Robbiej | dinsdag 3 januari 2006 @ 00:33 |
![]() ![]() Wat vinden jullie nou van deze auto? Ik en een maat zijn van plan allebei er eentje te halen. ze zijn er al voor zo rond de ¤1400,- En we vroegen ons af of er nog noemenswaardige nadelen waren aan deze auto. (voordelen mogen ook, graag zelfs) Onze lijstje als de Calibra het toch niet word. 1. Opel Calibra 16v 2.0i 150pk (tuurlijk ![]() 2. Volkswagen Corrado G60 1.8i 16v 160pk 3. BMW 318i 1.8i 16v 113pk 4. Honda CRX 1.6i 16v DOHC 130pk We zitten al een beetje te speculeren over wat auto's maar de Calibra is toevallig beide onze favoriet. omdat we de vorm gewoon echt zo mooi vinden. en er zit een leuke motor in. met leuke opties. Ervaringen zijn uiterst welkom! | |
Dirk-Kuijt | dinsdag 3 januari 2006 @ 00:39 |
Ben je een "Sjonnie" ofzo? Alle 4 de auto's op je lijstje zijn sjonnie bakken ![]() | |
Dulk | dinsdag 3 januari 2006 @ 00:46 |
zie bovenstaande reactie, en voor 1400 euries zijn ze helemaal afgeragt, misschien dat je met een complete motor revisie, en nieuwe ophanging/remmen/carroserie er nog wat aan hebt maar dan is je auto gelijk 5x zo duur ![]() | |
Five_Aces | dinsdag 3 januari 2006 @ 00:47 |
Neem een 318iS in plaats van een 318i, die hebben 140PK in plaats van 113PK. | |
Henkmanz | dinsdag 3 januari 2006 @ 00:53 |
dat stickertje kan echt niet ![]() Haha, nee hoor. Ik ben persoonlijk geen fan van Opels, en bij Calibra's denk ik altijd aan foute piratenboeren die indruk willen maken met hun autootje. Dus ik zou zeggen, kijk even verder. Helaas zijn de auto's in je lijstje van dezelfde categorie. | |
_BR_ | dinsdag 3 januari 2006 @ 00:57 |
quote: | |
UberPhreak | dinsdag 3 januari 2006 @ 00:57 |
voor die calibra, dat blok (c20xe) is geleverd met verschillende cilinderkoppen. 2 fabrikanten: KS (kolbenschmidt) en Coscast (te zien aan de zijkant van de cilinderkop) De coscast is goed, maar bij echt blaasgebruik wil de KS kop wel haarscheurtjes krijgen tussen olie en koelvloeistof kanaal. Let dus op de koelvloeistof of daar geen drab in zit. Voor echt goede info over de calibra: check www.opel-forum.nl, daar zitten de echte kenners van calibra, ik heb namelijk een Manta dus ben er niet echt expert in wat carosserie van calibra betreft. (blok wel een beetje want dat ligt er bij mij nu ook in ![]() | |
Het_Biertje | dinsdag 3 januari 2006 @ 00:57 |
quote:je moet er trouwens wel 20 inch velgen onderzetten van ¤300 p. st. dan gaatie sneller. | |
UberPhreak | dinsdag 3 januari 2006 @ 00:57 |
daar staat ook fotos van hoe je een KS en coscast kop herkent | |
Robbiej | dinsdag 3 januari 2006 @ 01:00 |
Zou er mischien serieus gereageerd kunnen worden? dat het sjonnie bakken zijn is ons bekend. | |
zjosken | dinsdag 3 januari 2006 @ 01:00 |
Zelf ervaringen met een '92 er CRX 1.6 16V. Is heel anders als de calibra, maar een fenomenale PK/gewicht verhouding ('t ding weegt een goeie 800 kg), en een fel motortje op toeren, voor prestaties moet je 'm dus wel hoog in toeren houden, maar dat maakt 't plezier alleen maar groter. Voor allemaal geldt dat ze een erg hoog "afrag" gehalte hebben in gebruikte toestand, en dus een goeie kans dat 't een olieboot is, of gewoon ram-versleten (motor en bak). Ook in gedachten houden dat ze meestal meerdere (flinke) schade's achter de rug hebben. De gemiddelde eigenaar van zo'n ding staat nou niet echt bekend om zijn goede rijkwaliteiten. ![]() | |
Alexxxxx | dinsdag 3 januari 2006 @ 01:01 |
Reserveonderdelen zuin ruim verkrijgbaar.. je wilt niet weten hoeveel exemplaren er al total loss gereden zijn door mensen die niet met zo'n auto om kunnen gaan | |
Dirk-Kuijt | dinsdag 3 januari 2006 @ 01:06 |
quote:Waarom wil je er dan een? | |
Robbiej | dinsdag 3 januari 2006 @ 01:08 |
Omdat smaken verschillen en ons het geen ene moer kan schelen of ze een slechte reputatie hebben of niet. | |
Robbiej | dinsdag 3 januari 2006 @ 01:08 |
quote:Thanks zet ik op het lijstje | |
hermandeperman | dinsdag 3 januari 2006 @ 01:09 |
De goedkoopsten zijn vaak het beste. | |
MouseOver | dinsdag 3 januari 2006 @ 01:09 |
Ik vind het op zich wel mooie auto's.. maar rekenen er idd maar op dat de goedkopere exemplaren afgetrapt zijn en waarschijnlijk aardig roesten. Eigenlijk is er dan maar 1 minpunt en dat is dan de hele auto. | |
Robbiej | dinsdag 3 januari 2006 @ 01:12 |
quote:Ach die maat van me is automonteur. dus dat zit wel goed. die spot echt wel of het is afgetrapt of niet. en of het een goede deal is of niet.. | |
MouseOver | dinsdag 3 januari 2006 @ 01:17 |
quote:Een beetje automonteur heeft geen forum nodig om achter sterke en zwakke punten te komen. | |
NITROHOSS | dinsdag 3 januari 2006 @ 01:18 |
Letten op: Roest in de ruitrubbers, Alle knopjes proberen, Als je start, laat een maatje even achter de auto kijken wat er precies uit de uitlaat komt zetten.. normale rook is OK.. Vettig Blauw of Echt Wit ![]() Daarna even een flinke zakdoek op de uitlaat leggen.. heb je daar moeite mee..hoor je geen gesis aan andere delen van de pijp? dan is je uitlaat waarschijnlijk dicht. Nu naar de voorkant van de auto, de motor is nog koud, draai de dop van de koelvloeistof open en kijk naar binnen. Geen bubbels.. mooi dan lekt de cilinderruimte niet naar het koelcircuit... geen rare drab of oliedruppels.. mooi.. dan lekken de oliekanalen ook niet naar de waterkanalen. Oliepeilstok bekijken... grijs.. weglopen.. het watercircuit lekt naar het oliecircuit.... Eventueel kan je ook de olievuldop eraf nemen (doe dit als de motor uit staat) zit er allemaal kek aan de onderzijde van de dop.. dan heb je of black, of white sludge.. ook niet in orde. Vervolgens ga je in de auto zitten, je trekt de handrem aan, zet de auto in 1 en laat langzaam de koppeling opkomen. Slaat de auto af?.. TOP Blijft de motor draaien, maar hij rijdt niet vooruit? Koppelingsplaat rot Blijft de motor draaien, en hij rijdt vooruit? Handrem afstellen Vraag naar de laatste vervangdatum van de distributieriem en spanrol.. dure grap. Kijk naar het profiel en de wang van de banden. En daarna als alles OK is kan je gaan proefrijden. Gewoon opwarmen.. stukje door de versnellingen gaan.. kijken of er scherp geschakelt kan worden.. beetje wapperen met het stuur.. stuur los, vol op de remmen (moet rechtuit blijven gaan) Hoogste versnelling, stationair en dan plankgas.. kijken of ie er goed doorkomt... Ook even de Klinker of B-weggetjes proberen en luisteren naar overdreven ggerammel... En verder.. tja. goed geluk enne.. het blijft ene opel... ![]() | |
fokkieslim | dinsdag 3 januari 2006 @ 01:23 |
1 keer een opel gehad(vectra2002 ) ik ben genezen,jij wil een oude opel proberen te rijden? dure hobby,opel gaat vaak stuk. persoonlijk vindt ik een calibra een lelijk ding,in deze classe zou ik eens een toyota celica proberen. | |
NITROHOSS | dinsdag 3 januari 2006 @ 01:25 |
Jappaners in die prijsklasse zijn ook duur.... maareh.. 200 sx... ![]() BMW heeft wel aardige auto's en als ik me niet vergis vanaf 1994 ook geen distributieriemen meer.. is een ketting geworden... Verder ook goed op het inerieur letten.. en eventueel NAP aanvragen.. voor wat het waard is... | |
Oosthoek | dinsdag 3 januari 2006 @ 01:26 |
quote:Nadeel: kijk een naar de foto's die je zelf gepost hebt Voordeel: er zijn er al een hoop plat gereden! | |
Kluupkluup | dinsdag 3 januari 2006 @ 01:29 |
zware bakken allemaal.. behalve de crx dan.. Als je de CRX standaard houdt is ie best te pruimen ![]() | |
Robbiej | dinsdag 3 januari 2006 @ 01:30 |
quote:Jij snapt het verschil tussen serieus en debiel niet he? | |
Rool.and.the.Gang | dinsdag 3 januari 2006 @ 01:32 |
Calibra's vouwen zich schitterend om bomen heen! Veel mooier dan een CRX bijvoorbeeld. Da's alvast weer een pluspunt... ![]() | |
dr.dunno | dinsdag 3 januari 2006 @ 01:33 |
wat een afgetrapte lelijke rotbak ![]() je kunt beter het dubbele of drievoudige uitgeven en een fatsoenlijke auto kopen; uiteindelijk ben je anders toch wel meer kwijt aan onderhoud en reparatie ![]() | |
fokkieslim | dinsdag 3 januari 2006 @ 01:35 |
verder nadeel van een oude bak is dat hij slechts 150 pk heeft,en dat voor een 2 liter. | |
Fulcrum_X | dinsdag 3 januari 2006 @ 01:38 |
quote: ![]() Nu nog een No Fear sticker erop en je topsnelheid stijgt met 50 km/u!!!!!!!!!111111!!!111!!!!oneone | |
djmurcielago | dinsdag 3 januari 2006 @ 01:47 |
je maat is monteur, en je vraagt het op fok? ik denk dat je beter ff op zoek kunt naar een calibra-forum. en daarn zijn er (spijtig genoeg) best veel van http://forum.calibra.nl/forum/index.php http://www.opelfreaks.nl/ | |
bima | dinsdag 3 januari 2006 @ 01:58 |
Leuk dat er zoveel mensen iets tegen opel hebben? Beetje vreemd gedrag komt er los, bij het kinderachtige af. Rij altijd oude auto's en dat nu toe gingen de opel's het langste mee, alleen je moet wel tegen roest kunnen. Opel Kadet GT was trouwens wel erg lekkere wagen om in te scheuren. En echt toen ik overstapte van die kadet naar een Golfje was dat echt een mega achteruitgang, maar vreemd genoeg reageren mensen op een Golf niet zo negatief. | |
Robbiej | dinsdag 3 januari 2006 @ 03:30 |
quote:Ach het forum zit vol met zwakzinnige onbeargumenteerde apen ![]() niet op letten Maar nu zit ik weer te twijfelen tussen een CRX en een Calibra. ik had wel gehoord dat een CRX een serieuze slappe auto is..(in de zin van crashtests) edit: Calibra toch wel denk ik. CRX is een onveilig pakje boter als ik dat allemaal zo lees. en tja Calibra is toch net iets mooier ![]() [ Bericht 10% gewijzigd door Robbiej op 03-01-2006 03:47:03 ] | |
StefanP | dinsdag 3 januari 2006 @ 06:14 |
Geef in godsnaam wat meer geld uit, geloof me, het zal je uiteindelijk geld schelen! Voor 1400 heb je geen auto, punt. Een simpel boodschappen panda ding wel, maar niet zo'n auto uit de OP. Een afvalbak opknappen is waarschijnlijk duurder dan een iets duurdere kopen! | |
beschuit | dinsdag 3 januari 2006 @ 09:46 |
quote:Amen ![]() | |
Rosbief | dinsdag 3 januari 2006 @ 10:25 |
quote:Waar heb je deze top 4 op gebaseerd? Op het sjonnie-gehalte? ![]() | |
Dracar | dinsdag 3 januari 2006 @ 10:30 |
Ik denk toch echt dat je op het verkeerde forum zit voor zo'n vraag, je kan beter naar het opel forum voor meer serieuze reacties In mijn geval ben ik het eens met de mededeling dat je beter door kan sparen!! 1400 voor een calibra is vragen om grote moeilijkheden! Dan kan je maatje nog zo goed sleutelen, maar ik denk niet dat hij van plan is om elke vrije zaterdag op te offeren aan zoiets. Nissan 100nx geen optie? ![]() ![]() viel nog niet mee om een niet uitgebouwde foto te vinden van een 100nx ook tamelijk sjonnie maar goed dat betekent wel minder duwen ![]() De auto's die je als mogelijke opties hier noemt is voor die prijs allemaal meuk.. Tenzij je een auto(mis)handelaar wil spekken met je zuurverdiende euries ![]() maar dan mag je mijn girorekening ook wel verrijken, ben je even ver | |
rudedeltadude | dinsdag 3 januari 2006 @ 10:33 |
Hier kun je al je favo auto's vinden... Welke auto's vallen onder de sjonniecars | |
DeVicePresident | dinsdag 3 januari 2006 @ 10:42 |
t zijn in principe allemaal risico-auto's en persoonlijk zou ik voor de BMW gaan ![]() ![]() | |
yup | dinsdag 3 januari 2006 @ 11:31 |
quote:Als de 318i voor de 318iS word vervangen 100% voor die dan. 318iS heeft sportonderstel (als het goed is) + 140 pk... Maar als het 318i blijft dan de Calibra... Voor de rest zijn alle nuttige dingen al gepost... | |
funkmaster | dinsdag 3 januari 2006 @ 11:40 |
bmw 3 serie is een rammelbak...en een bmw 1 serie ![]() ![]() de enige echte bmw's zijn de 5,6,7 en 8 serie ![]() ![]() en als je perse je sjonnie gehalte hoog wilt houden en toch kwaliteit wilt zou ik voor een VW Corrado gaan, maar zoals iedereen al zei: voor 1400 eur. koop je geen auto, dan koop je problemen! (zeker in de klasse waar jij in wilt gaan rijden) | |
funkmaster | dinsdag 3 januari 2006 @ 11:45 |
en over die Corrado....niet die G60 sjonnie mobiel, daar proberen ze teveel pk uit een te klein blok te halen! Neem genoegen met minder vermogen of neem de 2.9 V6, die heeft en meer pk...en dat is niet zo'n opgefokte koffiemolen ![]() | |
pwnd | dinsdag 3 januari 2006 @ 11:52 |
Astra GSI? vette hatchback | |
BaraCuda | dinsdag 3 januari 2006 @ 12:17 |
Verder rotten die calibra's nog net zo hard als die kadettjes dus begin er maar niet aan. | |
timvput | dinsdag 3 januari 2006 @ 12:21 |
Calibra's zijn echt slecht! Motor erin is prut. | |
stijgende_ster | dinsdag 3 januari 2006 @ 12:25 |
Als je dan toch een Opel wilt, neem dan de Astra Coupé.![]() | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 12:26 |
quote:goed onderbouwd, man! | |
timvput | dinsdag 3 januari 2006 @ 12:29 |
quote:Haha, ontken het eens... | |
Herr.Flick | dinsdag 3 januari 2006 @ 12:34 |
quote:En waar te koop voor 1400 euro? ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 12:43 |
quote:onderbouw het maar eens ![]() | |
timvput | dinsdag 3 januari 2006 @ 13:03 |
quote:Motor slijt sneller dan schuurpapier, loopt niet lekker, klinkt ook niet super... Auto zelf is fout, gewoon erg slecht qua kwaliteit e.d. Elke oudere rode auto kent het probleem dat de lak dof wordt. Nou, de calibra is hier heer en meester in! Ohja, en het is een Opel ![]() Voor de rest is het ook een beetje mijn mening zegmaar hé... | |
1299 | dinsdag 3 januari 2006 @ 13:16 |
Onderdelen voor Calibra's zijn helemaal niet zo makkelijk te krijgen. En het ding roeste al in de folder! | |
MouseOver | dinsdag 3 januari 2006 @ 13:18 |
quote:Koplampen, voorbumpers en motorkappen wat minder idd. ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 13:29 |
quote: quote:[autoweek myreviews] Het lijkt erop dat de onderdelen hun voorspelde levensduur ver overtreffen en dat de meeste tweedehands Calibra's slecht onderhouden zijn bij aanschaf. Meeste motorproblemen zijn electrische storingen. Geen meldingen over overmatige slijtage. | |
_Omicron_ | dinsdag 3 januari 2006 @ 13:29 |
Sjonge jonge jonge...het blijkt wel weer erg moeilijk te zijn om normale reacties te geven ![]() Allereerst: die 1400 euro zal duurder zijn dan je uiteindelijk had verwacht...leg is wat meer neer. Zoek een leuke Calibra bij een Opel vereniging, stukken beter mee om gegaan. Voor 1400 euro heb je gewoon geen goede Calibra 2.0 16v. Voor al die mensen die zo lopen te zeiken over de vormgeving: deze auto heeft een lagere cw waarde dan meninge NIEUWE sportauto ! Dat sing SNIJD door de wind. Natuurlijk, daar zullen een hoop mensen niet om geven want die geven niet om dat soort dingen en alleen om uiterlijk, maar dat is echt wel een voordeel aan deze auto. Voor alle mensen die lopen te zeiken dat het fout is: wie moet er nou in rijden ? Jij of de TS ? Laat hem lekker als hij hem mooi vind. @timvput: Klinkt niet lekker ? Mwoah, een vriend van mij heeft een Calibra Turbo met 260pk en een DTM pijp erop, waar ik normaal een grafhekel aan heb, maar komt een mooie diepe grom uit. En wat is er niet goed aan de kwaliteit van de auto dan ? Dat Europese motoren ff wat minder stevig en slijtvast zijn dan Japanse weet iedereen wel, dat is niet alleen voor Opel zo (lang leve de Toyota 4AGE ![]() | |
yup | dinsdag 3 januari 2006 @ 13:30 |
quote:Rofl. Die 2 liter 16v is een rete betrouwbaar blok. En het loopt zeker wel lekker? Wat zijn jou maatstaven? Ferrari's ofzo? Als een 2.0i 16v van Opel sneller slijt dan schuurpapier wtf is dan een VR6? Want DAT is pas een motor die snel slijt... | |
timvput | dinsdag 3 januari 2006 @ 13:50 |
quote:Daar kun je dan ook niet spreken van een standaard Calibra (geluid). Met de nodige aanpassingen kun je elke auto leuk laten klinken. De auto is gewoon slecht. Ik weet niet of jullie ooit eens goed naar de Calibra gekeken hebben, maar uuhm... kwaliteit is in ieder geval zoek. Wat ik bedoel met: "het is een Opel..." ... het is een Opel ![]() @ goognogwat: Nee, van internet plukken is inderdaad leuk om met die info een discussie aan te gaan... ![]() @ Yup: Ik heb het woord VR6 niet in mijn mond gehad (hoewel ik de Corrado VR6 een leuk auto'tje vind... I know, ik ben sleecccchhhtt ![]() ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door timvput op 03-01-2006 13:59:06 ] | |
timvput | dinsdag 3 januari 2006 @ 13:51 |
oops, dubbel ingevoerd.. | |
Five_Aces | dinsdag 3 januari 2006 @ 14:01 |
mja waar vergelijken jullie dan mee vraag ik me af, het is een sportief ogende entry-level wagen, niet iets wat je met M3's/audi RS serie enz kan vergelijken. Zit meer in de Astra GSi en Golf gti klasse. Sportief ogend kan je niet meteen een racewagen noemen, een golf 1.6 of een civic 1.6 of whatever zal standaard ook nooit een fatsoenlijk geluid uit komen natuurlijk. en het spul is net zo min tegen wat zwaarder gebruik bestand als de doorsnee astra/vectra of golf/corrado uit die tijd. Tis geen ferrari ![]() Maar voor 1400 euro zou ik geen al te best exemplaar verwachten, geld ook voor de rest uit het rijtje, als je een BMW 318 scoort voor dat geld zijn het ook meestal rampenbakken. | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 14:10 |
quote:onderbouwen heet dat ... ik heb zelf geen Calibra dus zoek ik het in andermans ervaringen. Zo vorm ik m'n meningen. Dus niet zo van "Calibra's zijn echt slecht! Motor erin is prut." en " Motor slijt sneller dan schuurpapier, loopt niet lekker, klinkt ook niet super... Ohja, en het is een Opel". Bovendien ga ik geen discussie met je aan want je kunt geen mening onderbouwen. Dat zou een puberaal wellus-nietus verhaal worden ![]() als je nu reageert heb je al 9 posts! ![]() | |
_Omicron_ | dinsdag 3 januari 2006 @ 14:14 |
quote:Nee, maar welke auto's in die klasse klinken nou wel goed... quote:Echt top onderbouwing ![]() ![]() ![]() ![]() | |
timvput | dinsdag 3 januari 2006 @ 14:16 |
quote:Onderbouwen? Volgens mij heet dat gewoon niet weten waar je het over hebt en dus maar stom van iemand anders over zit te tikken. Jeej, 9 posts al... misschien komt dat omdat ik naast Fok ook nog een 'leven' heb ![]() ![]() quote:Dat is toch wat ik zeg! Hij klinkt NIET goed.... zo uuuhhh. Er zijn auto'tjes in die klasse die wel goed klinken. quote:Je snapt mij niet helemaal. Ik zeg niet dat Opel (over het algemeen) slecht is. In tegenstelling, maar Opel is nou eenmaal niet 'mijn ding'. Dat is een persoonlijke mening. Stel, je kunt kiezen tussen een helemaal vol geladen Opel Vectra ofzo of een ander duurder merk. Dan zeg je toch ook als je de Vectra mooi vind: het is een mooie auto maar het is wel een Opel... Snapje waar ik heen wil? [ Bericht 19% gewijzigd door timvput op 03-01-2006 14:27:14 ] | |
_Omicron_ | dinsdag 3 januari 2006 @ 14:18 |
quote:NOFI, maar als je niet eens kan onderbouwen wat je zegt dan lijk jij juist degene die dat doet. Zo van "ik heb ooit is ergens gelezen dat de Calibra slecht is dus plemp ik dat hier ff neer op Fok". | |
BarraCupraCuda | dinsdag 3 januari 2006 @ 14:21 |
quote:1 calibras zijn echte ragbakken. je kan ze kopen maar reken er maar niet op dat je er lang mee gaat doen ...vaak zijn ze echt afgereden 2 hetzelfde als bij de calibra alleen is volkswagen een tikkie degelijker 3 goeie degelijke autos vaak worden ze wel gezien als turkenbakken maargoed daar moet je langsheenkijken.. verder kosten ze wel wat in de verzekering 4 zie calibra | |
timvput | dinsdag 3 januari 2006 @ 14:25 |
quote:Ehm, doe ik dat? Nee! Nou uhm, gaan jullie maar lekker in jullie fan-tas-tische Calibra'tjes sjokken,... ik hou deze discussie voor gezien. | |
Funksoldier | dinsdag 3 januari 2006 @ 14:28 |
quote:Ik zou het dan echt bij een warme motor doen.... anders is je tankje nog niet verbonden met je motor doordat je thermostaat nog gesloten is, dus de bubbels niet in het tankje kunnen komen. Geen bubbels dus, wel als hij warm is.... ( ervaring, en inderdaad, met een opel ja ![]() | |
_Omicron_ | dinsdag 3 januari 2006 @ 14:32 |
quote:Het enige wat we van je vragen is onderbouwing en die krijgen we niet. Verwacht dan ook niet dat mensen je serieus nemen. | |
Robbiej | dinsdag 3 januari 2006 @ 14:38 |
Nou. als veel mensen me het dan afraden om dat te doen? hebben jullie suggesties dan voor een auto (1400-1500 eu) die 1. een pittige motor heeft (<8.8 naar de 100) 2. niet al te zwaar is (wegenbelasting) 3. er nog wel een beetje uitziet. 4. veiliger dan een CRX zijn (die dingen blijken te breken als luciferstokjes) | |
Rev- | dinsdag 3 januari 2006 @ 14:42 |
205gti 1.9 natuurlijk, 7.8 op de 100(of 8.5 in >92 versies, moet je de cat ff weghalen). en heeft GEEN sjonnie imago. En is veel mooier dan al het andere genoemde troep case closed ![]() | |
Rev- | dinsdag 3 januari 2006 @ 14:44 |
owja voor 1400 moet je echt wel een redelijke kunnen vinden | |
BaraCuda | dinsdag 3 januari 2006 @ 14:46 |
quote:Zie eens een goede 1.9 gti te vinden ![]() Dan moet je ook bij clubs gaan kijken en daar heb je er geen voor 1400 euro... | |
Five_Aces | dinsdag 3 januari 2006 @ 14:46 |
Is niet veel snel spul te koop voor die prijs wat niet afgetrapt is... Word hard mee gereden, maar naar de staat word meestal niet gereden. En dat er hard mee gereden word staat wel vast anders koop je het ook niet. Staat wel zat te koop aan renault 205 GTI 1.9's, maar of het wat is moet je maar afwachten. Heb je btw al eens voor de gein nagevraagd of je zoiets wel verzekerd krijgt? | |
Rev- | dinsdag 3 januari 2006 @ 14:47 |
quote:ik eis een ip ban ![]() ![]() | |
Rev- | dinsdag 3 januari 2006 @ 14:49 |
quote:ff aanmelden bij 205gti.nl , staan er wel een paar tekoop op het forum | |
BarraCupraCuda | dinsdag 3 januari 2006 @ 14:56 |
je zal een keuze moeten maaken tussen een stoere auto of een goede auto. je kan voor dat geld niet een stoere coole vette relaxte bruute goede auto kopen. is ongeveer hetzelfde als je een goeie pc voor 200 euro wil... is leuk dat je het wil maar het KAN niet | |
FunnyName | dinsdag 3 januari 2006 @ 14:58 |
Renault Clio 8v/16v | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 14:59 |
Je komt toch uit op een CRX, vrees ik ![]() We hebben er zelf ook twee dus een echte schande kan ik het niet vinden. | |
_Omicron_ | dinsdag 3 januari 2006 @ 15:01 |
Voor 1400 is er een mogelijkheid om onder de 8,5 seconden aan de 100 te zitten...En niet met een afgetrapte auto. Daihatsu Charade g102 met een 1.3 die standaard 90pk heeft. Met een buis van 60cm met luchtfilter stijgt het koppel flink met deze auto, ik heb iemand op de bank gezien met alleen deze buis aan z'n 1.3 en hij had dan gewoon 130nm aan de krukas, normaal is 100nm. En dus is diegene gaan meten om 0-100 te doen: 8,57 seconden met een beetje wielslip nog. Maarrrrr, tegelijkertijd is het ook een betrouwbaar en goedkoop autootje. Helemaal als je een 1.3 koopt van een gezin ofzo, die zijn niet afgetrapt. Op de snelweg rij ik met 120 altijd 1:15 en in de stad 1:9 a 1:10 in de winter en in de zomer 1:10 en 1:11 en dat kan zuiniger want waar ik woon moet je wegens gebrek aan rijvaardigheid van andere weg gebruikers vaak terug schakelen, voor niks afremmen enzovoorts. En verder rij ik altijd wel door. De 1.3tjes zijn niet kapot te krijgen. De auto weegt 805kg dus wegenbelasting is laag en de 1.3 staat ook niet te boek als GTI ofzo dus daarmee kom je er echt wel ![]() ![]() En er valt ook wel echt iets leuks van te maken (dit is niet de mijne btw): ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door _Omicron_ op 03-01-2006 15:09:45 ] | |
Five_Aces | dinsdag 3 januari 2006 @ 15:09 |
quote:Alle 2 kleine autotjes toch? ![]() ![]() | |
Five_Aces | dinsdag 3 januari 2006 @ 15:11 |
quote:Kennen wij elkaar? daar was ik denk ik ook bij dat die op de bank ging? | |
_Omicron_ | dinsdag 3 januari 2006 @ 15:12 |
quote:AF ? Er zijn daar 2 Charades ![]() ![]() ![]() | |
Robbiej | dinsdag 3 januari 2006 @ 15:14 |
Ja maar 800 kg.. dat kraakt zo open als je ergens per ongeluk tegen aan knalt. of iemand rijd je aan. kan ik net zogoed een Honda CRX nemen.. die vind ik al tijden erg mooi (houd je "sjonnie" reacties maar voor je) | |
Five_Aces | dinsdag 3 januari 2006 @ 15:17 |
quote:Ahhh. ![]() | |
_Omicron_ | dinsdag 3 januari 2006 @ 15:17 |
quote: ![]() | |
BarraCupraCuda | dinsdag 3 januari 2006 @ 15:22 |
quote:fully agreed | |
Robbiej | dinsdag 3 januari 2006 @ 15:31 |
Nee maar als je op crashtest.com kijkt en op andere sites. en ik heb gister op discovery een crashtest gezien van een CRX. nou die auto reed er dwars doorheen.. die CRX blijkt 1 van de gevaarlijkste auto's te zijn die er is... | |
_Omicron_ | dinsdag 3 januari 2006 @ 15:32 |
Dat zou goed kunnen. Maar het is in jouw situatie vrij simpel, je hebt 4 keuzes: 1.) Klein en snel (en evt afgetrapt als je voor dat geld auto's gaat kopen als CRXjes) 2.) Groot en wat trager 3.) Verder sparen 4.) Niks kopen | |
Robbiej | dinsdag 3 januari 2006 @ 15:39 |
Ja kijk Ik wil dus wel een CRX kopen. maar tja die dingen zijn zo slap als wat te zijn schijnt het.. dus tja wil nog niet dood.. En een calibra. ach die maat van me gaat hem eerst halen en dus kan ik zelf zien wat je voor 1400-1500 eur krijgt. | |
_Omicron_ | dinsdag 3 januari 2006 @ 15:41 |
Ja, alleen onthoud wel dat je dat niet in 3 dagen ontdekt. Als na een maand je subframe breekt van de roest dan ben je de lul. | |
1299 | dinsdag 3 januari 2006 @ 15:41 |
Als je een auto koopt met het vooruitzict dat je hem gaat crashen kan je beter geen auto kopen. Geen een auto stap je levend uit boven de 100km/h van die leeftijd! Nieuwe auto's twijfel ik ook aan. | |
Robbiej | dinsdag 3 januari 2006 @ 15:43 |
quote:Ja dat is dus dan wel weer zo... maar die crashtest... die auto reed er DWARS door heen.. ding vloog uit mekaar... | |
Five_Aces | dinsdag 3 januari 2006 @ 15:47 |
Als je met een SUV of Nissan Patrol van 2 ton tegen een calibra aan rijd, dan rijd die er ok dwars doorheen. | |
Herr.Flick | dinsdag 3 januari 2006 @ 15:51 |
quote:Overheen gelezen, sry... | |
Robbiej | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:12 |
quote:ja das waar.. maarja ik weet het nu nog steeds niet,.. | |
_Omicron_ | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:25 |
Denk er even goed overna en laat het bezinken. | |
Robbiej | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:29 |
quote:Ja het erge is ik zit hier nu al een jaar mee ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:37 |
quote:Toyota Celica 1.6 GTi (net niet snel genoeg ![]() Toyota Celica 2.0 GTi (voor 1400 euro lukt dat niet denk ik.) Toyota Corolla GTi (moet je wel goed zoeken) Suzuki Swift GTi Mitsubishi Colt GTi (geen id wat die moet kosten 2de hands) Mazda 323 GT <=91 allemaal leuke snelle auto'tjes, je zal dan alleen goed moeten zoeken ![]() | |
1299 | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:39 |
Een CA Colt GTi red je nooit voor die prijs. | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:40 |
quote:Dacht ik al. Wel fijne auto's trouwens ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:40 |
quote:en in dat jaar niet iets erbij kunnen sparen? btw: ik weet niet of je wel eens die test hebt gezien van 5th gear: Volvo stationwagen tegen een BMW 5 serie (beide auto's begin 90-er jaren). Frontale botsing waarbij beide autos 60 mph (ong. 100 km/h) rijden. D'r blijft echt NIETS van over. voorwielen tegen achterdeurstijlen, enzo. | |
_Omicron_ | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:41 |
Goede Swift GTI ook niet, voor 1400 heb je een afgetrapte. Corolla GTSi doet 10 seconden en heb je ook zeker niet voor 1400. | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:42 |
quote:een gewone Corolla E10 1600 gaat ook in 10sec. naar de 100 (same engine 4A-FE ![]() | |
_Omicron_ | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:43 |
Ja ok, en ook beter voor de verzekering ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:45 |
quote:Ik kan wel aan een redelijk goede Corolla 1600 komen voor 1400 eu, maar die zijn niet snel genoeg voor de TS ![]() Swift voor 1650 | |
Robbiej | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:46 |
Nou laat ik het maar iets versoepelen dan. als ie maar onder de 9.5 zit.. anders word het wel langzaam.. | |
Robbiej | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:47 |
quote:Die is inderdaad ook mooi. zat al een beetje te denken aan een swift 1.3 gti.. | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:48 |
quote:Ga je dan, als je eenmaal een auto hebt gekocht, die acceleratie ook daadwerkelijk gebruiken bij elk stoplicht? Dan maakt het niet uit welke auto je koopt, want geen enkele auto van 1400 euro kan daar tegen. | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:48 |
quote:Als je goed kan schakelen haal je 9,5 wel met een "lege" Corolla E10 1600 maar is zo'n swift GTi niets, dat zijn rape auto'tjes ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:48 |
quote:onderbouw dat eens. | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:49 |
quote:Dan kun je vrouwelijk gezelschap in de auto dus wel vergeten. | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:50 |
quote:Als je met een oudere auto van zo'n 1400 euro bij elk stoplicht weg gaat blazen, dan rij je hem binnen de kortste keren aan gort, dunkt me zo. | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:51 |
quote:de vrouwen stoel mag blijven ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:51 |
quote:Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat erg meevalt ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:53 |
Als je voor een CRX gaat ... neem dan ZEKER ééntje na 1990. Dat scheelt je veel roest ![]() model 1988 - 1989 ![]() geen donkere rand rond de lichten en 2 achteruitrijlichten + mistlamp model 1990 - 1992 ![]() donkere rand rond de lichten en 1 achteruitrijlicht + 1 mistlamp (vermomd met witte reflector) | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:55 |
Ik vind een standaard CRX een mooie auto. ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 16:58 |
quote: ![]() | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 3 januari 2006 @ 17:00 |
Het probleem is alleen dat er bijna geen standaard CRX-en meer zijn. Stock vind ik hem ook nog wel te pruimen, al was het maar omdat ze zeldzaam zijn geworden door de tupperware-/brulpijpbrigade. | |
tuut84 | dinsdag 3 januari 2006 @ 17:02 |
ik vind de calibra gewoon een turkenbak | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 17:03 |
quote:klopt ... maar een andere uitlaat, beetje verlagen en mooie velgen mag wel hoor ![]() verder vinnik 'm standaard ook mooi genoeg. Op de mijne geen shogun. Shogun: ![]() ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 3 januari 2006 @ 17:03 |
quote:Vooral in dat VTEC blauw-groen ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 17:04 |
quote:kijk ![]() ![]() 160 pk-tjes at your service | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 3 januari 2006 @ 17:06 |
quote:Die ja ![]() ![]() die op speuders staan zijn echt allemaal verneukt.. ![]() | |
Five_Aces | dinsdag 3 januari 2006 @ 17:11 |
quote:Die houden meestal toch niet van racen ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 17:14 |
quote:90% op speurders noemt het een v-tec met 130pk ![]() Deze is trouwens nog sneller: Speurders Honda Civic 1.6i VTEC ![]() ![]() quote:Ziet er nog lekker standaard uit maar is wel wat duur Hangt dus een B16A blok in ![]() | |
Tommy_Kuklinski | dinsdag 3 januari 2006 @ 17:18 |
quote:1.6 met 180 pk ![]() komt dat blok niet uit een Type R Integra | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 17:24 |
quote:Integra TypeR is een 1.8, he ![]() | |
1299 | dinsdag 3 januari 2006 @ 17:27 |
Heeft dat blok standaard 180PK uit een 1.6? Alleen de B16B heeft 184PK maar die is van 1997. Mittsubishi had in 92 een 1.6 blok wat 175PK produceert. | |
paarse_paashaas | dinsdag 3 januari 2006 @ 17:28 |
http://www.schadeautos.nl/auto.php?id=160228&from= succes! de url zegt al genoeg, denk ik | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 17:28 |
quote:standaard levert een B16A2 160 pk dus er zal ongetwijfeld het één en ander aan vervangen zijn. | |
Metalfreak | dinsdag 3 januari 2006 @ 17:30 |
quote:Ey verrek, volgens mij is dat mijn eigen auto.... ![]() ![]() Maar uit ervaring kan ik je zeggen dat ze inmiddels ook beginnen te roesten... ![]() ![]() Maar wat je zegt over je crashveiligheid: ik ken heel wat gevallen van mensen die na een zware crash met een CRX er ongedeerd uitgestapt zijn. De auto ziet er dan idd erg verfrommeld uit, maar dat is ook omdat de auto daarop gebouwd is. Het na 1990 model heeft trouwens ook verstevigingsbalken in de deur, dat heeft het 88-er model niet. En snel is ie zeker, en vooral het gevoel van snelheid is overduidelijk aanwezig... ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 17:41 |
quote:http://www.decrxgarage.nl/ ? | |
Metalfreak | dinsdag 3 januari 2006 @ 18:00 |
quote:Komt die foto daar vandaan? Site is briljant trouwens, gebruik ik zeer vaak! Is in elk geval een foto van voor de vorige eigenaar... | |
Robbiej | dinsdag 3 januari 2006 @ 18:05 |
CRX it is ![]() Maarre die V-Tec's zijn echt onbetaalbaar @ marktplaats.. betaal je zo 2500-4000 euro voor.. nah dat vind ik te veel. en kan ik ook niet betalen. ik kan max rond de 1500-1700 uitgeven. (moet ook nog rijbewijs betalen he) | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 18:09 |
quote:dus dat wordt dan geen vtec ![]() Ik zou zowiezo niet al je geld uitgeven aan je eerste auto. Lekker een ragbak nemen tot je echt zeker bent in het verkeer en alle truukjes kent (anticiperen op anderen). In de tussentijd dan lekker sparen voor de auto die je echt wilt (al is sparen MET een auto moeilijker dan ZONDER ![]() [ Bericht 22% gewijzigd door Googolplexian op 03-01-2006 18:25:01 ] | |
Inorbit | dinsdag 3 januari 2006 @ 18:40 |
ik heb unaniem van mijn omgeving vernomen uit lange ervaring dat het onderstel van een calibra compleet bagger is | |
Halfgedraaide | dinsdag 3 januari 2006 @ 18:44 |
hahah dit topic. Is de TS een sjonnie ofzo? WTF heb jij voor een paupersmaak!!! ![]() | |
_Omicron_ | dinsdag 3 januari 2006 @ 18:45 |
Haha, die user, ben je een basher ofzo ? WTF loop jij lekker te zeiken op mensen die ergens anders over denken dan jij ! | |
hermandeperman | dinsdag 3 januari 2006 @ 18:48 |
quote: ![]() ![]() ![]() | |
Rev- | dinsdag 3 januari 2006 @ 18:53 |
van alle keuzes die hij kan maken kiest hij een CRX ![]() laat die jongen maar valt niet meer de redden, innerlijk is het al een sjonnie, alleen de auto ontbreekt nog ![]() | |
Metalfreak | dinsdag 3 januari 2006 @ 18:55 |
quote:Ik heb voor mijn eerste maar 1250 euro uitgegeven en het ding reed als een tiet, blok had meer dan 2 ton gelopen, maar heb ik nog geswapt naar mijn huidige CRX... Start altijd (indien volle accu ![]() ![]() Die CRX wat ik toen gekocht had, had wel veel roest en zo... | |
Halfgedraaide | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:01 |
quote:Dus jij wil zeggen dat het een goede smaak van auto's is? ![]() Ik hou van sporieve auto's en in 1992 was dit lijstje misschien leuk. Maar anno 2005 is het voor tuig, paupers en allochtonen. | |
Halfgedraaide | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:03 |
quote:Idd als je een ouwe bak moet kopen voor weinig geld zou ik dan maar gaan voor de Clio 16V (uiterlijk standaard), 205 1.9 GTI (uiterlijk standaard vooral velgen) of een Golf 1 GTi uiterlijk standaard maar met de 1.8 16V erin uit de golf 2 ![]() ![]() ![]() | |
_Omicron_ | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:04 |
quote:NOFI hoor, maar ik zie vaak genoeg sjonnies met petje in het midden hangen van hun 205GTI ![]() quote:Smaak is subjectief, niet objectief. En een CRX die gewoon nog netjes en strak is, niet met allerlei wazige shogun of monster bumpers kan ik best wel cool vinden. quote:Guess what, er zijn ook nog mensen die hun auto kiezen op basis van wat ze mooi vinden in plaats van alleen maar met hun imago bezig zijn ![]() | |
stijgende_ster | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:04 |
Ik rij ook Swift (13. GS weliswaar), noodgedwongen.. ![]() Maar hij rijdt top! Weinig problemen/gebreken ook aan. ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:09 |
quote:Ja! Oude Franse auto's leuk voor TS z'n budget ![]() | |
Halfgedraaide | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:11 |
quote:Dat imago is er niet voor jan lul. Dat is ontstaan omdat veel mensen waaronder ik dit nu lelijke en associale bakken vinden. Bovendien zijn de meeste strontgaar en totaal verbouwd en afgeragd. Nogmaals 15 jaar geleden waren dit in mijn ogen ook leuke auto's. Maar de tijd veranderd en zo ook de smaak. Ik zou in al die bakken nog niet dood in gevonden willen worden. En nu heb ik het nog niet eens gehad over andere mensen die in jou auto rondrijden. Paupers, allochtonen en tuig. ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:12 |
quote:holy crap wat ben jij narrowminded ![]() Ben allochtoon, heb CRX, loop in pak, heb eigen bedrijf. | |
Rev- | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:12 |
quote:geloof dr geen reet van, regel een foto en je krijgt 10 euro van me ![]() @TS ![]() ![]() | |
Halfgedraaide | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:12 |
quote:Net of je die auto's uit de OP voor dat bedrag in fatsoenlijke staat kan kopen. ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:14 |
quote:geen foto van jezelf? ![]() | |
Rev- | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:15 |
quote:mijn auto staat op stalling, zal je niet lukken dus ![]() | |
_Omicron_ | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:16 |
quote:Nee dat snap ik, je gaat niet toegeven dat je zelf in een sjonnie auto rijd ![]() ![]() | |
Rev- | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:18 |
me auto is 99% standaard, word alleen verlaagd nog denk ik ![]() maar ik heb serieus nognooit een sjonnie in een 205gti gezien (kunnen ze wss niet betalen ![]() dusz maak eens een pic ![]() | |
_Omicron_ | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:22 |
Als jij me een digicam sponsort dan zal ik hem in de auto houden om daar is een pic van te kunnen maken ![]() | |
Tuneman | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:22 |
quote:En de verzekering, benzine, onderhoud, denk je dat dat niks kost? | |
Rev- | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:24 |
dat denkt ie idd ![]() | |
Halfgedraaide | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:30 |
quote:Dan klopt het toch wat ik zeg. Of een allochtoon of tuig of een pauper. ![]() ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:32 |
quote: ![]() maar dan nog. Ken zat serieuze CRX-liefhebbers die 'm nagenoeg standaard houden. | |
_Omicron_ | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:32 |
quote:Komtie allemaal wel achter, ik geloof dat hij niet echt wilt luisteren ![]() | |
Halfgedraaide | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:33 |
quote: ![]() ![]() Wat is je mail adres dan geef ik je mijn rekening nummer voor die 10 euro. | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:35 |
quote:Heb je die zien rijden (lijkt me stug) of gewoon gegoogled? | |
Halfgedraaide | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:36 |
quote:Tuurlijk zijn die er nog. Maar die zijn er nog maar erg weinig te vinden. En zelf met andere velgen eronder vind ik hem al meteen "sjonnie". Maar is niet erg representatief voor je bedrijf. Als ik iemand in een CRX zie aan komen rijden in een pak dan trek ik al snel mijn conclusies. Maar ja ik ben ook narrow minded ![]() Maar de auto's die TS noemt zijn trouwens al bijna sjonnie verleden. Sjonnie's zijn over gestapt op E36 bmw, Golf 3 vr6, Golf 4 gti etc etc | |
Halfgedraaide | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:38 |
quote:Gewoon ff gegoogled. Maar het is gelul dat sjonnie's niet in een 205 GTi rondrijden. Ik heb ze de afgelopen 10 jaar wel degelijk vaak genoeg gezien. Alleen langggggggggggggg niet zo vaak als in de auto's uit de OP. Maar 205 Gti's worden wat schaarser op straat. | |
Robbiej | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:38 |
Ehm. nogmaals het kan me niet rotten wat andere mensen vinden. heel simpel. IK vind het een mooie auto IK betaal ervoor. IK moet er in rijden. dus IK kies. En de verzekering, benzine, onderhoud kosten etc heb ik allemaal er bijgerekend hoor. | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:40 |
quote:Del Sol ... en heb er nog niemand over horen klagen. Klanten blijven plakken dus zolang ik geen zaken met jou hoef te doen zit ik gebakken ![]() | |
Halfgedraaide | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:41 |
quote:Verzekering en benzine is zeker te overzien. Maar onderhoud????? Ben je nou echt zo naief dat je voor 1400 euro een van die auto's kan vinden die nog enigzins een beetje in orde is?? ![]() | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:42 |
quote:Jij bent dus bereid om enorm veel te betalen voor verzekering door als 18-jarige bestuurder die net zijn rijbewijs heeft in een CRX te gaan rijden? Misschien kun je dan inderdaad beter eerst een oud hok kopen, daarmee ervaring opdoen (en in een hogere no-claim terecht komen), waarna je alsnog een goede CRX of whatever te kopen. | |
Halfgedraaide | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:42 |
quote:Good for you!! ![]() Ik zou alleen voor een andere auto kiezen bij zakelijke klanten. Privé maakt het geen reet uit natuurlijk wat je rijd. Is maar net wat je smaak is. | |
_Omicron_ | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:42 |
Verzekering ? CRX + 18 jaar = een fortuin. | |
Pumatje | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:43 |
Goede honda civic 4th gen 1.6 16v met 110 pk vind je wel voor 1200 euro. in 8.8 sec aan de 100 standaard. wegenbelasting 13 euro de maand belasting betaal ik 45 de kwartaal 20 jaar oud, ik dan ![]() [ Bericht 3% gewijzigd door Pumatje op 03-01-2006 20:01:30 ] | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:44 |
quote:Hehehe, dat doet me denken aan een documentaire over Engelse steigerbouwers van een aantal jaar geleden. De baas van het bedrijf parkeerde zijn spierwitte Porsche 928 altijd een straat verder dan waar hij wezen moest voor zaken. | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:44 |
quote:was vroeger zo... tegenwoordig zijn CRX-en oud en is de waarde niet meer zo hoog (1400 - 1700 eu, blijkbaar) | |
_Omicron_ | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:46 |
quote:Dit krijg ik op de Unive site met 21 jaar: quote: ![]() Het gaat niet alleen om de waarde maar ook om de combinatie snelle auto (of iig, zo staat hij te boek) en jonge onervaren bestuurder, dat maakt het duur. | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:49 |
quote:staat toch echt: Vanwege de leeftijd van de bestuurder in combinatie met de waarde van de auto kunt u deze verzekering helaas niet online afsluiten. ik denk dat het zowiezo moeilijk is om online op 18 jaar een verzekering af te sluiten maar goed ... ben zelf 34 en rij al een tijdje schadevrij rond, dus voor mij geen probleem | |
Halfgedraaide | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:50 |
quote:Tja je kan er voor kiezen om hem gewoon op iemand anders zijn naam te zetten. Dat heb ik altijd zo gedaan onder mijn 24ste. Gewoon op mijn pa zijn naam. | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:51 |
quote:Aan de andere kant denk ik bij het zien van een opel astra, BMW 1-serie / 3 serie, Renault Laguna, etc (ongewassen nieuwe types) altijd: weer zo'n leaselul... kan niet rijden, geen verstand van auto's en mega-asociaal rijgedrag. Eye of the beholder, I guess | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:52 |
quote:Dan bouw je zelf dus geen no-claim op. En je kan wel hangen als de verzekering gaat uitzoeken wie de reguliere bestuurder is bij een eventueel ongeval. | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:52 |
quote:in dat geval kan je 'm verzekeren als "recreatief mobiel" met een verzekering vanaf 23 eu per maand (all risk) | |
Robbiej | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:52 |
Ik verzeker hem op mijn vader zn naam. 14 euro per maand aan verzekering. en belasting zo'n 20-25 de maand. is goed te doen hoor. | |
Halfgedraaide | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:53 |
quote:Ligt eraan hoe de persoon overkomt. Maar ik heb dat dus eerder bij een persoon die met een CRX bij een bedrijf komt aanrijden. Maar verder heb je gelijk hoor. Je hebt genoeg lompe figuren in lease bakken. | |
Halfgedraaide | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:54 |
quote:Precies dat gaf ik dus ook al aan. Maar waar jij je op blind staart is het puntje onderhoud. Het lijkt maar niet tot je door te dringen dat voor je een bedrag van 1500 euro bijna nergens een goede auto kan kopen uit je keuzelijst. Geloof ons nou eens wij hebben denk ik iets meer ervaring met auto's dan jou zonder rijbewijs. | |
Pumatje | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:54 |
quote:ehhh wegen belasting ligt compleet aan de auto die je rijdt en waar | |
Halfgedraaide | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:56 |
quote:Ik heb momenteel al een jaar geen auto meer en idd dus geen no-claim opgebouwd nu ik 26 ben. Maar wel een hoop geld bespaard. ![]() Maar ik krijg dadelijk toch waarschijnlijk een of andere lease-bak ![]() | |
Metalfreak | dinsdag 3 januari 2006 @ 19:56 |
quote:Heb je je auto met lood verzwaard en vervolgens zo laten keuren bij de RDW??? ![]() | |
Pumatje | dinsdag 3 januari 2006 @ 20:02 |
quote:ha-ha-ha jij zit zeker alleen aan je bammetjes in de pauze... bedoelde 45 de kwartaal badmuts | |
JohnnyKnoxville | dinsdag 3 januari 2006 @ 20:03 |
quote:Je had het natuurlijk zelf ook in 1 keer goed kunnen tijpen. | |
Metalfreak | dinsdag 3 januari 2006 @ 20:06 |
quote:Zeg dat dan ook... ![]() | |
Rev- | dinsdag 3 januari 2006 @ 20:24 |
quote:w8 op KLB topics van Robbiej : ME AUTOW ALWEER STUK ![]() ![]() | |
Halfgedraaide | dinsdag 3 januari 2006 @ 20:30 |
http://koopjes.marktplaats.nl/auto_s/alfa_romeo/12776872.html?return=eJwlxtEOgiAUgOF3cdNLCMwtcczZi7hT0WSih8FpWq13D%2Brm%2Fz9QQr2tOnRRieNJFZeAWzTdROQV5zN6s7IFwkzeAVBkq%2BPwIBwjB3eHMeBikF9bySZaXL87Lapb1PNW1oNomrI%2BE2YmuJSh%2FUlmySxKelmfuSfmP%2F%2FHaBNk5bUous8Xw3Qy8Q%3D%3D&df=1 Ook mooi voor de TS. Onderhoud kijkt hij toch niet zo nauw op. ![]() Dit valt in zijn prijsklasse is uitgerust met een dikke 2,5 V6 met 175 pk en heeft foute sjonnie opsmuk zodat TS het zelf niet hoeft te doen. | |
GizartFRL | dinsdag 3 januari 2006 @ 20:36 |
Vriend van me heeft zijn oude calibra te koop. Tis een 2.0 8V. Hij is een stapje hoger gegaan naar een V6. Mocht je er belang bij hebben, doe dan maar een mailtje op mijn profiel adres. | |
Robbiej | dinsdag 3 januari 2006 @ 20:42 |
quote:no shit sherlock. | |
Pumatje | dinsdag 3 januari 2006 @ 20:54 |
quote:shit | |
Tuneman | dinsdag 3 januari 2006 @ 21:42 |
quote:Ga nu maar eerst je rijbewijs halen vriend, dan praten we wel weer verder over je auto. | |
Robbiej | dinsdag 3 januari 2006 @ 21:45 |
quote:Wat heeft mijn rijbewijs nou met mijn autokeuze te maken? | |
Tuneman | dinsdag 3 januari 2006 @ 21:46 |
quote:Omdat je zonder rijbewijs de weg niet op mag dus het ook zinloos is om nu al een auto te gaan zoeken...... ![]() | |
yup | dinsdag 3 januari 2006 @ 21:48 |
TS ik zie nu pas dat je nog je rijbewijs moet halen Itt tot anderen ga ik geen kinderachtige kut reactie plaatsen. Maar haal eerst je rijbewijs, en ga eens kijken hoe die bakken rijden. Cijfers zeggen NIETS over een auto... Een Alfa 33 is op papier slomer dan een Astra GSi 16v maar toch is de snelheids beleving hoger. En dat geldt ook voor een CRX, een CRX heeft een veel hogere snelheidsbeleving dan bijv. een Corrado of Calibra, juist omdat je laag zit. Wat ik JOU kan aanraden: Ga ajb niet voor die Calibra 2 liter 16v etc dat is allemaal leuk in rechte lijn maar ik verzeker jou dat jij toch niet het maximale uit dat soort apparaten kan halen (in bochten enzo)... Geloof je raakt eraan gewend en het zorgt sneller voor bekeuringen ook. Een Civic 1.5i 16v. Motoren ONVERWOESTBAAR + echt hoge snelheidsbeleving + zeer comfortabele auto EN TOCH sportief... En is makkelijk te parkeren, kleine auto die ook wendbaar is (zo een grote boot als een Calibra is niet wendbaar) etc. Ik zie het zo. Mijn E30 318i (de Civic) en de Space wagon van mijn ouders (Calibra) je merkt gewoon dat je met de 318i veel wendbaarder bent en dat ie minder moeite heeft met snel genomen (kleine) bochten etc... :-) | |
Party_P | dinsdag 3 januari 2006 @ 22:10 |
Civic 1.5 zijn idd leuke en felle auto'tjes. Daarnaast vele male betrouwbaarder dan een calibra. | |
1299 | dinsdag 3 januari 2006 @ 22:16 |
Haal eerst je rijbewijs en ga dan eens kijken hoeveel doekoes je kan ophoesten. Misschien denk je er over een paar maanden allemaal weer heel anders over! | |
Pumatje | dinsdag 3 januari 2006 @ 22:37 |
quote:vind ze traaggggg | |
yup | dinsdag 3 januari 2006 @ 22:40 |
quote:Rofl zelfs een 1.3 is bizar snel (voor een 1.3)... De 1.6 non-vtec is gewoon een raket, die zijn echt fucking snel. Ding doet 0-100 in 11 seconden (de 1.3 carb dus). Net zo snel als onze Space Wagon 2 liter 16 valve met 133 pk... (en voor zo een boot is dat ding ook SNEL)... Honda maakt geen magische motoren ofzo maar die auto's zijn zo fucking licht, dat ze met een beetje pk's en korte bakverhoudingen (VOORAL DIT HELPT!) echt fucking rap zijn... Zelfde verhaal voor de Alfa 33 1.7i 16v, korte bakverhoudingen waardoor het lijkt alsof je een raket rijd... | |
Pumatje | dinsdag 3 januari 2006 @ 22:42 |
quote: ![]() ROFL rijdt hier zelf een 1.6 16vnon v-tec | |
1299 | dinsdag 3 januari 2006 @ 23:41 |
Ja die 1.5 zijn behoorlijk rap ja! acceleratie 0-100 km/h 9,7 s. Daarmee sla je echt geen modderfiguur bij het stoplicht hoor! | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 23:42 |
quote:Honda? ![]() | |
Pumatje | dinsdag 3 januari 2006 @ 23:45 |
quote:nee een toyota celicica nonv-tec nou goed ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 23:46 |
quote:celicica ![]() wat mag het wegen? | |
Pumatje | dinsdag 3 januari 2006 @ 23:49 |
godsakker er is maar 1 merk met v-tec sufkut waar discussier ik in godsnaam mee. | |
1299 | dinsdag 3 januari 2006 @ 23:51 |
haha 1-0 voor Pumatje ![]() | |
Googolplexian | dinsdag 3 januari 2006 @ 23:57 |
quote:en een heleboel met NON vtec, oetlul lezen, weetjewel ... je schrijft het tenslotte zelf | |
NITROHOSS | woensdag 4 januari 2006 @ 00:35 |
Of je koopt een ouwelullenbak met pit.. ook leuk Ford Mondeo V6... heeft een bijzonder goed onderstel.. errug neutraal in het bochtenwerk enzo.. Maar kom je er een beetje uit RobbieJ? Wat zijn nou eik je wensen? Snelheidbeleving, cijfers, wegligging, comfort, zittingen, gebruikersvriendelijkheid, slautelbaar? Wijdt eens uit over dat soort onderwerpen... | |
1299 | woensdag 4 januari 2006 @ 00:46 |
quote:Ja leuk kromliggen voor de wegenbelasting, zwaar om van z'n plek te komen en om over het benzinevebruik nog maar niet te beginnen ![]() | |
Robbiej | woensdag 4 januari 2006 @ 01:03 |
Ik denk toch dat ik voor de Honda CRX ga. vind em echt mooi.. ![]() Of heel mischien toch een Calibra. Maar laat ik eerst maar ff kijken of er nog wel een beetje goede op de markt zijn. die niet helemaal rot zijn.. | |
NITROHOSS | woensdag 4 januari 2006 @ 01:15 |
quote:Wees nou eens eerlijk en geef daar eens getallen bij... ![]() 1350 kg ¤ 508 per jaar in Noord Brabant verbruik 1:10.. ook als je je rechterpedaal gebruikt En cijfers.. ach.. sneller dan de VW GTI's uit die tijd... Oeverloos gelul.. daar zit niemand op te wachten.. als je wat te melden hebt.. doe dat dan met onderbouwing Of had je het niet over een mondeo...? | |
Pumatje | woensdag 4 januari 2006 @ 07:41 |
quote:oke, 1299 noteer alsvast maar 2 - 0 Nou ik reed gisteren toch langs een Hummer Non v-tec! En die ferrari's op tv, al die prestaties!...en dan nog eens met V-tec. Hee mijn overbuurjongetje ![]() hattie V-tec? nee man.. of ,Mag ik daar V-tec bij? Stomme aap, Zandberber.... je zegt alleen Non V-tec, athans ik hier.. net zoals..brood zonder pitten.. wanneer het om een situatie kan gaan waarbij je 2 dingen die enorm met elkaar gerelateerd zijn kunt verwarren. ![]() ik ga ook niet naar de slager voor 100 gram gehakt -- "zonder pitten" als ik het over een Non v-tec motor heb als er zojuist een discussie is geweest betreft een honda motor/auto.. wat zal ik dan bedoelen fipo... ![]() ![]() | |
Googolplexian | woensdag 4 januari 2006 @ 11:39 |
je hebt helemaal gelijk 10 - 0 voor jou (hou je het bij 1299?) Ik ga dadelijk een non-big-mac halen (DUS bij de McDonalds) met mijn non-walkman (DUS Sony). MiVec en VVTi zijn ook vormen van Vtec, mislukt hoerenproduct | |
Jasperaldo | woensdag 4 januari 2006 @ 11:51 |
jongens, laten we lief en zacht blijven | |
Fulcrum_X | woensdag 4 januari 2006 @ 12:05 |
quote:Alsof een 1.6 niet zuipt, zit je ook snel met een verbruik van 1 op 10. Dan betaal je je ook al blauw aan benzine ![]() | |
1299 | woensdag 4 januari 2006 @ 12:47 |
quote:Een stuk minder, en het weegt ook veel minder. En met de rijstijl van 1 op 10 met een 1.6 zou je met een V6 op 1 op 5 zitten. | |
FunnyName | woensdag 4 januari 2006 @ 12:58 |
Die Cd waarde van .26 van die Calibra is echt netjes, doen niet veel auto's uit die tijd beter .. Die Vtec discussie gaat echt nergens over volgens mij .. | |
1299 | woensdag 4 januari 2006 @ 13:22 |
Een Cw waarde van 0,26? Haalt die dat echt. Dat is hetzelfde als een nieuwe Prius. De enige wagens met zulke goede waardes zijn echt van die auto's die zijn gebouwd om zuinig te rijden. Die calibra ziet er niet zo gestroomd uit als de volgende wagens: 0,26 Toyota Prius 0,25 Audi A2 1.2 TDI | |
t0n | woensdag 4 januari 2006 @ 13:23 |
HET IS VTEC. NIET V-TEC!!! | |
1299 | woensdag 4 januari 2006 @ 13:29 |
quote:bronneke: http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=78672 | |
Googolplexian | woensdag 4 januari 2006 @ 13:34 |
quote: quote:bron Zoiets meen ik mij ook te herinneren toen de Calibra werd geïntroduceerd. Die van jou is misschien een US versie? | |
Herr.Flick | woensdag 4 januari 2006 @ 14:51 |
quote:Vpech? V-tic? man, waar maak je je druk om ![]() Mooi man, V-TECH ![]() ![]() | |
Robbiej | woensdag 4 januari 2006 @ 14:52 |
Maar op Opel-Forum zeggen ze dat je voor 1500 eu best een leuke calibra kan hebben.. zonder dat je elke dag naar de garage moet.. | |
Halfgedraaide | woensdag 4 januari 2006 @ 14:59 |
quote:Opel Forum ![]() Opels ![]() | |
funkmaster | woensdag 4 januari 2006 @ 15:01 |
"jeder popel fahrt ein Opel" zeggen onze oosterburen ![]() | |
Rev- | woensdag 4 januari 2006 @ 15:04 |
quote:ze gaan daar dan ook elke week naar de beunhaas, maar dat vertellen ze er niet bij | |
beschuit | woensdag 4 januari 2006 @ 15:36 |
vtec, mivec, vvt-i allemaal variabele kleppen techniek, maar de naam vtec is van honda ![]() | |
_Omicron_ | woensdag 4 januari 2006 @ 16:02 |
quote:Prima toch, dan doe je het. Je loopt meer naar bevestiging te zoeken dat dat je luistert. | |
yup | woensdag 4 januari 2006 @ 17:05 |
quote:heb jij ooit die auto eens goed bekeken? Hoe kan jij dat ding niet gestroomlijnd vinden man ![]() Ding is laag, lang, front is scherp (snijd door de wind zeg maar) alleen maar mooie afrondingen etc. Ik vind het alvast heel wat gestroomlijjnder vinden dan een Prius hoor :/ | |
1299 | woensdag 4 januari 2006 @ 17:34 |
quote:Er is een verschil tussen mooi rond lijken en daadwerkelijk een aerodynamische vorm hebben. De beste vorm is die van een regendruppel. Zoiets is dus veel gestroomlijnder: ![]() Tevens is te weinig drag ook niet goed in bochten op hogere snelheid ![]() | |
_Omicron_ | woensdag 4 januari 2006 @ 18:03 |
Dat ding hierboven heeft een gigantisch frontaal oppervlak omdat hij zo hoog is... | |
Five_Aces | woensdag 4 januari 2006 @ 18:07 |
quote:Dat is omdat de wielen de aerodynamica verstoren... Zit een groot verschil in drag en downforce. | |
PNG | woensdag 4 januari 2006 @ 18:23 |
Wat een gedoe allemaal zeg. Cali heeft een zeer lage Cw waarde, toen hij uitkwam zelfs de laagste Cw waarde van alle produktiewagens in een serie meer dan 1000. Een Calibra staat op een Vectra A bodemplaat, eerdere series hebben veel last van roest door verkeerde kit welke poreus wordt. Tectylen en waxen die binnenschermen. 93 en 94 is het stuk minder, vanaf 95 over, en in Duitsland zijn ze nog een tijd doorgebouwd. C20NE is niet kapot te krijgen, de V6 ook niet, distri vervanging is duur, de C20XE met name de middenseries kunnen niet goed tegen niet goed warmrijden (ligt dus ook aan jezelf). Er zijn verder niet echt typische mankementen (helaas voor de gemiddelde fok tienernicht). de XE KS kop is er in 3 series, de KS400, KS700 en KS851, de KS400 en 851 (met DIS) hebben een lage materiaalsterkte, kan kromtrekken bij niet goed warmrijden, de KS700 kan scheuren. Echter buis ("bewerkte kop") erdoorheen en het is de sterkste kop met materiaalsterkte van 370 Nm t.o.v. ik meen 320 Nm voor de Coscast. Verder geldt heel simpel, of er nu Carina, Calibra, CRX, Mondeo of Sunny op de achterkant staat, tis een 2e hands auto, controleer een 2e hands auto goed, bekijk voor elke auto de bekende plekken, en kies er liever 2e hands een uit die standaard is, dan een vleugelding, heel simpel omdat die vaak (niet stelregel) slechter onderhoud heeft gehad (geld zit immers in de M3 spiegels). Koop je een slecht onderhouden auto heb je met name eerste jaar stuk meer onderhoud, koop je een wat duurdere kan die wel eens goedkoper uitpakken. Calibra 4x4 C20LET wil de viscose koppeling van de 4x4 nog wel eens een zwak punt zijn. | |
Sloper | woensdag 4 januari 2006 @ 18:25 |
quote:Met de punt naar voren welteverstaan... | |
Pumatje | woensdag 4 januari 2006 @ 19:04 |
quote:lekker boeiend | |
Halfgedraaide | woensdag 4 januari 2006 @ 19:19 |
Hoe dan ook het is een lelijke pauperbak voor jonge sjonnies die net hun rijbewijs hebben. TS veel succes met de aankoop en kijk uit voor de afgeragde en getunede bakken. Slotje ![]() | |
Tuneman | woensdag 4 januari 2006 @ 20:10 |
quote:Oke, oke, koop die kut calibra van je en vouw jezelf om een boom...... | |
Pumatje | woensdag 4 januari 2006 @ 20:28 |
jep, ik zou ook een Calibra non v-tec kopen | |
Robbiej | woensdag 4 januari 2006 @ 23:06 |
quote:Sterf ![]() quote:En sterf ![]() | |
yup | woensdag 4 januari 2006 @ 23:10 |
Uhh ik weet niet of TS dit weet maar een goeie Calibra vinden kost ook heel veel tijd... Weet niet of je daar zin in hebt... Verreweg de meeste zijn helemaal de tering in geragd... Serieus gister zat ik te zoeken naar Golf 2 GTi. Gewoon een 8 kleppertje. GEEN ENKELE IN ORIGINELE STAAT GODVERDEGODVER, helemaal verneukt die dingen, allemaal sjonny mobielen geworden :s Geldt ook voor de Calibra... | |
Pumatje | woensdag 4 januari 2006 @ 23:16 |
quote:De non v-tec dood? of met? | |
NITROHOSS | donderdag 5 januari 2006 @ 00:06 |
quote:Niet alleen dat.. je wilt een drukverschil creeren tussen boven en onder.. net als bij een vleugel.. lange weg korte weg, geinduceerde turbulentie etc... ws is dit aan dovemansoren in general gericht.. kon het alleen niet laten er en opmerking over te plaatsen. Verder is frontaal oppervlak een onderdeel van de formule voor het berekenen van rijweerstand.. de CW waarde is daar ook een onderdeel van.. ik weet ze niet uit mijn hoofd. dar moet ik weer ff wat voor nazoeken.. maar er is hier vast wel iemand die handiger is met google ipv auto's... ![]() Als je de formule hier plaats.. die met 0,5*ro*Cw*Afront^2 etc.. leg hem dan ook even uit... En heb je je keus al kunnen maken.. zo ja, denk je er een paar mooie jaren mee te gaan toeren.. Ik zie dat je erg neigt naar de Calibra.. zoals eerder vermeldt, wees voorzichtig, niet te beroerd om een paar tientjes meer uit te geven.. en ik denk dat je nog een jaar of wat prima zult rijden.. Een Haynes kan een kwaad.. dat geldt voor elke auto btw... ![]() | |
Rev- | donderdag 5 januari 2006 @ 00:28 |
quote:proberen wij hem 8 pagina's lang uit te leggen ![]() | |
Ixnay | donderdag 5 januari 2006 @ 00:37 |
Waarom staat er geen Celica 16V 2.0 in je lijstje, dan was de sjonnie top 5 compleet. Maar eerlijk is eerlijk, Calibra is wel de mooiste auto die Opel gemaakt heeft. | |
Tommy_Kuklinski | donderdag 5 januari 2006 @ 01:03 |
quote: ![]() laat dat 16V maar weg, alle Toyota benzine motoren vanaf ongeveer 88 zijn 16V | |
1299 | donderdag 5 januari 2006 @ 10:48 |
Ik vind een Celica helemaal geen sjonniemobiel. | |
Googolplexian | donderdag 5 januari 2006 @ 11:40 |
quote: ![]() ![]() | |
BaraCuda | donderdag 5 januari 2006 @ 12:45 |
quote: ![]() ![]() | |
BarraCupraCuda | donderdag 5 januari 2006 @ 13:04 |
quote:agreed @ mr cuda | |
FunnyName | donderdag 5 januari 2006 @ 14:04 |
Opel en mooi ![]() ![]() | |
Robbiej | donderdag 5 januari 2006 @ 14:19 |
Opel Speedster is ook wel mooi![]() | |
Halfgedraaide | donderdag 5 januari 2006 @ 14:33 |
quote:Dat is geen opel dat is een verkapte lotus. Open en mooi ![]() Als je klein bent roep je toch niet ik wil later als ik groot ben een Opel ![]() | |
Robbiej | donderdag 5 januari 2006 @ 15:05 |
Ik zeg niet dat ik een Opel liefhebber ben. maar de Calibra vind ik wel leuk. Ik hou eigenlijk meer van japanners. | |
Googolplexian | donderdag 5 januari 2006 @ 15:26 |
quote:Dan ben je als kind iig realistisch ![]() | |
Rev- | donderdag 5 januari 2006 @ 15:48 |
quote:zegt meer over Opel dan over de Calibra ![]() | |
Pumatje | donderdag 5 januari 2006 @ 19:13 |
quote:nee, dit zegt meer over die persoons mening dan over opel. |