abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_33795388
Toch verwacht ik nog in februari extreme kou.
Extreem is overdreven, maar toch wel schaatsweer.
pi_33797892
het is niks het was niks en het wordt ook NIX!!!
pi_33826524
Verschillende modellen komen nu met koudere oplossingen over dik een week. Even afwachten hoe dit verder gaat verlopen. Het hogedrukgebied lijkt aan de wandel te willen naar een voor ons gunstigere positie. Vooralsnog geen diepvrieskou, maar wel vorst. Schaatsen zou toch geen probleem meer mogen zijn wanneer het in de aanloop naar die koudere periode 's nachts licht tot matig gaat/blijft vriezen. We zullen zien...

Nog iets interessants, een paar overzichten van Alwin Haklander van http://nlweer.com/ waaruit blijkt dat de top 15 warmste jaren sinds 1901 allemaal zijn gevallen in de periode 1988-2005. De grafiek spreekt boekdelen.

http://nlweer.com
pi_33829827
Kan dit topic onderhand naar "ONZIN" worden verplaatst. Elke dag die weerfreaks met hun hoop op een strenge winter WTF heeft dit nou weer met NIEUWS te maken

Het is hartje winter, 5 graden boven nul en over 6 weken gaan de terrasjes weer open
GIRO 800800
pi_33829953
quote:
Op zondag 8 januari 2006 13:51 schreef Notoire_Gek het volgende:
Kan dit topic onderhand naar "ONZIN" worden verplaatst. Elke dag die weerfreaks met hun hoop op een strenge winter WTF heeft dit nou weer met NIEUWS te maken

Het is hartje winter, 5 graden boven nul en over 6 weken gaan de terrasjes weer open
Mocht het onverhoopt toch tot een strenge winter komen, dan hoop ik niet dat je ingevroren raakt, of erger nog, ledematen moet laten amputeren ivm bevriezingsverschijnselen....
pi_33832271
quote:

Niemand dwingt je toch om het te lezen?
pi_33834809
quote:

Was jij niet die mafkees in WGR die eerst hartstikke tegen huizen kopen was en toen ineens voor en ineens ging beleggen in diamanten en dat soort maffigheid? Een beetje BHFH wannabe syndroom

Je hoeft het niet te lezen vriend.
Profiel opgeheven.
  zondag 8 januari 2006 @ 16:57:39 #133
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_33835814
quote:

Reeks is begonnen vanwege een bericht dat er een strenge winter verwacht werd. Dit werd vrij massaal door de media opgepakt.

Misschien lijkt de nieuwswaarde wat klein voor jou op dit moment, maar het is toch nog echt winter, en tot begin maart kan er altijd nog een koudeinval komen.
--> ONZ lijkt mij dus een volledig achterlijk idee. Hoogstens een move naar GC ofzo.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
  zondag 8 januari 2006 @ 17:35:14 #134
262 Re
Kiss & Swallow
pi_33837167
ik vind dit het leukste topic van NWS
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 8 januari 2006 @ 18:08:58 #135
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_33838417
quote:
Op zondag 8 januari 2006 17:35 schreef Re het volgende:
ik vind dit het leukste topic van NWS
Yup, ik ook
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_33848153
Helemaal mee eens!!

Hm aparte kaarten geeft GFS 12Z nu, heb ik nog niet eerder gezien deze winter!

Heb er niet zoveel verstand van en is natuurlijk nog heel ver weg, maar volgens mij kan dat een leuke setting geven!

Keromane wat zeg jij ervan?
pi_33851847
LoL, er reed hier zojuist een strooi-wagentje van de gemeente door de straat. Met zwaailichten (... zucht)... kansloos ;-)

Moderator maandag 9 januari 2006 @ 08:04:02 #138
8781 crew  Frutsel
pi_33857109
-43 in china...
gaat goed
pi_33860273
ik was van 't weekend in Groningen, en daar lag nog gewoon sneeuw in de weilanden en slootkanten - een gesloten dek zelfs
/ ¦ ¦ / ¦ ¦
  maandag 9 januari 2006 @ 13:21:47 #140
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33863461
tis hier mistig en het vriest nog gewoon
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
pi_33891170
We zijn in een soort niemandsland terecht gekomen met behoorlijk saai en kil weer, maar echt winters is het niet te noemen. De voor Nederland zo kenmerkende west-circulatie is al tijden afwezig. Het enige hoopvolle voor eventueel winterweer op langere termijn is het immense koudereservoir dat zich inmiddels in West-Rusland heeft gevormd. Wanneer we nu een stevige oostenwind krijgen wordt het in ieder geval wel ijzig koud. Gebeurt dat niet dan krijgen we wellicht en net iets te koude of normale januari, maar dan zonder echt winterweer.
I'm celebrating my love for you, with a pint of beer and a new tattoo
pi_33894543
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 01:13 schreef nozem het volgende:
We zijn in een soort niemandsland terecht gekomen met behoorlijk saai en kil weer, maar echt winters is het niet te noemen. De voor Nederland zo kenmerkende west-circulatie is al tijden afwezig. Het enige hoopvolle voor eventueel winterweer op langere termijn is het immense koudereservoir dat zich inmiddels in West-Rusland heeft gevormd. Wanneer we nu een stevige oostenwind krijgen wordt het in ieder geval wel ijzig koud. Gebeurt dat niet dan krijgen we wellicht en net iets te koude of normale januari, maar dan zonder echt winterweer.
Ik zie dat koudereservoir niet, is daar over n paar dagen ook gewoon rond vriespunt en op korte termijn krijgen we toch geen oostenwind..helaas..
pi_33908982
Meteoroloog Joe Bastardi heeft het tot nu toe aardig bij het rechte eind gehad, inclusief de voorspellingen van twee 'sneeuwstormen', dus ben ik voorzichtig positief door z'n nieuwe column.

Bastardi voorziet de komende week een switch in patronen waardoor we in winters vaarwater terechtkomen. In Azie zou het barre winterweer -deels veroorzaakt door de enorme blokkade die ons nu juist saai weer brengt- temperen.
quote:
WILL WINTER RELOAD?

Yes, but not for several days. The pattern across much of the Northern Hemisphere is one that is very unusual as a large pocket of cold air has developed across central Asia and this has changed the pattern across much of the Northern Hemisphere. How so? Well the blocking over the pole has extended southwest into Scandinavia. This system has effectively broken the strangle hold of cold across much of Europe and North America and centered it across Asia.

However, the signals that are being given now for the next few weeks are such that favor a return to where we were before. The appearance of the vortex and the cold it has put into the part of Asia is about to be released and so the large scale signalling will take over again and allow the pattern to go back to where it came. Modeling is already starting to show this.

A relatively innocent looking feature over North America now will come out over the Atlantic the next few days and intensify. This will develop a fierce storm over the North Atlantic which will be near Iceland, Thursday night and Friday.

The pattern now is going back to one of short wavelengths and amplification and this will start the overall change back to where we were. The storm will reach the European Coast next weekend with heavy rains and a large part of its energy diving southeastward into Spain. This should undercut the ridge over Scandinavia forcing a piece back northwest toward the pole and the other east in a progressive fashion as the pattern over central Asia changes.

The pattern is expected to turn cold for the end of the month across much of Europe, with the threat of the coldest weather of the winter so far in February. This is based on the idea that the changes that will start to take place will develop the negative NAO. In addition, the analogs of major hurricane seasons continue to play out. We find for instance a pattern over North America now very similar to 1933, but the water profile in the Northern Hemisphere is much like 1996. Both featured very cold air masses in the mid and late winter and late spring in much of North America and Europe.

In any case, the mid-winter period this week looks relatively tranquil, but the coming pattern shift means plenty of wet weather reaches the western part of Europe by the weekend.

ciao for now ****."
  dinsdag 10 januari 2006 @ 22:22:10 #144
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_33920702
quote:
Op maandag 9 januari 2006 08:04 schreef Frutsel het volgende:
-43 in china...
gaat goed
Is nog veel te ver weg om hier een goede winter te krijgen
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_33922333
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 17:24 schreef Keromane het volgende:
Meteoroloog Joe Bastardi heeft het tot nu toe aardig bij het rechte eind gehad, inclusief de voorspellingen van twee 'sneeuwstormen', dus ben ik voorzichtig positief door z'n nieuwe column.

Bastardi voorziet de komende week een switch in patronen waardoor we in winters vaarwater terechtkomen. In Azie zou het barre winterweer -deels veroorzaakt door de enorme blokkade die ons nu juist saai weer brengt- temperen.
[..]
Hopelijk heeft de beste man gelijk. Ik zou dolgraag weer eens op natuurijs willen schaatsen
pi_33927816
Er lijkt verandering op komst volgens GFS.
  woensdag 11 januari 2006 @ 08:17:37 #147
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_33929911
Mjin ervaring tot nu toe met GFS is dat deze erg onbetrouwbaar is. Zwabbert alle kanten op steeds...
* I intend to live forever, so far so good! *
  woensdag 11 januari 2006 @ 09:10:05 #148
134184 WEST
AFC AJAX 4 EVER
pi_33930337
quote:
Op dinsdag 10 januari 2006 22:56 schreef Majar het volgende:

[..]

Hopelijk heeft de beste man gelijk. Ik zou dolgraag weer eens op natuurijs willen schaatsen
ik ook maar dan niet op de plaatselijke vijver, maar gewoon lekker toertochten maken.
Find your guiding inspiration. In a place where dreams are made
With a lifetime's preparation. It’s no time to be afraid
Put our differences behind us. While we shine like the sun
See what we've all become. Together we are one
  woensdag 11 januari 2006 @ 11:56:04 #149
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_33933789
quote:
Op woensdag 11 januari 2006 08:17 schreef IkWilbert het volgende:
Mjin ervaring tot nu toe met GFS is dat deze erg onbetrouwbaar is. Zwabbert alle kanten op steeds...
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_33935190
Het is wel heel rustig weer in nederland qua windrichting, windkracht en de kleine hoeveelheid neerslag. Dat kan toch een mooie eigenschap zijn voor een strenge winter? of is dat fout?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')