abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33753063
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 01:21 schreef dr.dunno het volgende:

[..]

natuurlijk; we moeten wel consequent blijven.

een wereld zonder katten, dat zou nog eens wat zijn.
Ik heb ook een hekel aan katten, maar er hoeft niet in geuren en kleuren verteld te worden hoe ze op een wrede manier ter dood gebracht kunnen worden.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 12:59:05 #202
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_33762144
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 01:08 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Ik heb een hond, geen katten.
Ik vind mensen die katten nemen een beetje... Naja. Ze willen een huisdier, maar ééntje waar ze vooral niet teveel voor moeten doen. Geen verplichtingen. Dus wat halen ze in huis? Een semi-wild dier dat niets liever doet dan dingen dood doen of kapot doen. Vervolgens proppen ze dat beest zo vol met eten dat het geen enkel evenwicht nodig heeft met z'n omgeving, waarna het uiteraard uitbundig aan het moorden slaagt.
Neem 's een fatsoenlijk huisdier
Mensen nemen een hond omdat ze het karakter van een kat niet aankunnen.

En wat nou geen verplichtingen? Eten geven, borstelen, kattenbak doen, etc... Ik ken weinig katten die kapot "doen". En deze fraaie zin:"Vervolgens proppen ze dat beest zo vol met eten dat het geen enkel evenwicht nodig heeft met z'n omgeving, waarna het uiteraard uitbundig aan het moorden slaagt." raakt werkelijk kant nog wal... Wat bedoel je in vredesnaam?
pi_33763581
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 01:05 schreef NITROHOSS het volgende:

[..]

Zwak.. alleen de PVC posts weghalen..beetje jammer dan een teer hartje hier haar gelijk kan halen... als je een kattenliefhebber bent moet je je hier niet gaan zitten opvreten.. etters blijven bestaan
Zwak... veilig vanuit je pc een gedetailleerde omschrijving geven hoe je een kat wreed dood kan maken. Als je niet snapt waarom dit terecht door de moderator is weggehaald ben je niet eens de moeite waard om dit tegen te typen. Psycho.
pi_33768103
Edit: Doe zoiets nou maar gewoon niet

[ Bericht 94% gewijzigd door Tha_T op 06-01-2006 15:56:47 ]
pi_33768186
Heel leuk flamoes,
pi_33768277
Aandacht tekort, flamoes?
pi_33768395
ik had nog niet gelezen, dus wist niet dat dit idee al door iemand anders was gepost.
pi_33772369
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 12:59 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Mensen nemen een hond omdat ze het karakter van een kat niet aankunnen.

En wat nou geen verplichtingen? Eten geven, borstelen, kattenbak doen, etc... Ik ken weinig katten die kapot "doen". En deze fraaie zin:"Vervolgens proppen ze dat beest zo vol met eten dat het geen enkel evenwicht nodig heeft met z'n omgeving, waarna het uiteraard uitbundig aan het moorden slaagt." raakt werkelijk kant nog wal... Wat bedoel je in vredesnaam?
Het enige dat je moet doen met een kat is eten geven (en zelfs niet opdat het in leven blijft, gewoon maar zodat het niet bij de buren gaat wonen) en twee keer per jaar borstelen. Dat is 't dan. Kattenbak is relatief eenmaal ze volwassen zijn, de meeste mensen gebruiken er geen meer maar laten de kat alles buiten doen. Ken jij echt geen katten die dingen kapot doen? Dan let je niet goed op hoor, elke kat die buiten mag doet dingen kapot.
Ik weet niet hoe ik me anders moet verwoorden, als je deze zin al niet snapt... Een normale kat, die geen eten krijgt, zal bepert jagen, bepekt spelen, z'n prooien opeten,... En dus in een evenwicht vallen met z'n omgeving. Maar als er overvloedig eten is, waar ze zelf niks voor moeten doen, zal dat evenwicht nooit ontstaan.
Snap je 't zo een beetje...?
Where all think alike, no one thinks very much - Walter Lippmann
Sodemieter toch in die pedofielenkelder van je joh, achterlijke kutbelg - Bombardier
Je weet niet waar je over praat, amechtige zeug. Rot een eind op - Verbal
pi_33774733

[ Bericht 100% gewijzigd door deelite op 06-01-2006 18:55:43 ]
  vrijdag 6 januari 2006 @ 18:56:29 #211
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_33774814
Ik begreep je niet, omdat je taal anders hanteert dan ik gewend bent. Maar dat terzijde.

Ik moet mijn katten echt 2 x per dag eten geven, en 2 a 3 keer per week borstelen en in de rui iedere dag. Kattenbak iedere dag uitscheppen (soms 2 keer) en iedere week verschonen.

Ik heb 2 katten. Eentje heeft ooit een vaas omgelopen en that's it. Echt waar. Voor andere katten kan ik geen dergelijke uitspraak hard maken, maar vrienden en kennissen hebben nog nooit een dergelijk verhaal verteld.

Ik snap je zin nog niet precies: ik begrijp je eerste zin als volgt:
"volgepropte kat heeft geen evenwicht met z'n omgeving, waardoor het aan het moorden slaagt."
Van je uitleg begrijp ik dit:
"een normale kat zonder eten (?) die jaagt en speelt beperkt en eet zijn prooi"

Nu mijn vraag: dan "moorden" toch beide katten?

Nouja ik dwaal af.

Mijn belangrijkste punt; ja katten kunnen overlast veroorzaken, net als vogels en honden (gore grote dollen voor de deur) en ja dat kan best vervelend zijn. (Net zoals je ook vervelende buren kunt hebben, maar ik trap ook niet mijn buren in elkaar als hun barbeque-rook mijn kant op waait) Maar het recht in eigen hand neem verwerp ik gewoon. Bovendien is dierenmishandeling ook zo fout als het maar kan.

Als men het echt zo vervelend vindt om in een gemeenschap/maatschappij te wonen waar ook anderen (mens en dier) wonen, dan gaat men maar in het spreekwoordelijke hutje op de hei wonen.

Je kan best katten weren uit je tuin op normalere methodes dan methodes die gewoon strafbaar zijn.

(als ik echt zo'n ongelijk heb, mag ik dan ook ieder dreinend kind neermaaien, want daar heb ik ook zo'n last van...)
pi_33800708
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 01:08 schreef DenSuperieurenVlaeminck het volgende:

[..]

Ik heb een hond, geen katten.
Ik vind mensen die katten nemen een beetje... Naja. Ze willen een huisdier, maar ééntje waar ze vooral niet teveel voor moeten doen. Geen verplichtingen. Dus wat halen ze in huis? Een semi-wild dier dat niets liever doet dan dingen dood doen of kapot doen. Vervolgens proppen ze dat beest zo vol met eten dat het geen enkel evenwicht nodig heeft met z'n omgeving, waarna het uiteraard uitbundig aan het moorden slaagt.
Neem 's een fatsoenlijk huisdier
Nee joh, een hond die alles buiten onderschijt, zijn longen uit zijn lijf blaft en uren in de wind stinkt en tegen wildvreemden op moet springen. Absoluut geen overlast

Vergeleken bij honden vallen katten nauwelijks op. Oprotten met die gore kwijlmonsters
Domheid is de geestelijk vader van arrogantie
pi_33813834
blauwe flessen verspreid door je tuin zetten !!! helpt giga goed
We hopen dat ze je vleugels geven, zodat je overal kunt komen, dat je terugkomt in onze dromen, en met ons meevliegt in ons leven
Blonde haren,blauwogen zomaar uit een sprookjesboek gevlogen...
  zaterdag 7 januari 2006 @ 23:07:00 #214
28309 Wunk
Komt gewoon door die konijnen
pi_33816360
gewoon met een plastic zakje een week lang kattestront opsparen en bij de eigenaren op de mat bij de voordeur leggen..
pi_33816681
.

[ Bericht 100% gewijzigd door outcast_within op 07-01-2006 23:19:31 (ik was gemeen) ]
pi_33816706
.

[ Bericht 95% gewijzigd door outcast_within op 07-01-2006 23:19:56 (katjes vermoorden is slecht) ]
pi_33817649
mensen die niet snappen dat zei de verantwoordelijke zijn voor de daden van hun katten en daarna met hele achterlijke opmerkingen komen zoals dan moet je maar gaas gaan spannen zijn eigenlijk niet de moeite waard om mee in discussie te gaan.

het slachtoffer MOET niks de verantwoordelijke MOET alles.
Holy-Gosh-Golly-Gee-Willickers-Zippity-Doo, Batman!
[Centraal] Icons klaar terwijl u wacht! #56
pi_33818178
Een oom van mij is gepensioneerd beroepsmilitair en schiet vanuit zijn raam met zijn luchtbuks altijd op de katten die zijn tuin onderschijten. Er liggen naar alle waarschijnlijkheid nu een stuk of zes kattenlijkjes in zijn achtertuin begraven.
pi_33818222
Mensen die niet snappen dat verantwoordelijkheid voor HUN bezit ook hun verantwoordelijkheid is

Tuurlijk zijn wij verantwoordelijk voor de daden van onze huisdieren, MAAR moet je nou echt zo naief zijn om een vijvertje in tuin aan te leggen met peperdure vissen en dan verwachten dat geen dieren ze eruitlepelt? Preventie is er niet voor niets.

Hier in den haag zijn er overigens wel reigers. Ook maar ff doodschieten?

Ik zie het al voor me, een mooie prachtige vyver met mooie dure visjes die erin zwemmen en daaromheen de vijver allemaal kadavertjes van dode poezen, reigers, honden, eenden, dinosaurussen en weet ik veel wat nog meer.
  zondag 8 januari 2006 @ 14:18:24 #220
76542 jack4ya
bê-ê-êh
pi_33830690
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:59 schreef Croupouque het volgende:
Een oom van mij is gepensioneerd beroepsmilitair en schiet vanuit zijn raam met zijn luchtbuks altijd op de katten die zijn tuin onderschijten. Er liggen naar alle waarschijnlijkheid nu een stuk of zes kattenlijkjes in zijn achtertuin begraven.
Eerste klas klootzak dus En dat jij daar trots op bent zeg
pi_33845546
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:41 schreef blackmage het volgende:
mensen die niet snappen dat zei de verantwoordelijke zijn voor de daden van hun katten en daarna met hele achterlijke opmerkingen komen zoals dan moet je maar gaas gaan spannen zijn eigenlijk niet de moeite waard om mee in discussie te gaan.

het slachtoffer MOET niks de verantwoordelijke MOET alles.
quote:
Op zondag 8 januari 2006 00:00 schreef SolidasRock het volgende:
Mensen die niet snappen dat verantwoordelijkheid voor HUN bezit ook hun verantwoordelijkheid is

Tuurlijk zijn wij verantwoordelijk voor de daden van onze huisdieren, MAAR moet je nou echt zo naief zijn om een vijvertje in tuin aan te leggen met peperdure vissen en dan verwachten dat geen dieren ze eruitlepelt? Preventie is er niet voor niets.

Hier in den haag zijn er overigens wel reigers. Ook maar ff doodschieten?

Ik zie het al voor me, een mooie prachtige vyver met mooie dure visjes die erin zwemmen en daaromheen de vijver allemaal kadavertjes van dode poezen, reigers, honden, eenden, dinosaurussen en weet ik veel wat nog meer.
Bovendien is een dooie vis of wat drollen niet in verhouding met het moedwillig vermoorden van iemands huisdier
pi_33845633
quote:
Op zondag 8 januari 2006 14:18 schreef jack4ya het volgende:

[..]

Eerste klas klootzak dus En dat jij daar trots op bent zeg
Ik ben er niet trots op. Maar geef toe, het is wel grappig.
pi_33845727
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:22 schreef kamagurka het volgende:

[..]

[..]

Bovendien is een dooie vis of wat drollen niet in verhouding met het moedwillig vermoorden van iemands huisdier
wel als het koikarpers zijn (of hoe je het ook schrijft )
pi_33845781
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 23:59 schreef Croupouque het volgende:
En dat vind jij leuk?
pi_33845937
quote:
Op zondag 8 januari 2006 21:25 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

wel als het koikarpers zijn (of hoe je het ook schrijft )
dan nog niet. Je kunt een kat niet een-op-een verantwoordelijk stellen voor het doden van een vis Dat is dat beest zijn natuur, doet ie niet moedwillig.

Spreek zijn baas er maar op aan, verhaal de schade of wees niet zo naief met je open vijver (wwaar ook reigers en andere rovers op af komen inderdaad). Maar reken niet af met die kat, want dan stel je jezelf echt op een erg laag en bedenkelijk niveau
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')