La ilahe Ila Allah = Is de 1e pilaar van de Islam..quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:36 schreef One_of_the_few het volgende:
Triggershot:
Is Spinoza's god ook een god zoals die met gelocigen wordt bedoeld. Zo heb je namelijk veel goden, waar ligt de grens. Spinoza God: natuur=god. Maar sekteleiders zien zichzelf ook als een god.
islamitisch creationist Harun Yahya denkt daar anders over. Wat de wetenschap de afgelopen 100 jaar over de aarde, de mens, de oorsprong van de mens en het universum is te weten gekomen staat volkomen haaks op de visie dat de mens is geschapen door een God/Allah. Er is niets, maar dan ook werkelijk niets wat daar op duidt. De koran neemt het scheppingsverhaal van de bijbel over en geeft daarmee aan dat ook de koran een bijeengeraapt verzonnen boek is. Als je je dat realiseert, dan is er niets aan de hand.quote:Op donderdag 12 januari 2006 21:55 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Inderdaad ben ik het met je eens, het zijn je daden en leven die je hebt geleven die je tot een beter mens maakt. Maar daarnaast geloof ik ook dat God sommige mensen als zijn profeet kan kiezen en dat de mensheid toch wel een groter doel op Aarde heeft dan een dier. Hoop ook wel dat we het daar over eens zijn eerlijk gesproken
[..]
Waar slaat dat nou weer op, wetenschap en geloof hoef je niet te scheiden. Ze zijn prima te integreren met elkaar.
Niet zolang mensen vast blijven houding aan de illusie dat een of andere godheid hen zal beschermen. Kwestie van tijd. Op de lange termijn zal religie geheel verdwijnen, domweg omdat we het niet meer nodig hebben. Ik geef het een jaartje of 200. Als er een 3e wereldoorlog komt dankzij religieuze twisten nog eerder.quote:Ware humanisme is een illusie.
Het gaat hier wel degelijk om degenen die de islam niet volgen. Het woord 'vijanden' is al een woord dat benadrukt dat er mensen zijn die je als vijand moet beschouwen. Doden die hap zegt de koran hier. Niet overal weliswaar, maar hier wel. Daarnaast is het aantal versen waarin 'ongelovigen' en 'andersgelovigen' zwart worden gemaakt zodanig groot dat de koran echt niet als een liefdevol boek beschouwd mag worden. Het is een leer die aanzet tot verdeeldheid tussen hen die Allah volgen en de rest van de wereld.quote:Ja werkelijk, hier weer een van de vele stukjes waarover jij niet eens de moeite neemt om de context bij te pakken. Het gaat niet eens over de "ongelovigen" valt me tegen van je. Al pak je er geen context bij, pak dan vers ervoor of der na even bij:
Inderdaad, daar is geen reden voor en vice versa. Helaas denken sommige doorgeslagen idioten daar anders over.quote:Al had God me de zegeningen gegeven om jou te vermoorden, waarom zou ik?
Dat zegt niet de overlevering, dat zegt je gezonde verstand die al in je zit gebakken. De koran is allesbehalve positief over joden, dat weet je zelf ook wel. Zoek de 'intolerantielijst' van de koran maar eens door op 'jews'quote:Onderwerp je aan Allah idd daar gaat het over, maar zeker niet fuck the rest.. Mohammed die was altijd goed tegen zijn Joodse buren ondanks dat die Jood altijd vuilnis voor de deur van Mohammed gooide elke dag. Nou kan je natuurlijk zeggen dat het Joden demonisering is, maar dat is het niet want uit die overlevering halen we dat we goed tegen Joden en onze andere mede mensen moeten zijn.
Op zijn beurt zullen de christenen en de joden zeggen dat men dankzij is dat men naast elkaar kan leven. Laten we nu eens naar 2005 kijken. In welke landen kan je alle religies ongestoord belijden? Verkleed je eens als orthodoxe jood en loop eens door mekka over straat... Punt is dat met name deze drie religies een geschiedenis van twisten en oorlogen hebben gekend. Dat zal ook zo blijven ook gezien de aard hiervan: volg JHWH/God/Allah! De rest zal branden in de hel!quote:Zo een ideologie heeft dus ervoor gezorgt dat Christenen, Joden en Moslims eeuwenlang op kleine conflicten na in vrede naast elkaar konden leven. Een gebouw was bijvoorbeeld Op vrijdag een moskee, zaterdag een synagoge en zondag een kerk in Damascus.
Dadelijk ga je me nog vertellen dat de islam heel vrouwvriendelijk is.quote:Ze had geen persoonlijkheid en werd onophoudelijk onderdrukt.
Wat is dat voor een Allah, die mensen STUDIES moet laten volgen om hem correct te kunnen begrijpen. Lullig voor hen die daar niet aantoe komen. Waarom niet met een vingerknipje de tekst van de koran in de hersenen van iedereen? Gebrek aan macht?quote:Zeker ontken ik dat de Koran haatzaaiend is maar dat is dan ook omdat ik een Korankenner ben en koran studies verricht.
Wij zijn vanaf de hemel niet te zien. De aarde is een onbeduidend klein planeetje bij een lullig zonnetje in een doorsnee zonnestelseltje driehoogachter in de melkweg. Er zijn ontelbaar veel, triljarden, planeten en zonnen. Volgens de bijbel en de koran heeft God/Allah een dag gedaan om ons te maken en heeft ie al die sterren, de zon en de maan in een dagje aan het plafond gehangen enkel en alleen om ons de weg te wijzen.quote:Tuurlijk zijn moslims mensen, ze kunnen ook niet beweren meer te zijn. Weet jij uberhaupt wel wat de islam over Hoogmoed en trots zegt? Het is een van de grootste zonden in de islam laat staan dat je je superieur zou voelen boven de ander.. Overigens heeft dat nix met religie te maken..
Triggershot, waarom doe je moeite om Akkersloot te bedienen van een repliek? Deze man is geestesziek en spreekt alleen wartaal uit. Volgens een zeer geloofwaardige bron, BSB en vele anderen beamen het ook, heeft Akkersloot zelf met trots aangegeven dat hij een fan van Adolf Hitler is (hij schijnt zelfs een gesigneerde Mein Kampf te hebben). Dat moet toch een serieuze indicatie zijn dat deze man het niet allemaal op zijn rijtjes heeft. Met deze achtergrondinformatie moet je zijn ridiculeuze haatpreken en uitspaken over de Islam ook bezien. Zei de propagandaminister Goebbels van de nazi's immers niet:quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:35 schreef Triggershot het volgende:
Islam erkent alleen Allah als een God.
Het eerste klopt al niet. Namelijk dat Triggershot mij van repliek dient. Ik wacht immers nog steeds op antwoord van deze "gematigde moslim" wat er nu zo vredelievend is aan "volgens de islam mogen huichelaars na 3 keer gedood worden". Over fascisme gesprokenquote:Op vrijdag 13 januari 2006 02:49 schreef Super7fighter het volgende:
Triggershot, waarom doe je moeite om Akkersloot te bedienen van een repliek? Deze man is geestesziek en spreekt alleen wartaal uit. Volgens een zeer geloofwaardige bron, BSB en vele anderen beamen het ook, heeft Akkersloot zelf met trots aangegeven dat hij een fan van Adolf Hitler is (hij schijnt zelfs een gesigneerde Mein Kampf te hebben). Dat moet toch een serieuze indicatie zijn dat deze man het niet allemaal op zijn rijtjes heeft. Met deze achtergrondinformatie moet je zijn ridiculeuze haatpreken en uitspaken over de Islam ook bezien. Zei de propagandaminister Goebbels van de nazi's immers niet:
"Hoe groter de leugen, hoe meer mensen hem geloven".
sorry ik reageer niet meer op je.. Elke x dat ik een reactie gaf op je.. Quotte je islamitische stukjes, gaf je links en besloot je je er voor om te kiezen dat Islam alleen maar slecht was zonder je in daadwerkelijk islamitische bronnen te verdiepen. En daar ben ik op tegen het moet van 2 kanten komen.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 02:45 schreef onemangang het volgende:
[..]
islamitisch creationist Harun Yahya denkt daar anders over. Wat de wetenschap de afgelopen 100 jaar over de aarde, de mens, de oorsprong van de mens en het universum is te weten gekomen staat volkomen haaks op de visie dat de mens is geschapen door een God/Allah. Er is niets, maar dan ook werkelijk niets wat daar op duidt. De koran neemt het scheppingsverhaal van de bijbel over en geeft daarmee aan dat ook de koran een bijeengeraapt verzonnen boek is. Als je je dat realiseert, dan is er niets aan de hand.
[..]
Niet zolang mensen vast blijven houding aan de illusie dat een of andere godheid hen zal beschermen. Kwestie van tijd. Op de lange termijn zal religie geheel verdwijnen, domweg omdat we het niet meer nodig hebben. Ik geef het een jaartje of 200. Als er een 3e wereldoorlog komt dankzij religieuze twisten nog eerder.
[..]
Het gaat hier wel degelijk om degenen die de islam niet volgen. Het woord 'vijanden' is al een woord dat benadrukt dat er mensen zijn die je als vijand moet beschouwen. Doden die hap zegt de koran hier. Niet overal weliswaar, maar hier wel. Daarnaast is het aantal versen waarin 'ongelovigen' en 'andersgelovigen' zwart worden gemaakt zodanig groot dat de koran echt niet als een liefdevol boek beschouwd mag worden. Het is een leer die aanzet tot verdeeldheid tussen hen die Allah volgen en de rest van de wereld.
[..]
Inderdaad, daar is geen reden voor en vice versa. Helaas denken sommige doorgeslagen idioten daar anders over.
[..]
Dat zegt niet de overlevering, dat zegt je gezonde verstand die al in je zit gebakken. De koran is allesbehalve positief over joden, dat weet je zelf ook wel. Zoek de 'intolerantielijst' van de koran maar eens door op 'jews'
[..]
Op zijn beurt zullen de christenen en de joden zeggen dat men dankzij is dat men naast elkaar kan leven. Laten we nu eens naar 2005 kijken. In welke landen kan je alle religies ongestoord belijden? Verkleed je eens als orthodoxe jood en loop eens door mekka over straat... Punt is dat met name deze drie religies een geschiedenis van twisten en oorlogen hebben gekend. Dat zal ook zo blijven ook gezien de aard hiervan: volg JHWH/God/Allah! De rest zal branden in de hel!
[..]
Dadelijk ga je me nog vertellen dat de islam heel vrouwvriendelijk is.![]()
[..]
Wat is dat voor een Allah, die mensen STUDIES moet laten volgen om hem correct te kunnen begrijpen. Lullig voor hen die daar niet aantoe komen. Waarom niet met een vingerknipje de tekst van de koran in de hersenen van iedereen? Gebrek aan macht?
[..]
Wij zijn vanaf de hemel niet te zien. De aarde is een onbeduidend klein planeetje bij een lullig zonnetje in een doorsnee zonnestelseltje driehoogachter in de melkweg. Er zijn ontelbaar veel, triljarden, planeten en zonnen. Volgens de bijbel en de koran heeft God/Allah een dag gedaan om ons te maken en heeft ie al die sterren, de zon en de maan in een dagje aan het plafond gehangen enkel en alleen om ons de weg te wijzen.
Als het geloof daarin geen hoogmoed is, dan weet ik het niet meer.
Puntje wat ik probeerde te maken met mijn bezoeken in het buitenland is dat het een illusie is te denken dat 'moslims' beter, aardiger, nobeler of wat dan ook zouden zijn dan andere mensen op deze planeet omdat ze de islam volgen. Dat is niet zo. Ik durf zelfs te zeggen dat de mensen die zich het meest met geloof bezighouden het verste afstaan van de dingen waar het werkelijk om draait in het leven: gelukkig zijn, liefde, vrienden en welzijn.
Agie al-kariem, djazaak Allah gayran voor je Nasieha,, maar stukje die jij quote was nie voor Akkerquote:Op vrijdag 13 januari 2006 02:49 schreef Super7fighter het volgende:
[..]
Triggershot, waarom doe je moeite om Akkersloot te bedienen van een repliek? Deze man is geestesziek en spreekt alleen wartaal uit. Volgens een zeer geloofwaardige bron, BSB en vele anderen beamen het ook, heeft Akkersloot zelf met trots aangegeven dat hij een fan van Adolf Hitler is (hij schijnt zelfs een gesigneerde Mein Kampf te hebben). Dat moet toch een serieuze indicatie zijn dat deze man het niet allemaal op zijn rijtjes heeft. Met deze achtergrondinformatie moet je zijn ridiculeuze haatpreken en uitspaken over de Islam ook bezien. Zei de propagandaminister Goebbels van de nazi's immers niet:
Jammer, je leek op een moslim die openlijk een discussie durft aan te gaan. Die zijn helaas zeldzaam.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:11 schreef Triggershot het volgende:
sorry ik reageer niet meer op je.. Elke x dat ik een reactie gaf op je.. Quotte je islamitische stukjes, gaf je links en besloot je je er voor om te kiezen dat Islam alleen maar slecht was zonder je in daadwerkelijk islamitische bronnen te verdiepen. En daar ben ik op tegen het moet van 2 kanten komen.
Ik kap er mee, omdat je tot nu toe enkel en alleen de voor jou negatieve kanten van de islam aan haalt terwil je niet een x na 4 x je er op te wijzen de moeite nam om de context en uitleg er bij te pakken. Ik sta open voor een discussie, maar jij hebt al een vast beeld over de Islam die je niet kunt/wilt loslaten. en ik ga jou niet dwingen om je daar van los te rukken.quote:Op vrijdag 13 januari 2006 23:49 schreef onemangang het volgende:
[..]
Jammer, je leek op een moslim die openlijk een discussie durft aan te gaan. Die zijn helaas zeldzaam.
Maar dat neem ik je niet kwalijk. Het is inherent aan ieder religieus gedachtengoed (of je nou moslim, christen, scientlogy-aanhanger, Krischna-volger of ufoloog bent, maakt niet uit) je zoveel mogelijk af te sluiten voor de andere zijde van het verhaal.
Ik hoop dat er een dag zal zijn dat je je gaat verdiepen in andere godsdiensten en overtuigingen in plaats van je te fixeren op wat je met de paplepel is ingegoten. Durf vrij te denken!
Heb je de OP gelezen en weetje wat bedoeling van topic is?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 07:00 schreef Pagan_poetry het volgende:
ik hoef als veganist en dierenrechten activist maar naar het offerfeest te kijken en ik heb gelijk een reden om niks met de islam te maken willen hebben
ja ik ben niet links of rechts dus ik doe niet aan selectief knuffelen van dierenbeulen
dierenleed is dierenleed
Wat denk je van al die kruistochten dan?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:25 schreef onemangang het volgende:
Als de islam nou werkelijk zo'n geweldige, vredelievende godsdienst zou zijn waarbij iedereen in volledige vrijheid en gelukzaligheid mee zou leven, dan had je hier uitsluitend jubelende jippie reakties kunnen verwachten. Maar er kleeft nou eenmaal teveel bloed, onderdrukking en geweld aan de islam en de koran om dit nog langer als een 'positieve' beweging te kunnen verkopen. Wat je hier probeert te doen is hetzelfde als een verstokte stalinist van 80 die het stalinisme probeert te verkopen.
Christenen hebben dezelfde bloedige basis als de islam... Idd ook niet bepaald vredelievend. Maar Christenen hebben na de kruistochten tenminste de periode van Verlichting doorgemaakt...quote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:30 schreef Vassili_Z het volgende:
Wat denk je van al die kruistochten dan?
Waarom is de tegenpool van de islam het christendomquote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:59 schreef onemangang het volgende:
Christenen hebben dezelfde bloedige basis als de islam... Idd ook niet bepaald vredelievend. Maar Christenen hebben na de kruistochten tenminste de periode van Verlichting doorgemaakt...
quote:Mohammed stond ook toe dat nieuw gevangen genomen vrouwelijke slaven gebruikt werden voor seks. Uit de hadieth van Sahieh Moeslim deel 2, #3371:
Aboe Sirma zei tot Aboe Sa’ied al Choedri: “O Aboe Sa’ied, hoorde je Allah’s gezant spreken over al-azl (coïtus interruptus)?” Hij zei: “Ja”, en voegde eraan toe: “We gingen weg met Allah’s gezant op expeditie naar de Moestalik en namen enkele uitstekende Arabische vrouwen gevangen, en we begeerden hen want we leden aan de afwezigheid van onze vrouwen, (maar terzelfder tijd) begeerden we ook losgeld voor hen. Dus we besloten om seksuele gemeenschap met hen te hebben en azl na te leven” ( het terugtrekken van het mannelijke seksuele orgaan voor de uitstorting van sperma om conceptie te voorkomen). Maar we zeiden: “Wij zijn een daad aan het doen waarbij Allah’s gezant onder ons is, waarom vragen we hem niet?” Dus we vroegen Allah’s gezant en hij zei: “Het maakt niet uit als je het niet doet, want iedere ziel die voor de Dag van Opstanding geboren moet worden zal geboren worden.”
Alsof er iedereen in een democratie volledige vrijheid en gelukzaligheid heeft en mee leeft, elke systeem heeft idioten die het misbruiken en zo betreffende systeem een slecht naam geven, dan geeft niet recht om een niet-sharia kenner uit te maken als een moordzuchtige haatzaaiende wetgeving, vooral als je er van uit gaat dat Sharia en NLs wetgeving 98% zelfde zijn.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 18:25 schreef onemangang het volgende:
Als de islam nou werkelijk zo'n geweldige, vredelievende godsdienst zou zijn waarbij iedereen in volledige vrijheid en gelukzaligheid mee zou leven, dan had je hier uitsluitend jubelende jippie reakties kunnen verwachten. Maar er kleeft nou eenmaal teveel bloed, onderdrukking en geweld aan de islam en de koran om dit nog langer als een 'positieve' beweging te kunnen verkopen. Wat je hier probeert te doen is hetzelfde als een verstokte stalinist van 80 die het stalinisme probeert te verkopen.
De fascistische wet op de "smalende godslastering" meegerekend ?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:32 schreef Triggershot het volgende:
vooral als je er van uit gaat dat Sharia en NLs wetgeving 98% zelfde zijn.
dus? In de jodendom is dat ook een traditie..quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:28 schreef buachaille het volgende:
Iemand die de Sharia verdedigt... ik weet niet of ik moet lachen of huilen![]()
![]()
Gelukkig is daar wiki! http://nl.wikipedia.org/wiki/Sharia
Moet ik nu met terugwerkende kracht afscheid nemen van m'n voorhuidje?
Geloof jij ergens in?quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:39 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
De fascistische wet op de "smalende godslastering" meegerekend ?
Een beetje vreemd dat je 'democratie' telkens met 'islam' vergelijkt. Vergelijk islam liever met andere geloven. Wat te denken van het jainisme? Of bahai? Boeddhisme? Het jainisme en boeddhisme zijn beide ouder dan de islam en hebben in de geschiedenis bewezen dat een godsdienst niet met geweld samen hoeft te gaan. Ghandi haalde zijn inspiratie tot geweldloosheid uit het jainisme, hoewel hij zelf claimde niet-gelovig te zijn.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 21:32 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Alsof er iedereen in een democratie volledige vrijheid en gelukzaligheid heeft en mee leeft, elke systeem heeft idioten die het misbruiken en zo betreffende systeem een slecht naam geven, dan geeft niet recht om een niet-sharia kenner uit te maken als een moordzuchtige haatzaaiende wetgeving, vooral als je er van uit gaat dat Sharia en NLs wetgeving 98% zelfde zijn.
even beter je huiswerk doen.quote:Op zondag 15 januari 2006 00:12 schreef onemangang het volgende:
[..]
Een beetje vreemd dat je 'democratie' telkens met 'islam' vergelijkt. Vergelijk islam liever met andere geloven. Wat te denken van het jainisme? Of bahai? Boeddhisme? Het jainisme en boeddhisme zijn beide ouder dan de islam en hebben in de geschiedenis bewezen dat een godsdienst niet met geweld samen hoeft te gaan. Ghandi haalde zijn inspiratie tot geweldloosheid uit het jainisme, hoewel hij zelf claimde niet-gelovig te zijn.
Met die bewering dat de sharia voor 98% gelijk staat met de Nederlandse wetgeving maak je jezelf als shariakenner overigens volkomen belachelijk, sorry dat ik het zeg. De sharia is ontworpen om een volk te onderwerpen aan een dictatoriaal systeem, niet om het welzijn van een volk te verhogen of om alle mensen gelijkwaardig te behandelen.
Lees:quote:
Doet er zelfs niet aan toe. Iedereen mag anti-christendom, anti-jodendom, anti-hindoeisme, anti-islam, anti-mensenoffers-voor-de-zonnegod, anti-de-keizer-van-Japan-is-goddelijk of anti-voodoo zijn.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 22:55 schreef One_of_the_few het volgende:
Geloof jij ergens in?
Ik ken wel zoiets als "hoe achterlijker de religie, hoe meer mensen er in geloven" (serieus).quote:Op vrijdag 13 januari 2006 02:49 schreef Super7fighter het volgende:
hoe strenger de wet hoe minder wensen het ook zullen uitvoeren, denk maar aan de doodstraf in Amerika.. Overigens zijn de acties van Amerika in Vietnam en Irak (denk maar aan Abu Graib ) martelacties ook tegen de universele normen en waarden maar ja, jij vindt het alleen gepast om de islam aan te vallen?quote:Op zondag 15 januari 2006 03:12 schreef onemangang het volgende:
[..]
Lees:
Een letterlijke toepassing van de regels van de sharia komt neer op een groot aantal radicale schendingen van de universele mensenrechten:
1. de gelijkheid van man en vrouw wordt in vele, dikwijls ernstige opzichten geschonden;
2. de vrijheid van geloofsovertuiging wordt fundamenteel miskend doordat een moslim onder de sharia niet de vrijheid heeft om de islam de rug toe te keren;
3. de gelijkheid tussen de mensen ongeacht geloofsovertuiging wordt eveneens in meerdere opzichten geschonden, met name in familierecht, adoptie, voogdij, huwelijksrecht e.a.
4. de steniging als strafmaat wordt algemeen beschouwd als een zware overtreding van het verbod op marteling en het respect voor de menselijke integriteit en recht op het mensenleven.
Deze onvolledige lijst verklaart hoogstwaarschijnlijk waarom het Europees Hof voor de Mensenrechten oordeelde dat de sharia niet verzoenbaar is met de democratische rechtsorde ("The Court concurs in the Chamber's view that sharia is incompatible with the fundamental principles of democracy, as set forth in the Convention", 13 february 2003, Strasburg).
bron
quote:De toepassing van de shari'a is verworden tot een instrument van onderdrukking van vrouwen, van armen en van politieke tegenstanders binnen een juridisch vacuüm waar executies van veroordeelden na schijnprocessen zonder verdediging, zonder advocaat, zonder eerbied voor de menselijke waardigheid steeds vaker voorkomen. Het eigentijdse islamitische geweten verwerpt dit onrecht.
Ik weet niet zo goed wat ik van die 2 procent moet denken, ik zal het es bij een rechtenstudent neerleggen. Eerlijk gezegd denk ik dat dit creatief gechoochel is. En wat jij aanhaalt maakt nogal een verschil; misschien martelen de Amerikanen, maar zoiets wordt in de wetgeving wel afgekeurd. Dan is het misschien des te krommer dat het wel gebeurd, maar het wordt wel afgekeurd. Je kunt mensen via die wetgeving veroordelen.quote:Op zondag 15 januari 2006 10:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
hoe strenger de wet hoe minder wensen het ook zullen uitvoeren, denk maar aan de doodstraf in Amerika.. Overigens zijn de acties van Amerika in Vietnam en Irak (denk maar aan Abu Graib ) martelacties ook tegen de universele normen en waarden maar ja, jij vindt het alleen gepast om de islam aan te vallen?
[..]
Die acties van Amerika zijn ook niet goed te praten, maar daar gaat deze discussie niet over. Het gaat hier over de islam. Het gebruiken van het woordje 'aanvallen' wat je al zo vaak doet is jouw perceptie. Aanvallen is iets voor mensen met vijandbeelden. Zie je mij als vijand? Ik bekritiseer het gewelddadige karakter van de islam. En natuurlijk heeft de islam ook zijn positieve kanten, maar als je die vergelijkt met de positieve kanten van zo'n beetje alle religies en overtuigingen, dan is daar niets uitzonderlijks in te ontdekken. Waar de islam zich in onderscheid met andere religies en overtuigingen is het onderwerpende, gewelddadige karakter.quote:Op zondag 15 januari 2006 10:34 schreef Triggershot het volgende:
[..]
hoe strenger de wet hoe minder wensen het ook zullen uitvoeren, denk maar aan de doodstraf in Amerika.. Overigens zijn de acties van Amerika in Vietnam en Irak (denk maar aan Abu Graib ) martelacties ook tegen de universele normen en waarden maar ja, jij vindt het alleen gepast om de islam aan te vallen?
Welke punten?quote:Jammer dat jij niet op mijn punten ingaat en steeds iets anders moet vinden om de Islam zwart te maken. Is het niet de ongelovigen dan de Joden, dan de vrouwen en nu de Sharia.. Jouw intenties zijn dus al bekent.
Van die 2 procent kan je alles maken. Het gaat om een Nederlander die onderzoek heeft verricht en die 8 jaar in midden oosten heeft geleefd dus wat dat betreft denk ik niet dat er een subjectieve invloed zou zijn in zijn einde verslag. Grootscheeps martelen wanneer het niet in je wetgeving staat vind ik erger dan wanneer je bij een sharia weet waar je aan toe bent, en welke (lijf) straffen je kunt krijgen.quote:Op zondag 15 januari 2006 11:20 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik weet niet zo goed wat ik van die 2 procent moet denken, ik zal het es bij een rechtenstudent neerleggen. Eerlijk gezegd denk ik dat dit creatief gechoochel is. En wat jij aanhaalt maakt nogal een verschil; misschien martelen de Amerikanen, maar zoiets wordt in de wetgeving wel afgekeurd. Dan is het misschien des te krommer dat het wel gebeurd, maar het wordt wel afgekeurd. Je kunt mensen via die wetgeving veroordelen.
Tja, 2 procent klinkt heel verwonderlijk en zoals ik zei ben ik erg benieuwd hoe je dat moet interpreteren ( weet 0,0 van recht ), maar dat wikipediastukje laat toch mooi zien dat die 2 procent dan vrij weinig zegt, lijkt mequote:Op zondag 15 januari 2006 12:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Van die 2 procent kan je alles maken. Het gaat om een Nederlander die onderzoek heeft verricht en die 8 jaar in midden oosten heeft geleefd dus wat dat betreft denk ik niet dat er een subjectieve invloed zou zijn in zijn einde verslag. Grootscheeps martelen wanneer het niet in je wetgeving staat vind ik erger dan wanneer je bij een sharia weet waar je aan toe bent, en welke (lijf) straffen je kunt krijgen.
Deze discussie gaat over de mooie kanten van de ISlam de islam in een beterdag licht stellen en dat wil jij maar niet begrijpen. Waarom zou ik je als vijand moeten zien? Absoluut niet een anders denkende hoeft nog geen vijand van mij te zijn als je je herinnert heb ik ook in mijn eerste post je oneindig respect toebelooft. en van jou ontvangen en dat waardeer ik. Kritiek geef ik en ontvang ik ook van mijn vrienden, daar hoef je echt geen vijand voor van me te zijn.quote:Op zondag 15 januari 2006 11:45 schreef onemangang het volgende:
[..]
Die acties van Amerika zijn ook niet goed te praten, maar daar gaat deze discussie niet over. Het gaat hier over de islam. Het gebruiken van het woordje 'aanvallen' wat je al zo vaak doet is jouw perceptie. Aanvallen is iets voor mensen met vijandbeelden. Zie je mij als vijand? Ik bekritiseer het gewelddadige karakter van de islam. En natuurlijk heeft de islam ook zijn positieve kanten, maar als je die vergelijkt met de positieve kanten van zo'n beetje alle religies en overtuigingen, dan is daar niets uitzonderlijks in te ontdekken. Waar de islam zich in onderscheid met andere religies en overtuigingen is het onderwerpende, gewelddadige karakter.
[..]
Welke punten?
Ik bekritiseer een aanhanger van de religie die ongelovigen als het laagste van het laagste bestempeld. De islam maakt zichzelf al zwart zonder dat men het zich realiseert. Lees deze opsomming van koranteksten eens door. Of deze of deze. Gewoon een droge opsomming van koranteksten, gesorteerd op geweld, intolerantie en tegenstrijdigheden etc. Als het allemaal pais en vree was met de islam dan waren die lijsten heel kort of bestanden ze niet eens. Maar ze zijn gewoon heel erg lang. Daar kan je je ogen toch niet voor sluiten?
honestly ben ik ook niet echt bekent met Rechten en basseer ik mijn argumenten alleen op bovenstaande stukje. 2% kan wel extreem verschillen, uiteraard kan (durf) ik ook niet te ontkenenn, maar mijn inziens moeten we wel de nadruk geven op 98% die wel overeenkomt. En de meerderheid is (meestal) heersende.quote:Op zondag 15 januari 2006 12:04 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Tja, 2 procent klinkt heel verwonderlijk en zoals ik zei ben ik erg benieuwd hoe je dat moet interpreteren ( weet 0,0 van recht ), maar dat wikipediastukje laat toch mooi zien dat die 2 procent dan vrij weinig zegt, lijkt me
Maar dat is niet zo gek; ik denk dat veel van de heersende moraal hier over de wereld aardig overeenkomt. Zo stellen sommigen ook dat het Europese recht gebasseerd is op de Christelijke 10 geboden. Ik zie dat zelf meer als dat beide zijn gebasseerd op een gevoel voor moraal en recht waar veel mensen het mee eens zijn, en dat daarbij afhangt van je cultuur.quote:Op zondag 15 januari 2006 12:10 schreef Triggershot het volgende:
[..]
honestly ben ik ook niet echt bekent met Rechten en basseer ik mijn argumenten alleen op bovenstaande stukje. 2% kan wel extreem verschillen, uiteraard kan (durf) ik ook niet te ontkenenn, maar mijn inziens moeten we wel de nadruk geven op 98% die wel overeenkomt. En de meerderheid is (meestal) heersende.
nou wat dat betreft heeft Nls wetgeving heel wat hervormingen gehad door Napoleon en Thorbecke en heel wat grondwetten radicaal veranderdt. 10 geboden vind je ook terug in de Islam en Jodendom en deels in boedhisme, maar of de Sharia nou ook daadwerkelijk 98% overeenkomt net Het Europese recht daar durf ik geen uitspraak over te doen.quote:Op zondag 15 januari 2006 12:13 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Maar dat is niet zo gek; ik denk dat veel van de heersende moraal hier over de wereld aardig overeenkomt. Zo stellen sommigen ook dat het Europese recht gebasseerd is op de Christelijke 10 geboden. Ik zie dat zelf meer als dat beide zijn gebasseerd op een gevoel voor moraal en recht waar veel mensen het mee eens zijn, en dat daarbij afhangt van je cultuur.
Dat begrijp ik maar al te goed, maar zoals eerder gezegd is een dergelijke opstelling dezelfde als die van een verstokte stalinist die het stalinisme probeert te verkopen door te roepen dat het stalisnisme eigenlijk hetzelfde is als 'gelijkheid van alle mensen'.quote:Op zondag 15 januari 2006 12:08 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Deze discussie gaat over de mooie kanten van de ISlam de islam in een beterdag licht stellen en dat wil jij maar niet begrijpen.
Neem me niet kwalijk, maar ik ben wel degelijk op dat vers ingegaan. Je kan niet ontkennen dat er wel degelijk wordt opgeroepen om ONGELOVIGEN TE DODEN. Natuurlijk onder bepaalde omstandigheden, maar die omstandigheden doen er eigenlijk niet eens niet zo toe. Het vermoorden van andersgelovigen is onder geen enkele omstandigheid goed te praten.quote:Wel irriteert het me dat na ik herhaaldelijks heb gezegt dat ik niet op zomaar in ga op verzin van de koran zonder context.. Dat je dat nog steeds niet begrijpt vind ik wel jammer.
Je had 1 vers aangehaald en die had je al fout geinterpreteerd laat staan de versen die je nu quotte door middel van een site (die je ook al stuk of 4 x hebt neergezet) zonder context te kennen.
'Je haalt de teksten uit de context' is de meest gebruikte cliché opmerking van gelovigen (christenen/moslims) om hun eenzijdige visie op het geloof te verdedigen. Maar je haalt de teksten van de koran pas echt uit de context als je alleen oog hebt voor de 'positieve' zaken in de koran en de negatieve zoveel mogelijk wil negeren.quote:En weer kom je alleen maar met sites zonder context.. Weetje wat ik kap met het reageren op jou, tot je de moeite neemt om je in de Islam te verdiepen ik word hier zo moe van. Het beste ermee.
Gij zult geen afgoden vereren, maar Mij alleen aanbidden en boven alles beminnen.quote:Op zondag 15 januari 2006 12:13 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Maar dat is niet zo gek; ik denk dat veel van de heersende moraal hier over de wereld aardig overeenkomt. Zo stellen sommigen ook dat het Europese recht gebasseerd is op de Christelijke 10 geboden. Ik zie dat zelf meer als dat beide zijn gebasseerd op een gevoel voor moraal en recht waar veel mensen het mee eens zijn, en dat daarbij afhangt van je cultuur.
Stel je koopt een kast bij de Ikea en er zit een complexe gebruiksaanwijzing van 1000 pagina's in ondoorzichtelijk academisch taalgebruik bij. Wat doe je dan?quote:Op zondag 15 januari 2006 15:00 schreef Triggershot het volgende:
De Koran is een complex werk waaruit men niet zonder kennis van zaken een vers kan citeren en dat tot algemene regel kan verheffen.
nogmaals naar mijn weten ben ik klaar met ons discussie.quote:Op zondag 15 januari 2006 15:19 schreef onemangang het volgende:
[..]
Stel je koopt een kast bij de Ikea en er zit een complexe gebruiksaanwijzing van 1000 pagina's in ondoorzichtelijk academisch taalgebruik bij. Wat doe je dan?
- Al die 1000 pagina's doorlezen, bestuderen en proberen te begrijpen
- Ikea verzoeken om een gebruiksaanwijzing op een a4tje die iedereen kan begrijpen
- De gebruiksaanwijzing terzijde leggen en zelf proberen om die kast in elkaar te zetten.
Jij kiest voor de eerste weg, ik de laatste. Hoe dan ook, in dit geval kan je in ieder geval stellen dat degene die die kast verkoopt niet in staat is om helder te communiceren met zijn klanten.
Wanneer een moslim en een niet-moslim beide de inhoud van de koran even goed kennen (maar verschillen van mening) wordt de interpretatie van de niet-moslim dus gewoon niet serieus genomen?quote:Op zondag 15 januari 2006 15:11 schreef Triggershot het volgende:
Een interpretatie van een niet-moslim over de Koran wordt niet geaccepteerd, verworpen en niet eens ter discussie genomen.
Serieus wel tuurlijk, maar het wordt niet geaccepteerd als ware interpretatie tenzij hij het met een geleerdes tafseer (uitleg) kan onderbouwen.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:19 schreef Biff-Tannen het volgende:
[..]
Wanneer een moslim en een niet-moslim beide de inhoud van de koran even goed kennen (maar verschillen van mening) wordt de interpretatie van de niet-moslim dus gewoon niet serieus genomen?
okquote:Op zondag 15 januari 2006 16:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Serieus wel tuurlijk, maar het wordt niet geaccepteerd als ware interpretatie tenzij hij het met een geleerdes tafseer (uitleg) kan onderbouwen.
Volgens een hadith overlevering door Boecharie zegt Mohammed dan ook volgen mijn interpretatie, die van de metgezellen en geleerden.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:33 schreef Biff-Tannen het volgende:
[..]
ok
Ik denk alleen dat de enige die weet hoe de volledige islam geinterpreteerd moet worden degene is die de islam de wereld heeft ingebracht (Mohammed).
Serieus?quote:Op zondag 15 januari 2006 16:22 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Serieus wel tuurlijk, maar het wordt niet geaccepteerd als ware interpretatie tenzij hij het met een geleerdes tafseer (uitleg) kan onderbouwen.
Moeilijke zaak.quote:Op zondag 15 januari 2006 16:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Volgens een hadith overlevering door Boecharie zegt Mohammed dan ook volgen mijn interpretatie, die van de metgezellen en geleerden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |