abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33692548
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor alle duidelijkheid, de jongeman is niet dood geslagen, maar geslagen en ongelukkig neergekomen en als gevolg daarvan overleden.
afaik is dat het verschil tussen moord en doodslag resp dood door schuld
Het zal waarschijnlijk weinig uitmaken, vrees ik, want helaas krijg je hier in dit land een veel te lage straf. Het zal misschien 1 jaar gevangenisstraf schelen.
  woensdag 4 januari 2006 @ 15:52:40 #202
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33696898
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 11:38 schreef niet_links het volgende:

[..]

Als je het over jouw OP hebt daar ben ik het niet mee eens. Afkomst moet gepubliceerd worden voor de statistieken. Met dingen verbergen komen we nergens. Dat heeft juist voor veel onvrede gezorgd. Ik vind afkomst dus wel belangrijk, mits we uiteindelijk wat gaan doen met de gegevens.
als ze ipv afkomst nou de sociale status van de verdachte publiceren zouden we een veel realistischer beeld zien. Alsof het hebben van een bepaald kleurtje je sneller crimineel maakt.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_33697058
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 15:52 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

als ze ipv afkomst nou de sociale status van de verdachte publiceren zouden we een veel realistischer beeld zien. Alsof het hebben van een bepaald kleurtje je sneller crimineel maakt.
Sociale status is relatief. In de kring waar de daders zich in begeven kan iemand doodslaan een hoop status opleveren.
  woensdag 4 januari 2006 @ 16:11:28 #204
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33697686
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 15:56 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Sociale status is relatief. In de kring waar de daders zich in begeven kan iemand doodslaan een hoop status opleveren.
Ik bedoel dus in welke omgeving iemand opgroeit, het schijnt nl. zo te zijn dat mensen in achterstandswijken een verhoogde kans hebben in de criminaliteit te komen dan andere mensen.
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
pi_33698632
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 10:37 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

En dus moet je maar bij elke misdaad "alweer die allochtonen" gaan roepen?

Dat zal inderdaad helpen.
Nee je moet eigenlijk wachten totdat de daders bekend zijn
en als dan naderhand blijkt dat je vaker wel dan niet gelijk hebt met zo'n uitspraak,
omdat statistisch gezien de grootste hoeveelheid delicten gepleegd wordt door een kleine hoeveelheid daders,
die helaas voornamelijk allochtoon zijn

dan is dat een statistische toevalligheid ja

boink boink
pi_33698758
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 13:00 schreef Pietverdriet het volgende:
Voor alle duidelijkheid, de jongeman is niet dood geslagen, maar geslagen en ongelukkig neergekomen en als gevolg daarvan overleden.
afaik is dat het verschil tussen moord en doodslag resp dood door schuld
Eigenlijk best vreemd. Als je een afgrond in wordt geduwd ga je ook niet dood door de duw, maar door het neerkomen.

Een dergelijke logica is volgens mij recent ook met succes gebruikt tegen een dader.

En dat was als ik het goed heb, wel een Nederlandse mongeaul.
  woensdag 4 januari 2006 @ 16:40:00 #207
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33698799
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 16:35 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

en als dan naderhand blijkt dat je vaker wel dan niet gelijk hebt met zo'n uitspraak,
omdat statistisch gezien de grootste hoeveelheid delicten gepleegd wordt door een kleine hoeveelheid daders,

boink boink
Er is ook meer kans dat de dader een man is (alhoewel dit geen goede vergelijking is, aangezien het gros van de misdaden nog altijd door niet-marokkanen wordt gepleegd). Als het nog niet zeker is of het een man of vrouw betreft, wat voegt het uberhaupt toe om te roepen: het zal vast weer een man zijn?
pi_33698950
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 16:40 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Er is ook meer kans dat de dader een man is (alhoewel dit geen goede vergelijking is, aangezien het gros van de misdaden nog altijd door niet-marokkanen wordt gepleegd). Als het nog niet zeker is of het een man of vrouw betreft, wat voegt het uberhaupt toe om te roepen: het zal vast weer een man zijn?
Mannen is te algemeen (alsof ik dat moet uitleggen).

Je zou als argument daar weer tegen kunnen zeggen dat allochtonen op zich ook een te algemene omschrijving is en daar ben ik het dan helemaal mee eens, om overduidelijke redenen die ik dan ook niet ga uitleggen.
  woensdag 4 januari 2006 @ 16:46:07 #209
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_33698969
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 16:40 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

De cijfers liegen toch niet? Waarom wil je het toch elke keer weer verdedigen? Er is nu eenmaal meer criminaliteit onder allochtonen. Dat is een feit wat met cijfers en statistieken op waarheid gestaafd kan worden. Waarom dus die ontkennig?
als in goochelaar
  woensdag 4 januari 2006 @ 16:54:15 #210
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33699230
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 16:46 schreef Goochie het volgende:

[..]

De cijfers liegen toch niet? Waarom wil je het toch elke keer weer verdedigen? Er is nu eenmaal meer criminaliteit onder allochtonen. Dat is een feit wat met cijfers en statistieken op waarheid gestaafd kan worden. Waarom dus die ontkennig?
wat ontken ik? Ik zeg alleen dat het geen enkele toevoeging heeft om over afkomst te praten. Alsof criminaliteit genetisch bepaald is.
  woensdag 4 januari 2006 @ 16:56:15 #211
14571 Goochie
 huh?? Mot dat dan ?
pi_33699296
...lijkt er wel op....
als in goochelaar
pi_33699415
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 16:54 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

wat ontken ik? Ik zeg alleen dat het geen enkele toevoeging heeft om over afkomst te praten. Alsof criminaliteit genetisch bepaald is.
Allochtonen zijn een bepaald ras?

Hoohooo
  woensdag 4 januari 2006 @ 17:00:13 #213
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33699439
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 16:59 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

Allochtonen zijn een bepaald ras?

Hoohooo
waar hoor je mij dat zeggen
pi_33699489
In de post die ik quote.
  woensdag 4 januari 2006 @ 17:04:25 #215
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33699551
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 17:02 schreef Vitalogy het volgende:
In de post die ik quote.
als ik zeg dat intelligentie voor een deel genetisch bepaald is, heb ik het dan ook over rassen?
pi_33699668
Nee nee niet je zelf er onderuit proberen te kletsen.

(als in vervelend wanneer men je onterecht voor fascist uitmaakt he)
  woensdag 4 januari 2006 @ 17:08:41 #217
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_33699689
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 17:07 schreef Vitalogy het volgende:
Nee nee niet je zelf er onderuit proberen te kletsen.

(als in vervelend wanneer men je onterecht voor fascist uitmaakt he)
pi_33699724
Vermoorde onschuld
  woensdag 4 januari 2006 @ 17:54:07 #219
137478 MakeLoveNow
make love not war
pi_33701165
iemand er ooit aan gedacht dat bij bepaalde volkeren geweld vaker voorkomt omdat het ook genetisch is bepaald...

net als joden een haakneus hebben en noren/zweden/denen vaker blond zijn ...
pi_33701211
Maakt niet uit van welk ras je bent want ;

je blijft gewoon met je poten van een ander af.

Klaar. Punt. Basta. Finito.
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_33701337
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 16:35 schreef Vitalogy het volgende:

[..]

boink boink
Ik geloof je best hoor, dat er relatief gezien veel misdaden gepleegd worden door allochtonen, en dat dit aangepakt moet worden ben ik ook met je eens.
Maar het wijzen zodra er een misdaad is gepleegd naar allochtonen vind ik fout. Je benadeelt daar ook een hele grote groep "normaal" functionerende allochtonen mee en doet net alsof nederlanders nooit misdaden begaan. Er is namelijk geen misdaad die allochtonen wel plegen maar nederlanders nooit.
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
pi_33701456
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 17:54 schreef MakeLoveNow het volgende:
iemand er ooit aan gedacht dat bij bepaalde volkeren geweld vaker voorkomt omdat het ook genetisch is bepaald...

jah, de volgende persoon beweerde dat ook:

Je voelt je aangetrokken tot zijn denkbeelden?

Hij had daar ook een goeie oplossing voor:

Fiets
pi_33701591
En ja hoor, daar is 'ie weer !!!! Hebben we alles gehad, komt er weer eentje aan met WOII......
  woensdag 4 januari 2006 @ 18:11:11 #224
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_33701647
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 17:54 schreef MakeLoveNow het volgende:

Een grotere hoeveelheid geweld binnen bepaalde culturen is er inderdaad. Het heeft alleen niet met genetische aanleg te maken. Het is een combinatie van cultuur, politiek, economische factoren etc.
pi_33701714
quote:
Op woensdag 4 januari 2006 18:09 schreef Rasje het volgende:
En ja hoor, daar is 'ie weer !!!! Hebben we alles gehad, komt er weer eentje aan met WOII......
jah, komnou met zo'n domme uitsprak over dat geweldadigheid in de genen van bepaalde rassen zou zitten vraag je erom, dan durf ik iemand wel voor nazi uit te maken totdat hij het tegendeel beweert.
Fiets
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')