quote:Op dinsdag 3 januari 2006 13:00 schreef Flurry het volgende:
Er zijn heel veel zweverige knutselaars en oplichters die dat beweren, maar als er zoiets bestond, dan hoefden we allang geen olie meer uit Irak te pompen
De beste antwoorden tot nu toe. De bovenstaande PM's zijn niet mogelijk, dit kun je al weten als je de natuurwetten goed toepast. Maar ja, zweverige idealisten zullen we altijd behouden. Gelukkig zien ze na een praktijktest ook wel in wat ze over het hoofd gezien hebben.quote:Op woensdag 4 januari 2006 10:48 schreef Kiteless het volgende:
Gut, zijn er echt mensen die nog geloven in 'n perpetuum mobile ?
Ik pleit voor betere opleidingen
Wat is een benadering van een perpetuummobile? Een zo efficient mogelijke manier om energie te winnen?quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:20 schreef Tique3 het volgende:
een PM kan inderdaad niet maar je kan wel een benadering zoeken natuurlijk..
al gezegdquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:39 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Wat is een benadering van een perpetuummobile? Een zo efficient mogelijke manier om energie te winnen?
Minder logisch dan je denktquote:Op woensdag 4 januari 2006 19:56 schreef Tique3 het volgende:
Energie winnen kan niet, energie opvangen wel.
Een benadering van een PM is een apparaat met zo min mogelijk energieverlies.
Lijkt me vrij logisch
Zolang iets eeuwig kan draaien, is iets een PM. Energiewinst is geen vereiste. een rendement van 100% voldoet dus ook.quote:Op woensdag 4 januari 2006 19:59 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Minder logisch dan je denktDe uitspraak " iets is bijna een PM' is in mijn ogen zoiets als "iemand is bijna zwanger". De term PM heeft geen betekenis als je geen energiewinst hebt.
ik denk dat dat technisch gezien al heel moeilijk te realiseren is...quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:06 schreef Tique3 het volgende:
ik zeg niet 'iets is bijna een PM'
Wat ik zeg dat is dat je alleen kan streven naar een benadering van een PM en dus naar een apparaat met zo min mogelijk energieverlies daar dat nooit 100% kan zijn.
Je zult dus een apparaat kunnen maken dat heeeel lang in beweging blijft maar toch uiteindelijk zal stoppen.
quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:19 schreef PeeJay het volgende:
Goed, iets anders...
Stel, je zet n gewicht van 10.000 ton op een toren van ene kilometer hoog. Met een gigantische tandwielkast gaat de toren heeel erg langzaam omlaag terwijl je uiit de tandwielkast bijvoorbeeld 10.000 toeren krijg. Om de 60 jaar moet het gewicht en de toren weer op zn oude plaats gezet worden.
Ik snap niet wat je bedoelt.quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:19 schreef PeeJay het volgende:
Goed, iets anders...
Stel, je zet n gewicht van 10.000 ton op een toren van ene kilometer hoog. Met een gigantische tandwielkast gaat de toren heeel erg langzaam omlaag terwijl je uiit de tandwielkast bijvoorbeeld 10.000 toeren krijg. Om de 60 jaar moet het gewicht weer op zn oude plaats gezet worden.
Het is geen PM natuurlijk... dus we gaan offtopic...quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:29 schreef Tique3 het volgende:
Ik denk dat hij bedoeld dat je een gewicht van 10.000 ton langs een toren laat zakken om met behulp van een tandwielkast een as 10.000 toeren (per iets) te laten draaien en dit aan te sluiten op een dynamo.
Op zich denk ik dat het een heel leuk idee is alleen zullen de bouwkosten er niet uitgehaald worden denk ik.
Dat weet ik wel zekerquote:Op woensdag 4 januari 2006 20:55 schreef PeeJay het volgende:
nee ik denk dat je meer energie kwijt ben met het opnieuw omhoog tillen van het gewicht
Totdat je de oplossing gevonden hebt.quote:Op donderdag 5 januari 2006 02:47 schreef MeneerGiraffe het volgende:
Fundamenteel onmogelijk.
Nee, zo werkt het niet, het is geen politiek. Het is fundamenteel onmogelijk, net als dat 1+1 fundamenteel ongelijk is aan 3.quote:Op donderdag 5 januari 2006 03:45 schreef I_doubt het volgende:
[..]
Totdat je de oplossing gevonden hebt.![]()
Dat heet een mechanische accumulator en die is al toegepast in de london bridge meer dan een eeuw geleden.....quote:Op woensdag 4 januari 2006 20:29 schreef Tique3 het volgende:
Ik denk dat hij bedoeld dat je een gewicht van 10.000 ton langs een toren laat zakken om met behulp van een tandwielkast een as 10.000 toeren (per iets) te laten draaien en dit aan te sluiten op een dynamo.
Op zich denk ik dat het een heel leuk idee is alleen zullen de bouwkosten er niet uitgehaald worden denk ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |