Hmm, mooie foto, maar ik heb er 1 vraagje over, het is net of de druppel 'omhoog' gaat? hoe komt dat?quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:14 schreef MmadviewW het volgende:
met een Oranje Filter (niet in photoshop, maar een voorzetlensje):
[afbeelding]
Front curtainquote:Op donderdag 9 februari 2006 19:37 schreef Orealo het volgende:
[..]
Hmm, mooie foto, maar ik heb er 1 vraagje over, het is net of de druppel 'omhoog' gaat? hoe komt dat?
Aaah dankjewel, nu snap ik 't, ontdekte 't net ook op een eigen foto, hehequote:Op donderdag 9 februari 2006 19:47 schreef Jelleee het volgende:
[..]
Front curtain![]()
Kijk maar bij die druppel-foto van mij, is ook een hele uitleg.
Dat streepje moet dus van boven naar onder gaan, dus je camera omdraaien (zei Schanulleke) .. dan valt ie dus naar boven, en rent ie niet terug de kraan in
Iddquote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:56 schreef PdeHoog het volgende:
Da's een kwestie van een groot stuk wit papier en dan de achterkant in een kromming omhoog laten lopen
Nice!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:30 schreef Lord Dreamer het volgende:
LD heeft ook maar een fototje gemaakt met de nieuwe lens .
Een autootje -> Fiatje 500 ( mini) ding is nog geen 5 cm.
foto oorsprokelijk formaat. 2496 x 1664
Iets kleiner gemaakt anders is het niet leuk meer.
ehm let niet op de stof op de auto![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor een eerste probeersel vind ik het zelf nog niet eens zo slecht.
Ik heb gewoon de camera op statief naast m'n bureau gezet en dus dat autootje op de punt van het bureau geparkeerd. Allen had ik beter een minder glimmend autotje moeten pakken en net wat je zegt een meer matte ondergrond.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:56 schreef Jelleee het volgende:
Nice!![]()
Mischien volgende keer niet op marmer zetten, maar op een egalere en niet reflecterende ondergrond te zetten?marmer is leuk bij zo'n onderwerp, alleen die reflectie =X
Mooie foto's, hele lekkere sfeer er in!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:20 schreef ScienceFriction het volgende:
[afbeelding]
Foto van een lichtbron. Verder niet gephotoshopt oid.
[afbeelding]
Wederom een foto van een lichtbron.
Ik heb een nieuwe camera gekocht (m'n eerste. eigenlijk) en ben de camera nog aan het verkennen, omdat er zoveel opties opzitten...
Wat een aparte vlindersquote:Op woensdag 15 februari 2006 19:59 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Gistermiddag paar leuke vlinders gefotografeerd in het Hortus Botanicus in adam, jammer dat ik de namen niet meer weet, maar toch mooie vlinders![]()
Doet me een beetje denken aan Close encounters of the third kindquote:Op donderdag 16 februari 2006 18:47 schreef Werewolf het volgende:
Geen heel erg bijzondere macro, maar ik vond hem wel wat hebben ...
[afbeelding]
Een andere achtergrondkleur had denk ik al heel wat toegevoegd aan deze foto. Nu is ie imho wel erg saai.quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:47 schreef Werewolf het volgende:
Geen heel erg bijzondere macro, maar ik vond hem wel wat hebben ...
[afbeelding]
quote:Op maandag 20 februari 2006 19:47 schreef Gose het volgende:
Jij maakt echt Mooie foto's luap. Vooral in je portfolio op je site onder experimenten. Ik snap voor geen meter waarmee je het hebt gedaan en hoe ( het lijkt vuur) maar het ziet er echt vet uit!!
quote:
Haha, dat dacht ik al tussen de regels door te lezen.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:06 schreef Gose het volgende:
[..]
verkapt hoe heb je die experimenten foto's gemaakt??
wat heb je ervoor gebruikt? of is dat geheim van de smid??
Coolquote:Op maandag 20 februari 2006 22:53 schreef giacomo het volgende:
[afbeelding]
Met mijn Canon Powershot G3
welke camera heb je dan?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:28 schreef vriendinnie het volgende:
Wat een mooie foto's!
Ik heb zelf een hele simpele digitale camera, geen speciale lens ofzo dus. Is het mogelijk om dan toch dergelijke foto's te maken? Ik heb namelijk al vaak geprobeerd om een voorwerp scherp op de foto te krijgen en dat de achtergrond dan wazig is maar dat wil me niet lukken. Gaat dit sowieso niet lukken zonder speciale camera of doe ik iets niet goed?
deze?quote:
Dat is em inderdaad. Je kan wel verschillende menu's instellen maar ik moet eerlijk zeggen dat ik onderling niet veel verschil merk.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:44 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
deze?
met die wordt het idd lastig.. minimale afstand tussen camera & lens is 20cm.. dan houdt je eigenlijk weinig macro over, en je houdt op zon afstand ook veel scherptediepte over
kan je trouwens wel handmatig alles instellen met die camera?
#1 Hele mooie kleuren en mooie crop, lekker ongewoonquote:Op donderdag 2 maart 2006 23:09 schreef Elefes het volgende:
Vanmiddag bezig geweest met een aantal bloemen hier in huis, waar dus het volgende uit gekomen is:
#1:
[afbeelding]
#2:
[afbeelding]
#3:
[afbeelding]
#4:
[afbeelding]
#5:
[afbeelding]
Daar zou je over kunnen twisten.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:22 schreef cyberrobin het volgende:
Volgensmij is dat niet echt macro hoor Ringo?
quote:Op maandag 6 maart 2006 15:30 schreef LoggedIn het volgende:
[afbeelding]
al paar dagen oud.. maar vind em wel leuken jullie?
mjah, ik had wel wat met de levels zitten spelen.. maar weet niet, echt mooie witte sneeuw valt er niet van te maken.. of ik moet em echt heel licht (te) maken, maar dat vind ik dan eigenlijk minder als hoe het nu is.. Als ik er nog wat blauw uithaal wordt ie ook lichter, maar dan krijgt de sneeuw een beetje groenige waas, dat is het dus ook niet..quote:Op maandag 6 maart 2006 16:11 schreef Elefes het volgende:
[..]Nice. Misschien nog wat meer contrast, zodat de sneeuw wat witter wordt?
www.photobucket.com (je moet wel account maken)quote:Op maandag 6 maart 2006 16:06 schreef dark_maniac555 het volgende:
mischien een beetje een noobische vraag maar hoe uploaden jullie je foto's hier want ik heb gemerkt dat hosters zoals imagehack hier niet werken wat ik normaal gewend ben
En als je 'm wat roder maakt zeg maar, nadat je er wat blauw uit hebt gehaald? (Even met levels spelen).quote:Op maandag 6 maart 2006 16:50 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
mjah, ik had wel wat met de levels zitten spelen.. maar weet niet, echt mooie witte sneeuw valt er niet van te maken.. of ik moet em echt heel licht (te) maken, maar dat vind ik dan eigenlijk minder als hoe het nu is.. Als ik er nog wat blauw uithaal wordt ie ook lichter, maar dan krijgt de sneeuw een beetje groenige waas, dat is het dus ook niet..
moeilijk, moeilijk..
90mm Tamron met nikkor vatting gaat op film 1:1 (dus ware grootte)quote:Op maandag 6 maart 2006 18:25 schreef Elefes het volgende:
Shart.Bait: Is dat een macro foto zonder microscoop o.i.d.? En hoe kun je in hemelsnaam dan zo dichtbij komen?
Zal ik jullie eens wat vertellen? Witte sneeuw bestaat ook niet. Sneeuw bestaat vornamelijk uit blauwe deeltjes die wij met het blote oog vaak niet zien. Tis zo maar ff een feitje!quote:Op maandag 6 maart 2006 16:50 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
mjah, ik had wel wat met de levels zitten spelen.. maar weet niet, echt mooie witte sneeuw valt er niet van te maken.. of ik moet em echt heel licht (te) maken, maar dat vind ik dan eigenlijk minder als hoe het nu is.. Als ik er nog wat blauw uithaal wordt ie ook lichter, maar dan krijgt de sneeuw een beetje groenige waas, dat is het dus ook niet..
moeilijk, moeilijk..
Deze foto vind ik heel mooi, vanwege de mooie compositie. Het botanische groen op een effen zwarte achtergrond zorgt voor een mooi contrast. Tevens een mooie focus.quote:Op dinsdag 7 maart 2006 18:16 schreef MmadviewW het volgende:
Wat vinden jullie van deze foto?
[afbeelding]
bedanktquote:Op woensdag 8 maart 2006 10:41 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Deze foto vind ik heel mooi, vanwege de mooie compositie. Het botanische groen op een effen zwarte achtergrond zorgt voor een mooi contrast. Tevens een mooie focus.
Discusvissen zijn idd heeel mooiquote:Op woensdag 8 maart 2006 20:59 schreef G-string het volgende:
Ik heb niet de beschikking over een goeie camera, maar toch geprobeerd een portretfoto van
één van onze discusvissen te maken:![]()
[afbeelding]
Heel mooi. Vooral de kleuren zijn erg mooi en soft tegelijk. Een beetje een droomesque kleurstelling. Heel warm, heel sereen en een mooie compositie.quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:36 schreef MmadviewW het volgende:
Vandaag geschoten:
plaatje
Edit RonaldV: lees even deze sticky: [MED] mod beleid FOT t.a.v. posten van plaatjes
Deze vind ik goed!quote:Op maandag 6 maart 2006 15:30 schreef LoggedIn het volgende:
[afbeelding]
al paar dagen oud.. maar vind em wel leuken jullie?
Mooi, maar itt ScienceFriction vind ik de kleuren niet zo. Het is een beetje te donker allemaal. Al denk ik wel dat het in photoshop een heel eind op te lossen is (contrast omhoog, wat meer kleur er in en lichter).quote:Op vrijdag 10 maart 2006 22:36 schreef MmadviewW het volgende:
Vandaag geschoten:
plaatje
Edit RonaldV: lees even deze sticky: [MED] mod beleid FOT t.a.v. posten van plaatjes
Het is een foto die je op zich in een aantal verschillende kleuren zou kunnen uitvoeren en waar tegelijkertijd ook met de contrastlevels gespeeld kan worden. Een stuk lichter en wat okergele tinten zouden ook mooi werken. .quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:52 schreef Elefes het volgende:
[..]
Mooi, maar itt ScienceFriction vind ik de kleuren niet zo. Het is een beetje te donker allemaal. Al denk ik wel dat het in photoshop een heel eind op te lossen is (contrast omhoog, wat meer kleur er in en lichter).
Als dat verbeterd zou zijn, hele mooie plaat.
wat ben je van plan?quote:Op vrijdag 10 maart 2006 23:46 schreef Zombine het volgende:
[..]
Deze vind ik goed!Je moet niet meer met de kleuren gaan rommelen vind ik.
EDIT: Heb je deze foto ook groter? Op wallpaper formaat?
Dat is waarquote:Op zaterdag 11 maart 2006 00:00 schreef ScienceFriction het volgende:
[..]
Het is een foto die je op zich in een aantal verschillende kleuren zou kunnen uitvoeren en waar tegelijkertijd ook met de contrastlevels gespeeld kan worden. Een stuk lichter en wat okergele tinten zouden ook mooi werken. .
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |