En dus? Je gaat er nu van uit dat hij haar eventueel bij zou staan. Dat hij helpt met één of ander mogelijk verwerkingsproces?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:20 schreef Ynske het volgende:
op dit moment vind ik dat je dus best egoïstisch mag zijn, en voor jezelf mag kiezen.
abortus is een ingreep in je leven, waar je niet zomaar overheenstapt.
Een plaatsje geven? Ja sorry, ik begrijp je niet. Maar dat ligt aan mij waarschijnlijk. Ben nogal rationeel ingesteld namelijk.quote:en als het je helpt bij het een plaatsje te geven dat de verwekker op de hoogte is omdat je hem dan recht in de ogen kunt blijven kijken, dan moet je je echt niet laten tegenhouden door het feit dat hij er misschien niet van gediend is om te weten dat hij je bevrucht heeft
nu draai je het om. Als ik ongewenst zwanger zou zijn, zou IK graag weten dat de vader hiervan op de hoogte is, ik zou anders meer moeite hebben met het af te sluiten. IK zie voor hem geen nadeel als ik het vertel.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:23 schreef UIO_AMS het volgende:
En ik zie geen reden om het wel te zeggen.
Abortus lijkt me niet zo luchtig hoor. Het lijkt mij vrij logisch dat je het een plaatsje wil geven ook al wil je geen kinderen. Maar dat zijn waarschijnlijk vrouwelijke hormonen die dan opspelen etc.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:28 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
En dus? Je gaat er nu van uit dat hij haar eventueel bij zou staan. Dat hij helpt met één of ander mogelijk verwerkingsproces?
[..]
Een plaatsje geven? Ja sorry, ik begrijp je niet. Maar dat ligt aan mij waarschijnlijk. Ben nogal rationeel ingesteld namelijk.
nee daar ga ik helemaa niet vanuit, het is gewoon een gevoelskwestiequote:Op maandag 2 januari 2006 14:28 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
En dus? Je gaat er nu van uit dat hij haar eventueel bij zou staan. Dat hij helpt met één of ander mogelijk verwerkingsproces?
quote:Een plaatsje geven? Ja sorry, ik begrijp je niet. Maar dat ligt aan mij waarschijnlijk. Ben nogal rationeel ingesteld namelijk.
Het is nieuws waar je in de geschetste situatie weinig aan hebt. Het is struisvogelen op het moment dat je jezelf ontziet van verantwoordelijkheid. Daarvan is hier geen sprake.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:12 schreef Bastard het volgende:
Het niet willen weten vind ik ook kop-zand eigenlijk.
Lijkt me de foute reden om het niet te vertellen. Het gaat hier niet om wel of niet een abortus. Jij vindt abortus moord, niet iedereen ziet dat hetzelfde.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:13 schreef tiez het volgende:
je moet verantwoordelijkheid nemen voor je daden.
condooms zijn niet 100% veilig en alleen de pil al helemaal niet!
Natuurlijk moet je verantwoordelijkheid nemen. Doet iemand dat hier niet dan? Dat is ook niet het topic hier. Je moet dingen niet zwaarder aanzetten dan ze zijn.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:13 schreef tiez het volgende:
je moet verantwoordelijkheid nemen voor je daden.
condooms zijn niet 100% veilig en alleen de pil al helemaal niet!
Relatie is verbroken. En dan een paar maanden later bellen. Oja heb een abortus laten doen. Wat niet weet wat niet deerd.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:11 schreef Bastard het volgende:
[..]
Nee nee, er van uitgaande dat ze het dus niet wilt houden.. zou het puur kennisgeving zijn voor hem. Wellicht over een paar maanden vertellen als de abortus al gebeurt is dan.. om de situatie niet nog moeilijker te maken. Ik zou het wel willen weten.
Of 'ik laat een abortus doen.'quote:Op maandag 2 januari 2006 14:31 schreef Megumi het volgende:
[..]
Relatie is verbroken. En dan een paar maanden later bellen. Oja heb een abortus laten doen. Wat niet weet wat niet deerd.
Nu ben je woedend maar misschien is dat over een paar dagen weer omgeslagen.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:32 schreef Klare het volgende:
Geloof niet dat ik behoefte heb aan contact met hem hierna.
En toen had hij ineens het recht niet meer hé?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:32 schreef Klare het volgende:
Geloof niet dat ik behoefte heb aan contact met hem hierna.
quote:Op maandag 2 januari 2006 14:09 schreef Godlike02 het volgende:
Je kan toch alleen maar die jongen zijn leven overhoop gooien?
Dan gaat hij er ook over na denken. Straks gaat hij roepen dat hij het wil houden.
Dan heb je zelf ook meer ellende dan je nu hebt.
Of het verwijt dat je de pil express bent vergeten. Dat je zwanger wilde raken.
Dat het een poging is om hem terug te krijgen.
Als je het al gaat vertellen zou ik het doen na de abortus. Dan heb je in elk geval geen discussie meer en zal hij er vrede mee moeten hebben. Dan is hij volledig op de hoogte maar kan zich niet mengen in je beslissing of valse verwijten gaan maken.
m.i. een erg goede reden om het niet te vertellen.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:26 schreef Klare het volgende:
Ik ben bang dat hij erop aan gaat dringen het kind te houden.
Gezien jouw toekomstbeeld en de duidelijk overdonderende chemie tussen jullie tweeën, lijkt het me duidelijk. Je moet er wèl met iemand over praten, want je moet het verwerken. Maar ik zou hem er (zeker voorlopig) buiten laten.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:26 schreef Klare het volgende:
Ik ben bang dat hij erop aan gaat dringen het kind te houden.
Welk recht? In Nederland zal je als kerel is moeten trouwen(/samenlevingscontract) voordat er enigzins sprake is van het recht hebben op een beslissing in dit soort zaken. In mijn beleving gaat het hier alleen om waarden en normen en fatsoenlijk met elkaar omgaan.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:33 schreef Woessssj het volgende:
[..]
En toen had hij ineens het recht niet meer hé?
Waarom ben je nou precies kwaad? Hij heeft het een tijdje geleden uit gemaakt en wil je nu niet meer spreken over de telefoon. Lijkt me toch een normale situatie. Wellicht zijn het je hormonen die nu opspelen?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:40 schreef Klare het volgende:
Hij heeft die relatie op zo`n rare manier uitgemaakt, ik zou me er niet goed bij voelen als hij me dan nu ging steunen, het zou nep voelen. Maar omdat ik zo kwaad op hem ben kan ik niet objectief hierover nadenken, vandaar dit topic.
Ik ben kwaad dat hij het ene weekend zegt dat hij me nooit meer kwijt wil en twee dagen later het uitmaakt. Maar dat heeft weinig met deze discussie van doen.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:44 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Waarom ben je nou precies kwaad? Hij heeft het een tijdje geleden uit gemaakt en wil je nu niet meer spreken over de telefoon. Lijkt me toch een normale situatie. Wellicht zijn het je hormonen die nu opspelen?
Ah, oké. Dan heb je daar al het recht toe.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:45 schreef Klare het volgende:
Ik ben kwaad dat hij het ene weekend zegt dat hij me nooit meer kwijt wil en twee dagen later het uitmaakt. Maar dat heeft weinig met deze discussie van doen.
Ik ben het volkomen met je eens. Die post van mij was ook tamelijk cynisch bedoeld.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:43 schreef ExCibular het volgende:
[..]
Welk recht? In Nederland zal je als kerel is moeten trouwen(/samenlevingscontract) voordat er enigzins sprake is van het recht hebben op een beslissing in dit soort zaken. In mijn beleving gaat het hier alleen om waarden en normen en fatsoenlijk met elkaar omgaan.
En daarin spelen 2 dingen mee, wat vindt hij en wat vindt zij.
En vanuit die logica kan ik alleen zeggen, als je het alleen als mededeling aan die jongen vertelt kan je het wat mij betreft net zo goed niet vertellen. Dat is alleen maar vervelend voor beide. Die jongen schiet er niks mee op en misschien is het zelfs negatief voor hun beide.
Het ligt natuurlijk ook een beetje aan de relatie.
Tja, dat is een heel terecht gevoel van boosheid ... maar dat kan wel juist ook een reden zijn om hem er verder niet meer bij te betrekken ...quote:Op maandag 2 januari 2006 14:45 schreef Klare het volgende:
[..]
Ik ben kwaad dat hij het ene weekend zegt dat hij me nooit meer kwijt wil en twee dagen later het uitmaakt. Maar dat heeft weinig met deze discussie van doen.
quote:Op maandag 2 januari 2006 13:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Hij heeft toch wel het recht om te weten dat je zijn kindje gaat vermoorden
Het is leuk om te weten dat je zo'n van de pot gerukte pro-life hippie bent, maar ga toch maar ergens anders cool doen.quote:Op maandag 2 januari 2006 13:47 schreef __Saviour__ het volgende:
Hij heeft toch wel het recht om te weten dat je zijn kindje gaat vermoorden
Het wegmoffelen van de gevolgen is abortus. En daartoe heeft ze al besloten en staat los van het wel of niet vertellen.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:59 schreef dolle_hond het volgende:
als je t niet vertelt, neem je gewoon niet de verantwoordelijkheid over je daden, maar moffel je de gevolgen weg.
Ik wil niet antwoorden voor TS, maar in hoeverre heeft de mannelijke partij in deze situatie er iets over te zeggen? Het was op voorhand al duidelijk dat TS geen kind wil en geen probleem heeft met abortus.quote:Op maandag 2 januari 2006 14:59 schreef dolle_hond het volgende:
je hebt hem toch vrijwillig geneukt? dan moet je t ook de beslissing over het resultaat daarvan kunnen delen.
hier lijkt het er op, dat je het vooral niet wil vertellen, omdat hij het niet eens zal zijn met jouw wens.
Er zou idd een kans kunnen zijn dat hij dit zo zou gaan opvatten waardoor je gewoon stomweg een helehoop problemen kunt oproepen.quote:hij heeft er het recht op om te weten dat je zijn kind gaat vermoorden
Ze 'moet' helemaal niks. Hij heeft de relatie verbroken. En van wat ik zo lees heeft-ie al helemaal geen behoefte aan verder contact. Waarom zou ze hem dit dan moeten vertellen?quote:Op maandag 2 januari 2006 14:59 schreef dolle_hond het volgende:
als je t niet vertelt, neem je gewoon niet de verantwoordelijkheid over je daden, maar moffel je de gevolgen weg.
je hebt hem toch vrijwillig geneukt? dan moet je t ook de beslissing over het resultaat daarvan kunnen delen.
Zijn mening doet m.i. totaal niet ter zake. Hij hoeft geen abortus te ondergaan, of dat kind te baren en op te voeden.quote:hier lijkt het er op, dat je het vooral niet wil vertellen, omdat hij het niet eens zal zijn met jouw wens.
en dat is juist een belangrijke reden voor haar om geen contact te zoeken met iemand die er een andere mening op na houdt.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:05 schreef ArtyShock het volgende:
[..]
Het wegmoffelen van de gevolgen is abortus. En daartoe heeft ze al besloten en staat los van het wel of niet vertellen.
[..]
uiteindelijk is het de vrouw die dit beslist. een man kan hier alleen op reageren. misschien is TS wel bang voor de reactie van dr ex als hij er achter komt dat TS (toch) abortus heeft gepleegd.quote:Ik wil niet antwoorden voor TS, maar in hoeverre heeft de mannelijke partij in deze situatie er iets over te zeggen? Het was op voorhand al duidelijk dat TS geen kind wil en geen probleem heeft met abortus.
Denk aan de woede die je voelde, je zou er de stijlaward 2006, 2007 èn wellicht 2008 alvast mee binnen slepen.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:23 schreef Klare het volgende:
Dat samen beslissing nemen zou opgaan als hij ook samen de beslissing had genomen om er mee op te houden, en dat was niet bepaald het geval. Maar ik zal hem nooit vlak voor de kliniek op bellen met die medeling, ik ben niet zo gemeen!
Achteraf vertellen dat je zwanger was, maar dat je hebt weg hebt laten halen is ook gemeen.quote:Op maandag 2 januari 2006 15:23 schreef Klare het volgende:
Dat samen beslissing nemen zou opgaan als hij ook samen de beslissing had genomen om er mee op te houden, en dat was niet bepaald het geval. Maar ik zal hem nooit vlak voor de kliniek op bellen met die medeling, ik ben niet zo gemeen!
Vind ik dus ook!quote:Op maandag 2 januari 2006 15:30 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Achteraf vertellen dat je zwanger was, maar dat je hebt weg hebt laten halen is ook gemeen.
En dan?quote:Op maandag 2 januari 2006 16:01 schreef WesHell het volgende:
Mischien wil hij het wel houden.
O nee? Hij is de vader.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:03 schreef TheThirdMark het volgende:
Hij heeft niets te willen.
Die haar uitermate waardeoos behandelt.quote:
En daarom lijkt het mij ook beter dat ze hem niets vertelt.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:03 schreef TheThirdMark het volgende:
Hij heeft niets te willen.
nee, hij is hooguit 'verwekker' ... natuurlijk s dat moreel wel een zeker rol waarvan in veel gevallen het wel een beetje net is de ander ook op de hoogte te stellen, maar abortus is verder een kewestie van de lichamelijke integriteit van de moeder ...quote:
Kom zeg, we horen hier slechts één kant van het verhaal.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:12 schreef TrenTs het volgende:
Die haar uitermate waardeoos behandelt.
Een klein hoopje cellen. En veel meer wordt het ook niet.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:01 schreef WesHell het volgende:
Je brengt wel een leven met je mee, ik zou het hem wel vertellen..
Dan heeft-ie pech.quote:Mischien wil hij het wel houden.
iddquote:Op maandag 2 januari 2006 16:16 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Kom zeg, we horen hier slechts één kant van het verhaal.
Ik kan ook alleen maar mijn kant van het verhaal vertellen. Maar dit is wat er is gebeurt, opeens wat het uit, dat is een feit. Hoe ik me eronder voel, dat zet ik hier niet neer, want dat is mijn interpretatie.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:16 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
Tenzij ze hem de ogen toegeslagen heeft met een honkbalknuppel zie ik weinig reden om het ene moment te roepen dat je iemand nooit meer kwijt wil en haar daarna te dumpen.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:16 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
nu is dat vaak wel iets om rkening te houden... maar bedenk wel dat we het hebben over een relatie van twee maanden, die uitgemaakt is door die jongen... wat betreft die feiten kun je er wel vanuitgaan dat de kloppen, of verder de sterke beschuldigingen 'kloppen' kun je idd niet goed weten ...quote:Op maandag 2 januari 2006 16:16 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
De reden waarom de relatie beeindigd is, is eigenlijk niet eens van belang. Of TS nou de waarheid vertelt m.b.t. het feit of hij haar wel of niet wil zien is zelfs niet van belang.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:29 schreef TrenTs het volgende:
[..]
Tenzij ze hem de ogen toegeslagen heeft met een honkbalknuppel zie ik weinig reden om het ene moment te roepen dat je iemand nooit meer kwijtwil en haar daarna te dumpen.
Of hij wilde gewoon met haar naar bed, dan is zo'n reactie wel gerechtvaardigd.
Ben ik het mee eens. Het aan hem vertellen dient geen enkel doel, dus lekker aborteren, verwerken en verder gaan met leven.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:36 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
De reden waarom de relatie beeindigd is, is eigenlijk niet eens van belang. Of TS nou de waarheid vertelt m.b.t. het feit of hij haar wel of niet wil zien is zelfs niet van belang.
De relatie is beeindigd, TS wil het kind niet houden en vraagt zich af of ze hem moet vertellen dat ze zwanger is.
m.i. is het resultaat van het vertellen op z'n best neutraal, en op z'n slechtst flink negatief, zowel voor hem als voor haar. En dat nog compleet los gezien van de huidige verstandhouding.
Hoewel ik verder niet op mijn relatie wil ingaan wil ik even heel duidelijk maken dat het voor mij wel een serieuze relatie was en niet zomaar een flirt. En natuurlijk telt de manier waaop het mis gegaan is wel mee bij mij, maar dat zo eigenlijk niet moeten, dat weet ik.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:32 schreef RM-rf het volgende:
[..]
maar dat is dan ook niet nodig om al te kunnen concluderen dat het nu ook niet de reinste 'wereld-relatie' was ... gewoon wat kortstondig gekrik en gelik
Denk er gewoon rustig over na...Je hebt een hoop meningen hier gezien, en ik neem aan dat er in je directe omgeving ook wel enkele personen zullen zijn die ervan weten en je dus op de hoogte van hun mening kunnen brengen..Neem dit mee in je overwegen, en maak op een moment dat je niet kwaad bent op je ex alsnog de beslissing wat je gaat doen....quote:Op maandag 2 januari 2006 16:40 schreef Klare het volgende:
[..]
Hoewel ik verder niet op mijn relatie wil ingaan wil ik even heel duidelijk maken dat het voor mij wel een serieuze relatie was en niet zomaar een flirt. En natuurlijk telt de manier waaop het mis gegaan is wel mee bij mij, maar dat zo eigenlijk niet moeten, dat weet ik.
Je hebt een relatie die stuk is,en als het voor jou serieus was,dan kan ik me inbeelden dat je daar kapot van bent en dat niet op 1 dag weer ok is,komt er dan nog bij dat je nu met een ongewenste zwangerschap zit wat je zeker ook niet zal opbeuren.Ik denk niet dat het verstandig is om het hem te zeggen omdat er dan een "welles nietes" spelletje kan ontstaan om het kind te houden,dat gaat je zeker geen beter gevoel geven.Een mens kan veel hebben,maar er zijn grenzen,en jij alleen weet waar jouw grens ligt.En door niks te zeggen lieg je niet,je verzwijgt gewoon.quote:Op maandag 2 januari 2006 16:40 schreef Klare het volgende:
[..]
Hoewel ik verder niet op mijn relatie wil ingaan wil ik even heel duidelijk maken dat het voor mij wel een serieuze relatie was en niet zomaar een flirt. En natuurlijk telt de manier waaop het mis gegaan is wel mee bij mij, maar dat zo eigenlijk niet moeten, dat weet ik.
Je wekt idd de indruk dat je het nog erg moeilijk hebt met het idee dat die relatie uit is gegaan en dit nog niet verwerkt hebt ... juist daarom val je vooral voor mijn betiteling van die kortstondige relatie als 'kort gelik en gekrik'....quote:Op maandag 2 januari 2006 16:40 schreef Klare het volgende:
[..]
In ieder geval het belangrijkste heb je al gedaan...je hebt erover gepraat en om raad gevraagd en gekregen...ook al is het maar van wildvreemde mensen.Nu nog eens met je naaste omgeving praten en je komt er wel uit.Ik wens ik je veel sterkte toe.quote:Op maandag 2 januari 2006 20:12 schreef Klare het volgende:
Vind dat een heel goed verhaal loveli. Het speelt toch zeker een rol dat de relatie was uitgegaan. Als het allemaal aan was gebleven had ik er met hem over kunnen hebben en dan was het misschien toch anders gelopen. Ik weet dat hij graag kinderen wil en ik ben daar voor mezelf helemaal nog niet uit. Ik zal de beslissing zeker niet nemen omdat hij me zo heeft laten vallen, hoe moeilijk ik dat ook vind. Maar ik wil gewoon niet dat mijn woede over hem deze beslissing beinvloed. Aan de andere kant, ik heb altijd heel zeker geweten dat ik geen kinderen wilde, en dan zou ik ze al helemaal niet op deze manier willen. Maar het is zeker geen gemakkelijke beslissing, ik zie het echt niet als een andere optie voor anti-conceptie ofzo. Ik wil er ook nog niet aandenken als een kind maar echt als een hoopje cellen. Morgen ga ik er met een vriendin over hebben, nu weet niemand het nog. Maar de gedachtes om hem niks te zeggen overheersen wel. Vooral na z`n wisselvallige gedrag. En hoe goed ken je iemand nu na twee maanden....
Hier ben ik het helemaal mee eens! Ik denk dat TS inderdaad naar haar gevoel moet luisteren, en ik denk dat ze al weet wat haar keuze zal zijn.quote:Op maandag 2 januari 2006 21:04 schreef Aventura het volgende:
Een abortus hoeft helemaal geen traumatische gebeurtenis te zijn, mits je je maar niets laat aanpraten door anderen. Jij wilt doen wat je gevoel je ingeeft, en dat is vaak het beste.
Recht op wat? De relatie is verbroken, dus hij heeft net zo veel 'recht' op informatie over haar, of om zich met haar lijf en leven te bemoeien als elk andere willekeurig persoon. Geen enkel recht dus.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:48 schreef American_Nightmare het volgende:
Je moet het hem wel vertellen, want hij heeft er net zoveel recht op als jij.
De wetgeving in Nederland ziet abortus niet als moord, dus wat jij daar verder van vindt is volslagen irrelevant. Nogmaals: De relatie tussen hun is al over, dus wat zij verder met haar lijf en leven doet doet gaat hem niks aan, en wat ze wel of niet aan hem vertelt is aan haar om te bepalen.quote:Overigens zie ik abortus als moord en ik zou het verschrikkelijk vinden als een (ex-)partner van mij een zwangerschap zou laten afbreken, en nog veel erger als dit zonder mijn medeweten zou gebeuren.
Nou ja, hoe je het ook draait of keert, het is weliswaar haar lijf en leven, maar in haar lijf groeit wel iets waar hij wel degelijk ook mee te maken heeft.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:07 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
Recht op wat? De relatie is verbroken, dus hij heeft net zo veel 'recht' op informatie over haar, of om zich met haar lijf en leven te bemoeien als elk andere willekeurig persoon. Geen enkel recht dus.
1 zaadcel. En verhoudingsgewijs wordt zijn inbreng met het uur kleiner.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:11 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou ja, hoe je het ook draait of keert, het is weliswaar haar lijf en leven, maar in haar lijf groeit wel iets waar hij wel degelijk ook mee te maken heeft.
Het punt is toch helemaal niet hoe fysiek groot zijn bijdrage was? Zonder dat ene zaadcelletje was er geen zwangerschap.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:17 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
1 zaadcel. En verhoudingsgewijs wordt zijn inbreng met het uur kleiner.
Het is nog niet weggehaald, en kan er nog op terug komen ook!quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:39 schreef Woessssj het volgende:
Hou ff op zeg, ze heeft al besloten.
Als je het zo stelt heeft je vader dus nooit iets over je te zeggen gehad en je moeder alles. Onzin dus. Als een kind verwerkt wordt dan hebben de ouders een gelijke verantwoordelijkheid. Niet alleen op een gegeven moment juridisch maar daarvoor ook al ethisch. Het is wel heel makkelijk om een kindje ff af te doen als een klompje cellen wat je maar effe weg kan laten halen. Hoe je het went of keert; als je er niks aan doen dan ZAL er een kind en dus een mens uit groeien. En jij bepaalt even dat je het weg laat halen en dus in feite vermoordt.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:17 schreef Jernau.Morat.Gurgeh het volgende:
[..]
1 zaadcel. En verhoudingsgewijs wordt zijn inbreng met het uur kleiner.
Inderdaad. Het mooie is nog dat de mensen die er zo makkelijk over praten over het algemeen mannen zijn die de beslissing nooit hebben hoeven maken. Ik denk dat je een willekeurige vrouw die een abortus ondergaan heeft ernaar kunt vragen en dat die zal zeggen dat de zaken wel iets gecompliceerder liggen dan dat.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:31 schreef Bastard het volgende:
Het is kennelijk voor veel mensen veel makkelijk opzij te zetten door het te bagataliseren en af te doen als een nietig celletje is ipv een vorm van leven. Veel makkelijker over te beslissen als zijnde een nietig iets omdat je het toch amper met je blote oog kan waarnemen... dan hoef je ook niet zo na te denken, en helemaal geen gevoel er bij te hebben..
Rare mensen.. had hun moeder ook maar zo makkelijk er over gedacht toen hun nog zo nietig waren.
Mbt het al dan niet beeindigen van een zwangerschap heeft in alle gevallen de vrouw het laatste woord, in mijn ogen. Het is wel haar lichaam waarin van alles gebeurt. In de meeste gevallen ben ik van mening dat het beter is als het een beslissing is waar men samen achter staat, maar zo niet, dan prevaleert de beslissing van de vrouw.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:30 schreef GeneralWong het volgende:
Zeker zeggen, hij is de vader en hij heeft op zijn minst het recht om het te weten. En eigenlijk heeft hij ook behoorlijk wat te zeggen in het laten weghalen of niet. Het is óók zijn kind, je kunt hier simpelweg niet in je eentje over beslissen. Doe je dat wel dan is dat in mijn ogen enorm egoistisch.
En ik zie abortus als een prima middel tegen ongewenste zwangerschappen, tegen overbevolking, etc. en ik zou het prima vinden als dat zonder mijn medeweten (immers, je weet van niks) zou gebeuren.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 11:48 schreef American_Nightmare het volgende:
Je moet het hem wel vertellen, want hij heeft er net zoveel recht op als jij. Overigens zie ik abortus als moord en ik zou het verschrikkelijk vinden als een (ex-)partner van mij een zwangerschap zou laten afbreken, en nog veel erger als dit zonder mijn medeweten zou gebeuren.
Mannen denken alleen aan de daad, niet zozeer aan de gevolgen.. en als die er zijn zoeken naar een manier om er geen verantwoording te hoeven dragen. "Ach, een nietig celletje"quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:33 schreef American_Nightmare het volgende:
[..]
Inderdaad. Het mooie is nog dat de mensen die er zo makkelijk over praten over het algemeen mannen zijn die de beslissing nooit hebben hoeven maken. Ik denk dat je een willekeurige vrouw die een abortus ondergaan heeft ernaar kunt vragen en dat die zal zeggen dat de zaken wel iets gecompliceerder liggen dan dat.
Zou je het ook goed vinden als ik je vriendin zou neuken, als je er niet achter kwam? Je weet immers van niks?quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:35 schreef UIO_AMS het volgende:
[..]
En ik zie abortus als een prima middel tegen ongewenste zwangerschappen, tegen overbevolking, etc. en ik zou het prima vinden als dat zonder mijn medeweten (immers, je weet van niks) zou gebeuren.
Mijn eerste opmerking is zeer ontopic en een reactie op jouw post. Ben benieuwd of je het daarmee eens bent.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:43 schreef UIO_AMS het volgende:
We dwalen nu af van het onderwerp. Dit is geen pro of contra abortus-topic. Als je het daar zo graag over wil hebben open je maar een ander topic. Als dat al niet bestaat.
een beetje vreemde vergelijking en je bent volgens mij aan het doorslaan ...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:41 schreef American_Nightmare het volgende:
Zou je het ook goed vinden als ik je vriendin zou neuken, als je er niet achter kwam? Je weet immers van niks?
enkel als je ervan uitgaat dat je je hele leven kunt 'plannen' ... voor veel mensen is dat soms niet zo, er zijn ook mensen die redelijk onvoorbereid een kind krijgen en er heel goed en vol liefde voor zorgen, net zoals soms mensen die alles perfect 'gepland' hebben, vervolgens erg slechte ouders kunnen zijn (omdat ze niet flexibel op de behoeftes van het kind inspelen)...quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:45 schreef Zweefvliegje het volgende:
TS, in je openingspost zei je al dat je "niet eens zeker weet of je ooit kinderen wilt".
Als je dat al niet weet, dan kan je het sowieso beter laten weghalen.
Ik zou het niet hoeven weten. Dat is iets anders dan het goed vinden.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:41 schreef American_Nightmare het volgende:
Zou je het ook goed vinden als ik je vriendin zou neuken, als je er niet achter kwam? Je weet immers van niks?
En dus bepaalt zij maar even dat hij geen recht op die kennis heeft? Dat ongeboren kind is door hun samen tot stand gekomen hoor. En ook al was het een one night stand, dan heeft de man er nog recht op om te weten wat er aan de hand is.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:50 schreef RM-rf het volgende:
[..]
een beetje vreemde vergelijking en je bent volgens mij aan het doorslaan ...
als jouw 'voorbeeld' zou zou zijn, zou je grootste probleem niet zijn of je er wel of niet iets van weet, maar het probeleem is het vreemdgaan zelf ...
ik denk niet dat in zo'n geval diegenen vooral loopt te klagen 'dat hij er niks van te horen kreeg', maar eerder (terecht) boos zou zijn over het vreemdgaan.
In dit geval zou ik het heel terecht vinden als de Topicstarter haar partner erbij betrekt als ze nog steeds een relatie hadden of zelfs als ze voorheen een langdurige relatie gehad hebben ...
in dit geval is er echter weinig 'binding', een kortsondige relatie die op een nogal slappe manier uitging....
Nee, dan maakt het eigenlijk voor die gozer verdomd weinig uit, en hoef je zeker niet al teveel waarde tehechten aan het idee dat hij 'recht' op kennis zou hebben ... dat 'recht' is zeer beperkt en is enkel erop gebaseerd om, als hij er achteraf over hort, of hij dan werkelijk grond is te klagen niet eerder op de hoogte gebracht te zijn ... overigens, ook dan altijd nog, heeft de man niks te zeggen over het lichaam van de vrouw, zelfs al bevat dat een ongeboren vrucht die door hem medeverwekt is.
[..]
Die reactie van jou slaat nergens op. Hij weet nergens iets van dus is het logisch dat hij geen behoefte meer heeft aan contact met jou. Je had het hem natuurlijk ook gewoon kunnen vertellen. Wellicht had ie precies hetzelfde gereageerd en had je dezelfde conclusie kunnen trekken als je nu gedaan hebt. Ik vind je reactie dus inderdaad zeer egoistisch. Zijn reactie vind ik daarentegen wellicht niet zo vriendelijk maar gezien de omstandigheden niet egoistisch omdat hij in alle nuchterheid waarschijnlijk inziet dat dit voor jullie beiden de beste manier is om over de relatie heen te komen. Nog een keer afspreken biedt daar normaal gesproken geen meerwaarde aan.quote:Op dinsdag 3 januari 2006 12:57 schreef Klare het volgende:
Ik heb gisteren en avond en vanacht nog heel goed nagedacht en besloten hem niks te vertellen. Wel heb ik hem gisteren nog even gebeld met de vraag of we nog een keer konden afspreken om het allemaal rustig te kunnen afronden (vanwege de plotselinge manier dat het uit was). Hij gaf heel duidelijk aan hier totaal geen behoefte aan te hebben en wat hem betreft speelde ik geen enkele rol meer in zijn leven. Op zich is dit een logische reactie, het was nog maar twee maanden, maar die twee maanden zijn zo intens en serieus gewees (zeker ook van zijn kant) dat ik dit moeilijk vind te begrijpen. Ik heb daarom ook besloten hem niets te vertellen., had hij enige belangstelling getoond naar hoe het met mij ging was het waarschijnlijk anders geweest. Dit is zeker een egoistische reactie, maar niet minder egoistisch dan zijn beslissing om mij zo te behandelen. Ik ga vanmiddag samen met een vriendin uitzoeken hoe het nu verder precies moet. Heel erg bedankt voor jullie reacties, ik heb er echt veel aan gehad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |