bron: Planet.nlquote:Grote evacuatie Chinezen door sneeuw
Gepubliceerd op donderdag 05 januari 2006
PEKING (ANP) - Door zware sneeuwstormen zijn in het westen van China 97.000 mensen geëvacueerd, zei een regeringswoordvoerder donderdag. De vooral door moslims bewoonde regio Xinjiang wordt bedekt door 60 centimeter sneeuw, waarvan het gewicht woningen deed instorten.
Sterke wind in Siberië heeft ook daar voor extreme omstandigheden gezorgd. Volgens het Chinese staatspersbureau Xinjiang News is de temperatuur in Siberië gedaald tot -35 graden Celsius.
Ik ben benieuwd, heb wel zin in een tochtje over het natuurijs!quote:AMSTERDAM - De weersvoorspellers zijn het sinds gisteren behoorlijk eens: Nederland lijkt in de greep te komen van echt winterweer. In het weekeinde is zelfs schaatsen op natuurijs mogelijk.
Onder invloed van een zich versterkend hogedrukgebied boven Scandinavië komt in de loop van vandaag de stroming van koude lucht uit Oost-Europa op gang. Daarbij gaat het af en toe licht sneeuwen, maar zeker de eerstvolgende vier, vijf nachten vriezen met lichte tot matige vorst. Omdat de temperatuur ook overdag nauwelijks boven het vriespunt komt, kan zich gemakkelijk een ijsvloer vormen
Bron: Telegraaf.nl
eerst zien dan geloven. En bovendien dat moeten ze bij ons niet met een boot door de een prachtige schaatsplek varen en het ijs vernielenquote:
De telegraafquote:Op donderdag 5 januari 2006 09:47 schreef J.K. het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd, heb wel zin in een tochtje over het natuurijs!
Was helaas nogal voorbarig vd telegraaf. Op basis van huidige voorspellingen kunnen de schaatsen gerust even opgeborgen worden.quote:Op donderdag 5 januari 2006 09:47 schreef J.K. het volgende:
[..]
Kijk nog eens.. volgens mij is hij inmiddels alweer bijgesteldquote:Op donderdag 5 januari 2006 00:38 schreef Omaha het volgende:
Wowwww
[afbeelding]
Volgende week de terrasjes vol![]()
Hebben ze daar ook een kraan van of zo.?? Zeker dichtgedraaid?quote:Op donderdag 5 januari 2006 11:46 schreef The_S het volgende:
ik hoorde net op radio 2 de weershow en die gast vertelde dat het echte winterweer nog niet wou komen omdat de koude beer uit rusland nog in slaap was of zoiets
ze mogen dan de redactie van de telegraaf met schaats en al erop uit te sturen ook al is het ijs nog te dunquote:Op donderdag 5 januari 2006 09:47 schreef J.K. het volgende:
[..]
het is volgens mij gem. al kouder dan afgelopen jaren?quote:Op donderdag 5 januari 2006 21:05 schreef Jonathon het volgende:
Ik denk dat het niets meer gaat worden met die "voorspelde strenge winter"![]()
Het is 5 Januariquote:Op donderdag 5 januari 2006 21:05 schreef Jonathon het volgende:
Ik denk dat het niets meer gaat worden met die "voorspelde strenge winter"![]()
Het kan idd nog heel veel kanten opquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |