinacharms heb ik laatst een klapper gemaakt:

1 TR11126 Sterling Silver "Neither Fish $13.60 $13.60
Nor Bird" Bead by Trollbeads -
SALE Reg. $17.00

1 TR11235 Sterling Silver "Roaring $16.80 $16.80
Tupilak" Bead by Trollbeads -
SALE Reg. $21.00

1 TR11127 Sterling Silver "Chick Head" $13.60 $13.60
Bead by Trollbeads - SALE Reg.
$17.00

1 TR11309 Sterling Silver "Climbing $20.00 $20.00
Troll" Bead by Trollbeads -
SALE Reg. $25.00

1 TR11144M Sterling Silver Alphabet $13.60 $13.60
Letter "M" Bead by Trollbeads
- SALE Reg. $17.00

SUBTOTAL $77.60
De verzendkosten waren $8,-

Totaal is dat in euro's: euro 70,-

In Nederland zou ik hebben betaald:
21+29+21+34+21=euro 126,-
En dat is nog zonder verzendkosten.
In Amerika zijn prijzen normaal gesproken zonder BTW vermeld, dit omdat de BTW per staat verschilt. Voor Europeanen rekenen ze deze belasting dan ook niet.

Heb je mazzel en komt je pakketje zonder controlle door de douane, bespaar je geld. Heb je pech, rekent de douane 19%BTW over je pakketje en extra 'administratie' kosten en ben je per saldo meestal duurder uit .
pi_34579739
quote:
Op zondag 29 januari 2006 13:17 schreef E.T. het volgende:

[..]

En er is maar 1 webshop verder die trollbeads heeft en dat is juwelier-korse (oid). (en ook die heeft ze gewoon voor de originele prijs)
Juwlier korse? een webshop waar dan.
Ik ken de persoon in kwestie en heb niks gehoord over een webshop want ik ga altijd gewoon naar korse ze winkel.

En er is nog een webshop van een juwelier.

Ik weet niet meer wie het zei maar voor gemak ga ik wel gewoon naar een juwelier.
Dan zie ik teminste wat ik koop en gezien ze allemaal anders zijn zie ik die liever eerst.

Maar ja ieder ze eigen gemak.
groetjes Claudia
pi_34584787
Ehmm de deur niet uitkunnen is dat een reden genoeg om niet naar een juwelier te gaan?
Ik ben afhankelijk van webshops en kan mijn vent wel sturen, maar hey die kan mijn pols ook niet meenemen.
  zondag 29 januari 2006 @ 18:42:18 #81
3011 E.T.
pi_34588628
quote:
Op zondag 29 januari 2006 14:24 schreef claudia007 het volgende:

[..]

Juwlier korse? een webshop waar dan.
Ik ken de persoon in kwestie en heb niks gehoord over een webshop want ik ga altijd gewoon naar korse ze winkel.

En er is nog een webshop van een juwelier.

Ik weet niet meer wie het zei maar voor gemak ga ik wel gewoon naar een juwelier.
Dan zie ik teminste wat ik koop en gezien ze allemaal anders zijn zie ik die liever eerst.

Maar ja ieder ze eigen gemak.
ik bedoelde Rob Janssen.

en online winkelen moet ieder lekker voor zich weten. Persoonllijk vind ik het af en toe wel prettig om te winkelen waar en wanneer ik wil, of direct te kunnen bestellen als ik iets in m'n hoofd heb en dat ik niet hoef te wachten tot het weekend.
  zondag 29 januari 2006 @ 19:05:36 #82
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_34589244
wat een gekissebis hier ....
Of lees ik de boel nou gewoon op een toon die ik verkeerd interpreteer?
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 29 januari 2006 @ 19:09:31 #83
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34589342
quote:
Op zondag 29 januari 2006 19:05 schreef Pearly het volgende:
wat een gekissebis hier ....
Of lees ik de boel nou gewoon op een toon die ik verkeerd interpreteer?
Dat laatste denk ik .
Maar had je voorbeelden van Nederlandse webshops welke korting geven op trollbeads?
pi_34600601
nee geen bepaalde toon hier in ieder geval.
Alleen vroeg me af waarom je zou bestellen via internet als je er geen voordeel mee heb.
Als je niet naar buiten kan oke dan word het weer een ander verhaal had ik niet bij stil gestaan...sorry daar voor.

@Anitra als je van plan ben een armband te bestellen kan ik wel even kijken wat voor maat je ongeveer nodig heb. Als jij dan je pols in cm na kijk dan kan ik ongeveer met me eigen pols kijken wat voor maat je nodig heb als hij vol is. Want het nadeel als hij te klein is en hij is vol dat hij dan vier kant gaat hangen.

er zijn geen webshops die korting geven alleen bedel.nl

http://www.bedels.nl/Trollbeads.htm die geven 15 % je kan ze mailen.

Bedels.nl is de enige met korting en ook de enige waar Trollbeads het bij door de vingers ziet.

In het buitenland heb je wel veel site's waar ze minder kosten dan hier.

De site's staan bijna allemaal op mijn startpagina of via google kan je ze ook vinden.
groetjes Claudia
pi_34601447
Als je dat wilt doen graag!
mijn pols is 17 cm dus denk dat 18 of 19 dan goed moet zijn toch? En het slotje komt er ook bij en dan heb je toch nog wat speling extra of niet?
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 januari 2006 @ 08:42:42 #86
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34604702
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:08 schreef claudia007 het volgende:
er zijn geen webshops die korting geven alleen bedel.nl

http://www.bedels.nl/Trollbeads.htm die geven 15 % je kan ze mailen.

Bedels.nl is de enige met korting en ook de enige waar Trollbeads het bij door de vingers ziet.
Als zij het mogen, is er een precedent en mogen anderen het dus ook.
op bedels.nl zie ik alleen dat ze het "binnenkort" aan gaan bieden met korting. Zien is geloven in dit geval omdat ik van die kennis van mij weet dat er al diverse mensen hun dealerschap van trollbeads zijn kwijt geraakt ivm het verstrekken van korting. Daarnaast hebben ze maar erg weinig van het assortiment

Staan ze het WEL toe, weet ik zeker dat die kennis van mij ook korting zal gaan bieden
pi_34605100
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:34 schreef Anitra het volgende:
mijn pols is 17 cm dus denk dat 18 of 19 dan goed moet zijn toch? En het slotje komt er ook bij en dan heb je toch nog wat speling extra of niet?
Mijn armbandje is 19 cm, en ik heb een vrij fijne pols.
Dit omdat de bedels de armband natuurlijk ook 'nauwer' maken door hun omvang.
Ik heb nu 8 bedels en nog lekker ruime speling.
Al zijn ze in het echt kleiner dan je zou denken n.a.v. de plaatjes.
Dat komt denk ik door de gedetailleerdheid van de kralen, waardoor ze groter ogen.
pi_34607857
Dan ga ik denk ik voor de 19cm.
De kralen zijn idd fijntjes, maar wel heel mooi.
En ik heb nu 2 kralen maar geen armband nog
  maandag 30 januari 2006 @ 11:34:42 #89
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_34607907
okay ...
Geen trollbeads kortingen maar dat komt omdat ik meer Pandora fan ben en Pandora heb. Verder vind ik trollbeads natuurlijk wel gewéldig ook!!!
Maar hier de kortingsites van Pandora :
http://www.sakoshop.nl/pages/home.php
Dan zijn er natuurlijk de acties die bij juwelier van Buul in Den Bosch en W'wijk die vergeven worden. 3 halen, de 4de gratis.

Dus niet te hard roepen want het bestaat wel.
pi_34608061
Ik zit even goed na te denken of een juwelier waar ik mijn Pandoras haal korting geeft op Trollebeads. Tenminste op de glasbedels, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen, omdat ik er niet op let en het kan net zo goed een vastgestelde prijs zijn. Ik zal het eens nakijken.
  maandag 30 januari 2006 @ 11:44:19 #91
3142 m@x
pi_34608208
Bij juwelier Notet in Wateringen krijg je voor elke 14 euro die je uitgeeft een stempel. Bij tien stempels krijg je 14 euro korting op je volgende aankoop. Indirect dus ook een soort korting op de Trollbeads.

Swets, mooie duidelijke en strakke site!
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 30 januari 2006 @ 12:23:16 #92
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34609411
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:34 schreef Pearly het volgende:
okay ...
Geen trollbeads kortingen maar dat komt omdat ik meer Pandora fan ben en Pandora heb. Verder vind ik trollbeads natuurlijk wel gewéldig ook!!!
Maar hier de kortingsites van Pandora :
http://www.sakoshop.nl/pages/home.php
Dan zijn er natuurlijk de acties die bij juwelier van Buul in Den Bosch en W'wijk die vergeven worden. 3 halen, de 4de gratis.

Dus niet te hard roepen want het bestaat wel.
Uh ja, de website welke ik gemaakt heb voor die kennis geeft ook20% korting op pandora .
Het ging specifiek over trollbeads
  maandag 30 januari 2006 @ 13:20:52 #93
45460 Pearly
Mi Na Pritpangi
pi_34610918
ja .. dat is ook zo! Ik verdiep me ook niet in troll. Dus wel logisch dat ik voornamelijk die andere kraaltjes tegen kom.
Ik vind troll ook erg duur maar evengoed je krijgt voor die prijs meer keus en een méér bewerkte bedel er voor terug.
pi_34620638
quote:
Op maandag 30 januari 2006 00:34 schreef Anitra het volgende:
Mijn pols is iets kleiner dan jou pols maar dat gaat in mm dus ik denk dat 20 cm voor jou ook goed zal zijn. Het enige nadeel is dat als je er 1 kraal aan heb hij wel erg groot is en zo over je hand ga.
Maar een 19 cm gaat vier kant hangen als hij vol is. Gezien jou pols bijna net zo breed is als die van mij denk ik dat 20 goed zal zijn. Wil je hem niet vol hebben dan is 19 goed.

De kralen nemen best veel ruimte in beslag en daar vergissen juweliers zich nog al eens in.
groetjes Claudia
pi_34620851
quote:
Op maandag 30 januari 2006 08:42 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Als zij het mogen, is er een precedent en mogen anderen het dus ook.
op bedels.nl zie ik alleen dat ze het "binnenkort" aan gaan bieden met korting. Zien is geloven in dit geval omdat ik van die kennis van mij weet dat er al diverse mensen hun dealerschap van trollbeads zijn kwijt geraakt ivm het verstrekken van korting. Daarnaast hebben ze maar erg weinig van het assortiment

Staan ze het WEL toe, weet ik zeker dat die kennis van mij ook korting zal gaan bieden
bedels.nl is ook geen dealer.
Hoe ze wel aan hun beads komen geen idee.
Er zijn maar een paar grote dealers in nederland waar van ik er een paar weet juwelier Korse in Rosmalen en 2 in Rotterdam Heetman. Er zullen er nog meer zijn maar de meeste hebben maar de helft.
groetjes Claudia
pi_34624670
quote:
Op maandag 30 januari 2006 18:41 schreef claudia007 het volgende:

[..]

Mijn pols is iets kleiner dan jou pols maar dat gaat in mm dus ik denk dat 20 cm voor jou ook goed zal zijn. Het enige nadeel is dat als je er 1 kraal aan heb hij wel erg groot is en zo over je hand ga.
Maar een 19 cm gaat vier kant hangen als hij vol is. Gezien jou pols bijna net zo breed is als die van mij denk ik dat 20 goed zal zijn. Wil je hem niet vol hebben dan is 19 goed.

De kralen nemen best veel ruimte in beslag en daar vergissen juweliers zich nog al eens in.
Thanks!
Smalle pols hier en brede hand dus die 20cm moet dan wel blijven hangen denk ik
Heel misschien kan ik zaterdag naar een juwelier in Maastricht, ben alleen bang dat als ik bij de juwelier ben er dan meer dan de armband bij komt Online kan ik me nog redelijk inhouden.
pi_34635736
Op de orginele Trollbead site staat trouwens geen armbandje van 20cm
pi_34639319
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 00:25 schreef Anitra het volgende:
Op de orginele Trollbead site staat trouwens geen armbandje van 20cm
Op welke site ben je dan geweest?
Want de originele site www.trollbeads.com europa en op http://www.dsigndenemarken.nl/Chains.html staan ze er zelfs tot 23 cm
groetjes Claudia
  dinsdag 31 januari 2006 @ 13:31:20 #99
3011 E.T.
pi_34645371
Armbandjes met slotjes zijn er idd niet in 20 cm, maar als je daar een bedel aan wilt doen moet je steeds het slotje eraf halen met een tangetje.
Makkelijker zijn armbandjes en losse, dubbele slotjes.
  dinsdag 31 januari 2006 @ 13:51:43 #100
30488 coolbabe
My little pwny
pi_34645979
quote:
Op maandag 30 januari 2006 11:44 schreef m@x het volgende:
Bij juwelier Notet in Wateringen krijg je voor elke 14 euro die je uitgeeft een stempel. Bij tien stempels krijg je 14 euro korting op je volgende aankoop. Indirect dus ook een soort korting op de Trollbeads.

Swets, mooie duidelijke en strakke site!
Verkopen ze ze daar allemaal? Dan ga ik vanmiddag meteen kijken
Aan de manier waarop zij op haar bezem zat, zag ik dat ik met een nymfomane heks te maken had.
pi_34648082
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 13:31 schreef E.T. het volgende:
Armbandjes met slotjes zijn er idd niet in 20 cm, maar als je daar een bedel aan wilt doen moet je steeds het slotje eraf halen met een tangetje.
Makkelijker zijn armbandjes en losse, dubbele slotjes.
Dat had ik niet eens door
Dan is het handiger om idd een los slotje te nemen en een losse armband.
Dan word het dus geen extra kraal als ik de armband ga bestellen
  dinsdag 31 januari 2006 @ 15:38:35 #102
3142 m@x
pi_34649288
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 13:51 schreef coolbabe het volgende:

[..]

Verkopen ze ze daar allemaal? Dan ga ik vanmiddag meteen kijken
Ze hebben er in ieder geval een hele hoop en je wordt heel goed geholpen. Veel plezier!
pi_34654479
quote:
Op dinsdag 31 januari 2006 15:00 schreef Anitra het volgende:

[..]

Dat had ik niet eens door
Dan is het handiger om idd een los slotje te nemen en een losse armband.
Dan word het dus geen extra kraal als ik de armband ga bestellen
Ik ben trouwens ook van en armband met los slot uit gegaan
Want volgens mij verkopen ze de armbanden met vast slot niet in nederland.
Maat 22 komt op het zelfde neer als 20 met los slot.
Maar net wat al gezegt werd los slot is beter
groetjes Claudia
pi_34702191
vanaf maart ook in nederland
groetjes Claudia
pi_34702262
quote:
Op donderdag 2 februari 2006 00:35 schreef claudia007 het volgende:
vanaf maart ook in nederland
Dan kan ik nog ff sparen want er zitten wel een paar leuke tussen!
pi_34768758
Ik heb gister in Maastricht mijn armbandje gekocht
met dit slotje:
pi_34819242
gaaaaf en heb je ook en kraal? welke maat heb je nu genomen?
groetjes Claudia
pi_34819623
De maat weet ik niet eens Ik heb hem gepast en het was ruimte zat
De kralen die ik voor mijn verjaardag had gekregen waren:

pi_34828012
ik hou het maar bij Pandora... ik vind die trollbeads toch net iets te grof
You gotta cry without weeping, talk without speaking, scream without raising your voice.
pi_34842901
Moet ik es wat vertellen.
In Belgie bestaat Pandora en Trollbeads zelfs niet. Nog nooit van gehoord in de juwelier.
NERGENS te verkrijgen.
Een regelrechte ramp, want ik vind ze allebei mooi. Al moet ik toegeven dat Trollbeads iets mooier is, maar de prijs me meer nijgt naar Pandora.
Den eerste die het initiatief neemt om Belgie te laten kennismaken met Trollbeads, awel, die "zouwe kik" zeer dankbaar zijn. Bespaart me serieus aan benzine. Dezen tijd een zwaar argument om nen uitstap uit te stellen.
Altijd dat eind rijden naar Nederland. Niet dat het niet gezellig is. Maar zoals ik bij jullie lees, gaan jullie even bij de juwelier langs. Hier niet, Eh!!.
Enfin, ik moet toegeven dat ik het altijd fijn vind als ik een uitstapje plan, dat ik dan weer een geldig excuus heb om toevallig langs dien juwelier langs te gaan.

Een fervent fan van al die mooie maar toch niet goedkope prulletjes. Heidi
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 7 februari 2006 @ 21:33:06 #112
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34843012
quote:
Op dinsdag 7 februari 2006 21:30 schreef heiditest het volgende:
Moet ik es wat vertellen.
In Belgie bestaat Pandora en Trollbeads zelfs niet. Nog nooit van gehoord in de juwelier.
NERGENS te verkrijgen.
Een regelrechte ramp, want ik vind ze allebei mooi. Al moet ik toegeven dat Trollbeads iets mooier is, maar de prijs me meer nijgt naar Pandora.
Den eerste die het initiatief neemt om Belgie te laten kennismaken met Trollbeads, awel, die "zouwe kik" zeer dankbaar zijn. Bespaart me serieus aan benzine. Dezen tijd een zwaar argument om nen uitstap uit te stellen.
Altijd dat eind rijden naar Nederland. Niet dat het niet gezellig is. Maar zoals ik bij jullie lees, gaan jullie even bij de juwelier langs. Hier niet, Eh!!.
Enfin, ik moet toegeven dat ik het altijd fijn vind als ik een uitstapje plan, dat ik dan weer een geldig excuus heb om toevallig langs dien juwelier langs te gaan.

Een fervent fan van al die mooie maar toch niet goedkope prulletjes. Heidi
bij http://pandora.edoorebeek.nl kan je ook vanuit België bestellen. Nee ik heb ECHT geen aandelen, ik heb alleen zijn website gemaakt.
pi_34843154
En wat betreft bestellen via het net.
Bij zukke spullen is dat toch plezant om dat allemaal echt eens te bezien en aan te doen bij de juwelier.
Uittesten wat er het beste bijeen past, enzo.
De groeten uit het warme zuiden,

Heidi.
pi_34843278
Niet dat uwe website niet goed is , zene.
Maar ik vind het persoonlijk plezanter met zoiets zelf naar de winkel te gaan en vanalles te proberen.
MAAR wanneer ge bepaalde stukken niet bij uwen juwelier vind(beperkt aanbod dikwijls) is natuurlijk het net aangewezen.
Awel, ik heb op dit forum al een paar websites gevonden die "kik dervoor" nog niet had gevonden.
Merciekes daarvoor.
Salut.
pi_36552482
Vanaf nu krijg je altijd 10% korting op je bestelling als je online bestelt bij juwelier Rob Jansen.
Voorheen gold er een minimumbedrag.
pi_36555567
ik heb vorige week mezelf deze kado gedaan:
pi_37007898
Dat is idd een mooi bead.

Het is trouwens wel rustig hier met de Trollbeads
groetjes Claudia
  woensdag 19 april 2006 @ 14:39:34 #118
147112 ginapl
trollbead
pi_37095325
Hoi allemaal, sinds een paar maanden ben ik ook helemaal verslaafd aan de trollbeads. Ik heb ontdekt dat als je ze besteld bij www.trollbeads-usa.com en je blijft onder de 22 euro (= 26usd) je geen belasting, invoerrechten of wat dan ook hoeft te betalen. Deze firma rekent ook geen shipping kosten, ik heb gisteren de mermaid besteld (19usd) en ben dus heel benieuwd. Als je op deze manier elke keer 1 bedel of kraal besteld is het dus echt wel goedkoper, het duurt alleen wat langer voordat je armband volzit. Maar da's met deze prijzen alleen maar gunstig want het kost genoeg. Misschien is het voor meer mensen een ideetje. Het makkelijkst is om met je credit-card te betalen. Succes!
  vrijdag 28 april 2006 @ 15:14:05 #119
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_37378001
Ik heb ze net ontdekt en ga straks ff op mijn gemak hier verder kijken.

ben nog ff aan 't werk
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  vrijdag 28 april 2006 @ 17:11:41 #120
78780 deedeetee
pi_37381890
quote:
Op zaterdag 1 april 2006 15:57 schreef cinnamongirl het volgende:
Vanaf nu krijg je altijd 10% korting op je bestelling als je online bestelt bij juwelier Rob Jansen.
Voorheen gold er een minimumbedrag.
Niet meer op trollbeads
  zondag 30 april 2006 @ 18:40:15 #121
37922 Neel26
Hippopotamus
pi_37431762
-edit: spam verwijderd

[ Bericht 95% gewijzigd door Mylene op 01-05-2006 11:05:31 ]
pi_37432369
smaken verschillen neeltje, ik vind de kralen die jij zo mooi noemt helemaal niet zo mooi...
Dat zijn echt kralen die erop inspelen dat blingbling "in" is, en dat hoeft van mij niet. Ook vind ik ze lang niet zo mooi afgewerkt als trollbeads... En ik zal niet de enige zijn.. ik vind het een beetje op spammen lijken...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  zondag 30 april 2006 @ 19:14:00 #123
3142 m@x
pi_37432642
Een beetje maar Het feit dat het plaatje op de website hetzelfde is als de avatar zegt mij voldoende. Ik vind de kralen op de site net als teigan te glimmerig en ongedetailleerd. Dan maar even doorsparen voor meer trollbeads.
  maandag 1 mei 2006 @ 09:08:52 #124
78780 deedeetee
pi_37445733
Rommel idd, ik ga mijn eerste trollbead krijgen

Wel ff wachten tot moederdag met uitpakken
pi_37455683
ik had met mijn vriendje afgesproken dat ik een armband mocht gaan kopen als ik mijn volgende streef bereik... Maar dat duurt nog wel even vrees ik..
Dit is trouwens wel een mooie plek om even ter motivatie te gaan kijken..
pi_37459746

Ik heb deze besteld op Ebay.
Heb er omgerekend maar 65 euro voor betaald incl. verzendkosten uit Amerika!
  maandag 1 mei 2006 @ 17:34:26 #127
3142 m@x
pi_37459888
Die zijn leuk! Mooie prijs ook. Ik ben nu met glaskralen begonnen. Vanaf het begin heb ik alleen zilveren kralen gekocht en nu heb ik van mijn man een glaskraal gekregen. Dat staat toch ook wel heel mooi.
pi_37517819
quote:
Op vrijdag 28 april 2006 17:11 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Niet meer op trollbeads
was te verwachten dat, dat zou gebeuren.
Trollbeads wil helemaal niet dat je korting geef en als je dat als juwelier wel doet dan krijg je gewoon niks meer.
groetjes Claudia
  woensdag 3 mei 2006 @ 19:50:35 #129
3142 m@x
pi_37519944
Veel juweliers geven verkapte korting door middel van spaarkaartsystemen. Als je dan een bepaalde bedrag uitgeeft krijg je een stempel en als je kaart vol is krijg je korting. Misschien handig om daar eens naar te informeren bij een juwelier in de buurt. Je hebt dan niet direct bij je eerste aanschaf korting maar na een tijdje dus wel.
pi_37520005
Hier geen juweliers in de buurt met spaarkaarten
Zaterdag mag ik er weer 1kopen van mezelf, weet nog niet welke, zo eens de site bekijken.

Ik doe trouwens om en om kopen, vorige keer een zilvere nu dan een glaskraal.
pi_38087919
heb gisteren net voor het eerst kennis gemaakt met Trollbeads, ik kreeg een armband met een glazen kraal en een bedel voor m'n verjaardag...
ik vond de pandora vaak te truttig (sorry voor de liefhebbers...) maar wauw wat zijn de Troll's mooi en leuk!

ben al sinds gisteravond aan het surfen naar bedels en kralen is erg verslavend ben ik bang....

[ Bericht 0% gewijzigd door anna69 op 22-05-2006 16:25:11 ]
Groei, geniet en geef
Lach, laat gaan en leef.
Straal met je aanwezigheid.
En ben jezelf, altijd.
pi_38271072
Ik ben gauw jarig en ga dan ook een trollbeadarmband vragen, ik zou alleen graag willen weten waar het bij mij in de buurt te koop is. Ik woon in de omgeving van Zwolle.
Kan iemand mij dat vertellen?
pi_38272093
Oeh, ik ben ook gauw jarig, en mijn ouders hebben volgens mij goed op mijn ubtiele hints gelet

Mijn moeder had een trollbeads website open staan, en mijn vader kwam semi-nonchalant met een foldertje aanlopen 'Mooi he? Welke vindt jij het mooist meis?'

zondag 28 mei 2006 @ 12:24:02 #134
78780 deedeetee
pi_38296363
quote:
Op zaterdag 27 mei 2006 16:04 schreef amberrosan het volgende:
Ik ben gauw jarig en ga dan ook een trollbeadarmband vragen, ik zou alleen graag willen weten waar het bij mij in de buurt te koop is. Ik woon in de omgeving van Zwolle.
Kan iemand mij dat vertellen?
Kijk zelf maar ff

verkooppunten
pi_38302240
ik ben gisteren nog weer eens wezen kijken, een juwelier hier redelijk in de buurt verkoopt ze nu eindelijk ook...
Ik blijf ze zo mooi vinden, maar de afspraak die ik met vriendje gemaakt had lijkt haast onhaalbaar de laatste tijd..
Dus ik blijf nog even smachten
pi_38325917
Bij de verkooppunten had ik al gekeken maar zag Zwolle er niet bij staan. Toch hoorde ik van iemand dat ze wel in Zwolle te koop waren. Dan zal ik het haar eens vragen.
  maandag 29 mei 2006 @ 11:59:23 #137
127981 Misstique
11-07-2014
pi_38328941
quote:
Op maandag 29 mei 2006 10:25 schreef amberrosan het volgende:
Bij de verkooppunten had ik al gekeken maar zag Zwolle er niet bij staan. Toch hoorde ik van iemand dat ze wel in Zwolle te koop waren. Dan zal ik het haar eens vragen.
Laat het ons ook weten gaarne!
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_38362535
quote:
Op maandag 29 mei 2006 10:25 schreef amberrosan het volgende:
ik weet volgens mij over wie jij het heb maar die is er mee gestop dacht ik.
ik ga even voor je zoeken op me eigen forum.

http://www.zetsma-juweliers.nl/

[ Bericht 10% gewijzigd door claudia007 op 30-05-2006 11:36:18 ]
groetjes Claudia
pi_38365808
Ik heb even gebeld met Zetsma maar zij worden overgenomen door een andere eigenaar. Tot 1 augustus hebben ze uitverkoop maar alles van Trollbeads is al verkocht. Het is nog onduidelijk of de nieuwe eigenaar ze gaat verkopen. Even afwachten dus...Verder zijn er geen verkooppunten in Zwolle, voor mij betekent dat dat ik naar Epe moet om ze te kopen. Dat ga ik dan maar doen.
pi_38447697
meppel niet dichter bij?
groetjes Claudia
pi_38465567
Ik woon in Hattem, onder Zwolle, dan is Epe net wat sneller, maar bedankt voor het meedenken!
Ik ga vanavond met mijn mannetje een armband uitzoeken voor mijn verjaardag. Ik mag ook gelijk 2 bedels uitzoeken, één van mijn collega's en één van mijn ouders. Misschien ook nog één van mijn liefste als ik hem heel lief aankijk...! Wel jammer dat ik moet wachten tot mijn verjaardag. Dat is op 15 juni, wat duurt dat nog lang...!
Ik heb iig veel zin in vanavond, ik heb al wat achteruit laten leggen, namelijk het bloemslotje met de hortensia, de bedels geloof, hoop en liefde, de lotus en de bedel met allemaal hortensiabloemetjes.
Ook wil ik wel een glasbedel eraan. Ik ben heel benieuwd hoe het er allemaal uitziet in het echt.
Ik laat wel weten wat het geworden is!
  vrijdag 2 juni 2006 @ 09:52:15 #142
78780 deedeetee
pi_38465861
quote:
Op vrijdag 2 juni 2006 09:39 schreef amberrosan het volgende:

Ik heb iig veel zin in vanavond, ik heb al wat achteruit laten leggen, namelijk het bloemslotje met de hortensia, de bedels geloof, hoop en liefde, de lotus en de bedel met allemaal hortensiabloemetjes.
Ook wil ik wel een glasbedel eraan. Ik ben heel benieuwd hoe het er allemaal uitziet in het echt.
Ik laat wel weten wat het geworden is!
Klinkt goed allemaal, ben benieuwd welke glasbedel 't gaat worden Lastig kiezen want er zijn zoveel mooie.
pi_38497743
Nou, ik ben geweest gisteravond! Wat geweldig om al dat moois bij elkaar te zien! Het is de armband met bloemslot geworden. Ook mocht ik een aantal kralen uitzoeken. Van mijn mannie krijg ik de geloof, hoop en liefde en de lentebloem, van mijn kids ieder een glaskraal, dit zijn de zwarte met witte bloemen en een kraal met off-white vlekken door zwart omrand. Van mijn moeder krijg ik de kraal met de hortensiabloemetjes. Dus ik begin al met 5 kralen! Ook krijg ik er nog één van mijn collega's, die wilden hem bij nader inzien liever zelf uitzoeken, gelukkig mag ik wel mijn verlangens doorgeven en dan maar afwachten of ze daar rekening mee houden...!
pi_38498714
Ik ben gister ook even wezen kijken, leuk hoor maar mensekinderen, niet te betalen Als je op al die kralen nog stoppers wil zetten ben je er al 2 per kraal kwijt? Stel dat je 6 kralen hebt, is 12 stoppen a ¤10,-? (van Tedora kosten ze 10) zit je al dik over de ¤100,- en heb je nog helemaal niks!
  zaterdag 3 juni 2006 @ 13:21:32 #145
3142 m@x
pi_38501742
Goedkoop is het inderdaad niet maar je armband hoeft niet in één keer vol te kopen. Ik vind het juist leuk om bij speciale gelegenheden kralen te krijgen en op die manier mijn armband vol te sparen.

Waarom zou je trouwens voor elke kraal stoppers moeten hebben? Ik heb er aan mijn armband maar eentje zitten om te voorkomen dat mijn kralen eraf vliegen als het slotje per ongeluk open zou springen.
pi_38501976
Als je bijvoorbeeld niet je hele armband vol wil hebben en steeds een bepaalde ruimte tussen de kralen wil houden wat mij wel leuk lijkt
  zaterdag 3 juni 2006 @ 13:35:27 #147
78780 deedeetee
pi_38502081
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 13:31 schreef heaven7 het volgende:
Als je bijvoorbeeld niet je hele armband vol wil hebben en steeds een bepaalde ruimte tussen de kralen wil houden wat mij wel leuk lijkt
Nou in dat geval spaar je een hoop geld uit op de kralen dus dan valt het toch wel mee ?
pi_38502429
Jaaa oke
pi_38504410
Ik heb vandaag een nieuwe kraal gekocht, omdat ik vorige maand geen kraal gekocht had mocht ik nu of 2 of een duurdere. \ik heb wisdom gekocht
pi_38504447
die ziet er mooi uit Anitra...
  zaterdag 3 juni 2006 @ 16:00:20 #151
78780 deedeetee
pi_38505137
Die is idd heel erg mooi Anitra, en krijg je niet ook zo'n leuk poesje van Vivi ? Jij boft maar hoor
pi_38508360
Hij is echt super mooi die kraal
ik was er helemaal verliefd op deedeetee en toen de foto aan mijn vriend laten zien en die was ook om, de kinderen weten nog niks dus ik post weinig over Mikki want anders heb ik een week geen rust
  zaterdag 3 juni 2006 @ 18:14:33 #153
3142 m@x
pi_38508603
Die is echt heel mooi! Ik heb gisteren drie glaskralen gekocht. Beetje veel in één keer maar met twee had ik mijn spaarkaart vol en toen hoefde ik voor de derde maar een beetje bij te betalen.
pi_38509300
Welke heb je gekocht M@x?
Dat is wel lekker dat je een spaar systeem hebt bij jullie, hier kennen ze dat helemaal niet, ook niet voor pandora of spinners
pi_38512316
Bij de nepperts zit ook leuk spul Ik denk dat ik eerst daarvan eens iets ga proberen, kan dan altijd nog gaan sparen voor de echte Zou het qua uiterlijk veel uitmaken met de originele? De kwaliteit zal wel anders zijn, maar zul je dat direct kunnen zien?

* heaven7 is wel gecharmeert van de ¤1,99 per stuk

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2006 21:29:56 ]
  zaterdag 3 juni 2006 @ 21:19:45 #156
3142 m@x
pi_38513361
De 'kenner' zal waarschijnlijk wel zien dat het neppers zijn maar dat maakt toch niks uit. Lekker kopen wat jij mooi vindt.
  zaterdag 3 juni 2006 @ 21:24:34 #157
78780 deedeetee
pi_38513487
Deze zijn ook minder duur en best leuk charlotbedels
pi_38513685
Ik wou dat ik het geld had voor het orignele spul! Als je graag stoppers wil hebben trouwens kun je die natuurlijk "nep" kopen, ¤0,50 per stuk ipv ¤9,99
  zaterdag 3 juni 2006 @ 22:18:39 #159
3142 m@x
pi_38515033
quote:
Op zaterdag 3 juni 2006 18:44 schreef Anitra het volgende:
Welke heb je gekocht M@x?
Dat is wel lekker dat je een spaar systeem hebt bij jullie, hier kennen ze dat helemaal niet, ook niet voor pandora of spinners
Deze 3:

pi_38515270
Dei zijn mooi! naar die onderste heb ik ook gkeken vandaag, maar zat te denken of 2 of de wisdom die ik al vanaf het begin wou en die is het dus geworden
  zaterdag 3 juni 2006 @ 23:19:54 #161
3142 m@x
pi_38516730
Mijn armband:
pi_38516870
Mooi!!! Mag ik vragen voor hoeveel daar nou opzit?
  zaterdag 3 juni 2006 @ 23:25:14 #163
3142 m@x
pi_38516937
Eerlijk gezegd durf ik het niet uit te rekenen. Een deel heb ik tweedehands en via Ebay gekocht dus ik heb niet voor alles de volle mep betaald.
pi_38517294
Dat is idd een goed idee. Weet je dan wel zeker dat het de originele zijn?
  zaterdag 3 juni 2006 @ 23:43:37 #165
3142 m@x
pi_38517391
Zeker weten doe je het natuurlijk nooit, maar ik heb ze bij de juwelier vergeleken met de originele en ze leken er in ieder geval sprekend op.
pi_38517500
Dat is dan weer het voordeel van die Nomination/Zoppini dingen, daar staat het in gegraveerd
Ik zit nu ook op ebay te kijken!

Je wordt er echt hebberig van
pi_38517741
Zou iemand me trouwens uit kunnen leggen hoe het precies werkt? Je hebt armbanden met schroefdraad, daar gaat en hoeft geen rubberen stop overheen? En je hebt armbanden zonder schroefdraad en daar heb je persee een rubberen stop voor nodig om het op de plek te laten zitten? Zijn het speciale kralen die over die schroeven heenmoeten of maakt het niet uit?
Ik snap het niet zo.. kun je ook combineren?
pi_38567892
Niemand?

Vandaag in Nijmegen geweest maar mooi dat alle juweliers die de Trollbeads verkopen dicht zaten Nou heb ik ze nog niet in het echt gezien

Ik zag laatst trouwens volgens mij ergens op internet een kraal met geloof hoop en liefde maar was die van de Trollbeads?
  maandag 5 juni 2006 @ 19:43:27 #169
3011 E.T.
pi_38568479
Heaven, zoals je op www.trollbeads.com kunt zien, zijn de trollbeads-armbanden allemaal zonder schroefdraad.
Of je stoppers wilt gebruiken moet je helemaal zelf weten. Originele trollbeads stoppers zijn volgens mij geen rubberen, maar gewoon zilveren (of gouden) 'spacers'.
Geloof, hoop en liefde kralen heb je van een heleboel merken, ook van Trollbeads idd.

En kralen onderling uitwisselbaar? Pandora kralen passen wel op een trollbeads-armband, andersom past niet volgens mij. Maar dat is allemaal een kwestie van uitproberen per merk.
pi_38569083
Dankjewel voor je reply Ik weet niet meer waar ik die kraal heb gezien maar ik ga em weer even zoeken want hij was wel mooi
pi_38573683
Hij is heel mooi M@x!!
Ik had niet eens aan Ebay gedacht voor Trollbeads Van de week maar eens kijken.
pi_38601383
Ik ben misschien een doos, maar ik krijg alleen maar pandora kralen op ebay te zien en geen trolbeads.
  dinsdag 6 juni 2006 @ 19:50:13 #173
78780 deedeetee
pi_38601748
Ik kan pandora niet eens vinden alleen nepperds
pi_38601901
troll beads met dubbel l werkt misschien beter?
  dinsdag 6 juni 2006 @ 19:55:42 #175
78780 deedeetee
pi_38601950
troll bead
De meeste zijn nep maar er zitten ook een paar échte bij .
  dinsdag 6 juni 2006 @ 20:00:26 #176
78780 deedeetee
pi_38602188
Nog eentje : trollbead
  dinsdag 6 juni 2006 @ 20:23:16 #177
3142 m@x
pi_38603187
quote:
Op dinsdag 6 juni 2006 20:00 schreef deedeetee het volgende:
Nog eentje : trollbead
Deze mevrouw is heel erg betrouwbaar. Echte trollbeads voor een veel lagere prijs als in Nederland (zelfs als je de verzendkosten erbij optelt).
pi_38604110
Goed nieuws M@x!
pi_38607474
Thanks!! Ik had dus gewoon Trollbead ingevuld maar dat werkte hier dus niet.
Ik heb haar bij mijn fao verkopers gezet want ik ga haar zeker in de gaten houden! Ik mag nu even niks kopen omdat ik die dure kraal gekocht had
pi_38611637
Mijn ouders en broertje namen mij vandaag na mijn diplomauitreiking mee uit eten, en ik kreeg in het restaurant ineens een heel schattig doosje van mijn broer:

Heeft hij helemaal zelf uitgekozen.

En van mijn ouders kreeg ik een groter doosje. Dus ik helemaal happy, een bedel plus een armband, dacht ik!

Was het een armband met deze bedels eraan:

<- favo kraal!

En dit slotje:

Zo veel ineens, en ze zijn allemaal zo mooi! Ik was er even helemaal stil van ! Ik ben er zo blij mee!
pi_38616082
WOW wat geweldig!!!!
pi_38632288
Ik heb een armband gekocht net, en het hortensiaslotje en de geluktknoop
  woensdag 7 juni 2006 @ 18:34:49 #183
78780 deedeetee
pi_38632577
gekkenhoedenmaker echt schitterend mooi, gefeliciteerd

heaven7 jij óók al, wat leuk dat je nu toch al een mooi beginnetje hebt van je armband.

Ik durf niet aan een armband te beginnen omdat op mijn huid zilver erg gauw zwart word. Ik ben dus best wel jaloers op jullie
pi_38632851
Ja ik ben helemaal blij en voel me enorm schuldig want ik had het eigenlijk niet moeten doen qua geld Maar hij is zo mooi
De armband is trouwens al niet helemaal zilverkleurig he, hij is geoxideerd Misschien dat je het dan wel aandurft?
Jammer trouwens dat dat ene kraaltje nu zielig naast het slotje bungelt, toch even kijken of die goedkope rubberen stoppers eronder kunnen. Weet iemand dit?
  woensdag 7 juni 2006 @ 18:54:14 #185
78780 deedeetee
pi_38633076
Ik heb in de winkel gevraagd of dat geoxideerde wel kon en het werd me afgeraden. Ook al omdet de bedels bij mij erg gauw zwart zullen worden en die bewerkte bedels kun je niet goed poetsen.
Alleen glasbedels vind ik niet leuk en dan zou ik zo'n mooi slotje ook niet kunnen nemen. Dat bloempje en 't visje vind ik alle twee erg mooi.

Ik weet niet hoe het met die stoppertjes zit kun je dat niet op die site vragen waar ze worden aangeboden ? Gewoon ff mailen en vragen.
pi_38633287
Heb ik zojuist gedaan

Erg jammer dat het je wordt afgeraden, wel heel eerlijk natuurlijk maar heel jammer!
  woensdag 7 juni 2006 @ 19:57:35 #187
78780 deedeetee
pi_38635123
Ik ben 't in 2 winkels wezen vragen......
Nou zijn de glasbedels wel veel dikker dus dacht ik dat die zilveren mss geen * huidcontact * gaan maken als ik genoeg bedels neem,maar 't slotje wel natuurlijk. én ik kan 'm pas om als ik voeldoende bedels bij elkaar heb gespaard........

Mja 't is wel erg veel geld als ik het straks niet kan dragen dus ik durf 't eigenlijk niet aan.

Intussen geniet ik gewoon mee in dit topic van de leuke dingen die jullie aanschaffen da's ook al leuk
pi_38637013
Thanks Heaven, deedeetee

Ik zit er echt de hele dag aan te peuteren, en naar te kijken
Voor mijn verjaardag vraag ik sowieso nog een bedeltje, ben echt helemaal verslaafd!
pi_38637632
gekkehoedenmaker dat is nog ens een leuk kado!
pi_38637804
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 19:57 schreef deedeetee het volgende:
Nou zijn de glasbedels wel veel dikker dus dacht ik dat die zilveren mss geen * huidcontact * gaan maken als ik genoeg bedels neem,maar 't slotje wel natuurlijk. én ik kan 'm pas om als ik voeldoende bedels bij elkaar heb gespaard........

Mja 't is wel erg veel geld als ik het straks niet kan dragen dus ik durf 't eigenlijk niet aan.

Intussen geniet ik gewoon mee in dit topic van de leuke dingen die jullie aanschaffen da's ook al leuk
Kun je het anders niet eerst met een stel neppers proberen? Die zijn ook erg leuk en kosten véél minder
  woensdag 7 juni 2006 @ 22:01:21 #191
78780 deedeetee
pi_38637965
Ik wil alleen de échte
En 't materiaal is mss niet 't zelfde dus dan kan 't alsnog fout uitpakken.
pi_38637988
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 19:57 schreef deedeetee het volgende:

Misschien moet je de armband eerst even in de winkel passen, met al die glaskralen er al aan! Of je draagt de armband een weekje, en als het niet werkt ruil je hem gewoon.
Onze juwelier heeft mijn ouders ook gewoon het bonnetje meegegeven, en als de armband na een week toch te strak zou zitten of niet bevalt, mag ik hem gedragen en al gewoon inruilen tegen een ander.
  woensdag 7 juni 2006 @ 22:17:08 #193
78780 deedeetee
pi_38638323
Ik weet niet of ruilen nadat 't gedragen én zwart geworden is wel mag. Het werd me in beide winkels nogal resoluut afgeraden dus ik denk het eigenlijk niet. Anders hadden ze me dat toch wel voorgesteld ?
Het is niet zo dat ze me voor een "zeurpiet die toch niks koopt " hielden want ik heb in beide winkels wat gekocht en toen ook naar die troll beads gevraagd.
pi_38639244
quote:
Op woensdag 7 juni 2006 22:17 schreef deedeetee het volgende:
Ik weet niet of ruilen nadat 't gedragen én zwart geworden is wel mag. Het werd me in beide winkels nogal resoluut afgeraden dus ik denk het eigenlijk niet. Anders hadden ze me dat toch wel voorgesteld ?
Het is niet zo dat ze me voor een "zeurpiet die toch niks koopt " hielden want ik heb in beide winkels wat gekocht en toen ook naar die troll beads gevraagd.
Ik heb een beetje over dat zwart worden heengelezen, sorry. Maar je hebt gelijk, ze zouden het je wel voorstellen inderdaad.
  donderdag 8 juni 2006 @ 15:09:14 #195
78780 deedeetee
pi_38657944
Deze dingentjes kun je ook tussen de beads zetten heeft iemand dat gedaan en kan die me vertellen hoe breed die spacertjes zijn ?

spacer
pi_38715861
deedeetee,

een vriendin van mij heeft probleem ook dat alles snel zwart word.
Die heeft last van een huid allergie.
Maar ook zei draag TB en zo lang je ze niet poets valt het wel mee.
Door het te veel aan poetsen haal je het laagje er af wat er overheen zit en dan worden ze snel zwart. En als je hem af doe als je gaat douche of afwassen enzo dan valt het volgens mij wel mee.
Ik heb ook vaak dat alles zwart word maar met TB heb ik er geen last van.
En de meeste beads zijn al zwart van zich zelf.

en als je hem via amerika zou bestellen scheeld het toch al weer een hoop euro's

groetjes Claudia
  zaterdag 10 juni 2006 @ 16:02:58 #197
78780 deedeetee
pi_38724545
Ik heb een oplossing gevonden, ik heb nog een gouden koordketting en die is best dik dus ik 't ga eerst 'ns met een ketting proberen. daarom heb ik een voorraad glas kralen ingeslagen en nog maar 2 zilveren. Ik ga er elke maand 1 zilveren bijkopen en als ik jarig ben krijg ik er ook wel een paar.
Bij die ketting heb ik óók een armbandje dus dan kan ik als ik meer zilveren kralen heb 't eens uitproberen.
Mijn kralen :

Deze is me voor mijn verjaardag al belooft

[ Bericht 2% gewijzigd door deedeetee op 10-06-2006 21:01:54 ]
pi_38729919
ooooooo dat eendje is leuk he? heb je de kikker bij het eendje al gezien?
De rest van je beads zijn ook erg leuk mooie aankoop.

o zie achteraf dat de kikker op het plaatje wel heel goed te zien is.
groetjes Claudia
  zaterdag 10 juni 2006 @ 20:39:51 #199
78780 deedeetee
pi_38732080
Ik heb al verlekkerd naar nog meer leuke zilveren beads gekeken want ik heb nu veel te veel glazen.
Het lam is ook erg leuk en de krab en koninklijk en sneeuw, er is ook een grote kikker en zo kan ik wel doorgaan, maar ze hadden hier in de winkel niet veel keus meer. Ik moet wachten op de nieuwe aanvoer

Ik ben zo vreselijk in m'n nopjes met mijn nieuwe ketting die kleurtjes van de glazen trollbeads staan zo echt zomers
Heb ik lekker tóch nog trollbeads

Haha ik ontdek net dat dat leuke weblog dat ik in m'n favorieten heb gezet van jou is Claudia

[ Bericht 11% gewijzigd door deedeetee op 10-06-2006 21:08:49 ]
  zaterdag 10 juni 2006 @ 21:37:32 #200
78780 deedeetee
pi_38733718
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 12:35 schreef cinnamongirl het volgende:
Grappig...

Een bepaalde juwelier heeft deze bedel niet in de collectie "vanwege de occulte lading" hiervan

[afbeelding]
Ik ben ook een beetje bijgelovig
Maar ik vind 'm wel erg leuk. Wie heeft hem ?

Eigenlijk hoort zo'n bead er nou juist wel bij, of niet ?
pi_38741373
klopt deedeetee die is van mij.

Ik heb van alles van Trollbeads omdat toen ik mijn eerste kocht er nog niks was.
Dus ik heb het mogelijke op een webshop na wel over Trollbeads

En het is leuk om met mensen na te denken en mails te beantwoorden want ik krijg veel vragen.

Ik ben blij voor je dat je nu dan toch aan de Trollen ben en uit eigen ervaring de kikker is erg mooi.

Duivel/Engel hoord er echt bij ook het occult hoord bij de Trollen.
Zo zijn er ook een aantal waar een pentagram in staan en ook zijn er beads waar echte occult tekens in staan.
Dat hij niet verkocht word vind ik vreemd want er zijn wel meer beads die er dan uit moeten.

Maar iedereen bepaald wat ze in hun collectie nemen en de juwelier waar het over gaat is een hele aardig en vriendelijke man.
Hij geeft hele goede service alleen heeft hij die bead niet haha maar ja liever een juwelier die mee denkt dan 1 met 1000 beads die niet mee denkt.

Bij juwelier Korse en ed oorebeek kan je ze wel online bestellen.
groetjes Claudia
pi_38742650
Deedeetee!
  zondag 11 juni 2006 @ 09:44:44 #203
78780 deedeetee
pi_38742706
Jahah ik ben er ook zo verschrikkelijk blij mee
Ik had de ketting in de boekenkast naast mijn bed gelegd en het was het eerste dat ik zag toen ik opstond. De trollbeads straalden me tegemoet
Lang niet meer mee gemaakt dat ik zo vrolijk opstond
pi_38742711
Ik jubel helemaal met je mee!
  zondag 11 juni 2006 @ 09:48:29 #205
78780 deedeetee
pi_38742741
Juichen we gezellig samen heaven7

zondag 11 juni 2006 @ 10:08:55 #206
78780 deedeetee
pi_38743005
Weet je trouwens al iets meer over die stoppertjes ?
pi_38771279
Ja, ik heb een mailtje teruggekregen van Alengio;
quote:
Hallo,

Eerlijk gezegd weten wij niet of ze op de trollbead armbanden passen. Wij gebruiken ze nu voor onze armbanden en deze hebben een dikte aan het begin van ongeveer 4.0mm en de armband zelf is 3.0mm is dikte. Daar passen de rubbertjes goed op. Men kan dan vervolgens clips over de rubbers plaatsen zodat men vast zones krijgt.

Mit freundlichem Gruß,

Vriendelijke groet,

Best regards,

Alengio Team
Dus daar hebben we ook niet veel aan
  maandag 12 juni 2006 @ 10:42:22 #208
78780 deedeetee
pi_38772817
Dat schiet idd niet erg op Zijn ze duur ? Anders gewoon uit proberen.
Wel netjes dat ze e uitgebreid bericht sturen. Meet anders de arnband en de opening in de kraal op dan weet je ook meer.
Mijn glazen kraal heeft een opening van 4mm en mijn schildpadden 5 mm.
  maandag 12 juni 2006 @ 15:10:53 #209
78780 deedeetee
pi_38779797
Ik zit wel een beetje in m'n maagmet deze kraal

Hij kleurt niet best bij het oranje-rode setje kralen dat ik gekocht heb

Hij pastte bij geen enkel setje echt goed. Behalve bij het setje waar hij al in zat
pi_38780103
deedeetee, Ik wil hem best van je overnemen, als je hem overweegt te verkopen
  maandag 12 juni 2006 @ 15:30:44 #211
78780 deedeetee
pi_38780260
Dat overwoog ik idd maar 't is me net te binnen geschoten dat ik hem van mijn zoontje heb gehad voor moederdag
Nou is 't een gemakkelijk figuur in zulke zaken dus mss maakt 't hem niks uit als ik hem * ruil * voor een andere kleur. Hij vond hem zelf niet zo mooi bedenk ik me nu. Hij viel op rood en roze
pi_38780347
Oeh moederdag.
Anders samen met je ventje een nieuwe uitzoeken?
  maandag 12 juni 2006 @ 16:01:08 #213
78780 deedeetee
pi_38780924
Ventje is al 14 jaar dus hij zal er echt niet van wakker liggen
Ik heb 't 'm net gevraagd en hij vind 't best als ik hem ruil voor de rode met het gele bloempje.

Maar ik heb tot nu toe 3 x iets aan een andere fokuser verstuurd in * goed * vertrouwen en dat is 1 x fout gegaan. Nota bene bij iemand waarvan ik 't nooit verwacht had.
Als je me laat weten wat je er voor wilt geven en 't geld over maakt gaat de trollbead meteen daarna op de post.
Als je zelf ook een beetje huiverig bent - neem ik je echt niet kwalijk hoor- hebben we een probleem, tenzij je in de buurt van Geleen woont.
Je kunt ook ff mailen naar m'n yahoo account, adres staat in m'n profiel.
pi_38781667
Je hebt mail
  maandag 12 juni 2006 @ 16:43:15 #215
78780 deedeetee
pi_38782175
Stuur 'm nog 'ns ik heb op het verkeerde knopje geklikt en je mailtje gedeleted
Ik had 'm wel gelezen en 't oké maar ik heb je e-mali adres ff nodig om te kunnen reageren

Ik en m'n klikvinger
pi_38782244
Zo dan!
  maandag 12 juni 2006 @ 17:06:04 #217
78780 deedeetee
pi_38783094
Je hebt nu ook mail !
  dinsdag 13 juni 2006 @ 12:10:02 #218
78780 deedeetee
pi_38807527
@ gekkehoedemaker, je hebt mail
  dinsdag 13 juni 2006 @ 14:39:35 #219
78780 deedeetee
pi_38812411
Mijn nieuwe aanwinst ipv de goene bloemtjes kraal :
Ik kon geen leuke gekleurde kraal krijgen de juwelier die zou vandaag een nieuwe voorraad bestellen.
Toen heb ik dus deze maar meegenomen.

Omdat krabje erg glimt in vergelijking met de andere 2 zilveren kralen heb ik nog maar een glimmende kraal mee genomen.
  dinsdag 13 juni 2006 @ 17:12:03 #220
78780 deedeetee
pi_38817851
Ik moest onverwachts naar de Mediamarkt in Heerlen met zoonlief en daar hebben ze óók trollbeads. Omdat hij liever een gekleurde kraal zag ipv dat groentje heb ik hem er maar een laten uitzoeken.
Hij heeft na lang nadenken over de juiste kleur enzo deze kraal uitgekozen voor mij :

Ik vind het een goede keus van hem en nu mag ik minstens 2 maanden geen kralen meer kopen.
Het is een dure hobby en ik ben véél te hebberig geweest
pi_38923094
Balen is dat, hè dat ze zo duur zijn dat je nu weer een poos moet wachten. Gisteren was ik jarig en kreeg ik (eindelijk) mijn armband met (ahum) 5 bedels, 3 zilveren en 2 glaskralen. Ik kreeg ook nog een leuk geldbedrag en daar hebben we vanmiddag nog 4 beads voor uitgezocht, 2 zilver: de geluksknoop en de lotus en 2 van glas: wit met belletjes en wit met zwarte kriebeltjes. Nu heb ik er dus al 9 aanhangen en het geld is op...en ik wou ook nog graag een lekker geurtje kopen.... Die moet nu wachten net zoals de mooie kralen die ik nog op m'n lijstje heb staan...Dat is niet leuk maar nu kan ik ook een hele poos genieten van al mijn aanwinsten!
  vrijdag 16 juni 2006 @ 19:54:29 #222
78780 deedeetee
pi_38928243
Foto van de nieuwe aanwinsten zou leuk zijn

Mijn juwelier krijgt vandaag of morgen een nieuwe voorraad troll beads

Maja ik mág deze maand niet meer hé
pi_38946048

De groene glaskraal met blauwe bloemetjes heb ik overgekocht van deedeetee. Hij is echt supermooi, dankjewel hoor! De andere glaskraal heb ik er vandaag bijgekocht. Het draakje, Wisdom en Muis op kaas kreeg ik afgelopen dinsdag voor mijn verjaardag. De rest, inclusief armband en slotje heb ik voor mijn diploma gekregen.
Er zit nog een Pandorabedel tussen, maar die gaat eraf zodra ik meer glaskralen heb.

Tupilak, de zeehondjes, het draakje en de blauw/groene glaskraal vind ik echt het mooiste.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 16:18:32 #224
78780 deedeetee
pi_38946131
Oww wat doe je nou !!!!! Het draakje en die muizen op de kaas.......

Die wil ik óók !
Je hebt al een prachtige armband hoor
pi_38947330
Het draakje vind ik echt super

Wat heeft iedereen de armbnd al vol Ik heb pas 4 kralen
pi_38947496
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 17:05 schreef Anitra het volgende:
Het draakje vind ik echt super

Wat heeft iedereen de armbnd al vol Ik heb pas 4 kralen
Het draakje is echt geweldig Zo'n lief bekkie.

Als ik alles zelf zou moeten kopen zou ik er nu ook pas 3 hebben, ofzo. Ik heb gewoon geluk dat ik lieve ouders heb die zo goed naar mijn stille hints luisteren.

deedeetee: Dankjewel hoor!
Over een kleine 2 weken mag jij ook weer !

Ik mag mijn armband wel gaan verzekeren. Want als hier iets mee gaat gebeuren, oef
  zaterdag 17 juni 2006 @ 17:24:40 #227
78780 deedeetee
pi_38947729
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 17:13 schreef gekkehoedenmaker het volgende:

deedeetee: Dankjewel hoor!
Over een kleine 2 weken mag jij ook weer !

Ik mag mijn armband wel gaan verzekeren. Want als hier iets mee gaat gebeuren, oef
Graag gedaan hoor, ik ben zelf ook erg blij met mijn nieuwe violette stip
Het krabje staat erg leuk aan het eind/begin van de kralen aan mijn ketting en nu denk ik erover om voor aan de andere kant ,de flounder - scholletjes- te gaan halen.
Ik moet me echt inhouden

Het is als je gaat optellen is het best schrikken hé ? Maar ik vind het zeker de moeite waard.

Anitra : jouw beurt komt vast ook nog wel, mss ben je al gauw jarig ofsow ?
pi_38947932
ik ben nog lang niet jarig
Ik wil graag kralen kopen maar vaak komt er dan net iets tussen, zal vanavond even op ebay kijken
pi_38948758
Ik heb zelf pas 1 kraal en sinds vanmiddag, 1 Tedora stopper
  zaterdag 17 juni 2006 @ 18:40:58 #230
78780 deedeetee
pi_38949472
En stopt ie goed ?
pi_38949542
Ik heb een zwarte met groene stippen (glas), gele met oranje bloemetjes (glas) en sinds vanmiddag een egeltje.

Kost alleen wel een rib uit je lijf.
pi_38949830
Ik vind ze erg mooi idd!
Helaas zijn ze toch best duur, te duur voor mezelf vind ik.....
Iedereen is gelijk....maar niemand hetzelfde
pi_38950115
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 18:43 schreef Evil-Cherry het volgende:
....
Dat wel, maar als ik naar mijn armband kijk heeft elke kraal zijn eigen verhaaltje en dat maakt het ook weer bijzonder.
pi_38952866
Hij stopt fantastisch Deedee
  zaterdag 17 juni 2006 @ 20:46:11 #235
78780 deedeetee
pi_38953042
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 18:43 schreef Evil-Cherry het volgende:
Ik heb een zwarte met groene stippen (glas), gele met oranje bloemetjes (glas) en sinds vanmiddag een egeltje.

Het egeltje heb ik ook in overweging, hoe ziet het er van achter uit ? Is het heel erg streperig om stekeltjes na te maken of valt dat mee ?

Ronde kralen staan het mooiste aan een ketting.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 20:46:26 #236
78780 deedeetee
pi_38953050
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 20:39 schreef heaven7 het volgende:
Hij stopt fantastisch Deedee

De geluksknoop en zo'n mooi hortensia slotje dat is toch al een heel aardig begin van een mooie armband hoor.
Misschien ben jij wél al gauw jarig ?

ff gaan spieken jarig in maart

[ Bericht 18% gewijzigd door deedeetee op 17-06-2006 20:51:55 ]
pi_38953219
Nee, eind maart pas Maar ik ben er wel blij mee hoor
  zaterdag 17 juni 2006 @ 20:53:11 #238
78780 deedeetee
pi_38953278
psies en dan was ik ook nog vergeten dat fantastische stoppertje te vermelden
pi_38953366
Ja, stap voor stap he Maar ik ga lekker bestellen in Amerika binnenkort! Daar zijn de bedels die hier ¤21,- zijn $17!
  zaterdag 17 juni 2006 @ 20:57:40 #240
78780 deedeetee
pi_38953418
Ik zit er ook over te denken maar zou dat wel betrouwbaar zijn ? En hoe moet je dan betalen ? Met een CC of iets dergelijks ?
pi_38953503
Paypal volgens mij. Volgens het Trollbeadforum is het 1000% betrouwbaar en 1000% zeker dat ze echt zijn ook..
  zaterdag 17 juni 2006 @ 21:04:19 #242
16715 Mylene
*schatje*
pi_38953614
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 20:56 schreef heaven7 het volgende:
Ja, stap voor stap he Maar ik ga lekker bestellen in Amerika binnenkort! Daar zijn de bedels die hier ¤21,- zijn $17!
De kans is groot dat je dan wel invoerrechten moet betalen. En ze zijn streng tegenwoordig hoor. Ook al staat er *gift* op het pakketje.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 21:08:02 #243
78780 deedeetee
pi_38953725
Als je én verzendkosten én invoerrechten moet betalen word al een stuk minder voordelig
pi_38953775
Geen verzendkosten en, volgens haar, ook geen invoeerechten.
pi_38953786
quote:
There is NO shipping fee for everyone from Dutch Forum. And when I send the beads to you, you don't have to pay tax at all. The post man will deliver the package in your mail box just like you receive mails everyday in your mail box at home. It usually takes about 4-5 days for you to get the package. It's pretty quick.
  zaterdag 17 juni 2006 @ 21:21:55 #246
78780 deedeetee
pi_38954171
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 21:09 schreef heaven7 het volgende:
Geen verzendkosten en, volgens haar, ook geen invoeerechten.
Kun je me een link geven ?
pi_38954313
http://search.stores.ebay(...)selZ82301152QQsofpZ0

Je kunt haar mailen voor alle beads.
pi_38955471
Bij haar heb ik net 2 bedels besteld
Symbols en 3 monkeys
  zaterdag 17 juni 2006 @ 21:59:58 #249
78780 deedeetee
pi_38955569
Mooi dan kun jij ons straks vertellen of alles netjes is afgehandeld

Ik vind niks over * geen verzendkosten en geen invoerechten * Als ik naar onder scroll vind ik wel 2$ verzendkosten en elk volgend item 0.50
Laat jij 't verzekeren Anitra ?
pi_38955637
Ja ik laat het wel verzekeren, want het is met $3 verzendkosten en de verzekering erbij enzo nog steeds 21 euro goedkoper dan hier in de winkel
  zaterdag 17 juni 2006 @ 22:03:35 #251
78780 deedeetee
pi_38955688
Ik ben benieuwd

Ik wacht nog ff met bestellen tot ik van jou hoor dat alles is goed gegaan
pi_38956267
Ja precies, daarom ga ik ook binnenkort bestellen

Die quote was trouwens van een mailtje van haar, ik heb haar al die info via de mail gevraagd omdat ze me op het forum hadden gezegd dat ze geen verzendkosten rekent als je van dat forum bent.
pi_38956769
Welk forum?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 17 juni 2006 @ 23:03:49 #254
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38957944
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 21:09 schreef heaven7 het volgende:
There is NO shipping fee for everyone from Dutch Forum. And when I send the beads to you, you don't have to pay tax at all. The post man will deliver the package in your mail box just like you receive mails everyday in your mail box at home. It usually takes about 4-5 days for you to get the package. It's pretty quick.

Tot de douane steekproefs gewijs het pakketje controleert en 19% btw plus boete over je pakket berekend
pi_38963770
Ik heb dat mailtje niet verzonnen
pi_38963876
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 20:46 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Het egeltje heb ik ook in overweging, hoe ziet het er van achter uit ? Is het heel erg streperig om stekeltjes na te maken of valt dat mee ?
Er zitten heel veel streepjes op
  zondag 18 juni 2006 @ 09:16:24 #257
78780 deedeetee
pi_38964098
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 23:03 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Tot de douane steekproefs gewijs het pakketje controleert en 19% btw plus boete over je pakket berekend
Ik heb vorige week zelf een trollbead in een juwelierdoosje en noppenenveloppe over de post gestuurd. Dat is een onopvallend helemaal niet dik poststuk hoor.
Het lijkt mij dat de douane eerder op een écht pakketje aanvalt als zo'n enveloppe......
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 juni 2006 @ 19:01:04 #258
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38977785
quote:
Op zondag 18 juni 2006 09:16 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik heb vorige week zelf een trollbead in een juwelierdoosje en noppenenveloppe over de post gestuurd. Dat is een onopvallend helemaal niet dik poststuk hoor.
Het lijkt mij dat de douane eerder op een écht pakketje aanvalt als zo'n enveloppe......
De douna controleert zoals gezegd steekproefsgewijs. En die zijn ook niet achterlijk, die snappen ook dat in een bubbeltjes enveloppe heel veel waarde verstuurd kan worden.

Zelf bestel ik regelmatig computergames in Canada en Amerika. Maar dan kan je ook fiks bij moeten betalen en duurder uit zijn. Het blijft altijd een risico.
  zondag 18 juni 2006 @ 19:14:34 #259
78780 deedeetee
pi_38978207
Bléh Swetsenegger jij bent een spelbederver
pi_38978513
Ik heb zojuist deze besteld in Amerika

zondag 18 juni 2006 @ 19:28:37 #261
78780 deedeetee
pi_38978681
Da's een hele mooie die heb ik van de week nog in de winkel bewonderd
pi_38978769
Oeh, hoe is ie in het echt??

Hij kost nu maar $21! Hier kost ie ¤29,- scheelt ¤10!
pi_38978932
quote:
Op zondag 18 juni 2006 19:23 schreef heaven7 het volgende:
Ik heb zojuist deze besteld in Amerika

[afbeelding]
Die is gaaf

Ben benieuwd hoe lang het duurt tot het pakketje aankomt.
pi_38979191
H7:
quote:
Op zaterdag 17 juni 2006 22:31 schreef Anitra het volgende:
Welk forum?
pi_38979668
quote:
Op zondag 18 juni 2006 19:01 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

De douna controleert zoals gezegd steekproefsgewijs. En die zijn ook niet achterlijk, die snappen ook dat in een bubbeltjes enveloppe heel veel waarde verstuurd kan worden.

Zelf bestel ik regelmatig computergames in Canada en Amerika. Maar dan kan je ook fiks bij moeten betalen en duurder uit zijn. Het blijft altijd een risico.
Hoe komen ze te weten wat zo'n ding kost dan?
  zondag 18 juni 2006 @ 20:38:58 #266
78780 deedeetee
pi_38980764
quote:
Op zondag 18 juni 2006 20:00 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Er zal wel een bon bij zitten
  zondag 18 juni 2006 @ 20:41:47 #267
78780 deedeetee
pi_38980890
quote:
Op zondag 18 juni 2006 19:31 schreef heaven7 het volgende:
Oeh, hoe is ie in het echt??

Hij kost nu maar $21! Hier kost ie ¤29,- scheelt ¤10!
Redelijk formaat en gewicht en hij ziet er erg leuk uit. Sommige kralen zoals mijn hydrangea zijn best klein maar die haas en schildpad is dus een stuk groter.
Vooral 't haasje is erg lief
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 18 juni 2006 @ 20:47:37 #268
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_38981097
quote:
Op zondag 18 juni 2006 20:00 schreef Evil-Cherry het volgende:

[..]

Facturen, pakbonnen. En anders schatten ze gewoon .
Het is heel simpel als ontvanger ben je VERPLICHT op het pakje aan te laten tekenen dat er BTW verschuldigd is. Doe je dat niet ben je dus gewoon de lul als het pakkettje gecontroleerd wordt (dan duurt het ook wel wat langer dan een paar dagen trouwens)
pi_39012213
Nu is ie omgerekend gewoon ¤17,- terwijl ie hier ¤29 kost, ¤12,- besparing dus
  maandag 19 juni 2006 @ 21:49:05 #270
78780 deedeetee
pi_39016436
quote:
Op maandag 19 juni 2006 20:15 schreef heaven7 het volgende:
Nu is ie omgerekend gewoon ¤17,- terwijl ie hier ¤29 kost, ¤12,- besparing dus
Eind van deze week of begin volgende week weten we meer
pi_39021654
Ze heeft em vanavond nog op de post gedaan dus hopelijk einde van deze week!
pi_39030997
Ik had wel van deze bedels gehoord, maar me er nooit in verdiept. Ben wel in het bezit van een Pandora armband, maar die is me te groot geworden. De trollbeads zijn ook veel mooier!!! Nou ik weet wel wat ik ga doen als het salaris komt
~*~Common sense is not so common~*~
  dinsdag 20 juni 2006 @ 13:04:17 #273
78780 deedeetee
pi_39032631
O , laat het ons dan ook ff zien ! ?

Nieuw aangeschafte troll beads

Ik ben de eend gaan halen,kon het niet laten toen de juwelier belde dat hij binnen was
pi_39032844
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 13:04 schreef deedeetee het volgende:
O , laat het ons dan ook ff zien ! ?

Nieuw aangeschafte troll beads

Ik ben de eend gaan halen,kon het niet laten toen de juwelier belde dat hij binnen was
Het is verslavend

Ik zit ook al een paar dagen mezelf met pijn en moeite tegen te houden om deze kralen

niet te gaan kopen.
Maar, ik mag pas volgende maand. (duurt te lang!)
  dinsdag 20 juni 2006 @ 13:24:19 #275
78780 deedeetee
pi_39033230
Ik zit nu te rekenen of het setje met de 6 tibet kralen ervan af kan. Aan een ketting is toch anders als om je pols. Dan vind ik meer glas kralen toch leuker staan. Afgezien van de eend heb ik ook * sandi * mee genomen.

Mja kettingen met grote kralen zijn natuurlijk wel * in * deze zomer

Prachtige kleuren gekkehoedenmaker

[ Bericht 12% gewijzigd door deedeetee op 20-06-2006 14:20:40 ]
pi_39034483
Idd prachtige kleuren! Ik zit al helemaal te bedenken welke bedel ik het eerst ga kopen. Ben helemaal weg van "wisdom" maar is wel duur meteen!

Hoe zit dat trouwens met het slotje, ik heb slotjes gezien met twee haakjes en met een haakje en een oogje geloof ik. Klopt dat en wat is fijner?
pi_39034745
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:03 schreef heppifisj het volgende:
Idd prachtige kleuren! Ik zit al helemaal te bedenken welke bedel ik het eerst ga kopen. Ben helemaal weg van "wisdom" maar is wel duur meteen!

Hoe zit dat trouwens met het slotje, ik heb slotjes gezien met twee haakjes en met een haakje en een oogje geloof ik. Klopt dat en wat is fijner?
Inderdaad Ik heb zelf een slotje met 2 haakjes, en die vind ik prima. Geen ervaring met de andere slotjes (maar op mijn volgende armband komt definately een vis slotje ! ) al kan ik me wel voorstellen dat een haakje aan een oogje makkelijker is als je een volle armband wil sluiten.

Wisdom is prachtig, de 3 steentjes die erin zitten zijn allemaal even mooi. Vooral de granaat als het licht erop valt.

even voor de duidelijkheid

pi_39034919
Ja ik twijfel nog over welk slotje ik zal nemen, er zijn te veel mooie Wordt een dure verslaving dit! Maar wel een leuke!
pi_39034970
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:16 schreef heppifisj het volgende:
Ja ik twijfel nog over welk slotje ik zal nemen, er zijn te veel mooie Wordt een dure verslaving dit! Maar wel een leuke!
pssst, deze
pi_39035138
Wisdom heeft 5 stenen
  dinsdag 20 juni 2006 @ 14:23:45 #281
78780 deedeetee
pi_39035148
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:18 schreef gekkehoedenmaker het volgende:

[..]

pssst, deze
Ja die is heel mooi maar zelf ben ik als een blok voor 't visje gevallen toen ik in een folder van de juwelier de trollbeads ontdekte.
Nu ben ik aan 't uitproberen of dat zilver niet op de huid in mijn hals afgeeft.
Als het meevalt vraag ik een armband voor mijn verjaardag
  dinsdag 20 juni 2006 @ 14:25:36 #282
78780 deedeetee
pi_39035223
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:23 schreef heaven7 het volgende:
Wisdom heeft 5 stenen
In 't goud is die ook zo prachtig......
De andere bedels in 't goud vind ik voor de prijs veel te klein en zielig.
pi_39035608
Er zitten een paar leuke tussen maar het weegt absoluut niet op tegen de enorm hoge prijzen
pi_39035626
Welke eend heb je trouwens gekocht?
pi_39035632
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:18 schreef gekkehoedenmaker het volgende:

[..]

pssst, deze
Ja die is inderdaad prachtig , ik twijfel nog omdat de steen (in elk geval op dit plaatje) een nogal expliciete kleur heeft, maar ik vind het moeilijk te zien omdat het vast ook iets met de lichtval te maken heeft? Wie het weet mag het zeggen, want deze trek me bijv meer aan dan die met bloemetjes bijv

Ik heb nog aan deze gedacht...

vanwege de neutrale kleur, of gewoon zilver, maar bovenstaande is qua vorm mijn favo!!
pi_39035972
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:23 schreef heaven7 het volgende:
Wisdom heeft 5 stenen
Ik heb trolls with gems. Zit ik al die tijd aan iedereen te vertellen dat het Wisdom is.

My bad!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 14:46:14 #287
78780 deedeetee
pi_39035977
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:36 schreef heaven7 het volgende:
Welke eend heb je trouwens gekocht?
Deze : hij is echt prachtig maar niet zo geschikt om aan een ketting te hangen, tussen andere kralen in draait hij steeds zijn voeten naar voren zodat je de gladde onderkant waar letterjes in gedrukt staan ziet. Ik heb hen nu als eerste kraal hangen en dat gaat prima.
pi_39036031
Wat een scheetje Heb ik ook over zitten twijfelen maar ik heb vooralsnog alleen een armband en daar leek ie me ook niet geschikt voor?
pi_39036091
quote:
Op dinsdag 20 juni 2006 14:37 schreef heppifisj het volgende:

[..]

Ja die is inderdaad prachtig , ik twijfel nog omdat de steen (in elk geval op dit plaatje) een nogal expliciete kleur heeft, maar ik vind het moeilijk te zien omdat het vast ook iets met de lichtval te maken heeft? Wie het weet mag het zeggen, want deze trek me bijv meer aan dan die met bloemetjes bijv
Dezelfde kleur steen zit ook in Trinity *dubbelchecked op site. Mja, het is Trinity* en die kleur is in mijn ogen wel wat meer aanwezig dan de andere steentjes.
Maar ik denk dat je dat toch het beste voor jezelf kan beslissen door even langs de juwelier te gaan.
pi_39036175
Dat denk ik ook, ik was namelijk compleet gevallen voor het grote bloemslot, tot ik em in het echt zag Mijn hemel wat een onooglijk groot ding! Ben toen voor een heel ander slot gegaan
  dinsdag 20 juni 2006 @ 14:52:34 #291
78780 deedeetee
pi_39036210
Hij is volgens mij veel geschikter voor een armband, dan hangt hij wat losser en komt veel mooier tot zijn recht
Aan de ketting zie je hem niet zo goed.
Als ik het van te voren had kunnen uitproberen had ik er van afgezien maar omdat deze bedel apart besteld was moest ik hem van de juwelier toch nemen. Omruilen voor een geschikter exemplaar was er niet bij, want deze eend hadden zij niet in de collectie.
pi_39036425
Ga ik zeker doen! *checkt nog een keer of het salaris al gestort is, nee jammer..* Want aanwezig of niet, het is wel een mooi steentje

Dat eendje is trouwens superlief! En dat kikkertje ernaast!!! Die details! Hoe groot/klein is dat nou in het echt?

Oh ik vraag een beetje veel he Ik moet ook gewoon naar de juwelier
  dinsdag 20 juni 2006 @ 15:01:15 #293
78780 deedeetee
pi_39036592
Hij is best groot ongeveer 11 mm hoog minstens zo hoog als de grootste glaskraal die ik heb.
Ik heb 'm nu naast een kleine glaskraal gezet met aan de andere kant de hydrangea. Die schuift een beetje onder het plompeblad en duwt eend wat naar voren.
Het ziet er nu erg leuk uit van voren kijk je recht op het plompeblad en het kopje van eend piept er naast

[ Bericht 51% gewijzigd door deedeetee op 20-06-2006 16:27:44 ]
pi_39038381
Ik heb wishdom en die is echt hel mooi, het kost wat maar dan heb je ook wat
Van het slotje heb ik degene met steentje er in, overigens zijn die steentjes erg verschillend, dus in de winkel goed kijkenn want de 1 is meer blauw en die van mij is meer groen, maar de volgende is weer meer oranje.
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:02:44 #295
78780 deedeetee
pi_39043034
Ik kan niet kiezen tussen de deze 2 setjes :
Dit rode setje

Maar ik heb al het oranje-rode setje en dan wordt het misschien te veel van het zelfde.

Of dit tibet setje ?

De tibetkralen vind ik ontzettend mooi maar allemaal zo ondoorzichtig een beetje kunstof achtig misschien ?

Wat vinden jullie ?

[ Bericht 14% gewijzigd door deedeetee op 20-06-2006 18:10:52 ]
pi_39043877
Ik vind de tibetkralen prachtig. Roze/rode/oranje kleuren trekken me altijd erg maar ik ben een pietje precies wat combinaties met kleding e.d. betreft dus dan zou ik toch voor de tibetkralen kiezen, die zijn zo veelkleurig dat het overal mee kan! En ik vind de kralen ook mooier, specialer eruitzien

Succes met kiezen!
  dinsdag 20 juni 2006 @ 18:33:20 #297
78780 deedeetee
pi_39044019
THNX ik had meteen al de tibet kralen uitgekozen maar nu twijfel ik toch, ik vind idd ook dat de veelkleurigheid een groot voordeel is.
Ze zien er wel heel anders uit als de glaskralen die ik al heb want die zijn veel * glaziger * daarom ben ik gaan twijfelen.
pi_39047925
Ja nu je het zegt, het lijkt net alsof er meer kleur inzit zeg maar... past wel bij deze kralen vind ik, maakt ze wat robuuster, net een tikje groffer en dat past wel bij het onderwerp toch?
pi_39059331
Tibet Deedee
pi_39067487
-edit-

[ Bericht 95% gewijzigd door ymme op 21-06-2006 11:21:42 ]
pi_39067881
Oh god, ik had het kunnen verwachten
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: