abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 januari 2006 @ 22:44:02 #101
16266 MissHobje
Dat zou ik ook zeggen!
pi_33747469
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 19:15 schreef BretsiG het volgende:
Helaas weer geen Elfstedentocht maar ik heb goede hoop voor volgend jaar.
Jemig zeg! de winter is net aan 3 weken bezig enzo
Seizoenen duren echt wel 3 maanden hoor! en zelfs erna kan het nog gebeuren...
Beetje vertrouwen hebben enzo
[b]Hobbelicious is back!
[/b]
pi_33752652
Pakweg nog 8 weken te gaan voor het serieuzere werk.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 01:32:56 #103
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_33753029
quote:
Op donderdag 5 januari 2006 22:38 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het is 5 Januari .
Idd. Als 't vanaf volgende week 8 weken keihard gaat vriezen wordt 't nog steeds een strenge winter.
2000 light years from home
pi_33755246
8 weken vriezen is wel erg lang Dat gebeurt niet snel in nederland
pi_33755377
quote:
Woow, kicke foto!
pi_33765829
Pagina 123 van teletekst meldt momenteel:
quote:
123 Teletekst vr 06 jan
Tientallen Japanners dood in sneeuw

TOKIO De hevige sneeuwval die Japan al
weken in zijn greep houdt,heeft tot nu
toe 53 mensen het leven gekost.Onder de
doden zijn veel oudere bewoners van het
Japanse platteland die het dak van hun
huis sneeuwvrij wilden maken.

In de provincie Ishikawa,op het eiland
Honshu,vonden twee vrouwen de dood toen
hun dak onder de sneeuwlast bezweek.Op
de Japanse televisie waren beelden te
zien van een stad op Honshu,waar de
lampen van de lantaarnpalen nog maar
net boven de sneeuw uitkwamen.

Sneeuwval is in Japan in deze tijd van
het jaar geen uitzondering.Maar zo erg
als nu is het nog maar zelden geweest.
Eens uitkijken voor pics daarvan dan.

edit:

More snowfall expected in Sea of Japan areas
Jan. 6 TSUNAN, Japan
A mother fixes the snow walls on both sides of a corridor so that her children can go to school in the town of Tsunan in southern Niigata Prefecture on Jan. 6. Many Sea of Japan coastal areas of western and northern Honshu have been hit by record amounts of snowfall this year. (Kyodo)

Heavy snow hits Sea of Japan areas

Friday, January 6, 2006 at 16:22 EST

TOKYO — Snow continued to fall Friday and is expected to fall heavily through Sunday in Sea of Japan coastal areas of western and northern Japan, which have already been hit by record amounts of snow, the Japan Meteorological Agency said.

The weather has hampered transportation in the area, including bullet trains on the Akita Shinkansen Line, which were suspended Thursday between Morioka and Akita, a northeastern city on the Sea of Japan side. The agency has warned of possible avalanches and other weather-related incidents as well as more traffic disruption from snow and cold weather in the areas.

[ Bericht 34% gewijzigd door Flappie666 op 06-01-2006 14:54:22 ]
  † In Memoriam † vrijdag 6 januari 2006 @ 15:09:34 #107
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_33766758
Ja het is onvoorstelbaar vandaag de dag, ik denk dat er zelfs in Spanje meer sneeuw valt dan hier in NL(Wat een pokkenland leven we toch eigenlijk)

What are the odds?-->Als het vriest dan sneeuwt het niet en als het sneeuwt dan vriest het niet...
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_33766977
ook japan:

oneerlijk....
Boeiuuh
pi_33767032
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:15 schreef Soolman het volgende:

oneerlijk....

zeker oneerlijk dat daar wel 55 doden geteld zijn en hier gelukkig niks.
pi_33768606
Op sommige plekken ligt meer dan 3 meter sneeuw.

Meer foto's:
http://www.snowjapan.com/e/insider/photo_gallery.php
  vrijdag 6 januari 2006 @ 15:59:47 #111
122892 RJH
Like Only A Woman Can..
pi_33768860
OMMFG... Dit is echt van het ene uiterste naar het ander..
pi_33770990
PEKING - Ongeveer 250.000 mensen in het noordwesten van China zijn van de buitenwereld afgesloten door hevige sneeuwval. De regio kampt met de strengste winter in zeker twintig jaar. In delen van de provincie Xinjiang zijn temperaturen gemeten tot minus 43 graden Celsius, berichtte de Britse omroep BBC vrijdag.

De autoriteiten evacueerden tot dusver 100.000 mensen uit wel toegankelijk gebied. De meesten hadden volgens Chinese media geen huis meer. Die zijn onder het gewicht van de sneeuw ingestort.

Zeker 5000 mensen zijn behandeld aan ernstige bevriezing van ledematen. Bij talrijke personen moesten vingers, handen, tenen of voeten worden geamputeerd.

----------------

Zo hoeft het ook weer niet
-
pi_33771061
Maar hoeveel graden is het daar dan?
pi_33771165
minus 43 graden Celsius
-
pi_33771206
Wow!!! Die beelden uit Japan. Zoveel sneeuw lag er begin dit jaar zelfs niet in de Alpen. Als dat in Nederland valt ligt de complete infrastructuur maanden op z'n gat.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_33771264
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:00 schreef nozem het volgende:
Wow!!! Die beelden uit Japan. Krijg ik me daar even een harde plasser zeg. Zoveel sneeuw lag er begin dit jaar zelfs niet in de Alpen. Als dat in Nederland valt ligt de complete infrastructuur maanden op z'n gat.
volgens mij is er dan helemaal niks meer over van nederland.
wij kunnen echt niks hebben. Toen in maart lag er ook een beetje sneeuw, iedereen en alles van de kaart.
pi_33771330
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:17 schreef Fokkedop het volgende:

[..]

zeker oneerlijk dat daar wel 55 doden geteld zijn en hier gelukkig niks.
Ja, het is heel erg dubbel. De aanblik van zoveel sneeuw doet mijn hart acuut sneller kloppen, maar voor de mensen daar is het uiteraard (op z'n zachtst gezegd) geen pretje. Maar nogmaals: Wat een beelden!

Hetzelfde heb ik met tornado's. Machtig mooi en erg geil, maar tegelijkertijd worden complete dorpen weggevaagd, met alle ellende vandien.

[ Bericht 7% gewijzigd door nozem op 06-01-2006 17:17:00 ]
pi_33772358
gaat het nog wat worden?
de KNMI pluim (control) gaat weer voorzichtig naar beneden...
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_33773027
In het verre oosten de strengste winter sinds 20 jaar.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 6 januari 2006 @ 19:21:50 #120
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_33775793
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 17:02 schreef Fokkedop het volgende:

[..]

volgens mij is er dan helemaal niks meer over van nederland.
wij kunnen echt niks hebben. Toen in maart lag er ook een beetje sneeuw, iedereen en alles van de kaart.
Ach daar hebben we het kromme 'beetje sneeuw' verhaal weer.
De hoeveelheden sneeuw zoals die in Maart en November zijn gevallen zijn abnormaal voor onze omgeving. En dus zijn we daar inderdaad niet op voorbereid.

Net zo goed dat New Orleans niet op bergen water is voorbereid. Dat zouden 'wij' weer een stuk beter oplossen.
pi_33778105
Het ziet er voorlopig somber uit voor wat betreft winterweer. Januari is tot nu toe een graad kouder dan het langjarige gemiddelde, maar dit zet geen zoden aan de dijk.
  vrijdag 6 januari 2006 @ 22:41:56 #122
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_33782620
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 20:28 schreef Keromane het volgende:
Het ziet er voorlopig somber uit voor wat betreft winterweer. Januari is tot nu toe een graad kouder dan het langjarige gemiddelde, maar dit zet geen zoden aan de dijk.
Nope... het spijt me, maar de komende week zit het er sowiezo niet in... laatste trend was een hoog dat ons in zuidelijke aanvoer zou brengen... Het zit er dus nog niet in, maar de winter is nog lang
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
  zaterdag 7 januari 2006 @ 00:23:18 #123
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33786156
quote:
Op vrijdag 6 januari 2006 15:53 schreef Keromane het volgende:
Op sommige plekken ligt meer dan 3 meter sneeuw.

[afbeelding]

[afbeelding]

Meer foto's:
http://www.snowjapan.com/e/insider/photo_gallery.php
Als dat in Nederland zo gebeuren zo alles plat liggen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_33793070
quote:
Op zaterdag 7 januari 2006 00:23 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Als dat in Nederland zo gebeuren zo alles plat liggen
Daar is in Nederland 10 cm sneeuw al voor genoeg
Bij 3 meter spreken we over een nationale ramp
Profiel opgeheven.
pi_33795364
Soms duiken er leuke dingen op in verre berekeningen. Kans dat zoiets uitkomt op zo'n termijn is nihil, maar toch aardig om te zien. GFS berekende in een run een zeer zwaar stormsysteem. Zo'n storm zou enorme schade veroorzaken en slachtoffers eisen.

pi_33795388
Toch verwacht ik nog in februari extreme kou.
Extreem is overdreven, maar toch wel schaatsweer.
pi_33797892
het is niks het was niks en het wordt ook NIX!!!
pi_33826524
Verschillende modellen komen nu met koudere oplossingen over dik een week. Even afwachten hoe dit verder gaat verlopen. Het hogedrukgebied lijkt aan de wandel te willen naar een voor ons gunstigere positie. Vooralsnog geen diepvrieskou, maar wel vorst. Schaatsen zou toch geen probleem meer mogen zijn wanneer het in de aanloop naar die koudere periode 's nachts licht tot matig gaat/blijft vriezen. We zullen zien...

Nog iets interessants, een paar overzichten van Alwin Haklander van http://nlweer.com/ waaruit blijkt dat de top 15 warmste jaren sinds 1901 allemaal zijn gevallen in de periode 1988-2005. De grafiek spreekt boekdelen.

http://nlweer.com
pi_33829827
Kan dit topic onderhand naar "ONZIN" worden verplaatst. Elke dag die weerfreaks met hun hoop op een strenge winter WTF heeft dit nou weer met NIEUWS te maken

Het is hartje winter, 5 graden boven nul en over 6 weken gaan de terrasjes weer open
GIRO 800800
pi_33829953
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:51 schreef Notoire_Gek het volgende:
Kan dit topic onderhand naar "ONZIN" worden verplaatst. Elke dag die weerfreaks met hun hoop op een strenge winter WTF heeft dit nou weer met NIEUWS te maken

Het is hartje winter, 5 graden boven nul en over 6 weken gaan de terrasjes weer open
Mocht het onverhoopt toch tot een strenge winter komen, dan hoop ik niet dat je ingevroren raakt, of erger nog, ledematen moet laten amputeren ivm bevriezingsverschijnselen....
pi_33832271
quote:

Niemand dwingt je toch om het te lezen?
pi_33834809
quote:

Was jij niet die mafkees in WGR die eerst hartstikke tegen huizen kopen was en toen ineens voor en ineens ging beleggen in diamanten en dat soort maffigheid? Een beetje BHFH wannabe syndroom

Je hoeft het niet te lezen vriend.
Profiel opgeheven.
  zondag 8 januari 2006 @ 16:57:39 #133
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_33835814
quote:

Reeks is begonnen vanwege een bericht dat er een strenge winter verwacht werd. Dit werd vrij massaal door de media opgepakt.

Misschien lijkt de nieuwswaarde wat klein voor jou op dit moment, maar het is toch nog echt winter, en tot begin maart kan er altijd nog een koudeinval komen.
--> ONZ lijkt mij dus een volledig achterlijk idee. Hoogstens een move naar GC ofzo.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  zondag 8 januari 2006 @ 17:35:14 #134
262 Re
Kiss & Swallow
pi_33837167
ik vind dit het leukste topic van NWS
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 8 januari 2006 @ 18:08:58 #135
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_33838417
quote:
Op zondag 8 januari 2006 17:35 schreef Re het volgende:
ik vind dit het leukste topic van NWS
Yup, ik ook
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_33848153
Helemaal mee eens!!

Hm aparte kaarten geeft GFS 12Z nu, heb ik nog niet eerder gezien deze winter!

Heb er niet zoveel verstand van en is natuurlijk nog heel ver weg, maar volgens mij kan dat een leuke setting geven!

Keromane wat zeg jij ervan?
pi_33851847
LoL, er reed hier zojuist een strooi-wagentje van de gemeente door de straat. Met zwaailichten (... zucht)... kansloos ;-)

Moderator maandag 9 januari 2006 @ 08:04:02 #138
8781 crew  Frutsel
pi_33857109
-43 in china...
gaat goed
pi_33860273
ik was van 't weekend in Groningen, en daar lag nog gewoon sneeuw in de weilanden en slootkanten - een gesloten dek zelfs
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  maandag 9 januari 2006 @ 13:21:47 #140
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33863461
tis hier mistig en het vriest nog gewoon
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_33891170
We zijn in een soort niemandsland terecht gekomen met behoorlijk saai en kil weer, maar echt winters is het niet te noemen. De voor Nederland zo kenmerkende west-circulatie is al tijden afwezig. Het enige hoopvolle voor eventueel winterweer op langere termijn is het immense koudereservoir dat zich inmiddels in West-Rusland heeft gevormd. Wanneer we nu een stevige oostenwind krijgen wordt het in ieder geval wel ijzig koud. Gebeurt dat niet dan krijgen we wellicht en net iets te koude of normale januari, maar dan zonder echt winterweer.
pi_33894543
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 01:13 schreef nozem het volgende:
We zijn in een soort niemandsland terecht gekomen met behoorlijk saai en kil weer, maar echt winters is het niet te noemen. De voor Nederland zo kenmerkende west-circulatie is al tijden afwezig. Het enige hoopvolle voor eventueel winterweer op langere termijn is het immense koudereservoir dat zich inmiddels in West-Rusland heeft gevormd. Wanneer we nu een stevige oostenwind krijgen wordt het in ieder geval wel ijzig koud. Gebeurt dat niet dan krijgen we wellicht en net iets te koude of normale januari, maar dan zonder echt winterweer.
Ik zie dat koudereservoir niet, is daar over n paar dagen ook gewoon rond vriespunt en op korte termijn krijgen we toch geen oostenwind..helaas..
pi_33908982
Meteoroloog Joe Bastardi heeft het tot nu toe aardig bij het rechte eind gehad, inclusief de voorspellingen van twee 'sneeuwstormen', dus ben ik voorzichtig positief door z'n nieuwe column.

Bastardi voorziet de komende week een switch in patronen waardoor we in winters vaarwater terechtkomen. In Azie zou het barre winterweer -deels veroorzaakt door de enorme blokkade die ons nu juist saai weer brengt- temperen.
quote:
WILL WINTER RELOAD?

Yes, but not for several days. The pattern across much of the Northern Hemisphere is one that is very unusual as a large pocket of cold air has developed across central Asia and this has changed the pattern across much of the Northern Hemisphere. How so? Well the blocking over the pole has extended southwest into Scandinavia. This system has effectively broken the strangle hold of cold across much of Europe and North America and centered it across Asia.

However, the signals that are being given now for the next few weeks are such that favor a return to where we were before. The appearance of the vortex and the cold it has put into the part of Asia is about to be released and so the large scale signalling will take over again and allow the pattern to go back to where it came. Modeling is already starting to show this.

A relatively innocent looking feature over North America now will come out over the Atlantic the next few days and intensify. This will develop a fierce storm over the North Atlantic which will be near Iceland, Thursday night and Friday.

The pattern now is going back to one of short wavelengths and amplification and this will start the overall change back to where we were. The storm will reach the European Coast next weekend with heavy rains and a large part of its energy diving southeastward into Spain. This should undercut the ridge over Scandinavia forcing a piece back northwest toward the pole and the other east in a progressive fashion as the pattern over central Asia changes.

The pattern is expected to turn cold for the end of the month across much of Europe, with the threat of the coldest weather of the winter so far in February. This is based on the idea that the changes that will start to take place will develop the negative NAO. In addition, the analogs of major hurricane seasons continue to play out. We find for instance a pattern over North America now very similar to 1933, but the water profile in the Northern Hemisphere is much like 1996. Both featured very cold air masses in the mid and late winter and late spring in much of North America and Europe.

In any case, the mid-winter period this week looks relatively tranquil, but the coming pattern shift means plenty of wet weather reaches the western part of Europe by the weekend.

ciao for now ****."
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:22:10 #144
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33920702
quote:
Op maandag 9 januari 2006 08:04 schreef Frutsel het volgende:
-43 in china...
gaat goed
Is nog veel te ver weg om hier een goede winter te krijgen
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_33922333
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 17:24 schreef Keromane het volgende:
Meteoroloog Joe Bastardi heeft het tot nu toe aardig bij het rechte eind gehad, inclusief de voorspellingen van twee 'sneeuwstormen', dus ben ik voorzichtig positief door z'n nieuwe column.

Bastardi voorziet de komende week een switch in patronen waardoor we in winters vaarwater terechtkomen. In Azie zou het barre winterweer -deels veroorzaakt door de enorme blokkade die ons nu juist saai weer brengt- temperen.
[..]
Hopelijk heeft de beste man gelijk. Ik zou dolgraag weer eens op natuurijs willen schaatsen
pi_33927816
Er lijkt verandering op komst volgens GFS.
  woensdag 11 januari 2006 @ 08:17:37 #147
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_33929911
Mjin ervaring tot nu toe met GFS is dat deze erg onbetrouwbaar is. Zwabbert alle kanten op steeds...
  woensdag 11 januari 2006 @ 09:10:05 #148
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33930337
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:56 schreef Majar het volgende:

[..]

Hopelijk heeft de beste man gelijk. Ik zou dolgraag weer eens op natuurijs willen schaatsen
ik ook maar dan niet op de plaatselijke vijver, maar gewoon lekker toertochten maken.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 11 januari 2006 @ 11:56:04 #149
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_33933789
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 08:17 schreef IkWilbert het volgende:
Mjin ervaring tot nu toe met GFS is dat deze erg onbetrouwbaar is. Zwabbert alle kanten op steeds...
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_33935190
Het is wel heel rustig weer in nederland qua windrichting, windkracht en de kleine hoeveelheid neerslag. Dat kan toch een mooie eigenschap zijn voor een strenge winter? of is dat fout?
  woensdag 11 januari 2006 @ 15:24:10 #151
69559 61neorej
Geeft licht in het donker
pi_33939747
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 12:52 schreef Fokkedop het volgende:
Het is wel heel rustig weer in nederland qua windrichting, windkracht en de kleine hoeveelheid neerslag. Dat kan toch een mooie eigenschap zijn voor een strenge winter? of is dat fout?
Kan, maar het kan ook slecht zijn, zoals dit jaar eigelnijk.
Het is totaal geblokkeerd, wat soms goed is, maar in dit geval slecht, omdat de blokkade te zuidelijk ligt.
Daardoor hebben we nu al ruim een week erg saai weer, met zuidoosten winden, temperaturen rond normaal en somber en droog weer.
silence can say more than thousand words
  woensdag 11 januari 2006 @ 18:36:16 #152
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_33945787
Het is hier ouderwetsch Hollandsch weer, oftewel regen
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_33955812
Nog een paar dagen dit weer, en we kunnen spreken van een hittegolf
De status 'bagger-user' voorbij
  donderdag 12 januari 2006 @ 11:21:50 #154
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_33968220
Keromane, is er al iets nieuws te melden? Ik lees op diverse fora dat februari wel eens heel erg koud kan gaan worden... Waar wordt dit op gebasseerd?
  donderdag 12 januari 2006 @ 11:39:09 #155
62913 Blik
The one and Only!
pi_33968755
is nergens op gebaseerd, omdat één of andere oelewapper (joe Bastardi) zegt dat er komende week dingen gaan veranderen en dan de kou vanuit het oosten komt, denkt iedere forummalloot dat het ook direct uitkomt
  donderdag 12 januari 2006 @ 11:40:20 #156
92279 N.icka
Windforce 11
pi_33968806
We wachten en wachten en verwachten , uiteindelijk hebben we gewoon weer een prut winter , zoals altijd
  donderdag 12 januari 2006 @ 12:07:42 #157
84309 pooier
bling bling
pi_33969561
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 11:40 schreef N.icka het volgende:
We wachten en wachten en verwachten , uiteindelijk hebben we gewoon weer een prut winter , zoals altijd
gelukkig maar, ik haat s'ochtends krabben

let the summer begin!
copyright 2006
pi_33970110
quote:
Op donderdag 12 januari 2006 11:21 schreef IkWilbert het volgende:
Keromane, is er al iets nieuws te melden? Ik lees op diverse fora dat februari wel eens heel erg koud kan gaan worden... Waar wordt dit op gebasseerd?
Geen idee, ik heb er niks over gehoord. Er is een uitgestrekte koudevoorraad van Rusland tot in Azie en een omvangrijk hogedrukgebied in de poolstreek dat z'n invloed lijkt te willen doen gelden richting Europa. Het wordt erop of eronder. Komen we in een nieuwe blokkade of standvastige westcirculatie dan kun je de winter definitief afschrijven. Is het in februari ook net iets kouder dan normaal dan zijn de 'kouder dan normaal' verwachtingen uitgekomen, maar dan wel op een behoorlijk teleurstellende manier. Of niet, als je niet van kou houdt.
  donderdag 12 januari 2006 @ 14:41:45 #159
52774 Laakie
Doet het voor een knaakie!
pi_33974149
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 12:52 schreef Fokkedop het volgende:
Ik heb geen idee maar ik hoop van wel, kan ik ook eindelijk eens een 11-stedentocht van dichtbij meemaken.
:D
  donderdag 12 januari 2006 @ 15:46:37 #160
69559 61neorej
pi_33976551
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 22:39 schreef Sterke_Yerke het volgende:
Nog een paar dagen dit weer, en we kunnen spreken van een hittegolf
uhm Januari is tot nu tot gemiddeld ruim een graad te koud.
  donderdag 12 januari 2006 @ 16:52:28 #161
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_33978932
Kun je nagaan wat voor flut winters we normaal hebben...
pi_34009338
Er is verandering op komst, maar of we winterweer krijgen is afwachten. West Siberie is intussen extreem koud geworden en er zijn aanwijzingen dat de koude lucht Europa gaat binnentrekken. Het voor winterliefhebbers aantrekkelijkste scenario is dat een oceaandepressie het zuiden van Europa induikt en dat een 'poolhoog' zich wat meer westwaards gaat begeven. Heel onzeker nog, maar vallen de kaarten goed dan krijgen we pittige vorst. Een nu meer voor de hand liggend scenario is dat de koude lucht meer zuidelijk afzakt richting de Balkan en dat wij met een westcirculatie worden opgescheept. De ontwikkelingen begin volgende week zijn crusiaal.

Intussen houdt GFS rekening met lichte vorst overdag midden volgende week.

vrijdag 13 januari 2006 @ 12:54:31 #163
34586 kepler
No bounce, no play
pi_34009991
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 12:34 schreef Keromane het volgende:
Er is verandering op komst, maar of we winterweer krijgen is afwachten. West Siberie is intussen extreem koud geworden en er zijn aanwijzingen dat de koude lucht Europa gaat binnentrekken. Het voor winterliefhebbers aantrekkelijkste scenario is dat een oceaandepressie het zuiden van Europa induikt en dat een 'poolhoog' zich wat meer westwaards gaat begeven. Heel onzeker nog, maar vallen de kaarten goed dan krijgen we pittige vorst. Een nu meer voor de hand liggend scenario is dat de koude lucht meer zuidelijk afzakt richting de Balkan en dat wij met een westcirculatie worden opgescheept. De ontwikkelingen begin volgende week zijn crusiaal.

Intussen houdt GFS rekening met lichte vorst overdag midden volgende week.

[afbeelding]
Nederland kennende krijgen we het voor de hand liggende scenario
The line is a dot to you!
pi_34011012
Dat ligt wel voor de hand...
  vrijdag 13 januari 2006 @ 15:41:03 #165
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_34016110
Van http://www.weer.nl
quote:
Sibirsche koudegolf vrijdag 13 januari 2006 (ja met typfout)
<knip>geblaat over Siberië</knip>
In Nederland daalde de temperatuur in Twente de afgelopen nacht tot -4.0 graden. Dat klinkt bijna tropisch in vergelijking tot de temperaturen in Siberië. De komende dagen blijft het licht winters. In de nachten vriest het licht en overdag dooit het 4 of 5 graden. Dit is overigens heel normaal winterweer voor onze regio. Of de kou in Rusland zich ook naar ons land gaat uitbreiden? De Amerikaanse weerdienst verwacht van wel. Misschien kunnen de weerkaarten ons morgen meer informatie geven.

Jammer dat ze geen linkje erbij hebben waar ze dat over de Amerikaanse weerdienst vandaan hebben. En telkens maar zeggen 'volgende week wordt cruciaal'..... . Ik wil winter! En sneeuw! Vooral in 2e week van februari (lekker snowboarden).
Fietsen is gezond, eet meer fiets
  † In Memoriam † vrijdag 13 januari 2006 @ 16:20:27 #166
137787 Snowsquall
Noord Brabant
pi_34017729
Het KNMI denkt toch echt dat het volgende week warmer wordt na donderdag. Is het dus na donderdag warm/wisselvallig OF eindelijk een beetje winter ??(want wat we tot nu toe hebben kan ik niet als winter qualificeren
Ik kan het je wel uitleggen maar het niet voor je begrijpen........
pi_34018553
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 15:41 schreef FHR het volgende:
Van http://www.weer.nl

Jammer dat ze geen linkje erbij hebben waar ze dat over de Amerikaanse weerdienst vandaan hebben. En telkens maar zeggen 'volgende week wordt cruciaal'..... . Ik wil winter! En sneeuw! Vooral in 2e week van februari (lekker snowboarden).
Er ligt toch al voldoende sneeuw in de alpenlanden en het weer in nederland is niet vergelijkbaar met de wintersport landen.

En ik kanje uit ervaring vertellen dat je niet met -20 buiten wil zijn om te skieen of snowboarden, dan doe je 1 afdaling en ga je meteen apres skien.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 17:01:46 #168
33800 FHR
Omhoog fietsen? Stoeltjeslift!
pi_34019129
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er ligt toch al voldoende sneeuw in de alpenlanden en het weer in nederland is niet vergelijkbaar met de wintersport landen.

En ik kanje uit ervaring vertellen dat je niet met -20 buiten wil zijn om te skieen of snowboarden, dan doe je 1 afdaling en ga je meteen apres skien.
Nee, dat het in de Alpen niet hetzelfde is als hier snap ik ook wel. Daarom hoop ik ook dat het vooral daar winter wordt. En hier zou natuurlijk ook leuk zijn! Er ligt waar ik heen ga nu 100-130cm. In februari is die sneeuw al helemaal oud en mag er best nog wel een paar decimeter bij vallen van mij. En -20 vind ik best te doen, gewoon goede kleding aan trekken
Fietsen is gezond, eet meer fiets
pi_34020200
Wanneer wordt het topic "hete zomer verwacht" geopend
GIRO 800800
pi_34020410
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 17:01 schreef FHR het volgende:
In februari is die sneeuw al helemaal oud en mag er best nog wel een paar decimeter bij vallen van mij. En -20 vind ik best te doen, gewoon goede kleding aan trekken
Ik had ook goede kleding aan, maar alleen al van in de lift zitten bevroor je, dan naar beneden afdalen door de kou bevroren gewoon je tranen op je wangen, en verder inpakken was alleen nog maar mogelijk met een gezichtsmasker erbij.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 januari 2006 @ 18:46:20 #171
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34022193
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 16:20 schreef Snowsquall het volgende:
want wat we tot nu toe hebben kan ik niet als winter qualificeren
Het is anders een zeer normale Nederlandse winter. Zelfs enigzins aan de koude kant.
  vrijdag 13 januari 2006 @ 21:43:45 #172
959 opa
De man met de witte shawl
pi_34028717
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 18:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Het is anders een zeer normale Nederlandse winter. Zelfs enigzins aan de koude kant.
Een abnormale winter is het. Er was zelfs sneeuw dat bleef liggen.
Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 13 januari 2006 @ 21:44:38 #173
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_34028753
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 21:43 schreef opa het volgende:

[..]

Een abnormale winter is het. Er was zelfs sneeuw dat bleef liggen.
Precies, eens in de 25 jaar ongeveer .
  vrijdag 13 januari 2006 @ 22:15:06 #174
959 opa
De man met de witte shawl
pi_34029817
quote:
Op vrijdag 13 januari 2006 21:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Precies, eens in de 25 jaar ongeveer .
Broeikaseffect!
Hee, Grufti ! Ab! in die Urne !!
pi_34035008
tjah de winters van weleer zijn voorbij
pi_34035605
quote:
Op zaterdag 14 januari 2006 00:29 schreef Grimli het volgende:
tjah de winters van weleer zijn voorbij
Och, je achter-achter-achter-achter-achter etc etc kleinkinderen maken gewoon weer een ijstijd mee.

Laten we hopen dat ruim voor die tijd de warme golfstroom stil is gevallen en wij hier met het klimaat van pakweg Alaska zitten.
  zaterdag 14 januari 2006 @ 11:34:37 #177
121290 Wie_zal_het_weten
Uitzonderlijk geval
pi_34042255
Ik heb helemaal geen zin meer in dit weer, je hebt het koud als je buiten loopt, maar echt koud is het niet, irritant is het wel.

Laat de lente maar komen: Lente
pi_34043548
Op het Duitse wetter-online forum lees ik de laatste tijd gerelmatig dat de GFS met Siberië oplossingen komt. Kans dat dit uit gaat komen?

In zuid Duitsland is het al nachtenlang zeer koud. Vannacht was het bij de Funtensee bijna -36 graden!

Interessant is ook deze stad, Ojmjakon in Siberië het is er vaak onder de -50 graden, maar -60 heb ik nog niet gezien.
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_34043958
Nu het in Nederland niet lukt, beginnen mensen de temperaturen uit Siberië maar te posten
GIRO 800800
  zaterdag 14 januari 2006 @ 14:33:35 #180
69559 61neorej
pi_34047388
Groot deel van Europa lijkt toch wel flinke kou te krijgen volgende week, maar het ziet er nu naar uit dat het in Nederland enkel licht-winters word. Kan nog veranderen natuurlijk.
Voor Rusland worden zelf extreme temperaturen verwacht tot -30 overdag
  zaterdag 14 januari 2006 @ 15:59:06 #181
62913 Blik
The one and Only!
pi_34049887
GFS geeft wat sneeuw voor komende woensdag, gaat zoiezo heel koud worden in oost-europa en met een beetje geluk pikken wij daar ook een graantje van mee
  maandag 16 januari 2006 @ 08:15:54 #182
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_34112093
En? Krijgen we nog winter? Ik zie flink hoge temperaturen deze week...
pi_34112501
As usual, het KNMI voorspelt meer zomerse temperaturen
Tomdiedom!
pi_34115402
Hm lekker, donderdag 10 graden
  maandag 16 januari 2006 @ 13:31:02 #185
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_34119098

Nog wel erg ver weg maar het mag van mij wel gebeuren op deze manier
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_34121270
In Duitsland is het goed winterweer. In Noord Duitsland kan je op de grotere meren zelfs schaatsen, en in de middelgebergtes ligt er al sinds November onafgebroken sneeuw. In centraal Duitsland wordt het elke nacht -15, in het zuiden nog stukken kouder, tot -35 graden (funtensee). In de middelgebergtes zoals Harz, Erzgebirge, Bayerischer Wald ligt veelal een meter sneeuw. In het Sauerland wat minder, maar genoeg om te skieën. Het lukt de koude lucht wel steeds om in Duitsland te handhaven, maar hier niet
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
pi_34121864
quote:
Op maandag 16 januari 2006 13:31 schreef INViCTuS het volgende:
[afbeelding]

Nog wel erg ver weg maar het mag van mij wel gebeuren op deze manier
Och ja, die hele periode van 25 t/m 30 januari ziet er wel leuk uit op de laatste GFS-run. Dus geniet er nog maar even van, over 6 uur kan hij weer helemaal anders zijn

pi_34138653
als bovenstaande plaatjes eens uit zouden komen
  maandag 16 januari 2006 @ 21:57:51 #189
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_34138777
quote:
Op maandag 16 januari 2006 21:55 schreef Grimli het volgende:
als bovenstaande plaatjes eens uit zouden komen
Nee, dat donker blauwe gebied zou eens op noord Frankrijk / Belgie moeten liggen.
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_34149337
quote:
Op maandag 16 januari 2006 14:52 schreef MvL het volgende:

[..]

Och ja, die hele periode van 25 t/m 30 januari ziet er wel leuk uit op de laatste GFS-run. Dus geniet er nog maar even van, over 6 uur kan hij weer helemaal anders zijn

[afbeelding]
[afbeelding]
nog betere kaarten zelfs... maar nog zo ver weg...
haal ik weer de winter van 1929 aan, toen werd het ook pas echt koud eind januari na een niet zo koud begin van het jaar.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  dinsdag 17 januari 2006 @ 08:50:58 #191
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_34149903
Keromane, alweer een update over de winter?
pi_34150874
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 07:45 schreef Caesu het volgende:

[..]

nog betere kaarten zelfs... maar nog zo ver weg...
haal ik weer de winter van 1929 aan, toen werd het ook pas echt koud eind januari na een niet zo koud begin van het jaar.
Klopt, alleen liet ik de middagtemp zien en dit is de nachttemp. Maar zolang het maar (ver) onder 0 is, is het sowieso goed.
Nu kan ik nog niet echt kaarten lezen dus ik kijk ook maar een beetje rond en vergelijk het e.e.a. maar ik zie wel dat steeds meer kaarten en grafieken met evt. koudere oplossingen komen..
Positief is dat de GFS nu al enkele runs deze uitslagen geeft, alleen probleem is (eigenlijk al de hele winter ) dat het elke keer wordt uitgesteld..

En wat zeggen ze ook alweer; van uitstel, komt meestal..
  dinsdag 17 januari 2006 @ 13:32:26 #193
121290 Wie_zal_het_weten
Uitzonderlijk geval
pi_34157404
TRAP ER NIET IN!
GFS is playing with us again.
pi_34157808
Moskou zucht onder Siberische koude

Gepubliceerd op dinsdag 17 januari 2006

MOSKOU (ANP) - Het Europese deel van Rusland is getroffen door extreme koude. In de hoofdstad Moskou daalde het kwik in de nacht van maandag op dinsdag tot 28 graden onder nul, de laagste temperatuur in bijna tien jaar. Overdag warmde de lucht niet verder op dan ongeveer 25 graden onder nul.

Twee daklozen vroren 's nachts dood in de straten van de hoofdstad. Veel Russen werden door plotselinge inval van de hevige kou vanuit het noordoosten van het land verrast. Maandagochtend vroor het nog maar enkele graden.

Meteorologen voorspellen dat het koudefront nog zeker deze week het gebied in zijn greep zal blijven houden. Donderdag zal naar verwachting de koudste dag worden, met bijna dertig graden vorst. Russische media klagen echter niet over de weersomstandigheden. Er is weinig wind, de zon schijnt fel en op de wegen is de verwachtte chaos dinsdag uitgebleven.

De autoriteiten hebben de miljoenen inwoners van Moskou verzekerd dat de energievoorziening op peil zal blijven. Als ergens de elektriciteit of de verwarming wordt afgesloten omdat de centrales de vraag niet aankunnen, zal dat 's nachts zijn in fabrieken of andere ondernememingen.

Zolang het kwik onder de 20 graden onder nul blijft, hoeven schoolkinderen en studenten niet naar school. Politieagenten zijn voorzien van traditionele Russische viltlaarzen, de valenki, die hun voeten warm moeten houden.

Best koud!
pi_34157875

slechts virtueel vermaak vrees ik
pi_34159971
De koude lucht boven Rusland heeft zich een eind in westelijke en zuidelijke richting bewogen. Moskou had eerst temperaturen rond -4, eind van de avond al -30 graden. Ook de zuidelijke steden als Astrachan en Wolgograd zitten in de diepvrieskou. Volgens het Duitse wetterzentrale forum wijzen alle modellen nu een koude richting aan. Maar of het uit zal komen?
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:20:37 #197
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_34161375
tvp, blijf hopen op een goed koude periode....
Tranendal
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:31:17 #198
62913 Blik
The one and Only!
pi_34161778
denk dat we nog een paar dagen geduld moeten hebben voordat we echt weten wat er gaat gebeuren
pi_34162275
quote:
Op dinsdag 17 januari 2006 08:50 schreef IkWilbert het volgende:
Keromane, alweer een update over de winter?
Ik denk dat we redelijk kans maken op winterweer. De koude boven het continent is stevig en oceaanactiviteit lijkt vrij zwak te staan. Als we geluk hebben duiken we een lange vorstperiode in, tussentijds sneeuwkansen door mislukte/stagnerende dooiaanvallen. Hebben we pech dan weet de kou net niet tot hier te komen en dobberen we met rustig en saai weer richting voorjaar.
  dinsdag 17 januari 2006 @ 15:46:18 #200
102511 Daiha
Fragile Emotional Disorder
pi_34162276
Vrijdag schijnt het zelfs 12 graden te worden
Tranendal
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')