Ok bedankt voor je info. Heb je toevallig ook een idee waar ik op moet letten als ik bijvoorbeeld echt een sigma of canon lens koop? Ik ben zelf niet zo'n fan van voorzetlenzen ivm lichtverlies etc. Of zijn die originele dingen onbetaalbaar?quote:Op woensdag 18 januari 2006 22:37 schreef MmadviewW het volgende:
[..]
Mja ik heb ook een sigma 70-300 mm lens, ook niet echt handig... voor macro's sta ik 2 meter verderop, en ik kan inderdaad ook niet een vlieg oid de foto laten vullen.
Je zou kunnen gaan werken met macro-voorzetlenzen, of (dure) macrolenzen.
Voordeel van de macro-voorzetlenzen is dat ze goedkoop zijn, maar toch kun je er wel leuke dingen mee bereiken (zeker op zo'n telelens).
Keine Rear-curtainquote:Op donderdag 19 januari 2006 16:50 schreef Mauro het volgende:
[..]
De volgende keer als je weer eens besluit met die druppeldingen aan de gang te gaan...
Kun je ze dan ook naar beneden laten vallen ipv omhoog?
quote:Op donderdag 19 januari 2006 17:21 schreef Schanulleke het volgende:
Dan draai je toch gewoon je camera om![]()
Zo, aparte fotoquote:Op maandag 23 januari 2006 23:32 schreef lostminds het volgende:
deze heeft een paar maandjes bij mij gelogeerd![]()
lief he![]()
[afbeelding]
el cheapo lens met wat usm er over heenquote:Op maandag 23 januari 2006 23:47 schreef Elefes het volgende:
[..]
Zo, aparte fotoHet lijkt net een tekening of iets dergelijks
.
An is jaloers, maar voor deze leek spreek je wartaalquote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:10 schreef lostminds het volgende:
[..]
el cheapo lens met wat usm er over heen
hier nog een...
[afbeelding]
vertaling:quote:Op woensdag 25 januari 2006 20:19 schreef An24 het volgende:
[..]
An is jaloers, maar voor deze leek spreek je wartaal![]()
![]()
Het geeft wel een mooi, apart effect vind ikquote:Op dinsdag 24 januari 2006 17:10 schreef lostminds het volgende:
[..]
el cheapo lens met wat usm er over heen
hier nog een...
[afbeelding]
Achtergrond vind ik hier juist wel leuk, behalve dat groene.. dat beige-achtige komt wel terug in het poppetje, scherpgestelt in het midden.. bij de das volgens mij? Mooie foto!quote:Op donderdag 26 januari 2006 14:15 schreef Gose het volgende:
mooie foto's hierboven!!
ik heb ook een macro van een poppetje dat bij ons in de keuken staat:
[afbeelding]
leuke van macro, dat je van een niet bijzonder onderwerp toch een leuke foto kan maken
quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:12 schreef lostminds het volgende:
raad je plaatje, abstracte macro blijft leuk![]()
de laatste drie zijn me wel duidelijk, wat is die eerste nou?
afval van de papiersnijder ofzo?
die stond dus gewoon op automatisch en had ik misschien op lamplicht moeten zetten.... echt leuk is het natuurlijk niet he om 2x dezelfde foto te makenquote:Op donderdag 26 januari 2006 15:22 schreef lostminds het volgende:
@jellee
dat bedoel ik, blijft leuk![]()
@gose
klopt, witbalans aanpassen doe je dan ook vantevoren op de camera![]()
quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:28 schreef Gose het volgende:
[..]
die stond dus gewoon op automatisch en had ik misschien op lamplicht moeten zetten.... echt leuk is het natuurlijk niet he om 2x dezelfde foto te maken![]()
raad je plaatje is wel leuk al denk ik dat er dan zoveeeeeel onderwerpen zijn waar mensen zo dicht op gaan zitten dat het bijna onmogelijk is het te raden.
Idd, Raad je plaatje bestaat al.. Maar liep niet echt storm ofzo, en om nou een apart topic te maken voor RJP-macro variant..quote:Op donderdag 26 januari 2006 15:24 schreef lostminds het volgende:
zou dat geen idee zijn? een raad je plaatje topic met macro foto's
degen die em raad mag de volgende plaatsen (of de beurt doorgeven)
-wow- heeeeeeeeeeel mooi gedaanquote:Op donderdag 2 februari 2006 10:11 schreef djengizz het volgende:
Hij is al wel vaak gedaan, maar hier is mijn versie van een druppel:
[afbeelding]
LOLquote:Op zondag 5 februari 2006 17:39 schreef Providentia het volgende:
[afbeelding]
Niet echt macro, maar wel erg leuk
Nice Jelle:leuk effect, met twee glasplaten gedaan?quote:
Omdat de kraan zelf zo onscherp is, zou ik daar een heel stuk van wegsnijden; zodat de druppel echt het belangrijkste element in de foto wordt. Wel een erg mooie druppel met een mooi effectquote:Op donderdag 9 februari 2006 16:14 schreef MmadviewW het volgende:
met een Oranje Filter (niet in photoshop, maar een voorzetlensje):
[afbeelding]
Die is heel mooi!quote:
Tnx,eerlijk gezegd de eerste die ik schoot, toen ik deze foto zag ben ik mijn kraan maar ff gaan poetsenquote:Op donderdag 9 februari 2006 19:29 schreef Jelleee het volgende:
[..]
Die is heel mooi!![]()
Mooie druppel ook, een lange sliert met een bol onderaan. whoa!![]()
Hoeveel foto's heb je wel niet gemaakt voordat je dit kreeg?![]()
Tnx, denk het jaquote:Op donderdag 9 februari 2006 18:21 schreef Gose het volgende:
dies goed gelukt!!! zie ik jou nou in dat druppeltje? beetje links van het midden?
Hmm, mooie foto, maar ik heb er 1 vraagje over, het is net of de druppel 'omhoog' gaat? hoe komt dat?quote:Op donderdag 9 februari 2006 16:14 schreef MmadviewW het volgende:
met een Oranje Filter (niet in photoshop, maar een voorzetlensje):
[afbeelding]
Front curtainquote:Op donderdag 9 februari 2006 19:37 schreef Orealo het volgende:
[..]
Hmm, mooie foto, maar ik heb er 1 vraagje over, het is net of de druppel 'omhoog' gaat? hoe komt dat?
Aaah dankjewel, nu snap ik 't, ontdekte 't net ook op een eigen foto, hehequote:Op donderdag 9 februari 2006 19:47 schreef Jelleee het volgende:
[..]
Front curtain![]()
Kijk maar bij die druppel-foto van mij, is ook een hele uitleg.
Dat streepje moet dus van boven naar onder gaan, dus je camera omdraaien (zei Schanulleke) .. dan valt ie dus naar boven, en rent ie niet terug de kraan in
Iddquote:Op zaterdag 11 februari 2006 15:56 schreef PdeHoog het volgende:
Da's een kwestie van een groot stuk wit papier en dan de achterkant in een kromming omhoog laten lopen
Nice!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:30 schreef Lord Dreamer het volgende:
LD heeft ook maar een fototje gemaakt met de nieuwe lens .
Een autootje -> Fiatje 500 ( mini) ding is nog geen 5 cm.
foto oorsprokelijk formaat. 2496 x 1664
Iets kleiner gemaakt anders is het niet leuk meer.
ehm let niet op de stof op de auto![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Voor een eerste probeersel vind ik het zelf nog niet eens zo slecht.
Ik heb gewoon de camera op statief naast m'n bureau gezet en dus dat autootje op de punt van het bureau geparkeerd. Allen had ik beter een minder glimmend autotje moeten pakken en net wat je zegt een meer matte ondergrond.quote:Op zaterdag 11 februari 2006 17:56 schreef Jelleee het volgende:
Nice!![]()
Mischien volgende keer niet op marmer zetten, maar op een egalere en niet reflecterende ondergrond te zetten?marmer is leuk bij zo'n onderwerp, alleen die reflectie =X
Mooie foto's, hele lekkere sfeer er in!quote:Op zaterdag 11 februari 2006 20:20 schreef ScienceFriction het volgende:
[afbeelding]
Foto van een lichtbron. Verder niet gephotoshopt oid.
[afbeelding]
Wederom een foto van een lichtbron.
Ik heb een nieuwe camera gekocht (m'n eerste. eigenlijk) en ben de camera nog aan het verkennen, omdat er zoveel opties opzitten...
Wat een aparte vlindersquote:Op woensdag 15 februari 2006 19:59 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Gistermiddag paar leuke vlinders gefotografeerd in het Hortus Botanicus in adam, jammer dat ik de namen niet meer weet, maar toch mooie vlinders![]()
Doet me een beetje denken aan Close encounters of the third kindquote:Op donderdag 16 februari 2006 18:47 schreef Werewolf het volgende:
Geen heel erg bijzondere macro, maar ik vond hem wel wat hebben ...
[afbeelding]
Een andere achtergrondkleur had denk ik al heel wat toegevoegd aan deze foto. Nu is ie imho wel erg saai.quote:Op donderdag 16 februari 2006 18:47 schreef Werewolf het volgende:
Geen heel erg bijzondere macro, maar ik vond hem wel wat hebben ...
[afbeelding]
quote:Op maandag 20 februari 2006 19:47 schreef Gose het volgende:
Jij maakt echt Mooie foto's luap. Vooral in je portfolio op je site onder experimenten. Ik snap voor geen meter waarmee je het hebt gedaan en hoe ( het lijkt vuur) maar het ziet er echt vet uit!!
quote:
Haha, dat dacht ik al tussen de regels door te lezen.quote:Op maandag 20 februari 2006 20:06 schreef Gose het volgende:
[..]
verkapt hoe heb je die experimenten foto's gemaakt??
wat heb je ervoor gebruikt? of is dat geheim van de smid??
Coolquote:Op maandag 20 februari 2006 22:53 schreef giacomo het volgende:
[afbeelding]
Met mijn Canon Powershot G3
welke camera heb je dan?quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:28 schreef vriendinnie het volgende:
Wat een mooie foto's!
Ik heb zelf een hele simpele digitale camera, geen speciale lens ofzo dus. Is het mogelijk om dan toch dergelijke foto's te maken? Ik heb namelijk al vaak geprobeerd om een voorwerp scherp op de foto te krijgen en dat de achtergrond dan wazig is maar dat wil me niet lukken. Gaat dit sowieso niet lukken zonder speciale camera of doe ik iets niet goed?
deze?quote:
Dat is em inderdaad. Je kan wel verschillende menu's instellen maar ik moet eerlijk zeggen dat ik onderling niet veel verschil merk.quote:Op dinsdag 21 februari 2006 11:44 schreef LoggedIn het volgende:
[..]
deze?
met die wordt het idd lastig.. minimale afstand tussen camera & lens is 20cm.. dan houdt je eigenlijk weinig macro over, en je houdt op zon afstand ook veel scherptediepte over
kan je trouwens wel handmatig alles instellen met die camera?
#1 Hele mooie kleuren en mooie crop, lekker ongewoonquote:Op donderdag 2 maart 2006 23:09 schreef Elefes het volgende:
Vanmiddag bezig geweest met een aantal bloemen hier in huis, waar dus het volgende uit gekomen is:
#1:
[afbeelding]
#2:
[afbeelding]
#3:
[afbeelding]
#4:
[afbeelding]
#5:
[afbeelding]
Daar zou je over kunnen twisten.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 11:22 schreef cyberrobin het volgende:
Volgensmij is dat niet echt macro hoor Ringo?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |