zou je verzen in Centraal Anti Islam gebash [deel 4] trouwens met een Christelijk moraal willen beoordelen?quote:Op maandag 2 januari 2006 18:56 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ik beweer niet dat alle moslims joden haten, dat beweert de persoon waar ik op reageer.
Toch is het interessant om te zien dat in een land als Indonesie er veel negatiever wordt gekeken naar Joden dan in andere aziatische landen.
Wat wil je daarmee zeggen als reactie op mijn bericht?quote:Op maandag 2 januari 2006 19:02 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Tsjaaah, Indonesie en Pakistan zijn (worden) een van machtigste nieuwe islamitische staten. Je hebt allemaal verschillende interpretaties van de Koran in zulke landen.. Waardoor er meer radicale ideeen rondlopen.. BIj invasie van Indonesie meldden veel Indonesiers/Pakistanen zich voor de "jihad"
Dat Indonesiers onterecht en onlogisch negatief kijken naar de Jodenquote:Op maandag 2 januari 2006 19:05 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee zeggen als reactie op mijn bericht?
Uiteraard, dus jij verklaart het ook uit de radicalisatie die plaatsvindt in dat soort landen?quote:Op maandag 2 januari 2006 19:06 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Dat Indonesiers onterecht en onlogisch negatief kijken naar de Joden
Geen opleiding, geen werk en geen doel... Islam is de enige waar je je mee bezig kunt houden zonder er kosten aan over te houden. En als je dan helaas bij de verkeerden terecht komen die radicale islam leren.. Tsjaah Op zo een manier heb je al een basis gezet voor radicaliseringquote:Op maandag 2 januari 2006 19:08 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Uiteraard, dus jij verklaart het ook uit de radicalisatie die plaatsvindt in dat soort landen?
Zij komen overeen met de Christelijke moraal, nu moet ik wel zeggen dat de werkelijke Christelijke moraal is:quote:Op maandag 2 januari 2006 19:04 schreef Triggershot het volgende:
[..]
zou je verzen in Centraal Anti Islam gebash [deel 4] trouwens met een Christelijk moraal willen beoordelen?
"Hij, de ware moslim houdt Allah boven alles" (muslim)quote:Op maandag 2 januari 2006 19:10 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Zij komen overeen met de Christelijke moraal, nu moet ik wel zeggen dat de werkelijke Christelijke moraal is:
Hou van God boven alles en van uw medemens net zoveel als uwzelf.
quote:Op maandag 2 januari 2006 19:15 schreef Triggershot het volgende:
[..]
"Hij, de ware moslim houdt Allah boven alles" (muslim)
"Niemand van jullie is werkelijk gelovig tot hij het gene wat hij voor zich zelf wenst, voor zijn broeder wenst" (boecharie)
Hmm kan ik niet over oordelenquote:Op maandag 2 januari 2006 19:17 schreef Pracissor het volgende:
[..]
![]()
Toch blijft het zo zijn dat de Islam een stuk concreter is dan het Christendom, daarom zeggen sommige mensen ook wel dat de Islam makkelijker is dan het Christendom.
Heel kort door de bocht gezegt, de Islam heeft een bepaald aantal regels waarnaar je je moet leven, doe je dit goed genoeg (alle goede en slechte punten worden bijgehouden), kom je in de hemel.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:18 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hmm kan ik niet over oordelen![]()
Mijn moeder is Christelijk.. Mijn vader een "moslim" . Dus kan ik daar eigenlijk nie over oordelen
jij hebt het dus heel wat moeilijker?quote:Op maandag 2 januari 2006 19:24 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Heel kort door de bocht gezegt, de Islam heeft een bepaald aantal regels waarnaar je je moet leven, doe je dit goed genoeg (alle goede en slechte punten worden bijgehouden), kom je in de hemel.
Volgens Christenen kan God de mens niet accepteren zoals die is, nooit kan een mens goed genoeg leven om het waard te zijn om bij Hem te horen, daarom offerde Hij Zichzelf (Zijn Zoon) op, na het vragen van oprechte vergeving (elke keer weer) om je zonden ben je een kind van God.
Maar de mens wil graag een plaatsje 'verdienen', 'goede punten' scoren. Dit zie je ook bij Christenen, die kunnen het niet goed accepteren dat ze gewoon een zondaar zijn en zonder vergeving van hun zonden niks waard. Moslims kunnen plat gesproken wel een plaats verdienen in de hemel, Christenen dus niet.
Ik weet niet of jij het 'moeilijk' hebt, hangt natuurlijk ook van de manier waarop je je geloof beleeft/beleidt.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:28 schreef Triggershot het volgende:
[..]
jij hebt het dus heel wat moeilijker?
Hoop maar dat je een conditie hebt en een goeie bergbeklimmer bentquote:Op maandag 2 januari 2006 19:34 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Ken jij niet het schilderij waarop 2 wegen zijn afgebeeld, aan de ene kant een brede weg met allemaal plezier langs de weg, mensen lopen daar vrolijk en lachen op, met op het einde een groot vuur.
Aan de andere kant is een kleine paadje dat een berg oploopt, de mensen die daar oplopen hebben het zwaar, ze moeten veel uitrusten en komen maar heel langzaam vooruit, maar op het eind is de hemel.
Op eigen krachten lukt het me zoiezo niet.quote:Op maandag 2 januari 2006 19:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Hoop maar dat je een conditie hebt en een goeie bergbeklimmer bent
In god we trustquote:Op maandag 2 januari 2006 19:36 schreef Pracissor het volgende:
[..]
Op eigen krachten lukt het me zoiezo niet.
Iddquote:
Wat een islam zwartmakende en manipulatieve text zeg.. Zomaar even gekopieerd?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:48 schreef Parttime_pacifist het volgende:
. Om een voorbeeld te noemen in de Koran ‘voer oorlog tegen hen die niet in God geloven. Voer oorlog tot hun prijs betaald hebben met eigen handen en tot ze onderworpen zijn. Als u ongelovigen ontmoet, breng ze ter dood, richt een slachting aan, doodt hen overal waar u ze vindt. bestrijdt hen tot er geen teken van onenigheid meer is en slecht de eredienst voor Allah overblijft’ soera 9, vers 29.
haha die is wel heel erg hehe, wat is je bron???quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:48 schreef Parttime_pacifist het volgende:
. Om een voorbeeld te noemen in de Koran ‘voer oorlog tegen hen die niet in God geloven. Voer oorlog tot hun prijs betaald hebben met eigen handen en tot ze onderworpen zijn. Als u ongelovigen ontmoet, breng ze ter dood, richt een slachting aan, doodt hen overal waar u ze vindt. bestrijdt hen tot er geen teken van onenigheid meer is en slecht de eredienst voor Allah overblijft’ soera 9, vers 29.
Waarom begin je niet een nieuwe kruistocht joh ?quote:Op vrijdag 6 januari 2006 23:48 schreef Parttime_pacifist het volgende:
Nou wat een verschil zegquote:Op zaterdag 7 januari 2006 00:01 schreef Triggershot het volgende:
Wat een islam zwartmakende en manipulatieve text zeg.. Zomaar even gekopieerd?
En nu ware vertaling er bij pakken?
" Bestrijdt diegenen onder de mensen van het Boek, die in God noch in de laatste Dag geloven, noch voor onwettig houden wat God en Zijn boodschapper voor onwettig hebben verklaard, noch de ware godsdienst belijden totdat zij de belasting met eigen hand betalen, terwijl zij onderdanig zign."
(9-29)
http://www.islam-info.be/idp/kuran/koran/9.htm
http://www.redouan.nl/koran/koran009.htm
http://digiboek.50megs.com/koran/koran009.html
http://nmo.omroep.nl/cgi/nmo/index.php?s=6&i=1&id=9
![]()
![]()
Of je neemt vers 5:33 uit de "vredebrengende" koranquote:Op zaterdag 7 januari 2006 14:55 schreef addictivebeat het volgende:
haha die is wel heel erg hehe, wat is je bron???
Nog steeds hoog genoteerd in de top domme reacties.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 16:34 schreef Vassili_Z het volgende:
Waarom begin je niet een nieuwe kruistocht joh ?![]()
Verheerlijken? Eerder islam in een positief daglicht stellen.quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:32 schreef Little_Meanie het volgende:
een topic dat de islam verheerlijkt? het moet niet gekker worden
Als zelfverdediging.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:56 schreef michiel- het volgende:
Ik heb me er niet in verdiept en ook het vorige topic niet gelezen, maar als ik bovenstaande lees (over vrijheid van meningsuiting, andere religies, etc) snap ik niet waarom de Jihad is uitgevonden.
Om de wetten van Mohammedje (van Allahquote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:49 schreef Triggershot het volgende:
[waarom is de jihad uitgevonden]
Als zelfverdediging.
waarom dan?quote:Op zaterdag 7 januari 2006 17:44 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Verheerlijken? Eerder islam in een positief daglicht stellen.
En wat is Istanbul nu? Grootste fabrikant van nep merkkleding dat aan Europeesche pauper toeristen word verkocht.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:38 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Zij hebben de stad groter en sterker gemaakt dan de Romeinen ooit durfden te dromen.
[..]
Dus wie was nu jaloers op wie?
[afbeelding]
Westerse bedrijven die een schoen die hier 120 euro kost in Azie/Afrika laten maken voor 20 cent per uur na alees leeg geplunderd te hebben is beschaving?quote:Op maandag 9 januari 2006 00:08 schreef thomas-anderson het volgende:
[..]
En wat is Istanbul nu? Grootste fabrikant van nep merkkleding dat aan Europeesche pauper toeristen word verkocht.
Nu is het Westen superieur aan het Midden-Oosten, dat was ooit anders. Tijdens de kruistochten waren de Arabieren vooral op medisch terrein ons ver vooruit. Helaas is het ergens blijven haken. Het was uiteraard voor alle partijen beter geweest als de beschaving daar ook verder gegroeid was. Met name om ook een verlichting mee te maken...
Wat ons nu rest is slecht de hoop dat ze die nog massaal krijgen voordat de macht die ze hebben verkregen door de toevallige (onfortuinlijke) aanwezigheid van olie in hun gebied een apocalyptisch einde brengt aan een van de partijen. ofzo..
Noord Ierland???quote:[[..]
Ja die Christenhonden ook!!! Ze blazen zichzelf ook zo vaak op tenmidden van tientallen onschuldige tieners en bejaarden![]()
![]()
![]()
Kerel..voer een normale discussie en laat die onzin AUB achterwege....de tijd van de inquisitie hebben we al honderden jaren achter ons gelaten!! Het christendom is redelijk volwassen geworden....de islam daarintegen staat nog in de kleuterschoenen...dat is gewoon een feit!!!
Kijk naar je omgeving, NL is levend bewijs dat Christendom steeds afneemt in percentage. Overigens is post die jij quotte nie eens zo zeer om te discussieren, eerder om een soortgelijk post neer te zetten.quote:Op maandag 9 januari 2006 22:23 schreef Boomstam het volgende:
[..]
nooit geleerd dat je geen leugens mag vertellen van de koran?
2 miljard mensen geloven in Jezus. dat is 1/3 van de wereldbevolking
en jij heb het over het uitsterven?
Ook de groei is nog steeds aanwezig, nee niet hier in het westen.
bronnen:
http://www.cia.gov/cia/publications/factbook/geos/xx.html#People
http://www.zending.org/Landen/Wereld/Wereld.htm#Godsdienst
toevoeging:quote:Op maandag 9 januari 2006 22:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kijk naar je omgeving, NL is levend bewijs dat Christendom steeds afneemt in percentage. Overigens is post die jij quotte nie eens zo zeer om te discussieren, eerder om een soortgelijk post neer te zetten.
nee eerder om jouw met bronnen om je oren te zwaaien iets wat jij nalaat.quote:Op maandag 9 januari 2006 22:35 schreef Triggershot het volgende:
[..]
Kijk naar je omgeving, NL is levend bewijs dat Christendom steeds afneemt in percentage. Overigens is post die jij quotte nie eens zo zeer om te discussieren, eerder om een soortgelijk post neer te zetten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |